PDA

Bekijk Volledige Versie : Zuid Azië



888
06-01-05, 14:18
Ja, ja daar is die dan een waarschuwingssysteem tegen Tsunami. Want tijdens de donorconferentie in Jakarta is dit beloofd!

Eindelijk

Spoetnik
06-01-05, 15:10
Ja.. want Tsunami's zijn tenslotte schering en inslag in Zuid Azie.

888
06-01-05, 15:19
Ja, ja hopelijk komt hier nooit een Tsunami. Ik hoop dat ze hier voor de Nederlandse kust ook een waarschuwingssysteem installeren.
Want dan zijn wij tenminste op voorbereid!

Joesoef
06-01-05, 15:21
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ja, ja hopelijk komt hier nooit een Tsunami. Ik hoop dat ze hier voor de Nederlandse kust ook een waarschuwingssysteem installeren.
Want dan zijn wij tenminste op voorbereid!

Ik hoop het van niet. Wat kaaskoppen minder kan geen kwaad.

taouanza
06-01-05, 15:24
Komt er ook een waarschuwingssysteem voor mensen. Aangezien die meer schade brengen.

888
06-01-05, 15:33
Hoe bedoel je waarschuwingssysteem voor mensen, want ik kan dit even niet vatten?

nard
06-01-05, 15:35
Geplaatst door Joesoef
Ik hoop het van niet. Wat kaaskoppen minder kan geen kwaad.

Je realiseert je, hoop ik, dat een tsunami van een meter of twintig hoog, die het continentale plat van de Noorzee opspoelt en zich als een straaljager richting het Nauw van Calais perst, zal kunnen leiden tot enkele miljoenen doden in het laaggelegen Holland en Vlaanderen? Met een verwoesting van infrastructuur en landbouwgronden voor decennia?

O ja, en je realiseert je ook dat de grootste concentraties allochtonen zich in de Hollandse binnensteden bevinden?

Wees je even bewust van wat je wie toewenst.

Spoetnik
06-01-05, 15:48
Pff.. Nard wat ben jij een sentimenteel geval zeg.

Dacht je dat Joesoef de krachten van de natuur in de hand heeft met zijn hoop, ofzo?

Wat betreft een Tsunami, als zoiets ooit zou voorkomen dan zal Nederland er relatief goed vanaf komen, ten eerste vanwege onze natuurlijk defensie linie, de duinen, en ten tweede zullen de grootste klappen worden opgevangen door de kust van Bretagne en de Britse eilanden.

nard
06-01-05, 16:03
Geplaatst door Spoetnik
Pff.. Nard wat ben jij een sentimenteel geval zeg.

Dacht je dat Joesoef de krachten van de natuur in de hand heeft met zijn hoop, ofzo?

Wat betreft een Tsunami, als zoiets ooit zou voorkomen dan zal Nederland er relatief goed vanaf komen, ten eerste vanwege onze natuurlijk defensie linie, de duinen, en ten tweede zullen de grootste klappen worden opgevangen door de kust van Bretagne en de Britse eilanden.

Sentimenteel? Ah ja, nu opeens...... Ik bespeurde slechts een duister motief, los van macht.

Volgens mij weet jij niet helemaal hoe Nederland in elkaar steekt en hoe de Noordzee zich kan gedragen.
* '53: een ongecompliceerde noord-westerstorm i.c.m. springtij (nog niet eens in cijfers achter de komma uit te drukken in vergelijk met een tsunami). Resultaat; grote gebieden onder.
* Een beetje westerstorm: hele stukken duinrand worden binnen een paar uur weggeslagen. Die hooggeroemde defensielinie van jou is bij dergelijk geweld niet veel waard.
* Trek een lijn van Amersfoort naar Breda: ten westen ligt de hele handel onder NAP. Water loopt dus niet weg, maar blijft keurig staan.
* Pak de Bosatlas en kijk naar de Noordzee; trechter. Ik had het dan ook niet over de beweging van zuid naar noord, maar andersom. Kijk ook even naar de snelheid waarmee diep ondiep wordt vanuit de noordelijke Noordzee naar het zuiden toe.

Een inhoudelijk argument dat hier hout snijdt is dat de Noord-atlantische rug geologisch erg rustig is. Dus de kans dat een dergelijk tsunami hier voorkomt is klein. Maar wat we aan kansen hebben, kunnen we zien in Azië. Uitgerekend dit punt vergeet je even.

Een ander argument dat geldt is dat het inlandse water (regen- en smeltwaterrivieren van het Rijn- en Maassysteem) een groter risico voor Nederland vormen. Niet zo zeer in mensenlevens, maar meer in economie en infrastructuur. Ook dat argument mis ik eigenlijk.

Maar ga in ieder geval niet beweren dat Holland, Friesland, Utrecht en Zeeland niet kwetsbaar zijn voor water in de vorm van een vloedgolf.

Spoetnik
06-01-05, 16:11
Kijk eens op de kaart en dan weet je meteen waarom een Tsunami Nederland nooit frontaal kan raken.. We worden beschermd door Groot Brittanie en Bretagne.

http://www.kaart-europa.nl/images/Europe.jpg

Alleen als er een Tsunami zou onstaan ten noorden van Nederland kan het ons land frontaal raken.. Maar ik zie niet hoe in die regio ooit een Tsunami zou kunnen ontstaan... misschien een meteoriet.

888
06-01-05, 16:14
Spoetnik: laten we hopen dat jij gelijk hebt.

nard
06-01-05, 16:23
Geplaatst door Spoetnik
Kijk eens op de kaart en dan weet je meteen waarom een Tsunami Nederland nooit frontaal kan raken.. We worden beschermd door Groot Brittanie en Bretagne.

Alleen als er een Tsunami zou onstaan ten noorden van Nederland kan het ons land frontaal raken.. Maar ik zie niet hoe in die regio ooit een Tsunami zou kunnen ontstaan... misschien een meteoriet.


Lees mij reactie nou nog eens, dan zie je dat je nu precies onderschrijft wat ik zeg. :)

Spoetnik
06-01-05, 16:24
Geplaatst door nard
Lees mij reactie nou nog eens, dan zie je dat je nu precies onderschrijft wat ik zeg. :)

Ik heb het nog eens gelezen en ik zie niet wat ik onderschrijf.

nard
06-01-05, 16:29
Geplaatst door Spoetnik
Ik heb het nog eens gelezen en ik zie niet wat ik onderschrijf.

Van mijn gedachtengang ongeveer een heleboel :)

Het enige waar jij het over hebt is een golf vanuit de oceaan ten westen van GB. Dat is waar ik het precies niet over heb; ik spreek over noord, noord-west, al in mijn eerste reactie.

Blade20
06-01-05, 19:07
Geplaatst door Ras Delftenaar
Hoe bedoel je waarschuwingssysteem voor mensen, want ik kan dit even niet vatten?

Hier valt een antwoord op te zeggen......iets met mensen en niet vertrouwen erin....

Siah
06-01-05, 20:54
Geplaatst door taouanza
Komt er ook een waarschuwingssysteem voor mensen. Aangezien die meer schade brengen.

oops,

daar komt ie.

Siah
06-01-05, 21:08
Geplaatst door taouanza
Komt er ook een waarschuwingssysteem voor mensen. Aangezien die meer schade brengen.

het moet een half-gedigitaliseerde biologisch-dynamische waarschuwing-systeem zijn.
sinds geen twee mensen zijn hetzelfde. :stomp:

888
06-01-05, 21:17
Siah,


Je gebruikt termen waar niemand het begrijpt.

Siah
06-01-05, 21:17
Geplaatst door Siah
het moet een half-gedigitaliseerde biologisch-dynamische waarschuwing-systeem zijn.
sinds geen twee mensen zijn hetzelfde. :stomp:



hoe bedoel je?

Siah
06-01-05, 21:19
Geplaatst door Ras Delftenaar
Siah,
Je gebruikt termen waar niemand het begrijpt.


laat het dan aub weten.

al vast bedankt :hardlach:

888
06-01-05, 21:28
Biologisch- dynamisch

Siah
06-01-05, 23:28
in het woorden-boek staat;

biologisch-dynamisch:
op natuurlijke wijze
volgens anthroposofische methoden verbouwd.

de Vrije Scholen en de biologisch-dynamische landbouw komen o.a. uit de antroposofie voort.

888
07-01-05, 14:44
Bedankt voor je uitleg Siah.

mark61
07-01-05, 14:49
Geplaatst door Spoetnik
Ja.. want Tsunami's zijn tenslotte schering en inslag in Zuid Azie.

Ja dat verbaast me ook. Ik hoorde dat de laatste tsunami 3 eeuwen geleden plaatsvond, daar. Dan vraag je je af of zo'n waarschuwingssysteem een efficiënte investering is per gered mensenleven. Heb zo maar het idee dat je met dat geld veel meer mensenlevens op een andere manier kan 'besparen'. Cynisme? Nee toch?