PDA

Bekijk Volledige Versie : Het is weer zo ver op NOVA: Taboe op uithuwelijking doorbroken



Zwarte Schaap
14-01-05, 21:07
Taboe op uithuwelijking doorbroken

Moslimjongeren in Nederland worden nog vaak uitgehuwelijkt door hun ouders. Maar het is een taboe om daar openlijk over te praten.

Veel moslims vinden nu zelf dat de discussie maar eens op gang moet komen. Het Platform van Islamitische-organisaties Rijnmond organiseert zondag een conferentie voor moslimmeisjes. Thema is: 'Moslima, hoe kies jij je man?'

Nova tv

Zwarte Schaap
14-01-05, 21:47
IK zie het al, het is een mediacampagne van het Spior rotterdam, de subsidie die zij ontvangen van de gemeente rotterdam is in gevaar sinds leefbaar Rotterdam aan de macht is. Ze zijn laatst al overgeslagen door de gemeente Rotterdam (nadat ze het in hun hoofd gehaald hadden om de gemeente rotterdam te bekritiseren) bij de zogenaamde Moslimsdiscussies in de stad en nu doen ze nog meer hun best om aan te tonen dat zij de subsidie waard zijn.

Eke
14-01-05, 22:06
Zo zou je er inderdaad naar kunnen kijken, maar ik zag een meisje/jonge vrouw, die liever dan met een door de ouders uitgekozen partner in het huwelijk te treden, zelf haar keuze wilde maken.En dit ook deed.
En volgens haar was het de beste beslissing uit haar leven.

Ook werd er benadrukt dat er teveel werd toegeschreven aan de Koran. In de Koran staat niet dat de ouders hun dochter moeten koppelen.

Mij lijkt het ideaal om in samenspraak met je ouders tot je eigen keuze te komen. Vooropgesteld dat je aardige ouders hebt.

Maslov
14-01-05, 22:11
Het is toch hartstikke triest Schaap dat tegen de zomer er een toeloop op zo'n opvanghuis is uit angst voor een vakantie in Marokko?

freya
14-01-05, 22:13
Geplaatst door Eke
In de Koran staat niet dat de ouders hun dochter moeten koppelen.


Sterker nog er staat wel in dat ouders hun dochters niet mogen dwingen te trouwen met iemand tegen haar zin in.

Ondanks dat komt het heel veel voor, hoe vervelend Schaap het ook vindt om dat te horen.
Met fysieke dwang mss niet zo veel, maar met emotionele chantage veel te vaak.

ZbaqZbaq
14-01-05, 22:14
wederom rennen een paar OOm Tom Moslims als slettjes achter de autochtoon aan om problemen te bevestigen die er gewoon niet zijn.

subsidie maakt mensen nog lager dan dan dieren

Maslov
14-01-05, 22:15
Zbaqzbaq bestaat er dan geen probleem op dat gebied?

freya
14-01-05, 22:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
wederom rennen een paar OOm Tom Moslims als slettjes achter de autochtoon aan om problemen te bevestigen die er gewoon niet zijn.

subsidie maakt mensen nog lager dan dan dieren

Ik ken net ff te veel voorbeelden van uithuwelijking uit mijn directe omgeving om deze opmerking serieus te kunnen nemen :cheefbek:

Blade20
14-01-05, 22:23
Tja, uithuwelijking is oduerwets maar niet persé slecht.

Ik ben van mening echter dat iemand een vrije moet hebben in partner. Kijk, als je te lelijk bent is uithuwelijking natuurlijk wel makkelijk... :D

En ik, ach ik heb het niet zo op mensen dus ik wil zowiezo niet iemand 24 uur per dag in hetzelfde huis hebben rondom me heen. Maar goed, ik oordeel dan ook met mijn hersens, mijn emoties zijn daaraan ondergeschikt.

Nee, die keuze is goed doordacht en nee ik ben al een tijdje door mijn puberjaren heen.

Eke
14-01-05, 22:29
Geplaatst door ZbaqZbaq

subsidie maakt mensen nog lager dan dan dieren

ZZ, je voelt je wel in je kuif gepikt, he ?Maar vergeet 1 ding niet. Ook jij vindt bepaalde dingen bij autochtonen niet ideaal. We zijn mensen onder elkaar, vergeet dat niet.
Ik vind die verschillen tussen jou en mij wel hun funktie hebben eigenlijk. Want zo ideaal vind ik het niet dat 25% van de Nederlandse huwelijken strandt. Dan kunnen we daar nog eens over praten....want we hebben ook veel overeenkomsten. In ieder geval de wens voor een 'goed' huwelijk voor de mensen in onze samenleving.

ZbaqZbaq
14-01-05, 22:38
Geplaatst door freya
Ik ken net ff te veel voorbeelden van uithuwelijking uit mijn directe omgeving om deze opmerking serieus te kunnen nemen :cheefbek:

vreemd... in mijn omgeving ken ik als marokkaan er niet 1

Eke
14-01-05, 22:41
.Ik heb begrepen dat er veel Moslimstromingen in Nederland zijn, ZZ.

Heeft dat er mee te maken dat jij niemand kent en anderen weer wel ?

ZbaqZbaq
14-01-05, 23:03
Geplaatst door Eke
.Ik heb begrepen dat er veel Moslimstromingen in Nederland zijn, ZZ.

Heeft dat er mee te maken dat jij niemand kent en anderen weer wel ?

Ik vergelijk deze bullshit maar weer met het "grote probleem van huiselijkgeweld bij moslims"

vandaag waren er op de radio eindelijk een keer seieuze cijfers te horen over het aantal moslimvrouwen in blijf van mijn lijf huizen.

das wel ff wat anders dan die huisnegerin van de VVD NL voorschoteld

Eke
14-01-05, 23:18
Ik kan me dat wel voorstellen dat je er gigantisch van baalt dat er steeds wel weer iets op het nieuws komt van Marokkanen.

Zeker als je daar ook nog oog voor hebt als Het nieuws van de dag-prikker...

Ik ga nu naar bed , maar zal eens nadenken of er ook nog voordelen voor je aanzitten :) Of heb je daar zelf kijk op ?

freya
14-01-05, 23:19
Geplaatst door ZbaqZbaq
vreemd... in mijn omgeving ken ik als marokkaan er niet 1

Misschien ben jij dan niet zo'n persoon waarbij mensen snel hun nood komen klagen :p

Je wilt toch zeker niet zeggen dat ik het verzin?

mark61
15-01-05, 01:40
Geplaatst door ZbaqZbaq
wederom rennen een paar OOm Tom Moslims als slettjes achter de autochtoon aan om problemen te bevestigen die er gewoon niet zijn.


Keep on dreaming.

mark61
15-01-05, 01:44
Geplaatst door ZbaqZbaq
vandaag waren er op de radio eindelijk een keer seieuze cijfers te horen over het aantal moslimvrouwen in blijf van mijn lijf huizen.

Dat zegt geen fuk. In Rotterdam is er speciaal voor moslima's een apart BVML-huis geopend om het nog een beetje acceptabel te maken dat je m smeert. De sterfte onder wegloopsters van Turkse komaf is wat hoog vergeleken bij de overigen.

Zwarte Schaap
15-01-05, 02:09
SPIOR bestaat inmiddels 15 jaar en heeft in de afgelopen jaren bewezen een belangrijke samenwerkingspartner te zijn voor overheid – en maatschappelijke instellingen. De kracht van SPIOR is de binding met de moslims in hun eigen organisaties in Rotterdam en omgeving. Intern willen wij nog meer aandacht geven aan de aangesloten organisaties, om die kracht te behouden en te versterken.

Vanuit die kracht heeft SPIOR ook extern een missie. Niet alleen ter behartiging van de belangen van de moslims, zoals in de lopende en nieuwe projecten en in beleidsbeïnvloeding, maar ook in het werken aan een hechte samenleving in Rotterdam en omstreken. Communicatie is dan ook een belangrijke prioriteit. De inzet voor communicatie heeft in 2002 en het begin van 2003 een belangrijke plaats gekregen binnen SPIOR. Dit heeft alles te maken met verschillende maatschappelijke ontwikkelingen, waarbij moslims steeds weer in de aandacht stonden. Wij maken ons zorgen over de nasleep die belangrijke wereldgebeurtenissen, zoals de Irak oorlog, kunnen hebben op onze Rotterdamse samenleving. Verwijdering tussen moslims en niet-moslims in de samenleving is een slechte ontwikkeling. Dit proces dwingt SPIOR ertoe fors te investeren in activiteiten die de maatschappelijke schade moeten herstellen en structureel bijdragen aan goede verhoudingen.

..blabla...


SPIOR treedt jaarlijks in gesprek met de vertegenwoordigers van de politieke partijen uit de Rotterdamse gemeenteraad. Het is de bedoeling om dit ook in 2005 te doen.

Dat de behoefte aan communicatie in allerlei aspecten is toegenomen, heeft SPIOR aan den lijve ondervonden. Het beroep op SPIOR op dit terrein is aanzienlijk toegenomen en geïntensiveerd. De tijd die hieraan besteed moet worden, gaat ten koste van de tijd voor andere werkzaamheden. In de huidige situatie is het zo dat het voor SPIOR bijna kiezen of delen is. Maar de keuze die voorligt, is vrijwel onmogelijk te maken: de werkzaamheden die worden verricht zijn absoluut noodzakelijk en geen luxe. Wij zien het als een noodzaak dat SPIOR de middelen krijgt om een medewerker voor communicatie aan te stellen of haar personeel zodanig te laten scholen dat zij ook inzetbaar zijn als woordvoerders. Dit is niet alleen in het belang van SPIOR, maar ook in het belang van de samenleving in het Rijnmondgebied.

Al Sawt
15-01-05, 02:17
Geplaatst door Eke
.Ik heb begrepen dat er veel Moslimstromingen in Nederland zijn, ZZ.

Heeft dat er mee te maken dat jij niemand kent en anderen weer wel ? Geen moslimstromingen, maar etniciteiten. Uithuwelijken is eerder debet aan de herkomst van een allochtoon dan zijn godsdienst.

En net als ZZ, ken ik persoonlijk geen enkel geval in mijn omgeving.

Al Sawt
15-01-05, 02:19
Geplaatst door mark61
Dat zegt geen fuk. In Rotterdam is er speciaal voor moslima's een apart BVML-huis geopend om het nog een beetje acceptabel te maken dat je m smeert. De sterfte onder wegloopsters van Turkse komaf is wat hoog vergeleken bij de overigen. Het is me wel opgevallen dat het bij Turken wat vaker voorkomt dan bij Marokkanen.

mark61
15-01-05, 02:20
Geplaatst door Al Sawt
Geen moslimstromingen, maar etniciteiten.

Allebei. Suriname en Turkije leveren ieder minstens twee soorten moslims.

Tis inderdaad dat er hier weinig Arabische christenen wonen, dan zou je nog s wat beleven.

mark61
15-01-05, 02:21
Geplaatst door Al Sawt
Het is me wel opgevallen dat het bij Turken wat vaker voorkomt dan bij Marokkanen.

Dat denk ik ook. Of liever, bij Marokkanen verandert het sneller dan bij Turken.

Al Sawt
15-01-05, 02:25
Geplaatst door mark61
Dat denk ik ook. Of liever, bij Marokkanen verandert het sneller dan bij Turken. Turken zijn minder goed geintegreerd dan Marokkanen. Ze zijn meer verankerd in hun traditionele levenswijze, daarom doen ze het beter dan Marokkanen.

Want wij manifesteren ons binnen de samenleving, met uitwassingen als gevolg en worden vervolgens in een verdomhoekje geplaatst.

taouanza
15-01-05, 08:55
Geplaatst door ZbaqZbaq
wederom rennen een paar OOm Tom Moslims als slettjes achter de autochtoon aan om problemen te bevestigen die er gewoon niet zijn.

subsidie maakt mensen nog lager dan dan dieren

Die problemen bestaan wel degelijk!

ZbaqZbaq
15-01-05, 09:50
Geplaatst door taouanza
Die problemen bestaan wel degelijk!

Dat geloof ik wel... maar zeker niet in die grote waarin het in NOVA is gebracht.

taouanza
15-01-05, 09:52
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dat geloof ik wel... maar zeker niet in die grote waarin het in NOVA is gebracht.

Ik heb schijt aan Nova.
Nova geeft maandag een poduim aan een oorlogsmisdadiger om haar spijt te betuigen. Mevrouw was een verkeerde weg in geslagen.

Ik wil het verhaal van de slachtoffers horen!

ZbaqZbaq
15-01-05, 10:04
Geplaatst door taouanza
Ik heb schijt aan Nova.
Nova geeft maandag een poduim aan een oorlogsmisdadiger om haar spijt te betuigen. Mevrouw was een verkeerde weg in geslagen.

Ik wil het verhaal van de slachtoffers horen!

Ik ben voor oplossing en voorkoming van dergelijke praktijken. Niet voor een NOVA-show. Tenzij je denkt dat NOVA zo begaan is met het lot van Moslima's en zo een oplossing voor ze zal creeren.

rja2
15-01-05, 10:04
Geplaatst door Al Sawt
Geen moslimstromingen, maar etniciteiten. Uithuwelijken is eerder debet aan de herkomst van een allochtoon dan zijn godsdienst.

En net als ZZ, ken ik persoonlijk geen enkel geval in mijn omgeving.
Je kent geen Marokannen die hun partner uit Marokko halen ?

Die trouwen allemaal uit liefde natuurlijk, dat heeft natuurlijk niks met uithuwelijking te maken.

taouanza
15-01-05, 10:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik ben voor oplossing en voorkoming van dergelijke praktijken. Niet voor een NOVA-show. Tenzij je denkt dat NOVA zo begaan is met het lot van Moslima's en zo een oplossing voor ze zal creeren.

Waarom heb jij het steeds over Nova?:wtf:

ZbaqZbaq
15-01-05, 10:13
Geplaatst door rja2
Je kent geen Marokannen die hun partner uit Marokko halen ?

Die trouwen allemaal uit liefde natuurlijk, dat heeft natuurlijk niks met uithuwelijking te maken.

Er is niets mis met uithuwelijken. Tenzij het onder dwang is.

K zou willen dat ik nog 3x uitgehuwelijkt werd :melig2:

mark61
15-01-05, 12:17
Geplaatst door Al Sawt
Turken zijn minder goed geintegreerd dan Marokkanen. Ze zijn meer verankerd in hun traditionele levenswijze, daarom doen ze het beter dan Marokkanen.

Want wij manifesteren ons binnen de samenleving, met uitwassen als gevolg en worden vervolgens in een verdomhoekje geplaatst.

Kweet het Sawti. Ondank is 's werelds loon, zoals dat heet.