PDA

Bekijk Volledige Versie : Le Pen: nazi-bezetting viel best mee



Joesoef
13-01-05, 08:27
Le Pen: nazi-bezetting viel best mee


PARIJS - De bezetting van Frankrijk door Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog was niet bijzonder inhumaan. Dat heeft de leider van het Front National in Frankrijk, Jean-Marie Le Pen, verklaard in een interview met het extreem rechtse blad Rivarol.


"Gezien de oppervlakte van Frankrijk hebben de Duitsers zich niet slecht gedragen, uitzonderingen, daargelaten", aldus Le Pen.

De uiterst rechtse politicus zei dat als de Duitsers inderdaad zoveel massa-executies uitvoerden, zoals in de geschiedschrijving wordt beweerd, het niet nodig zou zijn geweest om concentratiekampen in te richten voor politieke gevangenen. Hij stelde dat Frankrijk niet alleen moeten worden verlost van de globalisering en de Europese Unie, maar ook van de leugens over de geschiedenis.

Minister Perben van Justitie liet weten dat hij ontsteld was door de uitspraken van Le Pen. "Hij dient zich daarvoor voor justitie te verantwoorden", aldus Perben. Franse organisaties van oud-strijders en oud-verzetsstrijders en organisaties tegen racisme hebben aangekondigd bij justitie stappen te ondernemen tegen Le Pen.

Joesoef
13-01-05, 08:30
Dit alleen al is een reden dat ze Le Penn een ravijn in moeten flikkeren met zijn hoofd naar beneden.




Zie ook :http://www.adanor.co.uk/oradour1.html en http://www.oradour.org/cadres.asp?nav=m&moz=60

~Panthera~
13-01-05, 09:36
Geplaatst door Joesoef
Dit alleen al is een reden dat ze Le Penn een ravijn in moeten flikkeren met zijn hoofd naar beneden.

-------------------------

Bewijst maar weer eens dat er meer mensen buiten het gekkenhuis lopen, dan dat er in zitten. :moe:
Le Penn is een smerige oude randdebiel. :fuckit2:

Karin.N
13-01-05, 11:20
Ik vraag me af wat Le Penn tijdens WO II heeft uitgespookt. Hij is al aardig op leeftijd, wie weet wat ie allemaal op z'n kerfstok heeft.

_h4T3D_sE7eN
13-01-05, 11:22
Lees ik het nou goed als ik zeg dat ie "voorzichtig" de holocaust wil ontkennen ?

Julien
13-01-05, 11:34
Geplaatst door Karin.N
Ik vraag me af wat Le Penn tijdens WO II heeft uitgespookt. Hij is al aardig op leeftijd, wie weet wat ie allemaal op z'n kerfstok heeft.

die schoft Le Pen werkte in Algerije als 1 van de bekendste honden die daar Algerijnse verzetsstrijders martelden..ik heb verhalen gelezen over zijn handelswijze..je krijgt er gewoon kippevel van!

wat betreft zijn uitspraken.. om te kotsen! Is die Turkse persoon die de holocaust ontkende trouwens ook al veroordeeld? Ik weet niet of dit nog binnen de vrijheid van meningsuiting valt of niet.

~Panthera~
13-01-05, 11:52
Geplaatst door Julien
die schoft Le Pen werkte in Algerije als 1 van de bekendste honden die daar Algerijnse verzetsstrijders martelden..ik heb verhalen gelezen over zijn handelswijze..je krijgt er gewoon kippevel van!

wat betreft zijn uitspraken.. om te kotsen! Is die Turkse persoon die de holocaust ontkende trouwens ook al veroordeeld? Ik weet niet of dit nog binnen de vrijheid van meningsuiting valt of niet.
---------------------

Waarom is die lul nooit opgepakt ?

SIG
13-01-05, 12:19
Ach... Le Pen is gewoon een zielige, verstokte en sentimentele oude nazi. Laat hem maar babbelen. Kunnen we allemaal zien wat voor een verknipte idioot het is.

Siah
13-01-05, 12:33
als ie in plaats van Le Pen, Mohammed had geheten (?) :verward:

~Panthera~
13-01-05, 12:47
Geplaatst door Siah
als ie in plaats van Le Pen, Mohammed had geheten (?) :verward:
---------------

Dan hadden de rapen weer zuur geweest. :moe:
Regeringsvragen etc, je kent het wel.

SIG
13-01-05, 13:03
Geplaatst door Siah
als ie in plaats van Le Pen, Mohammed had geheten (?) :verward:

Goed punt. Buiten het feit dat hij dan net zo verknipt is, was er ongetwijfeld een stuk hysterischer gereageerd, niet noodzakelijkerwijs door mij overigens...

Julien
13-01-05, 15:18
Geplaatst door Siah
als ie in plaats van Le Pen, Mohammed had geheten (?) :verward:

bullshit.

in Frankrijk is er veel ophef over.

en ik heb al eerder gezegd dat er laatst een Turk was van een of andere organisatie die ook zie iets heeft geroepen, maar dan over de holocaust..toen viel die media-aandacht ook wel mee.

Spoetnik
13-01-05, 15:33
Maar de Nazi bezetting van Frankrijk viel toch ook best mee? Vergeleken bijvoorbeeld met de barbariteit van de Nazis in Polen, Yoegoslavie of Rusland was de Nazi bezetting van Frankrijk een picknick.

Zo en laat de verontwaardige reacties nu maar komen.

Zwarte Schaap
13-01-05, 15:40
Geplaatst door Julien
bullshit.

in Frankrijk is er veel ophef over.

en ik heb al eerder gezegd dat er laatst een Turk was van een of andere organisatie die ook zie iets heeft geroepen, maar dan over de holocaust..toen viel die media-aandacht ook wel mee.

Gaan ze nu Front National ook verbieden, net zoals EL Manar?

SIG
13-01-05, 15:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gaan ze nu Front National ook verbieden, net zoals EL Manar?

Geen gek idee...

Afrux
13-01-05, 16:38
Le pen is en blijft een racist van de eerste categorie.

Ik wil de afschuwelijke misdaden van de nazi's niet relativeren. Deze zijn een van de ergste in de geschiedennis.

Maar als ik vergelijk wat Frankrijk en andere kolonistische landen (waaronder nederland) hebben aangericht in de landen die ze kolonieerden dan is het naar mijn mening inderdaad veel erger dan wat de nazi misdadigers hebben aangericht in Frankrijk

barfly
13-01-05, 18:54
Volgens mij viel die bezetting ook best wel mee voor de Fransen, ze hebben zelfs onder landverrader Vichy een redelijke mate van autonomie gekend.. Weliswaar onder controle van de Duitsers.

mark61
13-01-05, 20:17
Geplaatst door barfly
Volgens mij viel die bezetting ook best wel mee voor de Fransen, ze hebben zelfs onder landverrader Vichy een redelijke mate van autonomie gekend.. Weliswaar onder controle van de Duitsers.

Behalve dan als je een joodse Fransman was natuurlijk. Of in het verzet zat.

DEMOcraat
13-01-05, 20:24
Geplaatst door Joesoef
Le Pen: nazi-bezetting viel best mee


PARIJS - De bezetting van Frankrijk door Duitsland tijdens de Tweede Wereldoorlog was niet bijzonder inhumaan. Dat heeft de leider van het Front National in Frankrijk, Jean-Marie Le Pen, verklaard in een interview met het extreem rechtse blad Rivarol.


"Gezien de oppervlakte van Frankrijk hebben de Duitsers zich niet slecht gedragen, uitzonderingen, daargelaten", aldus Le Pen.

De uiterst rechtse politicus zei dat als de Duitsers inderdaad zoveel massa-executies uitvoerden, zoals in de geschiedschrijving wordt beweerd, het niet nodig zou zijn geweest om concentratiekampen in te richten voor politieke gevangenen. Hij stelde dat Frankrijk niet alleen moeten worden verlost van de globalisering en de Europese Unie, maar ook van de leugens over de geschiedenis.

Minister Perben van Justitie liet weten dat hij ontsteld was door de uitspraken van Le Pen. "Hij dient zich daarvoor voor justitie te verantwoorden", aldus Perben. Franse organisaties van oud-strijders en oud-verzetsstrijders en organisaties tegen racisme hebben aangekondigd bij justitie stappen te ondernemen tegen Le Pen.

als je een van de daders bent van de algerijnse bezetting waarbij 1.5 miljoen doden zijn gevallen dan valt die nazi bezetting wel mee ja...

Julien
13-01-05, 20:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gaan ze nu Front National ook verbieden, net zoals EL Manar?

ik zou er wel voor zijn, maar daarmee neem je niet dat xenophobische gevoel weg dat bij een aanzienlijk deel van de Fransen leeft.

eerst maar ff afwachten wat de rechter hierover zegt, want voor de rest kan ik me geen antisemitische of anti-islamitische uitspraken herinneren van Le Pen die zo ernstig zijn dat dat hem een veroordeling kan opleveren.

Zwarte Schaap
13-01-05, 21:53
Geplaatst door Julien
ik zou er wel voor zijn, maar daarmee neem je niet dat xenophobische gevoel weg dat bij een aanzienlijk deel van de Fransen leeft.

eerst maar ff afwachten wat de rechter hierover zegt, want voor de rest kan ik me geen antisemitische of anti-islamitische uitspraken herinneren van Le Pen die zo ernstig zijn dat dat hem een veroordeling kan opleveren.

Ik denk dat het xenofobie/racisme een eigenschap is dat prominent een rol heeft gespeeld in de franse cultuur vandaar de grote aanhang voor Le Pen.

barfly
13-01-05, 22:03
Geplaatst door mark61
Behalve dan als je een joodse Fransman was natuurlijk. Of in het verzet zat.

Tja het joodse drama... Dat is volgens mij in ongeveer alle landen wel ongelovelijk misgegaan..

En dat Franse verzet? Ik ken daar niet zoveel verhalen over. Was dat nou nog wat, denkende aan de Partizanen enzo?

Zwarte Schaap
13-01-05, 22:11
Geplaatst door barfly
En dat Franse verzet? Ik ken daar niet zoveel verhalen over. Was dat nou nog wat, denkende aan de Partizanen enzo?

Jawel die zijn er wel, ze komen vaak op televisie:

http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/images/400/alloallo_2.jpg

barfly
13-01-05, 22:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jawel die zijn er wel, ze komen vaak op televisie:

http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/images/400/alloallo_2.jpg

:hihi:

Julien
13-01-05, 23:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik denk dat het xenofobie/racisme een eigenschap is dat prominent een rol heeft gespeeld in de franse cultuur vandaar de grote aanhang voor Le Pen.

nu ga je weer de fout in door een heel volk een eigenschap toe te kennen!

Fransen zijn niet racistischer dan andere volken, knoop dat goed in je oren.

ik voel me echt gekwetst en beledigd door dit soort opmerkingen, beste ZS..dus hou daar alsjeblieft mee op. !!!!!!!

ik vind DIT echt een vorm van racisme.

Julien
13-01-05, 23:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jawel die zijn er wel, ze komen vaak op televisie:

http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/images/400/alloallo_2.jpg

:D die linkervrouw lijkt niet op een française :p

Zwarte Schaap
13-01-05, 23:28
Geplaatst door Julien
nu ga je weer de fout in door een heel volk een eigenschap toe te kennen!

Fransen zijn niet racistischer dan andere volken, knoop dat goed in je oren.

ik voel me echt gekwetst en beledigd door dit soort opmerkingen, beste ZS..dus hou daar alsjeblieft mee op. !!!!!!!

ik vind DIT echt een vorm van racisme.

Welnee ik ik ken niet een heel volk een raciale eigenschap toe. Het is gewoon een overblijfsel van de kolonistenmentaliteit en de grandeur cultuurtje van de fransen dat ervoor zorgt dat de stemmers van le Pen denken dat ze meer rechten hebben dan niet-Fransen.

maar anyhow ik wil natuurlijk niet dat je je gekwetst voelt ookal vind ik dat ik gelijk heb.

Julien
13-01-05, 23:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welnee ik ik ken niet een heel volk een raciale eigenschap toe. Het is gewoon een overblijfsel van de kolonistenmentaliteit en de grandeur cultuurtje van de fransen dat ervoor zorgt dat de stemmers van le Pen denken dat ze meer rechten hebben dan niet-Fransen.

maar anyhow ik wil natuurlijk niet dat je je gekwetst voelt ookal vind ik dat ik gelijk heb.

Koloniseren/ andere landen veroveren, is geen Franse eigenschap hoor. Daar begonnen de Perzen en de Grieken al mee, de Egyptenaren, talloze Europese volken en zelfs je eigen volk, de Marokkanen.

Dat Fransen arro en chauvinistisch zijn, geef ik toe..maar dat is een eigenschap waar ook andere volken aan leiden zoals Turken, Amerikanen, Italianen en heel wat andere volken.

Maar ik ben blij dat je terugneemt dat niet het hele Franse volk racistisch is.

Maslov
13-01-05, 23:44
Maar als ik vergelijk wat Frankrijk en andere kolonistische landen (waaronder nederland) hebben aangericht in de landen die ze kolonieerden dan is het naar mijn mening inderdaad veel erger dan wat de nazi misdadigers hebben aangericht in Frankrijk

Een waarheid als een koe als het om onderdanige, gewone niet joodse, niet homoseksuele, niet zwakzinnige, niet communistische Fransen ging.

Voor iedereen die behoorde tot bovengenoemde groep, was wat de Fransen, en de Nederlanders deden in hun koloniën t.o.v. gelijkwaardig.

Zwarte Schaap
13-01-05, 23:46
Geplaatst door Julien
Koloniseren/ andere landen veroveren, is geen Franse eigenschap hoor. Daar begonnen de Perzen en de Grieken al mee, de Egyptenaren, talloze Europese volken en zelfs je eigen volk, de Marokkanen.

Dat Fransen arro en chauvinistisch zijn, geef ik toe..maar dat is een eigenschap waar ook andere volken aan leiden zoals Turken, Amerikanen, Italianen en heel wat andere volken.

Doordat het niet lang zo geleden is kun je dat cultuurtje nog steeds aantreffen in Frankrijk.


Maar ik ben blij dat je terugneemt dat niet het hele Franse volk racistisch is. Ik kan niet iets terugnemen wat ik niet beweerd heb. Het was jouw subjectieve interpretatie van mijn woorden.

Oow ja, ik vind jou te lief om doelbewust te kwetsen.

Al Sawt
14-01-05, 00:56
Geplaatst door Julien
die schoft Le Pen werkte in Algerije als 1 van de bekendste honden die daar Algerijnse verzetsstrijders martelden..ik heb verhalen gelezen over zijn handelswijze..je krijgt er gewoon kippevel van!
Voor mensen als Sylvian Ephimenco, is Le Pen een held.

Want de achterban van Front National wordt voornamelijk door Pied de Noirs gevormdt.

Pied de Noirs zijn Algerijnen die geloven dat ze van blonde Galliers afstammen en Ephimenco is een Algerijn.

Al Sawt
14-01-05, 00:59
Geplaatst door Zwarte Schaap


http://www.bbc.co.uk/comedy/guide/images/400/alloallo_2.jpg Meesterlijk komedie!

Frans verzet tegen de Duitsers was een van de heftigste van heel W-Europa.

La Nobele
14-01-05, 01:03
Geplaatst door Al Sawt
Frans verzet tegen de Duitsers was een van de heftigste van heel W-Europa.

Dat wist ik niet. Vertel.

Julien
14-01-05, 01:07
Geplaatst door Al Sawt
Voor mensen als Sylvian Ephimenco, is Le Pen een held.

Want de achterban van Front National wordt voornamelijk door Pied de Noirs gevormdt.

Pied de Noirs zijn Algerijnen die geloven dat ze van blonde Galliers afstammen en Ephimenco is een Algerijn.

is het echt zo dat Ephimenco Le Pen als een held ziet? Dat valt me dan wel erg van hem tegen.

er zitten idd veel racisten tussen de Pieds Noirs. ze wonen voornamelijk in Zuid-Frankrijk, en daar heeft het FN ook de grootste aanhang.

Er zijn daarentegen ook veel Pieds-Noirs die zich heel erg identificeren met de Franse Maghrebi; ze lijken immers erg op hen..en die zijn dus erg anti-FN.

Al Sawt
14-01-05, 01:16
Geplaatst door Julien
is het echt zo dat Ephimenco Le Pen als een held ziet? Dat valt me dan wel erg van hem tegen.

er zitten idd veel racisten tussen de Pieds Noirs. ze wonen voornamelijk in Zuid-Frankrijk, en daar heeft het FN ook de grootste aanhang.

Er zijn daarentegen ook veel Pieds-Noirs die zich heel erg identificeren met de Franse Maghrebi; ze lijken immers erg op hen..en die zijn dus erg anti-FN. Dan vormen die Pied de Noirs een minderheid. Zonder de aanhang van Pied de Noirs, was FN een gemarginaliseerde partij.

Overigens lijken de Pied de Noirs op Israeliers. Ze geloven allebei dat ze afstammen van een oudheidkundige volkje en dat ze daarom meer superioriteit kunnen claimen. Wederom een bewijs hoe ziekelijk sommige mensen kunnen zijn.

La Nobele
14-01-05, 01:35
Pardon, maar zijn pieds noirs niet in Algerije geboren Fransen?

Julien
14-01-05, 01:46
Geplaatst door La Nobele
Pardon, maar zijn pieds noirs niet in Algerije geboren Fransen?

klopt. maar de een ziet ze meer als Algerijnen, en de ander meer als Fransen. Volgens de encyclopedie zijn het idd qua oorsprong Fransen.

Al Sawt, ik had het meer over het uiterlijk van de Pieds Nors..wat dat betreft lijken ze op Maghrebi. En ik ken persoonlijk een paar Pieds-Noirs jongeren in Marseille en die voelen zich meer gemeen met de Marokkaanse/ Algerijnse jongeren dan met de autochtone Franse jongeren. Maar goed, het is natuurlijk niet representatief.

Al Sawt
14-01-05, 02:32
Geplaatst door La Nobele
Pardon, maar zijn pieds noirs niet in Algerije geboren Fransen? Nee.

Franse kolonisten hebben een andere benaming, die ik nu kwijt ben.

Pied de Noirs zijn Algerijnen en een product van heers en verdeelpolitiek van kolonialisme. Bevoorrechte Algerijnen die onderwijs mochten volgen, werden gehersenspoeld dat ze afstammen van Galliers. Aangezien Frankrijk meer dan 150 jr. Algerije onder controle had, werden naar mate van tijd meer Algerijnen gevormd door de Franse koloniale systeem tot Pied de Noirs.

Pied de Noirs betekent letterlijk zwartvoeten en ze werden zo minachtend genoemd omdat ze donkergetint waren en toch de blonde Galliers als Afstammelingen zagen.

Al Sawt
14-01-05, 02:40
Geplaatst door Julien
klopt. maar de een ziet ze meer als Algerijnen, en de ander meer als Fransen. Volgens de encyclopedie zijn het idd qua oorsprong Fransen.

Al Sawt, ik had het meer over het uiterlijk van de Pieds Nors..wat dat betreft lijken ze op Maghrebi. En ik ken persoonlijk een paar Pieds-Noirs jongeren in Marseille en die voelen zich meer gemeen met de Marokkaanse/ Algerijnse jongeren dan met de autochtone Franse jongeren. Maar goed, het is natuurlijk niet representatief. Julien,

Jij beweert dat Pied de Noirs op uiterlijk maar bar weinig verschillen van Marokkanen en Algerijnen, wat ik geheel onderstreep.

Maar dan beweer je dat ze van oorsprong Frans kolonisten zijn? En dat klopt niet! Want als je naar andere Franse koloniale gebieden gaat kijken waar veel Franse kolonisten hadden gevestigd (zoals Frans Guyana en Vanuata), dan moet je tot conclusie komen dat ze daar nauwelijks hebben vermengt met de oorspronkelijke bevolking.

Ik sluit niet uit dat een Franse boer zich ooit heeft bezondigd aan een Algerijnse inlandster, maar ik betwijfel ten diepste dat het structueel voorkwam en dat daarmee een totaal nieuwe volkje gecreeerd werdt.

mark61
14-01-05, 12:57
Geplaatst door barfly
Tja het joodse drama... Dat is volgens mij in ongeveer alle landen wel ongelovelijk misgegaan..

En dat Franse verzet? Ik ken daar niet zoveel verhalen over. Was dat nou nog wat, denkende aan de Partizanen enzo?

Ik hoorde gisteren nog op televisie dat ook in absolute termen er minder joden uit Frankrijk zijn afgevoerd dan uit Nederland. Al deden ook de Fransen enthousiast mee.

Ja, er was verzet. Minstens zo veel als in NL, maar statistieken, nee, die heb ik niet.

Julien
15-01-05, 15:54
Geplaatst door Al Sawt
Julien,

Jij beweert dat Pied de Noirs op uiterlijk maar bar weinig verschillen van Marokkanen en Algerijnen, wat ik geheel onderstreep.

Maar dan beweer je dat ze van oorsprong Frans kolonisten zijn? En dat klopt niet! Want als je naar andere Franse koloniale gebieden gaat kijken waar veel Franse kolonisten hadden gevestigd (zoals Frans Guyana en Vanuata), dan moet je tot conclusie komen dat ze daar nauwelijks hebben vermengt met de oorspronkelijke bevolking.

Ik sluit niet uit dat een Franse boer zich ooit heeft bezondigd aan een Algerijnse inlandster, maar ik betwijfel ten diepste dat het structueel voorkwam en dat daarmee een totaal nieuwe volkje gecreeerd werdt.

Het is toch zo, al sawt;

History
Main article: History of Algeria
The native Berber population of Algeria has been under the rule of foreign occupants for much of the last 3000 years. The Phoenicians (1000 BC) and the Roman Republic (200 BC) were the most important of these, until the coming of the Arabs in the 8th century. However, the flow of conquests was not all one-way; in medieval times the Berber Fatimid dynasty, originating in Algeria, took over Egypt, although it soon afterwards abandoned North Africa.

Algeria was brought into the Ottoman Empire by Khair ad-Din and his brother Aruj who made its coast a base for the corsairs; their [privateering] peaked in Algiers in the 1600s, after which the center of activity moved to Tripoli in Libya. On the pretext of a slight to their consul, the French invaded Algiers in 1830; however, intense resistance from such personalities as Emir Abdelkader made for a slow conquest of Algeria, not technically completed until the early 1900s when the last Tuareg were conquered.

Meanwhile, however, the French had made Algeria an integral part of metropolitan France, a status that would end only with the collapse of the Fourth Republic. Tens of thousands of settlers from France, Italy, Spain, and Malta moved across the Mediterranean to farm the Algerian coastal plain and occupy the most prized parts of Algeria’s cities, benefiting from the French government's confiscation of communally held land. People of European descent in Algeria (the so-called pieds-noirs), as well as the native Algerian Jews, were full French citizens starting from the end of the 19th century; by contrast, the vast majority of Muslim Algerians remained outside of French law, and possessed neither French citizenship nor the right to vote. Algeria's social fabric was stretched to breaking point during this period: literacy dropped massively, while land confiscation uprooted much of the population.

http://www.gurunet.com/t1-curtab-2222_1-prodid-basic-nogray-540067182-method-13-cid-1390788029