PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland maakt reputatie als vrijgevig land weer meer dan waar!



amadeus
07-01-05, 10:26
Ruim 112 miljoen euro voor giro 555

HILVERSUM - Nederland maakte zijn reputatie als vrijgevig land donderdag meer dan waar. De gezamenlijke radio- en televisieactie voor de slachtoffers van de tsunami deed girorekening 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) opstuwen tot 112.144.000 euro. De ramp op tweede kerstdag 2004 kostte aan zeker 146.500 mensen het leven en maakte miljoenen slachtoffers.

De ramp bewoog Nederland tot haar grootste liefdadigheidsactie tot nu toe. Woensdag al, nog voor de nationale acties op radio en televisie, overtroffen de giften op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) het oude record van de Kosovo-actie. Toen werd 52 miljoen opgehaald.

De Publieke Omroep en de commerciële zenders sloegen voor de gelegenheid de handen ineen. Zeven radiozenders doopten zichzelf om tot Radio 555. Aan het begin van de avond was via Radio 3 FM, Radio 538, RTL FM, Noordzee FM, Yorin, Radio Veronica en Radio 10 Gold ruim 5 miljoen euro binnengehaald.

De gezamenlijke radio-uitzending werd afgesloten met een groot benefietconcert op de Dam. Dinand, Rene van Barneveld en Andy Tieleman openden het concert met het Indonesische lied Ruayuan Palau Kelapa. Daarna volgde een hele reeks artiesten, Di-rect, Trijntje Oosterhuis, Acda en De Munnik, Blof en de afsluiting was voor DJ Tiësto. De hele Dam stond volgepakt, volgens de Amsterdamse politie ruim 25.000 mensen. Velen beloonden de artiesten voor hun gratis concert met een donatie voor de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO).

Op televisie waren het Nederland 2, RTL4 en SBS6 die zich samen hard maakten voor de slachtoffers in Azië en Oost-Afrika. Omstreeks 23.00 uur bereikte het aantal kijker het hoogtepunt: 4.531.000.

Onder de duizenden bedrijven, particulieren en instellingen die een bijdrage leverden voor giro 555 waren er die dat deden via een regionale omroep. In Drenthe werd zo meer dan 1 miljoen euro opgehaald. Omroep Friesland zond een belactie uit, waarbij het Friese bedrijfsleven ook ruim 1 miljoen doneerde.

Op alle drie zenders was om 18.30 uur RTL Boulevard te zien. Voor de gelegenheid schoof Mies Bouwman aan bij Beau van Erven Dorens en Albert Verlinde. De 'koningin van de geldinzameling' bleek haar kunstje waar ze in 1962 met de actie voor Het Dorp geschiedenis mee schreef, nog niet verleerd. Met overtuiging, recht in de camera, maakte ze de kijker duidelijk dat zelfs de kleinste gift van grote waarde is.

Geen Nationale Actie voor Azië zonder televisieshow. Vanaf 20.30 uur presenteerden Robert ten Brink, Paul de Leeuw en Martijn Krabbé een show waarbij alles in het teken stond van geld, geld voor giro 555. Begonnen zij nog met een stand van 72 miljoen euro, na middernacht was de magische grens van 100 miljoen ruimschoots gepasseerd en eindigde de uitzending met 112.144.00 euro op de teller.

Het gaat niet alleen om geld dat al is gestort, maar ook om toezeggingen. Mensen die via Radio 555 of TV 555 geld wilden storten, hebben daarvoor een machtiging gegeven. Het is nog onduidelijk wanneer de miljoenen op de rekening staan van de SHO.

De single Artiesten voor Azië, die tijdens de uitzending zijn première beleefde ligt vanaf vrijdag in de winkel en de opbrengst daarvan gaat ook naar 555.Tijdens de uitzending maakt minister Zalm van Financiën bekend dat de Belastingdienst de loonbelasting en premieopbrengsten over verlofdagen die werknemers ter beshcikkign stellen voor ed SHO overmaakt op giro 555. Hetzelfde gebeurt met de BTW over cd's voor het goede doel.

Nederland schreef donderdag weer eens geschiedenis. Radiogeschiedenis, televisiegeschiedenis, actiegeschiedenis.

taouanza
07-01-05, 10:44
Yep soms schijnt het 'erg' te zijn om alles te verliezen want in sommige gevallen is het gewoon propaganda en meestal ver van me bedshow. Ontwikkelingshulp kan makkelijk gehalveerd worden.



Hoe erger zeehondjes lijdenhoe meer miss Millie zal stralen.

Moge de zeehondjes overal ter wereld een verschrikkelijk lot toebedeeld worden; Dit alles ter meerdere glorie van zeehondjesredster miss Millie.

Max Stirner
07-01-05, 10:51
Geplaatst door amadeus
Ruim 112 miljoen euro voor giro 555

HILVERSUM - Nederland maakte zijn reputatie als vrijgevig land donderdag meer dan waar. De gezamenlijke radio- en televisieactie voor de slachtoffers van de tsunami deed girorekening 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) opstuwen tot 112.144.000 euro. De ramp op tweede kerstdag 2004 kostte aan zeker 146.500 mensen het leven en maakte miljoenen slachtoffers.

De ramp bewoog Nederland tot haar grootste liefdadigheidsactie tot nu toe. Woensdag al, nog voor de nationale acties op radio en televisie, overtroffen de giften op giro 555 van de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO) het oude record van de Kosovo-actie. Toen werd 52 miljoen opgehaald.

De Publieke Omroep en de commerciële zenders sloegen voor de gelegenheid de handen ineen. Zeven radiozenders doopten zichzelf om tot Radio 555. Aan het begin van de avond was via Radio 3 FM, Radio 538, RTL FM, Noordzee FM, Yorin, Radio Veronica en Radio 10 Gold ruim 5 miljoen euro binnengehaald.

De gezamenlijke radio-uitzending werd afgesloten met een groot benefietconcert op de Dam. Dinand, Rene van Barneveld en Andy Tieleman openden het concert met het Indonesische lied Ruayuan Palau Kelapa. Daarna volgde een hele reeks artiesten, Di-rect, Trijntje Oosterhuis, Acda en De Munnik, Blof en de afsluiting was voor DJ Tiësto. De hele Dam stond volgepakt, volgens de Amsterdamse politie ruim 25.000 mensen. Velen beloonden de artiesten voor hun gratis concert met een donatie voor de Samenwerkende Hulporganisaties (SHO).

Op televisie waren het Nederland 2, RTL4 en SBS6 die zich samen hard maakten voor de slachtoffers in Azië en Oost-Afrika. Omstreeks 23.00 uur bereikte het aantal kijker het hoogtepunt: 4.531.000.

Onder de duizenden bedrijven, particulieren en instellingen die een bijdrage leverden voor giro 555 waren er die dat deden via een regionale omroep. In Drenthe werd zo meer dan 1 miljoen euro opgehaald. Omroep Friesland zond een belactie uit, waarbij het Friese bedrijfsleven ook ruim 1 miljoen doneerde.

Op alle drie zenders was om 18.30 uur RTL Boulevard te zien. Voor de gelegenheid schoof Mies Bouwman aan bij Beau van Erven Dorens en Albert Verlinde. De 'koningin van de geldinzameling' bleek haar kunstje waar ze in 1962 met de actie voor Het Dorp geschiedenis mee schreef, nog niet verleerd. Met overtuiging, recht in de camera, maakte ze de kijker duidelijk dat zelfs de kleinste gift van grote waarde is.

Geen Nationale Actie voor Azië zonder televisieshow. Vanaf 20.30 uur presenteerden Robert ten Brink, Paul de Leeuw en Martijn Krabbé een show waarbij alles in het teken stond van geld, geld voor giro 555. Begonnen zij nog met een stand van 72 miljoen euro, na middernacht was de magische grens van 100 miljoen ruimschoots gepasseerd en eindigde de uitzending met 112.144.00 euro op de teller.

Het gaat niet alleen om geld dat al is gestort, maar ook om toezeggingen. Mensen die via Radio 555 of TV 555 geld wilden storten, hebben daarvoor een machtiging gegeven. Het is nog onduidelijk wanneer de miljoenen op de rekening staan van de SHO.

De single Artiesten voor Azië, die tijdens de uitzending zijn première beleefde ligt vanaf vrijdag in de winkel en de opbrengst daarvan gaat ook naar 555.Tijdens de uitzending maakt minister Zalm van Financiën bekend dat de Belastingdienst de loonbelasting en premieopbrengsten over verlofdagen die werknemers ter beshcikkign stellen voor ed SHO overmaakt op giro 555. Hetzelfde gebeurt met de BTW over cd's voor het goede doel.

Nederland schreef donderdag weer eens geschiedenis. Radiogeschiedenis, televisiegeschiedenis, actiegeschiedenis.


:handbang:

amadeus
07-01-05, 11:15
Geplaatst door taouanza
Yep soms schijnt het 'erg' te zijn om alles te verliezen want in sommige gevallen is het gewoon propaganda en meestal ver van me bedshow. Ontwikkelingshulp kan makkelijk gehalveerd worden.



Hoe erger zeehondjes lijdenhoe meer miss Millie zal stralen.

Moge de zeehondjes overal ter wereld een verschrikkelijk lot toebedeeld worden; Dit alles ter meerdere glorie van zeehondjesredster miss Millie.
Je kan me wat, misselijk mormel.

Ik ben er hartstikke trots op hoeveel iedereen heeft bijgedragen om het leed van die slachtoffers enigzins te verlichten. Dat jij weer alleen gal kunt spuien is typerend voor je karakter.

taouanza
07-01-05, 11:28
Geplaatst door amadeus
Je kan me wat, misselijk mormel.

Ik ben er hartstikke trots op hoeveel iedereen heeft bijgedragen om het leed van die slachtoffers enigzins te verlichten. Dat jij weer alleen gal kunt spuien is typerend voor je karakter.

yep zeer slecht geweten.

Blade20
07-01-05, 12:07
Geplaatst door taouanza
yep zeer slecht geweten.

Jij bent vast geen Moslim....

Ik twijfel zelfs eraan of je mens bent...enfin, mijn mening is even niet van belang.

Ik ben verrast dat jij nu pas inziet dat het ook deels propaganda is. Maakt niets uit hoor, het MO heeft zijn kans ook gemist. wij geven tenminste iets, wat de achterliggende gedachten is interreseerd de mensen in het getroffen gebied (Chirstenen, Moslims, Hindoes, etc. etc.) echt voor het grootste geval nu niets. Weigeren is gewoon een stomme politieke zet.

Zeepaardje
07-01-05, 12:17
Geplaatst door taouanza
Yep soms schijnt het 'erg' te zijn om alles te verliezen want in sommige gevallen is het gewoon propaganda en meestal ver van me bedshow. Ontwikkelingshulp kan makkelijk gehalveerd worden.



Hoe erger zeehondjes lijdenhoe meer miss Millie zal stralen.

Moge de zeehondjes overal ter wereld een verschrikkelijk lot toebedeeld worden; Dit alles ter meerdere glorie van zeehondjesredster miss Millie.


Wat ben jij weer lekker voorspelbaar. Als het de marokkanen waren geweest die deze actie hadden gehouden was het natuurlijk géén propoganda. :kotsen:

Blijkbaar heb jij gisteravond goed zitten opletten......kleine kinderen die lege flessen ophalen, een kinderkoor die tegen betaling liedjes gezongen hebben, geestelijk gehandicapten die hun schilderijen verkopen tbv giro 555 en ga zo maar door......allemaal propaganda! Tuurlijk, alsof die benul hebben van het begrip propaganda.......

Mens wat heb jij een bord voor je kop! :regie:

taouanza
07-01-05, 12:26
I rest my case.:rolleyes:

amadeus
07-01-05, 12:27
Geplaatst door taouanza
I rest my case.:rolleyes:
Welke case? You didn't make any!

Eke
07-01-05, 12:28
Geplaatst door taouanza




Hoe erger zeehondjes lijdenhoe meer miss Millie zal stralen.


Dit zou een kant van het verhaal kunnen zijn.....Wie kent dat niet, die schilderijen van patronessen van het armenhuis uit de negentiende eeuw..En die mensen zullen er nu ook zijn.

Toch lees ik in de krant over een TVprogramma 'Het derde oog'. dat mensen instinctmatig anderen helpen."Een vrijgevigheidsdrang die al miljoenenjaren in de hersenen zetelt.We zijn geprogrammeerd om ons in te leven en te voelen wat anderen voelen.Dankzij spiegelneuronen"

Ik heb nog nooit van deze spiegelneuronen gehoord, maar ook de BBC maakt er gewag van in een documentaire"The human instinct"

Spoetnik
07-01-05, 12:30
Geplaatst door Zeepaardje
Wat ben jij weer lekker voorspelbaar. Als het de marokkanen waren geweest die deze actie hadden gehouden was het natuurlijk géén propoganda. :kotsen:

Blijkbaar heb jij gisteravond goed zitten opletten......kleine kinderen die lege flessen ophalen, een kinderkoor die tegen betaling liedjes gezongen hebben, geestelijk gehandicapten die hun schilderijen verkopen tbv giro 555 en ga zo maar door......allemaal propaganda! Tuurlijk, alsof die benul hebben van het begrip propaganda.......

Mens wat heb jij een bord voor je kop! :regie:

Sja als die arme kinderen 24uur per dag worden gebombadeerd door propaganda uit het journaal over deze Tsunami. Kinderen zijn nu eenmaal erg emotioneel. Als de Nederlandse televisie nu dagelijks een uitzending van een uur of 10 zouden houden over de andere Tsunamis die dagelijks voorkomen (zoals honger en AIDS) en als daar dan dezelfde response op komt dan kan je echt spreken van medeleven.

Dutchguy
07-01-05, 12:52
Geen gezeik. Het is een hoop geld en dat zal goed besteed kunnen worden.

Pytaghoras
07-01-05, 12:53
Geplaatst door taouanza
Yep soms schijnt het 'erg' te zijn om alles te verliezen want in sommige gevallen is het gewoon propaganda en meestal ver van me bedshow. Ontwikkelingshulp kan makkelijk gehalveerd worden.



Hoe erger zeehondjes lijdenhoe meer miss Millie zal stralen.

Moge de zeehondjes overal ter wereld een verschrikkelijk lot toebedeeld worden; Dit alles ter meerdere glorie van zeehondjesredster miss Millie.

Wat was de reden voor je om te vermelden dat het om sommige gevallen een propaganda is? Bekijk de positieve kanten en niet de negatieve. Volgens mij heb je jezelf de taak gegeven om alles wat jouw "tegenstanders" posten tegen te spreken.

Hoe dan ook, of het propaganda is of niet, de slachtoffers hebben dat geld nodig.

Pytaghoras
07-01-05, 13:02
Geplaatst door Zeepaardje
Wat ben jij weer lekker voorspelbaar. Als het de marokkanen waren geweest die deze actie hadden gehouden was het natuurlijk géén propoganda. :kotsen:

Blijkbaar heb jij gisteravond goed zitten opletten......kleine kinderen die lege flessen ophalen, een kinderkoor die tegen betaling liedjes gezongen hebben, geestelijk gehandicapten die hun schilderijen verkopen tbv giro 555 en ga zo maar door......allemaal propaganda! Tuurlijk, alsof die benul hebben van het begrip propaganda.......

Mens wat heb jij een bord voor je kop! :regie:

De koning van Marokko heeft zogenaamde een stichting opgericht die 1 keer per jaar een inzameling actie onderneemt voor de armen in Marokko. Mensen worden tijdens de actie gedwongen door de overheid om geld aan die stichting te geven. Je krijgt op tv de kop van de koning te zien die flesjes olie, brood en suiker aan de armen uitdeelt om te laten zien hoe goed die koning is. Dat noem ik pas propaganda.

Wat vind je ervan Taouanza?

taouanza
07-01-05, 13:06
Geplaatst door Pytaghoras
Wat was de reden voor je om te vermelden dat het om sommige gevallen een propaganda is? Bekijk de positieve kanten en niet de negatieve. Volgens mij heb je jezelf de taak gegeven om alles wat jouw "tegenstanders" posten tegen te spreken.

Hoe dan ook, of het propaganda is of niet, de slachtoffers hebben dat geld nodig.

Nou of je huis en familieleden verliest door oorlog of natuurgeweld het is even erg. Maar toch worden beelden uit Irak of Palestina gezien als propaganda. Heb jij een bekende Nederlander horen roepen hoe erg het is om in Fallujah je huis te verliezen en je familieleden die op straat liggen niet te kunnen begraven? Heb jij een bekende Nederlander gezien die verteld hoe erg het is voor een Irakees zijn kinderen te verliezen?
De beelden van de Tsunami zijn helaas niet uniek. Overal is het even erg om je huis en familieleden te verliezen. Honger, AIDS en oorlog in Afrika door mensen handen en de wereld draait gewoon door.

Iedereen op deze aardbol heeft recht op een menswaardig bestaan en niet alleen als de media dat vindt. Overal is het even erg om je huis en familieleden te verliezen. Overal hebben mensen daar net zo veel verdriet over.

De slachtoffers hebben het geld nodig en ze moeten het krijgen ook. En daar moeten we op toezien. En niet morgen alles vergeten tot weer de media iets interessant vindt.

taouanza
07-01-05, 13:08
Geplaatst door Pytaghoras
De koning van Marokko heeft zogenaamde een stichting opgericht die 1 keer per jaar een inzameling actie onderneemt voor de armen in Marokko. Mensen worden tijdens de actie gedwongen door de overheid om geld aan die stichting te geven. Je krijgt op tv de kop van de koning te zien die flesjes olie, brood en suiker aan de armen uitdeelt om te laten zien hoe goed die koning is. Dan noem ik pas propaganda.

Wat vind je ervan Taouanza?

Ik zal nooit voet zetten in die moskee in Casablanca. Is dat antwoord op je vraag. Ik weet waar dat geld vandaan komt.

Pytaghoras
07-01-05, 13:12
Geplaatst door taouanza
Ik zal nooit voet zetten in die moskee in Casablanca. Is dat antwoord op je vraag. Ik weet waar dat geld vandaan komt.

Ik doe het wel hoor, maar dan moet die Moskee eerst een andere naam krijgen.

taouanza
07-01-05, 13:22
Geplaatst door Pytaghoras
Ik doe het wel hoor, maar dan moet die Moskee eerst een andere naam krijgen.

Waarom heb je een hekel aan de naam?
Heeft het niet te maken met de daden van die naam?
Zoals mensen dwingen om geld te betalen die ze niet hebben?
Arme mensen dwingen hun vee te verkopen om aan een moskee te betalen?

Pytaghoras
07-01-05, 13:27
Geplaatst door taouanza
Waarom heb je een hekel aan de naam?
Heeft het niet te maken met de daden van die naam?
Zoals mensen dwingen om geld te betalen die ze niet hebben?
Arme mensen dwingen hun vee te verkopen om aan een moskee te betalen?

Ik beschouw het niet als een moskee, maar een monument van schande en onderdrukking. Maar het ziet wel mooi eruit

taouanza
07-01-05, 13:28
Geplaatst door Pytaghoras
Ik beschouw het niet als een moskee, maar een monument van schande en onderdrukking. Maar het ziet wel mooi eruit

Ik zie alleen schande en onderdrukking.

amadeus
07-01-05, 13:36
Ik ben er weleens geweest en was ademloos van de schoonheid van die moskee. Daar moet enorm veel arbeid in gezeten hebben.

taouanza
07-01-05, 13:39
Geplaatst door amadeus
Ik ben er weleens geweest en was ademloos van de schoonheid van die moskee. Daar moet enorm veel arbeid in gezeten hebben.

Tja uitbuiting heeft inderdaad zijn charme.:moe:

Al Sawt
07-01-05, 13:55
Ik heb ergens gehoord dat de Islamitische ontwikkelings bank, $500.miljoen gaat uitrekken voor de getroffen regio.

taouanza
07-01-05, 13:58
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb ergens gehoord dat de Islamitische ontwikkelings bank, $500.miljoen gaat uitrekken voor de getroffen regio.

Nou kan Amadeus weer gaan zoeken naar een link met AlQaida.

amadeus
07-01-05, 13:59
Geplaatst door taouanza
Nou kan Amadeus weer gaan zoeken naar een link met AlQaida.
Kun jij niet eens gewoon een hobby of een baan gaan zoeken?

mark61
07-01-05, 14:00
Geplaatst door Dutchguy
Geen gezeik. Het is een hoop geld en dat zal goed besteed kunnen worden.

Kunnen, ja. De ervaring leert dat dat meestal niet zo goed terecht komt. Ik houd mijn hart vast.

Dutchguy
07-01-05, 14:00
Geplaatst door Al Sawt
Ik heb ergens gehoord dat de Islamitische ontwikkelings bank, $500.miljoen gaat uitrekken voor de getroffen regio.

Als dat zo is is dat geweldig nieuws want alles moet na de eerste hulpverlening ook weer opgebouwd worden en daar is nog veel meer geld voor nodig.

888
07-01-05, 14:06
Dit gaat onder de vlag van de VN.

Want bij de VN zitten ook corrupte medewerkers M/V!

Dutchguy
07-01-05, 14:09
Geplaatst door mark61
Kunnen, ja. De ervaring leert dat dat meestal niet zo goed terecht komt. Ik houd mijn hart vast.

Er zal best weer geld aan de strijkstok blijven hangen maar daar heb je weinig grip op. Iedereen hoopt dat het goed terecht komt. Aangezien het nu om hele grote bedragen gaat hoop ik dat er meer hulp op de goede plek komt. Liefst alles uiteraard.

mark61
07-01-05, 14:10
Mag ik zeggen dat ik moe word van dit bombardement en de wedstrijd wie geeft er het meest?

Waarom moeten de meest walgelijke beelden worden getoond? Zonder enig respect voor degene die mens was, en nu een sensationeel lijk dat geld genereert? Heiligt het doel de middelen?

Waarom wordt in Irak angstvallig de Amerikaanse bodycount bijgehouden, maar tast iedereen in het duister over het aantal burgerdoden daar? Waarom is er geen 555 voor Congo? Afrika in het algemeen? Gisteren een boeiende discussie in Rondom tien. Thailand-lovers vonden de mensen die zeuren over Afrika maar 'cynici'. Ik weet ff niet wat dit woord betekent.

De getroffen landen in Azië zijn bij lange na niet de armste landen in de wereld. In feite is maar een heel klein deel van die landen getroffen, en zelfs een arm land heeft absoluut gezien de beschikking over heel veel geld. Dat in het geval van Indonesië en Sri Lanka voor een groot deel naar het leger gaat. Hetzelfde leger dat in geen velden of wegen te bekennen is als er hulp moet worden geboden. In zulke landen beschikt meestal alleen het leger over helicopters, bijvoorbeeld. India en Indonesië hebben de getroffen gebieden een week lang, of langer, straal genegeerd. In diezelfde landen sterven per jaar ongetwijfeld veel meer mensen aan ziekte, ondervoeding en verkeersongelukken. Grotendeels te voorkomen.

Hulp, in geld of goederen of diensten, verstoort de locale economie voor jaren. Wat moeten locale bouwondernemingen, boeren, etc., als iedereen dingen gratis krijgt waar zij normaal hun brood mee verdienen?

Kweenie, ergens wringt er iets.

Toch maar geld gestort.

888
07-01-05, 14:13
Er is een verschil tussen natuurramp en burgeroorlog! Want in Azië ligt de toekomst en Afrika niet!

Begrepen?

Al Sawt
07-01-05, 14:17
Geplaatst door Ras Delftenaar
Er is een verschil tussen natuurramp en burgeroorlog! Want in Azië ligt de toekomst en Afrika niet!

Begrepen? Groot gelijk! Laat die negers elkaar maar lekker afslachten en elkaar besmetten met HIV. Want in Afrika zit geen toekomst.

Medemenselijkheid is voor sommige een onbekende begrip.

mark61
07-01-05, 14:20
Geplaatst door Ras Delftenaar
Er is een verschil tussen natuurramp en burgeroorlog! Want in Azië ligt de toekomst en Afrika niet!

Begrepen?

Are you talking to me? 500 miljoen Afrikanen danken je dat je hen opgegeven hebt. Ik zou zeggen (de omgekeerde wet van de remmende voorsprong) dat Afrika de toekomst heeft. Afrika kan de ouderwetse infrastructuur, die er toch maar gedeeltelijk ligt, overslaan, en meteen overgaan op draadloze communicatie. Wat ze al doen. De meeste internetverbindingen in Afrika zijn satellietverbindingen. Faxen gaat vaak via de mobiele telefoon. Afrika heeft incompetente leiders, natuurrampen, een vijandige natuur sowieso, en uitbuiting door het westen. Afrika heeft ook de grootste veerkracht en levenslust van de hele planeet. Bangalore begint al business kwijt te raken aan IT-centra in Afrika.

Magoed, Afrika is opgegeven. Afschrikwekkend voorbeeld van de mens in de 'natuurtoestand'.

Ben je er wel s geweest?

mark61
07-01-05, 14:20
Geplaatst door Al Sawt
Groot gelijk! Laat die negers elkaar maar lekker afslachten en elkaar besmetten met HIV. Want in Afrika zit geen toekomst.

Medemenselijkheid is voor sommige een onbekende begrip.

Yep. Het zijn maar negers.

888
07-01-05, 14:26
Natuurlijk moeten wij Afrika ook toekomst gunnen. Want een deel van Afrika is de landbouwgrond goed. Ja, als je niet mee om te gaan.........dan is het gewoon zonder!

mark61
07-01-05, 14:36
Geplaatst door Ras Delftenaar
Natuurlijk moeten wij Afrika ook toekomst gunnen. Want een deel van Afrika is de landbouwgrond goed.

Het gaat niet om de mensen maar om de grond? In een klein deel van Afrika is de landbouwgrond goed; alleen heeft landbouw absoluut niet de toekomst. Er is wereldwijde overproduktie en de afscherming van de eigen markten door de rijke landen maakt het voor Afrika onmogelijk zijn produkten hier te verkopen. Behalve natuurlijk dingen die alleen daar groeien. Daar zijn zulke monoculturen van ontstaan dat de marktprijzen ook belachelijk laag zijn. Cacao bijvoorbeeld. Tegelijkertijd maakt het westen het onmogelijk voor Afrika om bijvoorbeeld chocola te exporteren. Dus de toegevoegde waarde blijft vrolijk hier.


Ja, als je niet mee om te gaan.........dan is het gewoon zonder!

Wa betekent dit?

Al Sawt
07-01-05, 14:42
Geplaatst door mark61
Are you talking to me? 500 miljoen Afrikanen danken je dat je hen opgegeven hebt. Ik zou zeggen (de omgekeerde wet van de remmende voorsprong) dat Afrika de toekomst heeft. Afrika kan de ouderwetse infrastructuur, die er toch maar gedeeltelijk ligt, overslaan, en meteen overgaan op draadloze communicatie. Wat ze al doen. De meeste internetverbindingen in Afrika zijn satellietverbindingen. Faxen gaat vaak via de mobiele telefoon. Afrika heeft incompetente leiders, natuurrampen, een vijandige natuur sowieso, en uitbuiting door het westen. Afrika heeft ook de grootste veerkracht en levenslust van de hele planeet. Bangalore begint al business kwijt te raken aan IT-centra in Afrika.

Magoed, Afrika is opgegeven. Afschrikwekkend voorbeeld van de mens in de 'natuurtoestand'. Laten we het niet hebben over de Afrikanen zelf. Franse en zelfs Marokkaanse universiteiten worden overstroom door studenten uit Afrika, die zeer leergierig zijn.


Ben je er wel s geweest? Ik durf te beweren van niet. Mensen hebben alleen een ongefundeerde mening klaar staan.

Al Sawt
07-01-05, 14:45
Geplaatst door Ras Delftenaar
Natuurlijk moeten wij Afrika ook toekomst gunnen. Want een deel van Afrika is de landbouwgrond goed. Ja, als je niet mee om te gaan.........dan is het gewoon zonder! Zelfs in rijke delen van de wereld wordt kostbare landbouwgrond verspildt. In Westerse beschavingen als Italie en Spanje worden miljoenen hectare landbouwland bedreigdt met verzilting of verwoestijning. In groot aantal gebieden in VS is landbouwgrond vaak uitgeput of door milieuvervuiling verloren gegaan. Dus Afrika is geen uitzondering.

888
07-01-05, 14:46
Eigenlijk kan de wereld heel mooi zijn?

Julien
07-01-05, 17:44
Geplaatst door Ras Delftenaar
Er is een verschil tussen natuurramp en burgeroorlog! Want in Azië ligt de toekomst en Afrika niet!

Begrepen?

ik ben het met je eens dat een oorlog niet te vergelijken is met een natuurramp. En deze natuurramp is van zulke apocalytische omvang dat het logisch is dat de hele wereld ff op z'n kop staat en alle aandacht aan deze regio geeft.

Maar Afrika moeten we absoluut niet vergeten. Wat daar gebeurt is net zo erg als die tsunami; oorlogen, honger, aids (alleen in Zimbabwe elke dag 2000 kinderen dood vanwege AIDS)..
je laatste opmerking is daarom om te kotsen!! Een schande voor een Europeaan om zoiets te zeggen. ik dacht dat we van onze fouten geleerd hadden.

Joesoef
07-01-05, 18:45
Geplaatst door Ras Delftenaar
Er is een verschil tussen natuurramp en burgeroorlog! Want in Azië ligt de toekomst en Afrika niet!

Begrepen?


Lulkoek. Het gaat om vakantie herinneringen. En kleine meisjes.......

Karin.N
07-01-05, 19:29
Geplaatst door Joesoef
Lulkoek. Het gaat om vakantie herinneringen. En kleine meisjes.......

Vergeet de kleine jongens niet.....

S@deeQ
08-01-05, 00:50
:ergleuk:

Een kaaskop die geld doneert :haha: :haha:

zolang het maar belasting aftrekbaar is :bril:

mark61
08-01-05, 12:52
Geplaatst door S@deeQ
:ergleuk:

Een kaaskop die geld doneert :haha: :haha:

zolang het maar belasting aftrekbaar is :bril:

Vanaf € 60, denk erom. Waar was jij al die tijd? Ga me niet vertellen dat je een leven hebt.

888
08-01-05, 15:45
Natuurlijk gun ik Afrika een goede toekomst, ja je kan moeilijk geld blijven pompen in een bodemloze put. Maar ja hopelijk dat het goed met Afrika zal komen!

S@deeQ
08-01-05, 17:08
Geplaatst door mark61
Vanaf € 60, denk erom. Waar was jij al die tijd? Ga me niet vertellen dat je een leven hebt.

:droef: verdwaald,

vanaf 60 € ? je moet het niet hard op zeggen ,anders gaat iedereen die 50 € of minder heeft gedoneerd zijn geld terug eisen :giechel:

mark61
08-01-05, 18:59
Geplaatst door S@deeQ
:droef: verdwaald,

Tjee. Zo'n ruige grotestadsboy als jij. Ontsnapte geit achterna en plotseling verdwaald in de polder? Je moet ze gewoon chippen en een GPSontvanger kopen. Beter nog, integreren in je autonavigator. Heb je ze zo terug.


vanaf 60 € ? je moet het niet hard op zeggen ,anders gaat iedereen die 50 € of minder heeft gedoneerd zijn geld terug eisen :giechel:

België doet € 30.

888
09-01-05, 14:19
Geld pompen in een bodemloze put is tegenwoordig niet meer in en de mensen trappen tegenwoordig ook niet meer in. Eerst moet een einde komen aan de stammentwisten.
Dan komt over 100 jaar wel weer goed. Hoe eerder, hoe beter. :duim: