PDA

Bekijk Volledige Versie : verdediger schakelt tegenstander permanent uit



observer
12-01-05, 13:26
DEVENTER - Go Ahead-speler Niels Kokmeijer moet zijn voetballoopbaan beëindigen. De 27-jarige aanvaller liep op 17 december een open dubbele beenbreuk op na een zware overtreding van Spartaan Rachid Bouaouzan.

Artsen hebben Kokmeijer laten weten dat het is uitgesloten dat hij ooit nog op niveau zal kunnen voetballen.

De voetballer is inmiddels vier keer geopereerd in het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Bij de derde ingreep werd geconstateerd dat spieren, spierweefsel en één van de drie slagaders kapot waren. Deze zijn operatief verwijderd.

Aangifte

Komende week zullen artsen bekijken hoe de wond herstelt. Ook wordt overwogen een spier uit zijn rug te verplaatsen naar het been. Kokmeijer heeft na het incident aangifte gedaan bij de politie.

Hij beschuldigt daarin dader Bouaouzan van het toebrengen van zwaar lichamelijk letsel. "Vanuit mijn omgeving is daarop ook aangedrongen", sprak Kokmeijer eerder. "Het geeft wat meer zekerheid als ik mijn toekomst moet veiligstellen."

Bouaouzan kreeg een schorsing van tien wedstrijden. Daarnaast legde ook werkgever Sparta een straf op. De speler werd teruggezet naar het tweede elftal en mocht derhalve niet mee naar het trainingskamp in Turkije. het financiele deel zal wel door de verzekering van de dader en de club komen

een levenslange verbanning van de voetbalvelden zou minimaal zijn, gevangenis ideaal (ernstige mishandeling met permanente schade)