PDA

Bekijk Volledige Versie : VVD'ers willen liberalere Hirsi Ali



NIS
15-01-05, 11:53
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali moet zich meer aan de liberale uitgangspunten houden. Als de partijleiding haar daartoe niet beweegt, willen VVD'ers op het komende partijcongres een motie tegen haar indienen. Dat zegt Edwin van de Haar van de conservatieve Edmund Burke Stichting zaterdag in Het Parool.

Van de Haar vindt dat bepaalde voorstellen van Hirsi Ali zouden neerkomen op een sterker ingrijpen van de overheid in het privé-leven, bijvoorbeeld bij medische controle op besnijdenis. Het bestuurslid van de stichting noemt dat in strijd met het liberalisme. "Als liberaal slaat je de schrik om het hart", zegt Van de Haar.

Hij noemt het indienen van een motie tegen de VVD-politica 'een serieuze optie'. In die motie zal staan dat de VVD-fractie met een duidelijk liberaal verhaal moet komen. Van de Haar hoopt dat de partijtop Hirsi Ali zal 'corrigeren', al heeft hij daar weinig hoop op: "Ze is de darling van de partijtop."

~Panthera~
15-01-05, 15:18
Geplaatst door NIS
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali moet zich meer aan de liberale uitgangspunten houden. Als de partijleiding haar daartoe niet beweegt, willen VVD'ers op het komende partijcongres een motie tegen haar indienen. Dat zegt Edwin van de Haar van de conservatieve Edmund Burke Stichting zaterdag in Het Parool.

Van de Haar vindt dat bepaalde voorstellen van Hirsi Ali zouden neerkomen op een sterker ingrijpen van de overheid in het privé-leven, bijvoorbeeld bij medische controle op besnijdenis. Het bestuurslid van de stichting noemt dat in strijd met het liberalisme. "Als liberaal slaat je de schrik om het hart", zegt Van de Haar.

Hij noemt het indienen van een motie tegen de VVD-politica 'een serieuze optie'. In die motie zal staan dat de VVD-fractie met een duidelijk liberaal verhaal moet komen. Van de Haar hoopt dat de partijtop Hirsi Ali zal 'corrigeren', al heeft hij daar weinig hoop op: "Ze is de darling van de partijtop."
-------------

Alleen hier al moet ik van :kotsen:

Bofko
15-01-05, 15:26
Geplaatst door NIS
"Ze is de darling van de partijtop."


Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Alleen hier al moet ik van :kotsen:

:D . Ja dit kan alleen maar gezegd worden door een guitige, gepensioneerde, Wassenaar VVD-er op een partij-party na 3 glazen champagne .

mark61
15-01-05, 15:29
Geplaatst door Bofko
:D . Ja dit kan alleen maar gezegd worden door een guitige, gepensioneerde, Wassenaar VVD-er op een partij-party na 3 glazen champagne .

Rustig, 's ochtends beginnen we met sherry.

~Panthera~
15-01-05, 15:30
Geplaatst door Bofko
:D . Ja dit kan alleen maar gezegd worden door een guitige, gepensioneerde, Wassenaar VVD-er op een partij-party na 3 glazen champagne .
-----------

Wordt ik helemaal nieges van. :terrorist

~Panthera~
15-01-05, 15:31
Geplaatst door mark61
Rustig, 's ochtends beginnen we met sherry.
-------------

Moet je eens proberen vol te houden : 10 dagen lang vasten en dan een sherrykuur er achter aan.
Lachen dat je doet !! :hihi:

mark61
15-01-05, 15:31
Waar bemoeit zo'n conservatief zich eigenlijk mee? Doet ie ook adviezen aan de SP? Liberalen waren toch heeeel anders?

Misschien is de SP wel wat voor AHA. Maximaal overheidsingrijpen en niet-zo-latent-anti-moeslim.

mark61
15-01-05, 15:38
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Moet je eens proberen vol te houden : 10 dagen lang vasten en dan een sherrykuur er achter aan.
Lachen dat je doet !! :hihi:

De slijter misschien. Ik niet. :moe:

~Panthera~
15-01-05, 15:43
Geplaatst door mark61
De slijter misschien. Ik niet. :moe:
---------------

:moe: