PDA

Bekijk Volledige Versie : Ethiopische Nationalisten demonstreren in Addis Ababa



Spoetnik
02-01-05, 15:46
Ethiopians denounce border talks
More than 50,000 people in the Ethiopian capital, Addis Ababa, have demonstrated against government plans to renew border talks with Eritrea.

Opposition leaders told the rally that a new peace plan with Eritrea would not right the wrongs of the peace treaty that ended a bitter border war in 2000.

They say the deal threatens Ethiopia's territorial integrity.

Prime Minister Meles Zenawi agreed in principle in November to hand the disputed village of Badme to Eritrea.

Boundary ruling

The peace plan "aims at giving away part of Ethiopia's land, which was won through the blood and sacrifices of tens of thousands of its gallant sons", opposition activist Gebru Asrat told the crowd, according to Reuters news agency.

It "did not serve the interest of Ethiopia and its people - it was a sell out", he said to cheers from supporters.

Badme was attributed to Eritrea in a 2002 ruling by an independent boundary commission, set up under a peace treaty that both countries signed in Algiers in 2000.

Ethiopia initially rejected the decision, saying it could cause further conflict, but finally accepted it in November 2004.

Correspondents say the rally was designed to prevent Mr Meles gaining support for his initiative ahead of Ethiopia's general election in May.

Tens of thousands of people were killed when Eritrea and Ethiopia fought a two-year border war which began in 1998.

The conflict started after Eritrean troops invaded Badme, which was under Ethiopian administration.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/4141515.stm

observer
02-01-05, 16:06
mooi kunnen we alvast weer gaan sparen als beide landen hun geld aan wapens ipv eten en medicijnen uitgeven

mark61
02-01-05, 17:16
Geplaatst door observer
mooi kunnen we alvast weer gaan sparen als beide landen hun geld aan wapens ipv eten en medicijnen uitgeven

Dat doen ze nu al.

Spoetnik
02-01-05, 17:20
Geplaatst door mark61
Dat doen ze nu al.

Onze wapenfabrieken doen goede zaken.

mark61
02-01-05, 17:21
Geplaatst door Spoetnik
Onze wapenfabrieken doen goede zaken.

Zo is dat, we just can't lose, they just can't win.

observer
03-01-05, 09:57
Geplaatst door Spoetnik
Onze wapenfabrieken doen goede zaken. die sukkels kopen meestal in het voormalige oostblok rusland of als ze erg onpopulair zijn servie of witrusland

daar hebben ze nog bergen tanks hopeloos verouderd naar moderne standaard maar stevig en he een dorp merkt het niet of ze door een 50 jaar oude t55 platgereden worden (kost ongeveer 70000 euro geloof ik)

als je bv goede duitse wapens wil hebben kan je naar pakistan alle duitse lichte wapens worden in licentie gemaakt

chili levert bommen incl verboden types

etc

Arvid
03-01-05, 15:59
Zaten daar geen nederlandse soldaten gestationeerd?

Al Sawt
03-01-05, 16:08
Geplaatst door observer
die sukkels kopen meestal in het voormalige oostblok rusland of als ze erg onpopulair zijn servie of witrusland

daar hebben ze nog bergen tanks hopeloos verouderd naar moderne standaard maar stevig en he een dorp merkt het niet of ze door een 50 jaar oude t55 platgereden worden (kost ongeveer 70000 euro geloof ik)

als je bv goede duitse wapens wil hebben kan je naar pakistan alle duitse lichte wapens worden in licentie gemaakt

chili levert bommen incl verboden types

etc Zowel Ethiopie als Eritrea hebben beschikking over Su 27`s. Peperdure toestellen! Met prijs van een toestel kan je een complete ziekenhuis opzetten.

Voor het rest klopt het wel.

Al Sawt
03-01-05, 16:12
Trouwens,

Waren de nieuwe machthebbers van Ethiopie niet vreselijk dom? Toen ze alle kustgebieden aan Eritrea hadden geschonken en daarmee de toegang van Ethiopie tot zee hadden afgesloten.

observer
03-01-05, 20:24
tja daar lag eritrea nu eenmaal

zucht wat moeten die idioten nu met su-27

die moeten ze dan toch van de russen gekocht hebben

gokje dat ze niet de infrastructuur en onderhoudscapaciteit hebben om die dingen in de lucht te houden

Al Sawt
03-01-05, 20:40
Geplaatst door observer
tja daar lag eritrea nu eenmaal

zucht wat moeten die idioten nu met su-27

die moeten ze dan toch van de russen gekocht hebben

gokje dat ze niet de infrastructuur en onderhoudscapaciteit hebben om die dingen in de lucht te houden Daarvoor hebben ze huurlingen uit Rusland en Oekraine ingehuurd. Ik heb ergens gelezen dat een Eritreans Su 27 per vergissing een bevriende vliegtuig neerschoot. Oorzaak: Russische huurling/piloot, had nooit geoefend met moderne versie van die Su 27.

observer
04-01-05, 12:59
ben ik nu een slecht mens als ik denk dat ik bij de volgende hongersnood daar ik eens geen cent geef

Al Sawt
04-01-05, 13:27
Geplaatst door observer
ben ik nu een slecht mens als ik denk dat ik bij de volgende hongersnood daar ik eens geen cent geef Ethiopie en Eritrea hebben voor mij al lang afgedaan. Ethiopie probeert geld te lenen bij de wereldbank voor het financieren van een stuwdam, voor landbouwirrigatie. Maar om een vloot peperdure Su27 te financieren hebben ze kennelijk middelen genoeg.