PDA

Bekijk Volledige Versie : Christelijke jihad in India



Marsipulami
15-01-05, 09:36
Aziatische christenen bieden hulp aan hun vervolgers
Meerdere malen in elkaar geslagen

Geplaatst op 14/1 '05 om 14:15u
Door Ton Huitink


ERMELO (RKnieuws.net) - Vervolgde Aziatische christenen uit gebieden die getroffen zijn door de tsunami bieden hulp aan hun vervolgers, meldt Open Doors. De Indiase dominee Isaac Raju uit Lothkunta (Zuid-India) en zijn gemeenteleden hielpen een dag na de ramp mee met het begraven van de doden. Ook deelden zij eten en kleren uit aan overlevenden.

Voordat de ramp plaatsvond, waren deze christenen meerdere malen in elkaar geslagen door hindoes.

Raju en zijn gemeenteleden zijn volgens Open Doors exemplarisch voor de manier waarop christenen in India, Sri Lanka en Indonesiė omgaan met de ramp. Christenen helpen dorps- en stagenoten die hen voorheen het leven zuur maken, aldus de organisatie die opkomt voor vervolgde christenen wereldwijd.

In India zijn volgens Open Doors in het verleden een aantal christenen gedood door aanhangers van de radicale hindoe-beweging Rashtriya Swayamsevak Sang. Nu prijst die organisatie zelfs de christenen voor hun inspanningen.

Ook in Sri Lanka bieden christenen noodhulp, terwijl op dat eiland talloze kerken zijn aangevallen door boeddhisten. Open Doors meldt ook dat ongeveer de helft van de Indonesische kerken meedoet aan de hulpacties voor het bijna volledig islamitische Atjeh. In de zwaar getroffen regio worden christenen “zwaar vervolgd“.

Blade20
15-01-05, 10:07
Tja, de kern van het Christendom.

Maar iets zegt me dat hun vervolgers niet dezelfde genade kennen.

taouanza
15-01-05, 10:10
Geplaatst door Blade20
Tja, de kern van het Christendom.

Maar iets zegt me dat hun vervolgers niet dezelfde genade kennen.


http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=124945&highlight=cremeren

Meelijkwekkend ben je.

Blade20
15-01-05, 10:12
Geplaatst door taouanza
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=124945&highlight=cremeren

Meelijkwekkend ben je.

Ik heb het over na de ramp. Dan zal deze samenwerking weer opbreken en gaat de vervolging gewoon door. (dat had ik idd er wel bij moeten zeggen)

taouanza
15-01-05, 10:24
Geplaatst door Blade20
Ik heb het over na de ramp. Dan zal deze samenwerking weer opbreken en gaat de vervolging gewoon door. (dat had ik idd er wel bij moeten zeggen)

:moe:

Zwarte Schaap
15-01-05, 11:31
Open Doors 50 jaar

Dit jaar bestaat de organisatie "Open Doors" 50 jaar. In 1955 begon men met de bijbelverspreiding in Oost-Europa (toen nog onder de naam "Kruistochten") . Toen smokkelde men nog Bijbels, want het was verboden Bijbels in te voeren. Vele christenen achter het IJzeren Gordijn ontvingen zo een Bijbel. Veel gemeenten werden voorzien van christelijke lectuur. Dit heeft zegenrijk gewerkt in een tijd, dat dit alles niet of nauwelijks door de communistische overheid was toegestaan.

Sinds het IJzeren Gordijn is opengebroken (in 1989 viel de Berlijnse muur) richt men zijn aandacht op moslimlanden. In veel van deze landen zijn Kerk en christendom verboden en is het verboden een Bijbel in bezit te hebben. In veel van deze landen bestaat van oudsher een christelijke Kerk. Denkt u maar aan Syriė, Irak en Libanon. Uit andere landen is de Kerk (bijna) verdwenen. Denkt u maar aan Noord-Afrika. Ook is "Open Doors" in China en Viėtnam actief. Hier liggen enorme kansen voor het evangelie. Velen komen dan ook tot geloof, dankzij de wonderlijke zegenwerking van de Here van de Kerk. "Open Doors" is nu actief in vijftig landen.

Politiek gezien volgen ze de Imperialistische politiek, namelijk sinds de val van het communisme is de Islam door het westen verheven tot Oppervijand. Denk aan de schijnheilige aandacht voor de hijaab, denk aan de Secretaris generaal van de NAVO, Fukuyama, Botsende beschavingen ..etc..''Kruistochten'' sluit hierbij goed aan.

Marsipulami
15-01-05, 13:25
Open Doors doet mij denken aan van die irritante evangelicalen die iedereen zitten lastig te vallen met hun geloof en hun bijbels en met allerlei listen en lagen de kwetsbare positie van mensen in nood misbruiken om ze hun religie door de strot te duwen. Je kan die evangelicalen herkennen aan hun schijnheilige glimlach (een glimlach zoals die van een rat die net haar jongen heeft opgevreten).

Julien
15-01-05, 14:35
Geplaatst door Marsipulami
Open Doors doet mij denken aan van die irritante evangelicalen die iedereen zitten lastig te vallen met hun geloof en hun bijbels en met allerlei listen en lagen de kwetsbare positie van mensen in nood misbruiken om ze hun religie door de strot te duwen. Je kan die evangelicalen herkennen aan hun schijnheilige glimlach (een glimlach zoals die van een rat die net haar jongen heeft opgevreten).

ik ben ook geen fan van de evangelicals..

maar je kan veel van ze zeggen, maar ze zijn niet gewelddadig..dan heb ik liever deze djihaad ;)

mark61
15-01-05, 15:20
Geplaatst door Marsipulami
De Indiase dominee Isaac Raju uit Lothkunta (Zuid-India) en zijn gemeenteleden hielpen een dag na de ramp mee met het begraven van de doden.

Ze kunnen het blijkbaar toch niet laten om hindoes die gecremeerd moeten worden stiekem te begraven. Denken ze ze zo posthuum te bekeren?

freya
15-01-05, 16:07
Geplaatst door mark61
Ze kunnen het blijkbaar toch niet laten om hindoes die gecremeerd moeten worden stiekem te begraven. Denken ze ze zo posthuum te bekeren?

:haha:



Het is wel diep triest
:moe:

mark61
15-01-05, 17:00
Geplaatst door freya
:haha:



Het is wel diep triest
:moe:

Tzal wel een verschrijvinkje zijn. Hoewel ze ook Thais aan het begraven waren, begreep ik.