PDA

Bekijk Volledige Versie : memories of destruction



Siah
09-01-05, 16:45
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887bedoune-esm.jpg








Orakel & Eke;
sorry dat de foto vervangen is.

Orakel
09-01-05, 20:36
brrrr

Eke
09-01-05, 21:42
Jij wordt ook behoorlijk geraakt door al die gewelddaden in de wereld, Siah, zo te zien. Weer een voorbeeld van machtsmisbruik door iemand.

Die kleuren betekenen wat--maar wat ?

Anno wat, Siah ?

Siah
09-01-05, 23:26
Geplaatst door Eke
Jij wordt ook behoorlijk geraakt door al die gewelddaden in de wereld, Siah, zo te zien.

gelukkig! wel.

anders was ik nu al heel lang afgestompt. :hardlach:
en jij??

Eke
10-01-05, 09:44
Geplaatst door Siah
gelukkig! wel.

anders was ik nu al heel lang afgestompt. :hardlach:
en jij??

mijn kracht en mijn zwakte zijn hetzelfde : ik kan mij goed inleven in mensen over het algemeen...

ik moet zorgen dat mijn mee leven niet teveel mee lijden word.er is heel veel ellende ...soms moet ik me afschermen uit zelfbehoud totdat ik er weer mee om kan gaan.

Siah
10-01-05, 14:30
Geplaatst door Eke

mijn kracht en mijn zwakte zijn hetzelfde : ik kan mij goed inleven in mensen over het algemeen...

daar moet ik ff over nadenken. :afro:
(eindelijk een kleine uitdagingje)

maar ik denk wel
dat de opvallende individuele krachten
vaak zonder! dat je dat in de gaten hebt,
in een zwakte, getransformeerd (kunnen) worden.
(vaak als gevolg van, de afhang-aan-de-materie en ambitie-verslavingen)



ik moet zorgen dat mijn mee leven niet teveel mee lijden word.er is heel veel ellende ...soms moet ik me afschermen uit zelfbehoud totdat ik er weer mee om kan gaan.

yep;
dat bedoel ik als ik zeg
dat je je vaak van de egale toestanden (zoals hypes) zou moeten distantieren;
anders wordt je zelf egaal-en-onverschillig. :engel:

' geen cirkels, maar veelhoeken ', proberen te worden. (zei ooit iemand)
wie zich constant aan de hypes en de cliché-beelden begeeft
wordt steeds éénzijdiger!. vinnik

de huidige gecodeerde-globalisering heeft slechts de bedoeling
om van de wereld
een éénzijdige "body" te maken. (een illusie!!)
mede-daarvoor is men bezig om zijn "neo-liberale" opvattingen
koste wat kost (zie Irak, Ned..) op te leggen, en op te dringen,
onder de dekmantel van " War on Terra " :moeilijk:

maar aan de andere kant,
is het nodig
als men van tijd tot tijd
in de toestanden duikt
waarvan men zich tot net distantieerde.
daarmee wil ik zeggen,
dat dat soms nodig is
om naar een iets/iemand/situatie toe te gaan en erin te duiken, waar je een afkeer van hebt.
Met hele body-en-ziel
en vooraal spontaan
in een systeem* duiken, waarvan je enorm geirriteerd zou raken. 7
alleen dan
is het mogelijk! om dat situatie goed te kunnen lerenkennen.

het is een (ingespoten) misverstand
dat je van alles wat je irriteert
afstand moet nemen. :alien:




*in de ruimste zin des woords.
7. uit ervaring weet ik dat dat helemaal niet zo moelijk is zoals dat klinkt.
al heel snel
worden er veel vooroordelen en taboos verpulverd!.

Siah
11-01-05, 20:23
Geplaatst door Siah
[B]daar moet ik ff over nadenken. :afro:
(eindelijk een kleine uitdagingje)


nee,
op het eerste gezicht leek ie op een uitdaging. :D



Geplaatst door Eke
mijn kracht en mijn zwakte zijn hetzelfde

hoe zou je t zelf dan willen beschrijven(?) :boer:

Siah
11-01-05, 20:27
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887AliAskari.jpg




by: Ali Askari

Eke
11-01-05, 21:20
Geplaatst door Siah
1)maar ik denk wel
dat de opvallende individuele krachten
vaak zonder! dat je dat in de gaten hebt,
in een zwakte, getransformeerd (kunnen) worden.
(vaak als gevolg van, de afhang-aan-de-materie en ambitie-verslavingen)




2)yep;
dat bedoel ik als ik zeg
dat je je vaak van de egale toestanden (zoals hypes) zou moeten distantieren;
anders wordt je zelf egaal-en-onverschillig. :engel:

' geen cirkels, maar veelhoeken ', proberen te worden. (zei ooit iemand)
wie zich constant aan de hypes en de cliché-beelden begeeft
wordt steeds éénzijdiger!. vinnik

3)de huidige gecodeerde-globalisering heeft slechts de bedoeling
om van de wereld
een éénzijdige "body" te maken. (een illusie!!)
mede-daarvoor is men bezig om zijn "neo-liberale" opvattingen
koste wat kost (zie Irak, Ned..) op te leggen, en op te dringen,
onder de dekmantel van " War on Terra " :moeilijk:

4)maar aan de andere kant,
is het nodig
als men van tijd tot tijd
in de toestanden duikt
waarvan men zich tot net distantieerde.
daarmee wil ik zeggen,
dat dat soms nodig is
om naar een iets/iemand/situatie toe te gaan en erin te duiken, waar je een afkeer van hebt.
Met hele body-en-ziel
en vooraal spontaan
in een systeem* duiken, waarvan je enorm geirriteerd zou raken. 7
alleen dan
is het mogelijk! om dat situatie goed te kunnen lerenkennen.

het is een (ingespoten) misverstand
dat je van alles wat je irriteert
afstand moet nemen. :alien:




*in de ruimste zin des woords.
7. uit ervaring weet ik dat dat helemaal niet zo moelijk is zoals dat klinkt.
al heel snel
worden er veel vooroordelen en taboos verpulverd!.

1) je bedoelt dat je door 'krachten' van jezelf niet te gebruiken, dat ze dan afzwakken ?
Siah, volgens mij blijven die krachten sluimeren in jezelf....
2)ja, je laten leiden door hypes voorkomt dat je 'dieper' gaat, je bent immers alweer aan de volgende hype bezig!
"geen cirkels maar veelhoeken" Siah....hoewel ik visueel meer aangetrokken word door cirkels (eigenlijk houd ik wel van cirkels)is de realiteit zo dat wij denkers,allerlei aparte interessante veelhoeken zijn, vind je niet ? Maar ik moet je erbij zeggen dat mijn hoeken wel bewegelijk zijn en zich kunnen aanpassen door een soort mildheid die ik in de loop van mijn leven krijg, merk ik.Misschien wel door te relativeren.Dat is nodig, anders loop je te vaak vast in het verkeer met andere veelhoeken :)
3)ik zag vanavond een interessant stukje TV. We zijn nu nog een olie-afhankelijke-economie (voor onze energievoorziening, plastics en andere kunststoffen, andere petro-chemische processen)maar moeten binnen 25 jaar olie onafhankelijk worden, omdat het einde van de olievoorraad in zicht is.Dat heeft even een impact op het wereldtoneel...Geen indirekte strijd meer om rust/macht in oliegebieden ! Wat mij betreft mogen we hier ''morgen'' al olie onafhankelijk worden!!!

Ik ben benieuwd hoe de wereld zich dan ontwikkelt, maar zal dat niet meer meemaken vermoedelijk.
De globalisering heeft meerdere kanten.Jij hebt je er denk ik meer in verdiept dan ik.
In het klein zie je het terug in Nederland: nu vind ik het al saai om in elk groot dorp een blokker, een kruidvat, een bruna e.d. tegen te komen.De eigenheid verdwijnt.
Maar als globalisering ook inhoudt dat bv. de diepste armoede voor bepaalde regio's slinkt door een beetje meer welvaart, vind ik die kant wel aantrekkelijk. Alleen vind ik dat de bevolking dicht bij zichzelf zou moeten blijven , de goeie dingen van zichzelf zou moeten bewaren.En wat vind jij dan ?
4) jouw gedachtengang hierover spreekt me erg aan !

Eke
11-01-05, 21:26
Geplaatst door Siah
nee,
op het eerste gezicht leek ie op een uitdaging. :D




hoe zou je t zelf dan willen beschrijven(?) :boer:

In het tweede deel van mijn uitspraak licht ik toe over welke kracht/zwakte ik het heb :) ...nl.mijn inlevingsvermogen....

het is sterk als ik daardoor een beter kontakt met iemand kan hebben

het is zwak als ik te gedeprimeerd/machteloos word door aan andermans leed te denken...wel meeleven, niet meelijden..

Eke
11-01-05, 21:33
Geplaatst door Siah
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887AliAskari.jpg




by: Ali Askari

Siah, ik moet lachen om je nieuwe avatar ! Wat een leuk poppetje.



Er ligt een klein monstertje in de wieg ...scherp getroffen door die tekenaar.Vast geen vrouw, want die plukt zo'n kleine uit het bedje en legt het aan....en het is stil!!!! Zij tekent dus ook nooit een baby met scherpe tandjes. AUW.
Doet me ook denken aan de scherpe tanden van Zwarte Schaap, die hij naderhand aan het schaap van zijn avatar toegevoegd heeft ...

Siah
11-01-05, 23:22
Geplaatst door Eke

Doet me ook denken aan de scherpe tanden van Zwarte Schaap, die hij naderhand aan het schaap van zijn avatar toegevoegd heeft ...


als ik naar de avater van ZS kijk,
hoor ik dan de báa áaa-geluid. :D

probeer het eens, 19 seconde maar. :hardlach:




of komt het toch misschien door :blowen:
dacht ik niet.

Siah
11-01-05, 23:42
Geplaatst door Eke
Siah, ik moet lachen om je nieuwe avatar ! Wat een leuk poppetje.



wat ik zelf daar leuk aan vind is

dat ie er heel erg kwetsbaar uit ziet.
je krijgt (opeens) de neiging, om dat met je vinger te tikken. :hardlach:

hij danst
en tegelijkertijd de indruk wekt, alsof ie zometeen gaat omvallen. :verward:
alsof ie voortdurend bezig is om haar evenwicht te vinden.
constant aan het balanceren.

een eindeloze herhaling...............
na tien tallen seconden kijken, krijg je het gevoel alsof ie dat allemaal expres doet. :D

en het bijna microscopische plekje
dat ie op de monitor bezet heeft. :blij:

Eke
13-01-05, 21:17
Geplaatst door Siah
wat ik zelf daar leuk aan vind is

dat ie er heel erg kwetsbaar uit ziet.
je krijgt (opeens) de neiging, om dat met je vinger ver te schoppen. :hardlach:

hij danst
en tegelijkertijd de indruk wekt, alsof ie zometeen gaat omvallen. :verward:
alsof ie voortdurend bezig is om haar evenwicht te vinden.
constant aan het balanceren.

een eindeloze herhaling...............
na tien tallen seconden kijken, krijg je het gevoel alsof ie dat allemaal expres doet. :D

en het bijna microscopische plekje
dat ie op de monitor bezet heeft. :blij:

Ha Siah ! weet je wat ik er leuk aan vind ? De maat van z'n koppie ! En z'n eigenzinnige gedrag ! Hij gaat lekker z'n eigen gang op dat bijna microscopische plekje op de monitor en heeft plezier erin!
Waar heb je hem gevonden ?
Ik heb trouwens je plaat van het ezeltje in de lucht (hier aan het begin)op het depressie-topic geplaatst. Het vertelt een ijzersterk verhaal !!!!

Siah
19-01-05, 19:24
Geplaatst door Eke

In het klein zie je het terug in Nederland: nu vind ik het al saai om in elk groot dorp een blokker, een kruidvat, een bruna e.d. tegen te komen.De eigenheid verdwijnt.

Maar als globalisering ook inhoudt dat bv. de diepste armoede voor bepaalde regio's slinkt door een beetje meer welvaart, vind ik die kant wel aantrekkelijk. Alleen vind ik dat de bevolking dicht bij zichzelf zou moeten blijven , de goeie dingen van zichzelf zou moeten bewaren.En wat vind jij dan ?


over het algemeen is de wereld éénzijdig en saai aan het worden.
en zoals dat nu brutaal door gaat :dood:
simpelweg dodelijk voor veel mensen wereldwijd. de klap is dan hier voorlopig veel minder zichtbaar dan in bv India.
men kan de klap hier beter opvangen. de mensen die hier gedwongen ontslagen worden, hebben dan afhankelijk van hun toestand, recht op een of andere vorm van een uitkering.

maar in India worden ineens een hele massa mensen verjaagd
om ergens anders te gaan wonen .
ze zouden dan zonder werk ergens anders helemaal vanaf nul-komma-nul moeten gaan beginnen. :ninja:



maar de globalisering heeft ook goede-en-zeldzame kanten.
Hip Hop bv,
een subtiele-en-krachtige exportproduct van US,
die aanvankelijk uit de leed van de onderdrukkingen is voortgekomen.
nou kom je ze wereldwijd tegen; in virtually alle talen
en met de dag, steeds rijper.

wat we meestaal als hip-hop op tv voorbij zien zweven, zijn virtually alleen maar geMarketiseerde troep. :hardlach:




ps: het feit dat bv LePen zich door de koppige engelse taal bedreigd voelde (voelt), zegt dan heel veel. :hardlach:
hoewel
hoe grooter de grondgebied van een taal, des te kwetsbaarder die taal gaat worden;(maar dat geldt alleen voor de taal zelf;
denk ik). :maf3:

Siah
19-01-05, 19:33
Geplaatst door Eke
[B]Ha Siah ! weet je wat ik er leuk aan vind ? De maat van z'n koppie ! En z'n eigenzinnige gedrag ! Hij gaat lekker z'n eigen gang op dat bijna microscopische plekje op de monitor en heeft plezier erin!

aardig geschreven. :D


Waar heb je hem gevonden ?

o weet ik niet meer.
die zijn hier zoveeeel. :hardlach:


Ik heb trouwens je plaat van het ezeltje in de lucht (hier aan het begin)op het depressie-topic geplaatst. Het vertelt een ijzersterk verhaal !!!!

keb het niet gevonden. :tover:

Eke
19-01-05, 20:12
Hey Siah ! Op het topic van Rachid Ben Ali zag ik dat je heel goed thuis bent in kunst. En misschien in :blowen: ?

Kun je nog eens wat mooie kunstwerken hier plaatsen ? Wat is jouw lievelingswerk ?

Wat betreft je uitspraak dat de wereld eenzijdig/dus saai aan het worden is :vanmiddag laat zag ik een schitterend beeld door de ramen: een donker silhouet van de boom van de buren tegen een onwerkelijk blauwe lucht...De natuur blijft boeien ! Eke

Siah
20-01-05, 01:00
Geplaatst door Eke

Wat betreft je uitspraak dat de wereld eenzijdig/dus saai aan het worden is :vanmiddag laat zag ik een schitterend beeld door de ramen: een donker silhouet van de boom van de buren tegen een onwerkelijk blauwe lucht...De natuur blijft boeien ! Eke


blijft de natuur boeien(?)


toilet_al-kerkh_irak_general_hospital
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887toilet_irak.jpg

Eke
20-01-05, 10:41
Als ik 's nachts slaap en ik moet eigenlijk naar de WC, droom ik van dit soort beelden...vieze wc's, zodat ik niet meer hoef....

Op zich is de voetenplank een degelijke constructie en niet duur. Maar de afvoer moet het doen en hij moet schoongehouden worden.Zijn daar ook zit-wc's ,Siah ?Voor de zwaar zieken en vrouwen ?

In Irak woedt oorlog..God geve dat snel de vrede terugkeert.ER is ZO geblunderd, om die oorlog te beginnen,dat wil je niet weten.Hoe moet dat goed aflopen binnen korte tijd ?????Machteloos gevoel, Siah. En er zijn nog meer oorlogen....Wat moet je ? Hier in Nederland ?Hoe ga je daar nou mee om ?Hoe ga jij er mee om ?Ik stomp echt niet af van die beelden.In tegendeel.

Siah
20-01-05, 12:59
Geplaatst door Eke
Als ik 's nachts slaap en ik moet eigenlijk naar de WC,
droom ik van dit soort beelden...vieze wc's, zodat ik niet meer hoef ....

:fuckit:
Dat betwijfel ik. In ieder geval droom je dat niet altijd.
Ik denk toch dat als je ’s nachts so iets tegenkomt, ga je dan liever in de tuin je behoefte doen. :maf3:

's nachts gaan pissen
maak ik ook zelf af en toe mee :duizelig: . Vroeger schold ik mezelf uit waarom ik ’s avondslaat weer thee of bier had gedronken.
Een vieze wc (ook bed) vind ik heel erg. En daarom ga ik nauwelijks in openbare wc mijn grote behoefte doen. :alien:

En jij? :staart:


Op zich is de voetenplank een degelijke constructie en niet duur. Maar de afvoer moet het doen en hij moet schoongehouden worden.Zijn daar ook zit-wc's ,Siah ?Voor de zwaar zieken en vrouwen ?In Irak woedt oorlog..God geve dat snel de vrede terugkeert.ER is ZO geblunderd, om die oorlog te beginnen,dat wil je niet weten.Hoe moet dat goed aflopen binnen korte tijd ?????Machteloos gevoel, Siah. En er zijn nog meer oorlogen....Wat moet je ? Hier in Nederland ?Hoe ga je daar nou mee om ?Hoe ga jij er mee om ?Ik stomp echt niet af van die beelden.In tegendeel.

Het is in de eerste en tweede instanties niet de bedoeling om met sommige fotos, een soort ergenis te gaan wekken.

Ik plaast bepaalde fotos hier niet regelmatig!
Bepaalde cliché onderwerpen zijn zo afgezaagd en werken vaak zo averecht (poep in de mond van een priester, de fotos van de gewonde kinderen in oorlog bv), dat men daar heel voorzichtig en creatief mee moeten zijn, om bepaalde problemen weer te kunnen behandelen, en bespreekbaar maken.
Zodat dat geen iconoclastische of afestompte verhaal gaat worden. :engel:

Je was toen zo romantisch aan het worden;
dat ik je geheugen ff met de laatste foto ging verversen. :D

Je zou daar door die poep heen moeten kijken. :tover:
er zit veel in dat wc-pot. tis maar tot hoeverre men daarin kan duiken. :hardlach:
das niet erger dan de vele texten op diverse fora!

om een of andere manier zie ik er geen verschil tussen een dode in Haiti, Ned.,US of in Irak.
maar Irak is op dit moment de front-line waar het Staatterrorisme bestreden moet worden. :ninja:

Eke
22-01-05, 22:16
http://hpsc.hp.infoseek.co.jp/image/toilet.jpg

een nieuwe nachtmerrie, Siah ?

Siah
23-01-05, 20:10
een nieuwe nachtmerrie(?) :vreemd:


ik vind die foto op z'n kop interessanter; :hardlach:

http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887toileta.jpg


ik vermoed dat de foto door de computer gemaakt is.
of daarmee bewerkt en veranderd is.
tis niet zo relevant.
in ieder geval beschouw ik dan de foto zelf, als het werk.
een werk, waar ik later over ga hebben.

daar heb ik wat aantekeningen over gemaakt.
als ik eraan toe ben, laat ik je dan weten wat ik ervan vindt. :alien:

ik ga eerst op de forum wat smilies plaatsen :D

Siah
27-01-05, 02:32
Geplaatst door Eke
http://hpsc.hp.infoseek.co.jp/image/toilet.jpg


Dat zou een dolhofachtige en semi-futuristische urinoir van een grote treinstation kunnen zijn.
De lengte van de plek is onpraktisch lang, zelfs als de ruimte vanuit beide kanten toegangelijk zou zijn, maakt daar men toch een lange tocht.
..
op gegeven moment legt de kijker een afstand af,
vanuit de camera, in geen oog opslag naar de body.
De schuine gang (van linksbeneden naar rechtsboven), en de zwarte gat aan de overkant van de route, en de ongebruikelijke manier waarop de urinoirs aan de rechte kant in de verte steeds kleiner worden..,
brengen de aadacht van de kijker telkens naar de lichaam terug.

een toegenkelijk beeld waarin de aandacht van de kijker al heel snel, naar de liggende body getrokken wordt.
Nieuwsgierig naar de evt. achtergrond van het verhaal, speurt men dan in de rest van de foto, naar de evt. andere aanwijzingen.
verder is daar schijnbaar nix bijzonders aan de hand, behalve de aanwezigheid van die vrouw, in een ruimte met alleen voor de mannen bestemde urinoirs.
(hoewel daar in het midden wel een paar kleine onbekende ruimtes (wcs voor de vrouwen?) zijn)

De body, lets say van een vrouw, met haar tas(?), ligt zonder schoenen op haar buik, en met haar arm onder haar hoofd in een openbare ruimte.
Hoewel de vrouw een formele kleding draagt,
ziet de stilte van het plek eruit, alsof daar niemand op dit moment werkt of aanwezig is.
mede daarom wordt de mogelijkheid van een (zinlose) geweld, kleiner. Tenzij dat het gevolg van een chemische aandoening zou zijn; of iemand bv na een evt. moord, dat in de scéne gezet zou hebben, etc.
So, de kijker kan daar dan veel kanten mee op.
met de foto als uitgangspunt, probeert men in haar eigene gedachten
een eigen beeld en verhaal mee te ‘completeren’.

Het zoeken naar de rede van het probleem in de foto (naar de achtergrond van het verhaal), bezet soms de gedachten van de kijker. (al is het beeld aanvankelijk door iemand gemonteerd)


de compositie nodigt de kijker uit naar binnen .
In één keer zie je ogenschijnlijk vrijwel alles.
(Zo een beeld wordt hier door de media, tussen bv twee demoniseerde berichten geplaatst).
langzamerhand zie je wat andere dingen,
die in de foto “stiekem” aanwezig zijn, maar niet (meteen) opvallen.
..

In het beeld heerst een bepaalde visuele stilte.
Dat komt voornamelijk door de securitycamera-hoek van waaruit de foto ‘gemaakt’ is, en de niet-standarde en overdrevene verlichting, in een ongebruikelijk grote ruimtelijke ruimte;
waar de vloer en het plafond met pilaren aan elkaar genaaid zijn.

die stilte wordt extra genuanceerd door de blijkbaar diep-slapende vrouw.
Dat, in tegenstelling tot de wc die ik geprikt had; in overduidelijke beeld-taal. Zonder omwegen en special effects.
De poepige karakter van de ene wc is veel direkter en confronteerender dan de gesterilizeerde, grote urinoir.
Bij de volgepoepte wc is de stank visueel te ruiken;
en bij de andere, in de grote ruimte
hangt waarschijnlijk een of andere geur.

De indirekte verlichting (in combinatie met de verschillende gele kleuren) is sfeerbepalend voor die ruimte.
De ongebruikelijk TL-armaturen, zijn op een niet-standarde wijze geplaatst.
Ze zijn niet conform de bestaande Europeze normen gemoduleerd en verdeeld.
(maar als het beeld op z’n kop staat, ziet de verspreiding van de TL-lampen beter uit*(?))


Overigens zijn er in de foto
aan de rechte kant van de rechtse zuilen, een diepe schaduw die gezien de situatie daar onmogelijk zou moeten zijn.
Verder zijn de ruimtes in het links>midden
door de ongebruikelijk dunne muren gecompartimenteerd.


Als ik naar de huidige fakdap infrastractuur van Irak ga verwijzen,
de schaarste aan zelfs drinkwater,
de virtually totale vernietiging van het land,
dan zou de volgepoepte wc van het ziekenhuis, een goede optie zijn.
Een simpele weerspiegeling van de lelijke toestand in Irak.




* misschien komt dit door de kwaliteit van de foto zelf