PDA

Bekijk Volledige Versie : VS chanteert VN, om een kritische VN-rapport over de Arabisch wereld te stoppen!



Al Sawt
06-01-05, 12:17
VN distantiëren zich van rapport Midden–Oosten
Geplaatst op 24.12.2004 om 08:33:57 uur | 178 bekeken | Wereld | WWW.NIBURU.NL | print
CAIRO– De Verenigde Naties hebben zich donderdag gedistantieerd van de schrijvers van een rapport over hervormingen in het Midden–Oosten. De Verenigde Staten zouden hebben gedreigd hun financiële steun aan het VN–bureau dat het rapport heeft laten schrijven, in te trekken.

Onafhankelijke Arabische wetenschappers hebben het rapport geschreven in opdracht van het VN–Ontwikkelingsprogramma (UNDP). Het bevatte echter kritische opmerkingen over de Amerikaanse bezetting van Irak en het Israëlische optreden in de Palestijnse gebieden.

Volgens de opstellers van het rapport hebben de VS druk uitgeoefend op de VN om deze passages aan te passen. Ze zeiden dat Washington heeft gedreigd zijn jaarlijkse subsidie van 100 miljoen dollar aan het UNDP stop te zetten. De publicatie van het rapport, dat in oktober al had moeten verschijnen, liep hierdoor maandenlange vertraging op.

Het UNDP zegt nu dat de schrijvers van het rapport niet het beleid en de opvattingen van de VN uitdragen, maar dat het hen wel een platform wil geven buiten de VN om. Het VN–agentschap ontkent dat de VS hebben gedreigd hun subsidie aan het UNDP stop te zetten.

Bron: Reformatorisch Dagblad

Vrijheid van meningsuiting is een Amerikaanse waarde, aldus Bush. Maar als de Amerikaanse rol wordt belicht, dan geldt die waarde niet meer.

Oramus
06-01-05, 12:18
oud nieuws

Al Sawt
06-01-05, 12:22
Geplaatst door Oramus
oud nieuws Bedankt voor de inhoudelijk toevoeging.

Eke
06-01-05, 17:36
100 miljoen dollar,he. Dat's veel geld. Hoe kunnen we de Verenigde Naties meer macht geven ?
.
Ik houd van mijn vrijheid, ik ben zelf ook nog eens westers. Maar het valt me op dat de informatie in Amerika aan het achteruit gaan is.
Dat is zonde !!!! En dan ben ik nog maar iemand die zich niet eens zozeer daarin verdiept heeft.

Ik las bv. dat (iemand hier kent vast wel de juiste getal)dat een heel groot deel van de Amerikanen in de veronderstelling leeft dat ze 25% van haar budget besteedt aan ontwikkelingssamenwerking.

Dat betekent
1) dat de normale Amerikanen in principe een goed hart hebben
2) dat ze onvoldoende informatie krijgen van hun regering !!!!!!!

Chantage moet openbaar gemaakt worden. Ik bedoel, je bent het vrije Westen of je bent het niet.Dan kan de regering van Amerika dat juridisch aantijgen /of niet.
En iedereen kan zien of de 100 miljoen dollar achterwege blijft/of niet.

Intussen kunnen we bedenken hoe de Verenigde Naties meer macht kunnen krijgen.

Blade20
06-01-05, 17:41
Waar mensen zich tegenwoordig al druk over maken...

Dankzij Europa en China ligt de VS binnenkort op zijn gat (ook grotendeels door de VS zijn falende aanpak in zijn eigen economie).

De dollar zakt als een ketter, dat lever deels voordelen op maar heeft veel meer nadelen. Binnenkort zijn dergelijke dingen van de VS verleden tijd. Kun je dan gaan janken over de EU, China of zelfs Rusland.

Tis maar een briefje met wat woorden, meer niet....get a life...

Olive Yao
06-01-05, 19:49
Geplaatst door Al Sawt
Vrijheid van meningsuiting is een Amerikaanse waarde, aldus Bush. Maar als de Amerikaanse rol wordt belicht, dan geldt die waarde niet meer.
Al Sawt, kritische Amerikanen zeggen het zo:

The Russian communists had Pravda.
The Bush junta has Fox News.

Het is niet de eerste keer dat een arabisch UN-rapport kritiek op Israel levert.

Het rapport zal wel het volgende deel in de serie Arab Human Development Reports zijn.
Het eerste deel verscheen in 2002, en signaleerde drie probleemgebieden in de arabische wereld: kennis, vrijheid van meningsuiting en de positie van de vrouw.
Elk daarvan wordt in een afzonderlijk rapport uitgewerkt.

In 2003 verscheen het AHDR over kennis, in het engels getiteld Building a knowlegde society.

In dat rapport staat al een korte passage over de invloed van het palestijns-israelische conflict op dat project. Het komt hierop neer: dit conflict kost de arabische wereld veel, onder andere omdat het de regio destabiliseert, en door andere factoren. De middelen die het kost zouden beter aan kennisontwikkeling besteed kunnen worden.

Het rapport geeft vervolgens een gedetailleerd overzicht van israelische misdrijven tegen palestijnen sinds 2000 (dat ik op maroc geplaatst heb).

Ik keek al een tijdje uit naar de volgende delen. Komt er nog wel van, hoop ik. Mits ongecensureerd.

Al Sawt
06-01-05, 23:02
Geplaatst door Olive Yao
Al Sawt, kritische Amerikanen zeggen het zo:

The Russian communists had Pravda.
The Bush junta has Fox News.

Het is niet de eerste keer dat een arabisch UN-rapport kritiek op Israel levert.

Het rapport zal wel het volgende deel in de serie Arab Human Development Reports zijn.
Het eerste deel verscheen in 2002, en signaleerde drie probleemgebieden in de arabische wereld: kennis, vrijheid van meningsuiting en de positie van de vrouw.
Elk daarvan wordt in een afzonderlijk rapport uitgewerkt.

In 2003 verscheen het AHDR over kennis, in het engels getiteld Building a knowlegde society.

In dat rapport staat al een korte passage over de invloed van het palestijns-israelische conflict op dat project. Het komt hierop neer: dit conflict kost de arabische wereld veel, onder andere omdat het de regio destabiliseert, en door andere factoren. De middelen die het kost zouden beter aan kennisontwikkeling besteed kunnen worden.

Het rapport geeft vervolgens een gedetailleerd overzicht van israelische misdrijven tegen palestijnen sinds 2000 (dat ik op maroc geplaatst heb).

Ik keek al een tijdje uit naar de volgende delen. Komt er nog wel van, hoop ik. Mits ongecensureerd. Probleem van alles zijn externe en interne krachten die keihard kloppen op de deuren van MO.

Maar voor vele Arabische leiders is de Israelische conflict een welkome propaganda middel, om hun falen te verdoezelen.

Ik wacht trouwens ook op die rapport. Laten we hopen dat ie niet gecensureerd is.

Afrux
07-01-05, 03:10
Geplaatst door Al Sawt
Vrijheid van meningsuiting is een Amerikaanse waarde, aldus Bush. Maar als de Amerikaanse rol wordt belicht, dan geldt die waarde niet meer.

Goede morgen! Sommige mensne worden wakker!

Wioe heeft Osama gecreeerd, toen was hij geen terrorist, want zij hadden hem nodig.

Saddam was ook een goede vriend! Want zij hadden hem nodig om de grote vijand en de islamitische revolutie in Iran tegen te houden. Zelfs toen hij chemische wapens gebruikte tegen de Koerden heeft niemand zijn mond open gedaan. NU deze wapens er niet eens zijn, hebben ze die verzonnen. En wat hebben ze ze weer bereikt: Een paradijs gecreeerd voor de terroristen.


Het gaat om belangen en niets anders. DE democratie in Amerika en Europa geldt alleen voor eigen land.

Er zijn meerdere landen die erger zijn dan Irak, maar zolang je ene slaafje bent, zoals veel arabische landen, dan ben je een goede vriend. Qaddafi is ook ineens een goede vriend. Money daar draait het allemaal om.


Maar het is niet alleen Amerika die het wil tegen houden, ook veel Arabische landen protesteren

Ik ben benieuwd en ik verheug me weer eens op. Ik heb respect voor deze top wetenschappers, die zich ontrokken hebben aan de racistische en achterlijke regimes en hun ideologie van onderdrukking en vernmedering. Zij zijn geen instrument, maar geven ene realistische beeld over de realiteit.

Al Sawt
07-01-05, 20:00
Geplaatst door Afrux
Goede morgen! Sommige mensne worden wakker! Afrux,

Je moet niet denken dat je de waarheid in pacht hebt en dat alleen jij de wereld met een wakkere oog tegemoet ziet. Sterker nog! Als iemand bestaat die keihard wakker dient te worden geschud, dan ben jij het Afrux.

Geplaatst door Afrux

Wioe heeft Osama gecreeerd, toen was hij geen terrorist, want zij hadden hem nodig. CIA en Saoedie Arabie.
Geplaatst door Afrux


Saddam was ook een goede vriend! Want zij hadden hem nodig om de grote vijand en de islamitische revolutie in Iran tegen te houden. Zelfs toen hij chemische wapens gebruikte tegen de Koerden heeft niemand zijn mond open gedaan. NU deze wapens er niet eens zijn, hebben ze die verzonnen. En wat hebben ze ze weer bereikt: Een paradijs gecreeerd voor de terroristen. Alles is op conto van Amerika te schrijven en laten we Saddam en andere Arabische leiders niet vrijwaren van zijn falende beleid.

Geplaatst door Afrux


Het gaat om belangen en niets anders. DE democratie in Amerika en Europa geldt alleen voor eigen land.
Er zijn meerdere landen die erger zijn dan Irak, maar zolang je ene slaafje bent, zoals veel arabische landen, dan ben je een goede vriend. Qaddafi is ook ineens een goede vriend. Tranen van ontroering stromen langs mijn wangen die door een glimlach van blijdschap worden gevormd. Want ik ben het met jouw eens, eindelijk!
Geplaatst door Afrux


Money daar draait het allemaal om. Maar vooral Israel! Noord Korea vormt voor Amerika een ernstige gevaar voor grondgebied en toch kwalificeren ze een tandeloze Irak als een ernstige dreiging. Dit zet je aan het denken.

Spoetnik
07-01-05, 20:04
NK heeft geen olie, dus een aanval op NK zal de olieprijs niet omhoog stuwen.

Afrux
08-01-05, 02:44
Geplaatst door Al Sawt
Afrux,

Je moet niet denken dat je de waarheid in pacht hebt en dat alleen jij de wereld met een wakkere oog tegemoet ziet. Sterker nog! Als iemand bestaat die keihard wakker dient te worden geschud, dan ben jij het Afrux.
CIA en Saoedie Arabie. Alles is op conto van Amerika te schrijven en laten we Saddam en andere Arabische leiders niet vrijwaren van zijn falende beleid.
Tranen van ontroering stromen langs mijn wangen die door een glimlach van blijdschap worden gevormd. Want ik ben het met jouw eens, eindelijk! Maar vooral Israel! Noord Korea vormt voor Amerika een ernstige gevaar voor grondgebied en toch kwalificeren ze een tandeloze Irak als een ernstige dreiging. Dit zet je aan het denken.


Ik heb nooit beweerd dat mijn waarheid de absolute waarheid is. Ik geef enkel mijn mening en mijn standpunten over de zaken, zoals ik ze beleef. Ik kan er altijd naast zitten, maar sommige zaken zijn zo duidelijk dat je er niet omheen kan.

Zoals je ziet ben ik dag en nacht wakker, dus mij wakker maken heeft weinig zin. Ik neem een voorbeeld aan de Arabische dichter die ooit zei:
Laat het slapen voor wat het is en ga er lekker op los
Slapen maakt je leven niet langer
En van wakker blijven wordt je leven niet korter.
In principe leef je meer....

Maar vooral Israel! Dat meen je niet, ooh is dat zo? Nou dankjewel, ik had nog mijn twijfels....

By the way, de Israelische vlag wappert in menige arabische hoofdstad....