PDA

Bekijk Volledige Versie : kerk aangevallen in egypte



magden_david
31-12-04, 20:01
http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=worldNews&storyID=7209391

CAIRO (Reuters) - One man died and two others were injured in uncertain circumstances in southern Egypt, a police source said on Thursday, in the latest in a series of clashes between Muslims and Christians in Egypt.
The source said the clash took place on Wednesday when dozens of Muslims threw stones at a private building in Damshaw Hashim village, some 240 km (150 miles) south of Cairo, which they believed a Christian resident was turning into a church without state permission.

Police arrived at the scene and fired shots into the air to disperse the crowd, the source said.

It was not immediately clear how the man had died or who he was.

Members of the Christian Coptic minority, who make up 5 to 10 percent of Egypt's 70 million people, say they face restrictions in building churches among other problems. The authorities say every Egyptian is treated equally before the law regardless of religion.

Christians scuffled with security personnel at a Cairo cathedral earlier this month. They had gathered to protest against what they said was the abduction of a priest's wife.

Police also said this month they had arrested 25 people after sectarian violence erupted in Munqateen village, about 220 km south of Cairo.

Ourzazate
31-12-04, 20:09
Tja, je weet wat er gebeurt als je zomaar gebouwen gaat bouwen of tot iets maakt wat ze niet zijn (bewoning bijv.). Kijk maar eens in Palestina... Daar worden huizen gebouwd zonder bouwvergunning, door de zionistische bezetter met de grond gelijk gemaakt, op je eigen grond nota bene. Je hebt als moslim (bejaard of niet) precies 5 uur de tijd om je spulletjes te pakken en weg te wezen anders ondervind je hardhandig een veredelde vorm van een aardbeving. En ipv met stenen te gooien gebruiken de Israelische soldaten kogels...:).

Joesoef
31-12-04, 20:28
Bij mij in de straat heeft een illegaal studenten dispuut gezeten. Heb menig maal op het punt gestaan om er een oude traangasgranaat naar binnen te gooien. Gelukkig is de boel op last van de brandweer gesloten anders was ik wellicht zo ver gekomen.

nard
01-01-05, 11:44
Geplaatst door Joesoef
Bij mij in de straat heeft een illegaal studenten dispuut gezeten. Heb menig maal op het punt gestaan om er een oude traangasgranaat naar binnen te gooien. Gelukkig is de boel op last van de brandweer gesloten anders was ik wellicht zo ver gekomen.

Gezien je posts, krijg ik de indruk dat je aan het extremiseren bent.

Succes en geluk in het Nieuwe Jaar.

freya
01-01-05, 12:20
Geplaatst door nard
Gezien je posts, krijg ik de indruk dat je aan het extremiseren bent.


Hahaha, wacht maar totdat er bij jou aan de overkant een een of ander cultureelcemtrum geopend wordt dat zich vrnl bezighoudt met het verhuren van de zaal voor feestjes tot diep in de nacht!

Dan wil je wel extremiseren :moe:

Joesoef
01-01-05, 12:51
Geplaatst door nard
Gezien je posts, krijg ik de indruk dat je aan het extremiseren bent.

Succes en geluk in het Nieuwe Jaar.

In de Amsterdamse Bijlmer heeft een tijd lang een illegale kerk gezeten in een parkeergarage tot groot verdriet van de bewoners. Behalve een giga overlast van auto's, bezoekers en geluid van gospelkoren werden ze elke zondag ochtend uit hun bed gehalejulaad. Kerk is gesloten en daarna verplaatst op last van de Nederlandse autoriteiten. Ook daar zijn zo nu en dan wat klappen over en weer gevallen.

Zo een kranten verhaal zegt mij niets. We weten maar al te goed hoe de tendentieuze berichtgeving van de Telegraaf opgevat moet worden. Van een zo een enkel berichtje vanuit het buitenland moslims vs christenen lig ik dan ook niet echt wakker. Heb daarvoor teveel andere positieve geluiden gehoord en gezien in die contreien.