PDA

Bekijk Volledige Versie : ik wil de mening van onze zusters

a-aziz
08-01-05, 17:45
Salaam alaikum beste zusters.
Ik ben Abdel aziz uit den haag,pas bekeerd en wil niet graag alleen zijn.
Ik heb toen ik ging bekeren een relatie verbroken(ze wou geen moslima worden).
Sindsdien heb ik 1 adv hier geplaatst maar dit beviel niet zo, contact zonder stem en gezicht voelt niet echt en valt (in mijn geval) bij een ontmoeting tegen.
Daarom wil ik aan jullie vragen hoe ik een moslima leer kennen buiten
chatten enzo om(in werkelijkheid dus), wat is toegestaan?
Want ik wil wel graag veel tijd met haar doorbrengen omdat ik het belangrijk vind om elkaar goed te leren kennen.
Tja dit is dus waar ik mee zit, ik zou zeggen neem ff die 2min tijd en geef mij advies, en als een van jullie zich aangesproken voelt en serieus met haar leven en het geloof bezig is dan kun je natuurlijk ook reageren(die ene vervelende ervaring betekend natuurlijk niet dat ik hier niet meer open voor sta).
Nou bedankt voor jullie tijd.
Voor diegene die zal reageren en advies geven: barakalafik.

Salaam alaikum, Abdel aziz uit denhaag :engel:

contradictio
08-01-05, 18:10
mijn mening?

ga naar school/volg een opleiding, genoeg moslim meisjes die je dan op een natuurlijke wijze kunt leren kennen, op een neutraal gebied en zonder op de starten te hoeven rondslenteren of wat dan ook.. Anders zoek werk, en ook op de werkvloer zijn tegenwoordig genoeg moslim meisjes te vinden lijkt mij...

Succes ermee verder... InsjaAllah zul je de juiste nog tegenkomen, geduld is hierbij een schone zaak.

salaam

contradictio
08-01-05, 18:10
mijn mening?

ga naar school/volg een opleiding, genoeg moslim meisjes die je dan op een natuurlijke wijze kunt leren kennen, op een neutraal gebied en zonder op de starten te hoeven rondslenteren of wat dan ook.. Anders zoek werk, en ook op de werkvloer zijn tegenwoordig genoeg moslim meisjes te vinden lijkt mij...

Succes ermee verder... InsjaAllah zul je de juiste nog tegenkomen, geduld is hierbij een schone zaak.

salaam

haloumaatje
08-01-05, 18:11
salaam alaikoem aziz

contradictio
08-01-05, 18:20
Nog een tip voor jou a-aziz, als je iemand leert kennen op een forum:
Doe een "background check"

Er zijn hier een hoop mensen met een steekje los (waaronder mijzelf :verward: )

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=106952

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=103766

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=106548

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=106952

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=106687

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=123608

sorry haloumaatje, maar je kom gewoon niet geloofwaardig, noch betrouwabaar over bij mij.. zekere niet toen met die slaapplaats verhaal waar je nooit verder op hebt gereageerd enzo... Is niet goed mensen emotioneel gebruiken....

haloumaatje
08-01-05, 20:50
salaam alaikoem

zuster ik heb zeker wel gereageerd door die mashaALlah zuster te bellen okaj ,je moet niet gaan oordelen je kent me niet okeej
en wat betreft de vraag of je dik kan worden van sex . ja ik ben getrouwd geweest dus vandaar dat ik het vroeg ,zus jammer dat je conclusies trekt zonder me te kennen
ghiar inshaALLAH

WA SALAAM
PS . AZIZ IK WENS JE VEEL ZEGENING VAN ALLAH DE DE JUISTE TE TREFFEN .

contradictio
09-01-05, 11:25
Geplaatst door haloumaatje
salaam alaikoem

zuster ik heb zeker wel gereageerd door die mashaALlah zuster te bellen okaj ,je moet niet gaan oordelen je kent me niet okeej
en wat betreft de vraag of je dik kan worden van sex . ja ik ben getrouwd geweest dus vandaar dat ik het vroeg ,zus jammer dat je conclusies trekt zonder me te kennen
ghiar inshaALLAH

WA SALAAM
PS . AZIZ IK WENS JE VEEL ZEGENING VAN ALLAH DE DE JUISTE TE TREFFEN .

okaj :engel:

a-aziz
11-01-05, 20:07
salaam alaikum

ten eerste bedankt voor jullie reacties.
maar volgens mij snap ik de discussie niet helemaal, vechten jullie een of andere vete uit hier?
nou in ieder geval bedankt

salaam alaikum
abdel aziz

contradictio
12-01-05, 18:56
Geplaatst door a-aziz
salaam alaikum

ten eerste bedankt voor jullie reacties.
maar volgens mij snap ik de discussie niet helemaal, vechten jullie een of andere vete uit hier?
nou in ieder geval bedankt

salaam alaikum
abdel aziz

nee hoor... geen vete.. :)
maarruh, succes ermee verder..
Tip: probeer het eens op m.a.r.o.k.k.o punt nl, er komen daar veel meer vrouwkes op een dag. Tenminste als je me eerste tips geen optie vindt...

wa a'laikoem assalaam wa rahmatoe Allah.

noraja
14-01-05, 20:57
alykum asalaam wr wb,
abdel aziz ik vind het Masha'Allah dat je bekeerd bent en moge Allah(ta3ala) je erdoor bedanken door jou een goede vrouw toe te schenken, nou ik kan jou spijtig genoeg niet echt advies geven maar via MSN leer je meestal een goede moslimameid kennen en dan kun je webcam doen en ik zeg het jou abdelaziz uiterlijk is toch niet belangerijk in de islam? Via gewoon chat to be kom je nergens maar als je op msn meisjes leert kennen is het beter dan op chat to be.
wasalaam oe alykum wr wb

van jou zuster Salima

schaapje23
26-01-05, 11:32
SALAM BROEDER

ten eerste wil ik zeggen dat je standvastig moet blijven in alles wat je doet voor het geloof. dat je je relatie opgegeven hebt is erg moeilijk, maar inshallah krijg je er wat moois voor terug.ik heb ook een 3 jaar een relatie gehad met een jongen die haram dingen deed. ik heb geduld gehad en helaas is het niet goed afgelopen. dit omdat ik mijn geloof niet wil opgeven voor deze wereldse dingen zoals geld enz. ik heb hier erg veel moeite mee (nog steeds), omdat ik van hem hou. maar heb toch het besluit genomen mijn contact met hem te verbreken. allah zal mij hier insahallah voor belonen en jou ook.
maar om nu even op je vraag terug te komen. wat is toegestaan: je mag met een zuster afspreken in openbare ruimtens; een restaurant bijvoorbeeld. dit om haar beter te leren kennen met het oog op een mogelijk huwelijk. dit laatste is erg belangrijk. je intensie moet goed zijn. met andere woorden niet om maar even gezellig misbruik van de situatie te maken. dus echt met de juiste bedoelingen want je weet denk ik wel dat het huwelijk de helft van je dien (geloof)is. wat vaak niet goed begrepen wordt is dat wij zusters WEL mogen afspreken met een broeder, zonder een mahrein (broer of iemand anders) erbij. NOGMAALS zusters dit mag. maar wel in openbare ruimtens dit voor je eigen veiligheid. daarom is het verboden om alleen met een jongen te zijn in een ruimten dan moet er wel een mahrein bij zitten. dus zusters laat je niets wijs maken. het mag! je wil je (aanstaande?) man toch beter leren kennen? om een goed huwelijk te hebben. maar gedraag je netjes. inshallah heb je hier wat aan.
ik wens iedereen die dit leest het beste.

Fetouch
03-02-05, 00:16
Wasalaamoe'aleikoem warahmatuAllah wa barakatuhu

Eerst en vooral een bericht voor mijn dierbare zuster schaapje 23 inschAllah: Kunt u mij een bewijs geven uit de quraan of de sunna dat het voor een zuster of broeder HALAL is om af te spreken en elkaar beter te leren kennen in een openbare ruimte en zonder mahram erbij? BarakAllahou fieky.
(Zuster barakAllahou fieky, opassen en geen uitspraken doen over de Islam zonder duidelijke bewijzen)

Om op u uitspraak in te gaan heb ik volgende bewijzen gevonden dat het duidelijk HARAAM is wat u zonet HALAL verklaard hebt nl:

(00180) Is het toegestaan om uit te gaan met de verloofde?

Vraag: Salam alaikoem
Binnenkort ga ik me incha Allah verloven met een jongen.
Mijn ouders vinden het alleen niet goed als ik tijdens de verloving met hem naar buiten ga (wandelen, winkelen, enz.). Ik snap dat niet, want ik ben dan toch officieel met hem getrouwd. Is hier iets over bekend in de Islam, of het wel of niet is toegestaan?

Antwoord:

In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Moge Allah jullie huwelijk zegenen en jullie kinderen de islam laten leiden. Wanneer een huwelijkscontract officieel wordt!? leest u onder vraag (0324) Hoe kan degene die het huwelijksaanzoek indient, de voogd leren kennen?

Zolang er geen huwelijkscontract aanwezig is, dan is er geen vrije omgang mogelijk tussen man en vrouw. Er zijn verschillende trieste verhalen die in verschillende gemeenschappen bekend zijn. Hoeveel vrouwen plegen ontucht en worden soms zwanger door het seksuele omgang voor het huwelijk dus in tijden van verloving, soms breekt de man de relatie met de vrouw, de vrouw zal daarna in vele problemen verkeren.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd:"Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." (Ahmed).

En Allah weet het beste.
[email protected] / Het team van al-Islaam.com

EN:

"Een vrouw kan geen mahram zijn van een andere vrouw. Degene die
beschouwd wordt als mahram is een man waarmee een vrouw niet kan
trouwen wegens bloedverwantschap, zoals haar vader en haar broer, of
een man die verwant is aan haar door een huwelijk, zoals haar
echtgenoot, haar schoonvader en haar stiefzoon, of een man verwant
door borstvoeding.
Het is niet toegestaan voor een man om alleen te zijn met een vrouw
waar hij niet verwant aan is, noch kan hij met haar reizen. De
Profeet (Sal Allaahu `alayhi wa sellem) heeft gezegd:

"Een vrouw reist niet, behalve met een mahram." [Dit was
overgeleverd door al-Boechaarie en Moeslim]

De Profeet (Sal Allaahu `alayhi wa sellem) heeft ook gezegd:
Een man is nooit alleen met een (niet-mahram) vrouw, zonder dat
Satan de derde is." [Dit is overgeleverd door Iemaam Ahmed en
anderen van de hadieth van `Umar, met een ketting die sahieh is]"

Shaych `Abdoel-`Aziez Ibn Baaz

InschAllah is dit duidelijk, het is zeker niet bedoeld om u aante vallen lieve zuster maar slechts om u fout te corrigeren over de Islam, aangezien het voor elke moslim een plicht is een fout te verbeteren over de Islam die hij of zij tegenkomt zodat andere broeders en zusters niet de verkeerde advies in praktijk brengen inschAllah. Moge Allah ta3ala me vergeven als ik iets verkeerds gezegd hebt, al het slechte komt van shaytaan en van mij en al het goede van de ALmachtige ALLAH ta3ala! Moge HIJ ta3ala ons allen standvastig maken op ZIJN weg en ons de juiste kennis van Islam schenken, Amien ajma3een!

En dan nog inschAllah een advies aan onze broeder Abdel Aziz uit Den Haag, Wa'aleikoem asalaam warahmatuAllah wa barakatuhu broeder

"De slechte vrouwen voor de slechte mannen en de slechte mannen voor de slechte vrouwen; en de deugdelijke vrouwen voor de deugdelijke mannen en de deugdelijke mannen voor de deugdelijke vrouwen. Diegenen zijn los van wat de mensen zeggen. Voor hen is vergeving en eervol onderhoud."

(Heilige Qor'aan 24:26 ; An-Noer = Het licht)

De Profeet zei:

"De beste onder de gelovigen zijn degenen met de beste manieren en de besten onder jullie zijn degenen die hun vrouwen het beste behandelen.

(Hadith: Ibn Hanbal)

Beste broeder, ik ben geen geleerde, ik ben el hamdouliAllah ook zelf nog op zoek naar kennis over de Islam ... maar wat ik als zuster in Islam wil zeggen aan u is dat u op de eerste plaats uw vertrouwen stelt in Allah subhana wa ta3ala ( smeekgebeden doen inscha'Allah) en op de tweede plaats moet je ook sabab (=moet je ook een stap zetten binnen de regels van de Islam) doen, maar beste broeder ik raad u aan om deze vraag voor te leggen aan een broeder met kennis over Islam of aan een imaam , want wij zusters hebben niet de mogelijkheid om u hierbij verder te helpen aangezien alle "privécontacten" tussen broeders en zusters in de Islam verboden is zonder mahram. Als laatste nasie7a(= raad) wil ik u nog zeggen dat als u een zuster zoekt om mee te trouwen, dat u haar niet zomaar op straat zult kunnen aanspreken of op internet tegen komen, maar u kunt bijvoorbeeld navraag doen over die betreffende zuster en als u denkt dat zij geschikt zal zijn als echtgenote, dan hoort u bij haar thuis te gaan met toestemming van haar voogd om haar beter te leren kennen inschAllah (met een mahram erbij zolang jullie geen huwelijkscontact hebben).

Meer kan ik u niet zeggen broeder, maar ik hoop inschAllah dat ik u wat heb kunnen verder helpen, al het goede komt van Allah ta3ala en al het slechte van shaytaan en van me zelf.
Moge Allah ta3ala u belonen met een goede moslimvrouw inschAllah, Amien voor alle moslims!

fi amaniAllah

wasalaamoe'aleikoem warahmatuAllah wa barakatuhu