PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet kapot te krijgen.



Orakel
30-12-04, 23:18
Nederland. Niet kapot te krijgen. (http://www.nederlandnietkapottekrijgen.nl/html/Topic_{D0C0DCC2-28E4-40CA-B526-736D69D6C9DB}.htm)

‘Nederland. Niet kapot te krijgen.’ is een campagne om iedereen in Nederland ertoe te bewegen zelf iets te veranderen in de manier waarop we met elkaar omgaan. ‘Nederland, niet kapot te krijgen’ wil mensen laten zien dat ze zelf iets kunnen ondernemen waar de samenleving beter van wordt, al is het maar in hun directe omgeving.

De campagne overstijgt het niveau van een vrijblijvend statement en wil Nederlandse burgers uitdagen om zelf tot actie over te gaan.

Naar onze overtuiging is er grote behoefte aan nieuwe inspiratie die niet alleen mensen bindt, maar ook uitdaagt om zelf initiatieven te nemen om de eigen leefomgeving en soms ook ons land als geheel veiliger, beter, leefbaarder en perspectiefvoller te maken. Dat is niet iets wat de overheid ons compleet kan bieden. Dat is iets om voor te vechten. Dat vergt moed en leiderschap van individuen en van organisaties en overheid. De initiatiefnemers van de campagne ‘Nederland. Niet kapot te krijgen.’ willen mensen aanzetten tot het nemen van initiatief en het nemen van hun eigen verantwoordelijkheid. De campagne moet er voor zorgen , dat het weer ‘chique’ wordt om een initiatief te nemen en niet voor gek te worden versleten als je je nek uitsteekt.

'Nederland. Niet kapot te krijgen.' geeft richting aan het gevoel dat er iets fundamenteel moet en kan veranderen aan de manier waarop we met elkaar in dit land omgaan. Deze tijd vraagt nieuwe oplossingen die we meer zelf moeten bedenken en uitproberen.

De kernvraag die voor iedereen in Nederland nu centraal staat en om antwoord vraagt is: waar zijn we op uit in dit land, deze straat, dit dorp en in dit bedrijf?

Waar ben jij op uit, in wat voor land wil jij wonen en wat ga je daaraan morgen doen?

Hoe kan iedereen een bijdrage leveren aan de gemeenschap, zo dat je geïnspireerd raakt en je nek uitsteekt. Dat kan alleen gerealiseerd worden als veel mensen nu uit hun stoel komen en in actie komen en iets concreets gaan doen.

La Nobele
30-12-04, 23:25
Geplaatst door Orakel

Waar ben jij op uit, in wat voor land wil jij wonen en wat ga je daaraan morgen doen?


Ik had het prima naar m'n zin in mijn land.

Mensenrechten, gelijkheid, inferieure rol voor godsdienst, ga je eigen gang, loop mekaar niet voor de voeten, maak wat van je leven, werk eraan, zeik niet als het niet lukt.

freya
30-12-04, 23:32
Leuk initiatief :duim:
De advertentietekst is nog wat duidelijker:

Nederland heeft het moeilijk.Want Nederland is geschrokken. En natuurlijk wordt er meteen veel gescholden. En er wordt nog meer met de vinger gewezen. Want er zijn altijd mensen die de schuld van alles en nog wat aan een ander geven. Misschien omdat dat het makkelijkst is.

Maar van wijzen wordt niemand wijzer. Integendeel. Nederland dreigt er verlamd door te worden. Nog erger, Nederland begint
zijn kracht te verliezen.

Nederland staat al eeuwen voor vrijheid, solidariteit, barmhartigheid, saamhorigheid en vastberadenheid. Daar gaan wij samen met iedereen die zijn gevoel en verstand een beetje gebruikt een nieuwe impuls aan geven.

Nederland moet het land zijn dat de wereld laat zien hoe je met ontelbaar veel culturen samen kan werken, wonen en leven.

Nederland moet het nieuwe thuis zijn voor een vluchteling die uit doodsangst alles heeft moeten achterlaten.

Nederland moet het land zijn waar geen millimeter ruimte is voor welke vorm van extremisme dan ook.

Nederland moet het land zijn waar joden en moslims elkaar het licht in de ogen gunnen. En gewoon tegen elkaar durven voetballen.

Nederland moet het land zijn waar vrijheid van meningsuiting nooit uitmondt in geweld maar wel leidt tot de meest heftige en inspirerende debatten.

Nederland moet het land zijn waar wij kunnen geloven wat wij willen en waar plaats is voor kerken, synagogen en moskeeën.

Nederland moet het land zijn waar vrouwen exact dezelfde rechten hebben als mannen. Zo simpel is dat.

Nederland moet het land zijn waar iedereen voelt dat je onderdeel bent van een veilige samenleving. Absoluut.

Nederland moet het land zijn waar wij bij de buren op de koffie gaan. Of op de thee met mint. Om te kletsen over alles.

Nederland moet het land zijn en blijven waar homo’s en lesbiennes alle vrijheid hebben. Meer dan waar ook ter wereld.

Nederland moet het land zijn waar wij iedere dag trots op elkaar kunnen zijn. Ook op die zogenaamde zakkenvullers uit Den Haag.

Nederland moet het land zijn waar we lekker kunnen zeuren over de euro, de belasting, de regeltjes, de files en andere ongein.

Een land waar problemen met creativiteit, discussies, liefde en humor worden opgelost.
Een land dat staat als een huis. Met van die gezellige gordijntjes.
Een land waarin wij vandaag al beginnen te vechten als een leeuw voor het Nederland waar wij in geloven.
Dat Nederland is niet kapot te krijgen.

La Nobele
30-12-04, 23:42
Geplaatst door freya
Nederland staat al eeuwen voor vrijheid, solidariteit, barmhartigheid, saamhorigheid en vastberadenheid.

Dat was eeuwenlang zo ja.


Daar gaan wij samen met iedereen die zijn gevoel en verstand een beetje gebruikt een nieuwe impuls aan geven.


Laat de rest van de tekst maar zitten. Het probleem is dat niet iedereen zijn verstand gebruikt. Althans, niet zijn verstand conform Nederlandse maatstaven. Einde verhaal.

Pytaghoras
31-12-04, 01:21
Hebben de figuren zoals Hishi Ali, Theo van Gogh en Wilders de manier verandert in hoe wij met elkaar omgaan? Een goede intiatief is om alle Marokkanen naar Azie te sturen om daar de slachtoffers te helpen :hihi: :hihi:

Pytaghoras
31-12-04, 01:25
Geplaatst door La Nobele
Dat was eeuwenlang zo ja.



Laat de rest van de tekst maar zitten. Het probleem is dat niet iedereen zijn verstand gebruikt. Althans, niet zijn verstand conform Nederlandse maatstaven. Einde verhaal.

Geldt dat ook voor Hishi Ali en Wilders? Onbewust kan je veel schade aanrichten.

Julien
31-12-04, 01:38
Geplaatst door Pytaghoras
Geldt dat ook voor Hishi Ali en Wilders? Onbewust kan je veel schade aanrichten.

Voor Hirshi Ali heb ik stiekem wel een zwak (misschien omdat ze vrouw is en mishandeld is), hoewel ik haar uitlatingen over Mohammed ERG FOUT vindt!

Wat Wilders betreft, ik erger me zo aan die man. Hij is voor een groot deel de oorzaak van de verslechterende verhouding tussen moslims en niet-moslims. Wilders en verstand gebruiken? Laat me niet lachen. Hoe eerder die wanabe-Fortuyn de politiek uit is, hoe beter. Het enige wat hij doet is moslimpje pesten.

freya
31-12-04, 10:16
Geplaatst door La Nobele

Laat de rest van de tekst maar zitten. Het probleem is dat niet iedereen zijn verstand gebruikt. Althans, niet zijn verstand conform Nederlandse maatstaven. Einde verhaal.

Je bedoelt natuurlijk de Nederlandse maatstaven zoals die in bovenstaand manifest geformuleerd zijn :strik:

Dat klopt, maar een echte idealist gaat dan niet bij de pakken neer zitten, die gaat proberen mensen aan het nadenken te krijgen :roker:

En dat is nu geloof ik precies het doel van deze actie :duim:

Wortel
31-12-04, 10:22
Dat klopt, maar een echte idealist gaat dan niet bij de pakken neer zitten, die gaat proberen mensen aan het nadenken te krijgen

En dat is nu geloof ik precies het doel van deze actie

Zeer juist!

Daaraan zou ik graag de notie uit de Tenach aan toe willen voegen dat wie niet in het wonder gelooft geen realist is.

mark61
31-12-04, 13:47
Geplaatst door freya
...Nederland staat al eeuwen voor vrijheid, solidariteit, barmhartigheid, saamhorigheid en vastberadenheid. ...

Mag ik ff lachen?

NL staat al eeuwen voor hypocrisie en tolerantie als het geld oplevert. Saamhorig met de joden in WOII zeker? Barmhartig voor berooide vluchtelingen? Vastberaden in Srebrenica?

Holle woorden. Maak er maar wat van.

freya
31-12-04, 13:49
Geplaatst door mark61
Mag ik ff lachen?

NL staat al eeuwen voor hypocrisie en tolerantie als het geld oplevert. Saamhorig met de joden in WOII zeker? Barmhartig voor berooide vluchtelingen? Vastberaden in Srebrenica?

Holle woorden. Maak er maar wat van.

Maar tis wel iets leuks om naar te streven, dus laat ze in die waan ;)

Orakel
01-01-05, 21:22
Geplaatst door Vernon
Dat Nederland is niet kapot te krijgen?

Ik zal je nog eens wat anders vertellen: dat Nederland bestaat niet meer.

Ach jawel zeurdoos. Ondanks bepaalde onvolkomenheden en de recente verruwing onder en tussen mensen is het nog steeds een prima land om te wonen en te leven.
Als je met niet gelooft, moet je anders maar es een weekje Belgie proberen.

Tuulijk is dit weer een actie met een ogenschijnlijk verdacht hoog 'lekker knuffelen en wil je een kaakje bij je thee'-gehalte.
Ogenschijnlijk, want de gedane handreikingen zijn zo simpel in hun eenvoud en zo makkelijk uit te voeren dat een betere wereld aan onze voeten ligt.
Nu alleen nog ff bukken.
En ja, bukken vraagt om vertrouwen in je medemens.

mark61
01-01-05, 21:46
Geplaatst door freya
Maar tis wel iets leuks om naar te streven, dus laat ze in die waan ;)

Jah, dat dacht ik ook.

mark61
01-01-05, 21:49
Geplaatst door Orakel
Ach jawel zeurdoos. ...
Nu alleen nog ff bukken.
En ja, bukken vraagt om vertrouwen in je medemens.

Wat izzer mis met België? Denk je echt dat het daar beroerder is dan hier? Zal Mars blij mee wezen. :zegniets:

Het gaat in feite ook om een kaakje bij de thee. Je begint met fatsoenlijk met elkaar omgaan, dan krijg je een zogeheten vertrouwensbasis en dan kunnen serious issues rustig worden besproken.

Toch?

Op je laatste insinuatie zak maar niet ingaan.

~Panthera~
01-01-05, 21:51
Prozacje ?? :boer:

mark61
01-01-05, 21:54
Qui, moi? Neuh, doe maar een single malt.

Waarom eigenlijk?

~Panthera~
01-01-05, 21:55
Geplaatst door mark61
Qui, moi? Neuh, doe maar een single malt.

Waarom eigenlijk?
--------------

Lijkt wel of de vrolijkheid is verdwenen.
Kan er naast zitten hoor. :vreemd:

mark61
01-01-05, 21:56
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Lijkt wel of de vrolijkheid is verdwenen.
Kan er naast zitten hoor. :vreemd:

Nee joh, ben de vrolijkheid zelve. *zucht* zodra ik de energie gevonden heb. Moet toch niet meer zoveel drinken geloof ik. Of ben het ritme kwijt, eigenlijk.

~Panthera~
01-01-05, 21:58
Geplaatst door mark61
Nee joh, ben de vrolijkheid zelve. *zucht* zodra ik de energie gevonden heb. Moet toch niet meer zoveel drinken geloof ik. Of ben het ritme kwijt, eigenlijk.
---------

Ben je nu toch ff het levende voorbeeld van zuipen sucks. :D

Orakel
01-01-05, 22:06
Geplaatst door mark61
Wat izzer mis met België? Denk je echt dat het daar beroerder is dan hier? Zal Mars blij mee wezen. :zegniets:

Ze hebben gaten (o.a.) in hun wegen en iedereen lult er Frans.


Het gaat in feite ook om een kaakje bij de thee. Je begint met fatsoenlijk met elkaar omgaan, dan krijg je een zogeheten vertrouwensbasis en dan kunnen serious issues rustig worden besproken.

Toch?

Among other things. Maar het zou fijn zijn als mensen beginnen met lief of klef tegen elkaar te doen en dan komt die vertrouwensbasis zelf wel.
Mensen lijken tegenwoordig te beroerd om elkaar zelfs maar te groeten.
Krijg ut er warm van, ga ff me buuf knuffelen.


Op je laatste insinuatie zak maar niet ingaan.

doe je al

mark61
01-01-05, 22:10
Geplaatst door ~Panthera~
---------

Ben je nu toch ff het levende voorbeeld van zuipen sucks. :D

Ik leef tenminste nog. Das al heel wat. Het maakt meer kapot dan je lief is, vooral hersencellen geloof ik, dus wat er precies kapot is, dat heb ik toch niet meer door.

~Panthera~
01-01-05, 22:12
Geplaatst door mark61
Ik leef tenminste nog. Das al heel wat. Het maakt meer kapot dan je lief is, vooral hersencellen geloof ik, dus wat er precies kapot is, dat heb ik toch niet meer door.
-----------

Klinkt oppie toppie zeg. :handbang:

mark61
01-01-05, 22:13
Geplaatst door Orakel
Ze hebben gaten (o.a.) in hun wegen en iedereen lult er Frans.

In Den Haag heb je ook gaten in de wegen en ooo, laat Mars het niet horen, er zijn van die Vlamingen. Al moet ik zeggen dat het Frans vaak beter te verstaan is dan het zogeheten Nederlands.


Among other things. Maar het zou fijn zijn als mensen beginnen met lief of klef tegen elkaar te doen en dan komt die vertrouwensbasis zelf wel.
Mensen lijken tegenwoordig te beroerd om elkaar zelfs maar te groeten.
Krijg ut er warm van, ga ff me buuf knuffelen.

Nou dan. Mag je tegenwoordig nog kaakjes klef in de thee weken? En hoe reageerde buuf? Zeg, was die Paula Amsterdam eigenlijk een mpsje van jou? Kan je nou wel toegeven hoor, we zullen het je niet meer kwalijk nemen.


doe je al

sjit, d'rin getuind

mark61
01-01-05, 22:19
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Klinkt oppie toppie zeg. :handbang:

Is het niet fantastisch? Zo'n rustgevende cirkelredenering? Ik word er maar zo warm van van binnen. Moest ook maar s een buuf gaan huggen denk ik.

Wide-O
01-01-05, 22:21
Als je met niet gelooft, moet je anders maar es een weekje Belgie proberen.


Ei gast, efkes dimmen ei ! ;)

Belgie is kei-fak keirel. Kei neig.

Frans ? Da klappe me'nier nie. Wa poasde goa na ?

Wulder spraaike Vlomsch. Méga-bangelijk.

~Panthera~
01-01-05, 22:22
Geplaatst door mark61
Is het niet fantastisch? Zo'n rustgevende cirkelredenering? Ik word er maar zo warm van van binnen. Moest ook maar s een buuf gaan huggen denk ik.
---------------

Heel apart gevoel van binnen ja.
Hug the buuf, lijkt me een heerlijk klef idee. :hihi:


ps. niet meteen die klaauw in de koektrommel he ? :D

Siah
04-01-05, 02:54
te beginnen met bal^k-en-en^de :D
.
.
.
.
http://www.maroc.nl/photopost/data/500/28887113.jpg











voor hirsiali's heb ik voorlopig geen oplossing :hardlach:

Siah
04-01-05, 16:37
...:engel: :engel: :engel: :engel: :engel:
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887MenuBar.jpg