PDA

Bekijk Volledige Versie : Steeds meer dreigbrieven in België

Wide-O
16-01-05, 14:37
16/01/05 - nog meer dreigbrieven opgedoken

Ook de Egyptische zaakvoerder van pitazaak Amon in Hoogstraten en Mohamed Ibrahim Said, een genaturaliseerde Egyptenaar uit Berlaar, kregen een dreigbrief in de bus. In de brief staat de boodschap 'U weet het dus, pak uw biezen of sterf', te lezen.

De brieven zijn afgestempeld in Herentals. Het parket van Kortrijk leidt het onderzoek en bundelt de zaken.

Bron: RTV

:moe:

TonH
16-01-05, 17:09
Geplaatst door Wide-O
16/01/05 - nog meer dreigbrieven opgedoken

Ook de Egyptische zaakvoerder van pitazaak Amon in Hoogstraten en Mohamed Ibrahim Said, een genaturaliseerde Egyptenaar uit Berlaar, kregen een dreigbrief in de bus. In de brief staat de boodschap 'U weet het dus, pak uw biezen of sterf', te lezen.

De brieven zijn afgestempeld in Herentals. Het parket van Kortrijk leidt het onderzoek en bundelt de zaken.

Bron: RTV

:moe:

Vast zo'n Nederlandse belastingvluchteling... :moe:

Wide-O
16-01-05, 17:21
Geplaatst door TonH
Vast zo'n Nederlandse belastingvluchteling... :moe:

Belg zou zoiets nooit doen netuurlek :ego:

Geintje. Ik word hier kotsmisselijk van. Ik denk echt aan emigreren, al een hele tijd. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Dit is niet mijn wereld. 't Is vluchten natuurlijk, maar het VB is wel FF de grootste partij in Vlaanderen. En ook al vindt Taouanza mij een miss Millie en vindt ZS mij een whimp, ik vind dat je dit niet mag doen met mensen. Nooit. Die mensen schrikken zich toch wezenloos ? Of misschien niet meer, nog erger.

Wat denk je van de term Millievluchteling ?

TonH
16-01-05, 17:29
Geplaatst door Wide-O
Millie vluchteling ?

Wasdat? :confused:

taouanza
16-01-05, 17:34
Geplaatst door Wide-O
Belg zou zoiets nooit doen netuurlek :ego:

Geintje. Ik word hier kotsmisselijk van. Ik denk echt aan emigreren, al een hele tijd. Ik wil hier niks mee te maken hebben. Dit is niet mijn wereld. 't Is vluchten natuurlijk, maar het VB is wel FF de grootste partij in Vlaanderen. En ook al vindt Taouanza mij een miss Millie en vindt ZS mij een whimp, ik vind dat je dit niet mag doen met mensen. Nooit. Die mensen schrikken zich toch wezenloos ? Of misschien niet meer, nog erger.

Wat denk je van de term Millievluchteling ?

Ik heb jou nooit een miss Millie genoemt maar voel je nou aangesproken?:wijs:

Wide-O
16-01-05, 18:57
Geplaatst door taouanza
Ik heb jou nooit een miss Millie genoemt maar voel je nou aangesproken?:wijs:

Wil je een eerlijk antwoord ? Ja ik voelde me aangesproken. Omdat ik dat in zekere zin ook gewoon ben. Blank, goedverdienend, consumerend etc... Die aardige Wide-O, die zo braaf meeprikt. Die het wel eens zal opnemen voor die arme sukkels van allochtonen. Dat zie ik bij mezelf ook wel een beetje, dus spreek je me aan :)

Aan de andere kant ben ik ook in zekere zin jouw objectieve bondgenoot, maar zal ik je daar nooit van kunnen overtuigen. En wil jij dat niet eens - terecht misschien. Maar het frustreert me wel (een beetje)

Ik heb soms het idee dat jij wacht tot elke autochtoon zijn "masker" laat vallen, en dan toch gewoon een vuige racist blijkt te zijn. ZS speelt dat spelletje ook. Een seksueel losbandig wezen, van god los, die als ie al niet openlijk jou afkat, dan toch gewoon jou wil gebruiken als middel om zichzelf "beter te voelen". En ondertussen z'n vrouw in elkaar slaat, als ie al niet homo is. Of kindjes neukt.

Ik zou ook zo stom zijn om jou gewoon te bezoeken in alle eerbaarheid, en dan een gigantische fout te maken door jou een flesje door mezelf in mekaar geklunste wijn aan te bieden, vol trots, en met de beste bedoelingen. Enfin, nu niet meer, dat heb ik hier wel geleerd, maar tot een paar maand geleden wel. Goh, wat zou ik afgaan...

En aan de andere kant... elke keer dat ik er nog maar aan denk om jou te bekritiseren, komt er wel weer een debiele autochtoon voorbij die nog net FF beledigender is dan ik ooit zou kunnen zijn, genre Gerrit Jans, en die jou wil kwetsen met datgene waar ie dan denkt dat ie je zou kunnen kwetsen. Wat ook al lang niet meer lukt natuurlijk. En terecht.

Moeilijk uit te leggen dit, misschien moeten we maar eens een echt miss Millie topic openen ?

Ik weet van mezelf dat ik nooit iemand slecht behandeld heb omwille van ras, huidskleur, of geloof. Of zelfs op die basis een onderscheid heb gemaakt. Ik vin een groot percentage van de wereldbevolking kut, maar dat is hoogmoed (of wijsheid), en niet gebaseerd op die domme onderscheidjes. En ik durf niet eens te zeggen van mezelf dat ik 100% niet-rascist ben. Akelig hoor. Aan de andere kant speelde ik wel voetbal met Driss toen ik 5 was, en de hele klas mij een lul vond, en ik dat niet snapte. Want je voetbalt nu eenmaal niet met "dat soort mensen". Maar ik wou gewoon lekker egoistisch voetballen.

En ondertussen wil ik dus NIET leven in een maatschappij die toestaat dat die meneer met de pitabar dit soort rotbrieven krijgt. Nooit ofte never.

Misschien ben ik wel een soort van geschoolde PaulaAmsterdam of zo, ik weet het niet. Is ook niet zo belangrijk in the grand scheme of things, maar ik weet wel dat ik geen racist ben, en nooit zal zijn. Zelfs niet na drie strafpunten.

Was dit eerlijk genoeg ? Ik krijg hier vast wel spijt van :cool:

Was getekend: uw miss Millie.

TonH
24-01-05, 15:51
Geplaatst door Wide-O

Blij dat ik toch nog even teruglas wat ik de laatste week gemist had. Weinig respons op gekregen he, Wide-O...

Wide-O
24-01-05, 19:01
Nee. Misschien was het niet de moeite om op te reageren, ik weet het niet ? Was nochtans vanuit het hart, maggoed. :) Ik stof mijn gekrenkte ego wel weer even af hoor :D

Orakel
24-01-05, 23:09
Geplaatst door Wide-O
Wil je een eerlijk antwoord ? Ja ik voelde me aangesproken. Omdat ik dat in zekere zin ook gewoon ben. Blank, goedverdienend, consumerend etc... Die aardige Wide-O, die zo braaf meeprikt. Die het wel eens zal opnemen voor die arme sukkels van allochtonen. Dat zie ik bij mezelf ook wel een beetje, dus spreek je me aan :)

Aan de andere kant ben ik ook in zekere zin jouw objectieve bondgenoot, maar zal ik je daar nooit van kunnen overtuigen. En wil jij dat niet eens - terecht misschien. Maar het frustreert me wel (een beetje)

Ik heb soms het idee dat jij wacht tot elke autochtoon zijn "masker" laat vallen, en dan toch gewoon een vuige racist blijkt te zijn. ZS speelt dat spelletje ook. Een seksueel losbandig wezen, van god los, die als ie al niet openlijk jou afkat, dan toch gewoon jou wil gebruiken als middel om zichzelf "beter te voelen". En ondertussen z'n vrouw in elkaar slaat, als ie al niet homo is. Of kindjes neukt.

Ik zou ook zo stom zijn om jou gewoon te bezoeken in alle eerbaarheid, en dan een gigantische fout te maken door jou een flesje door mezelf in mekaar geklunste wijn aan te bieden, vol trots, en met de beste bedoelingen. Enfin, nu niet meer, dat heb ik hier wel geleerd, maar tot een paar maand geleden wel. Goh, wat zou ik afgaan...

En aan de andere kant... elke keer dat ik er nog maar aan denk om jou te bekritiseren, komt er wel weer een debiele autochtoon voorbij die nog net FF beledigender is dan ik ooit zou kunnen zijn, genre Gerrit Jans, en die jou wil kwetsen met datgene waar ie dan denkt dat ie je zou kunnen kwetsen. Wat ook al lang niet meer lukt natuurlijk. En terecht.

Moeilijk uit te leggen dit, misschien moeten we maar eens een echt miss Millie topic openen ?

Ik weet van mezelf dat ik nooit iemand slecht behandeld heb omwille van ras, huidskleur, of geloof. Of zelfs op die basis een onderscheid heb gemaakt. Ik vin een groot percentage van de wereldbevolking kut, maar dat is hoogmoed (of wijsheid), en niet gebaseerd op die domme onderscheidjes. En ik durf niet eens te zeggen van mezelf dat ik 100% niet-rascist ben. Akelig hoor. Aan de andere kant speelde ik wel voetbal met Driss toen ik 5 was, en de hele klas mij een lul vond, en ik dat niet snapte. Want je voetbalt nu eenmaal niet met "dat soort mensen". Maar ik wou gewoon lekker egoistisch voetballen.

En ondertussen wil ik dus NIET leven in een maatschappij die toestaat dat die meneer met de pitabar dit soort rotbrieven krijgt. Nooit ofte never.

Misschien ben ik wel een soort van geschoolde PaulaAmsterdam of zo, ik weet het niet. Is ook niet zo belangrijk in the grand scheme of things, maar ik weet wel dat ik geen racist ben, en nooit zal zijn. Zelfs niet na drie strafpunten.

Was dit eerlijk genoeg ? Ik krijg hier vast wel spijt van :cool:

:fpetaf:
This is how i will remind u.
Dank m'n waarde, voor deze openheid van zaken als het gaat om je zieleroerselen. Dit zijn van die pareltjes waar geen topers tegen op kunnen.
Wrom? Kweenie of ik daar een objectieve argumentatie voor kan vinden en als ik die kan vinden, of ie dan recht doet aan dit verhaal of er eerder afbreuk aan doet.
M'n eerste neiging is om met allerlei 'feel-good-texten' te komen als laat het hoofd niet hangen, geloof in jezelf en meer van dat uitgesleten chakra-gereutel.
Za'k daarom ook maar niet doen.
Wat ik er wel over kwijt wil, is deels geboren uit empathie (niet neerbuigend bedoeld) en deels uit egoďsme.

Empathie omdat ik er de teleurstelling en de afwijzing in bespeur. Meen te bespeuren om helemaal correct te formuleren.
Dat heb ik eerder gezien en gehoord van mensen die zich vanuit hun hart verhielden tot en inzetten voor 'allochtonen' en van diezelfden de knip op de neus kregen als ze te dicht bij kwamen of (te) kritisch werden.

Egoďsme omdat 'we' met deze obstinate en afwijzende houding de verkeerde mensen van 'ons' vervreemden, mensen waar we niet alleen wat aan kunnen hebben maar ook wat van kunnen leren.
Maar in 'onze' blinde woede maaien we al molenwiekend om ons heen, als een wervelstorm die pas gaat liggen nadat ie een hoop onherstelbare schade heeft aangericht.

Bij dit alles vraag ik me al tiepend af in hoeverre 'onze' ego en geldingsdrang van invloed is op de schade die 'we' aanrichten, omdat mensen over het algemeen gaan steigeren als die eigenschappen ten tonele verschijnen en onder druk komen te staan.

Annyways, doe mij, maar voornamelijk jezelf een lol en ga niet wijfelen aan je eigen racisme-gehalte, want dat zou zonde zijn van alles waarvan ik denk dat je voor staat.
En dit zeg ik echt niet uit pragmatische of opportunistische overwegingen, teneinde een 'medestrijder' te behouden.

Of misschien is het stiekum wel een beetje opportunisme. Moraliteit is namelijk net een plant die constant water nodig heeft en daarom betreur ik iedere druppel die nodeloos verdampt.

Ik gaat nu eerst ff een kleenex zoeken. :wink:

Wide-O
25-01-05, 08:40
Dank voor het scheutje water Orakel. Zat zelfs een beetje Pokon in, meende ik te bespeuren :lachu:

Feel-good teksten en knuffelmuren hebben we inderdaad geen behoefte aan :)

Teleurstelling... noem het "een dipje". Aan de andere kant snap ik de "afwijzing" en de woede ook donders goed, hoe zou ik zelf zijn nietwaar ? Maar als je daar over zou struikelen, zit het niet erg goed verankerd.

Een beetje pragmatisme, goedbegrepen egoisme en ja, zelfs opportunisme zijn verder niet altijd negatief, nee.

Ik hang me Lonsdale alweer in de kast hoor :engel: Nee geintje, zo gaat het niet natuurlijk. Ben iets te gehecht aan mijn "moraliteit" die langzaam is opgebouwd in de loop der jaren, met vallen en opstaan. :)

<werpt O. aangebroken pakje kleenex toe > ;)

TonH
25-01-05, 13:35
http://www.cosgan.org/images/midi/traurig/g045.gif

Het roert... Een vleugje male-bonding? In ieder geval heb je nu een waardige respons voor je 5 Drachmen :D

mark61
25-01-05, 13:41
Geplaatst door Wide-O
Nee. Misschien was het niet de moeite om op te reageren, ik weet het niet ? Was nochtans vanuit het hart, maggoed. :) Ik stof mijn gekrenkte ego wel weer even af hoor :D

Vanuit het hart, das schrikken hier. We houden niet zo van triomfantelijk geëtaleerde rechtschapenheid. Lieve jongen toch. :hihi:

Oh, en machtig geformuleerd!

Enfin, 100% with you. Zullen we een Miss Millie-Bevrijdingsfront oprichten?

Come to think of it, wat betekent die Belse naam Lieve(n)? Moet je dat letterlijk opvatten? Lieve Joris is wel een leuk voorbeeld.

mark61
25-01-05, 13:46
Geplaatst door Orakel
:fpetaf:
This is how i will remind u.
...

Ik gaat nu eerst ff een kleenex zoeken. :wink:

Je bent lief & wijs. Maar dat wist ik natuurlijk al. Male bonding rules OK!

Is een WC-rol ook goed? Van die zachte met een geurtje?

Bofko
25-01-05, 13:56
??

Geplaatst door mark61
Male bonding

Ik heb even wat gegoogeld om op de hoogte te blijven van de nieuwste behaviour-trends.

Male-bashing : een Amerikaans begrip, wat neerkomt op neerbuigend afkraken van de man waaraan deze zich dagelijks onderwerpt.
Male bonding : niet communiceren op de vrouwenmanier, zoals op de bank gaan zitten huilen, maar samen met een stel vrienden stoere dingen doen.

Ok, ik ben weer bij. :)

mark61
25-01-05, 13:59
Geplaatst door Bofko
Ik heb even wat gegoogeld om op de hoogte te blijven van de nieuwste behaviour-trends.

Male-bashing : een Amerikaans begrip, wat neerkomt op neerbuigend afkraken van de man waaraan deze zich dagelijks onderwerpt.
Male bonding : niet communiceren op de vrouwenmanier, zoals op de bank gaan zitten huilen, maar samen met een stel vrienden stoere dingen doen.

Ok, ik ben weer bij. :)

Hoe dan ook, we zijn weer gezellig bij elkaar. Virtueel dan. Dit is male bonding 2005, mind you.

TonH
25-01-05, 14:07
Geplaatst door mark61
Hoe dan ook, we zijn weer gezellig bij elkaar. Virtueel dan. Dit is male bonding 2005, mind you.

Zolang het niet op de WC is vinnik het prima. :ego:

Let's hugh http://www.mainzelahr.de/smile/liebe/hi.gif

*Kuch*

Bofko
25-01-05, 14:11
Geplaatst door TonH

:vreemd: De nieuwe knuffelallochtoon

mark61
25-01-05, 14:11
Geplaatst door TonH
Zolang het niet op de WC is vinnik het prima. :ego:

*Kuch*

Hoe kom je daar nou bij? Wide-O had een tijdelijk probleempje.

Zolang ik jouw huig niet van dichtbij hoef te bewonderen vinnik het ook best.

mark61
25-01-05, 14:14
Geplaatst door Bofko
:vreemd: De nieuwe knuffelallochtoon

We beginnen met een orthodoxe christen. Om ff te wennen.

Bofko
25-01-05, 14:19
Geplaatst door mark61
We beginnen met een orthodoxe christen. Om ff te wennen.

Uh nee dat bedoelde ik niet. :cool:
De nieuwe knuffelallochtoon begint zélf met huggen.

TonH
25-01-05, 14:37
Geplaatst door mark61
Hoe kom je daar nou bij? Wide-O had een tijdelijk probleempje.

Zolang ik jouw huig niet van dichtbij hoef te bewonderen vinnik het ook best.

Wie had het over huig?! :schok:

Die tong laat je maar thuis :ego:

TonH
25-01-05, 14:38
Geplaatst door Bofko

Nou, dan niet :ego:

:D

mark61
25-01-05, 14:39
Geplaatst door Bofko

Hč bah.

mark61
25-01-05, 14:40
Geplaatst door TonH
Wie had het over huig?! :schok:

Die tong laat je maar thuis :ego:

Ik refereerde aan uw fotoreportage elders op dit forum. Tong? Wat zit jij daar te doen achter je PC? Weet je vrouw daar wel van?

TonH
25-01-05, 14:59
Geplaatst door mark61
Ik refereerde aan uw fotoreportage elders op dit forum. Tong? Wat zit jij daar te doen achter je PC? Weet je vrouw daar wel van?

Oh die..... :D

Mijn vrouw werkt! :ego: