PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen in USA danken God voor de Tsunami's als straf voor de Zweden



Ron Haleber
01-01-05, 20:06
Saturday, January 1, 2005
--------------------------------------------------------------------------------
RAW STORY has discovered that the Westboro Baptist Church leaders known for picketing the funeral of Matthew Shepard, the young college student brutally murdered in Wyoming in 1998, have released the following statement regarding the tsunamis which hit Southeast Asia earlier in the week.

The statement, which was posted on their website Wednesday alongside dozens of other archived "press releases," thanks God for the tsunami and for the death of any gay Swedish vacationers who perished at the time.

http://www.rawprint.com/rawstory/images/westboro_tsunami_1230.gif


http://rawstory.rawprint.com/1204/westboro_tsunami_statement_1230.php



Een vriend - docent aan Moh V in Rabat - zond me dit bericht. Niet enkel moslimfundamentalisten misbruiken hun geloof...

Wortel
01-01-05, 20:10
Zoals ik al eens eerder betoogd heb over dit en soortgelijk gedachtegoed van dit soort groeperingen: Bigot en verwerpelijk.

GeenKritiek
01-01-05, 20:34
Geplaatst door Ron Haleber
Saturday, January 1, 2005
--------------------------------------------------------------------------------
RAW STORY has discovered that the Westboro Baptist Church leaders known for picketing the funeral of Matthew Shepard, the young college student brutally murdered in Wyoming in 1998, have released the following statement regarding the tsunamis which hit Southeast Asia earlier in the week.

The statement, which was posted on their website Wednesday alongside dozens of other archived "press releases," thanks God for the tsunami and for the death of any gay Swedish vacationers who perished at the time.

http://www.rawprint.com/rawstory/images/westboro_tsunami_1230.gif


http://rawstory.rawprint.com/1204/westboro_tsunami_statement_1230.php



Een vriend - docent aan Moh V in Rabat - zond me dit bericht. Niet enkel moslimfundamentalisten misbruiken hun geloof...

Ik denk dat er niemand is die met een strak gezicht durft te beweren dat alleen moslims fundamentalistisch kunnen zijn, ofdat zij de enige zijn die hun geloof misbruiken. Het is toch bekend dat er ook extremisten bij hindoes, sihks, joden en christenen zijn, neem bijvoorbeeld de ierse protestanten die katholieke schoolmeisjes lastig vallen. Dat neemt niet weg dat het probleem veel groter bij moslims is dan bij Christenen. Dus niet een beetje groter, nee, immens veel groter. Dit bericht is duidelijk een haatcampange tegen homo's en dat gebeurt helaas dus ook nog bij Christenen. Maar wees nou eens eerlijk Ron, je weet zelf toch ook wel dat de haat tegen homo's globaal veel en veel groter is bij moslims dan bij Christenen. Waar je hier 1 website gevonden hebt die de tsunami op een of andere wijze als een goede gebeurtenis viert, kun je ongetwijfeld wel duizenden islamitische websites vinden die de aanslagen op 11 september als een goede gebeurtenis vieren. Dat neemt inderdaad niet weg dat extremisme, fascisme en pervers religieus gedrag inderdaad niet iets exclusief islamitisch is. Daarin heb je gelijk.

Ron Haleber
01-01-05, 20:46
Geplaatst door GeenKritiek
Ik denk dat er niemand is die met een strak gezicht durft te beweren dat alleen moslims fundamentalistisch kunnen zijn, ofdat zij de enige zijn die hun geloof misbruiken. Het is toch bekend dat er ook extremisten bij hindoes, sihks, joden en christenen zijn, neem bijvoorbeeld de ierse protestanten die katholieke schoolmeisjes lastig vallen. Dat neemt niet weg dat het probleem veel groter bij moslims is dan bij Christenen. Dus niet een beetje groter, nee, immens veel groter. Dit bericht is duidelijk een haatcampange tegen homo's en dat gebeurt helaas dus ook nog bij Christenen. Maar wees nou eens eerlijk Ron, je weet zelf toch ook wel dat de haat tegen homo's globaal veel en veel groter is bij moslims dan bij Christenen. Waar je hier 1 website gevonden hebt die de tsunami op een of andere wijze als een goede gebeurtenis viert, kun je ongetwijfeld wel duizenden islamitische websites vinden die de aanslagen op 11 september als een goede gebeurtenis vieren. Dat neemt inderdaad niet weg dat extremisme, fascisme en pervers religieus gedrag inderdaad niet iets exclusief islamitisch is. Daarin heb je gelijk.

Er zijn ook moslimlanden waar geen haatcampagnes tegen homo's zijn, neem Turkije.

Van de VS mag je toch verwachten dat de beschaving daar hoger is dan in de 3e wereld en dat zoiets als dit dus niet voorkomt. Daarbij moet je er ook aan denken dat dit past in de lijn van de politiek van Bush!

9/11 is trouwens een totaal andere onvergelijkbare zaak. GeenKritiek je moet niet alles door elkaar gaan halen! :fuckit:

observer
01-01-05, 20:51
als dit geen hoax is dan zijn deze mensen volslagen gek en eerlijk gezegd mogen ze dan samen met alle andere fundies in de oceaan gedumpt worden

Spoetnik
01-01-05, 20:59
Geplaatst door observer
als dit geen hoax is dan zijn deze mensen volslagen gek en eerlijk gezegd mogen ze dan samen met alle andere fundies in de oceaan gedumpt worden

De bovengenoemde groepering is een christelijke sekte.. beetje gestoorde mensen..

Dit is hun website: http://www.godhatesfags.com/main/

Wortel
01-01-05, 21:04
Dank voor de link, Spoetnik. Ze zijn nog maffer dan ik al dacht. :maf:

Ron Haleber
01-01-05, 21:11
Geplaatst door observer
als dit geen hoax is dan zijn deze mensen volslagen gek en eerlijk gezegd mogen ze dan samen met alle andere fundies in de oceaan gedumpt worden

Ik heb het ook even gecontroleerd. Het is een serieuze abjecte club van zogenaamde Calvinisten in Kansas:

Established in 1955 by Pastor Fred Phelps, the Westboro Baptist Church (WBC) of Topeka, Kansas still exists today as an Old School (or, Primitive) Baptist Church. See the WBC Monograph. In short, we adhere to the teachings of the Bible, preach against all form of sin (e.g., fornication, adultery, sodomy), and insist that the doctrines of grace be taught publicly to all men. These doctrines of grace were well summed up by John Calvin in his 5 points of Calvinism: Total Depravity, Unconditional Election, Limited Atonement, Irresistible Grace, and Perseverance of the Saints. Although these doctrines are almost universally hated today, they were once loved and believed. For example, Augustine (one of the early Church fathers), Martin Luther (the founder of the Lutheran Church), John Knox (the founder of the Presbyterian Church), Augustus Toplady (hymnist and leader in the Episcopal Church), Charles Spurgeon (a well-known preacher), and John Leland (who was partially responsible for our First Amendment in the United States) are just a few examples of people who have advanced these ideas. Please see The Doctrine of Absolute Predestination by Jerom Zanchius and our MEMO ON THE CHURCH. Most of the major Confessions of Faith throughout the history of the New Testament Church have also advanced these ideas.

http://www.godhatesfags.com/main/index.html

http://www.godhatesfags.com/images/wbc.gif

Eke
01-01-05, 23:04
Een sekte,he....zijn sekteleden dan eigenlijk nog wel Christenen te noemen ?


Zij schermen met een bijbeltekst uit Romeinen I:18 over o.a.homosexuelen.Maar als ze DOORlezen ---->Romeinen II :1 en :2

"Want over anderen te oordelen, veroordeelt U zichzelf'

dE MORAAL VAN DIT VERHAAL : vERDER LEZEN DAN JE NEUS LANG IS.

sjaen
02-01-05, 00:06
Die geesteszieken zijn ook blij met de 3000 doden van de Twin Towers!

:maf3:

GeenKritiek
02-01-05, 00:19
Geplaatst door Ron Haleber
Er zijn ook moslimlanden waar geen haatcampagnes tegen homo's zijn, neem Turkije.

Van de VS mag je toch verwachten dat de beschaving daar hoger is dan in de 3e wereld en dat zoiets als dit dus niet voorkomt. Daarbij moet je er ook aan denken dat dit past in de lijn van de politiek van Bush!

9/11 is trouwens een totaal andere onvergelijkbare zaak. GeenKritiek je moet niet alles door elkaar gaan halen! :fuckit:

Turkije is een moslimland wat mijn respect en dat van iedereen verdiend. Maarre, moslimlanden? Met turkije is het toch bijna zo'n beetje wel gezegd.

En beschaving of niet, in de VS bestaat zoiets als vrijheids van meningsuiting die nog veel verder gaat dan in Europa. In de VS kunnen zaken zoals de KKK, neonazistische gewapende groeperingen en allerlei sectes onstaan omdat de rechters bij rechtzaken altijd de grondwet letterlijk nemen, en de vrijheid van religie hoort daar bij. Dat betekent dat religieuse christelijke secten kunnen onstaan. Zolang die secten niet aanroepen tot geweld vind ik het prima. Dat betekent dus dat als een voorman van een secte (islamitisch of christen gefundeerd) oproept dat homo's varkens zijn, prima. Maar als hij oproept homo's af te slachten of met geweld op te treden op wat voor manier dan ook, dan moet er ingegrepen worden. Dat betekent dat je overal rare dingen krijgt zoals deze mensen die hier hun homohaat gebruiken om de tsunami goed te praten.

Verder over 9/11, het verschil is dat bij de ene de mens toesloeg, en bij de andere de natuur. Het vershil is ook dat bij de ene veel meer doden vielen dan bij de ander. De overeenkomst is dat bij beide veel mensen hun leven of dat van familie verloren. Een overeenkomst is ook dat dit soort zieke mensen het nodig vinden de "ramp" als een goede gebeurtenis te omschrijven. En of het nu gaat om een moslim die blij is over 9/11 of een christen die blij is met de tsunami, een overeenkomst is ook dat het bij beide gaat om totaal gefrustreerde figuren die geen greintje mensrespect genieten.

Spoetnik
02-01-05, 00:59
Geplaatst door sjaen
Die geesteszieken zijn ook blij met de 3000 doden van de Twin Towers!

:maf3:

Dat was dan ook een complot van de homos.

:zozo:

Ron Haleber
02-01-05, 09:01
Geplaatst door GeenKritiek

Verder over 9/11, het verschil is dat bij de ene de mens toesloeg, en bij de andere de natuur. Het vershil is ook dat bij de ene veel meer doden vielen dan bij de ander. De overeenkomst is dat bij beide veel mensen hun leven of dat van familie verloren. Een overeenkomst is ook dat dit soort zieke mensen het nodig vinden de "ramp" als een goede gebeurtenis te omschrijven. En of het nu gaat om een moslim die blij is over 9/11 of een christen die blij is met de tsunami, een overeenkomst is ook dat het bij beide gaat om totaal gefrustreerde figuren die geen greintje mensrespect genieten.

Ik vind het toch wel begrijpelijk dat Abu Jahjah en de zijnen een gevoel van tevredenheid niet konden onderdrukken toen ze over 9/11 hoorden. Het gaat dan vanuit hun visie om een koekje van eigen deeg - hoezeer dat terrorisme ook is af te keuren...

Als Abu Jahjah c.s. dat gevoel bij de tsunami zouden hebben, horen ze als godsdienstwaanzinnigen in een gesticht thuis. Ik heb ZZ dan ook niet horen zeggen dat de tsunami een straf van Allah was, hoewel de beving van Hoceima hier door bepaalde fundies wel als zodanig werd geduid... :duivel:

Doeschate
02-01-05, 12:00
Deze christelijke fundamentalisten zijn een logisch gevolg van de traditionele christelijke leer, die gebaseerd is op een wreed godsbeeld waarbij god gruwelijke straffen uitdeelt aan zijn schepselen. De moraal van deze leer is liefdeloos en inhumaan, zoals blijkt uit het homofobe karakter ervan. De gehele Abrahamitische traditie is gebaseerd op een minderwaardige moraal die niet bij de moderne tijd past. Gelukkig hebben de meeste christenen in Nederland dat begrepen en zijn opgeschoven in de richting van het “ietsisme”. Hopelijk zullen moderne molims dat ook doen, dan zullen de huidige tegenstellingen verdwijnen.

Wortel
02-01-05, 12:07
Established in 1955 by Pastor Fred Phelps, the Westboro Baptist Church (WBC) of Topeka, Kansas still exists today as an Old School (or, Primitive) Baptist Church. See the WBC Monograph. In short, we adhere to the teachings of the Bible, preach against all form of sin (e.g., fornication, adultery, sodomy), and insist that the doctrines of grace be taught publicly to all men. These doctrines of grace were well summed up by John Calvin in his 5 points of Calvinism: Total Depravity, Unconditional Election, Limited Atonement, Irresistible Grace, and Perseverance of the Saints.

Calvinisten, mijn bips.
De praktizering van dit "Calvinisme" heeft wat mij betreft nog erg weinig te maken met wat Calvijns daadwerkelijke bedoeling was.

freya
02-01-05, 12:10
Geplaatst door Wortel
bips.


Wow! dat woord ben ik al zeker 30 jaar nergens meer tegengekomen :D

Wortel
02-01-05, 12:15
Deze christelijke fundamentalisten zijn een logisch gevolg van de traditionele christelijke leer, die gebaseerd is op een wreed godsbeeld waarbij god gruwelijke straffen uitdeelt aan zijn schepselen.

Ik denk eerder dat deze christelijke fundamentalisten een logisch gevolg zijn van een inteelterige en op angst gebaseerde groepsnorm, waarbij dat wat zij onder christelijke gedachtegoed verstaan moet dienen als legitimatie daarvoor.


De gehele Abrahamitische traditie is gebaseerd op een minderwaardige moraal die niet bij de moderne tijd past.

Dat weten zij die zich door de Abrahamitische traditie willen laten inspireren dan ook weer. Vandaar trouwens zeker dat luitjes a la Jiskefet als enige wijn die hen in onze dagen nog smaakt het cynisme hebben ingedronken. Semper Reformanda, Henk. Dat is een wezenlijke waarde van de door jou genoemde traditie.

Doeschate
02-01-05, 12:37
Geplaatst door Wortel
Ik denk eerder dat deze christelijke fundamentalisten een logisch gevolg zijn van een inteelterige en op angst gebaseerde groepsnorm, waarbij dat wat zij onder christelijke gedachtegoed verstaan moet dienen als legitimatie daarvoor.



Dat weten zij die zich door de Abrahamitische traditie willen laten inspireren dan ook weer. Vandaar trouwens zeker dat luitjes a la Jiskefet als enige wijn die hen in onze dagen nog smaakt het cynisme hebben ingedronken. Semper Reformanda, Henk. Dat is een wezenlijke waarde van de door jou genoemde traditie. Ondanks mijn heftige kritiek, die voor jou ongetwijfeld zeer pijnlijk is, heb ik niets tegen christenen, moslims of joden. Ik heb zelfs grote waardering voor alle pogingen van mensen zoals jij deze geloofsleer een liefdevol en humaan gezicht te geven (let op: mijn kritiek is gericht op de traditionele leer, niet op jou persoonlijk). Daar ben jij aardig in geslaagd, vandaar dat mijn meermaals uitgesproken waardering voor jou oprecht is.
Toch meen ik het recht te hebben jouw traditie ter verantwoording te roepen voor al het onrecht dat is begaan in naam van deze traditie. Talloze homo’s zijn in de loop der tijd op de brandstapel beland in naam van jouw traditie. Daar ben je niet rechtstreeks verantwoordelijk voor, maar er is wel sprake van een soort erfzonde, wat dat betreft.
Ik ben een doordrammer, zoals je ongetwijfeld weet, ik zal doorgaan totdat ik wat meer begrip voor mijn meningen ondervind. Het moge duidelijk zijn dat de Abrahamitische traditie een werkelijke bedreiging van mijn welbevinden is, althans de orthodoxe versie daarvan. Hopelijk zal de islamitische versie daarvan het onderspit delven, maar daar ben ik niet zeker van. Wie kan mij gerust stellen en mij ervan overtuigen dat de onverdraagzame versie van de islam niet zal zegevieren? Dan zullen jullie van mijn gedram verlost zijn, dat beloof ik plechtig.

Het deïsme is een spiritueel alternatief voor de traditionele religies, en probeert de valkuil van het nihilisme te vermijden.

mark61
02-01-05, 12:48
Geplaatst door freya
Wow! dat woord ben ik al zeker 30 jaar nergens meer tegengekomen :D

Ken je 'voorbips' ook? Leuk, zo'n Oudhollandsch topic.

Wide-O
02-01-05, 12:50
Geplaatst door mark61
Ken je 'voorbips' ook? Leuk, zo'n Oudhollandsch topic.

Maar toch ook weer universeel: in de UK spreekt met ook van een front bottom :)

mark61
02-01-05, 12:51
Geplaatst door Wide-O
Maar toch ook weer universeel: in de UK spreekt met ook van een front bottom :)

Weer wat geleerd! Ehh...Julien? Was 'cul' niet ook tweezijdig?

Wortel
02-01-05, 13:26
bips.

Wow! dat woord ben ik al zeker 30 jaar nergens meer tegengekomen

Ach ja, ik dacht in deze tijd van retro en heimwee naar vroeger dat ik dat woord maar weer eens moest noemen. Het heeft ook een veel diepere impact dan K&@&*%$, Vuile T&*&%L*&T$, F*+&^$ en H&%#@#, omdat we die woorden al te pas en te onpas overal horen.


Julien? Was 'cul' niet ook tweezijdig?
En hoe zit dat met 'con'?

Over Oud-Hollandsch gesproken. Vroeger had je ook gewoon een huiswijf en oudwijfse fabelen. Dat is toch veel aardiger dan de gossipquiz.

mark61
02-01-05, 13:35
Geplaatst door Wortel
En hoe zit dat met 'con'?

Je hebt natuurlijk gelijk. Ook op dit gebied bent u veelwetend. Overigens geeft mijn Petit Robert niet eens 'con', wel 'connerie', < Latijn 'cunnus'. Mijn Latijns woordenboek geeft dan weer 'vrouwelijke schaamte'. Vond het al een meevaller dat het er überhaupt in stond. Al moeten ze me nog even uitleggen wat er te schamen valt aan het bezit van een tamelijk algemeen lichaamsdeel.


Over Oud-Hollandsch gesproken. Vroeger had je ook gewoon een huiswijf en oudwijfse fabelen. Dat is toch veel aardiger dan de gossipquiz.

Toen hadden we ook nog negerzoenen.

P.S. Sorry voor het versjteren van het topic. Maar dat ging anders toch nergens heen.

Bofko
02-01-05, 13:47
Geplaatst door mark61
Ken je 'voorbips' ook? Leuk, zo'n Oudhollandsch topic.

Nog meer ´verdwenen´woorden (greep uit: Taalboek van de eeuw):
Mieters
Vetkuif
Onduleren
Grutjes
Bromnozem
Kostganger
Santenkraam
Sausneger
Driedekker (als formidabel wijf)
Kwartjesvinder

Wide-O
02-01-05, 13:48
Negertètn hier genoemd :D

Ach wat waren we toch nog naief en politiek incorrect.

mark61
02-01-05, 14:02
Geplaatst door Wide-O
Negertètn hier genoemd :D

Ach wat waren we toch nog naief en politiek incorrect.

Wat zijn ulevellen eigenlijk? Ook een bedreigde Native People? Zoiets als boterbabbelaars? Zoute Griotten, zijn dat van zouthandelaars afstammende Malinese volksbarden?

Wide-O
02-01-05, 14:10
Babbelutten ? Dum dum ? Pepernoten ? Taai Taai ? Salmiak ?

Allemaal vragen ...

mark61
02-01-05, 14:17
Geplaatst door Wide-O
Babbelutten ? Dum dum ? Pepernoten ? Taai Taai ? Salmiak ?

Allemaal vragen ...

Wat zijn nou weer babbelutten? Niet ook nog s van die Vlaamse zooi hè? Dum dum, dat zijn toch kogels? Tum tum misschien?

Iemand vroeg aan de meneer achter de toonbank (ook zo'n typisch type dat gewoon in een ouderwetse snoepwinkel thuishoort) of hij jodevet verkocht. De meneer haalde een beetje triest zijn schouders op en wees toen naar het papier achter zijn rug: "Vraag ons alstublieft niet om jodevet, dat wordt niet meer gemaakt". De mevrouw verschoot van kleur en maakte haar excuses. Ik op mijn beurt durfde niet meer te vragen wat het eigenlijk was (gelukkig staat alles op internet: het zijn een soort honingbrokken).

http://www.bartsnel.nl/log/pivot/entry.php?uid=standard-282

Zo komt die laster in de wereld...

Wortel
02-01-05, 14:20
Wat een prachtige mysterieuze woordenschat weten we met elkaar toch ineens te produceren. Dat ligt toch allemaal te sluimeren in de hoeken van onze zielen. Dum Dum is geloof ik Belgisch, en heet in Nederland Tum Tum. Dum Dum kogels zijn weer niet te verwarren met Mozart kogels.

Ik zou in het licht van het verloop van dit topic en in het licht van de spanningen in het Midden-Oosten het woord "stroopsoldaatjes" weer in ere willen herstellen.

~Panthera~
02-01-05, 14:34
Face it: we are dead. :D
Or at least old. :hihi:

mark61
02-01-05, 14:38
Geplaatst door ~Panthera~
Face it: we are dead. :D
Or at least old. :hihi:

Met een rot gebit, zo te zien.

~Panthera~
02-01-05, 14:40
Geplaatst door mark61
Met een rot gebit, zo te zien.
--------------

Mijn gebit is nog prima. :ego:

Gaan we katten ??? :stout:

mark61
02-01-05, 14:44
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Mijn gebit is nog prima. :ego:

Gaan we katten ??? :stout:

Ik zou niet durven iets over jouw historische ulevellenconsumptie te beweren. Katten doe je maar thuis, met een hap vis.

~Panthera~
02-01-05, 14:58
Geplaatst door mark61
Ik zou niet durven iets over jouw historische ulevellenconsumptie te beweren. Katten doe je maar thuis, met een hap vis.
----------

Ulevellen zijn vergane glorie. :moe:
Bovendien hield en houd ik niet van zoete zooi.
En vis ? typisch you mention it: gamba's tonight. :hihi:

mark61
02-01-05, 15:00
Geplaatst door ~Panthera~
----------

Ulevellen zijn vergane glorie. :moe:
Bovendien hield en houd ik niet van zoete zooi.
En vis ? typisch you mention it: gamba's tonight. :hihi:

Gek, ik verwachtte al zoiets...

~Panthera~
02-01-05, 15:01
Geplaatst door mark61
Gek, ik verwachtte al zoiets...
---------
How come?



I'll brace myself.

freya
02-01-05, 15:52
Geplaatst door Wortel


Ik zou in het licht van het verloop van dit topic en in het licht van de spanningen in het Midden-Oosten het woord "stroopsoldaatjes" weer in ere willen herstellen.

:haha: :duim:

freya
02-01-05, 15:54
Geplaatst door ~Panthera~
? typisch you mention it: gamba's tonight. :hihi:

En jawel hoor, binnen no time gaat het weer over eten :jammer:


:p

~Panthera~
02-01-05, 15:58
Geplaatst door freya
En jawel hoor, binnen no time gaat het weer over eten :jammer:


:p
---------------------

Ik was er niet eens over begonnen. :droef:

:p

mark61
02-01-05, 16:05
Geplaatst door ~Panthera~
---------
How come?



I'll brace myself.

I'll say no more.

~Panthera~
02-01-05, 16:08
Geplaatst door mark61
I'll say no more.
---------------

:rolleyes:

mark61
02-01-05, 16:26
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

:rolleyes:

:)

Juliette
02-01-05, 18:55
Geplaatst door Eke
Een sekte,he....zijn sekteleden dan eigenlijk nog wel Christenen te noemen ?



Zolang sommigen alle moslims in extremistische/ sektarische hoek duwen zie ik geen verschil. Uiteindelijk is het een bende achterlijke idioten (gevaarlijk ook nog als je een wapen in hun handen duwt) die een godsdienst misbruiken in naam van hun eigen frustraties, ambities of wat dan ook.

Ik weet niet of er in de USA meer achterlijken wonen dan elders. Een vriendin uit New York bezweert me van wel. In de zuidelijke staten en het inland moet het echt erg zijn. (die mannen uit Daco en Timothy McVeigh kwamen toch ook van daar?)

Die actie van die Zweedse priester en de hele actie? :kotsen2:

Anderzijds, mooi voorbeeld dat er niet alleen bij de moslims van dat soort ongeleide projectielen zitten.

Groet,

Juliette

Wortel
02-01-05, 20:49
Je hebt natuurlijk gelijk. Ook op dit gebied bent u veelwetend.

Valt allemaal wel mee, hoor Mark. Zo weet ik bijvoorbeeld niets van voetbal. Om mijn neefje te plezieren ben ik eens een keertje met hem naar Ajax - Feyenoord in de Kuip geweest. Vervolgens kwam ik dus terecht in een primitieve stammenoorlog en met verbijstering zag ik het fenomeen dat mensen hun gehele ziel en zaligheid, en hun complete geestelijke en lichamelijke integriteit lieten afhangen van een bal in een netje. Om geen spelbederver te zijn dacht ik ook maar eens mee te doen met dit gebeuren, en op het veld zag ik een man met lange weelderige lokken met de bal naar het doel van de tegenstander bewegen.
Dus ik roep uit alle macht, middenin een volgestampt Feyenoord-vak: "John de Wolf naar voren!!!!".
Waarop mijn neefje in mijn oor lispelt: "Die speelt al twee jaar in Engeland".

mark61
02-01-05, 22:08
Geplaatst door Wortel
Valt allemaal wel mee, hoor Mark....Waarop mijn neefje in mijn oor lispelt: "Die speelt al twee jaar in Engeland".

Tsja, een mens kan natuurlijk niet alwetend zijn. Is het nog goed gekomen met je neefje of wil hij nooit meer wat met je doen?

Wortel
03-01-05, 08:31
Door dit voorval besefte hij eens temeer dat ik er voor hem zat en niet voor mijn eigen plezier. Het is sindsdien beter dan ooit. :blij:

mark61
05-01-05, 16:47
Geplaatst door Wortel
Door dit voorval besefte hij eens temeer dat ik er voor hem zat en niet voor mijn eigen plezier. Het is sindsdien beter dan ooit. :blij:

Eind goed al goed.