PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom schrok Nederland?



taouanza
28-12-04, 10:42
Ik hoor het nu steeds vaker nieuwsjaaroverzicht enzo.

Nederland was zich kapot geschrokken.

We herkennen Nederland niet meer.
Ik begrijp dat niet. Hebben 'we' dan eigenlijk wel een juist beeld van Nederland?

Welk beeld hebben we van Nederland en in hoeverre klopt het?

Mark
28-12-04, 10:46
Ik schrik niet zo snel hoor.

Ehmmm mijn beeld van nl is nu een klein nat koud landje waar mensen de hele dag lopen te zeuren en te discussieren over minimale problemen.

taouanza
28-12-04, 10:47
Geplaatst door Mark
Ik schrik niet zo snel hoor.

Ehmmm mijn beeld van nl is nu een klein nat koud landje waar mensen de hele dag lopen te zeuren en te discussieren over minimale problemen.

Je hebt gelijk. mijn muishand is koud.

~Panthera~
28-12-04, 10:48
Geplaatst door Mark
Ik schrik niet zo snel hoor.

Ehmmm mijn beeld van nl is nu een klein nat koud landje waar mensen de hele dag lopen te zeuren en te discussieren over minimale problemen.
----------------

Die is goed. :hihi:

Rabi'ah.
28-12-04, 10:49
Er wordt mijns inziens te vaak gedacht dat bepaalde dingen niet in Nederland kunnen gebeuren.

Daarmee veronderstelt men echter dat de menselijke natuur in Nederland anders zou zijn dan elders en dat wij "beter" zouden zijn.......wat natuurlijk onzin is.

Als de omstandigheden er maar naar zijn, kan alles in principe overal gebeuren.

~Panthera~
28-12-04, 10:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Er wordt mijns inziens te vaak gedacht dat bepaalde dingen niet in Nederland kunnen gebeuren.

Daarmee veronderstelt men echter dat de menselijke natuur in Nederland anders zou zijn dan elders en dat wij "beter" zouden zijn.......wat natuurlijk onzin is.

Als de omstandigheden er maar naar zijn, kan alles in principe overal gebeuren.
--------------

Precies.
Hebben we wel gezien toen de "messias" hier opstond.
1.6 miljoen wisten niet hoe snel ze erachteraan moesten hollen. :moe:

Rabi'ah.
28-12-04, 10:57
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Precies.
Hebben we wel gezien toen de "messias" hier opstond.
1.6 miljoen wisten niet hoe snel ze erachteraan moesten hollen. :moe:

Word. :moe:

freya
28-12-04, 11:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Er wordt mijns inziens te vaak gedacht dat bepaalde dingen niet in Nederland kunnen gebeuren.

Daarmee veronderstelt men echter dat de menselijke natuur in Nederland anders zou zijn dan elders en dat wij "beter" zouden zijn.......wat natuurlijk onzin is.

Als de omstandigheden er maar naar zijn, kan alles in principe overal gebeuren.

Dat is echt niet alleen in Nederland zo, maar in alle landen waar al decenia vrede is. Dan kan je je niet meer voorstellen dat er mensen zijn die het goede leventje zouden willen verstoren.

Heeft weinig met superioriteitsgevoel te maken en heel veel met gebrek aan voorstellingsvermogen. Komt over de hele wereld voor.

taouanza
28-12-04, 11:16
Geplaatst door freya
Dat is echt niet alleen in Nederland zo, maar in alle landen waar al decenia vrede is. Dan kan je je niet meer voorstellen dat er mensen zijn die het goede leventje zouden willen verstoren.

Heeft weinig met superioriteitsgevoel te maken en heel veel met gebrek aan voorstellingsvermogen. Komt over de hele wereld voor.

Nou als een moord oorlog betekent dan stelt die vrede ook weinig voor.
Daarom vind het beeld niet kloppen of de schrik niet.

Rabi'ah.
28-12-04, 11:18
Geplaatst door Mark
Ik schrik niet zo snel hoor.

Ehmmm mijn beeld van nl is nu een klein nat koud landje waar mensen de hele dag lopen te zeuren en te discussieren over minimale problemen.

Word.

Nederlanders zijn koele kikkers en ze zeuren te veel. :D

La Nobele
28-12-04, 11:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Als de omstandigheden er maar naar zijn, kan alles in principe overal gebeuren.

Klopt. En zo krijgen rechtse politici uiteindelijk ook een heleboel aanhang.

Wide-O
28-12-04, 11:27
Geplaatst door ~Panthera~
--------------
1.6 miljoen wisten niet hoe snel ze erachteraan moesten hollen. :moe:

Waar ik overigens dan weer van "schrok". Of Stomverbaasd over was beter gezegd.

In Vlaanderen hadden we het VB, dat was erg, en ik dacht soms wel eens "zou in Nederland nooit gebeuren, dit :ego:

Nou, daar was "onze Pim" :aanwal: Weer illusie minder.

Shit, nou ben ik zelf aan het zeuren :staart:

~Panthera~
28-12-04, 11:33
Geplaatst door Wide-O
Waar ik overigens dan weer van "schrok". Of Stomverbaasd over was beter gezegd.

In Vlaanderen hadden we het VB, dat was erg, en ik dacht soms wel eens "zou in Nederland nooit gebeuren, dit :ego:

Nou, daar was "onze Pim" :aanwal: Weer illusie minder.

Shit, nou ben ik zelf aan het zeuren :staart:
---------------

Ik kijk nergens meer van op, zeker niet van een stel sukkels die denken "gered" te moeten worden van "iets". :moe:
Diezelfde sukkels die nu ineens zeggen dat Paars toch "zo slecht niet was".
Nog ff en ik ga huilen. :kotsen:

taouanza
28-12-04, 11:34
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Ik kijk nergens meer van op, zeker niet van een stel sukkels die denken "gered" te moeten worden van "iets". :moe:
Diezelfde sukkels die nu ineens zeggen dat Paars toch "zo slecht niet was".
Nog ff en ik ga huilen. :kotsen:

Das geen huilen das kotsen.:slaap:

~Panthera~
28-12-04, 11:38
Geplaatst door taouanza
Das geen huilen das kotsen.:slaap:
------------------

Here you go. http://www.cosgan.net/images/midi/traurig/g010.gif :hihi:

Op volume 80. :hihi:

Wide-O
28-12-04, 11:38
Geplaatst door taouanza
Das geen huilen das kotsen.:slaap:

Wou net m'n zakdoekje aanbieden, maar misschien beter van niet :D

~Panthera~
28-12-04, 11:40
Geplaatst door Wide-O
Wou net m'n zakdoekje aanbieden, maar misschien beter van niet :D
-------------------------

http://www.cosgan.net/images/midi/boese/c040.gif

Seif
28-12-04, 11:59
Nederland schrok omdat ondanks de goede zorg voor de Marokkanen, Allah's slagers ook hier voort marcheren.

Zal hiervoor wel weer een strafpunt krijgen van Taouanza, maar schijt aan dan.

taouanza
28-12-04, 12:20
Geplaatst door Seif
Nederland schrok omdat ondanks de goede zorg voor de Marokkanen, Allah's slagers ook hier voort marcheren.

Zal hiervoor wel weer een strafpunt krijgen van Taouanza, maar schijt aan dan.

Hoe voelt het om zo te haten blablabla.

Er hebben wel meer Marokkanen moorden gepleegd dus dat is het niet.
Ook niet Marokkanen dus waarom nu zo schrikken?

Seif
28-12-04, 12:29
Geplaatst door taouanza
Er hebben wel meer Marokkanen moorden gepleegd dus dat is het niet.
Ook niet Marokkanen dus waarom nu zo schrikken?

Jij snapt toch ook wel dat de moord op van Gogh niet een 'gewone' moord was?

Het was een moord die we allemaal al een beetje vreesden. Een rituele slachting in naam van Allah.

La Nobele
28-12-04, 12:34
Geplaatst door Seif
Jij snapt toch ook wel ....

Ik lig in een deuk hier.

taouanza
28-12-04, 12:41
Geplaatst door Seif
Jij snapt toch ook wel dat de moord op van Gogh niet een 'gewone' moord was?

Het was een moord die we allemaal al een beetje vreesden. Een rituele slachting in naam van Allah.

Nee dat snap ik nou niet.
En wat is 'gewoon' aan moord?
Dat snap ik ook niet!

La Nobele
28-12-04, 12:43
Geplaatst door taouanza
Nee dat snap ik nou niet.



Surprise.

Rabi'ah.
28-12-04, 12:43
Geplaatst door Seif
Een rituele slachting in naam van Allah.

:haha:

Briljant uitgevonden Isaac. :duim:

taouanza
28-12-04, 12:45
Geplaatst door La Nobele
Surprise.

Das geen antwoord op mijn vraag.
Jij hebt ook geen antwoord dus ga je maar lollig doen.

Seif
28-12-04, 12:46
Geplaatst door Rabi'ah.
:haha:

Briljant uitgevonden Isaac. :duim:

Zo wordt die moord wel vaker omschreven. Beste omschrijving tot nu toe als je het mij vraagt.

La Nobele
28-12-04, 12:50
Geplaatst door taouanza
Er hebben wel meer Marokkanen moorden gepleegd dus dat is het niet.
Ook niet Marokkanen dus waarom nu zo schrikken?

Goed. Normaal steken Marokkanen mensen neer uit agressie, woede, onmacht of als de portemonnee niet snel genoeg wordt gegeven.

Van Gogh is vermoord om een volstrekt krankzinnige opvatting van de islam onder het publiek te brengen.

Moeilijk he?

Seif
28-12-04, 12:54
Geplaatst door taouanza
Nee dat snap ik nou niet.
En wat is 'gewoon' aan moord?
Dat snap ik ook niet!

Er is niets gewoons aan moord(godzijdank), daarom zette ik het ook tussen haakjes, omdat ik die vraag van jouw wel verwachtte.

Maar toch, een 'gewone' moord voltrekt zich vaak in de prive sfeer. Als je geen crimineel of iets dergelijks bent, dan is de kans heel klein om vermoord te worden.

Bij religieuse fanatici lopen veel meer mensen risico. Mensen die ook nog eens een stuk onschuldiger zijn ook.

Nog niet zo lang geleden dachten we met z'n allen dat we alles konden zeggen, zonder dat we ons zorgen hoefden te maken om de consequenties. Maar dat is nu wel voorbij. Alhoewel jij daar vast heel blij mee bent, onder het mom van 'respect' voor de islam.

taouanza
28-12-04, 12:56
Geplaatst door La Nobele
Goed. Normaal steken Marokkanen mensen neer uit agressie, woede, onmacht of als de portemonnee niet snel genoeg wordt gegeven.

Van Gogh is vermoord om een volstrekt krankzinnige opvatting van de islam onder het publiek te brengen.

Moeilijk he?

En jij wordt liever vermoord omdat je niet snel genoeg je portemonnee afgeeft?

Rabi'ah.
28-12-04, 12:57
Geplaatst door Seif
Alhoewel jij daar vast heel blij mee bent, onder het mom van 'respect' voor de islam.

Waarmee je dus iemand beschuldigt van het goedkeuren van moord. :moe:

La Nobele
28-12-04, 12:58
Geplaatst door taouanza
En jij wordt liever vermoord omdat je niet snel genoeg je portemonnee afgeeft?

Je overtreft jezelf hier.

Seif
28-12-04, 13:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarmee je dus iemand beschuldigt van het goedkeuren van moord. :moe:

Goedkeuren niet, maar blij dat ie er niet meer is wel. Alhoewel ze hem liever door kanker had zien gaan.

Eke
28-12-04, 13:00
Geplaatst door taouanza
Hoe voelt het om zo te haten blablabla.

Er hebben wel meer Marokkanen moorden gepleegd dus dat is het niet.
Ook niet Marokkanen dus waarom nu zo schrikken?

De veiligheid van '1-2-3-4-,hoedje van papier', de redelijke voorspelbaarheid is verdwenen uit de maatschappij..

een in principe gewone aardige jongen zoals M. wordt tenslotte een rituele moordenaar van een in principe gewone aardige huisvader met een grote bek. zoiets.

Er komt geen rechtzaak waarin gekeken wordt in hoeverre en of de vader met de grote bek schuldig is. Noch wordt het aan God overgelaten om te oordelen.

Snap je nu een beetje waarom Nederland zo geschrokken is Taouanza ?

En zelf schrik ik weer van de onredelijke haat naar Marokkanen, die soms opvlamt...Wat hebben die er nou precies mee te maken ?

taouanza
28-12-04, 13:02
Geplaatst door Seif
Er is niets gewoons aan moord(godzijdank), daarom zette ik het ook tussen haakjes, omdat ik die vraag van jouw wel verwachtte.

Maar toch, een 'gewone' moord voltrekt zich vaak in de prive sfeer. Als je geen crimineel of iets dergelijks bent, dan is de kans heel klein om vermoord te worden.

Bij religieuse fanatici lopen veel meer mensen risico. Mensen die ook nog eens een stuk onschuldiger zijn ook.

Nog niet zo lang geleden dachten we met z'n allen dat we alles konden zeggen, zonder dat we ons zorgen hoefden te maken om de consequenties. Maar dat is nu wel voorbij. Alhoewel jij daar vast heel blij mee bent, onder het mom van 'respect' voor de islam.

Het is al jaren zo dat mensen niet meer elkaar durven aan te spreken omdat ze bang zijn een mes tussen de ribben te krijgen.
Er zijn ook veel vrouwen die om deze reden niet een relatie uit kunnen stappen.Twee weken geleden heeft een vrouw dat geprobeert met fatale gevolg voor zichzelf en 2 kinderen. Leven gaat gewoon door.
Kijk daar schrik ik nou van. Onverschilligheid. Selectieve verontwaardiging. Alsof het ene leven meer waard is dan het ander.

Dus het beeld dat 'we' hebben klopt niet. Vraag me af of het ooit heeft bestaan. Als je echt realistisch bent.

Waar we naar streven is niet automatisch de werkelijkheid.
Ik heb het idee dat 'we' die heel snel door elkaar halen.

La Nobele
28-12-04, 13:12
Geplaatst door taouanza
Het is al jaren zo dat mensen niet meer elkaar durven aan te spreken omdat ze bang zijn een mes tussen de ribben te krijgen.


Heb je ooit Under The Vulcano gelezen?
Daar wordt een man in een verlaten oord in Mexico achteloos omgelegd door een stel morons. Niemand die omkijkt terwijl hij doodbloedt.
"What a way to go," bedacht ik toen ik dat las. Zomaar van de planeet gemaaid omdat een stel achterlijke knuppels geen enkel moraal, respect, fatsoen of besef van waarden hebben. En ik was blij dat ik in Nederland woonde. Toen nog. Nu hebben we ze hier ook, en niet zo weinig. Daar hoeft niemand blij mee te zijn.

Eke
28-12-04, 13:14
Geplaatst door taouanza
.
Kijk daar schrik ik nou van. Onverschilligheid. Selectieve verontwaardiging. Alsof het ene leven meer waard is dan het ander.

.

Oja, Taouanza. Dat is verschrikkelijk van die vrouwen.En als ik de kans krijg in mijn buurt wil ik er zijn binnen mijn kleine vermogen om de zaak te helpen rechtbreien.

Maar de moord op TvG is een moord op de maatschappij.Een keerpunt.

Rabi'ah.
28-12-04, 13:16
Geplaatst door La Nobele
Heb je ooit Under The Vulcano gelezen?
Daar wordt een man in een verlaten oord in Mexico achteloos omgelegd door een stel morons. Niemand die omkijkt terwijl hij doodbloedt.
"What a way to go," bedacht ik toen ik dat las. Zomaar van de planeet gemaaid omdat een stel achterlijke knuppels geen enkel moraal, respect, fatsoen of besef van waarden hebben. En ik was blij dat ik in Nederland woonde. Toen nog. Nu hebben we ze hier ook, en niet zo weinig. Daar hoeft niemand blij mee te zijn.

Natuurlijk kan zoiets in NL niet gebeuren, want Nederlanders zijn betere mensen dan anderen. :rolleyes:

Btw: Wijlen TvG had van moraal, respect, fatsoen of besef van waarden ook weinig kaas gegeten. Tis maar dat je t weet.

La Nobele
28-12-04, 13:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Natuurlijk kan zoiets in NL niet gebeuren, want Nederlanders zijn betere mensen dan anderen. :rolleyes:

Btw: Wijlen TvG had van moraal, respect, fatsoen of besef van waarden ook weinig kaas gegeten. Tis maar dat je t weet.

Niet meteen zo snibbig. Niet betere mensen: onze maatschappij zat gewoon niet zo in elkaar. Toen nog niet. Nu wel.

Wide-O
28-12-04, 13:26
Geplaatst door La Nobele
Heb je ooit Under The Vulcano gelezen?


Toevallig wel, maar is dat echt wat jij er uitgehaald hebt ? Sjonge.

Seif
28-12-04, 13:27
Geplaatst door Rabi'ah.
Btw: Wijlen TvG had van moraal, respect, fatsoen of besef van waarden ook weinig kaas gegeten. Tis maar dat je t weet.

Bedoel je de wijze waarop hij werkte met Marokkaanse acteurs, of de wijze waarop hij zijn Marokkaanse buurvrouw hielp?

Nee, kennelijk zijn in het geval van Gogh, woorden belangrijker dan daden.

Eke
28-12-04, 13:30
Geplaatst door Rabi'ah.
Btw: Wijlen TvG had van moraal, respect, fatsoen of besef van waarden ook weinig kaas gegeten. Tis maar dat je t weet.

Rabi'ah, TvG kon zich bijzonder onbeschoft gedragen.En hij overschreed mijn grenzen van wat je wel kunt zeggen en wat niet.

Maar door allerlei vrijgekomen informatie na zijn dood had ik ook de mogelijkheid om andere kanten van hem te zien. Bv. dat hij z'n verdiende geld van een film spontaan gaf aan een oude buurvrouw van hem die een medische behandeling in het buitenland niet zelf kon betalen.Zo rijk was ie niet.
En hij was bv. een liefdevolle vader.Ook heel positief, toch ?
Het is makkelijk om hem als 'een zwijn'of i.d. te zien, maar dat beeld klopt niet.Verdiep je er maar eens in.....

La Nobele
28-12-04, 13:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Btw: Wijlen TvG had van moraal, respect, fatsoen of besef van waarden ook weinig kaas gegeten. Tis maar dat je t weet.

Nederland schrok omdat dat voor ons nooit een reden is geweest iemand te vermoorden, om religieuze motieven. En dat de reactie van vele moslims erop ook zo schouderophalend was, sommigen afkeurend, sommigen ook goedkeurend. Het is niet alleen Mohammed B of die club extremistische malloten. Er zijn moslims in Nederland die zoiets dus goedkeuren. Onvoorstelbaar. Daar schrikt Nederland van ja. En dan wordt er nog raar naar gekeken ook, dat wij van zoiets schrikken.
Onze grenzen zijn met die moord wel overschreden, anderen schijnen er niet van op te kijken.
En let wel: het is niet hetzelfde als 'liquidaties in het criminele circuit'. Dat soort mensen kiest voor die wereld, en weten dat er geen enkel normbesef valt te verwachten.

Heel Nederland is nog niet zo lang geleden vogelvrij verklaard door islamitische psychopaten. Dat is wel schrikken ja. Zelf zag ik het allang aankomen, maar ik heb veel vrienden en familie met kinderen: en als je kinderen hebt, denk je toch wel heel anders over een moord die elk moment zomaar op je gepleegd kan worden, ongeacht wat voor mens je bent. En iedereen die 'begrip' heeft voor de moord op Van Gogh, is die grens ook al over. Dat is nieuw in Nederland, dergelijk gedachtegoed. En dat is schrikken.

Seif
28-12-04, 13:36
Geplaatst door La Nobele
Nederland schrok omdat dat voor ons nooit een reden is geweest iemand te vermoorden, om religieuze motieven. En dat de reactie van vele moslims erop ook zo schouderophalend was, sommigen afkeurend, sommigen ook goedkeurend. Het is niet alleen Mohammed B of die club extremistische malloten. Er zijn moslims in Nederland die zoiets dus goedkeuren. Onvoorstelbaar. Daar schrikt Nederland van ja. En dan wordt er nog raar naar gekeken ook, dat wij van zoiets schrikken.
Onze grenzen zijn met die moord wel overschreden, anderen schijnen er niet van op te kijken.
En let wel: het is niet hetzelfde als 'liquidaties in het criminele circuit'. Dat soort mensen kiest voor die wereld, en weten dat er geen enkel normbesef valt te verwachten.

Heel Nederland is nog niet zo lang geleden vogelvrij verklaard door islamitische psychopaten. Dat is wel schrikken ja. Zelf zag ik het allang aankomen, maar ik heb veel vrienden en familie met kinderen: en als je kinderen hebt, denk je toch wel heel anders over een moord die elk moment zomaar op je gepleegd kan worden, ongeacht wat voor mens je bent. En iedereen die 'begrip' heeft voor de moord op Van Gogh, is die grens ook al over. Dat is nieuw in Nederland, dergelijk gedachtegoed. En dat is schrikken.

HETZE!.....HETZE! ;)

Eke
28-12-04, 13:52
Geplaatst door La Nobele
psychopaten. Dat is wel schrikken ja. .

En iedereen die 'begrip' heeft voor de moord op Van Gogh, is die grens ook al over. Dat is nieuw in Nederland, dergelijk gedachtegoed. En dat is schrikken.


La Nobele : M. is geen psychopaat.


La Nobele : of je begrip hebt voor de moord hangt af van de visie die je er op hebt ontwikkeld, die weer afhangt van de gegevens die je hebt en hoe je die mixt.

Dus als jij bv. die moord gaat vergelijken met moorden in oorlogsgebieden elders, kijk je er anders tegenaan dan wanneer jij het gewoon ziet als een moord binnen Nederland.

Dat is ook het nieuwe in Nederland : dat het in het land zelf betrokken wordt bij internationale strijd.

Natuurlijk heeft de regering troepen naar Irak gestuurd, maar dat kan nog vergoeilijkt worden als 'hulp bij het herstellen van de vrede'. Feit is dat Nederland wel betrokken is --ook al willen de Nederlanders zelf, denk ik, alleen maar hulp bieden.

PS. de vrijheidsstrijd van de Molukken ligt toch even anders.

Seif
28-12-04, 13:56
Geplaatst door Eke
La Nobele : of je begrip hebt voor de moord hangt af van de visie die je er op hebt ontwikkeld, die weer afhangt van de gegevens die je hebt en hoe je die mixt.

Jij ook al?

Niks visie.

Niks, moord is fout, maar...

Nee, moord is fout, punt.

Eke
28-12-04, 13:58
Geplaatst door Seif
Jij ook al?

Niks visie.

Niks, moord is fout, maar...

Nee, moord is fout, punt.

Ikzelf ? Moord is FOUT !!!!

Spoetnik
28-12-04, 14:05
Geplaatst door La Nobele
Goed. Normaal steken Marokkanen mensen neer uit agressie, woede, onmacht of als de portemonnee niet snel genoeg wordt gegeven.

Van Gogh is vermoord om een volstrekt krankzinnige opvatting van de islam onder het publiek te brengen.

Moeilijk he?

Van Gogh is toch vermoord omdat hij een makkelijk doelwit was? Een dikke geitenneuker die na een paar stappen al weer moest uitrusten. Bovendien zal niemand hem missen, al helemaal niet vanwege zijn slechte complottheorien over de Nederlandse macht :)

Nouja, van Gogh heeft in elk geval de aandacht afgeleid van de vakbonden die hun achterban hebben verraden door het akkoord met de overheid. Zou die daarom zijn vermoord? Hmm..

Seif
28-12-04, 14:08
Geplaatst door Spoetnik
Nouja, van Gogh heeft in elk geval de aandacht afgeleid van de vakbonden die hun achterban hebben verraden door het akkoord met de overheid. Zou die daarom zijn vermoord? Hmm..

En dan noem jij van Gogh een slechte theoreticus? :haha:

Spoetnik
28-12-04, 14:10
Geplaatst door Seif
En dan noem jij van Gogh een slechte theoreticus? :haha:

Theo zou het zo gewild hebben.

Eke
28-12-04, 14:15
Geplaatst door Spoetnik
. Bovendien zal niemand hem missen

Spoetnik : niemand ??? maak het jezelf niet te makkelijk...

Spoetnik
28-12-04, 14:17
Geplaatst door Eke
Spoetnik : niemand ??? maak het jezelf niet te makkelijk...

Sja.. misschien z'n ouders..

Maar uiteindelijk is deze moord de beste carrieremove die Theo zich gewenst zou kunnen hebben.

Iedereen zou blij moeten zijn.

Goodnight
28-12-04, 14:19
ik ga stuk hierzo :giechel:

Eke
28-12-04, 14:23
Geplaatst door Spoetnik
Sja.. misschien z'n ouders..




.Denk je in, Spoetnik, 13 jaar en je vader afgemaakt...

Spoetnik
28-12-04, 14:33
Geplaatst door Eke
.Denk je in, Spoetnik, 13 jaar en je vader afgemaakt...

Sorry.. ik heb geen idee hoe goede vader hij was.. als hij daar net zo goed in was als in films maken, complottheorieen bedenken en columns schrijven, vrees ik het ergste.

Eke
28-12-04, 14:46
Spoetnik, je lust hem niet ,he ? Dat is wel duidelijk inmiddels...

voor geinteresseerden : hij had een heel goeie band met zijn zoontje.

Spoetnik
28-12-04, 14:54
Geplaatst door Eke
Spoetnik, je lust hem niet ,he ? Dat is wel duidelijk inmiddels...

voor geinteresseerden : hij had een heel goeie band met zijn zoontje.

Theo was een publiek persoon en helaas voor jou heb ik nu eenmaal geen last van sentimenten, en zo had Theo dat gewild.

ps, ik merk dat jij intimi was, of heb je wat gezien op de teevee..

Eke
28-12-04, 15:02
interview gezien met de beide ouders een tijdje na de moord op hun zoon. Maar het feit dat hij dol op zijn zoontje was , was al jaren lang een bekend feit. Hij zorgde zelf voor hem.

aja, Spoetnik, ik heb hetzelf ook meegemaakt als kind (geen moord overigens).dan weet je hoe dat voelt.denk je niet ?

Jij hoeft voor mij niks erbij te voelen hoor trouwens.Maar een beetje voel je toch wel mee ?

Spoetnik
28-12-04, 15:25
Geplaatst door Eke
Jij hoeft voor mij niks erbij te voelen hoor trouwens.Maar een beetje voel je toch wel mee ?

Zoals ik zei, geen sentimenten hier, want als ik daar mee bezig moet, dan is het niet meer dan eerlijk om het gevoel van de kinderen van de door Theo genoemde geitenneukers mee te nemen. Dat is niet kwantificeerbaar zelfs voor mijn superieure cultuur.

Eke
28-12-04, 15:37
Ja, het is knap waardeloos om die kinderen met 'geitenneukers' op te zadelen. Ze weten dat het een scheldwoord is, maar ze weten niet goed hoe het te plaatsen.En dan zie je zo'n klein knulletje:"ben ik een geitenneuker"?Nee natuurlijk niet!!!! Dat was gewoon gezeik.De humor ervan was zoek.

Maar Spoetnik, daarom is er toch niet gemoord ?

Spoetnik
28-12-04, 15:44
Geplaatst door Eke
Maar Spoetnik, daarom is er toch niet gemoord ?

Zoals ik al eerder zei dat is niet kwantificeerbaar, sentimenten doe ik niet aan. Het enige wat mij interesseert is dat de woorden van Van Gogh die nauwelijks serieus en interessant te noemen waren, humor noem jij het, dankzij deze moord kracht worden bijgezet.

Dus hou ik het er maar op dat Van Gogh vermoord is om de volksonrust vanwege de bezuinigingen de kop in te drukken.

Eke
28-12-04, 15:56
Geplaatst door Spoetnik
humor noem jij het.

.

Spoetnik,herlees mijn bovenstaand stukje maar eens.Ik heb het juist over humor die zoek is geraakt.

Ik begrijp echter je punt.

Ik ga weer eens aan de slag. Dag :blij:

taouanza
29-12-04, 10:03
Geplaatst door La Nobele
Niet meteen zo snibbig. Niet betere mensen: onze maatschappij zat gewoon niet zo in elkaar. Toen nog niet. Nu wel.

Kijk dat is nou iets wat ik niet geloof.
En wat voor beeld hou je je zelf voor als je dat gelooft?

taouanza
29-12-04, 10:04
Geplaatst door Seif
Jij ook al?

Niks visie.

Niks, moord is fout, maar...

Nee, moord is fout, punt.

EN waarom alleen nu zo schrikken en niet bij de moorden van de rest van het jaar?

Chatoloog
29-12-04, 10:45
Ik ben verbaasd dat niets meer mij verbaast

:slaap:

taouanza
29-12-04, 11:07
Geplaatst door Chatoloog
Ik ben verbaasd dat niets meer mij verbaast

:slaap:

Dat had ik tijdens de genocide in Rwanda. Dat ik gewoon naar afgehakte ledenmaten en ingeslagen schedels kon kijken alsof het een testbeeld is.

freya
29-12-04, 12:19
Geplaatst door taouanza
EN waarom alleen nu zo schrikken en niet bij de moorden van de rest van het jaar?

Het gaat niet alleen over die moord het gaat ook over de belegering in Den Haag waar met een handgranaat is gegooid. Het gaat over de brief die is achtergelaten, mensen die niet op islamfora op het web komen, hadden nog nooit zoiets gelezen. Het gaat ook over de scholen en moskeeen die in de fik gingen.

Ik was niet verbaasd dat er zoiets als die moord gebeurde, het zat al lang in de lucht.
Maar ik ben wel behoorlijk van slag geweest van de nasleep, de enorme stroom racistsiche bagger die van ALLE kanten los kwam.

Dat de haat al zo diep zit bij sommigen, dat elke discussie onmogelijk wordt en verzand in ordinair gescheld. Kijk hier op het forum en kijk vooral ook eens naar je eigen gedrag hier. Dat verbaast me toch wel.
Ik heb nl altijd gelooft in een soort basisredelijkheid van mensen, waardoor ze in geval van crisis toch nog juist weten te handelen. En dat vertrouwen is nu ook bij mij weg. Alleen Cohen stond als een rots in de branding, maar hij is dus de grote uitzondering.

Dat jij probeert dit allemaal te reduceren tot een onbetekende zoveelste moord zegt nogal wat over jouw inlevingsvermogen :moe:

taouanza
29-12-04, 12:22
Geplaatst door freya


. Kijk hier op het forum en kijk vooral ook eens naar je eigen gedrag hier. Dat verbaast me toch wel.





Dat jij probeert dit allemaal te reduceren tot een onbetekende zoveelste moord zegt nogal wat over jouw inlevingsvermogen :moe:


Heb je geen last van hoogtevrees?

freya
29-12-04, 12:26
Geplaatst door taouanza
Heb je geen last van hoogtevrees?

Doe eens niet zo voorspelbaar :)


Grow up!

Rabi'ah.
29-12-04, 20:05
Ai, mi Gado......


Laat ik maar niks zeggen. :rolleyes:

Spoetnik
29-12-04, 20:09
Catfight! :bril:

Spoetnik
29-12-04, 20:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Ai, mi Gado......

Laat ik maar niks zeggen.

Heel verstandig van je.

Rabi'ah.
29-12-04, 20:11
Geplaatst door Spoetnik
Heel verstandig van je.

Too late. :vreemd

Spoetnik
29-12-04, 20:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Too late. :vreemd

Hey, je hebt het weer veranderd.. make up your mind girl!

freya
29-12-04, 20:39
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat moet jij zeggen met je hysterische aanvallen richting mij, Taouanza en Goodnight van de afgelopen paar maanden, het voortdurend jezelf tegenspreken en zodra je kritiek krijgt, roepen "het is omdat ik autochtoon ben".

Nee dat getuigt pas van een volwassen houding. :duim:

Toemaar hysterisch nog wel :giechel:

Voorlopig is het Taouanza hier die vervalt in schelden.

En heb jij verder nog iets inhoudelijks over deze discussie te melden, of moest je alleen nog maar eens ff tegen Freya komen aanschoppen?:rolleyes:

Rabi'ah.
29-12-04, 20:52
Volgens mij worden hier verschillende discussies gevoerd, namelijk waarom men zo schrok van de moord op TvG en het gedrag van prikkers op dit forum.

Mijn mening over de geschokte reacties op het plegen van zo'n moord is deze:


Geplaatst door Rabi'ah.
Er wordt mijns inziens te vaak gedacht dat bepaalde dingen niet in Nederland kunnen gebeuren.

Daarmee veronderstelt men echter dat de menselijke natuur in Nederland anders zou zijn dan elders en dat wij "beter" zouden zijn.......wat natuurlijk onzin is.

Als de omstandigheden er maar naar zijn, kan alles in principe overal gebeuren.

En mijn mening over jouw gedrag is deze:



Geplaatst door Rabi'ah.
Dat moet jij zeggen met je hysterische aanvallen richting mij, Taouanza en Goodnight van de afgelopen paar maanden, het voortdurend jezelf tegenspreken en zodra je kritiek krijgt, roepen "het is omdat ik autochtoon ben".

Nee dat getuigt pas van een volwassen houding. :duim:

En verder vind ik dat je nogal last hebt van meten met twee maten. Als jij kritiek hebt op Taou's gedrag dan is het een inhoudelijke bijdrage aan de discussie, als ik jou aanspreek op gedrag zit ik op je te vitten en tegen je aan te schoppen.
Over slachtoffergedrag en niet met kritiek om kunnen gaan gesproken. :rolleyes:



Rabiah.