PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook huisdieren veel te dik



Bofko
11-01-05, 11:57
BREDA (ANP) - De baasjes van Topsy, Does of Bobby zitten nog drie weken in spanning, maar dan weten we welke hond of kat afslank-kampioen van het jaar is geworden. Acht dikke honden en twee katten strijden om de eer.
Bijna de helft van al deze huisdieren in Nederland is te dik, met alle gevolgen van dien. De zwaarlijvige beesten kunnen net als hun baasjes last krijgen van hun gewrichten, ademhaling en hart- en bloedvaten. ,,Het ontbreekt ze aan levenslust en ze hebben weinig zin in wandelen en spelletjes'', meldde organisator en huisdiervoeder-producent Hill's Pet Nutrition maandag. Het merendeel van de baasjes geeft aan zelf ook te weinig te bewegen.
De tien finalisten zijn inmiddels op dieet. Een dierenarts heeft de dikkertjes een op maat gesneden maaltijd voorgeschreven. Diegene die uiteindelijk de meeste kilo's heeft verloren, wint een reischeque voor het hele gezin. Op 26 januari weten de baasjes van Spike de rottweiler, Mellow de Engelse bulldog of Garfield de Europese korthaar of ze de koffers kunnen pakken.

www.home.nl

SalmayaSale
11-01-05, 12:29
Geplaatst door Bofko
BREDA (ANP) - De baasjes van Topsy, Does of Bobby zitten nog drie weken in spanning, maar dan weten we welke hond of kat afslank-kampioen van het jaar is geworden. Acht dikke honden en twee katten strijden om de eer.
Bijna de helft van al deze huisdieren in Nederland is te dik, met alle gevolgen van dien. De zwaarlijvige beesten kunnen net als hun baasjes last krijgen van hun gewrichten, ademhaling en hart- en bloedvaten. ,,Het ontbreekt ze aan levenslust en ze hebben weinig zin in wandelen en spelletjes'', meldde organisator en huisdiervoeder-producent Hill's Pet Nutrition maandag. Het merendeel van de baasjes geeft aan zelf ook te weinig te bewegen.
De tien finalisten zijn inmiddels op dieet. Een dierenarts heeft de dikkertjes een op maat gesneden maaltijd voorgeschreven. Diegene die uiteindelijk de meeste kilo's heeft verloren, wint een reischeque voor het hele gezin. Op 26 januari weten de baasjes van Spike de rottweiler, Mellow de Engelse bulldog of Garfield de Europese korthaar of ze de koffers kunnen pakken.

www.home.nl



krijgen wij de avonturen van Topsy en compagnie nog op tv te zien?
Iedereen heeft nu een liveshow, waarom zij niet :gniffel:

Bofko
11-01-05, 13:04
Geplaatst door SalmayaSale
krijgen wij de avonturen van Topsy en compagnie nog op tv te zien?
Iedereen heeft nu een liveshow, waarom zij niet :gniffel: :stomp:

SalmayaSale
11-01-05, 13:06
Geplaatst door Bofko
:stomp:


Uhhhhhhh heb ik iets verkeerd gezegd? :kwaad:

Bofko
11-01-05, 13:09
Geplaatst door SalmayaSale
Uhhhhhhh heb ik iets verkeerd gezegd? :kwaad:

:rolleyes: Tot nu toe nog niet.

SalmayaSale
11-01-05, 13:18
Geplaatst door Bofko
:rolleyes: Tot nu toe nog niet.

Waarom kreeg ik dan klappen van je? :jammer:
Dindsdag of SadistDag? :(

Bofko
12-01-05, 09:10
Geplaatst door SalmayaSale
Waarom kreeg ik dan klappen van je? :jammer:
Dindsdag of SadistDag? :(

Ohh, uhh, ik dacht even dat je erom vroeg. :fpimp:
Het waren in ieder geval geen preventief corrigerende tikken.

SalmayaSale
12-01-05, 15:07
Geplaatst door Bofko
Ohh, uhh, ik dacht even dat je erom vroeg. :fpimp:
Het waren in ieder geval geen preventief corrigerende tikken.



Waren het repressieve corrigerende tikken dan? :fplet:
Nou ik ben GEEN masso hoor :droef:

~Panthera~
12-01-05, 16:01
Geplaatst door Bofko
BREDA (ANP) - De baasjes van Topsy, Does of Bobby zitten nog drie weken in spanning, maar dan weten we welke hond of kat afslank-kampioen van het jaar is geworden. Acht dikke honden en twee katten strijden om de eer.
Bijna de helft van al deze huisdieren in Nederland is te dik, met alle gevolgen van dien. De zwaarlijvige beesten kunnen net als hun baasjes last krijgen van hun gewrichten, ademhaling en hart- en bloedvaten. ,,Het ontbreekt ze aan levenslust en ze hebben weinig zin in wandelen en spelletjes'', meldde organisator en huisdiervoeder-producent Hill's Pet Nutrition maandag. Het merendeel van de baasjes geeft aan zelf ook te weinig te bewegen.
De tien finalisten zijn inmiddels op dieet. Een dierenarts heeft de dikkertjes een op maat gesneden maaltijd voorgeschreven. Diegene die uiteindelijk de meeste kilo's heeft verloren, wint een reischeque voor het hele gezin. Op 26 januari weten de baasjes van Spike de rottweiler, Mellow de Engelse bulldog of Garfield de Europese korthaar of ze de koffers kunnen pakken.

www.home.nl
----------------


Mijn katten zijn perfect. :ego:

Wortel
12-01-05, 16:20
Welk Rolls-Royce voer geef je ze?
Vast niet de blikken uit het onderste schap.

~Panthera~
12-01-05, 20:26
Geplaatst door Wortel
Welk Rolls-Royce voer geef je ze?
Vast niet de blikken uit het onderste schap.
--------------------

Nope: Royal Canin Sensible 33 :wohaa:
En Exigent 35/30 als "snoepje" :D

Zo niet, trekken ze een baklap, dan kan ik het schudden. :moe:

Lekkertjes he ? http://members.ams.chello.nl/b.lameris/bunch.gif

Maarten
13-01-05, 00:46
Ik heb ter hoogte van de navel een intern huisdier, en heb er geen invloed op waar dat allemaal van mee eet.

Wortel
13-01-05, 06:11
Royal Canin Sensible 33

Aha, Tjaja, dat is voor onze dertien katten ook het huismerk. :jeweetog:

Ze zien er bij jou trouwens fantastisch uit, Panthera!



een intern huisdier
Daar bestaan, dacht ik, wel kuurtjes voor. Bij katten wel, in ieder geval.

~Panthera~
13-01-05, 08:30
Geplaatst door Wortel
Aha, Tjaja, dat is voor onze dertien katten ook het huismerk. :jeweetog:

Ze zien er bij jou trouwens fantastisch uit, Panthera!


-----------

Dank je, Wortel ! :duim:

Welke "merken" katten zijn jouw 13 ?? :stout:

Karin.N
13-01-05, 10:15
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Nope: Royal Canin Sensible 33 :wohaa:
En Exigent 35/30 als "snoepje" :D

Zo niet, trekken ze een baklap, dan kan ik het schudden. :moe:

Lekkertjes he ? http://members.ams.chello.nl/b.lameris/bunch.gif

Om op te vreten :Iluvu:

En het ligt nu heerlijk rustig, zeker uit te rusten voor de volgende ronde :D

~Panthera~
13-01-05, 10:44
Geplaatst door Karin.N
Om op te vreten :Iluvu:

En het ligt nu heerlijk rustig, zeker uit te rusten voor de volgende ronde :D
---------------

"Het" ligt hier op het toetsenbord. :hihi:
Althans, 1 dus.
Maar inderdaad, het zijn heerlijke gasten. :D

Wortel
13-01-05, 11:05
Welke "merken" katten zijn jouw 13 ??

Je hebt twee prachtige chocolatepoints, en de andere siamees is ook schitterend! Ligt die ook op het toetsenbord?

Bij ons zijn het voornamelijk Europese kortharen, omdat het leeuwendeel ( :) ) uit het asiel komt. Er zit echter een Noorse boskat tussen die we hebben gered van de verkommerdood.

~Panthera~
13-01-05, 11:44
Geplaatst door Wortel
Je hebt twee prachtige chocolatepoints, en de andere siamees is ook schitterend! Ligt die ook op het toetsenbord?

Bij ons zijn het voornamelijk Europese kortharen, omdat het leeuwendeel ( :) ) uit het asiel komt. Er zit echter een Noorse boskat tussen die we hebben gered van de verkommerdood.
----------------

Het zijn: 1 chocolate, 1 sealpoint en 1 lilacpoint. :D
Bijna niet te zien, ik weet het.

Leuk dat je al die katten uit het asiel hebt ! :duim:
Wat was er met die Noorse Boskat gebeurd ??? :schok:

Wortel
13-01-05, 12:39
Die Noorse Boskat was waarschijnlijk door een fokker (lees er maar "mother" voor) achtergelaten in een plantsoen toen het nog een kitten was, omdat het een stevige schimmelinfectie had. Kennelijk niet rendabel en een onaanvaardbaar bedrijfsrisico voor een fokker. En in plaats van haar naar de dierenarts te brengen en de schimmel te behandelen, lieten ze haar aan haar lot over.
Wij hebben die schimmel zeer stevig behandeld door haar, in quarantaine vanwege de andere katten, helemaal te scheren en de aangedane plekken te behandelen. Uiteindelijk verdween de schimmel en is ze een hele lieve trouwe en mooie huisgenoot geworden.

:nijn:

~Panthera~
13-01-05, 12:57
Geplaatst door Wortel
Die Noorse Boskat was waarschijnlijk door een fokker (lees er maar "mother" voor) achtergelaten in een plantsoen toen het nog een kitten was, omdat het een stevige schimmelinfectie had. Kennelijk niet rendabel en een onaanvaardbaar bedrijfsrisico voor een fokker. En in plaats van haar naar de dierenarts te brengen en de schimmel te behandelen, lieten ze haar aan haar lot over.
Wij hebben die schimmel zeer stevig behandeld door haar, in quarantaine vanwege de andere katten, helemaal te scheren en de aangedane plekken te behandelen. Uiteindelijk verdween de schimmel en is ze een hele lieve trouwe en mooie huisgenoot geworden.

:nijn:
--------------------

Ja, je hebt er motherfockers tussen. :mad:
Die zou je het liefst zelf even een schimmelinfectie'tje willen geven op
zeer onaangename plaats. :auw:
Zolang er nog grof geld te verdienen valt, houdt je dit soort wantoestanden, jammer genoeg.
Ben blij dat ze een lekker mandje heeft gevonden bij je, Wortel. :duim:
De onze hebben we zelf "gekweekt" zeg maar.
En ook allemaal gehouden. :D
Ze zijn dus allemaal al 12 jaar.
Misschien dat we een een Rex bij nemen, of een Sphinx. :hihi:
Lijkt me het einde, weer zo'n Gremlin erbij. :haha:

:nijn:

Karin.N
13-01-05, 13:25
Geplaatst door Wortel
Die Noorse Boskat was waarschijnlijk door een fokker (lees er maar "mother" voor) achtergelaten in een plantsoen toen het nog een kitten was, omdat het een stevige schimmelinfectie had. Kennelijk niet rendabel en een onaanvaardbaar bedrijfsrisico voor een fokker. En in plaats van haar naar de dierenarts te brengen en de schimmel te behandelen, lieten ze haar aan haar lot over.
Wij hebben die schimmel zeer stevig behandeld door haar, in quarantaine vanwege de andere katten, helemaal te scheren en de aangedane plekken te behandelen. Uiteindelijk verdween de schimmel en is ze een hele lieve trouwe en mooie huisgenoot geworden.

:nijn:

Hartstikke goed, helaas zijn er nog steeds mensen die denken van ach, tís maar een dier.
Persoonlijk meet ik mensen af naar hun dierenliefde, Houden ze niet van dieren, houden ze ook niet van mensen!

Zelf heb ik een drietal heerlijke huis tuin en keukenkatten, liggen inderdaad bij voorkeur op het toetsenbord (wanneer ik achter de pc zit, anders zie je ze daar niet). Andere favoriete plekjes de krant die je net zit te lezen enz. En ik heb een handige hulp in de keuken, ben ik aan het koken springt ze op m'n schouder. Doet ze dit vanaf de tafel is het niet zo erg, maar springt ze vanaf de grond op m'n rug, met de nageltjes lekker uit voor wat houvast, AAARRRHHH.

TonH
15-01-05, 10:46
Geplaatst door ~Panthera~
----------------


Mijn katten zijn perfect. :ego:

De mijne niet :nerveus:

http://img146.exs.cx/img146/3852/l23vl.jpg

Bijna 14 en ooit gered uit een kelder waar ze ingevallen was en nu heel blij dat de andere drie dood zijn.


Prachtkatten heb je. :zwaai: