PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote opkomst bij stille tocht Amsterdam



AdamX
11-01-05, 02:05
bij deze incident van afgelopen zaterdag rond 12 uur was ik aanwezig en uiteraad heb ik vandaag ook mee gelopen met de stille tocht, er waren veel buurtbewoners aanweizig wat ik eigenlijk niet had verwacht dat er zoveel mensen zouden komen. het si rustig afgelopen en dat was ook wel te verwachten, het is een rustige buurt.

---------------------------------------------
Uitgegeven: 10 januari 2005 22:28

AMSTERDAM - Ongeveer 1500 tot 2000 mensen hebben maandagavond in Amsterdam meegelopen in een stille tocht voor de 44-jarige man die zaterdag werd doodgeschoten door zijn buurman. Dat liet een woordvoerder van het stadsdeel Westerpark weten. Volgens hem is iedereen in de buurt "erg aangeslagen".

De stille tocht begon om 20.00 uur op het Suikerplein. Met fakkels liepen familie, vrienden en buurtbewoners naar het stadsdeelkantoor waar de zwager van het slachtoffer een toespraak hield.


Geluidsoverlast

Volgens de woordvoerder van het stadsdeel was geluidsoverlast de aanleiding van de schietpartij in de Houtrijkstraat. De 19-jarige dochter, die ook werd geraakt, ligt nog in het ziekenhuis. Zij is volgens de politie buiten levensgevaar.

De 37-jarige verdachte meldde zich zaterdag kort na het incident op het politiebureau. Zijn familie is elders ondergebracht. "Dat is gedaan om verdere escalatie te voorkomen", aldus de politie.

"Woningcorporatie De Key had voor dinsdag nota bene een bemiddelingsgesprek gepland voor de buren", zei de woordvoerder van het stadsdeel eerder op maandag.

~Panthera~
11-01-05, 05:47
Kunnen ze niet beter permanent blijven lopen in Amsterdam ? :moe:

Bofko
11-01-05, 09:32
Geplaatst door ~Panthera~
Kunnen ze niet beter permanent blijven lopen in Amsterdam ? :moe:

:D
Of met estafette-stokjes werken.

Zeg Panther , slaap jij eigenlijk nog wel of laat je dat aan je katten over ?
Ik zie berichten om 02.00 uur en om 06.47 uur.

~Panthera~
11-01-05, 10:02
Geplaatst door Bofko
:D
Of met estafette-stokjes werken.

Zeg Panther , slaap jij eigenlijk nog wel of laat je dat aan je katten over ?
Ik zie berichten om 02.00 uur en om 06.47 uur.
----------------------


:hihi: estafette stokjes.

Slapen ? :schok: wasdat? :D

TonH
11-01-05, 12:39
Geplaatst door ~Panthera~
Slapen ? :schok: wasdat? :D

Dat wat jij doet tussen twee bezoekjes aan de Kühlschrank. :p

TonH
11-01-05, 12:43
Geplaatst door AdamX
bij deze incident van afgelopen zaterdag rond 12 uur was ik aanwezig en uiteraad heb ik vandaag ook mee gelopen met de stille tocht, er waren veel buurtbewoners aanweizig wat ik eigenlijk niet had verwacht dat er zoveel mensen zouden komen. het si rustig afgelopen en dat was ook wel te verwachten, het is een rustige buurt.


Niks mis met het tonen van je serieus gevoelde verdriet of geschoktheid. En zeker niet wanneer je er bij was?! Het kan geen kwaad om wat met je gevoel van machteloosheid o.i.d. te doen.

Probleem wordt het zodra het weer een leuk uitje is voor Jan en Alleman.

~Panthera~
11-01-05, 16:09
Geplaatst door TonH
Dat wat jij doet tussen twee bezoekjes aan de Kühlschrank. :p
-------------

OW DAT ! nou precies.:duim:

Gewoon af en toe dus. :hihi:

TonH
11-01-05, 16:26
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

OW DAT ! nou precies.:duim:

Gewoon af en toe dus. :hihi:

Ah, weer wakker?!

Eens zien: 11 tot 17 uur = 6 uur en dan al weer trek? http://www.cosgan.org/images/midi/nahrung/h025.gif

~Panthera~
11-01-05, 16:28
Geplaatst door TonH
Ah, weer wakker?!

Eens zien: 11 tot 17 uur = 6 uur en dan al weer trek? http://www.cosgan.org/images/midi/nahrung/h025.gif
--------------------

Altijd trek. :stout:

Goed dat je er even op wijst, was de schrank bijna vergeten. :schok:

:zwaai:

TonH
11-01-05, 16:35
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Altijd trek. :stout:

Goed dat je er even op wijst, was de schrank bijna vergeten. :schok:

:zwaai:

:zwaai: en eet ze.

~Panthera~
11-01-05, 16:41
Geplaatst door TonH
:zwaai: en eet ze.
--------------

Jij ook !! http://www.cosgan.org/images/midi/froehlich/a010.gif

Lekker filmpje erbij........heerlijk! :D

:zwaai:

TonH
11-01-05, 16:45
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Jij ook !! http://www.cosgan.org/images/midi/froehlich/a010.gif

Lekker filmpje erbij........heerlijk! :D

:zwaai:

Dank je. Ik bel 'De Turk' wel even en werk nog wat. :D

AdamX
11-01-05, 18:41
Geplaatst door TonH
Niks mis met het tonen van je serieus gevoelde verdriet of geschoktheid. En zeker niet wanneer je er bij was?! Het kan geen kwaad om wat met je gevoel van machteloosheid o.i.d. te doen.

Probleem wordt het zodra het weer een leuk uitje is voor Jan en Alleman.

het was voor mij de eerste x en het viel me op dat sommige meer voor de gezelligheid kwamen, ik kan niemand in zn hart kijken, maar goed denk dat zulke stille tochten meer feestelijk aan het worden is dan een bijeenkomst om erbij stil te staan waarom zo iets kon geburen en of dat te voorkomen was enz....

in iedergeval mijn respect aan iedereen die mee deed ondanks dat het ging regen en hierbij wens ik de familie van zowel het slachttofer als de familie van de dader heel veel sterkte.

TonH
12-01-05, 00:47
Geplaatst door AdamX
het was voor mij de eerste x en het viel me op dat sommige meer voor de gezelligheid kwamen, ik kan niemand in zn hart kijken, maar goed denk dat zulke stille tochten meer feestelijk aan het worden is dan een bijeenkomst om erbij stil te staan waarom zo iets kon geburen en of dat te voorkomen was enz....

in iedergeval mijn respect aan iedereen die mee deed ondanks dat het ging regen en hierbij wens ik de familie van zowel het slachttofer als de familie van de dader heel veel sterkte.

Dat laatste zullen ze van beide kanten zeker nodig hebben. :droef:

en ik hoop oprecht dat je er zelf ook wat aan gehad hebt...