PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer Nederlanders opgepakt voor kindersekstoerisme!!!!!!



Miloudx
07-01-05, 17:18
Meer Nederlanders opgepakt voor kindersekstoerisme

Uitgegeven: 7 januari 2005 17:26

AMSTERDAM - Acht Nederlanders zijn in 2004 opgepakt voor seksueel misbruik van minderjarigen in het buitenland. De arrestaties vonden plaats in Indonesië, Sri Lanka, Cambodja, Vietnam, Gambia en Brazilië. Het ECPAT, een organisatie die zich inzet voor de bescherming van kinderen tegen seksuele uitbuiting, heeft dat vrijdag meegedeeld.

Voor twee verdachten kwam het in 2004 tot een veroordeling. In de periode 1996 tot 2001 kwam het tot maar zes veroordelingen. Het ECPAT wijt de toename aan de aanpassing van de Nederlandse wetgeving. Een Nederlander kan hier berecht worden voor een zedendelict met een minderjarige in het buitenland, ook als dit in het betreffende land niet strafbaar is.


Ook werd in het afgelopen jaar een schadevergoeding toegekend aan een buitenlands slachtoffer van seksueel misbruik. Het ECPAT denkt dat door deze uitspraak seksueel misbruik van minderjarigen beter kan worden aangepakt.

Blade20
07-01-05, 17:21
twee woorden:

Geen verrasing.

~Panthera~
07-01-05, 17:33
4 woorden:

1 tik, weg pik. :fuckit2:

Karin.N
07-01-05, 19:38
Geplaatst door ~Panthera~
4 woorden:

1 tik, weg pik. :fuckit2:

In sommige gevallen ben ik voor de doodstraf...weet je zeker dat ze hier niets meer kunnen uitrichten.

~Panthera~
08-01-05, 03:35
Geplaatst door Karin.N
In sommige gevallen ben ik voor de doodstraf...weet je zeker dat ze hier niets meer kunnen uitrichten.
-----------

Ik ben tegen de doodstraf; in alle gevallen.
Vind het nl een makkelijke easy way out.
Laat sommige maar lijden, net als hun slachtoffers. :duim:
Weten ze ook hoe dat voelt, tot een bepaalde hoogte.

Karin.N
08-01-05, 09:58
Als de straf dan maar zodanig is dat ze NOOIT meer iets kunnen uithalen.

~Panthera~
08-01-05, 12:09
Geplaatst door Karin.N
Als de straf dan maar zodanig is dat ze NOOIT meer iets kunnen uithalen.
----------------------

Lekker levenslang dus. :D

Wide-O
08-01-05, 14:01
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Lekker levenslang dus. :D

Gewoon het pikkie in de doucheafvoer vastklemmen en het mobieltje afpakken :D

Bofko
08-01-05, 14:23
Geplaatst door Wide-O
Gewoon het pikkie in de doucheafvoer vastklemmen en het mobieltje afpakken :D

En een broodmes geven.

Wide-O
08-01-05, 14:26
Geplaatst door Bofko
En een broodmes geven.

Een bot broodmes.

mark61
08-01-05, 14:41
Geplaatst door Wide-O
Een bot broodmes.

Nee, daar kan je die bout mee losdraaien. Doet me trouwens denken aan die Amerikaanse bergbeklimmer die zijn eigen arm afhakte met een mes om zich te bevrijden na val. Brrrrrrrrr. Kan ik niet denk ik.

Bofko
08-01-05, 14:48
Geplaatst door mark61
Nee, daar kan je die bout mee losdraaien. Doet me trouwens denken aan die Amerikaanse bergbeklimmer die zijn eigen arm afhakte met een mes om zich te bevrijden na val. Brrrrrrrrr. Kan ik niet denk ik.

:vreemd: Ja Mark, Amerikanen zijn niet flauw.

Jij gaat liever gewoon dood, begrijp ik.

mark61
08-01-05, 15:05
Geplaatst door Bofko
:vreemd: Ja Mark, Amerikanen zijn niet flauw.

Jij gaat liever gewoon dood, begrijp ik.

Is dat nou anti-Amerikanisme? Zou jij het kunnen?

Bofko
08-01-05, 15:11
Geplaatst door mark61
Is dat nou anti-Amerikanisme?
Nee


Geplaatst door mark61
Zou jij het kunnen?

I don´t know. Misschien dat in levensbedreigende situaties je dit soort dingen kunt doen. Maar ik ben nooit ook maar in de buurt van zo´n situatie geweest.
Anders gezegd : Ik denk dat niemand die vanachter zijn PC-scherm zich hier een voorstelling van maakt kan bepalen wat hij in zo´n situatie zou doen.

sjaakie
08-01-05, 15:12
Vredestroepen van de Verenigde Naties maken zich in Congo schuldig aan het verkrachten van vrouwen en meisjes. Een interne commissie van de VN heeft 72 beschuldigingen tegen militair en burger VN-personeel in Congo onderzocht.

"We zijn geshockeerd, verbolgen en voelen ons ziek van het nieuws", zegt de VN-gezant in Congo, William Lacy Swing. "Vredestichters die gezworen hebben mensen in nood te helpen, met name veel slachtoffers van seksueel misbruik, hebben juist extreem veel schade aangericht."

Frankrijk
Ondanks tegenwerking door VN-functionarissen heeft de commissie twintig zaken gegrond verklaard. De vermoedelijke daders komen uit Frankrijk, Uruguay, Pakistan, Nepal, Marokko, Tunesië en Zuid-Afrika.

Nederland neemt niet deel aan de vredesoperatie. Die moet helpen de orde in Congo te herstellen, nadat een burgeroorlog in het land van 1998 tot 2003 naar schatting 2,5 miljoen levens eiste.

Melk
In alle gevallen was er sprake van verkrachting van meisjes, die soms nog maar 13 jaar oud waren. In ruil voor sex kregen ze bijvoorbeeld een dollar, chocolade, twee eieren of een pak melk. Volgens de VN gingen de verkrachtingen recent, tussen mei en september 2004, nog steeds door.

De VN-ers kunnen alleen in hun thuisland worden berecht. De VN wil echter dat ze in het land waar de misdaad is gepleegd voor de krijgsraad komen. De vredesmissie in Congo is in 1999 gestart. Er zitten nu ongeveer 16.000 militairen in het land.



Verslag NOS Journaal






Links


Nieuwsbericht VN

:boos: :boos:


( je moet toch heel erg verrot zijn)

Al Sawt
09-01-05, 00:25
Doodstraf is inderdaad een zeer makkelijk middel. Levenslange dwangarbeid of chemisch castratie!


Geplaatst door sjaakie
Vredestroepen van de Verenigde Naties maken zich in Congo schuldig aan het verkrachten van vrouwen en meisjes. Een interne commissie van de VN heeft 72 beschuldigingen tegen militair en burger VN-personeel in Congo onderzocht.

"We zijn geshockeerd, verbolgen en voelen ons ziek van het nieuws", zegt de VN-gezant in Congo, William Lacy Swing. "Vredestichters die gezworen hebben mensen in nood te helpen, met name veel slachtoffers van seksueel misbruik, hebben juist extreem veel schade aangericht."

Frankrijk
Ondanks tegenwerking door VN-functionarissen heeft de commissie twintig zaken gegrond verklaard. De vermoedelijke daders komen uit Frankrijk, Uruguay, Pakistan, Nepal, Marokko, Tunesië en Zuid-Afrika.

Nederland neemt niet deel aan de vredesoperatie. Die moet helpen de orde in Congo te herstellen, nadat een burgeroorlog in het land van 1998 tot 2003 naar schatting 2,5 miljoen levens eiste.

Melk
In alle gevallen was er sprake van verkrachting van meisjes, die soms nog maar 13 jaar oud waren. In ruil voor sex kregen ze bijvoorbeeld een dollar, chocolade, twee eieren of een pak melk. Volgens de VN gingen de verkrachtingen recent, tussen mei en september 2004, nog steeds door.

De VN-ers kunnen alleen in hun thuisland worden berecht. De VN wil echter dat ze in het land waar de misdaad is gepleegd voor de krijgsraad komen. De vredesmissie in Congo is in 1999 gestart. Er zitten nu ongeveer 16.000 militairen in het land.



Verslag NOS Journaal






Links


Nieuwsbericht VN

:boos: :boos:


( je moet toch heel erg verrot zijn) VN moet haar personeel beter in de gareel of beter gezegd in gelide houden. In Kosovo en Bosnie vergrijpen ze zich ook aan minderjarige meisjes.