PDA

Bekijk Volledige Versie : Opnieuw een bradley opgeblazen in Iraq



Spoetnik
12-01-05, 16:20
U.S. armored vehicle blown up; 2 killed
General: Insurgents' road bombs getting stronger

By Tom Squitieri and Dave Moniz
USA TODAY

Insurgents attacked and destroyed a Bradley Fighting Vehicle in Iraq on Monday, the second time in five days that they disabled one of the U.S. military's toughest armored vehicles.

The 25-ton Bradley, which is designed to carry an infantry squad onto the battlefield inside a cocoon of armor, is one of the military's most heavily armored vehicles, second only to the 60-ton M1 Abrams tank. On Monday, insurgents in southwestern Baghdad used either a roadside bomb or an anti-tank mine against the Bradley while it was on patrol, killing two U.S. soldiers and wounding four.
http://www.usatoday.com/printedition/news/20050111/a_tank11.art.htm

3,5 miljoen dollar aan metaal op geblazen. Vraag me af hoeveel die bom heeft gekost.. 100$? 50$?

Blade20
12-01-05, 17:25
Goh...nu zal de VS ook 1 ding denken....boeie!

En weet je waarom, ze hebben nog meer als 6700 van die dingen. Verder zijn ze momenteel meer als 400 Bradleys aan het verbeteren.

Het zit er goed in, de VS kennende dat ze over een jaar of 5 tot 10 de Bradley dumpen en vervangen door een nieuwer iets. Je weet wel...boys and their toys.. :gaap:

Spoetnik
12-01-05, 18:46
Geplaatst door Blade20
Goh...nu zal de VS ook 1 ding denken....boeie!

Nou.. de meeste geziene reactie onder generaals is een 'worrysome development'.



En weet je waarom, ze hebben nog meer als 6700 van die dingen. Verder zijn ze momenteel meer als 400 Bradleys aan het verbeteren.

Volgens mij verwar jij de Bradley Fighting Vehicle met een Humvee.. Maar het gaat uiteindelijk niet om de wagens maar om het feit dat de Iraqi's ze uberhaupt kunnen opblazen en het feit dat hierdoor een hoop extra Amerikaanse troepen in gevaar zijn.

Spoetnik
14-01-05, 15:55
http://us.news1.yimg.com/us.yimg.com/p/rids/20050114/i/r251880244.jpg

Weer een bradley getroffen in Bagdad.. Deze keer niet volledig opgeblazen zo te zien.

echnaton
14-01-05, 15:57
Ik vind het verschrikkelijk, die twee gedode soldaten.

Spoetnik
14-01-05, 15:59
Geplaatst door echnaton
Ik vind het verschrikkelijk, die twee gedode soldaten.

Yeah right.. alsof je er een minuut minder om zal slapen.

Al Sawt
14-01-05, 16:00
Geplaatst door echnaton
Ik vind het verschrikkelijk, die twee gedode soldaten. Bezetting heeft af en toe haar nadelen.

echnaton
14-01-05, 16:25
Geplaatst door Al Sawt
Bezetting heeft af en toe haar nadelen.

Democratie komt nooit tot stand zonder offers, weet je nog.

Spoetnik
14-01-05, 16:29
Geplaatst door echnaton
Democratie komt nooit tot stand zonder offers, weet je nog.

Wanneer ga jij je opofferen?. Scheelt weer een arme Mexicaan z'n leven.

echnaton
14-01-05, 16:34
Geplaatst door Spoetnik
Wanneer ga jij je opofferen?. Scheelt weer een arme Mexicaan z'n leven.

In het licht van de verschrikkelijke dood van deze twee arme soldaten past hier geen grappenmakerij.

Spoetnik
14-01-05, 16:36
Geplaatst door echnaton
In het licht van de verschrikkelijke dood van deze twee arme soldaten past hier geen grappenmakerij.

Het was ook geen grapje.

Blade20
14-01-05, 17:31
Geplaatst door Spoetnik
Nou.. de meeste geziene reactie onder generaals is een 'worrysome development'.




Volgens mij verwar jij de Bradley Fighting Vehicle met een Humvee.. Maar het gaat uiteindelijk niet om de wagens maar om het feit dat de Iraqi's ze uberhaupt kunnen opblazen en het feit dat hierdoor een hoop extra Amerikaanse troepen in gevaar zijn.

Neenee, ik heb eht opgezocht, ze hebben echt zoveel Bradley's. Ik heb het op hun eigen legersite nagekeken. (ben de site vergeten, maar als je googled ben je er binnen 5 minuten...met een snelle verbinding)

Humvee's hebben ze denk ik nog wel meer.
Verder hebben ze naar zover ik weet 4000 M1A1 tanks. (of waren het nu A1M2 tanks...ach boeie, niet voldoenhde als je het mij vraagt)

Al Sawt
15-01-05, 02:06
Geplaatst door echnaton
Democratie komt nooit tot stand zonder offers, weet je nog. Correct! Alleen zijn de Amerikanen de Duitsers van Irak.