PDA

Bekijk Volledige Versie : Europa en VS geven gul, Arabische landen niet



Oramus
04-01-05, 19:01
Europa en VS geven gul, Arabische landen niet
De Verenigde Naties spreken van een 'uitzonderlijk grote hulpbereidheid'. De getroffen gebieden in Azië krijgen bijna 1,5 miljard euro. Maar waar blijft de steun van de Arabische landen?

Belangrijkste donaties

Een overzicht van de schenkingen aan de getroffen gebieden in Zuidoost-Azië. Opvallend is hoe weinig de Arabische landen geven. De bedragen zijn in euro’s.

Donateur Bedrag
Australië: 35 miljoen
Canada: 25 miljoen
China: 45 miljoen
Denemarken: 41 miljoen
Duitsland: 20 miljoen
Europese Unie: 31 miljoen
Finland: 4,5 miljoen
Frankrijk: 42 miljoen
Groot-Brittannië: 72 miljoen
Ierland: 10 miljoen
Italië: 70 miljoen
Japan: 373 miljoen
Koeweit: 7,5 miljoen
Nederland: 27 miljoen
Nieuw Zeeland: 2,7 miljoen
Noorwegen: 134 miljoen
Oostenrijk: 2 miljoen
Portugal: 8 miljoen
Qatar: 19 miljoen
Saudi-Arabië: 7,7 miljoen
Spanje: 51 miljoen
Taiwan: 4 miljoen
Verenigde Staten: 260 miljoen
Wereldbank: 187 miljoen
Zweden: 60 miljoen
Zwitserland: 18 miljoen
Zuid-Korea: 3,7 miljoen
Regeringen en organisaties hebben in totaal bijna 1,5 miljard euro aan financiële hulp toegezegd aan de door de zeebeving getroffen gebieden. En dat bedrag groeit nog steeds.

Europese landen geven tientallen miljoenen euro's. Koploper van de Europese landen is Noorwegen, dat 134 miljoen euro geeft. Zweden doneert met 60 miljoen euro het meest per hoofd van de bevolking.

Kritiek
Na kritiek op de zuinigheid van het land verhoogde de Amerikaanse president George W. Bush de Amerikaanse donatie van 25 naar ruim 260 miljoen euro. Zo schreef de Amerikaanse krant The New York Times dat de inauguratie van Bush in januari al twee keer zoveel als de oorspronkelijke bijdrage zou gaan kosten.

Maar de Arabische landen lijken zich nauwelijks te bekommeren om hun 'moslimbroeders', terwijl in Indonesië, het land dat het zwaarst getroffen is door de zeebeving, een groot deel van de bevolking moslim is. De 7,5 miljoen euro van Saudi-Arabië steekt dan ook schril af tegen de 373 miljoen van Japan, het land dat het meeste geeft.

Nederland
Nederland geeft 27 miljoen euro aan de getroffen gebieden. Maar volgens CDA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne zal er zeker nog meer geld volgen. Ook zegt de minister mee te willen betalen aan de installatie van een waarschuwingssysteem voor tsunami's. Ze verwacht dat de kosten voor de wederopbouw zullen oplopen tot miljarden euro's.

In Jakarta heeft donderdag een donorconferentie plaats, waar secretaris-generaal van de Verenigde Naties Kofi Annan een officiële hulpoproep zal doen.

Problemen
Vanuit de hele wereld worden hulpgoederen, zoals voedsel en medicijnen, naar de getroffen gebieden in Zuidoost-Azië gebracht. De enorme toestroom van reddingswerkers leidt tot grote logistieke problemen. Er zijn te weinig transportmogelijkheden en veel gebieden zijn slecht te bereiken.

Van de honderden tonnen aan noodhulp komt nog maar weinig terecht bij de degenen die de hulp het meeste nodig hebben. Miljoenen mensen zijn nog steeds afgesloten van de buitenwereld, omdat bruggen en wegen ingestort zijn. VN-coördinator Jan Egeland denk dat 'de frustratie de komende dagen en weken alleen maar zal groeien'.

Amerikaanse helikopters wisten maandag voor het eerst slachtoffers in de binnenlanden van Atjeh te bereiken. De ziekenhuizen in Banda Atjeh zijn overvol met gewonden en zieken. Een Amerikaans marineschip brengt hulpgoederen en militairen naar de kustplaatsen van Atjeh. Het marineschip zal later deze week doorvaren naar Sri Lanka.


Publicatiedatum: 4 januari 2005

youssef_007
04-01-05, 19:19
volgens mij vergeet je Japan in je titel te vermelden.

Afrux
04-01-05, 20:13
Geplaatst door Oramus
Europa en VS geven gul, Arabische landen niet
De Verenigde Naties spreken van een 'uitzonderlijk grote hulpbereidheid'. De getroffen gebieden in Azi� krijgen bijna 1,5 miljard euro. Maar waar blijft de steun van de Arabische landen?

Belangrijkste donaties

Een overzicht van de schenkingen aan de getroffen gebieden in Zuidoost-Azi�. Opvallend is hoe weinig de Arabische landen geven. De bedragen zijn in euro�s.

Donateur Bedrag
Australi�: 35 miljoen
Canada: 25 miljoen
China: 45 miljoen
Denemarken: 41 miljoen
Duitsland: 20 miljoen
Europese Unie: 31 miljoen
Finland: 4,5 miljoen
Frankrijk: 42 miljoen
Groot-Brittanni�: 72 miljoen
Ierland: 10 miljoen
Itali�: 70 miljoen
Japan: 373 miljoen
Koeweit: 7,5 miljoen
Nederland: 27 miljoen
Nieuw Zeeland: 2,7 miljoen
Noorwegen: 134 miljoen
Oostenrijk: 2 miljoen
Portugal: 8 miljoen
Qatar: 19 miljoen
Saudi-Arabi�: 7,7 miljoen
Spanje: 51 miljoen
Taiwan: 4 miljoen
Verenigde Staten: 260 miljoen
Wereldbank: 187 miljoen
Zweden: 60 miljoen
Zwitserland: 18 miljoen
Zuid-Korea: 3,7 miljoen
Regeringen en organisaties hebben in totaal bijna 1,5 miljard euro aan financi�le hulp toegezegd aan de door de zeebeving getroffen gebieden. En dat bedrag groeit nog steeds.

Europese landen geven tientallen miljoenen euro's. Koploper van de Europese landen is Noorwegen, dat 134 miljoen euro geeft. Zweden doneert met 60 miljoen euro het meest per hoofd van de bevolking.

Kritiek
Na kritiek op de zuinigheid van het land verhoogde de Amerikaanse president George W. Bush de Amerikaanse donatie van 25 naar ruim 260 miljoen euro. Zo schreef de Amerikaanse krant The New York Times dat de inauguratie van Bush in januari al twee keer zoveel als de oorspronkelijke bijdrage zou gaan kosten.

Maar de Arabische landen lijken zich nauwelijks te bekommeren om hun 'moslimbroeders', terwijl in Indonesi�, het land dat het zwaarst getroffen is door de zeebeving, een groot deel van de bevolking moslim is. De 7,5 miljoen euro van Saudi-Arabi� steekt dan ook schril af tegen de 373 miljoen van Japan, het land dat het meeste geeft.

Nederland
Nederland geeft 27 miljoen euro aan de getroffen gebieden. Maar volgens CDA-minister voor Ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne zal er zeker nog meer geld volgen. Ook zegt de minister mee te willen betalen aan de installatie van een waarschuwingssysteem voor tsunami's. Ze verwacht dat de kosten voor de wederopbouw zullen oplopen tot miljarden euro's.

In Jakarta heeft donderdag een donorconferentie plaats, waar secretaris-generaal van de Verenigde Naties Kofi Annan een offici�le hulpoproep zal doen.

Problemen
Vanuit de hele wereld worden hulpgoederen, zoals voedsel en medicijnen, naar de getroffen gebieden in Zuidoost-Azi� gebracht. De enorme toestroom van reddingswerkers leidt tot grote logistieke problemen. Er zijn te weinig transportmogelijkheden en veel gebieden zijn slecht te bereiken.

Van de honderden tonnen aan noodhulp komt nog maar weinig terecht bij de degenen die de hulp het meeste nodig hebben. Miljoenen mensen zijn nog steeds afgesloten van de buitenwereld, omdat bruggen en wegen ingestort zijn. VN-co�rdinator Jan Egeland denk dat 'de frustratie de komende dagen en weken alleen maar zal groeien'.

Amerikaanse helikopters wisten maandag voor het eerst slachtoffers in de binnenlanden van Atjeh te bereiken. De ziekenhuizen in Banda Atjeh zijn overvol met gewonden en zieken. Een Amerikaans marineschip brengt hulpgoederen en militairen naar de kustplaatsen van Atjeh. Het marineschip zal later deze week doorvaren naar Sri Lanka.


Publicatiedatum: 4 januari 2005

Het verbaast me, dat on ze nationalist Zbaq rdaq er niet als de kippen bij is! Om zijn minderwaardigheidscomplex te trachten te componseren door te bewijzen hoe arabisch hij is. Ec hter veel verder komt hij trouwens niet met zijn tweede hands, oftewel straat ddarija (zoals dat genoemd wordt in Marokko, zie zijn posts in deze taal). Hij zou willen dat hij het is, maar als je het niet meer weet, dan probeer je van alles...En natuurlijk jou te beschuldigen van anti arabieren en zovoorts (het zelfde oude liedje of zoals we het zeggen in het berbers: Izri n weghyur, = ezels lied).

Het weerwoord in de orm van oppervlakkige en simplistische oneliner zo als volgt eruit zien:

Arabieren zijn allemaal slecht en geven niets het zijn xxxx (= jouw afkomst) die goed zijn en veel geven.

Oramus
04-01-05, 20:21
Geplaatst door Afrux
Het verbaast me, dat on ze nationalist Zbaq rdaq er niet als de kippen bij is! Om zijn minderwaardigheidscomplex te trachten te componseren door te bewijzen hoe arabisch hij is. Ec hter veel verder komt hij trouwens niet met zijn tweede hands, oftewel straat ddarija (zoals dat genoemd wordt in Marokko, zie zijn posts in deze taal). Hij zou willen dat hij het is, maar als je het niet meer weet, dan probeer je van alles...En natuurlijk jou te beschuldigen van anti arabieren en zovoorts (het zelfde oude liedje of zoals we het zeggen in het berbers: Izri n weghyur, = ezels lied).

Het weerwoord in de orm van oppervlakkige en simplistische oneliner zo als volgt eruit zien:

Arabieren zijn allemaal slecht en geven niets het zijn xxxx (= jouw afkomst) die goed zijn en veel geven.
Inderdaad, dat zou heel waarschijnlijk zijn. Maar laten we ons gelukkig prijzen dat zo'n ezel aan het hoofd van de AEL staat.

ZbaqZbaq
04-01-05, 22:08
In de lijst worden cijfers van donaties van regeringen en van de bevolking door elkaar gebruikt... dit geeft een vertekend beeld. Laat staan de eisen die aan de uitgave van het geld gesteld worden.

Jammer trouwens dat "Rif republiek" niet genoemd wordt in het lijstje. En jammer dat verziekte geesten als Afrux en zijn nieuwe holmaat dergelijke gebeurtenissen misbruiken om hun eigen achterlijkheid te ventileren.

Vraag me af wat ze zelf gestort hebben op giro 555.

Afrux
04-01-05, 22:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
In de lijst worden cijfers van donaties van regeringen en van de bevolking door elkaar gebruikt... dit geeft een vertekend beeld. Laat staan de eisen die aan de uitgave van het geld gesteld worden.

Jammer trouwens dat "Rif republiek" niet genoemd wordt in het lijstje. En jammer dat verziekte geesten als Afrux en zijn nieuwe holmaat dergelijke gebeurtenissen misbruiken om hun eigen achterlijkheid te ventileren.

Vraag me af wat ze zelf gestort hebben op giro 555.

Daar gaan we weer. Wat heeft Rif republiek mee te maken. Dat bestaat niet niet meer weet je dat nog? En als je iets erachter zoekt, ik kan je nu al vertellen dat de Imazighen niet alleen ARif maar heel Marokko als AMazigh zien. De naam al, Marokko - Maruecos - marakuch of te wel Land van god in het berbers.


Het is geen misbruik nationalist (of is het ziekegeest), het is de realiteit. Maar die wil je nog steeds niet zien.

Ik hoop dat je op een dag ontwaakt van je slaap.

Afrux
04-01-05, 22:28
Hier hoe de chet Arabieren erover denken.

Ik heb het niet over tweedehands en goedkope ARabieren die het graag willen zijn, maar niet kunnen.

In some Internet chat rooms, users expressed anger at the reaction among Arab governments and media to the tsunami disaster.

An Arab talk-show host said, "Many Arab viewers have become racist. Unfortunately, the tragedy that befell Asians has no effect on many of them."

Another observer wrote, "This is a chance for Arabs to show their humanity" and prove that they can give generously "regardless of race, ethnicity and religion. Giving just because it is the right thing to do."

Others pointed out that Indonesia, with a death toll of 94,000 in the disaster, is the world's most populous Muslim nation.

Turkish_boy
04-01-05, 23:49
Onvoledig info...
Turkije storte ook milioenen dollars...

DEMOcraat
05-01-05, 00:05
[i]:

Arabieren zijn allemaal slecht en geven niets het zijn xxxx (= jouw afkomst) die goed zijn en veel geven. [/B]

daar ga je weer met je discrimeneerende opmerking..

Afrux
05-01-05, 01:54
Geplaatst door DEMOcraat
daar ga je weer met je discrimeneerende opmerking..

Lees goed de hele tekst, dat is wat Zbaq Rdaq schrijft, telkens er een artikel gepost wordt, waarin gegronde kritiek over de Arabieren staat.

Draai de zaken niet. Dit soort zinnen zijn aan de orde van de dag. Lees mijn onderwerpen en je zult dit soort onzin oneliners van Zbaq Rbaq tegen komen.

Dat is zijn enige manier van weerwoord op dit forum. Hij reageert nooit inhoudelijk, maar komt met simplistische statment.

Afrux
05-01-05, 01:56
Geplaatst door deleted user
Kingdom Triples Its Aid for Tsunami Victims

RIYADH, 5 January 2005 — Saudi Arabia has tripled its assistance to Asia’s tsunami victims to $30 million. Custodian of the Two Holy Mosques King Fahd directed that the $10 million donation announced earlier by the Kingdom be raised to $30 million “in light of the size of the tragedy and the losses” suffered by the countries affected by the disaster, according to the Saudi Press Agency.
page=1&section=0&article=57116&d=5&m=1&y=2005[/url]

Zij doen hun meesters na (usa), pas na kritiek en afkeurend geluiden op televisies en kranten komen ze hiermee.

Zwarte Schaap
05-01-05, 02:08
Geplaatst door Afrux
Het verbaast me, dat on ze nationalist Zbaq rdaq er niet als de kippen bij is! Om zijn minderwaardigheidscomplex te trachten te componseren door te bewijzen hoe arabisch hij is. Ec hter veel verder komt hij trouwens niet met zijn tweede hands, oftewel straat ddarija (zoals dat genoemd wordt in Marokko, zie zijn posts in deze taal). Hij zou willen dat hij het is, maar als je het niet meer weet, dan probeer je van alles...En natuurlijk jou te beschuldigen van anti arabieren en zovoorts (het zelfde oude liedje of zoals we het zeggen in het berbers: Izri n weghyur, = ezels lied).

Het weerwoord in de orm van oppervlakkige en simplistische oneliner zo als volgt eruit zien:

Arabieren zijn allemaal slecht en geven niets het zijn xxxx (= jouw afkomst) die goed zijn en veel geven.

Je moet ook eerlijk naar de zaken gaan kijken. Jij hebt hier toch ookwel eens een paar keer artikelen geplaatst waar uit rapportage van de UN blijkt dat de gehele arabische wereld tezamen een lagere BNP had dan Spanje alleen. Als je dus eerlijk bent moet je de totale BNP van de arabische wereld vergelijken met de BNP van Spanje.

Of je moet dan de giften relativeren naar de BNP per land.

Anyhow ik vind derglijke vergelijkingen eigenlijk lijkenpikkerij. Men geeft wat men geeft, klaar, daar moeten we naar kijken en geen haatzaaien achter de rug om van deze ramp.

Afrux
05-01-05, 03:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet ook eerlijk naar de zaken gaan kijken. Jij hebt hier toch ookwel eens een paar keer artikelen geplaatst waar uit rapportage van de UN blijkt dat de gehele arabische wereld tezamen een lagere BNP had dan Spanje alleen. Als je dus eerlijk bent moet je de totale BNP van de arabische wereld vergelijken met de BNP van Spanje.

Of je moet dan de giften relativeren naar de BNP per land.

Anyhow ik vind derglijke vergelijkingen eigenlijk lijkenpikkerij. Men geeft wat men geeft, klaar, daar moeten we naar kijken en geen haatzaaien achter de rug om van deze ramp.

BNP heeft niets te maken met de groote van het kapitaal, maar dat zegt meer iets over de economie van deze landen. Landen zoals SA Arabie hebben honderden miljarden investringen in USA(%5 van de economie als ik het goed heb) en netzoveel in Europa.

Aan rijkdom ontbreekt het niet. Het zou geen schande zijn voor mensen die speciale havens aanleggen in Cote d azur waar je alleen mag komen als je jacht meer dan 100 miljoen kost (dit is geen grap) en dezelfde mensen die 5 miljoen betalen om een nacht met de ex van stallone te slapen (dat heeft ze zelf toegegeven)... Maar als het gaat on 10000 duizenden moslim broeders die dood zijn gegaan en hnderduizenden die gedupeerd zijn dan zijn ze niet thuis.

Wat zou een bedrag van bijvoorbeeld 200 mijloen zijn voor een 6 talof meer landen als sa, uae, kuwait, etc...

Noorwegen heeft in haar eentje net zoveel gegeven. Een dag olie opbrensten voor deze landen is al meer dan dat...

Afrux
05-01-05, 04:06
Schumacher doneert 10 miljoen dollar

Wide-O
05-01-05, 07:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Anyhow ik vind derglijke vergelijkingen eigenlijk lijkenpikkerij. Men geeft wat men geeft, klaar, daar moeten we naar kijken en geen haatzaaien achter de rug om van deze ramp.

Helemaal mee eens. 't Is toch geen PR wedstrijdje ?

observer
05-01-05, 07:57
Geplaatst door Wide-O
Helemaal mee eens. 't Is toch geen PR wedstrijdje ? behaqlve als de amerikanen te weinig geven :schok:

Wide-O
05-01-05, 08:04
Geplaatst door observer
behaqlve als de amerikanen te weinig geven :schok:

Ook als de VS te weinig/genoeg/te veel geeft. Heb nooit anders beweerd.

stevie
05-01-05, 08:10
Het waren wel de 'ONGELOVIGEN' die als eerste kwamen helpen en uiteindelijk onder zware publiek druk doneerden de 'GELOVIGEN' ook slechts een handje vol miljoenen.

ONGELOVIGEN HELPEN DIRECT ZONDER KEUZE TE MAKEN VAN GELOOF, KLEUR OF RAS.

Misschien zouden de 'GELOVIGEN' hier een voorbeeld aan kunnen nemen.

Donatie
Het gaat niet niet om de hoeveelheid maar om de draagkracht, daarbij heb ik meer respect voor dat oude vrouwtje , levende van een uitkering, 200 EURO doneerde , dit is procentueel heel , heel veel van haar inkomen.

Nu uiteindelijke de Arabische Staten (particulieren) geschonken heb is slechts dat miljoen ( in draagkracht) gelijk als een euro voor ons.

Veel respect heb ik voor de arme inwoners van het getroffen gebied, deze hebben ontzettend veel geholpen.

In Thailand kwamen scholieren zich aanbieden als tolk.


Onlangs op de Duitse TV : Een moslim die met gevaar van eigen leven een hindoestaan gered heeft. 'IK HEB ER EEN BROEDER BIJ ' vertelde de hindostaan, een moslim die een 'ongelovige' gered heeft. Mischien is die moslim nu wel in de ogen van de extremisten een verader, maar voor mij is hij een held. ( zoals velen )




We zouden elkander een beetje meer moeten kunnen verdragen, dan zal het leven voor ieder ongeacht kleur,ras of goeddienst dragelijker worden.

Ik hoop nu dat de 'GELOVIGEN' wakker geworden zijn !.

Ga nu a.u.b. nu niet met teksten uit de KORAN of BIJBEL gooien, want daar wordt ik vrijwel direct misselijk van. Heb gewoon je eigen mening.

Nu zal ik wel weer vreselijk op dit bericht aangevallen worden, maar dat interreseert me geen snars.


Ondanks de vreselijke ramp dat hier voltrokken heeft, misschien de hele wereld ( inclusief ALQUIDA ) wakker geschrokken is. We kunnen elkander allemaal afmaken, maar is in werkelijk 1 macht die groter is, en dat hebben we allemaal gezien.

LATEN WE ELKANDER MEER VERDRAGEN, LATEN WE ELKANDER RESPECTEREN, LATEN WE IN VREDE LEVEN.

Wide-O
05-01-05, 08:40
Het waren wel de 'ONGELOVIGEN' die als eerste kwamen helpen en uiteindelijk onder zware publiek druk doneerden de 'GELOVIGEN' ook slechts een handje vol miljoenen.


Japan: 99 % boedistisch
Australie: 51 % protestants
Canada: 42 % katholiek, 40 % protestants
Noorwegen: 94 % protestants
etc etc...

Same player shoots again.

nefertiti
05-01-05, 08:47
Ik neem aan dat de Saoudi's toch ook helikopters hadden kunnen sturen? Artsen? Vrijwilligers?
Nee?

Tiens.

Joesoef
05-01-05, 08:49
Bestuurders en onderdanen. Een wereld van verschil...........

Goodnight
05-01-05, 09:07
Marokko had 2 heli's gestuurd.....
Marokko helpt zowieso altijd bij rampen, toen ook bij de bosbranden in Portugal en Spanje...

Ik vind dat gepoch over wie en hoeveel hulp heeft geboden misselijkmakend.

Je biedt hulp omdat je dat wil en niet om aan te kunnen tonen dat jij het wel doet en de ander niet.

Zo kinderachtig...kan je beter niets aanbieden....

echnaton
05-01-05, 09:21
Geplaatst door Goodnight
Marokko had 2 heli's gestuurd.....
Marokko helpt zowieso altijd bij rampen, toen ook bij de bosbranden in Portugal en Spanje...

Ik vind dat gepoch over wie en hoeveel hulp heeft geboden misselijkmakend.

Je biedt hulp omdat je dat wil en niet om aan te kunnen tonen dat jij het wel doet en de ander niet.

Zo kinderachtig...kan je beter niets aanbieden....

Het is misschien wel kinderachtig maar het is een reactie op berichten van Amerika-bashers, die hier ook op het prikbord verschenen, waarin gesteld werd dat de VS heel weinig hulp boden.

stevie
05-01-05, 09:50
Geplaatst door Wide-O
Japan: 99 % boedistisch
Australie: 51 % protestants
Canada: 42 % katholiek, 40 % protestants
Noorwegen: 94 % protestants
etc etc...

Same player shoots again.

Effe voor de duidelijk , 'ONGELOVIGEN' bedoel ik niet vanuit mijn standpunt maar vanuit het moslim geloof.
Daar waar altijd veel kreten vandaan komt dat alles wat geen moslim is behoort tot de categorie ONGELOVIGE.

Zelf ben ik een christen die met de boedistische levenswijze aangenomen heeft.

Zwarte Schaap
05-01-05, 11:58
Geplaatst door echnaton
Het is misschien wel kinderachtig maar het is een reactie op berichten van Amerika-bashers, die hier ook op het prikbord verschenen, waarin gesteld werd dat de VS heel weinig hulp boden.


VS-leiders op campagne voor Azië

Clinton en vader Bush gaan fondsen werven

van onze redactie buitenland

AMSTERDAM - De Amerikaanse minister van buitenlandse zaken Colin Powell is aan een vierdaagse reis door het rampgebied begonnen, vergezeld van Jeb Bush, gouverneur van Florida en broer van president Bush. De regering-Bush hoopt met giften en logistieke steun het imago van de VS, zowel thuis als in Azië, te verbeteren.

Powell bracht gisteren een bezoek aan het Thaise eiland Phuket, om de slachtoffers van de tsunami daar een hart onder de riem te steken. Morgen zal hij een topconferentie bijwonen in Jakarta over de crisis in het getroffen gebied in Zuidoost-Azië. Jeb Bush is mee als ervaringsdeskundige met natuurrampen -in 2004 werd de staat drie keer door een orkaan getroffen. De twee kregen een spontaan applausje voor het stadhuis in Phuket. Beiden spraken van de noodzaak tot hulp op lange termijn. ,,Amerikaanse steun is een essentieel onderdeel van de oorlog tegen terreur'', zei Powell. De tsunami is aanleiding voor de VS om de relaties met Indonesië, waar aan Al-Kaida gelieerde groeperingen verschillende aanslagen pleegden, te verbeteren. Ook sprak Powell de hoop uit dat de ramp een verzoening tussen regeringen en rebellen in Indonesië en Sri Lanka naderbij brengt. Op korte termijn brengt de VS-marine hulpgoederen per vliegtuig, helikopter en boot naar Sumatra en Sri Lanka, hoewel in dat laatste land de hulpacties op een lager pitje zijn gezet na protesten door Tamil-groeperingen.

De regering-Bush trekt na een aarzelend begin 350 miljoen dollar (260 miljoen euro) uit voor hulp aan Azië. Om dat bedrag aan te laten vullen door particulieren heeft Bush zijn vader George senior en de vorige president Bill Clinton ingeschakeld. Zij moeten leiding geven aan een nationale inzamelingsactie in de Verenigde Staten. De regering-Bush ligt onder vuur na de trage reactie op de ramp op tweede kerstdag. De president vond het niet nodig om zijn vakantie onmiddellijk af te breken en naar het Witte Huis af te reizen; pas na drie dagen belde hij vanaf zijn ranch de leiders van de getroffen landen. Een eerste toegezegd bedrag (15 miljoen dollar) bracht bij veel Amerikanen het schaamrood op de kaken: dat is minder dan de helft van wat de Republikeinen uittrekken voor de festiviteiten rondom de inauguratie van Bush op 20 januari, schreef de New York Times. Ondertussen is dat bedrag aangegroeid tot 260 miljoen euro, nog altijd minder dan Japan (374 miljoen) en, gezien de verschillen in nationaal inkomen, relatief veel minder dan Noorwegen (135 miljoen).

Klinkt al veel beter, schrijft de Times, maar het geld moet ook nog op de plaats van bestemming aankomen. Zo leven de overlevenden van de aardbeving van vorig jaar in het Iraanse Bam nog steeds in tenten, ondanks de beloofde dollars.

Door George senior als nationale vaderfiguur en de flamboyante Clinton de harten van de Amerikanen te laten bewerken hoopt Bush het bedrag flink aan te vullen, en tegelijk zijn imago op te vijzelen. Al ontkende zijn vader tegenover het netwerk CNN iedere bijbedoeling: ,,Daar gaat het niet om'', aldus Bush senior, ,,het gaat om het redden van levens. Het gaat om het meeleven, en de president leeft mee.'' De International Herald Tribune legt de bereidheid van Clinton om mee te werken uit als poging om de scherpe tegenstellingen tussen Democraten en Republikeinen te overbruggen, ten bate van de slachtoffers in Azië.


Bron: Trouw 05/01/05

frank van gemert
05-01-05, 12:54
déjà vu, maar dan anders
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=82090

Oramus
05-01-05, 13:05
Geplaatst door echnaton
Het is misschien wel kinderachtig maar het is een reactie op berichten van Amerika-bashers, die hier ook op het prikbord verschenen, waarin gesteld werd dat de VS heel weinig hulp boden.
In dat geval zul je Goodnight niet horen over kinderachtigheid, in een andere topic heeft ze er ook geen enkel probleem mee om de mate waarin mensen meedoen aan een paar minuten stilte te vergelijken met 11 september.

observer
05-01-05, 13:19
ik heb gehoord dat die schumacher 80 miljoen dollar heeft verdiend in 04

dus zou hij 1/8 nu gegeven hebben

hoeveel onder ons kunnen dat zeggen

Oramus
05-01-05, 13:27
Geplaatst door observer
ik heb gehoord dat die schumacher 80 miljoen dollar heeft verdiend in 04

dus zou hij 1/8 nu gegeven hebben

hoeveel onder ons kunnen dat zeggen
Dat vergelijk gaat niet altijd op. Een stinke rijkaard als Schumacher zal er weinig van merken, iemand met bijstandsinkomen wel.

Arvid
05-01-05, 17:10
Geplaatst door Wide-O
Japan: 99 % boedistisch
Australie: 51 % protestants
Canada: 42 % katholiek, 40 % protestants
Noorwegen: 94 % protestants
etc etc...

Same player shoots again.

In japan is 99% boedhistisch? Whahahahahahhahaah hoe dom kun je zijn

Arvid
05-01-05, 17:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je moet ook eerlijk naar de zaken gaan kijken. Jij hebt hier toch ookwel eens een paar keer artikelen geplaatst waar uit rapportage van de UN blijkt dat de gehele arabische wereld tezamen een lagere BNP had dan Spanje alleen. Als je dus eerlijk bent moet je de totale BNP van de arabische wereld vergelijken met de BNP van Spanje.

Of je moet dan de giften relativeren naar de BNP per land.

Anyhow ik vind derglijke vergelijkingen eigenlijk lijkenpikkerij. Men geeft wat men geeft, klaar, daar moeten we naar kijken en geen haatzaaien achter de rug om van deze ramp.

Als ik eerlijk naar de zaken kijk zie ik dat 2 jaar geleden op dezelfde Arabische top meer dan 150 miljoen dollar is opgehaald voor Palestijnse zelfmoordterroristen terwijl nu voor een gigantische ramp in Azie maar hooguit 30 miljoen wordt opgehaald. You do the math.

Wide-O
05-01-05, 17:28
Geplaatst door Arvid
In japan is 99% boedhistisch? Whahahahahahhahaah hoe dom kun je zijn

De fatsoenregels bepalen dat je dan ook uitlegt waarom ik wahahahaa zo dom ben ?

OK, moest het Shinto zijn ? Confusianism ?

Laat maar eens zien Arvid, hoe slim jij wel bent. Ondertussen hou ik m'n adem FF niet in als je dat goed vind ? :)

Vraagje: vroeger vaak gepest op school of zo ?

~Panthera~
05-01-05, 17:40
Ach ja, we slaan onszelf weer op de borst van medemenselijkheid. :moe:
54 miljoen- 16 miljoen inwoners? das iets meer dan 3 euro per hoofd.
Ok, de mensen DIE gegeven hebben, hebben meer dan 10 euro gegeven.
Komt er op neer dat eigenlijk de meesten niks gegeven hebben.
Gul he ? :moe:

papol
05-01-05, 18:24
Geplaatst door ~Panthera~
Ach ja, we slaan onszelf weer op de borst van medemenselijkheid. :moe:
54 miljoen- 16 miljoen inwoners? das iets meer dan 3 euro per hoofd.
Ok, de mensen DIE gegeven hebben, hebben meer dan 10 euro gegeven.
Komt er op neer dat eigenlijk de meesten niks gegeven hebben.
Gul he ? :moe:

Ik :engel: heb 10 euro gegeven, is dat voldoende?

(wel namens het hele gezin, alleenverdiener met drie kinderen en uiteraard een vrouw)

Gr.P

Julien
05-01-05, 18:44
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=124168

de mensen die hier klagen over "lijkenpikkerij", "appels met peren vergelijken" en "kinderachtige spelletjes" die hadden dat dan ook in dit topic moeten zeggen.

Je kan trouwens veel over het Westen zeggen, maar ze staan wel altijd klaar met veel hulp en veel geld als er een ramp gebeurd is.

Zwarte Schaap
05-01-05, 20:23
Geplaatst door Arvid
Als ik eerlijk naar de zaken kijk zie ik dat 2 jaar geleden op dezelfde Arabische top meer dan 150 miljoen dollar is opgehaald voor Palestijnse zelfmoordterroristen terwijl nu voor een gigantische ramp in Azie maar hooguit 30 miljoen wordt opgehaald. You do the math.

Bron aub. Wat je zegt lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik denk dat je het uit je duim gezogen hebt.

Al Sawt
05-01-05, 20:54
$150 miljoen op gehaald op een Arabische top?

Welke top, Arvid?

ZbaqZbaq
05-01-05, 21:01
Geplaatst door Al Sawt
$150 miljoen op gehaald op een Arabische top?

Welke top, Arvid?

top-punt van onzin

La Nobele
05-01-05, 21:02
Geplaatst door Al Sawt
$150 miljoen op gehaald op een Arabische top?

Welke top, Arvid?

Dat is natuurlijk onzin. De niet-geregistreerde donaties aan Palestijnse moord-organisaties liggen natuurlijk veel hoger.

Bron? Op het Israelische kerkhof.

Spoetnik
05-01-05, 21:10
Geplaatst door La Nobele
Bron? Op het Israelische kerkhof.

Lijkenpikker.

Zwarte Schaap
05-01-05, 21:15
Geplaatst door La Nobele
Dat is natuurlijk onzin. De niet-geregistreerde donaties aan Palestijnse moord-organisaties liggen natuurlijk veel hoger.

Bron? Op het Israelische kerkhof.

Dat is natuurlijk onzin. De donaties uit Europa en vooral de USA aan de Israelische moord-organisaties liggen natuurlijk veel hoger.

Bron? Op het Palestijnse begraafplaats.

Bla bla bla...herhaling van irritaties.

La Nobele
05-01-05, 21:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is natuurlijk onzin. De donaties uit Europa en vooral de USA aan de Israelische moord-organisaties liggen natuurlijk veel hoger.

Bron? Op het Palestijnse begraafplaats.

Bla bla bla...herhaling van irritaties.

Wie geeft het meest aan wie.
Europese donaties die bedoeld zijn voor Palestijnen, komen regelrecht bij moord-organisaties terecht.

Zwarte Schaap
05-01-05, 21:29
Geplaatst door La Nobele
Wie geeft het meest aan wie.
Europese donaties die bedoeld zijn voor Palestijnen, komen regelrecht bij moord-organisaties terecht.

Dan wachten we de eerste bommen af van de Amerikanen op Europa wegens steun aan het terrorisme.

Anyhow stop dat lijkenpikkerij en ga wat nuttigs doen. Het is mij te min om er nog verder op in te gaan.

Al Sawt
05-01-05, 21:33
Geplaatst door La Nobele
Dat is natuurlijk onzin. De niet-geregistreerde donaties aan Palestijnse moord-organisaties liggen natuurlijk veel hoger.

Bron? Op het Israelische kerkhof. Naar mijn begrippen zijn die laag, vooral als je ze vergelijkt met de Palestijnse doden.

Arvid
06-01-05, 20:13
Voor ZS, ZZ en Al Sawt:

http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergronden/middenoosten/israel001023.html

200 miljoen dollar....is nu 150 miljoen euro...precies zoals ik zei

Spoetnik
06-01-05, 20:15
The other tsunami

While the sea may have killed tens of thousands, western policies kill millions every year. Yet even amid disaster, a new politics of community and morality is emerging.

John Pilger

01/06/05 "New Statesman" -- The west's crusaders, the United States and Britain, are giving less to help the tsunami victims than the cost of a Stealth bomber or a week's bloody occupation of Iraq. The bill for George Bush's coming inauguration party would rebuild much of the coastline of Sri Lanka. Bush and Blair increased their first driblets of "aid" only when it became clear that people all over the world were spontaneously giving millions and that a public relations problem beckoned. The Blair government's current "generous" contribution is one-sixteenth of the £800m it spent on bombing Iraq before the invasion and barely one-twentieth of a £1bn gift, known as a soft loan, to the Indonesian military so that it could acquire Hawk fighter-bombers.

On 24 November, one month before the tsunami struck, the Blair government gave its backing to an arms fair in Jakarta, "designed to meet an urgent need for the [Indonesian] armed forces to review its defence capabilities", reported the Jakarta Post. The Indonesian military, responsible for genocide in East Timor, has killed more than 20,000 civilians and "insurgents" in Aceh. Among the exhibitors at the arms fair was Rolls-Royce, manufacturer of engines for the Hawks, which, along with British-supplied Scorpion armoured vehicles, machine-guns and ammunition, were terrorising and killing people in Aceh up to the day the tsunami devastated the province.

The Australian government, currently covering itself in glory for its modest response to the historic disaster befallen its Asian neighbours, has secretly trained Indonesia's Kopassus special forces, whose atrocities in Aceh are well documented. This is in keeping with Australia's 40-year support for oppression in Indonesia, notably its devotion to the dictator Suharto while his troops slaughtered a third of the population of East Timor. The government of John Howard - notorious for its imprisonment of child asylum-seekers - is at present defying international maritime law by denying East Timor its due of oil and gas royalties worth some $8bn. Without this revenue, East Timor, the world's poorest country, cannot build schools, hospitals and roads or provide work for its young people, 90 per cent of whom are unemployed.

The hypocrisy, narcissism and dissembling propaganda of the rulers of the world and their sidekicks are in full cry. Superlatives abound as to their humanitarian intent while the division of humanity into worthy and unworthy victims dominates the news. The victims of a great natural disaster are worthy (though for how long is uncertain) while the victims of man-made imperial disasters are unworthy and very often unmentionable. Somehow, reporters cannot bring themselves to report what has been going on in Aceh, supported by "our" government. This one-way moral mirror allows us to ignore a trail of destruction and carnage that is another tsunami.

Consider the plight of Afghanistan, where clean water is unknown and death in childbirth common. At the Labour Party conference in 2001, Tony Blair announced his famous crusade to "reorder the world" with the pledge: "To the Afghan people, we make this commitment . . . We will not walk away . . . we will work with you to make sure [a way is found] out of the miserable poverty that is your present existence." The Blair government was on the verge of taking part in the conquest of Afghanistan, in which as many as 25,000 civilians died. In all the great humanitarian crises in living memory, no country suffered more and none has been helped less. Just 3 per cent of all international aid spent in Afghanistan has been for reconstruction, 84 per cent is for the US-led military "coalition" and the rest is crumbs for emergency aid. What is often presented as reconstruction revenue is private investment, such as the $35m that will finance a proposed five-star hotel, mostly for foreigners. An adviser to the minister of rural affairs in Kabul told me his government had received less than 20 per cent of the aid promised to Afghan-istan. "We don't even have enough money to pay wages, let alone plan reconstruction," he said.

The reason, unspoken of course, is that Afghans are the unworthiest of victims. When US helicopter gunships repeatedly machine-gunned a remote farming village, killing as many as 93 civilians, a Pentagon official was moved to say, "The people there are dead because we wanted them dead."

I became acutely aware of this other tsunami when I reported from Cambodia in 1979. Following a decade of American bombing and Pol Pot's barbarities, Cambodia lay as stricken as Aceh is today. Disease beckoned famine and people suffered a collective trauma few could explain. Yet for nine months after the collapse of the Khmer Rouge regime, no effective aid arrived from western governments. Instead, a western- and Chinese-backed UN embargo was imposed on Cambodia, denying virtually the entire machinery of recovery and assistance. The problem for the Cambodians was that their liberators, the Vietnamese, had come from the wrong side of the cold war, having recently expelled the Americans from their homeland. That made them unworthy victims, and expendable.



A similar, largely unreported siege was forced on Iraq during the 1990s and intensified during the Anglo-American "liberation". Last September, Unicef reported that malnutrition among Iraqi children had doubled under the occupation. Infant mortality is now at the level of Burundi, higher than in Haiti and Uganda. There is crippling poverty and a chronic shortage of medicines. Cases of cancer are rising rapidly, especially breast cancer; radioactive pollution is widespread. More than 700 schools are bomb-damaged. Of the billions said to have been allocated for reconstruction in Iraq, just $29m has been spent, most of it on mercenaries guarding foreigners. Little of this is news in the west.

This other tsunami is worldwide, causing 24,000 deaths every day from poverty and debt and division that are the products of a supercult called neoliberalism. This was acknowledged by the United Nations in 1990 when it called a conference in Paris of the richest states with the aim of implementing a "programme of action" to rescue the world's poorest nations. A decade later, virtually every commitment made by western governments had been broken, making Gordon Brown's waffle about the G8 "sharing Britain's dream" of ending poverty as just that: waffle. Very few western governments have honoured the United Nations "baseline" and allotted a miserable 0.7 per cent or more of their national income to overseas aid. Britain gives just 0.34 per cent, making its "Department for International Development" a black joke. The US gives 0.14 per cent, the lowest of any industrial state.

Largely unseen and unimagined by westerners, millions of people know their lives have been declared expendable. When tariffs and food and fuel subsidies are eliminated under an IMF diktat, small farmers and the landless know they face disaster, which is why suicides among farmers are an epidemic. Only the rich, says the World Trade Organisation, are allowed to protect their home industries and agriculture; only they have the right to subsidise exports of meat, grain and sugar and dump them in poor countries at artificially low prices, thereby destroying livelihoods and lives.

Indonesia, once described by the World Bank as "a model pupil of the global economy", is a case in point. Many of those washed to their deaths in Sumatra on Boxing Day were dispossessed by IMF policies. Indonesia owes an unrepayable debt of $110bn. The World Resources Institute says the toll of this man-made tsunami reaches 13-18 million child deaths worldwide every year; or 12 million children under the age of five, according to a UN Human Development Report. "If 100 million have been killed in the formal wars of the 20th century," wrote the Australian social scientist Michael McKinley, "why are they to be privileged in comprehension over the annual [death] toll of children from structural adjustment programmes since 1982?"

That the system causing this has democracy as its war cry is a mockery which people all over the world increasingly understand. It is this rising awareness, consciousness even, that offers more than hope. Since the crusaders in Washington and London squandered world sympathy for the victims of 11 September 2001 in order to accelerate their campaign of domination, a critical public intelligence has stirred and regards the likes of Blair and Bush as liars and their culpable actions as crimes. The current outpouring of help for the tsunami victims among ordinary people in the west is a spectacular reclaiming of the politics of community, morality and internationalism denied them by governments and corporate propaganda. Listening to tourists returning from stricken countries, consumed with gratitude for the gracious, expansive way some of the poorest of the poor gave them shelter and cared for them, one hears the antithesis of "policies" that care only for the avaricious.

"The most spectacular display of public morality the world has ever seen", was how the writer Arundhati Roy described the anti-war anger that swept across the world almost two years ago. A French study now estimates that 35 million people demonstrated on that February day and says there has never been anything like it; and it was just a beginning.

This is not rhetorical; human renewal is not a phenomenon, rather the continuation of a struggle that may appear at times to have frozen but is a seed beneath the snow. Take Latin America, long declared invisible and expendable in the west. "Latin Americans have been trained in impotence," wrote Eduardo Galeano the other day. "A pedagogy passed down from colonial times, taught by violent soldiers, timorous teachers and frail fatalists, has rooted in our souls the belief that reality is untouchable and that all we can do is swallow in silence the woes each day brings." Galeano was celebrating the rebirth of real democracy in his homeland, Uruguay, where people have voted "against fear", against privatisation and its attendant indecencies. In Venezuela, municipal and state elections in October notched up the ninth democratic victory for the only government in the world sharing its oil wealth with its poorest people. In Chile, the last of the military fascists supported by western governments, notably Thatcher, are being pursued by revitalised democratic forces.

These forces are part of a movement against inequality and poverty and war that has arisen in the past six years and is more diverse, more enterprising, more internationalist and more tolerant of difference than anything in my lifetime. It is a movement unburdened by a western liberalism that believes it represents a superior form of life; the wisest know this is colonialism by another name. The wisest also know that just as the conquest of Iraq is unravelling, so a whole system of domination and impoverishment can unravel, too.

[http://www.johnpilger.com]

http://www.newstatesman.com/Economy/200501100003

Julien
06-01-05, 20:17
Geplaatst door Spoetnik
[BThe west's crusaders, the United States and Britain, are[/B]

:kotsen2: toen haakte ik al af..

kom eens met een objectieve bron! (en het liefst Nederlands)

Spoetnik
06-01-05, 20:17
Geplaatst door Arvid
Voor ZS, ZZ en Al Sawt:

http://www2.rnw.nl/rnw/nl/achtergronden/middenoosten/israel001023.html

200 miljoen dollar....is nu 150 miljoen euro...precies zoals ik zei

De Amerikanen geven 5 miljard per maand uit in Iraq om naar WMDs te zoeken :)

Spoetnik
06-01-05, 20:19
Geplaatst door Julien
:kotsen2: toen haakte ik al af..

kom eens met een objectieve bron! (en het liefst Nederlands)

Het is geen bron domkop, het is een column, van een ervaren Westerse journalist.

Dat jij niet verder leest dan een regel die jou niet bevalt zegt meer over jou van over de column. Maja jij ziet Napoleon ook nog steeds als een held van de verlichting :p

Zeepaardje
06-01-05, 21:33
Geplaatst door Spoetnik
De Amerikanen geven 5 miljard per maand uit in Iraq om naar WMDs te zoeken :)

Is ook niet goed, maar maakt dat de ommissie van de arabische wereld goed? :stomp:

Al Sawt
06-01-05, 22:55
Geplaatst door Arvid
Als ik eerlijk naar de zaken kijk zie ik dat 2 jaar geleden op dezelfde Arabische top meer dan 150 miljoen dollar is opgehaald voor Palestijnse zelfmoordterroristen terwijl nu voor een gigantische ramp in Azie maar hooguit 30 miljoen wordt opgehaald. You do the math. Die 200 miljoen was niet bestemd voor Palestijnse verzetslieden, maar voor de nabestaanden van Israelische terreur.

Spoetnik
07-01-05, 11:58
Geplaatst door Zeepaardje
Is ook niet goed, maar maakt dat de ommissie van de arabische wereld goed? :stomp:

Het geeft aan de Amerikanen egoistischer zijn de Arabieren. Al met al geven de Arabische landen in verhouding tot hun BNP meer dan de VS.

Zeepaardje
07-01-05, 12:11
Geplaatst door Spoetnik
Het geeft aan de Amerikanen egoistischer zijn de Arabieren. Al met al geven de Arabische landen in verhouding tot hun BNP meer dan de VS.

Kul kul en nog eens kul. Wat een ongelovelijk domme opmerking. In de arabische landen wonen veruit de rijkste mensen in de wereld. Ze weten van gekkigheid niet wat ze met hun geld moeten doen. En ja, ik wil best je argument geloven dat het BNP niet zo hoog is, maar dat doet helemaal niets af aan de persoonlijke donatiemogelijkheden. Vooralsnog bestaat die ummah blijkbaar alleen in de belevingswereld van de armen en kijken de rijken het liefste de andere kant op.

Maar blijf maar roepen over de fouten die "het westen" maakt. Blijf maar schreeuwen dat "het westen" zo arrogant en egoïstisch is. 112 miljoen is geen kattepis en ik ben er trots op dat ik een Nederlander ben.

Spoetnik
07-01-05, 12:18
Geplaatst door Zeepaardje
Kul kul en nog eens kul. Wat een ongelovelijk domme opmerking. In de arabische landen wonen veruit de rijkste mensen in de wereld. Ze weten van gekkigheid niet wat ze met hun geld moeten doen. En ja, ik wil best je argument geloven dat het BNP niet zo hoog is, maar dat doet helemaal niets af aan de persoonlijke donatiemogelijkheden. Vooralsnog bestaat die ummah blijkbaar alleen in de belevingswereld van de armen en kijken de rijken het liefste de andere kant op.

Maar blijf maar roepen over de fouten die "het westen" maakt. Blijf maar schreeuwen dat "het westen" zo arrogant en egoïstisch is. 112 miljoen is geen kattepis en ik ben er trots op dat ik een Nederlander ben.

Het gaat in deze topic over de landen, niet over de bevolking.

Wat betreft de bevolking, gisteren was er toevallig ook op de saudische televisie een actie:

77 miljoen dollar.
http://edition.cnn.com/2005/WORLD/asiapcf/01/06/saudi.telethon/

Oh en de Saudische ontwikkelingsbank heeft een half miljard dollar toegezegd.

Arrogantie is inderdaad het juiste woord voor het Westen.

Zeepaardje
07-01-05, 12:28
Geplaatst door Spoetnik
Het gaat in deze topic over de landen, niet over de bevolking.

Onzin! Het gaat over BEIDEN!

Wat betreft de bevolking, gisteren was er toevallig ook op de saudische televisie een actie:

77 miljoen dollar.
http://edition.cnn.com/2005/WORLD/asiapcf/01/06/saudi.telethon/

Ja, daar steken wij natuurlijk akelig bij af met onze 112 miljoen euro. BTW dollarkoers nog in de gaten gehouden de laatste tijd?

Oh en de Saudische ontwikkelingsbank heeft een half miljard dollar toegezegd.

Ach....nou! Helaas.....ben niet onder de indruk.

Arrogantie is inderdaad het juiste woord voor het Westen.

Keep dreaming. That's all!

Spoetnik
07-01-05, 12:34
Geplaatst door Zeepaardje


Ongeveer 60 miljoen Euro, en dat te bedenken dat

purchasing power parity per hoofd van de bevolking - $11,800 (2004 est.) voor Saudi Arabie

en voor Nederland
purchasing power parity per hoofd van de bevolking - $28,600 (2004 est.)

Dat zegt mij dus dat de Saudis guller zijn dan Nederlanders. :haha:

Arrogant wief ben jij zeg. :moe:

taouanza
07-01-05, 12:46
Moslims hebben geen liefdadigheidsinstellingen dat zijn gewoon dekmantels voor terroristische organisaties. Dat vergeet men zo nu en dan en dan roepen ze waarom doen moslims niks. Tja als je tegoeden worden bevroren.....

Zeepaardje
07-01-05, 13:32
Geplaatst door taouanza
Moslims hebben geen liefdadigheidsinstellingen dat zijn gewoon dekmantels voor terroristische organisaties. Dat vergeet men zo nu en dan en dan roepen ze waarom doen moslims niks. Tja als je tegoeden worden bevroren.....

Begrijp ik goed dat jouw bankrekening is bevroren T?

Zeepaardje
07-01-05, 13:34
Geplaatst door Spoetnik
Ongeveer 60 miljoen Euro, en dat te bedenken dat

purchasing power parity per hoofd van de bevolking - $11,800 (2004 est.) voor Saudi Arabie

en voor Nederland
purchasing power parity per hoofd van de bevolking - $28,600 (2004 est.)

Dat zegt mij dus dat de Saudis guller zijn dan Nederlanders. :haha:

Arrogant wief ben jij zeg. :moe:

:zwaai:

taouanza
07-01-05, 13:41
Geplaatst door Spoetnik
Ongeveer 60 miljoen Euro, en dat te bedenken dat

purchasing power parity per hoofd van de bevolking - $11,800 (2004 est.) voor Saudi Arabie

en voor Nederland
purchasing power parity per hoofd van de bevolking - $28,600 (2004 est.)

Dat zegt mij dus dat de Saudis guller zijn dan Nederlanders. :haha:

Arrogant wief ben jij zeg. :moe:

Ja het gaat haar echt om de slachtoffers die Miss Millie.:rolleyes:

Julien
07-01-05, 17:53
Geplaatst door Spoetnik
Het geeft aan de Amerikanen egoistischer zijn de Arabieren. Al met al geven de Arabische landen in verhouding tot hun BNP meer dan de VS.

Het BNP zegt natuurlijk helemaal niets. De regeringen van die Golf-lidstaten bezitten ONTIEGLIJK veel geld; ik heb ergens gelezen dat Ver. Arabische Emiraten het rijkste land ter wereld is.

Ik denk ook niet dat het een punt is dat de Arabische wereld minder geeft dan het Westen (het is immers geen wedstrijdje!!) maar dit topic is meer een koekje van eigen deeg voor die mensen die in eerste instantie beweerden dat het Westen, en met name de VS, gierig waren en te weing geld aan de regio gaven. Ik kan me nog goed die eerste reacties herinneren.

Balk en splinter..hoe ging die uitdrukking ook al weer :)

Spoetnik
07-01-05, 18:31
Geplaatst door Julien
Het BNP zegt natuurlijk helemaal niets. De regeringen van die Golf-lidstaten bezitten ONTIEGLIJK veel geld; ik heb ergens gelezen dat Ver. Arabische Emiraten het rijkste land ter wereld is.


Ergens gehoord? Nou geef maar een bron daarvoor dan.

Oh en ik kan mij eigenlijk niet een topic herinneren over de gierigheid van het Westen.

Joesoef
07-01-05, 18:57
East Timor purchasing power parity $500,00
Sierra Leone purchasing power parity $500,00
Somalia purchasing power parity $500,00
Burundi purchasing power parity $600,00
Gaza Strip purchasing power parity $600,00
Malawi purchasing power parity $600,00
Tanzania purchasing power parity $600,00
Afghanistan purchasing power parity $700,00
Comoros purchasing power parity $700,00
Congo, Democratic Republic of the purchasing power parity $700,00
Congo, Republic of the purchasing power parity $700,00
Eritrea purchasing power parity $700,00
Ethiopia purchasing power parity $700,00
Kiribati purchasing power parity $800,00
Madagascar purchasing power parity $800,00
Niger purchasing power parity $800,00
West Bank purchasing power parity $800,00
Yemen purchasing power parity $800,00
Zambia purchasing power parity $800,00
Mali purchasing power parity $900,00
Nigeria purchasing power parity $900,00
Kenya purchasing power parity $1.000,00
Liberia purchasing power parity $1.000,00
Tajikistan purchasing power parity $1.000,00
Tokelau purchasing power parity $1.000,00
Benin purchasing power parity $1.100,00
Burkina Faso purchasing power parity $1.100,00
Central African Republic purchasing power parity $1.100,00
Tuvalu purchasing power parity $1.100,00
Chad purchasing power parity $1.200,00
Mozambique purchasing power parity $1.200,00
Sao Tome and Principe purchasing power parity $1.200,00
Bhutan purchasing power parity $1.300,00
Djibouti purchasing power parity $1.300,00
Korea, North purchasing power parity $1.300,00
Rwanda purchasing power parity $1.300,00
Cape Verde purchasing power parity $1.400,00
Cote d'Ivoire purchasing power parity $1.400,00
Nepal purchasing power parity $1.400,00
Uganda purchasing power parity $1.400,00
Iraq purchasing power parity $1.500,00
Togo purchasing power parity $1.500,00
Haiti purchasing power parity $1.600,00
Kyrgyzstan purchasing power parity $1.600,00
Marshall Islands purchasing power parity $1.600,00
Senegal purchasing power parity $1.600,00
Gambia, The purchasing power parity $1.700,00
Laos purchasing power parity $1.700,00
Solomon Islands purchasing power parity $1.700,00
Uzbekistan purchasing power parity $1.700,00
Burma purchasing power parity $1.800,00
Cameroon purchasing power parity $1.800,00
Mauritania purchasing power parity $1.800,00
Moldova purchasing power parity $1.800,00
Mongolia purchasing power parity $1.800,00
Angola purchasing power parity $1.900,00
Bangladesh purchasing power parity $1.900,00
Cambodia purchasing power parity $1.900,00
Sudan purchasing power parity $1.900,00
Zimbabwe purchasing power parity $1.900,00
Micronesia, Federated States of purchasing power parity $2.000,00
Guinea purchasing power parity $2.100,00
Pakistan purchasing power parity $2.100,00
Ghana purchasing power parity $2.200,00
Papua New Guinea purchasing power parity $2.200,00
Serbia and Montenegro purchasing power parity $2.200,00
Tonga purchasing power parity $2.200,00
Nicaragua purchasing power parity $2.300,00
Bolivia purchasing power parity $2.400,00
Georgia purchasing power parity $2.500,00
Saint Helena purchasing power parity $2.500,00
Vietnam purchasing power parity $2.500,00
Honduras purchasing power parity $2.600,00
Mayotte purchasing power parity $2.600,00
Equatorial Guinea purchasing power parity $2.700,00
Cuba purchasing power parity $2.900,00
India purchasing power parity $2.900,00
Saint Vincent and the Grenadines purchasing power parity $2.900,00
Vanuatu purchasing power parity $2.900,00
Lesotho purchasing power parity $3.000,00
Indonesia purchasing power parity $3.200,00
Ecuador purchasing power parity $3.300,00
Syria purchasing power parity $3.300,00
Azerbaijan purchasing power parity $3.400,00
Montserrat purchasing power parity $3.400,00
Armenia purchasing power parity $3.500,00
Niue purchasing power parity $3.600,00
Sri Lanka purchasing power parity $3.700,00
Wallis and Futuna purchasing power parity $3.700,00
Jamaica purchasing power parity $3.900,00
Maldives purchasing power parity $3.900,00
Egypt purchasing power parity $4.000,00
Guyana purchasing power parity $4.000,00
Morocco purchasing power parity $4.000,00
Suriname purchasing power parity $4.000,00
Guatemala purchasing power parity $4.100,00
Jordan purchasing power parity $4.300,00
Albania purchasing power parity $4.500,00
Philippines purchasing power parity $4.600,00
Paraguay purchasing power parity $4.700,00
El Salvador purchasing power parity $4.800,00
Lebanon purchasing power parity $4.800,00
Venezuela purchasing power parity $4.800,00
Belize purchasing power parity $4.900,00
Swaziland purchasing power parity $4.900,00
China purchasing power parity $5.000,00
Cook Islands purchasing power parity $5.000,00
Grenada purchasing power parity $5.000,00
Nauru purchasing power parity $5.000,00
Peru purchasing power parity $5.100,00
Dominica purchasing power parity $5.400,00
Saint Lucia purchasing power parity $5.400,00
Ukraine purchasing power parity $5.400,00
Gabon purchasing power parity $5.500,00
Samoa purchasing power parity $5.600,00
Fiji purchasing power parity $5.800,00
Reunion purchasing power parity $5.800,00
Turkmenistan purchasing power parity $5.800,00
Algeria purchasing power parity $6.000,00
Dominican Republic purchasing power parity $6.000,00
Belarus purchasing power parity $6.100,00
Bosnia and Herzegovina purchasing power parity $6.100,00
Colombia purchasing power parity $6.300,00
Kazakhstan purchasing power parity $6.300,00
Panama purchasing power parity $6.300,00
Libya purchasing power parity $6.400,00
Macedonia purchasing power parity $6.700,00
Turkey purchasing power parity $6.700,00
Saint Pierre and Miquelon purchasing power parity $6.900,00
Tunisia purchasing power parity $6.900,00
Iran purchasing power parity $7.000,00
Romania purchasing power parity $7.000,00
Namibia purchasing power parity $7.200,00
Thailand purchasing power parity $7.400,00
Brazil purchasing power parity $7.600,00
Bulgaria purchasing power parity $7.600,00
Seychelles purchasing power parity $7.800,00
American Samoa purchasing power parity $8.000,00
Guadeloupe purchasing power parity $8.000,00
World purchasing power parity $8.200,00
French Guiana purchasing power parity $8.300,00
Anguilla purchasing power parity $8.600,00
Saint Kitts and Nevis purchasing power parity $8.800,00
Russia purchasing power parity $8.900,00
Botswana purchasing power parity $9.000,00
Malaysia purchasing power parity $9.000,00
Mexico purchasing power parity $9.000,00
Palau purchasing power parity $9.000,00
Costa Rica purchasing power parity $9.100,00
Trinidad and Tobago purchasing power parity $9.500,00
Turks and Caicos Islands purchasing power parity $9.600,00
Chile purchasing power parity $9.900,00
Latvia purchasing power parity $10.200,00
Croatia purchasing power parity $10.600,00
South Africa purchasing power parity $10.700,00
Antigua and Barbuda purchasing power parity $11.000,00
Poland purchasing power parity $11.100,00
Argentina purchasing power parity $11.200,00
Lithuania purchasing power parity $11.400,00
Mauritius purchasing power parity $11.400,00
Netherlands Antilles purchasing power parity $11.400,00
Saudi Arabia purchasing power parity $11.800,00
Estonia purchasing power parity $12.300,00
Northern Mariana Islands purchasing power parity $12.500,00
Uruguay purchasing power parity $12.800,00
Oman purchasing power parity $13.100,00
Slovakia purchasing power parity $13.300,00
Hungary purchasing power parity $13.900,00
Martinique purchasing power parity $14.400,00
New Caledonia purchasing power parity $15.000,00
Barbados purchasing power parity $15.700,00
Czech Republic purchasing power parity $15.700,00
British Virgin Islands purchasing power parity $16.000,00
Bahamas, The purchasing power parity $16.700,00
Puerto Rico purchasing power parity $16.800,00
Bahrain purchasing power parity $16.900,00
Virgin Islands purchasing power parity $17.200,00
French Polynesia purchasing power parity $17.500,00
Gibraltar purchasing power parity $17.500,00
Malta purchasing power parity $17.700,00
Korea, South purchasing power parity $17.800,00
Portugal purchasing power parity $18.000,00
Brunei purchasing power parity $18.600,00
Andorra purchasing power parity $19.000,00
Kuwait purchasing power parity $19.000,00
Slovenia purchasing power parity $19.000,00
Cyprus Greek Cypriot area: purchasing power parity $19.200,00
Macau purchasing power parity $19.400,00
Israel purchasing power parity $19.800,00
Greece purchasing power parity $20.000,00
Greenland purchasing power parity $20.000,00
Guernsey purchasing power parity $20.000,00
Guam purchasing power parity $21.000,00
Man, Isle of purchasing power parity $21.000,00
Qatar purchasing power parity $21.500,00
New Zealand purchasing power parity $21.600,00
Faroe Islands purchasing power parity $22.000,00
Spain purchasing power parity $22.000,00
United Arab Emirates purchasing power parity $23.200,00
Taiwan purchasing power parity $23.400,00
Singapore purchasing power parity $23.700,00
Jersey purchasing power parity $24.800,00
Falkland Islands (Islas Malvinas) purchasing power parity $25.000,00
Liechtenstein purchasing power parity $25.000,00
European Union purchasing power parity $25.700,00
Italy purchasing power parity $26.700,00
Sweden purchasing power parity $26.800,00
Monaco purchasing power parity $27.000,00
Finland purchasing power parity $27.400,00
France purchasing power parity $27.600,00
Germany purchasing power parity $27.600,00
United Kingdom purchasing power parity $27.700,00
Aruba purchasing power parity $28.000,00
Japan purchasing power parity $28.200,00
Netherlands purchasing power parity $28.600,00
Hong Kong purchasing power parity $28.800,00
Australia purchasing power parity $29.000,00
Belgium purchasing power parity $29.100,00
Ireland purchasing power parity $29.600,00
Canada purchasing power parity $29.800,00
Austria purchasing power parity $30.000,00
Iceland purchasing power parity $30.900,00
Denmark purchasing power parity $31.100,00
Switzerland purchasing power parity $32.700,00
San Marino purchasing power parity $34.600,00
Cayman Islands purchasing power parity $35.000,00
Bermuda purchasing power parity $36.000,00
Norway purchasing power parity $37.800,00
United States purchasing power parity $37.800,00
Luxembourg purchasing power parity $55.100,00
Christmas Island purchasing power parity NA
Cocos (Keeling) Islands purchasing power parity NA
Norfolk Island purchasing power parity NA
Pitcairn Islands purchasing power parity NA
Svalbard purchasing power parity NA
Western Sahara purchasing power parity NA
Guinea Bissau purchasing power parity

Joesoef
07-01-05, 18:58
Afghanistan purchasing power parity $700,00
Albania purchasing power parity $4.500,00
Algeria purchasing power parity $6.000,00
American Samoa purchasing power parity $8.000,00
Andorra purchasing power parity $19.000,00
Angola purchasing power parity $1.900,00
Anguilla purchasing power parity $8.600,00
Antigua and Barbuda purchasing power parity $11.000,00
Argentina purchasing power parity $11.200,00
Armenia purchasing power parity $3.500,00
Aruba purchasing power parity $28.000,00
Australia purchasing power parity $29.000,00
Austria purchasing power parity $30.000,00
Azerbaijan purchasing power parity $3.400,00
Bahamas, The purchasing power parity $16.700,00
Bahrain purchasing power parity $16.900,00
Bangladesh purchasing power parity $1.900,00
Barbados purchasing power parity $15.700,00
Belarus purchasing power parity $6.100,00
Belgium purchasing power parity $29.100,00
Belize purchasing power parity $4.900,00
Benin purchasing power parity $1.100,00
Bermuda purchasing power parity $36.000,00
Bhutan purchasing power parity $1.300,00
Bolivia purchasing power parity $2.400,00
Bosnia and Herzegovina purchasing power parity $6.100,00
Botswana purchasing power parity $9.000,00
Brazil purchasing power parity $7.600,00
British Virgin Islands purchasing power parity $16.000,00
Brunei purchasing power parity $18.600,00
Bulgaria purchasing power parity $7.600,00
Burkina Faso purchasing power parity $1.100,00
Burma purchasing power parity $1.800,00
Burundi purchasing power parity $600,00
Cambodia purchasing power parity $1.900,00
Cameroon purchasing power parity $1.800,00
Canada purchasing power parity $29.800,00
Cape Verde purchasing power parity $1.400,00
Cayman Islands purchasing power parity $35.000,00
Central African Republic purchasing power parity $1.100,00
Chad purchasing power parity $1.200,00
Chile purchasing power parity $9.900,00
China purchasing power parity $5.000,00
Christmas Island purchasing power parity NA
Cocos (Keeling) Islands purchasing power parity NA
Colombia purchasing power parity $6.300,00
Comoros purchasing power parity $700,00
Congo, Democratic Republic of the purchasing power parity $700,00
Congo, Republic of the purchasing power parity $700,00
Cook Islands purchasing power parity $5.000,00
Costa Rica purchasing power parity $9.100,00
Cote d'Ivoire purchasing power parity $1.400,00
Croatia purchasing power parity $10.600,00
Cuba purchasing power parity $2.900,00
Cyprus Greek Cypriot area: purchasing power parity $19.200,00
Czech Republic purchasing power parity $15.700,00
Denmark purchasing power parity $31.100,00
Djibouti purchasing power parity $1.300,00
Dominica purchasing power parity $5.400,00
Dominican Republic purchasing power parity $6.000,00
East Timor purchasing power parity $500,00
Ecuador purchasing power parity $3.300,00
Egypt purchasing power parity $4.000,00
El Salvador purchasing power parity $4.800,00
Equatorial Guinea purchasing power parity $2.700,00
Eritrea purchasing power parity $700,00
Estonia purchasing power parity $12.300,00
Ethiopia purchasing power parity $700,00
European Union purchasing power parity $25.700,00
Falkland Islands (Islas Malvinas) purchasing power parity $25.000,00
Faroe Islands purchasing power parity $22.000,00
Fiji purchasing power parity $5.800,00
Finland purchasing power parity $27.400,00
France purchasing power parity $27.600,00
French Guiana purchasing power parity $8.300,00
French Polynesia purchasing power parity $17.500,00
Gabon purchasing power parity $5.500,00
Gambia, The purchasing power parity $1.700,00
Gaza Strip purchasing power parity $600,00
Georgia purchasing power parity $2.500,00
Germany purchasing power parity $27.600,00
Ghana purchasing power parity $2.200,00
Gibraltar purchasing power parity $17.500,00
Greece purchasing power parity $20.000,00
Greenland purchasing power parity $20.000,00
Grenada purchasing power parity $5.000,00
Guadeloupe purchasing power parity $8.000,00
Guam purchasing power parity $21.000,00
Guatemala purchasing power parity $4.100,00
Guernsey purchasing power parity $20.000,00
Guinea Bissau purchasing power parity
Guinea purchasing power parity $2.100,00
Guyana purchasing power parity $4.000,00
Haiti purchasing power parity $1.600,00
Honduras purchasing power parity $2.600,00
Hong Kong purchasing power parity $28.800,00
Hungary purchasing power parity $13.900,00
Iceland purchasing power parity $30.900,00
India purchasing power parity $2.900,00
Indonesia purchasing power parity $3.200,00
Iran purchasing power parity $7.000,00
Iraq purchasing power parity $1.500,00
Ireland purchasing power parity $29.600,00
Israel purchasing power parity $19.800,00
Italy purchasing power parity $26.700,00
Jamaica purchasing power parity $3.900,00
Japan purchasing power parity $28.200,00
Jersey purchasing power parity $24.800,00
Jordan purchasing power parity $4.300,00
Kazakhstan purchasing power parity $6.300,00
Kenya purchasing power parity $1.000,00
Kiribati purchasing power parity $800,00
Korea, North purchasing power parity $1.300,00
Korea, South purchasing power parity $17.800,00
Kuwait purchasing power parity $19.000,00
Kyrgyzstan purchasing power parity $1.600,00
Laos purchasing power parity $1.700,00
Latvia purchasing power parity $10.200,00
Lebanon purchasing power parity $4.800,00
Lesotho purchasing power parity $3.000,00
Liberia purchasing power parity $1.000,00
Libya purchasing power parity $6.400,00
Liechtenstein purchasing power parity $25.000,00
Lithuania purchasing power parity $11.400,00
Luxembourg purchasing power parity $55.100,00
Macau purchasing power parity $19.400,00
Macedonia purchasing power parity $6.700,00
Madagascar purchasing power parity $800,00
Malawi purchasing power parity $600,00
Malaysia purchasing power parity $9.000,00
Maldives purchasing power parity $3.900,00
Mali purchasing power parity $900,00
Malta purchasing power parity $17.700,00
Man, Isle of purchasing power parity $21.000,00
Marshall Islands purchasing power parity $1.600,00
Martinique purchasing power parity $14.400,00
Mauritania purchasing power parity $1.800,00
Mauritius purchasing power parity $11.400,00
Mayotte purchasing power parity $2.600,00
Mexico purchasing power parity $9.000,00
Micronesia, Federated States of purchasing power parity $2.000,00
Moldova purchasing power parity $1.800,00
Monaco purchasing power parity $27.000,00
Mongolia purchasing power parity $1.800,00
Montserrat purchasing power parity $3.400,00
Morocco purchasing power parity $4.000,00
Mozambique purchasing power parity $1.200,00
Namibia purchasing power parity $7.200,00
Nauru purchasing power parity $5.000,00
Nepal purchasing power parity $1.400,00
Netherlands purchasing power parity $28.600,00
Netherlands Antilles purchasing power parity $11.400,00
New Caledonia purchasing power parity $15.000,00
New Zealand purchasing power parity $21.600,00
Nicaragua purchasing power parity $2.300,00
Niger purchasing power parity $800,00
Nigeria purchasing power parity $900,00
Niue purchasing power parity $3.600,00
Norfolk Island purchasing power parity NA
Northern Mariana Islands purchasing power parity $12.500,00
Norway purchasing power parity $37.800,00
Oman purchasing power parity $13.100,00
Pakistan purchasing power parity $2.100,00
Palau purchasing power parity $9.000,00
Panama purchasing power parity $6.300,00
Papua New Guinea purchasing power parity $2.200,00
Paraguay purchasing power parity $4.700,00
Peru purchasing power parity $5.100,00
Philippines purchasing power parity $4.600,00
Pitcairn Islands purchasing power parity NA
Poland purchasing power parity $11.100,00
Portugal purchasing power parity $18.000,00
Puerto Rico purchasing power parity $16.800,00
Qatar purchasing power parity $21.500,00
Reunion purchasing power parity $5.800,00
Romania purchasing power parity $7.000,00
Russia purchasing power parity $8.900,00
Rwanda purchasing power parity $1.300,00
Saint Helena purchasing power parity $2.500,00
Saint Kitts and Nevis purchasing power parity $8.800,00
Saint Lucia purchasing power parity $5.400,00
Saint Pierre and Miquelon purchasing power parity $6.900,00
Saint Vincent and the Grenadines purchasing power parity $2.900,00
Samoa purchasing power parity $5.600,00
San Marino purchasing power parity $34.600,00
Sao Tome and Principe purchasing power parity $1.200,00
Saudi Arabia purchasing power parity $11.800,00
Senegal purchasing power parity $1.600,00
Serbia and Montenegro purchasing power parity $2.200,00
Seychelles purchasing power parity $7.800,00
Sierra Leone purchasing power parity $500,00
Singapore purchasing power parity $23.700,00
Slovakia purchasing power parity $13.300,00
Slovenia purchasing power parity $19.000,00
Solomon Islands purchasing power parity $1.700,00
Somalia purchasing power parity $500,00
South Africa purchasing power parity $10.700,00
Spain purchasing power parity $22.000,00
Sri Lanka purchasing power parity $3.700,00
Sudan purchasing power parity $1.900,00
Suriname purchasing power parity $4.000,00
Svalbard purchasing power parity NA
Swaziland purchasing power parity $4.900,00
Sweden purchasing power parity $26.800,00
Switzerland purchasing power parity $32.700,00
Syria purchasing power parity $3.300,00
Taiwan purchasing power parity $23.400,00
Tajikistan purchasing power parity $1.000,00
Tanzania purchasing power parity $600,00
Thailand purchasing power parity $7.400,00
Togo purchasing power parity $1.500,00
Tokelau purchasing power parity $1.000,00
Tonga purchasing power parity $2.200,00
Trinidad and Tobago purchasing power parity $9.500,00
Tunisia purchasing power parity $6.900,00
Turkey purchasing power parity $6.700,00
Turkmenistan purchasing power parity $5.800,00
Turks and Caicos Islands purchasing power parity $9.600,00
Tuvalu purchasing power parity $1.100,00
Uganda purchasing power parity $1.400,00
Ukraine purchasing power parity $5.400,00
United Arab Emirates purchasing power parity $23.200,00
United Kingdom purchasing power parity $27.700,00
United States purchasing power parity $37.800,00
Uruguay purchasing power parity $12.800,00
Uzbekistan purchasing power parity $1.700,00
Vanuatu purchasing power parity $2.900,00
Venezuela purchasing power parity $4.800,00
Vietnam purchasing power parity $2.500,00
Virgin Islands purchasing power parity $17.200,00
Wallis and Futuna purchasing power parity $3.700,00
West Bank purchasing power parity $800,00
Western Sahara purchasing power parity NA
World purchasing power parity $8.200,00
Yemen purchasing power parity $800,00
Zambia purchasing power parity $800,00
Zimbabwe purchasing power parity $1.900,00

Julien
07-01-05, 19:21
Geplaatst door Spoetnik
Ergens gehoord? Nou geef maar een bron daarvoor dan.

Oh en ik kan mij eigenlijk niet een topic herinneren over de gierigheid van het Westen.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/s...threadid=124168

zie dit topic. dit topic is gewoon een reactie daar op.

Spoetnik
07-01-05, 19:24
Geplaatst door Julien
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/s...threadid=124168

zie dit topic. dit topic is gewoon een reactie daar op.

Die link werkt niet.. en geef jij nou eens een bron voor jou hoogmoedige woorden dat UAE het rijkste land ter wereld is. Want jij hebt vaak grote praatjes, maar de klepel kan je niet vinden.

Julien
07-01-05, 19:46
Geplaatst door Spoetnik
Die link werkt niet.. en geef jij nou eens een bron voor jou hoogmoedige woorden dat UAE het rijkste land ter wereld is. Want jij hebt vaak grote praatjes, maar de klepel kan je niet vinden.

nou dat ligt dan echt aan jou..als het je niet uitkomt, dan opeens weet je nergens van af. dat topic heette "De VS is gierig met het geven van geld aan Azië"

en ik weet niet of je ooit in UAE geweest bent, daar kun je met eigen ogen zien hoe rijk dat land is.
http://www.nrc.nl/redactie/Web/Nieuws/19951125/05.html

UAE is het 9e rijkste land ter wereld..dus ik was helemaal niet hoogmoedig. Het is rijker dan de VS!!!!

en jij bent juist degene die de klepel niet weet te vinden, met al die belachelijke complottheoriën.

Spoetnik
07-01-05, 19:56
Geplaatst door Julien
nou dat ligt dan echt aan jou..als het je niet uitkomt, dan opeens weet je nergens van af. dat topic heette "De VS is gierig met het geven van geld aan Azië"

Sja die link van je werkt niet. Leer links te kopieren en plakken zou ik zeggen.



en ik weet niet of je ooit in UAE geweest bent, daar kun je met eigen ogen zien hoe rijk dat land is.
http://www.nrc.nl/redactie/Web/Nieuws/19951125/05.html


Dat de UAE een rijk land is weet ik ook wel, maar zeker niet het rijkste land van de wereld. Het heeft ook maar een beperkt aantal inwoners (2,5 miljoen, waarvan 1,6 miljoen non-residents, veel indiers en pakistanen daar), en daarmee is Nederland bijvoorbeeld landelijk gezien 20x zo rijk als de UAE.



UAE is het 9e rijkste land ter wereld..dus ik was helemaal niet hoogmoedig. Het is rijker dan de VS!!!!

Het rapportcijfer in deze studies wordt niet louter op financiële inkomsten gebaseerd. Ook andere menselijke hulpbronnen (zoals opleidingsniveau en levenverwachting), kapitaalgoederen (machines, transportmiddelen, gebouwen en overige infrastructuur) en natuurlijke hulpbronnen (olie & kolen, metalen & mineralen, water, bossen en landoppervlakte) zijn graadmeters. Met name de waardering van "groene' natuurhulpbronnen zoals bossen, water en landoppervlakte is een belangwekkende vernieuwing in de waardering van nationale rijkdommen.

En zoals je in staaltje ziet is het vooral aan menselijke hulpbronnen te danken dat de UAE zo hoog staat (waarschijnlijk hebben die sjeiks een hogelevensverwachting).

Maar nog steeds op deze enigzins vreemde ranklijst staat de UAE niet op 1 zoals jij eerder beweerde. :rolleyes:

Julien
07-01-05, 20:09
Geplaatst door Spoetnik
Sja die link van je werkt niet. Leer links te kopieren en plakken zou ik zeggen.



Dat de UAE een rijk land is weet ik ook wel, maar zeker niet het rijkste land van de wereld. Het heeft ook maar een beperkt aantal inwoners (2,5 miljoen, waarvan 1,6 miljoen non-residents, veel indiers en pakistanen daar), en daarmee is Nederland bijvoorbeeld landelijk gezien 20x zo rijk als de UAE.



Het rapportcijfer in deze studies wordt niet louter op financiële inkomsten gebaseerd. Ook andere menselijke hulpbronnen (zoals opleidingsniveau en levenverwachting), kapitaalgoederen (machines, transportmiddelen, gebouwen en overige infrastructuur) en natuurlijke hulpbronnen (olie & kolen, metalen & mineralen, water, bossen en landoppervlakte) zijn graadmeters. Met name de waardering van "groene' natuurhulpbronnen zoals bossen, water en landoppervlakte is een belangwekkende vernieuwing in de waardering van nationale rijkdommen.

En zoals je in staaltje ziet is het vooral aan menselijke hulpbronnen te danken dat de UAE zo hoog staat (waarschijnlijk hebben die sjeiks een hogelevensverwachting).

Maar nog steeds op deze enigzins vreemde ranklijst staat de UAE niet op 1 zoals jij eerder beweerde. :rolleyes:

pff geef ik je een bewijs, ga je nog zeuren :moe: alsof BBP wat zegt, ik vind die bron die ik gegeven hebt beter, want dat geeft de werkelijke rijkdom van een land aan! En UAE is rijker dan de VS!

en wat betreft die topiclink; nou moet je niet zo kinderachtig doen. dat topic heeft hier heel lang op de 1e pagina gestaan, volgens mij heb je er zelfs nog in gepost, en als je het nou nog steeds niet weet te herinneren dan ga je maar de zoekmachine gebruiken :moe: :moe: :moe:

tjongejonge wat een miereneuker ben jij..kunnen we nu weer ontopic?

Spoetnik
07-01-05, 20:13
Geplaatst door Julien
pff geef ik je een bewijs, ga je nog zeuren :moe: alsof BBP wat zegt, ik vind die bron die ik gegeven hebt beter, want dat geeft de werkelijke rijkdom van een land aan! En UAE is rijker dan de VS!

en wat betreft die topiclink; nou moet je niet zo kinderachtig doen. dat topic heeft hier heel lang op de 1e pagina gestaan, volgens mij heb je er zelfs nog in gepost, en als je het nou nog steeds niet weet te herinneren dan ga je maar de zoekmachine gebruiken :moe: :moe: :moe:

tjongejonge wat een miereneuker ben jij..kunnen we nu weer ontopic?

Nou als je dan toch ontopic wil doen, ik had het in eerste instantie over Saudi Arabie.

Maargoed, ik heb gelijk, jij hebt ongelijk. Mijn cultuur is dan ook superieur aan de jouwe.. Laten we het daar dan maar op houden.

Conclusie, ook de Arabische landen geven gul.

Karin.N
07-01-05, 20:15
Ik ben in ieder geval benieuwd welke bedragen de verschillende landen DAADWERKELIJK gaan overmaken. En misschien dat al die landen zich ook eens realiseren dat er nog veel meer ellende in de wereld is.

Karin.N
07-01-05, 20:19
Geplaatst door Spoetnik
Maargoed, ik heb gelijk, jij hebt ongelijk. Mijn cultuur is dan ook superieur aan de jouwe.. Laten we het daar dan maar op houden.


Al die mensen en culturen die superieur zijn....... wat bereik je daar mee?

Julien
07-01-05, 20:44
Geplaatst door Spoetnik
Nou als je dan toch ontopic wil doen, ik had het in eerste instantie over Saudi Arabie.

Maargoed, ik heb gelijk, jij hebt ongelijk. Mijn cultuur is dan ook superieur aan de jouwe.. Laten we het daar dan maar op houden.

Conclusie, ook de Arabische landen geven gul.

:confused:

waarom heb ik je niet zo drammerig zien doen in het topic waarin beweerd werd dat het Westen niet gul was?