PDA

Bekijk Volledige Versie : Banner islamic Relief



amadeus
30-12-04, 13:20
Op de banner van Islamic Relief zie ik niet het bekende gironummer 555, maar een ander gironummer.

Weet iemand hier de reden van? Andere organisaties werken juist samen met 1 gironummer om versnippering en verspilling te voorkomen.

Geeft Islamic Relief alleen hulp aan islamitische slachtoffers?

Umarvlie
30-12-04, 13:23
Geplaatst door amadeus
Op de banner van Islamic Relief zie ik niet het bekende gironummer 555, maar een ander gironummer.

Weet iemand hier de reden van? Andere organisaties werken juist samen met 1 gironummer om versnippering en verspilling te voorkomen.

Geeft Islamic Relief alleen hulp aan islamitische slachtoffers?

nee hoor ... ze sluizen het vast door aan Al Qaida .... :schrik:

amadeus
30-12-04, 13:24
Geplaatst door Umarvlie
nee hoor ... ze sluizen het vast door aan Al Qaida .... :schrik:
Dit lijkt me nu niet echt een onderwerp om mee te spotten of grapjes over te maken. Serieuze reacties graag.

Goodnight
30-12-04, 13:26
Geplaatst door amadeus
Dit lijkt me nu niet echt een onderwerp om mee te spotten of grapjes over te maken. Serieuze reacties graag.

Misschien kan je dat aan islamic relief zelf vragen?

zal vast wel een email adres bij staan neem ik aan?

amadeus
30-12-04, 13:29
Geplaatst door Goodnight
Misschien kan je dat aan islamic relief zelf vragen?

zal vast wel een email adres bij staan neem ik aan?
Dat kan altijd nog, er zullen hier toch vast wel mensen zijn die bekend zijn met deze organisatie? Of anders kan het beheer misschien eens vertellen waarom ze gekozen hebben om reclame te maken voor I.R. ipv alle samenwerkende hulporganisaties.

Umarvlie
30-12-04, 13:31
Geplaatst door amadeus
Dit lijkt me nu niet echt een onderwerp om mee te spotten of grapjes over te maken. Serieuze reacties graag.

dan moet je maar je vraagstelling op een serieuze manier stellen .... in plaats van woorden in de mond te leggen ... ga eens uit van het goede in mensen, mogelijk wordt jouw leven dan ook ineens een stuk leuker joh!

Joesoef
30-12-04, 13:37
Kijk eens op hun site zou ik zeggen. Wie weet vind je daar info......

Goodnight
30-12-04, 13:39
Geplaatst door amadeus
Andere organisaties werken juist samen met 1 gironummer om versnippering en verspilling te voorkomen.

ja..en Islamic relief doet dus aan versnippering.....wat wil je hiermee zeggen?

[/quote]Geeft Islamic Relief alleen hulp aan islamitische slachtoffers? [/QUOTE] Moet je deze vraag eens goed lezen en de insinuatie die erachter ligt en jouw en mijn discussie in de andere thread nog eens goed lezen.Hopelijk dat je het dan wel begrijpt.

Goodnight
30-12-04, 13:39
Geplaatst door Joesoef
Kijk eens op hun site zou ik zeggen. Wie weet vind je daar info......

nee, stel je eens voor.aamadeus wil kant en klare antwoorden op vraag/antwoorden die hij zelf al geeft.

Goodnight
30-12-04, 13:41
Islamic Relief streeft ernaar om lijden, honger, analfabetisme en ziekten wereldwijd te verminderen, ongeacht kleur, ras of credo van de ontvangers.

Goodnight
30-12-04, 13:42
Kantoor adres:
Nickeriestraat 27
1058 VV Amsterdam

E-mail-adres:
[email protected]

Postadres:
Postbus 3753
1001 AN Amsterdam Telefoon:
020 6160022

Fax:
020 4125411


amadeus, leef je uit zou ik zeggen.

Joesoef
30-12-04, 13:46
Islamic Relief is een onafhankelijke, aan geen overheid gebonden organisatie, zonder politieke agenda (NGO). De Verenigde Naties heeft Islamic Relief erkend en er wordt samengewerkt met andere internationale NGO’ s, zoals de UNHCR, het Rode Kruis, de Rode Halve Maan, Artsen zonder Grenzen en anderen. (http://www.islamic-relief.nl/index.asp?url=/content/Over_IR/IR_Nederland.asp?parent=2)

amadeus
30-12-04, 13:47
Jammer dat je weer met zoveel insinuaties moet komen Goodnight, maar ik zal zelf nog eens verder zoeken.

Kan iemand mij wel vertellen of Islamic Relief Nederland onderdeel is van de grote Saudische NGO "International Islamic Relief Organization"?

Max Stirner
30-12-04, 13:49
Geplaatst door amadeus
Op de banner van Islamic Relief zie ik niet het bekende gironummer 555, maar een ander gironummer.

Weet iemand hier de reden van? Andere organisaties werken juist samen met 1 gironummer om versnippering en verspilling te voorkomen.

Geeft Islamic Relief alleen hulp aan islamitische slachtoffers?


Ook al zouden ze alleen maar hulp geven aan Atjeh. Me dunkt dat ze het daar het hardste nodig hebben.

Wat betreft het gevaar voor verspilling en versnippering ben ik het trouwens wel met je eens. Ze hadden zich misschien inderdaad beter bij 555 kunnen aansluiten.

Goodnight
30-12-04, 13:50
Geplaatst door amadeus
Andere organisaties werken juist samen met 1 gironummer om versnippering en verspilling te voorkomen.

Geeft Islamic Relief alleen hulp aan islamitische slachtoffers?




Jammer dat je weer met zoveel insinuaties moet komen Goodnight, maar ik zal zelf nog eens verder zoeken.


ja ga vooral door met insinua...euhm zoeken ja.....ik merk dat je hard aan het zoeken bent. :rolleyes:

Goodnight
30-12-04, 13:52
Geplaatst door Max Stirner
Ook al zouden ze alleen maar hulp geven aan Atjeh. Me dunkt dat ze het daar het hardste nodig hebben.

Wat betreft het gevaar voor verspilling en versnippering ben ik het trouwens wel met je eens. Ze hadden zich misschien inderdaad beter bij 555 kunnen aansluiten.

zoveel vragen,maar niemand die islamic relief belt/mailt om te vragen waarom ze zich niet hebben aangesloten bij 555.Misschien zijn er wel hele legitieme redenen die wij niet weten.

En sjees het gaat om dat de hulp terecht komt waar hij hoort te komen.
Daar zou ik me drukker om maken.

amadeus
30-12-04, 13:53
Geplaatst door Goodnight
ja ga vooral door met insinua...euhm zoeken ja.....ik merk dat je hard aan het zoeken bent. :rolleyes:
Over die Saudische NGO die ik eerder noemde heb ik geen fraaie dingen gevonden, ik kan echter nog niet met zekerheid zeggen of het Nederlandse Islamic Relief ook deel uitmaakt van deze organisatie.

Hninanl
30-12-04, 13:53
Kan iemand mij wel vertellen of Islamic Relief Nederland onderdeel is van de grote Saudische NGO "International Islamic Relief Organization"? [/B][/QUOTE]

En je vraagt dit nog steeds goedwillend voor die slachtoffers in ZO Azie?

Of toch een verborgen agenda zoals het een echte hypocriet betaamt?!

Max Stirner
30-12-04, 13:57
[QUOTE]Geplaatst door Goodnight
zoveel vragen,maar niemand die islamic relief belt/mailt om te vragen waarom ze zich niet hebben aangesloten bij 555.Misschien zijn er wel hele legitieme redenen die wij niet weten.

Ik stel geen vragen.


En sjees het gaat om dat de hulp terecht komt waar hij hoort te komen.
Daar zou ik me drukker om maken.

Dat is wat ik zeg....`ook al.... (etc)`

Goodnight
30-12-04, 13:58
Geplaatst door Max Stirner
Ik stel geen vragen.



Dat is wat ik zeg....`ook al (etc)`

het was ook eigenlijk voor amadeus bedoeld.Sorry.

Goodnight
30-12-04, 13:59
Geplaatst door amadeus
Over die Saudische NGO die ik eerder noemde heb ik geen fraaie dingen gevonden, ik kan echter nog niet met zekerheid zeggen of het Nederlandse Islamic Relief ook deel uitmaakt van deze organisatie.

Over Unicef heb ik ook niet al te fraaie verhalen gehoord.....

Goodnight
30-12-04, 13:59
Geplaatst door Hninanl
Kan iemand mij wel vertellen of Islamic Relief Nederland onderdeel is van de grote Saudische NGO "International Islamic Relief Organization"?

En je vraagt dit nog steeds goedwillend voor die slachtoffers in ZO Azie?

Of toch een verborgen agenda zoals het een echte hypocriet betaamt?! [/B][/QUOTE]

Welnee, je bent gek en beschuldigd onze brave amadeus valselijk wat ik je brom :rolleyes:

amadeus
30-12-04, 13:59
Geplaatst door Hninanl
En je vraagt dit nog steeds goedwillend voor die slachtoffers in ZO Azie?
Ja, want als het onderdeel is van die grote Saudische organisatie is het maar de vraag in hoeverre die slachtoffers geholpen zullen worden. Zie onderstaand bericht uit de NRC van 3 jaar terug.

Steun aan terreur vanuit Nederland

Vier internationale islamitische liefdadigheidsinstellingen met vestigingen in Nederland verlenen steun aan extremistisch geweld.

Dat schrijft minister De Vries van Binnenlandse Zaken in antwoord op vragen uit de Tweede Kamer. De Vries schrijft aanwijzingen te hebben dat vanuit deze organisaties ondersteuning is verleend aan gewelddadige activiteiten door extremistische moslims .

De vestigingen van die organisaties in Nederland zijn bij de BVD bekend, aldus de minister. Ze leiden weliswaar een zieltogend bestaan, maar de BVD gaat voort met het onderzoeken van de activiteiten van deze organisaties ,,in en vanuit Nederland''. Het gaat om de stichting Al Haramain, de International Islamic Relief Organisation , de World Assembly of Muslim Youth en de stichting Muwaffaq. De Vries wijst er op dat ,,niet alle activiteiten van genoemde organisaties in verband gebracht kunnen worden met heimelijke ondersteuning van gewelddadige activiteiten''.

Twee leden van de Nederlandse vestiging van Muwaffaq staan volgens de minister op de Amerikaanse lijst van personen en organisaties waarvan wegens terroristische activiteiten de tegoeden zijn bevroren. Minister De Vries wacht met een eventueel besluit om die organisaties te verbieden totdat in Europees verband de onderhandelingen over de strijd tegen het internationale terrorisme zijn afgerond.

Aanleiding voor de Kamervragen was een publicatie in het dagblad Trouw over grote, door Saoediërs gefinancierde fondsen die kantoor houden in Nederland. Volgens de minister heeft hij de commissie Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten van de Tweede Kamer inmiddels vertrouwelijk geïnformeerd over de voortgang van het BVD-onderzoek naar de instellingen.

NRC

Spoetnik
30-12-04, 13:59
Geplaatst door Max Stirner
Ook al zouden ze alleen maar hulp geven aan Atjeh. Me dunkt dat ze het daar het hardste nodig hebben.

Wat betreft het gevaar voor verspilling en versnippering ben ik het trouwens wel met je eens. Ze hadden zich misschien inderdaad beter bij 555 kunnen aansluiten.

Nou.. om eerlijk te zijn zou ik graag zien dat na afloop er eens luid en duidelijk wordt vermeld hoe het geld dat nu binnenkomt op giro 555 besteed is en dat het geld daadwerkelijk daar terecht is gekomen waar het voor bestemd was.

Er zijn namelijk ook andere acties waar ik zo soms mijn twijfels bij heb. Zo zag ik gisteren dat TMF de hele dag SMS ontving voor de aardbeving ramp a 1,50 per bericht, nu vraag ik mij af hoeveel daarvan daadwerkelijk terecht komt bij de slachtoffers.

Max Stirner
30-12-04, 14:01
Geplaatst door Goodnight
het was ook eigenlijk voor amadeus bedoeld.Sorry.

:)

Goodnight
30-12-04, 14:02
Geplaatst door Spoetnik
Nou.. om eerlijk te zijn zou ik graag zien dat na afloop er eens luid en duidelijk wordt vermeld hoe het geld dat nu binnenkomt op giro 555 besteed is en dat het geld daadwerkelijk daar terecht is gekomen waar het voor bestemd was.

Er zijn namelijk ook andere acties waar ik zo soms mijn twijfels bij heb. Zo zag ik gisteren dat TMF de hele dag SMS ontving voor de aardbeving ramp a 1,50 per bericht, nu vraag ik mij af hoeveel daarvan daadwerkelijk terecht komt bij de slachtoffers.

dat zijn vragen die ik mezelf ook altijd stel.In hoeverre kan je op de integriteit van mensen rekenen bij dergelijke acties.

ik stort maandelijks aan verschillende goede doelen, maar om de een of andere reden heb ik er geen 100% vertrouwen in dat er ook daadwerkelijk veel van dat geld terechtkomt bij de mensen die dit nodig hebben.

Umarvlie
30-12-04, 14:03
Geplaatst door amadeus
De Vries schrijft aanwijzingen te hebben dat ... De Vries wijst er op dat ,,niet alle activiteiten van genoemde organisaties in verband gebracht kunnen worden met heimelijke ondersteuning van gewelddadige activiteiten''.

lekkere bewijsvoering moet ik zeggen ...

maar je mag gewoon op 555 overmaken hoor ... of ben je dan bang dat er mogelijk moslims worden geholpen met dat geld ... kans van 50% :wat?!:

Umarvlie
30-12-04, 14:06
Geplaatst door Goodnight
heb ik er geen 100% vertrouwen in dat er ook daadwerkelijk veel van dat geld terechtkomt bij de mensen die dit nodig hebben.

ik hoorde laatst van een collega over een onderzoek naar de bestedingen van de hulporganisaties, ik weet niet meer welke de meeste efficiente waren maar het daadwerklijke aan hulp besteede percentage lag tussen de 80%-50%...

dus al is het maar 50% (schandalig natuurlijk) alles helpt .. en daar gaat het maar om of je moet zo kapitaalkrachtig zijn dat je zelf als individu een project kan opstarten ... bijvoorbeeld voor na de ramp, of met een groep zoals Twente nu doet.... adoptie van een gebied.

Joesoef
30-12-04, 14:09
Geplaatst door amadeus
De Vries schrijft aanwijzingen te hebben



van hun site :

Organisatie
Islamic Relief is een humanitaire hulporganisatie, die wereldwijd actief is. Om het lijden en de armoede van ’s werelds armste mensen te verlichten, worden diverse noodhulp- en ontwikkelingsprojecten uitgevoerd. Islamic Relief legt zich erop toe om de beginselen van zakaat, sadaqa en waqf ook in de moderne tijd uit te voeren en zo bij te dragen aan een eerlijke verdeling van de welvaart. De staf van Islamic Relief zet zich in voor allen die hulp nodig hebben, ongeacht ras of religie, geïnspireerd door de boodschap van de Islam.

Islamic Relief is in 1984 opgericht door een aantal artsen, die begaan waren met de slachtoffers van hongersnood in Ethiopië en Soedan. Zij begonnen hun werk op kleine schaal. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot één van de grootste hulporganisaties in de wereld. Een van de toenmalige oprichters is Dr. Hany Al Banna, die nu de directeur is van Islamic Relief Wereldwijd.

Islamic Relief is een onafhankelijke, aan geen overheid gebonden organisatie, zonder politieke agenda (NGO). De Verenigde Naties heeft Islamic Relief erkend en er wordt samengewerkt met andere internationale NGO’ s, zoals de UNHCR, het Rode Kruis, de Rode Halve Maan, Artsen zonder Grenzen en anderen.

Max Stirner
30-12-04, 14:09
Geplaatst door Spoetnik
Nou.. om eerlijk te zijn zou ik graag zien dat na afloop er eens luid en duidelijk wordt vermeld hoe het geld dat nu binnenkomt op giro 555 besteed is en dat het geld daadwerkelijk daar terecht is gekomen waar het voor bestemd was.

Er zijn namelijk ook andere acties waar ik zo soms mijn twijfels bij heb. Zo zag ik gisteren dat TMF de hele dag SMS ontving voor de aardbeving ramp a 1,50 per bericht, nu vraag ik mij af hoeveel daarvan daadwerkelijk terecht komt bij de slachtoffers.


Ik heb ook grote twijfels over de corruptie en bureacratie bij dit soort organisaties.

Maar ja....ik kan het geld nu moeilijk persoonlijk gaan brengen. Heb ook wel een beetje het idee dat veel mensen voor de zekerheid maar niets geven omdat `het toch aan de strijkstok blijft hangen`. Beetje makkelijk vind ik dat.

Als echter later mocht blijken dat er inderdaad organisaties/personen zijn geweest die hun eigen zakken hebben gevuld ten koste van de slachtoffers, mogen ze van mij aan de hoogste boom - letterlijk.

Spoetnik
30-12-04, 14:15
Geplaatst door Max Stirner
Maar ja....ik kan het geld nu moeilijk persoonlijk gaan brengen. Heb ook wel een beetje het idee dat veel mensen voor de zekerheid maar niets geven omdat `het toch aan de strijkstok blijft hangen`. Beetje makkelijk vind ik dat.


Nou.. daarom zie ik dus graag een financiele verantwoording.

amadeus
30-12-04, 14:16
Geplaatst door Joesoef
Islamic Relief is in 1984 opgericht door een aantal artsen, die begaan waren met de slachtoffers van hongersnood in Ethiopië en Soedan. Zij begonnen hun werk op kleine schaal. Inmiddels is de organisatie uitgegroeid tot één van de grootste hulporganisaties in de wereld. Een van de toenmalige oprichters is Dr. Hany Al Banna, die nu de directeur is van Islamic Relief Wereldwijd.
Aha, bedankt Joessoef. Aan de hand van die Al Banna heb ik gevonden dat die Nederlandse stichting inderdaad onderdeel is van die slecht bekend staande Saudische stichting. Ik weet genoeg inmiddels, hopelijk beseffen de mensen die geld overmaken naar deze stichting wat ze ondersteunen.

Umarvlie
30-12-04, 14:19
Geplaatst door amadeus
hopelijk beseffen de mensen die geld overmaken naar deze stichting wat ze ondersteunen.

En wat ondersteunen die mensen dan volgens jou?

en wat ondersteun jij eigenlijk als ik vragen mag....

Umarvlie
30-12-04, 14:27
Grappig .. ik zie dat Islamic Relief zelfs gelist staat op de nieuws-site van de Grote Satan .... http://edition.cnn.com/2004/WORLD/asiapcf/12/28/tsunami.aidsites/index.html

't is alfabetisch dus zou voor de meesten geen probleem moeten zijn om de groepering te kunnen identificeren ....

Joesoef
30-12-04, 15:27
Geplaatst door amadeus
Aha, bedankt Joessoef. Aan de hand van die Al Banna heb ik gevonden dat die Nederlandse stichting inderdaad onderdeel is van die slecht bekend staande Saudische stichting. Ik weet genoeg inmiddels, hopelijk beseffen de mensen die geld overmaken naar deze stichting wat ze ondersteunen.


Geef eens een link met je bevindingen Sherlock.

RinC
30-12-04, 16:18
Hollandse gierigheid.

Afrux
30-12-04, 16:30
Ik heb mijn vertrouwen verloren in deze organisatie, nadat ze de goederen die door marokkanen ingezameld werden voor hulp aan de slachtoffers van de aardbeving in Alhoeceima, schaamteloos naar London hebben vervoerd. Daar vandaan zijn ze naar andere plaatsen vervoerd.

Dit hebben ze gedaan omdat de corrupte regime in Marokko het land niet als een vuilinsbelt zag en weigerde deze goederen in te laten.

Islamic relief had de plicht om te protesteren, mensen te mobiliseren en op zijn minst ze te informeren dat de goederen elders terecht komen dan bestemd waren. helaas hebben ze niet hier over naar buiten gebracht.

Wide-O
30-12-04, 17:48
Geplaatst door RinCoonie
Hollandse gierigheid.

Daar lijkt het wel op ja...

Het zal mij op dit moment worst wezen welke organisatie bij welke organisatie behoort etc...

"Put up or shut up" hoor je wel eens, ook wel "put your wallet where your mouth is".

Is Rode Kruis/Halve Maan goed genoeg voor je Amadeus ?

Weet je wat ? Stort 50 EUR via Islamic Relief, en vraag hen dan of het allemaal wel OK is. Of het wel terecht komt. Vraag uitleg. Want pas dan heb je recht op kritiek.

Goh, als atheist ga ik precies dat doen. 50 EUR storten daar. Heb jij helemaal alleen voor elkaar gekregen :) En ik ga dan ook maar even uit van de correctheid van die mensen. Noem me maar naief, I don't give a shit.

Wide-O
30-12-04, 18:02
Thank you for choosing to donate online.



Your authorisation code is: 58xxxxxx

Details of your donation appear below. You may wish to print this email
for your own reference.

SE_Asia_Earthquake$50



Your support is helping to alleviate the poverty and suffering of some of
the world's poorest people. Thank you for your kindness and generosity.

Islamic Relief Internet Department

www.islamic-relief.com


Zal ook wel fake zijn natuurlijk.

Oramus
30-12-04, 18:36
Wide-O, in die andere topic zat je ook al te pochen dat je een donatie had gedaan, maar dan via het Rode Kruis. Het is natuurlijk voor ons niet te controleren of je ook echt al die donaties doet, maar dat je er zo te koop mee loopt geeft te denken.

Wide-O
30-12-04, 22:55
Geplaatst door Orgasmus
Wide-O, in die andere topic zat je ook al te pochen dat je een donatie had gedaan, maar dan via het Rode Kruis. Het is natuurlijk voor ons niet te controleren of je ook echt al die donaties doet, maar dat je er zo te koop mee loopt geeft te denken.

Je hebt helemaal gelijk.

Goodnight
31-12-04, 09:12
Geplaatst door Wide-O
"put your wallet where your mouth is". i like ur style :hihi:


Goh, als atheist ga ik precies dat doen. 50 EUR storten daar. Heb jij helemaal alleen voor elkaar gekregen :) En ik ga dan ook maar even uit van de correctheid van die mensen. Noem me maar naief, I don't give a shit.

Wide-O for president!!!! :lole:

Oramus
31-12-04, 10:18
Geplaatst door Duncan
Ze zeggen er niet bij hoeveel procent van jouw donatie wordt gebruikt "to alleviate the poverty and suffering of some of the world's poorest people".
Ze gebruiken voor de zeebeving ook gewoon hun algemene rekeningnummer, dus het is ook maar afwachten welk deel van de donaties ze daadwerkelijk aan deze slachtoffers besteden.

Islamic Relief heeft al eens eerder bewezen onbetrouwbaar te zijn:

AMSTERDAM - Hulporganisatie Islamic Relief heeft de ingezamelde kledingstukken die bedoeld waren voor de aardbevingsslachtoffers in het Marokkaanse al Hoceima, voor andere doeleinden gebruikt.
Zo'n vijfhonderd vuilniszakken vol kleding zijn door Marokkaanse Amsterdammers vlak na de aardbeving in februari afgeleverd bij Islamic Relief. Dit in de hoop hun landgenoten te helpen. Islamic Relief in Amsterdam, die ook humanitaire en financiële hulp biedt in onder meer Afghanistan en Irak, heeft de kleding naar het hoofdkantoor in het Engelse Birmingham gestuurd. Daar is, volgens de persvoorlichter van de vestiging in Amsterdam, besloten de kleding voor andere doelen te gebruiken. bron:
http://www.abin.nu/?show_cat=34

nl-x
31-12-04, 10:18
Heb geen zin om hele thread door te lezen, maar als ik het me goed herinner was bij Bam giro 2002 eerder open en eerder in het nieuws dan 555.

Goodnight
31-12-04, 10:38
Geplaatst door nl-x
Heb geen zin om hele thread door te lezen, maar als ik het me goed herinner was bij Bam giro 2002 eerder open en eerder in het nieuws dan 555.

allemaal details,nl-x...niets dan details....:wink:



men wil zo graag de verdorvenheid van deze organisatie bewijzen dat men voor het gemak vergeet dat een van de grootste organisatie Unicef een paar jaar geleden een schandaal veroorzaakte....die zijn blijkbaar meer te vertrouwen dan islamic relief :wink:

Joesoef
31-12-04, 10:45
Geplaatst door Orgasmus
Ze gebruiken voor de zeebeving ook gewoon hun algemene rekeningnummer, dus het is ook maar afwachten welk deel van de donaties ze daadwerkelijk aan deze slachtoffers besteden.




Bij het rode kruis gaat het meerendeel van het geld naar de organisatie zelf. Zijn een feite een soort ambtenaren daar, een organisatorisch monster om een inkomen te garanderen.

Joesoef
31-12-04, 10:47
Geplaatst door Duncan
Ik denk dat er met elke hulporganisatie iets mis kan gaan maar het voordeel van organisaties als Unicef is dat ze inzichtelijk maken wat er precies met de gelden gebeurt. Bij Islamic Relief is dat niet het geval, je moet maar geloven dat er is goeds mee gebeurt. Dat is de kern van de kritiek in deze thread.


Islamic relief is een door de VN erkende organisatie.



http://www.islamic-relief.nl/index.asp?url=/content/Over_IR/IR_Wereldwijd/Organisatie.asp?parent=107

De Verenigde Naties heeft Islamic Relief erkend en er wordt samengewerkt met andere internationale NGO’ s, zoals de UNHCR, het Rode Kruis, de Rode Halve Maan, Artsen zonder Grenzen en anderen.

Goodnight
31-12-04, 11:32
Geplaatst door Duncan
Maar toch weten we niet wat er met de gelden gebeurt.

Ik ben ervan overtuigd dat dit te achterhalen valt.

Gewoon de vooroordelen tegen de benaming islamic even opzij zetten en je zal zien: is een andere organisatie net als al die anderen.Ze kunnen het namelijk niet maken om zo groot te worden EN erkend te worden en niet transparant te zijn.Kwestie van wat wil je weten en wat komt goed uit om NIET te weten.

De kritiek die sommigen in deze thread hadden is op lucht gebaseerd.
men had het oordeel al klaar voor ze wat dan ook zelf onderzocht hadden.Blind gemaakt door de benaming....:rolleyes:

mark61
31-12-04, 11:41
Ik begrijp niet waarom in geval van een isl. organisatie opeens kritische vragen worden gesteld over besteding en organisatie, als dat bij alle andere organisaties nooit gebeurt.

Het is onvermijdelijk dat er overhead ontstaat van een organisatie met professionele full-time medewerkers, maar vervelend is het wel. Ik geloof dat bij veel ontwikkelingsprojecten in Afrika uiteindelijk welgeteld 10% echt aan het doel wordt besteed. Dure westerse 'experts' terwijl 10x goedkopere locals assistentje mogen spelen. Want ja, die hypotheek moet wel betaald natuurlijk. En er moeten 4wd's worden gereden en dan eet de locale overheid altijd mee uit de ruif etc...

mark61
31-12-04, 11:51
Geplaatst door Duncan
Historisch inzicht.

In wat? Wie kent er de financiële handel en wandel van het rode kruis, Novib, Cordaid of AzG?

Joesoef
31-12-04, 11:58
Geplaatst door Duncan
Maar toch weten we niet wat er met de gelden gebeurt.

In Nederland raakt er bij de overheid jaarlijks 6 miljard zoek.

Joesoef
31-12-04, 11:59
Geplaatst door Duncan
Historisch inzicht.


Een dwaas kan meer vragen stellen dan 100 geleerden kunnen beantwoorden.

Eelke
31-12-04, 12:27
Voor belangstellenden:

Jaarverslag Rode Kruis (http://www.rodekruis.nl/picture_upload/NRK_jaarverslag_2003.pdf)

en

Jaarverlag Isamic Relief (http://www.islamicrelief.com/submenu/partnership/report.pdf)

Nu is de vraag wie deze verslagen goed kan lezen.

Groet, groet Eelke

nl-x
01-01-05, 19:40
En toen was het hartstikke stil en hadden de grote bekken nog geen euro gedoneerd :/

Wide-O
01-01-05, 22:10
This post was intentionally left blank.

mark61
01-01-05, 22:18
Geplaatst door Wide-O
This post was intentionally left blank.

Nope, you dumbass, it says: This post was intentionally left blank. Sorry, too smart for New Year's Day.

Wide-O
01-01-05, 22:24
"All is quiet on New Year's day"

Marsipulami
01-01-05, 22:36
Weet iemand iets over het rode kruis en de rode halve maan ? Is dat één en dezelfde organisatie ? Bestaat er een rode halve maan in België of Nederland ?

Ik merk dat islamic relief Belgium (volgens hun site) nog niet gemerkt heeft dat er een zeebeving was in azië. Daar staat alleen info over Palestina, Tsjetsjenië en Irak.

Marsipulami
01-01-05, 23:30
Pff als je op dit forum eens een serieuze vraag stelt, dan zijn noch de Hollandse noch de Marokkaanse blaatschapen in staat tot een ernstig antwoord.

Al Sawt
02-01-05, 02:37
Geplaatst door amadeus
Op de banner van Islamic Relief zie ik niet het bekende gironummer 555, maar een ander gironummer.

Weet iemand hier de reden van? Andere organisaties werken juist samen met 1 gironummer om versnippering en verspilling te voorkomen.

Geeft Islamic Relief alleen hulp aan islamitische slachtoffers? Nee. Als je moeite had genomen, dan had je info en antwoord op de website van IR kunnen vinden.

Maar je dat was zeker niet bevordelijk voor je anti-Islam topic.

Al Sawt
02-01-05, 02:39
Geplaatst door Marsipulami
Weet iemand iets over het rode kruis en de rode halve maan ? Is dat één en dezelfde organisatie ? Bestaat er een rode halve maan in België of Nederland ?

Ik merk dat islamic relief Belgium (volgens hun site) nog niet gemerkt heeft dat er een zeebeving was in azië. Daar staat alleen info over Palestina, Tsjetsjenië en Irak. Rode kruis en halve maan zijn zusterorganisaties die door een kantoor in Geneve worden geleid.