PDA

Bekijk Volledige Versie : Lichaam Ward Beysen dood teruggevonden (Belgisch politicus)



Marsipulami
15-01-05, 14:51
Lichaam Ward Beysen dood teruggevonden
Bron: Belga

15/1/2005 13:27



ANTWERPEN 15/01 (BELGA) = De politie heeft zaterdagmiddag het levenloze lichaam van politicus Ward Beysen opgevist uit een vijver in de buurt van het Fort van Wilrijk. Dat meldt het Antwerpse parket. Beysen was sinds vrijdag vermist. Duikers hebben kort na 12 uur het lichaam van de 63-jarige voorzitter van het Liberaal Appel gelokaliseerd. Maar de afspraak was dat er niets zou worden ondernomen tot het labo en een wetsdokter ter plaatse waren. Het lichaam werd vervolgens bovengehaald en het parket bevestigde dat het om het lichaam van Ward Beysen gaat. Over de doodsoorzaak is nog niets bekend. Het is aan de wetsdokter om de nodige vaststellingen te doen. Zelfmoord wordt niet uitgesloten. Een afscheidsbrief is tot nu toe niet gevonden. (BAR)

Wide-O
15-01-05, 14:53
O jee...

Marsipulami
15-01-05, 14:53
Guy Verhofstadt geschokt door overlijden Beysen

za 15/01/05 - Premier Guy Verhofstadt (VLD) regeageert geschokt op het overlijden van Ward Beysen. Het lichaam van Beysen werd vanmiddag gevonden in een vijver in het Antwerpse district Wilrijk. Mogelijk gaat het om zelfmoord.

Beysen is een voormalige partijgenoot van premier Verhofstadt. Enkele jaren geleden begon hij het steeds openlijker moeilijk te krijgen met de te linkse partijlijn van de VLD.

In 2002 richtte hij een eigen partij op, het Liberaal Appel. Toen hij aankondigde om daarmee in 2003 naar de verkiezingen te trekken, werd hij uit de Europese VLD-fractie gezet.

Belang eert "oud-minister die cordon doorbrak"

Ook Filip Dewinter, de Antwerpse voorman van Vlaams Belang, reageert onthutst op de dood van Beysen. Hij weigert te aanvaarden dat zijn (mogelijke) zelfmoord te maken had met politieke motieven.

Op de nieuwjaarsreceptie van Vlaams Belang is een minuut stilte gehouden voor Ward Beysen. De partij loofde hem als "de eerste gewezen minister die het cordon sanitaire doorbrak".

Beysen was inderdaad een hevig voorstander van het afschaffen van het cordon sanitaire. Hij had ook plannen om samen met Vlaams Belang naar de verkiezingen te trekken in 2006 én hij was voorzitter van het comité tegen het vreemdelingenstemrecht van het Vlaams Blok/Vlaams Belang.

Spoetnik
15-01-05, 15:27
Weer een politieke moord in Belgie?

Wide-O
15-01-05, 17:04
Geplaatst door Spoetnik
Weer een politieke moord in Belgie?

Kan ik me moeilijk voorstellen. Sinds hij weggegaan is bij de VLD had ie niet bepaald veel macht meer.

Wel heeft ie altijd een heel stug anti-migrantendiscours gehouden, vandaar mijn "o jee".

Enfin, voorlopig lijkt het een privé-zaak te zijn.

Spoetnik
15-01-05, 17:12
Zat hij in een auto toen hij uit de vijver werd gevist?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zelfmoord pleegt door in de vijver te springen..

TonH
15-01-05, 17:14
... en geen helicopters gekocht de afgelopen jaren? :roker:

Wide-O
15-01-05, 17:14
Nee, te voet. En z'n jasje & gsm lagen op de oever. Ik ben het met je eens dat zelfmoord door in een vijver te springen nogal vreemd lijkt.

Wide-O
15-01-05, 17:15
Geplaatst door TonH
... en geen helicopters gekocht de afgelopen jaren? :roker:

:hihi: