PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Radicale moslims moeten toon matigen'



rikkie
15-01-05, 09:48
'Radicale moslims moeten toon matigen'

Niet Ayaan Hirsi Ali, maar radicale moslims moeten hun toon matigen. Dat zegt rechtsgeleerde Afshin Ellian zaterdag in een interview met het Algemeen Dagblad. Hij zegt te hopen dat het VVD-Kamerlid, dat dinsdag terugkeert in Den Haag, zich staande houdt tegen de zware kritiek.


Volgens Ellian staat Hirsi Ali te popelen haar Kamerwerk te hervatten. "In ons laatste telefoongesprek was ze zeer strijdbaar en enthousiast. Het gaat goed met haar. Ze is gelukkig wel wat gewend." Hij verwacht dat de politica er in zal slagen kwesties als terrorisme, veiligheid en integratie weer aan de orde te stellen, ondanks de druk van buitenaf en van collega-parlementariërs.

Ellian vindt dat het kabinet na de moord op Theo van Gogh 'slap en amateuristisch' heeft gereageerd. Hij hekelt met name minister Piet Hein Donner van Justitie, die na de moord opriep tot het matigen van de toon in het debat over religieuze kwesties. "Niet Ayaan Hirsi Ali, maar de terroristen moeten hun toon matigen en het land uitgezet worden. Laat de Rotterdamse imam, die homo's uitscheldt en Europeanen varkens noemt, zijn toon eens matigen", zegt Ellian.

De rechtsgeleerde wil dat imams die 'de boel opruien' Nederland worden uitgezet. "En stuur ze niet weg met een enkeltje Roosendaal, maar met een militair vliegtuig naar Syrië, Egypte of Marokko. Daarmee bevrijd je de gematigde moslims van lieden die voor verharding zorgen."

taouanza
15-01-05, 09:50
Wat een zegen voor het vaderland.

catch28
15-01-05, 10:09
Hun toon matigen? Maak van je hart geen moordkuil. Laat die mensen toch gewoon zeggen dat homo's lager dan lager zijn, en de europeanen varkens. Als de mensen het in de moskee niet willen horen, kunnen ze toch een andere moskee zoeken? Blijkbaar is dit wat ze willen horen.

een bevel\ een oproep om andere mensen te doden\ pijnigen dat mag niet. Het prachtig geschreven boekje dat bij de bekende moskee in Amsterdam werd uitgegeven, alwaar werd opgeroepen om homo's met hun hoofd naar beneden van een toren af te sodeflikkeren, moet dus verboden worden.

Maar homo's\europanen zijn varkens en westerse vrouwen hoeren, dat mag je best zeggen. Ik wil graag weten hoe de mensen er echt over denken. Elk mens heeft verstand gekregen, en kan zelf beoordelen of hij vindt dat die imam gelijk heeft - ook de moslims. Die imams wegsturen is een motie van wantrouwen aan het adres van de moslims.

TonH
15-01-05, 11:51
Geplaatst door rikkie
'Radicale moslims moeten toon matigen'

Niet Ayaan Hirsi Ali, maar radicale moslims moeten hun toon matigen. Dat zegt rechtsgeleerde Afshin Ellian zaterdag in een interview met het Algemeen Dagblad. Hij zegt te hopen dat het VVD-Kamerlid, dat dinsdag terugkeert in Den Haag, zich staande houdt tegen de zware kritiek.


Volgens Ellian staat Hirsi Ali te popelen haar Kamerwerk te hervatten. "In ons laatste telefoongesprek was ze zeer strijdbaar en enthousiast. Het gaat goed met haar. Ze is gelukkig wel wat gewend." Hij verwacht dat de politica er in zal slagen kwesties als terrorisme, veiligheid en integratie weer aan de orde te stellen, ondanks de druk van buitenaf en van collega-parlementariërs.

Ellian vindt dat het kabinet na de moord op Theo van Gogh 'slap en amateuristisch' heeft gereageerd. Hij hekelt met name minister Piet Hein Donner van Justitie, die na de moord opriep tot het matigen van de toon in het debat over religieuze kwesties. "Niet Ayaan Hirsi Ali, maar de terroristen moeten hun toon matigen en het land uitgezet worden. Laat de Rotterdamse imam, die homo's uitscheldt en Europeanen varkens noemt, zijn toon eens matigen", zegt Ellian.

De rechtsgeleerde wil dat imams die 'de boel opruien' Nederland worden uitgezet. "En stuur ze niet weg met een enkeltje Roosendaal, maar met een militair vliegtuig naar Syrië, Egypte of Marokko. Daarmee bevrijd je de gematigde moslims van lieden die voor verharding zorgen."

De 'Terugkeer' wordt voorbereid... In het AD onder de volgende titel:

AD 15-01-2005

Het gaat goed met Hirsi Ali
Door Carel Brendel

Niet Ayaan Hirsi Ali, maar radicale moslims moeten hun toon matigen. Dat zegt haar geestverwant Afshin Ellian. Hij hoopt dat het VVD-Kamerlid, dat dinsdag terugkeert aan het Binnenhof, zich staande houdt tegen de zware kritiek.

Rechtsgeleerde Afshin Ellian verheugt zich op de terugkeer van het ondergedoken Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. ,,In ons laatste telefoongesprek was ze zeer strijdbaar en enthousiast. Het gaat goed met haar. Ze is gelukkig wel wat gewend. Nu ze op het punt staat in de Tweede Kamer terug te keren, komen links en rechts allerlei opportunisten met kritiek. Dat is heel zwaar voor haar. Maar ik ben optimistisch. Ik denk dat het haar zal lukken om belangrijke kwesties als terrorisme, veiligheid en integratie aan de orde te stellen.''

Ellian is net als Ayaan gevlucht voor de politieke terreur in een islamitisch land. Hij hoort tot het clubje politieke vrienden van Hirsi Ali. En net als zij waarschuwt hij al jaren voor de gevaren van de radicale tak van de islam. Met zijn felle toon maakt hij zich niet bij iedereen geliefd. Volgens critici zaaien Hirsi Ali en hij als 'verlichtingsfundamentalisten' tweedracht tussen moslims en anderen.

Hoe kijkt u terug op de maanden sinds de moord op Theo van Gogh?

,,Niet echt vrolijk. Een deel van de Nederlandse elite, met name de gereformeerden binnen het CDA maar ook een deel van de PvdA, heeft de neiging te capituleren voor terreur. Mohammed B. heeft op het lichaam van Van Gogh een brief achtergelaten waarin hij de oorlog verklaart aan onze democratie. Hij wenst ons allemaal dood, niet alleen Ayaan en Theo. Dit was een aanslag op onze vrijheid.

Maar Balkenende reageerde slap en amateuristisch. Hij had direct naar Amsterdam moet komen, om zich - omringd door een aantal verlichte imams, wethouder Aboutaleb, Hirsi Ali en andere prominenten - op de plek van de moord uit te spreken tegen deze moord. Net als burgemeester Giuliani van New York en president Bush deden na 11 september 2001. Dan had hij de mensen verenigd: wij, de beschaafde mensen, moslims en niet-moslims tegen hen, de moordenaars. Als je dat eerst doet, kun je daarna scholen en moskeeën bezoeken om te laten zien dat je geweld tegen moslims ook afwijst.

Het gemeentebestuur van Amsterdam heeft uitstekend werk verricht. Ze hebben de vrede bewaard. Ondertussen begon minister Donner over godslastering, in plaats van de terroristen angst aan te jagen. Stel dat Bush na 11 september McDonald's en Coca Cola had bedreigd omdat de radicale moslims aanstoot nemen aan deze bedrijven.''

Maar kan het geen kwaad om de toon in het debat te matigen?

,,Je hebt drie categorieën in het debat. Allereerst de kunstenaars, cabaretiers en artiesten, en mensen als Van Gogh. Het zou toch te bizar zijn dat die geen grapjes of kunstwerken mogen maken, alleen omdat een paar mensen het niet snappen.

Dan heb je de academici en journalisten, die allemaal heel beschaafd en fatsoenlijk discussiëren. Het is mijn taak als rechtsgeleerde om zaken aan de orde te stellen en daarbij gebruik ik geen onfatsoenlijke woorden als geitenneuker.

En ten slotte heb je de parlementariërs, die vrij vrij hun mening moeten kunnen geven. Dan worden er maar een paar moslims boos op Hirsi Ali. Als de VVD begint over de WAO, dan worden de uitkeringstrekkers boos. En als de PvdA wat zegt over belastingen, maken ze de rijke mensen woedend. Niet Ayaan Hirsi Ali, maar de terroristen moeten hun toon matigen en het land uitgezet worden. Laat de Rotterdamse imam, die homo's uitscheldt en Europeanen varkens noemt, zijn toon eens matigen.''

Wat moet er gebeuren?

,,Laten we beginnen imams het land uit te zetten die de boel opruien en niet de Nederlandse nationaliteit hebben. Dat hoeft juridisch geen enkel probleem te zijn. En stuur ze niet weg met een enkeltje naar Roosendaal, maar met een militair vliegtuig naar Syrië, Egypte of Marokko. Daarmee bevrijd je de gematigde moslims van de lieden die voor verharding zorgen.''

Het verwijt klinkt vaker dat mensen als u een verharding veroorzaken. Er zou in Nederland sprake zijn van islamofobie.

,,Wie dat bespottelijke woord verzint, moet zijn hersens laten nakijken. Kritiek op een religie is toch niet verkeerd? Trouwens, de moslims in Nederland leven gelukkig. Ze hebben islamitische scholen en ze mogen hun godsdienst vrij uitoefenen.

Ben je islamofoob als je tegen het hoofddoekje bent? In Iran strijden miljoenen islamitische vrouwen tegen de hoofddoek. Daar is het een symbool van onderdrukking. Ik realiseer me best dat sommige vrouwen een hoofddoek dragen uit vroomheid. Maar ik mag van de overheid verlangen dat haar vertegenwoordigers - rechters, agenten, brandweerlieden - zich neutraal kleden en niet met hoofddoeken, kruisen of keppeltjes rondlopen. Dat is toch geen islamofobie?''

Werkt de aanpak van Ayaan niet contraproductief? Zelfs mishandelde islamitische vrouwen keren zich tegen haar film Submission.

,,Je kunt niet verwachten dat alle moslimvrouwen na het zien van Submisson opeens hun hoofddoekje gaan verbranden. Ayaans strijd zal vele jaren duren. Maar ik weet zeker dat in een miljoen huishoudens over deze film is gediscussieerd. Genoeg Fatima's hebben hun vader gevraagd: moeten wij echt geslagen worden?''

Kan Hirsi Ali nog functioneren onder alle bedreigingen?

,,Voor haar maakt het weinig meer uit. Ze moet deze weg voortzetten. Hirsi Ali komt op voor emancipatie en bestrijdt religieuze achterlijkheid.''

Hoe is het eigenlijk met uw eigen veiligheid?

,,Ik leef niet zo vrij als voor 2 november. Er zijn beperkingen waar ik niet over praat. Maar ik blijf stelling nemen in artikelen en interviews.''


1. Hirsi Ali gevlucht voor politieke terreur in een islamitisch land? :confused:

2. Fijn dat hij er nog even een extra religeuze tegenstelling bij probeert te maken... :moe:

GeenKritiek
15-01-05, 11:59
Wie hier op dit forum zou zich nou echt druk maken als radicale haatzaaiende imams het land uitgezet worden? Wie zou ze nu echt missen?

TonH
15-01-05, 12:15
Geplaatst door TonH
2. Fijn dat hij er nog even een extra religeuze tegenstelling bij probeert te maken... :moe: [/B]

Vergat er bij te vragen wat er in hemelsnaam gereformeerd is aan Gerd Leers, de burgemeester van Maastricht :maf2:

mark61
15-01-05, 12:56
Geplaatst door GeenKritiek
Wie hier op dit forum zou zich nou echt druk maken als radicale haatzaaiende imams het land uitgezet worden? Wie zou ze nu echt missen?

Jij o.a. En nog hele volksstammen. Valt er niks meer te kankeren. Weer geen zondebok voor het onbehagen.

Turkish_boy
15-01-05, 15:35
Wil zij ook dood?

mussie77
15-01-05, 15:39
Wat doe je dan met een "slechte,radicale nederlander??"

~Panthera~
15-01-05, 15:47
Geplaatst door mussie77
Wat doe je dan met een "slechte,radicale nederlander??"
-------------

Die pleur je van de.............sorry, foute toonzetting. :D



Begin ook al te redicaliseren. :hihi:

Spoetnik
15-01-05, 15:50
Geplaatst door ~Panthera~

Begin ook al te redicaliseren. :hihi:

Laat ik het niet merken! Anders voerder ik je aan de katten.

~Panthera~
15-01-05, 15:53
Geplaatst door Spoetnik
Laat ik het niet merken! Anders voerder ik je aan de katten.
-----------------------------------

:eek:

mussie77
15-01-05, 16:08
Juist dat bedoel ik dus......................


Nee, zorg dat mensen het goed hebben en leven dan hoeven ze namelijk niet te luisteren naar zulke dingen.......

Hitler heeft alleen voet aan grond gekregen omdat Duitsland op dat moment in een totale economische crisis zat...

Coolassprov MC
15-01-05, 16:30
MOOPS!

Coolassprov MC
15-01-05, 16:31
Ben ik een radicaal als ik van mening ben dat de beste politica/politicus na degene die lui en corrupt is, degene is die dood en begraven is?

Ik vind zelf van wel.

Coolassprov MC
15-01-05, 16:34
Geplaatst door mussie77
Wat doe je dan met een "slechte,radicale nederlander??"

Simpel!

Die nodig je iedere avond uit bij Netwerk en NOS NOVA en wat heb je nog meer voor propagandistische vervuiling van de ether?

DEMOcraat
15-01-05, 17:44
Geplaatst door GeenKritiek
Wie hier op dit forum zou zich nou echt druk maken als radicale haatzaaiende imams het land uitgezet worden? Wie zou ze nu echt missen?
waarom imams en niet iedereen die die radicaal en haatzaaiend is zoals hirsi..

mussie77
30-01-05, 20:38
Juist een Geert Wilders dus....................een Hirsi Ali...
die kunnen we jm genoeg niet terug sturen....

Geert schijnt van Javaans afkomst te zijn en Hirsi wordt niet meer toegelaten.......in d'r eigen land...hehheheh

Dumpen in Nl dan maar.