PDA

Bekijk Volledige Versie : 12 uur...3 minuten stilte AUB...



Goodnight
05-01-05, 10:04
Straks om 12 uur houden we 3 minuten stilte....

Doet iedereen daaraan mee?

of ga je gewoon door met je meeting, je lunchpakketje verorberen of discussieren op maroc.nl??

echnaton
05-01-05, 10:24
Geplaatst door Goodnight
Straks om 12 uur houden we 3 minuten stilte....

Doet iedereen daaraan mee?

of ga je gewoon door met je meeting, je lunchpakketje verorberen of discussieren op maroc.nl??

Natuurlijk moeten we dat doen. Net zoals bij andere grote rampen.

nl-x
05-01-05, 12:13
Bij mij in de (grote) straat reden alle auto's gewoon door zonder dat er ook maar iemand parkeerde en de verbouwers boorden rustig door met hun herrie...

Je zou haast denken dat er geen 3000 Amerikanen dood zijn gegaan in vallende torens, daar in zuid-Azie...

:ego:

Oramus
05-01-05, 12:47
Geplaatst door nl-x
Je zou haast denken dat er geen 3000 Amerikanen dood zijn gegaan in vallende torens, daar in zuid-Azie...

:ego:
Misselijk om deze gebeurtenis te misbruiken om je afkeer van Amerikanen weer eens te tonen.

nl-x
05-01-05, 12:58
Geplaatst door Oramus
Misselijk om deze gebeurtenis te misbruiken om je afkeer van Amerikanen weer eens te tonen.
Begrijpend lezen is zeker niet je sterkste punt, he?

Mn afkeer is bij deze tegen de automobilisiten bij mij in de straat en tegen de bouwmannen in de kamers naast mij (niet behorend tot ons kantoor)...

Oramus
05-01-05, 13:08
Geplaatst door nl-x
Begrijpend lezen is zeker niet je sterkste punt, he?

Mn afkeer is bij deze tegen de automobilisiten bij mij in de straat en tegen de bouwmannen in de kamers naast mij (niet behorend tot ons kantoor)...
Yeah right :baard:

Goodnight
05-01-05, 13:16
Hier op het werk was er geen kip die zich er aan hield.....ze bleven maar doorkakelen over dat het tijd was voor de lunch.Een collega zei zelf: helpt het als ik stil ben?Nee!

Ik meen me toch te herinneren dat er iemand was ontslagen toen ze weigerde om drie minuten stilte te houden voor de aanslag in NY.....

Nu schijnt het niemand te deren...... :cheefbek:

~Panthera~
05-01-05, 13:20
Hier was alles stil, zelfs de bussen stopten.

Tbisla
05-01-05, 13:32
Geplaatst door Goodnight
Hier op het werk was er geen kip die zich er aan hield.....ze bleven maar doorkakelen over dat het tijd was voor de lunch.Een collega zei zelf: helpt het als ik stil ben?Nee!

Ik meen me toch te herinneren dat er iemand was ontslagen toen ze weigerde om drie minuten stilte te houden voor de aanslag in NY.....

Nu schijnt het niemand te deren...... :cheefbek:

3000 Amerikanen staan gelijk aan 2000000 "VAN DE RES" de geschidnis heeft het uitgewezen. Paar dode Amerikaanse soldaten? Atoombom op burgers!!!! Olie nodig/ Nog een ker het volk en land verkrachtten van degene die je toch van alls de schuld kan geven? Waarom? Wij zijn superieur aan de rest. Because God Bless America, the home of the brave land of the free!!!!

Karin.N
05-01-05, 13:54
In september 2001 verkeerde ik in een omgeving waar de meeste mensen geen 2 minuten stilte in acht namen.
Nu verkeerde ik in een omgeving waar de mensen wel de drie minuten stilte in acht namen. Maar zegt dat nu iets over de mate van betrokkenheid bij de mensen?
Misschien is het gewoon zo dat de een de stilteminuten wel belangrijk vind en een ander misschien niet. Maar dat houdt niet in dat mensen zich meer of minder betrokken voelen.

Misschien de belangrijkste les die we met z'n allen kunnen leren van deze verschrikkelijke zeebeving is dat we met elkaar samen dienen te leven op deze aarde.

Op maroc.nl is me al vaak opgevallen dat er groepen zijn die moslims haten, of joden haten, of amerikanen haten of gewoon alle andersdenkenden haten. Voor deze groepen wens ik dat ze ooit tot inkeer zullen komen, misschien dat de verschrikkelijke gebeurtenis in Azie ze aan het denken zet, maar ik vrees van niet.

Oramus
05-01-05, 13:56
Geplaatst door Goodnight
Nu schijnt het niemand te deren...... :cheefbek:
Beschamende uitspraak als je eens ziet hoeveel initiatieven er zijn opgestart om hulp voor de getroffenen te verzorgen.

Goodnight
05-01-05, 14:20
Geplaatst door Oramus
Beschamende uitspraak als je eens ziet hoeveel initiatieven er zijn opgestart om hulp voor de getroffenen te verzorgen.

praat voor jezelf ja.Ik heb het over MIJN werkvloer waar een aantal jaar geleden wel moeite gedaan werd en iedereen ze snater moest houden en waar iedereen nu schijt heeft aan wat er in Azie gebeurt.

Dus je kan me wat met je 'beschamende uitspraak' gelul.Diegenen die zich moeten schamen zijn diegenen die selectief te werk gaan.


@Karin, ik weet dat stilte houden niets zegt over de mate van betrokkenheid van een persoon, maar ik vind het wel opvallend dat er twee mensen werden ontslagen omdat ze weigerden 2 minuten stilte te houden.
Niemand weet toch ook iets van de betrokkenheid van deze mensen?
maar het heeft wel geresulteerd in hun ontslag omdat ze weigerden mee te doen.....

krakeb
05-01-05, 14:25
Geplaatst door Goodnight
Straks om 12 uur houden we 3 minuten stilte....

Doet iedereen daaraan mee?

of ga je gewoon door met je meeting, je lunchpakketje verorberen of discussieren op maroc.nl??

Uhm...ik lag nog te slapen om 12 uur......

:hardlach: Hopelijk heb ik niet te hard gesnurkt

Goodnight
05-01-05, 14:26
Geplaatst door krakeb
Uhm...ik lag nog te slapen om 12 uur......

:hardlach: Hopelijk heb ik niet te hard gesnurkt :D

Heb je wel geld gestuurd?

Julien
05-01-05, 15:15
Geplaatst door Goodnight
praat voor jezelf ja.Ik heb het over MIJN werkvloer waar een aantal jaar geleden wel moeite gedaan werd en iedereen ze snater moest houden en waar iedereen nu schijt heeft aan wat er in Azie gebeurt.

Dus je kan me wat met je 'beschamende uitspraak' gelul.Diegenen die zich moeten schamen zijn diegenen die selectief te werk gaan.


@Karin, ik weet dat stilte houden niets zegt over de mate van betrokkenheid van een persoon, maar ik vind het wel opvallend dat er twee mensen werden ontslagen omdat ze weigerden 2 minuten stilte te houden.
Niemand weet toch ook iets van de betrokkenheid van deze mensen?
maar het heeft wel geresulteerd in hun ontslag omdat ze weigerden mee te doen.....

Goodnight, andersom zijn er weer Moslims die liever 3 minuten stilte houden voor de aardbeving in Iran dan voor de aanslagen in de VS. Zo heeft iedereen een andere betrokkenheid. Daar is volgens mij niets mis mee. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik deze 3 minuten stilte volledig vergeten ben..maar na de aanslagen in Madrid deed ik er wel aan mee. Ik ben ook veel meer betrokken met Spanjaarden dan met bijv. Thaise mensen. Maar de natuurramp heeft mij wel heel veel emoties teweeggebracht.

Dat mensen ontslagen worden omdat ze geen 3minten stilte in acht nemen, vind ik trouwens absurd.

Goodnight
05-01-05, 15:31
Geplaatst door Julien
Goodnight, andersom zijn er weer Moslims die liever 3 minuten stilte houden voor de aardbeving in Iran dan voor de aanslagen in de VS. Zo heeft iedereen een andere betrokkenheid. Daar is volgens mij niets mis mee. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik deze 3 minuten stilte volledig vergeten ben..maar na de aanslagen in Madrid deed ik er wel aan mee. Ik ben ook veel meer betrokken met Spanjaarden dan met bijv. Thaise mensen. Maar de natuurramp heeft mij wel heel veel emoties teweeggebracht.

Dat mensen ontslagen worden omdat ze geen 3minten stilte in acht nemen, vind ik trouwens absurd.

Jij geeft het tenminste eerlijk toe dat je minder betrokken voelt bij Thaise mensen maar bijv. wel bij Spanjaarden.

Ik vind ook dat iedereen het lekker voorzichzelf moet weten.

Maar dan moeten diezelfde mensen ook niet opeens selectief verontwaardigd doen omdat anderen bijv. geen minuut stilte houden tijdens de dodenherdenking.


Vlak na de aanslagen in NY werden er twee mensen ontslagen.Een daarvan was een Marokkaanse vrouw die weigerde mee te doen met de 2 minuten stilte voor de slachtoffers van de aanslagen.

Karin.N
05-01-05, 16:46
Misschien reageren mensen anders omdat het een natuurramp betreft.

De aanslagen in Amerika zijn opzettelijk door mensen veroorzaakt, evenals de doden welke herinnerd worden op 4 mei.

Persoonlijk betreur ik alle slachtoffers, zowel van alle aanslagen, oorlogen etc alsook de natuurrampen.

Orakel
05-01-05, 16:47
Geplaatst door Karin.N
Op maroc.nl is me al vaak opgevallen dat er groepen zijn die moslims haten, of joden haten, of amerikanen haten of gewoon alle andersdenkenden haten. Voor deze groepen wens ik dat ze ooit tot inkeer zullen komen, misschien dat de verschrikkelijke gebeurtenis in Azie ze aan het denken zet, maar ik vrees van niet.

Je hebt gelijk. Maar mag ik nog wel onnodig linksrijders haten? Of zondagsrijders die met 30 op een 80km-weg sukkelen?
Ik haat ook de opruiming warin een aanbieding geens nie een aanbieding is. 60 euro voor een shirtje, de vieze dieven. 'khaat ze.

Karin.N
05-01-05, 16:55
Geplaatst door Orakel
Je hebt gelijk. Maar mag ik nog wel onnodig linksrijders haten? Of zondagsrijders die met 30 op een 80km-weg sukkelen?
Ik haat ook de opruiming warin een aanbieding geens nie een aanbieding is. 60 euro voor een shirtje, de vieze dieven. 'khaat ze.

En komen ze bij een stoplicht dat net op oranje springt, dan geven ze me toch een dot gas en jij kan dan wachten voor het rode licht. :D