PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'



ZbaqZbaq
13-01-05, 08:38
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'

Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'

Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:

'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'

Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'

Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'


Publicatiedatum: 12 januari 2005

Si_Y
13-01-05, 08:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'

Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'

Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:

'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'

Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'

Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'


Publicatiedatum: 12 januari 2005

Een vergelijking van Wilders met Hitler zou niet ongepast zijn met dergelike uitspraken.

taouanza
13-01-05, 09:45
Kijk Maarten dit is nou het verschil met Wilders en Ayaan. Wilders verhuld zijn agenda niet. Ieder weldenkend mens weet wat hij wil. Maar bij Ayaan niet. Het zijn twee wolven en een in schaapskleren.

Ik heb ooit een film gezien over een zwarte jongen die een moord in de schoenen kreeg geschoven. Hij werd door een Miss Millie naar de strop verdedigd. Iemand in zijn omgeving had het opeens door en zei tegen die Miss Millie: Ik heb liever een echte racist voor me dan weet ik waar ik aan toe ben.

Karin.N
13-01-05, 10:09
De grondwet zodanig wijzigen dat we Wilders uit kunnen zetten. Enige probleem is waar we hem dan heen moeten sturen.

_h4T3D_sE7eN
13-01-05, 10:11
Geplaatst door Karin.N
De grondwet zodanig wijzigen dat we Wilders uit kunnen zetten. Enige probleem is waar we hem dan heen moeten sturen.


Booreiland op de Noordzee. Hebben die alleenzame boor-werkers ook een beetje lol.

Karin.N
13-01-05, 10:17
Doe dan maar een booreilandje ergens op de Stille Oceaan :haha:

~Panthera~
13-01-05, 10:41
Wilders: nog zo'n geschifte randdebiel. :moe:

Lopen de 1.6 miljoen tokkies straks weer gezelli achteraan.
Het IQ is aardig gezakt in Nederland sinds Voortuin. :dood:

Julien
13-01-05, 10:55
Geplaatst door taouanza
Kijk Maarten dit is nou het verschil met Wilders en Ayaan. Wilders verhuld zijn agenda niet. Ieder weldenkend mens weet wat hij wil. Maar bij Ayaan niet. Het zijn twee wolven en een in schaapskleren.

Ik heb ooit een film gezien over een zwarte jongen die een moord in de schoenen kreeg geschoven. Hij werd door een Miss Millie naar de strop verdedigd. Iemand in zijn omgeving had het opeens door en zei tegen die Miss Millie: Ik heb liever een echte racist voor me dan weet ik waar ik aan toe ben.

laten we eerst de reactie van Hirshi Ali afwachten. Misschien distantieert ze zich hiervan. Ik weet het niet, jij ook niet.

Julien
13-01-05, 10:59
Geplaatst door ZbaqZbaq

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'


De situatie waar Wilder het over heeft, de Diamantbuurt, blijkt volledig verkeerd bericht te zijn in de media.

Dat echtpaar bleken redelijk vaak racistische leuzen hebben geroepen en hebben om de haverklap de politie gebeld voor niets. Als je daar als groepje Marokkanen langs een fiets stond, ging ze al zeggen dat er een fiets werd gejat.

Als ik daar zou wonen, zou ik ook wraak nemen om die mensen.

wat betreft de rest van dat interview; het lijkt wel een grap, zo walgelijk, discriminerend en achterlijk!

Rabi'ah.
13-01-05, 11:03
Geplaatst door Julien


wat betreft de rest van dat interview; het lijkt wel een grap, zo walgelijk, discriminerend en achterlijk!

Inderdaad.

En toch zijn er mensen die er achteraan lopen. :moe:

sjaen
13-01-05, 11:06
Volgens mij heeft ie iets te vaak z'n haren gebleekt. Dat goedje heeft ook zijn hersenen aangetast.

SIG
13-01-05, 11:13
Wat een eikel die Wilders...

Don Vito
13-01-05, 11:22
Voor je rechten moet je strijden en wie aan je rechten zit moet je ombrengen

ZbaqZbaq
13-01-05, 11:29
We hebben het hier over de man die riep dat de islam fascistisch is en dat Moslims verworven rechten teniet zullen doen zodra ze de kans krijgen.

Bart
13-01-05, 11:34
Geplaatst door ~Panthera~
Het IQ is aardig gezakt in Nederland sinds Voortuin. :dood:

Nee hoor, dat is al erg laag sinds in de jaren '70 Den Uyl en Pronk veel stemmen kregen. Nu hollen dezefde figuren achter anderen aan.

~Panthera~
13-01-05, 11:50
Geplaatst door Bart
Nee hoor, dat is al erg laag sinds in de jaren '70 Den Uyl en Pronk veel stemmen kregen. Nu hollen dezefde figuren achter anderen aan.
-----------------------

En jij bent zeker een Thatcher lovertje ? :melig:

contradictio
13-01-05, 12:01
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'

Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'

Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:

'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'

Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'
Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'


Publicatiedatum: 12 januari 2005


Weet je wat ik nou niet snap... die zelfde Joden die zelf (of de ouders ervan) in de tweede wereld oorlog zwaar te lijden hebben gehad van discriminatie, generalisatie en een daarop gebaseerde "aanpak" dat die nu meehelpen (in vele opzichten) om een andere religie hetzelfde lot te doen laten ondergaan...

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1780692#post1780692

Bart
13-01-05, 12:26
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------------

En jij bent zeker een Thatcher lovertje ? :melig:

Neuh, daar zou je me niet van kunnen beschuldigen. Feit is overigens wel dat door met name de ingrepen die de regering-Thatcher noodgedwongen moest doen het Engeland na de desastreuze jaren '70 (wij denken dat het bij ons erg was, moet je hier eens met mensen praten....) nu economisch bijzonder voor de wind gaat.

freya
13-01-05, 12:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
We hebben het hier over de man die riep dat de islam fascistisch is en dat Moslims verworven rechten teniet zullen doen zodra ze de kans krijgen.

Tis gewoon jaloezie van hem, dat is het! :haha:


:moe:


Eerst werd hij nog een beetje in toom gehouden door de VVD, maar nu gaat ie helemaal los.
Zo wordt tenminste wel goed duidelijk wat voor gebleekt vlees we in de kuip hebben :duim:

Dat is makkelijker te bestrijden dan een verborgen agenda :)

~Panthera~
13-01-05, 13:03
Geplaatst door Bart
Neuh, daar zou je me niet van kunnen beschuldigen. Feit is overigens wel dat door met name de ingrepen die de regering-Thatcher noodgedwongen moest doen het Engeland na de desastreuze jaren '70 (wij denken dat het bij ons erg was, moet je hier eens met mensen praten....) nu economisch bijzonder voor de wind gaat.
-----------------------

Ach, Nederland staat op plaats 6 van de rijkste landen ter wereld, dus het valt hier wel mee.
Engeland stond niet hoger. :fpuh:
Kan je wat bij afvragen dus.

Blade20
13-01-05, 13:54
Dat was het doei Wilders.

Jammer voor hem, maar mijn steun is hij kwijt. ALs humanist zijn de rechten van de mens een kern van mijn principes en dat hij die nu wil afschaffen is dan ook voor mij onacceptabel.

Jammer voor Wilders maar mede door domme uitspraken zoals deze verschiet hij het kruit waarmee hij zijn mensen in de regering kan krijgen.

Ik ben nogsteeds van mening dat er actief moet worden opgetreden tegen het ronselen voor de Jihad en het tegen gaan van religieus racisme maar de rechten van de mens mogen niet worden afgeschaft. Ze zijn hoger als elk ander recht of (geschreven) woord dan ook.

~Panthera~
13-01-05, 14:01
Geplaatst door freya
Tis gewoon jaloezie van hem, dat is het! :haha:


:moe:


Eerst werd hij nog een beetje in toom gehouden door de VVD, maar nu gaat ie helemaal los.
Zo wordt tenminste wel goed duidelijk wat voor gebleekt vlees we in de kuip hebben :duim:

Dat is makkelijker te bestrijden dan een verborgen agenda :)
-------------------------


Maar het was geen racist hoor. :moe:

Bart
13-01-05, 14:33
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------------

Ach, Nederland staat op plaats 6 van de rijkste landen ter wereld, dus het valt hier wel mee.
Engeland stond niet hoger. :fpuh:
Kan je wat bij afvragen dus.

Ik heb je toch een ander geluid horen produceren afgelopen september toen de vakbondsdemonstraties waren. Die waren dus ook nergens voor nodig, we zijn immers al zo rijk.

~Panthera~
13-01-05, 14:34
Geplaatst door Bart
Ik heb je toch een ander geluid horen produceren afgelopen september toen de vakbondsdemonstraties waren. Die waren dus ook nergens voor nodig, we zijn immers al zo rijk.
------------------------

Ja, een deel.
De rest mag het bekijken.
Vooral als je wat mankeert.
De zorgzame maatschappij, weet je nog ? :moe:

Spoetnik
13-01-05, 14:36
Wilders zit eigenlijk best vaak in Israel.. vraag me af wat hij daar zo uitspookt.

Zwarte Schaap
13-01-05, 14:45
Geplaatst door Spoetnik
Wilders zit eigenlijk best vaak in Israel.. vraag me af wat hij daar zo uitspookt.

Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'

Kortom hij verspreidt de Israelische democratie-model. Nog even en we krijgen Apache aanvallen op allochtone woonwijken.

Rabi'ah.
13-01-05, 17:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
We hebben het hier over de man die riep dat de islam fascistisch is en dat Moslims verworven rechten teniet zullen doen zodra ze de kans krijgen.

Typisch weer een geval van projectie dus.

Hebben trouwens wel meer Westerlingen last van. :moe:

freya
13-01-05, 18:04
Geplaatst door Rabi'ah.

Hebben trouwens wel meer Westerlingen last van.

Ja ja, er is waarlijk een nieuw ras opgestaan! :moe:

Hou toch eens op met die domme generalisaties :moe:

Wat gij niet wilt wat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.

Rabi'ah.
13-01-05, 18:10
Generalisaties?

Het enige wat ik hier zeg is dat Wilders last heeft van projectie en dat dat iets is wat wel vaker voorkomt onder Westerlingen.

Ik heb nergens gezegd dat het alleen voorkomt onder Westerlingen, of dat er een oorzakelijk verband is tussen een Westerse etnische afkomst en zo'n projectie.

Maarja, Wilders ís nou eenmaal een Westerling, daar kan ik ook niks aan doen.

En wees maar blij dat hij geen Surinamer is, want over mijn eigen mensne zeg ik nog veeeeeeeel hardere dingen. :hihi:

freya
13-01-05, 18:25
Geplaatst door Rabi'ah.

Ik heb nergens gezegd dat het alleen voorkomt onder Westerlingen, of dat er een oorzakelijk verband is tussen een Westerse etnische afkomst en zo'n projectie.


Nee, maar de graagte waarmee jij het woord westerlingen te pas en te onpas gebruikt doet iets anders vermoeden.

In dit geval was hier hebben meer mensen last van voldoende geweest om je punt te maken.

Rabi'ah.
13-01-05, 18:35
Nou kijk, als jij het op een andere manier wilt opvatten dan ik bedoel, kan ik daar niks aan doen.

Wat ik daar schreef is precies wat ik ermee bedoel.

Overigens: Dergelijke uitdrukkingen gebruik ik op en buiten dit forum ook voor Surinamers, sunni's, mensen die niet uit Amsterdam komen, Marokkanen, etc.

Dus op mij komt het als nogal kwaaddenkend en achterdochtig over als jij hier meteen racisme in leest -wat je ook al een andere keer schreef toen ik de uitdrukking "het Nederlandse volk" gebruikte.

En zoiets denken is al helemaal vreemd als je in aanmerking neemt dat ik op en buiten dit forum een van de weinige mensen ben die altijd ieder onrecht en dus ook ieder racisme veroordeel, ongeacht van wie het komt.


Rabiah.

freya
13-01-05, 19:00
Geplaatst door Rabi'ah.
Nou kijk, als jij het op een andere manier wilt opvatten dan ik bedoel, kan ik daar niks aan doen.

Wat ik daar schreef is precies wat ik ermee bedoel.

Overigens: Dergelijke uitdrukkingen gebruik ik op en buiten dit forum ook voor Surinamers, sunni's, mensen die niet uit Amsterdam komen, Marokkanen, etc.

Dus op mij komt het als nogal kwaaddenkend en achterdochtig over als jij hier meteen racisme in leest -wat je ook al een andere keer schreef toen ik de uitdrukking "het Nederlandse volk" gebruikte.

En zoiets denken is al helemaal vreemd als je in aanmerking neemt dat ik op en buiten dit forum een van de weinige mensen ben die altijd ieder onrecht en dus ook ieder racisme veroordeel, ongeacht van wie het komt.


Rabiah.

Sorry Rabiah, maar als ik jou hier lees tekeergaan over Hollanders en westerlingen, dan krijg ik de indruk dat jij een balkje in eigen oog over het hoofd ziet, terwijl je wel heel precies elk splintertje bij een ander weet aan te wijzen.

Stel dat ik nu zou zeggen: maar ach, daar hebben wel meer allochtonen last van Hoe zou jij dat dn opvatten?

Ik weet wel bijna zeker dat je dan vuur zou spugen hier!

Rabi'ah.
13-01-05, 19:16
Wat ik je probeerde uit te leggen, is dat ik zulke dingen niet alleen over Westerlingen en Nederlanders zeg, maar ook over andere groepen mensen.

En balken en splinters?

Wil je zeggen dat ik last heb van balken en Wilders van splinters?

De Westerlingen die ik bekritiseer, zijn mensen die, niet gehinderd door enige kennis, over de islam tekeergaan, racistisch zijn tegenover Marokkanen en praten over intolerantie en respect terwijl zij zelf zo intolerant en respectloos als de pest zijn.

Als je deze mensen vergelijkt met mij, kun je het niet meer hebben over balken en splinters.

Mijn probleem in het dagelijks leven is dat ik altijd teveel rekening houd met de (over)gevoeligheden van anderen en het iedereen naar de zin probeer te maken.

Ik ga/ging met allerlei mensen om, van halve salafi's tot breezerverslaafde tienermeisjes en die hebben allemaal heel verschillende ongangsvormen, waar ik me altijd aan probeer aan te passen.

Dit in schril contrast met de door mij bekritiseerde Westerlingen die steeds -en sorry, ik heb het niet over jou persoonlijk, maar daar word ik dus echt moe, misselijk en verdrietig van- van allochtonen verwachten dat zij zich aanpassen en zelf categorisch weigeren rekening te houden met hun allochtone landgenoten.

Is een beetje inlevingsvermogen, een beetje kennis van de achtergrond van een ander, een heel klein beetje begrip nou zoveel gevraagd?

Ik toon toch ook begrip voor een ander? Ik ben zelf bijvoorbeeld fel antizionistisch, maar tegenover vrienden met een joodse achtergrond of Nederlanders die de oorlog mee hebben gemaakt druk ik me een stuk genuanceerder uit dan bijvoorbeeld hier op pb.

De reden dat ik zo fel reageer, is dat het me pijn doet, want ik ben geboren en getogen in dit land, het Nederlands is mijn moedertaal, mijn familie woont hier al 50 jaar.

Ik heb altijd een zeer hoge pet op gehad van Nederland, Nederlanders en de Nederlandse tolerantie, maar de laatste jaren lijkt die ver te zoeken.

Hier en in het dagelijks leven probeer ik er wat aan te doen door met mensen in discussie te gaan, ik heb acties georganiseerd en geprobeerd mensen dingen over de islam uit te leggen.

Maar de stroom bagger gaat maar door en steeds meer mensen beginnen die flauwekul nog te geloven ook.

Het lijkt net dat wat je ook doet, het toch geen zin heeft, dat veel Nederlanders ons om wat voor reden dan ook, toch niet moeten.

En ik kan je vertellen dat die wetenschap bijzonder vermoeiend en deprimerend is.

Maargoed, ik dwaalde af, dus ik stop maar.

Twas niet de bedoeling om hier zielig te gaan doen, maar ik wilde alleen even het een en ander uitleggen wat ik sowieso ook aan de andere prikkers kwijtwilde.


Rabiah.

DEMOcraat
13-01-05, 19:18
Geplaatst door ZbaqZbaq


Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'


Publicatiedatum: 12 januari 2005

die wilders weet niet eens wie zich in nederland bevindt het zijn voornamelijk imazighen die HET ARABISHE TAAL NIET BEHEERSEN.

Rabi'ah.
13-01-05, 19:26
Geplaatst door DEMOcraat
die wilders weet niet eens wie zich in nederland bevindt het zijn voornamelijk imazighen die HET ARABISHE TAAL NIET BEHEERSEN.

Ach, als onwetendheid zijn grootste fout was......... :moe:

850
13-01-05, 20:25
Geplaatst door ZbaqZbaq
Wilders: 'Verdrag Rechten Mens opzeggen'

Tweede Kamerlid Geert Wilders wil het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzeggen om een harde aanpak mogelijk te maken van terrorisme en straatoverlast. Hij zegt dit in een interview met Elsevier.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken direct uit Nederland worden verwijderd:

'Er is geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed Bouyeri en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan.'

Wilders wil geen tijdelijke straatverboden voor jongeren of andere 'halfzachte' maatregelen:

'Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt.'

Het interview had plaats in Israël. Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'

Wilders vindt dat de Nederlandse Algemene Inlichtingen en Veiligheids Dienst (AIVD) snel medewerkers moet werven onder Arabische christenen in Libanon en Syrië. 'Dat is de beste manier om snel in terroristische netwerken te infiltreren. Spionnenwerk is essentieel. De AIVD is daar veel te laat mee begonnen.'


Publicatiedatum: 12 januari 2005


:melig2:
Goeie hoax!


Jullie slikken ook werkelijk alles :haha:

Rabi'ah.
13-01-05, 21:01
Is dat bericht niet echt dan? :wow:

850
13-01-05, 21:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Is dat bericht niet echt dan? :wow:

:melig2: Denk t niet nee.........

Julien
13-01-05, 22:24
Geplaatst door 850
:melig2: Denk t niet nee.........

pff als dat waar is, dan vind ik dat heel zwak van bepaalde personen!

Maarten
13-01-05, 23:08
Geplaatst door taouanza
Kijk Maarten dit is nou het verschil met Wilders en Ayaan. Wilders verhuld zijn agenda niet. Ieder weldenkend mens weet wat hij wil. Maar bij Ayaan niet. Het zijn twee wolven en een in schaapskleren.

Zorg jij er nou eerst maar eens voor, dat je echt kunt zien wat er staat!
Het is namelijk allemaal al spannend zat! En als je dan ook nog eens gaat gooien en smijten, omdat je de discipline niet meer kunt opbrenge om echt te kijken naar wat er gezegd wordt, dan heeft lullen niet veel zin meer he?
Die andere discussie ging over hoe het zoal gelopen is rond Hirsi, en wat de grote gevolgen er zoal van waren, en of daar misschien wat van geleerd kan worden. Als jij dan enkel kunt gillen over wat een monster Hirsi is, dan gaat het helemaal nergens meer over, OK?
En wat ik zoal vind van Hirsi, daar vind je daar bijna niks over, dus alles wat je suggereert is gegil, meer niet.

Spoetnik
13-01-05, 23:14
Geplaatst door 850
:melig2:
Goeie hoax!


Jullie slikken ook werkelijk alles :haha:

Dit komt uit het Elsevier interview met Wilders..

Zie ook deze link:

Opzeggen Europees verdrag mag van Wilders

AMSTERDAM - Tweede-Kamerlid Wilders wil dat Nederland het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzegt als dat nodig is om terrorisme en extreme straatoverlast aan te pakken. Ook wil hij de Grondwet wijzigen als dat noodzakelijk is voor een hardere aanpak. Wilders heeft dat gezegd in een interview met Elsevier van deze week.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken, direct uit Nederland worden verwijderd. Er is volgens hem geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed B. en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. "Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan", aldus Wilders in Elsevier.

De oud-VVD'er wil voor jongeren geen tijdelijke straatverboden of andere " halfzachte" maatregelen: "Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article17180021.ece

Jij onruststoker.. :p

Maarten
13-01-05, 23:15
Geplaatst door ZbaqZbaq

Pikant postje Zbaq!!

Maar het vraagt wel om een bron!

Spoetnik
13-01-05, 23:17
Geplaatst door Maarten
Pikant postje Zbaq!!

Maar het vraagt wel om een bron!

Koop de Elsevier :)

Ah.. hier is het.
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuwsbericht/asp/artnr/21694/versie/1/index.html

Moeilijk hoor.. zoeken op internet :rolleyes:

Misschien moet ik maar cursus gaan geven op Maroc.nl.

Zwarte Schaap
13-01-05, 23:43
Geplaatst door Spoetnik
Koop de Elsevier :)

Ah.. hier is het.
http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/nieuwsbericht/asp/artnr/21694/versie/1/index.html

Moeilijk hoor.. zoeken op internet :rolleyes:

Misschien moet ik maar cursus gaan geven op Maroc.nl.

Ik snap ook niet waarom velen zo verontwaardigd doen. Al op 8 november heeft hij dat gezegd en hebben we er al over gediscusseerd.


'Geen burgerrechten moslim'

Groep Wilders vindt islam onverenigbaar met rechtsstaat

van onze redactie politiek

DEN HAAG - Het afgescheiden VVD-kamerlid Wilders wil moslims uitsluiten van grondwettelijke burgerrechten, zoals de vrijheid eigen scholen en verenigingen op te richten. Dat blijkt uit het programma dat de directeur van de Edmund Burke-stichting, Spruyt, voor een liberaal-conservatieve partij heeft geschreven. Wilders omarmt dat programma.

De islam is volgens Wilders en Spruyt onverenigbaar met de Nederlandse cultuur. Zij menen dat dit geloof zich niet verdraagt met de democratische rechtsstaat en dat het met zijn 'torenhoge minaretten in Rotterdam' imperialistisch is. Steeds meer moslima's dragen volgens hen een hoofddoekje als symbool van een afwijzing van het Westen. Spruyt weerspreekt berichten dat hij met Wilders een liberaal-conservatieve partij wil oprichten. Hij heeft wel op eigen initiatief zijn schets van een liberaal-conservatieve ideologie en beleidsprogramma voorgelegd aan Wilders, in wie hij een geestverwant ziet. Het kamerlid reageerde instemmend.

Spruyts initiatief heeft de Burke-stichting het afgelopen weekeinde in een crisis gebracht. Twee leden van het comité van aanbeveling, ChristenUnie-politicus Van Middelkoop en oud-CDA-kamerlid Hillen, besloten vrijdagavond daaruit te stappen. Oud-premier Van Agt volgde gisteravond. Hij vindt optreden en uitlatingen van Wilders 'reactionair, xenofobisch en te militant'. VU-hoogleraar Harinck beraadt zich nog op zijn lidmaatschap van het comité van aanbeveling. Hij wil eerst opheldering van Spruyt.

Naast uitsluiting van moslims van grondrechten, bepleit Spruyt de sluiting van de grenzen voor immigranten als wapen tegen de 'islamisering van de Nederlandse cultuur'. Van integratie moet 'serieus werk' worden gemaakt. Elke immigrant wiens inburgering mislukt moet het land uit: ,,Je past je aan, of je hoepelt op.''

In het programma wordt verder gepleit voor invoering van het districtenstelsel en referenda, hervormingen waar Wilders tot dusver tegen was. De liberaal-conservatieven streven verder naar lagere belastingen, ook om het aantal vermogende particulieren te laten groeien. Uit het gelijk blijven van het aantal rijken blijkt volgens Spruyt dat Nederland verpaupert. Hij pleit voor verlaging van het minimumloon.

De houding tegenover supranationale organen als de EU en de VN moet 'ongemeen kritisch' zijn. ,,Als zij zich verzetten tegen de belangen van de nationale staat, is opzegging van die verdragen of zelfs het lidmaatschap van die organen de logische volgende stap.''

Bron: Trouw 08/11/05

michiel mans
13-01-05, 23:49
Zwart Schaap schreef,


Wilders bezocht het land om van Israëlische bewindslieden en veiligheidsdeskundigen te horen wat het antwoord moet zijn op het islamitische radicalisme in Nederland.

Zij bevestigden hem in zijn eerdere opvattingen: 'Er zullen nog veel ergere dingen gebeuren. Nog heel veel troep ligt onder het moslimtapijt. Het terrorisme kost niet alleen mensenlevens; het wil de staat vernietigen en ons bestaan verwoesten.'
Kortom hij verspreidt de Israelische democratie-model. Nog even en we krijgen Apache aanvallen op allochtone woonwijken .

Ik vraag me af wie meer onzin kan verkopen. Wilders of Zwart Schaap.

Zwarte Schaap
14-01-05, 00:04
Geplaatst door michiel mans
Zwart Schaap schreef,

Ik vraag me af wie meer onzin kan verkopen. Wilders of Zwart Schaap.

Wilders want die doet dat doelbewust om stemmers te lokken. Ik maak zijn ideeen belachelijk door ze in casu door te trekken naar de dagelijkse praktijk in Palestina. Wat kan Wilders in Israel leren wat hij hier niet kan leren?

850
14-01-05, 00:18
Geplaatst door Spoetnik


Jij onruststoker.. :p

Ik ga uit van het goede in de mens en als ik dan een artikel vol idioterie zie staan dan kan t me niet voorstellen dat Wilders echt zo achterlijk is geweest om zulks uitspraken te doen maar helaas blijkt mijn roze bril niet te zijn opgewassen tegen lui als Wilders.
:wtf: Reality bites

Al Sawt
14-01-05, 00:51
Geplaatst door Spoetnik
Dit komt uit het Elsevier interview met Wilders..

Zie ook deze link:

Opzeggen Europees verdrag mag van Wilders

AMSTERDAM - Tweede-Kamerlid Wilders wil dat Nederland het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens opzegt als dat nodig is om terrorisme en extreme straatoverlast aan te pakken. Ook wil hij de Grondwet wijzigen als dat noodzakelijk is voor een hardere aanpak. Wilders heeft dat gezegd in een interview met Elsevier van deze week.

Wilders wil dat allochtone jongeren die overlast op straat veroorzaken, direct uit Nederland worden verwijderd. Er is volgens hem geen principieel verschil tussen de moord op Van Gogh door Mohammed B. en het straatterrorisme van groepjes Marokkaanse jongeren in bijvoorbeeld de Amsterdamse Diamantbuurt. "Het gaat niet alleen om aanslagen, maar ook om de alledaagse terreur op straat, waar tienduizenden Nederlanders in grote en kleine steden dagelijks onder gebukt gaan", aldus Wilders in Elsevier.

De oud-VVD'er wil voor jongeren geen tijdelijke straatverboden of andere " halfzachte" maatregelen: "Je moet ze oppakken en meteen uit Nederland verwijderen. De overheid reageert met sociaal werkers en buurthuizen. Maar ik zeg: gewoon weg. Als het volgens de Grondwet niet mag, dan veranderen we de Grondwet. Als het in strijd is met het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens, dan zeggen we dat verdrag op. Het beschermen van de Nederlandse gezinnen is een belang dat veel zwaarder weegt."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/article17180021.ece

Jij onruststoker.. :p Wilders is een echte populist aan het worden. Want hij roept dingen die hij niet kan waarmaken. Europese verdrag van het mens kan je niet zomaar opzeggen. Je kan het hoogstens schenden! Hoe meer ik dit soort uitlatingen hoor, hoe meer waardering ik heb voor internationale verdragen die niet meer terug te draaien zijn.

Spoetnik
14-01-05, 00:59
Geplaatst door 850
:wtf: Reality bites

Hij zegt gewoon dingen in de geest van Pim Fortuyn, die voorstander was van het opzeggen van het internationale vluchtelingenverdrag.

Al Sawt
14-01-05, 01:04
Voor de Israeliers is Wilders een PR geschenk uit de hemel. Want Wilders gaat voorbij aan de situatie van de Palestijnen en schuift de Palestijnse strijd in de hoek van strijd tegen 'internationale terrorisme' waardoor de Palestijnse strijd voor zelfbeschikking verandert in strijd voor een theocratie.


Maar aan de andere kant, ben ik wel blij met Wilders. Wilders is een echte product van Israelische propaganda en door zijn bezoek aan Israel kunnen ook de fascistische elementen binnen Israel Wilders gebruiken voor PR stunt in Israel zelf. Laat die Israeliers maar geloven dat ze in frontlinie staan van strijd tegen barbaarse ideologie van MO. Vroeg of laat worden ze -dankzij mensen als Wilders bedwelmd- door hun eigen propaganda leugens, om vervolgens keihard te worden ontnuchterd.

Spoetnik
14-01-05, 01:08
Ha!

Nooit geweten.. Wilders en Bos waren ooit collega's bij Shell :hihi:

Opmerkelijk hoeveel ex-Shell mannen in het Nederlandse parlement zitten ;)

Maarten
14-01-05, 03:05
Geplaatst door Spoetnik
Koop de Elsevier :)
Over my dead body.


Moeilijk hoor.. zoeken op internet :rolleyes:
Geen gelul, bij zo'n post moet een bronvermelding staan!
Trek in kritiek? Begin dan daar mee.

Maarten
14-01-05, 03:13
Geplaatst door Al Sawt
Wilders is een echte populist aan het worden. Want hij roept dingen die hij niet kan waarmaken. Europese verdrag van het mens kan je niet zomaar opzeggen. Je kan het hoogstens schenden! Hoe meer ik dit soort uitlatingen hoor, hoe meer waardering ik heb voor internationale verdragen die niet meer terug te draaien zijn.
En zo zit dat!
Wilders weet exact hoe dat zit. Die heeft dus een andere agenda, zoals zijn eigen bureautje veilig stellen. Of wraak. Of het aanzien in eigen kring. Ja... we krijgen weer een fascistische partij.. Wees blij. Dat loopt zichzelf stuk. Prima als alle rotzooi in éen vat gaat zitten, dan weet je tenminste waar het zit.

contradictio
14-01-05, 12:57
Geplaatst door Spoetnik
Ha!

Nooit geweten.. Wilders en Bos waren ooit collega's bij Shell :hihi:

Opmerkelijk hoeveel ex-Shell mannen in het Nederlandse parlement zitten ;)

wil je zeggen dat ex-minister Kok een uitzondering op deze regel is... :giechel: