PDA

Bekijk Volledige Versie : oeps....effe apeldoorn bellen



youssef_007
28-12-04, 12:55
De 74-jarige Alberto Lopez werd vorige week opgenomen in het ziekenhuis van Tuxtla Gutierrez met een geïnfecteerde wond aan zijn linkervoet. Toen hij uit de operatiekamer kwam, bleek hij echter zijn rechtervoet kwijt te zijn en nog steeds de wond aan zijn linkervoet te hebben. De familie van Lopez heeft een klacht ingediend bij de medische tuchtraad en wil de verantwoordelijke arts daarnaast een proces aandoen. Lopez zelf weet nog van niets. "Hij zou goed kunnen sterven als we het hem vertellen", zei zijn dochter.

Bofko
28-12-04, 13:13
:student:
Leermoment: je moet een te opereren patient nooit op zijn buik leggen.

~Panthera~
28-12-04, 14:28
Nou, die heeft nu 2 stompies.
Lekker ziekenhuis. :moe:

Goodnight
28-12-04, 14:33
Een kennis van mijn ouders is ooit aangereden door een politieauto en brak zijn been.
In het ziekenhuis kreeg hij gips etc.
Een week later had ie nog steeds gruwlijk veel pijn.Terug naar het ziekenhuis,bleken ze op de verkeerde plek gisp aangebracht te hebben.Zat zo'n 20 a 30 centimeter tussen :moe:


Of die ene man die besneden zou worden en per ongeluk verward werd met een andere man die prostaatkanker had en bij wie het hele zaakje verwijderd zou worden.Inplaats van besneden werd hij gecastreerd dus :melig2:

Bofko
28-12-04, 14:38
Ik ken wel het verhaal van de man van wie het linkerbeen geamputeerd moest worden en als de dood was dat ze het rechterbeen zouden amputeren.
Hij had met een grote viltstift op zijn rechterbeen geschreven :
"Dit is niet het goede been !". :lachu:

papol
28-12-04, 15:05
Geplaatst door Goodnight
Een kennis van mijn ouders is ooit aangereden door een politieauto en brak zijn been.
In het ziekenhuis kreeg hij gips etc.
Een week later had ie nog steeds gruwlijk veel pijn.Terug naar het ziekenhuis,bleken ze op de verkeerde plek gisp aangebracht te hebben.Zat zo'n 20 a 30 centimeter tussen :moe:


Of die ene man die besneden zou worden en per ongeluk verward werd met een andere man die prostaatkanker had en bij wie het hele zaakje verwijderd zou worden.Inplaats van besneden werd hij gecastreerd dus :melig2:

Duidelijk broodje aap verhalen, onmogelijk.

Gips bij beenbreuk: Bij voetbreuk van teen tot knie, kniebreuk koker van enkel tot lies, en onderbeenbreuk van teen tot lies. Bovenbeen is operatie. 20-30cm ernaast kan niet omdat een gemiddeld onderbeen slechts 40cm lang is.

Bij prostaatkanker worden nooit de testikels verwijderd.


Hij had met een grote viltstift op zijn rechterbeen geschreven :
"Dit is niet het goede been !".

Of schreef hij: "dit been is niet goed!", en dacht de chuirurg, "Ahaa, dan moet DIT been eraf !!" :hihi:


Gr.P

Goodnight
28-12-04, 15:38
Tuurlijk papol...het is en kennis van mijn ouders.Maar jij weet het beter.Jij was er ook bij toen mijn vader met hem naar het ziekenhuis ging en daar dus bleek wat er verkeerd was gedaan.

Wat betreft die man die besneden moest worden,maar gecasteerde werd.Was twee jaar terug op het nieuws.Maar wederom weet jij het natuurlijk beter.

nard
28-12-04, 17:51
Geplaatst door Goodnight
Tuurlijk papol...het is en kennis van mijn ouders.Maar jij weet het beter.Jij was er ook bij toen mijn vader met hem naar het ziekenhuis ging en daar dus bleek wat er verkeerd was gedaan.

Wat betreft die man die besneden moest worden,maar gecasteerde werd.Was twee jaar terug op het nieuws.Maar wederom weet jij het natuurlijk beter.

Ik vind jouw priksels altijd zo héérlijk!
Dat toontje.......

;)

Joesoef
28-12-04, 18:30
Geplaatst door papol

Bij prostaatkanker worden nooit de testikels verwijderd.


Dat niet. Maar het voortplanten zonder prostaat is niet erg makkelijk.

Goodnight
28-12-04, 18:33
Geplaatst door nard
Ik vind jouw priksels altijd zo héérlijk!
Dat toontje.......

;)

Nu geen gekke gedachten gaan krijgen hoor :D

catharina
28-12-04, 22:51
Geplaatst door Goodnight
Of die ene man die besneden zou worden en per ongeluk verward werd met een andere man die prostaatkanker had en bij wie het hele zaakje verwijderd zou worden.Inplaats van besneden werd hij gecastreerd dus :melig2:
Is dat grappig?

Maarten
29-12-04, 03:31
Brengt een vrouw haar man naar het ziekenhuis, amputeren ze die vrouw!
De procedures gaan nu er over, of dat niet tóch een wenselijke ingreep was..

Goodnight
29-12-04, 06:53
Geplaatst door catharina
Is dat grappig?

ja, probleem daarmee?

Goodnight
29-12-04, 07:22
Geplaatst door Duncan
Hé, ik was eerst hoor!

:fpuh:

papol
29-12-04, 07:48
Geplaatst door Goodnight
Tuurlijk papol...het is en kennis van mijn ouders.Maar jij weet het beter.Jij was er ook bij toen mijn vader met hem naar het ziekenhuis ging en daar dus bleek wat er verkeerd was gedaan.

Wat betreft die man die besneden moest worden,maar gecasteerde werd.Was twee jaar terug op het nieuws.Maar wederom weet jij het natuurlijk beter.

Na 30 jaar ziekenhuis zijn een aantal procedures mij wel bekend, en heb ik al zeer vaak onzin horen vertellen.

Enkele voorbeelden, je blinde darm word niet verwijderd, het is het wormvormigaanhangsel, de appendix dus. Aderverkalking bestaat gewoon niet omdat aders nooit verkalken, het zijn de slagaders. Bij carcinoma epidydemitis is een castratie (epidydectomie) mogelijk, meestal eenzijdig, bij prostaatkanker de prostaat, maar die zit niet in een zakje doch bevind zich 2cm voor de blaas rond de urethra (uitgaande urinebuis). In een TV serie krijgen mensen met een hartstilstand een electroshock, in het echt een pace-maker. In een film kunnen mensen aan de beademing praten, in het echt is dit onmogelijk. etc etc etc

Ik zou zeggen, good night!

Gr.P

ps. voor wonderen moet je niet bij artsen zijn, in Lourdes maak je meer kans.

catharina
29-12-04, 08:15
Geplaatst door Goodnight
ja, probleem daarmee?
Nee, leedvermaak past eigenlijk wel bij je.

Goodnight
29-12-04, 08:35
Geplaatst door catharina
Nee, leedvermaak past eigenlijk wel bij je.

ja idd...je hebt gelijk :D

Goodnight
29-12-04, 08:37
Geplaatst door papol


ps. voor wonderen moet je niet bij artsen zijn, in Lourdes maak je meer kans.

Zelfs de beste dokters maken fouten papol...dus al had je 100 jaar ervaring.

Dit zijn geen wonderen te noemen...dit zijn giga blunders.

Ik ben gen Christen, dus heb niets te zoeken in Lourdes...

Je bent in de war...het is klaarlichte dag...

papol
29-12-04, 13:24
Geplaatst door Goodnight
Zelfs de beste dokters maken fouten papol...dus al had je 100 jaar ervaring.


Dat je weinig medische kennis bezit is duidelijk, lezen schijnt ook moeilijk te zijn. Het ps-je doelt daar namelijk op, ook artsen maken fouten en blunders. Overigens heeft dat geen bal met mijn ervaring te maken, hoogstens dat ik dan nog meer blunders en fouten weet waarvan jij geen enkele weet hebt.


Dit zijn geen wonderen te noemen...dit zijn giga blunders.

Leken weten niet wat wel en niet mogelijk is. Versimpelen van het gebeuren maakt de fout niet ongedaan maar schetst wel een verkeerd beeld.


Ik ben gen Christen, dus heb niets te zoeken in Lourdes...

Wonderen? Ook mogelijk voor niet christenen....


Je bent in de war...het is klaarlichte dag...

Om 8.48 uur was de zon net op, het was donker. Om half tien, in de ochtend in december op het noordelijk halfrond, klaarlichte dag te noemen gaat wel erg ver.


Gr.P

Goodnight
29-12-04, 13:45
Geplaatst door papol
Dat je weinig medische kennis bezit is duidelijk, lezen schijnt ook moeilijk te zijn. Het ps-je doelt daar namelijk op, ook artsen maken fouten en blunders. Overigens heeft dat geen bal met mijn ervaring te maken, hoogstens dat ik dan nog meer blunders en fouten weet waarvan jij geen enkele weet hebt. heb ook nooit lopen pochen dat ik een medicus ben.Komt uit een totaal andere werkveld.Jij verklaard iets tot broodje aap terwijl je:
a.er niet bij was, dus alles is mogelijk
b.doet alsof de rest (kranten en het nieuws)uit hun nek zwetsen.



Leken weten niet wat wel en niet mogelijk is. Versimpelen van het gebeuren maakt de fout niet ongedaan maar schetst wel een verkeerd beeld. heb tot nu toe niets gehoord van medici die er tegen in gingen.




Om 8.48 uur was de zon net op, het was donker. Om half tien, in de ochtend in december op het noordelijk halfrond, klaarlichte dag te noemen gaat wel erg ver.


Gr.P ....half tien was klaarlichte dag.maar arrogant als jij bent was het voor jou dus nacht :giechel:

papol
29-12-04, 19:38
Geplaatst door Goodnight
heb ook nooit lopen pochen dat ik een medicus ben.Komt uit een totaal andere werkveld.

Alleen daarom al zou het verstandig zijn om wat een "deskundige" zegt te verifieren met je gehoorde verhaal.



Jij verklaard iets tot broodje aap terwijl je:
a.er niet bij was, dus alles is mogelijk
Ik ontken het gebeuren niet, wel de manier op wat gebeurd zou moeten zijn. Het gips zal waarschijnlijk te kort aangelegd zijn, moest 20-30cm langer zijn, en dat is iets totaal anders dan er 20-30cm naast zitten! (onderbeen laag gebroken tot bijna in enkel terwijl gips slechts tot de knie, had tot en met knie moeten zijn) En omdat gips, zeker een week later, niet verlengd kan worden, zal er nieuw gips aangelegd zijn.


b.doet alsof de rest (kranten en het nieuws)uit hun nek zwetsen.
Ik geloof dat de media hier continu als ongeloofwaardig word afgespiegeld, zouden ze dan nu wel gelijk hebben? Dacht 't niet.


heb tot nu toe niets gehoord van medici die er tegen in gingen.
Omdat het gebeuren wel mogelijk is doch reden en omstandigheden anders is dan verteld word. Een prostaat verwijderen of een besnijdenis gebeurd onder totaal verschillende omstandigheden, waarschijnlijker is dat de verkeerde patient op de Ok tafel is gelegd. Dit is wederom totaal iets anders dan dat de arts een ander onderdeel verwijdert dan gepland.


....half tien was klaarlichte dag.maar arrogant als jij bent was het voor jou dus nacht
Het was donker, dat jij dat nacht wilt noemen ..... Deze week gaat de zon om 8.48uur op, toevallig is dat de tijd van mijn post. Jou post was om 9.37uur, dat is 49 minuten ná zonsopgang, wel erg vroeg voor klaarlichte dag.


Arrogant ben je idd

Gr.P