PDA

Bekijk Volledige Versie : kwam dit tegen



Siah
08-01-05, 02:24
Disney politiek

"De aanslag op Adolf Hitler op 20 juli 1944 had een grote historische dimensie." Dat zei premier Balkenende in Berlijn tijdens een herdenking van de mislukte aanslag door Graf Von Stauffenberg en enkele anderen, precies zestig jaar geleden.

De aanslag stond niet op zichzelf, maar vormde "een belangrijke schakel in de totstandkoming en ontwikkeling van de Europese samenwerking en integratie", zo verklaarde Balkenende, die sprak in zijn functie als voorzitter van de Europese Unie... "


en dan iemandsreactie daarop:



aldus onze Minister-President Balkenende tijdens een toespraak ter gelegenheid van de 60-jarige herdenking van de aanslag op Hitler door o.a. Claus Graf von Stauffenberg.

Dat de geschiedenis openlijk en moeiteloos wordt vervalst om de entertainment te vergroten kennen we wel van Disney en consorten. Maar wanneer een politicius van het kaliber als Balkenende dit gaat doen, dan moeten we pas echt gaan oppassen.

Hoewel er in de tijd van von Stauffenberg wel over een Europese toekomst werd gesproken waren de motieven voor de aanslag voornamelijk gebaseerd op nationalistische gronden en ideologie. Waarbij een heldenrol voor Pruisen zeker niet ondenkbaar zou zijn. En de macht zondermeer was voorbestemd aan de oude aristocratie.

In ieder geval vormde de ideologie achter de aanslag geen belangrijke schakel tussen Duitsland en het hedendaagse Europa. Dit beweren is regelrechte geschiedsvervalsing.

Ik vrees dat dit een macaber voorbeeld is van wat Bram Peper vandaag in de Volkskrant voorziet. Een opstand van 50-jarigen over een aantal jaar. Gedreven door de toenemende totale afwezigheid van kennis van de geschiedenis bij de komende generaties. Een tendens die uiteindelijk zal leiden tot een intellectuele paleisrevolutie door hen die wel beschikken over deze kennis, aldus Peper.

Ik weet niet of ik met dit vooruitzicht nou blij of juist heel verdrietig ben. Maar als zelfs Balkenende zich al schaart bij de onwetenden dan lijkt Pepers toekomst onvermijdelijk.


maar
heeft de balkie dat echt gezegd?? :haha:

Siah
08-01-05, 02:45
'
:argwaan:

klik (http://ravan.punt.nl/?id=57376&r=1&tbl_archief=1&)

allard
08-01-05, 02:57
Siah aub geen verwyzingen naar dit soort obscure sites. En dan ook nog met popup reclame :zweep:

Siah
08-01-05, 03:39
ik ken(de) die site niet,
ik zei het toch, ik kwam dat tegen. :boer:

ben alleen benieuwd of ie dat al gezegd heeft. :hardlach: :D


popup reclame :stout:

Ravan
09-01-05, 15:36
Ja dat heeft Balkenende echt gezegd. Kijk maar op de officiele regeringssite. linkje (http://www.regering.nl/actueel/nieuwsarchief/2004/07July/20/0-42-1_42-46448.jsp)

Siah
09-01-05, 17:07
wel een slimme in(-)zet :hardlach: