PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse kunstenaar: ne*kende en uit hun mond po*pende imams



Mill
16-01-05, 14:03
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=4253

In het Cobramuseum in Amstelveen is een expositie van zeer controversiële kunst van de Marokkaans-Nederlandse kunstenaar Rachid Ben Ali te zien.
De schilder maakte na de moord op Theo van Gogh 40 schilderijen waarin hij laat zien hoe hij over de islam denkt.
Het resultaat is heftig: neukende en uit hun mond poepende imams, naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam, en dat alles in een spoor van bloed en geweld. De schilderijen zijn nog tot en met 6 maart in het Cobramuseum te zien.

http://www.tiscali.nl/images/9/1/01-13-2005.0062.jpg

Dutchguy
16-01-05, 14:17
Als er maar een mooi lijssie om zit toch? :nerveus:

freya
16-01-05, 14:20
Geplaatst door Mill
naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam

Goh, wat ontzettend origineel :moe:

Tis nu echt een trend :strik:

Blade20
16-01-05, 14:51
Hoor ik daar een schreeuw voor verandering binnen de Islam van een kunstenaar?!?

Ja daadwerkelijk, wellicht is er toch hoop dan.
ZIjn er hier soms mensen die er vanuit gaan dat deze man het alleen doet voor het geld in opzichte van het klimaat in Nederland?

Waarschijnlijk wel, ik vraag me af hoeveel daarvan dit echt denken en hoeveel dat hopen.

Edit; Ik ga er natuurlijk vanuit dat de tentoonstelling grof wordt verstoord door bepaalde mensen.... afwachten of ik mijn gelijk krijg....

Breez
16-01-05, 14:55
Moeilijke keus. Nieuwe kerk of Cobramuseum?

TonH
16-01-05, 15:57
RACHID BEN ALI
15.1 t/m 6.3.2005

De succesvolle Marokkaans-Nederlandse beeldend kunstenaar Rachid Ben Ali exposeert recente schilderijen. De meeste werken zijn speciaal voor deze tentoonstelling gemaakt.

Rachid Ben Ali´s kunst komt voort uit twee culturen. Vaak is zij heftig, wreed, bloederig, gewelddadig, homo-erotisch. Op het eerste gezicht lijkt er in zijn werk een explosieve chaos te heersen. Maar dit alles gaat schuil onder een grote gevoeligheid, die pas in tweede instantie blijkt.

De doeken zijn gevuld met cartooneske tekeningen, rauw aangebrachte acrylverf, veel druipstreken, die de werken een grote haast en urgentie geven. Ze zijn vaak aangevuld met vreemd gespelde woorden en zinnen, meestal in het Engels, soms in het Nederlands of het Arabisch.

Hierdoor ontstaan een soort beeldverhalen vol obsessieve associaties. Persoonlijke ervaringen worden vermengd met algemene problemen als oorlog, homoseksualiteit en discriminatie.

Rachid Ben Ali Houdt ons zijn wereld voor, een sterk persoonlijke weergave van de onoverzichtelijke waanzin van onze tijd, waarin oorlog, gewelddadig fundamentalisme, displaced zijn, seks, eenzaamheid, liefde en tederheid allemaal een rol spelen.

Deze expositie maakt deel uit van het nationale evenement ´MarokkoNederland2005´

Voor twee afbeeldingen volg: http://www.cobra-museum.nl/tentoonstellingen/rachid_ben_ali.htm

taouanza
16-01-05, 16:16
Geplaatst door Marruecos
http://www.cobra-museum.nl/images/LR_Rachid_3.jpg


wtf? :verward:

Verandering in de islam. Het gaat om de verandering. Dus als iets van hoogwaardig niveau is kan je het ook veranderen door rotzooi. Het gaat om de verandering.

Ik denk dat deze sukkel nagelbijtend bij de brievenbus staat .
Hij kan waarschijnelijk niet wachten om bedreigd te worden. Hoe moet hij anders die orginele troep verkopen?

Blade20
16-01-05, 16:26
Nounou, de kerk heeft het ook de nodige keren moeten afzien in kunst hoor. Alleen zorgt de huidige tijd en omstandigheid ervoor dat het tegenwoordig harder gaat. Ik zal kijken of ik wat info kan vinden over kunst in het "verre" verleden waarbij de kerk het moest ontzien.

taouanza
16-01-05, 16:29
Geplaatst door Blade20
Nounou, de kerk heeft het ook de nodige keren moeten afzien in kunst hoor. Alleen zorgt de huidige tijd en omstandigheid ervoor dat het tegenwoordig harder gaat. Ik zal kijken of ik wat info kan vinden over kunst in het "verre" verleden waarbij de kerk het moest ontzien.

Ja hoor laten we alsjeblieft terug gaan naar de tijden waar mensen op de brandstapel eindigden voor hun overtuiging.

Blade20
16-01-05, 16:56
Geplaatst door taouanza
Ja hoor laten we alsjeblieft terug gaan naar de tijden waar mensen op de brandstapel eindigden voor hun overtuiging.

hmm, nee daar heb ik het niet over. Ik bedoel niet dat de kerk onrecht is aangedaan. Het belachelijk maken van de kerk was een belangrijk teken dat de kerk zijn tijd ten einde kwam.

Wat jij aandraagd van de brandstapel is juist de reden dat mensen dergelijke kunst gingen maken nadat de kerk niet meer voldoende slagkracht had om mensen die kritiek hadden te straffen.

taouanza
16-01-05, 17:06
Geplaatst door Blade20
hmm, nee daar heb ik het niet over. Ik bedoel niet dat de kerk onrecht is aangedaan. Het belachelijk maken van de kerk was een belangrijk teken dat de kerk zijn tijd ten einde kwam.

Wat jij aandraagd van de brandstapel is juist de reden dat mensen dergelijke kunst gingen maken nadat de kerk niet meer voldoende slagkracht had om mensen die kritiek hadden te straffen.

Dus mensen leverden pas kritiek toen het niet meer nodig was?

Blade20
16-01-05, 17:25
Geplaatst door taouanza
Dus mensen leverden pas kritiek toen het niet meer nodig was?

Nee, nu stuur je erop aan dat mensen respect hadden voor de Christenlijke religie vroeger en dus geen kritiek leverde.

Eerst is er met geweld tegen het Christendom verzet (veelal door adel voor eigen doel).

Als gevolg daarvan was er geen levensdreiging meer (geen religieuze dictatuur) en dus gingen mensen openlijk kritiek leveren. Daarvoor deden ze het heimelijk omdat de gevolgen anders levensbedreigend was.
Die kritiek was toen ook nog odig omdat niet iedereen vrij was van de religieuze Christenlijke dictatuur in Europa.

Zwarte Schaap
16-01-05, 19:35
Rachid Ben Ali´s kunst komt voort uit bla..bla.... Vaak is zij heftig, blabla...en homo-erotisch .

Rabi'ah.
16-01-05, 19:37
Geplaatst door taouanza


Ik denk dat deze sukkel nagelbijtend bij de brievenbus staat .
Hij kan waarschijnelijk niet wachten om bedreigd te worden. Hoe moet hij anders die orginele troep verkopen?

:haha:

Word! :D

mark61
16-01-05, 20:01
Geplaatst door freya
Goh, wat ontzettend origineel :moe:

Tis nu echt een trend :strik:

Misschien was hij wel eerder, whaddayaknow?

Rabi'ah.
16-01-05, 20:07
Geplaatst door mark61
Misschien was hij wel eerder, whaddayaknow?

Achja, hij slaat iig goed zijn slag. :duim:


Dat hij maar zoveel geld verdiene, dat hij kan gaan rentenieren en ons niet meer lastigvalt met dergelijke flauwekul. :moe:

Doeschate
16-01-05, 20:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Achja, hij slaat iig goed zijn slag. :duim:


Dat hij maar zoveel geld verdiene, dat hij kan gaan rentenieren en ons niet meer lastigvalt met dergelijke flauwekul. :moe:
Ach ja, je zal zo'n kunstenaar ook eens serieus nemen, he?

Hoezo kan hij jou trouwens lastig vallen? Welke gewetensvragen stelt hij jou?

Is het mogelijk dat niet iedereen de islam als de perfecte religie ziet?

Dutchguy
16-01-05, 20:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Rachid Ben Ali´s kunst komt voort uit bla..bla.... Vaak is zij heftig, blabla...en homo-erotisch .

Tja, hoe meer mensen onderdrukt worden hoe radicaler ze worden meen ik wel eens gelezen te hebben.

Zwarte Schaap
16-01-05, 20:35
Geplaatst door Dutchguy
Tja, hoe meer mensen onderdrukt worden hoe radicaler ze worden meen ik wel eens gelezen te hebben.

Ja dat denk ik ook. Jammer dat Theo dat niet inzag.

Het zegt voor mij nog meer namelijk dat hoe smeriger en banaler kunst is, en al helemaal als je de Islam op een zekere wijze besmeurt, des te meer aanzien krijg je in Nederland. Islambashing is de trend.

mark61
16-01-05, 20:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Achja, hij slaat iig goed zijn slag. :duim:


Dat hij maar zoveel geld verdiene, dat hij kan gaan rentenieren en ons niet meer lastigvalt met dergelijke flauwekul. :moe:

Zit er niet in. Na Paul Verhoeven is de anale fase niet zo populair meer in NL.

Blade20
16-01-05, 20:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja dat denk ik ook. Jammer dat Theo dat niet inzag.

Het zegt voor mij nog meer namelijk dat hoe smeriger en banaler kunst is, en al helemaal als je de Islam op een zekere wijze besmeurt, des te meer aanzien krijg je in Nederland. Islambashing is de trend.

Wellicht moeten wij Nederlanders ook maar eens een film maken zoals Shouf SHouf Habibi om de vooroodelen die sommige over ons hebben maar eens belachelijk te maken.

taouanza
16-01-05, 22:45
Geplaatst door Blade20
Wellicht moeten wij Nederlanders ook maar eens een film maken zoals Shouf SHouf Habibi om de vooroodelen die sommige over ons hebben maar eens belachelijk te maken.

Vooroordelen?:haha:

Maslov
16-01-05, 22:54
De laatste keer dat ik in het COBRA museum was tijdens de overzichtstentoonstelling van Karel Appel.

Ben benieuwd, ga er wel heen. Poepende imams, ben benieuwd :maf3:

Blade20
16-01-05, 22:58
Geplaatst door taouanza
Vooroordelen?:haha:

Mooi, dan heb je alvast geen recht van spreken als anderen dingen accepteren over de Islam wat jullie vooroordelen vinden.
Immers mag je niet met twee maten meten...

taouanza
16-01-05, 23:01
Geplaatst door Blade20
Mooi, dan heb je alvast geen recht van spreken als anderen dingen accepteren over de Islam wat jullie vooroordelen vinden.
Immers mag je niet met twee maten meten...

Debiel ik woon tussen en met Nederlanders ja. Ik haal mijn informatie over Nederland uit Nederland.Niet uit Saudie of Iran.
Maar je wil zeker nogmaals je domheid bewijzen.:moe:

Dat jij je onwetenheid koestert is jouw probleem.

Blade20
16-01-05, 23:09
Geplaatst door taouanza
Debiel ik woon tussen en met Nederlanders ja. Ik haal mijn informatie over Nederland uit Nederland.Niet uit Saudie of Iran.
Maar je wil zeker nogmaals je domheid bewijzen.:moe:

Dat jij je onwetenheid koestert is jouw probleem.

Dat bedoel ik niet.

Ik zeg enkel dit:

Als wij iets nadeligs zeggen over Islamieten zijn het vooroordelen.
Als jullie iets zeggen over Nederlands dan zijn het plotseling geen vooroordelen maar worden ze afgeschilderd als waarheden.

Wat geeft jouw, of wie dan ook het eenzijdige recht om enkel op je eigen hoop te schijten en anderen te bekritiseren als ze hetzelfde doen? Dat is totaal hypocriet.

850
16-01-05, 23:14
Zijn mooie schilderijen en tekeningen!
Lijkt op een mix tussen Basquiat en Baselitz.
Gelukkig herkent het Cobramuseum creativiteit.

Julien
16-01-05, 23:15
Geplaatst door Marruecos
Laat die autochtonen met hun verknipte seks-fantasieen maar lekker gaan genieten van z'n schilderijtjes.

pardon???

ennuh, deze kunstenaar is een Marokkaan..dat je het maar ff weet. blijkbaar zijn er dus ook Marokkanen met zulke 'verknipte seks-fantasieën'

ik vind het persoonlijk geen smaak deze kunst; maar ieder heeft z'n eigen smaak tja... ik snap trouwens ook niet wat hier anti-islam is? Het gaat toch niet over Mohammed of over God?

taouanza
16-01-05, 23:26
Geplaatst door Blade20
Dat bedoel ik niet.

Ik zeg enkel dit:

Als wij iets nadeligs zeggen over Islamieten zijn het vooroordelen.
Als jullie iets zeggen over Nederlands dan zijn het plotseling geen vooroordelen maar worden ze afgeschilderd als waarheden.

Wat geeft jouw, of wie dan ook het eenzijdige recht om enkel op je eigen hoop te schijten en anderen te bekritiseren als ze hetzelfde doen? Dat is totaal hypocriet.

Wat geeft jou het recht van alles voor mij in te vullen zodat ik de kwaaie piet ben?
wordt je daar zo happy van?

rikkie
17-01-05, 07:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Rachid Ben Ali´s kunst komt voort uit bla..bla.... Vaak is zij heftig, blabla...en homo-erotisch .

marokkaantjes zijn vaak lekkere geile mennekes om te zien.... :)

Afrux
17-01-05, 07:31
Geplaatst door taouanza
Verandering in de islam. Het gaat om de verandering. Dus als iets van hoogwaardig niveau is kan je het ook veranderen door rotzooi. Het gaat om de verandering.

Ik denk dat deze sukkel nagelbijtend bij de brievenbus staat .
Hij kan waarschijnelijk niet wachten om bedreigd te worden. Hoe moet hij anders die orginele troep verkopen?

Bedreigd worden??? Door sukkels die cultuur zien als een afgang en tegen de godswil.

Ieder mens heeft het recht om zijn leven en expressie te leiden zoals hij/zij wil. Of mevrouwtje taoueenza, die een van de domste imamsdie ooit gekend heb aanbidt, het leuk vindt of niet.


Dit soort mensen zijn bijzonder en apart en komen vor in ieder samenleving. Ik beschouw deze amazigh zelf als een tweede Lunes, die helaas vermoord is door jouw geestverwanten. Want dat hij geen ARabier was en niemand hem kon verplichten om moslim te zijn, vonden te ver gaan en daar staat de dood voor in hun zieke geesten.


IK ben geen fan van deze kunstennar, omdat zij kunst bekend staat om geweld en bloed en dat is niet mijn stijl. Maar ik vind dat hij het recht heeft om in te gaan in zijn kunst zoals hij dat wil.


Nu moet jij terug gaan naar je kunst, Imam Khalil, ik ben wel benieuwd of jij wel een hoofdoek draagt en niet werkt, want mocht het anders zijn dan ben jij volgens je geestverwant een kafir. Ik heb ook laatst een gesprek gehad met een marokkaanse dame in mini rok, die extremisten zat te verdedigen. Ik heb geen probleem zolng het gata om het recht te hebben om te zeggen wat ze denken (zonder geweld). Maar ik verafschuw het als het gaat om het verdedigen van een ideologie, die haar beschouwt als een hoer. Gelukkig is ze wakker geworden. Nu is het tijd voior...

Julien
17-01-05, 09:37
Geplaatst door rikkie
marokkaantjes zijn vaak lekkere geile mennekes om te zien.... :)

hahahahahahaha

:eek:

Vrede
17-01-05, 09:50
Kunst van zijn lelijke kant gezien. Ach laat die joch lekker spelen joh... ben wel benieuwd hoe lang dat gespeel van hem duurt...

Ron Haleber
17-01-05, 10:04
Geplaatst door Marruecos
Laat die autochtonen met hun verknipte seks-fantasieen maar lekker gaan genieten van z'n schilderijtjes. Het ideaal voor de blanke bezoeker: 'Islam-bashing en strontzieke seks'. Is dat niet toevallig de titel voor zn expositie.

Lijkenpikkerij. :lekpuh:




Zoals hier bekend, promoot ik graag Marokkaanse cultuurdragers. Vanzelfsprekend is Cultuur voor marocs in 9 van de 10 gevallen nestbevuiling...

Toch herinner ik me nog dat Matt_ttie de Varkensfabriek bewonderde, er zelfs om gelachen heeft - ook al ging dit om het neuken van varkens en ezels? :vingers:

Rachid Ben Ali heeft bij de door Rabbae opgerichte stichting Al Farabi vorig jaar een boeiende discussie gehad met mw Shoho en andere Marokkanen o.a. de schrijver/acteur van de Varkensfabriek .

Hij was ook op tournee in Marokko. Had mmv de ambassade exposities in Canada. Kortom een mondiaal gevierde Marokkaan. :p


Wie had het er ook weer over dat er uit het Rifgebergte enkel maar cultuurbarbaren komen?



http://www.cobra-museum.nl/images/LR_Rachid_3.jpg

Zoals bekend is heer Schaap de grote kunstkenner van deze site. Kan hij ons a.u.b een analyse van dit kunstwerk geven! Of ben je er te dom voor?

IbnRushd
17-01-05, 10:07
Geplaatst door Julien
pardon???

ennuh, deze kunstenaar is een Marokkaan..dat je het maar ff weet. blijkbaar zijn er dus ook Marokkanen met zulke 'verknipte seks-fantasieën'

ik vind het persoonlijk geen smaak deze kunst; maar ieder heeft z'n eigen smaak tja... ik snap trouwens ook niet wat hier anti-islam is? Het gaat toch niet over Mohammed of over God?

Deze ziekelijke Marokkaan bespot de islam met zijn controversiële troep.

David
17-01-05, 10:13
Geplaatst door IbnRushd
Deze ziekelijke Marokkaan bespot de islam met zijn controversiële troep.


En dat is zijn goed recht. Hoezo ziekelijk, trouwens? Griepje?

IbnRushd
17-01-05, 10:19
Geplaatst door David
En dat is zijn goed recht. Hoezo ziekelijk, trouwens? Griepje?

Nog steeds boos. :hihi:

Mill
17-01-05, 10:20
Ik heb niks tegen heiligschennis, van mij mogen ze zelfs Monica Bellucci onteren op het canvas, maar die Ben Ali komt in interviews over als een haperend Down syndroom op pootjes.

"Waarom dit schilderij? Uh, uh, imams stom! Ja, imams stom! Verpesten alles en zo! Uh, ja, daarom dus, uh, ja."

Bart
17-01-05, 10:22
Geplaatst door taouanza
Ja hoor laten we alsjeblieft terug gaan naar de tijden waar mensen op de brandstapel eindigden voor hun overtuiging.

Ach, tegenwoordig krijgen mensen hiervoor een mes in hun knar. Betere tijden dus nu volgens jou?

David
17-01-05, 10:28
Geplaatst door IbnRushd
Nog steeds boos. :hihi:


Nee hoor. Daarvoor heb ik te veel lol. :wohaa:

IbnRushd
17-01-05, 10:29
Geplaatst door David
Nee hoor. Daarvoor heb ik te veel lol. :wohaa:

Ja, dus :p

Mill
17-01-05, 10:31
Er hangt hier gruwelijke make up-sex in de lucht.

David
17-01-05, 10:33
Geplaatst door Mill
Er hangt hier gruwelijke make up-sex in de lucht.


Waar? Waar?

Siah
17-01-05, 12:29
Geplaatst door Marruecos
http://www.cobra-museum.nl/images/LR_Rachid_3.jpg



dat werk is, 'leeg van abstractie' (de essenetie van ieder work of art!; ongeacht de stijl)
het is min of meer een na-bootsing van de werken van verschillende kunstenaars waaronder;
Jean Michel Basquiat
en René Daniels

het cobra-museum dat ooit alleen de zogenaamde avant-garde kunstenaars binnenliet, maakt nu al heel lang deel uit
van de maalstroom :knife_hea van de kunst-wereld.

laten we ff kijken naar de veel oudere werken;

by:J. M. Basquiat

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/28887Basquiat-04.jpg
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887Basquiat-03.jpg
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887basquiat-08.jpg


by:René Daniels

http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887R_Daniels.jpg

Julien
17-01-05, 12:33
Geplaatst door Siah
dat werk is, 'leeg van abstractie' (de essenetie van ieder work of art!; ongeacht de stijl)
het is min of meer een na-bootsing van de werken van verschillende kunstenaars waaronder;
Jean Michel Basquiat
en René Daniels

het cobra-museum dat ooit alleen de zogenaamde avant-garde kunstenaars binnenliet, maakt nu al heel lang deel uit
van de maalstroom :knife_hea van de kunst-wereld.

laten we ff kijken naar de veel oudere werken;

by:J. M. Basquiat

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/28887Basquiat-04.jpg
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887Basquiat-03.jpg
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887basquiat-08.jpg


by:René Daniels

http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887R_Daniels.jpg

op zich vind ik het wel wat hebben. het is zeker niet lelijk! ben je een kunstfan, Shiah? :)

freya
17-01-05, 12:41
Geplaatst door Siah
dat werk is, 'leeg van abstractie' (de essenetie van ieder work of art!; ongeacht de stijl)
het is min of meer een na-bootsing van de werken van verschillende kunstenaars waaronder;
Jean Michel Basquiat
en René Daniels

het cobra-museum dat ooit alleen de zogenaamde avant-garde kunstenaars binnenliet, maakt nu al heel lang deel uit
van de maalstroom :knife_hea van de kunst-wereld.


Denk jij ook dat zijn Marokkaan-zijn op dit moment sterk aan zijn populariteit meewerkt?

Eke
17-01-05, 13:11
www.galeries.nl


de kunstenaar
Geboren in Taza, Marokko. Woont en werkt in Amsterdam. Autodidact.

Prijzen
KDR KunstRAI prijs 2003

Rachid spreekt ten aanzien van zijn eigen werk over "het heftige schilderen" en "het kind zijn". Dit doet hij in een volstrekt eigen handschrift. In het werk van Rachid komt de problematiek van de allochtonen wel aan de orde en ook andere politieke items gaat hij niet uit de weg, maar de kunstenaar behandelt ze nooit nadrukkelijk. Het gaat in de eerste plaats om het beeld en niet om de boodschap. Toch zijn Rachids roots vaak terug te vinden in het gebruik van Arabische schrifttekens, die worden meestal terloops geïntegreerd in het beeldvlak. Uitgaande van een concept schildert hij bijna lichamelijk, emotioneel terug te voeren naar zijn wortels in Afrika, waar oerdriften nog gevolgd en gerespecteerd worden, waar plaats is voor mystiek, primitieve beleving en raadselachtige rituelen. Dit spanningsveld is altijd aanwezig in zijn werk en het is aan de beschouwer om raakvlakken te zoeken met zijn wonderbaarlijke kijk op de wereld.

De volgende galeries bieden regelmatig werk aan:
Galerie Tanya Rumpff, Haarlem


De volgende musea/instellingen hebben werk in hun collectie:
Museum het Domein, Sittard
Stedelijk Museum Amsterdam SMCS, Amsterdam


De volgende instellingen hebben werk in stock:
CBK Alphen aan den Rijn, Alphen aan den Rijn

http://www.galeries.nl/fotosgr/0001769ben_ali_r.jpg

Hoewel zijn werk me niet aanspreekt (maar ik heb maar 6 werken van hem gezien) vind ik bv. de kleurencompositie van dit schilderij heel mooi, de vlakverdeling en de stucturen mooi.
Zijn werk is te herkennen als dat van hem m.i.
Wat betreft zijn chaotische, impulsieve manier van schilderen : hij is inderdaad een ADHDer (voor mensen die dat topic gevolgd hebben)

850
17-01-05, 13:27
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Hij heeft de standaard dooddoener nog niet ontdekt: "Alles wat je van me wilt weten vind je in mijn kunst."

Das geen dooddoener.
Creativiteit komt van binnenuit en dat is moeilijk te analyseren.
:wijs: Andy Warhol hield wijselijk zn mond dicht als hem gevraagd werd wat hij bedoelde met zijn kunst.

~Panthera~
17-01-05, 13:31
Geplaatst door 850
Das geen dooddoener.
Creativiteit komt van binnenuit en dat is moeilijk te analyseren.
:wijs: Andy Warhol hield wijselijk zn mond dicht als hem gevraagd werd wat hij bedoelde met zijn kunst.
-----------------

heel wijs van Warhol, wat een troep zeg.
trouwens, Picasso heeft ook eens gezegd: ik flikker wat verf op een doek,en het is de gek die er voor betaald. :hihi:
Zover dus "kunst".

David
17-01-05, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

heel wijs van Warhol, wat een troep zeg.
trouwens, Picasso heeft ook eens gezegd: ik flikker wat verf op een doek,en het is de gek die er voor betaald. :hihi:
Zover dus "kunst".


Nou, ik vond Guernica van Picasso anders erg mooi en krachtig! En zijn Isabeau de Bavière is, als je tenminste de echte ziet, erg duivels en griezelig. Hij kon het wel degelijk. Volgens mij is die opmerking van 'm gewoon interessant-doenerij.

850
17-01-05, 13:43
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

heel wijs van Warhol, wat een troep zeg.
trouwens, Picasso heeft ook eens gezegd: ik flikker wat verf op een doek,en het is de gek die er voor betaald. :hihi:
Zover dus "kunst".


Je bent in de war met Karel Appel.
:cool: Picassso is The Man.
Ongeloofelijk hoeveel hij geschilderd heeft.
Zelfs toen hij hoogbejaard was maakte hij nog honderden schilderijen per jaar.
!Respect!

~Panthera~
17-01-05, 13:49
Geplaatst door David
Nou, ik vond Guernica van Picasso anders erg mooi en krachtig! En zijn Isabeau de Bavière is, als je tenminste de echte ziet, erg duivels en griezelig. Hij kon het wel degelijk. Volgens mij is die opmerking van 'm gewoon interessant-doenerij.
----------------

Je moet er van houden, ik vind ze afschuwelijk.

Heel wat anders is: Gaudi, DAT vind ik dus ongelofelijk mooi.
Prachtige architectuur. :duim:

~Panthera~
17-01-05, 13:50
Geplaatst door 850
Je bent in de war met Karel Appel.
:cool: Picassso is The Man.
Ongeloofelijk hoeveel hij geschilderd heeft.
Zelfs toen hij hoogbejaard was maakte hij nog honderden schilderijen per jaar.
!Respect!
-------------

Je hebt gelijk: het was Appel.
Mon excuse. :fpetaf:

freya
17-01-05, 13:54
Geplaatst door Eke
Uitgaande van een concept schildert hij bijna lichamelijk, emotioneel terug te voeren naar zijn wortels in Afrika, waar oerdriften nog gevolgd en gerespecteerd worden, waar plaats is voor mystiek, primitieve beleving en raadselachtige rituelen.

:lol:



Tis een nobele wilde :moe:

850
17-01-05, 14:02
Geplaatst door ~Panthera~
----------------

Je moet er van houden, ik vind ze afschuwelijk.

Heel wat anders is: Gaudi, DAT vind ik dus ongelofelijk mooi.
Prachtige architectuur. :duim:

Die is erg mooi ja.

Wat vind je van deze architectuur?
Is van Hundertwasser.



http://www.goldcrest.demon.nl/hundertwasser/architectuur/waldspirale/PICTURES/hundertwasser1.jpg


http://www.darmstadt4you.de/infrastruktur/hundertwasser/hw07.jpg

~Panthera~
17-01-05, 14:08
Geplaatst door 850
Die is erg mooi ja.

Wat vind je van deze architectuur?
Is van Hundertwasser.

----------------------

Vrolijk, maar wel ERRUG druk zeg !
Als je er lang naar kijkt, krijg je ADHD. :D

850
17-01-05, 14:12
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Vrolijk, maar wel ERRUG druk zeg !
Als je er lang naar kijkt, krijg je ADHD. :D

Lekker druk ja, das gezellig....

:fplet: Voor minimalisme moet je bij grauwe grijze buitenwijken zijn.

~Panthera~
17-01-05, 14:36
Geplaatst door 850
Lekker druk ja, das gezellig....

:fplet: Voor minimalisme moet je bij grauwe grijze buitenwijken zijn.
--------------

Minimalisme is weer het andere uiterste. :fplet:
Daar is helemaal geen reet aan.

Vrede
17-01-05, 16:03
Geplaatst door Siah
dat werk is, 'leeg van abstractie' (de essenetie van ieder work of art!; ongeacht de stijl)
het is min of meer een na-bootsing van de werken van verschillende kunstenaars waaronder;
Jean Michel Basquiat
en René Daniels

het cobra-museum dat ooit alleen de zogenaamde avant-garde kunstenaars binnenliet, maakt nu al heel lang deel uit
van de maalstroom :knife_hea van de kunst-wereld.

laten we ff kijken naar de veel oudere werken;

by:J. M. Basquiat

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/28887Basquiat-04.jpg
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887Basquiat-03.jpg
http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887basquiat-08.jpg


by:René Daniels

http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887R_Daniels.jpg



Dit is geen kunst, maar troep. Rembrandt is kunst.

Eke
17-01-05, 16:22
Geplaatst door freya
:lol:



Tis een nobele wilde :moe: met goeie PR

~Panthera~
17-01-05, 17:27
Geplaatst door Gerrit Jan
Ja hoor.
Hier vliegen de de stereotypen weer over de tafel.
Trouwens, het is niet waar dat P. dit gezegd zou hebben. Hij kan het niet gezegd hebben. Bekijk zijn werk maar eens.
--------------

Even verder lezen.
P. was het ook niet, het was K.

:slapen:

~Panthera~
17-01-05, 17:54
Geplaatst door Gerrit Jan
Ok.
Appel kan het wel gezegd hebben. Het zinnetje is me overigens niet van hem bekend. Wel zou hij gezegd hebben: "Ik rotzooi maar wat aan".
--------------


En dat is dan kunst ? :rolleyes:
Nou ja, voor wie er in trapt natuurlijk wel dan.
Ik vind het gewoon oplichterij.

850
17-01-05, 18:03
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


En dat is dan kunst ? :rolleyes:
Nou ja, voor wie er in trapt natuurlijk wel dan.
Ik vind het gewoon oplichterij.

:vlammen:

~Panthera~
17-01-05, 18:53
Geplaatst door Gerrit Jan
En hier ook nog iets van de door jou zo verfoeide Andy Warhol:

Andy (http://mediatheek.thinkquest.nl/~klb040/kunst/kunstwerk_bekijken.php?kunstwerk_id=113)
----------------

Ja, ik ken het wel.
Maar ik vind het niet mooi.
Ieder zijn smaak.

Siah
17-01-05, 23:26
Geplaatst door Julien
op zich vind ik het wel wat hebben. het is zeker niet lelijk!

ik heb het nog niet over de mooi- of lelijkheid gehad. :D



het is wel een leuk werk;
maar ik werd niet verrasd toen ik het zag.
' de anarchisten van verf ' zijn die meestaal.
soortgelijk werk heb ik al vaker gezien. :strik:

Siah
18-01-05, 00:01
Geplaatst door freya
Denk jij ook dat zijn Marokkaan-zijn op dit moment sterk aan zijn populariteit meewerkt?

yep.
een combinatie van twee dingen:
dat ie een marokaan is,
en de cliché iconoclastische manier van werken :engel: , die heel erg in de smaak van de omgeving valt. :slaap:

tegenwoordig kom je veel soortgelijke werken in de stijl(richting) van Daniels, Basquiat, Ben Ali.. tegen.
op de Rietveld academie in Amsterdam zijn die vaak te zien. :hardlach:
zelfs kom je soms daar sterker werken tegen.
maar van die mensen hoort niemand.
Hamid El Kanboumi is ook een Marokaan; met heel goede werken.
maar hij laat zich niet gebruiken (om maar niet te zeggen misbruiken) .

maar ja,

wat er meestaal ontbreekt bij de kunstenaars,
is de literaire achtergrond. :auw2:
ondanks de vele lezingen, op allerlei gebieden in de academie.
..


de jihadisten van de plastic explosives; zei iemand :D

850
18-01-05, 00:04
Geplaatst door Siah

maar ja,

wat er meestaal ontbreekt bij de kunstenaars,
is de literaire achtergrond. :auw2:
ondanks de vele lezingen, op allerlei gebieden in de academie.

Wees blij!
Of wil je soms van die loodzware intellectuele analyses die je bij de schilderijen van Anselm Kiefer hebt.....

Siah
18-01-05, 00:25
Geplaatst door 850
Wees blij!
Of wil je soms van die loodzware intellectuele analyses die je bij de schilderijen van Anselm Kiefer hebt.....


goede werken heeft ie.
ik vind de werken van zijn toenmalige docent Joseph Beuys, heel sterk. :ninja:

maar dat is een andere verhaal.
je hebt het over conceptionele werken.

wat ik ermee wilde zeggen is;
dat de kunstenaars van tegenwoordig over het algemeen heel weinig boeken lezen.
en mede-daardoor hebben ze een éénzijdige manier van kijken ontwikkeld .
velen weten niet eens wat een abstract work of art is!
ze modderen vaak alleen maar!!
je komt er veel analfabeten tegen. :hardlach:

Siah
18-01-05, 00:46
Geplaatst door ~Panthera~
[QUOTE]trouwens, Picasso heeft ook eens gezegd: ik flikker wat verf op een doek,en het is de gek die er voor betaald. :hihi:


:hihi:

850
18-01-05, 00:53
Geplaatst door Siah
goede werken heeft ie.
ik vind de werken van zijn toenmalige docent Joseph Beuys, heel strek. :ninja:

maar dat is een andere verhaal.
je hebt het over conceptionele wereken.

wat ik ermee wilde zeggen is;
dat de kunstenaars van tegenwoordig over het algemeen heel weinig boeken lezen.
en mede-daardoor hebben ze een éénzijdige manier van kijken ontwikkeld.
velen weten niet eens wat een abstract work of art is!
ze modderen vaak alleen maar!!
je komt er veel analfabeten tegen. :hardlach:

So be it!
Laat het kaf maar vd koren scheiden.
Mensen die oprecht van kunst houden zullen vanzelf wel moeite doen om willen weten over hoe en wat in de hedendaagse kunst.
En tussen die analfabeten kunnen echte rakkers zitten die lekker willen rommelen en experimenteren.

:lachu: Kiefer is tof!
Zit best veel humor in zijn schilderijen al zullen de experts dat ten stelligste ontkennen en met gortdroge, inktzwarte verklaringen aankomen.
Ik ben jaren geleden eens geweest in zijn atelier in Duitsland. Dat was geen lullig zolderkamertje of een schuurtje maar een gigantisch groot fabrieken complex. Ongeloofelijk groot.
Beuys ken ik eigenlijk alleen van naam. Hij was toch piloot geweest voordat hij kunstenaar werd?

~Panthera~
18-01-05, 00:58
Geplaatst door Siah
:hihi:
--------------------

Was Appel trouwens hoor, voor er weer een rel ontstaat. :hihi:

mark61
18-01-05, 01:06
Geplaatst door freya
:lol:



Tis een nobele wilde :moe:

Jaha, je hebt ze nog!

mark61
18-01-05, 01:07
Geplaatst door Vrede
Dit is geen kunst, maar troep. Rembrandt is kunst.

Hmm. Een typische VVD-opmerking. :hihi:

Siah
18-01-05, 21:01
Geplaatst door Eke
[B]www.galeries.nl
de kunstenaar
Geboren in Taza, Marokko. Woont en werkt in Amsterdam. Autodidact.
Prijzen
KDR KunstRAI prijs 2003
Rachid spreekt ten aanzien van zijn eigen werk over "het heftige schilderen" en "het kind zijn". Dit doet hij in een volstrekt eigen handschrift. In het werk van Rachid komt de problematiek van de allochtonen wel aan de orde en ook andere politieke items gaat hij niet uit de weg, maar de kunstenaar behandelt ze nooit nadrukkelijk. Het gaat in de eerste plaats om het beeld en niet om de boodschap. Toch zijn Rachids roots vaak terug te vinden in het gebruik van Arabische schrifttekens, die worden meestal terloops geïntegreerd in het beeldvlak. Uitgaande van een concept schildert hij bijna lichamelijk, emotioneel terug te voeren naar zijn wortels in Afrika, waar oerdriften nog gevolgd en gerespecteerd worden, waar plaats is voor mystiek, primitieve beleving en raadselachtige rituelen. Dit spanningsveld is altijd aanwezig in zijn werk en het is aan de beschouwer om raakvlakken te zoeken met zijn wonderbaarlijke kijk op de wereld.

De volgende galeries bieden regelmatig werk aan:
Galerie Tanya Rumpff, Haarlem
De volgende musea/instellingen hebben werk in hun collectie:
Museum het Domein, Sittard
Stedelijk Museum Amsterdam SMCS, Amsterdam
De volgende instellingen hebben werk in stock:
CBK Alphen aan den Rijn, Alphen aan den Rijn
http://www.galeries.nl/fotosgr/0001769ben_ali_r.jpg

zijn handschrift ??

tja; ja en nee :alien:


"Het gaat in de eerste plaats om het beeld en niet om de boodschap"

bij schilder-kust zijn er geen eerste of tweede plaats. :)

de vorm, is van de inhoud niet te ondrscheiden.
(terwijl die op de academie hier, wel van elkaar gescheiden worden)
sterker nog; er is een dominante dualistische systeem, waarin de-vorm-en-de-inhoud als twee tegenpolen, te pas en te onpas bij elkaar geforceerd worden. :moe:

de inhoud is de vorm en tegelijkertijd andersom.
een werk komt in z'n totaliteit over. behalve bv als dat gaat stinken. want dan komt men vaak eerst de stank of geur tegen, en dan het beeld.

hij maakt ook goede beelden. maar die werken waarmee hij beroemd geworden is, zijn min of meer geforceerde objecten.
misschien denkt hij dat als ie een teken en/of een cliché daadwerkelijk en plotseling in zijn werk gaat stoppen/gebruiken, kan ie daarmee ook (afhankelijk van zijn bedoeling) zijn doel raken.
nou, lang niet altijd dus; of wordt het resultaat iets anders dan a work of Art.


Hoewel zijn werk me niet aanspreekt (maar ik heb maar 6 werken van hem gezien)
vind ik bv. de kleurencompositie van dit schilderij heel mooi, de vlakverdeling en de stucturen mooi.

hier ben ik met je eens. :tover:


Zijn werk is te herkennen als dat van hem m.i.


als je één keertje bv op de opene dagen
of op de dagen van de eindexamen-exosities bij een academie langs gaat,
kom je dit soort werken waarschijnlijk tegen. :staart:

keb wat fotos van soortgelijke werken,
kmoet ze ff opzoeken, laat ik je dan zien. :D



Wat betreft zijn chaotische, impulsieve manier van schilderen : hij is inderdaad een ADHDer (voor mensen die dat topic gevolgd hebben)

geïntegreerd adhadER :hihi:

Siah
18-01-05, 21:03
Geplaatst door mark61
Hmm. Een typische VVD-opmerking. :hihi:

:D

Siah
18-01-05, 21:30
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Was Appel trouwens hoor, voor er weer een rel ontstaat. :hihi:


:D

ik lachte door de manier waarop je schreef.

er zijn nog meer mensen die dat gezegd hebben.
tis meer ironisch bedoeld; richting de mensen, die een werk niet vanwege het werk zelf kopen, maar omdat dat van bv Picaso is.

aan de andere kant is dat ook iets wat ieder kunstenaar parallel in haar/zijn leven meemaakt, en doet. (het kan niet anders)
teken zonder erbij na te denken.
meer vanuit het gevoel gaan schilderen:hardlach:


maar aan het eind van ieder periode
is het niet anders dan ff bij stil te staan, en na te gaan denken, wat je al allemaal gemaakt en gedaan hebt. :alien:

~Panthera~
18-01-05, 21:41
Geplaatst door Siah
:D

ik lachte door de manier waarop je schreef.

er zijn nog meer mensen die dat gezegd hebben.
tis meer ironisch bedoeld; richting de mensen, die een werk niet vanwege het werk zelf kopen, maar omdat dat van bv Picaso is.

aan de andere kant is dat ook iets wat ieder kunstenaar parallel in haar/zijn leven meemaakt, en doet. (het kan niet anders)
teken zonder erbij na te denken.
meer vanuit het gevoel gaan schilderen:hardlach:


maar aan het eind van ieder periode
is het niet anders dan ff bij stil te staan, en na te gaan denken, wat je al allemaal gemaakt en gedaan hebt. :alien:
-----------

Dat eerste is heel goed mogelijk, dan lig ik in een deuk.
Heeft ie nog gelijk ook: het klinkt net als: kijk, ik heb een Rolex, terwijl je die dingen spuuglelijk vind. :moe:
Te belachelijk voor woorden, kopen om de naam. :wtf:
T lijkt de miljonairsbeurs wel, ook zo'n achterlijke display.

Vanuit je gevoel iets maken is iets anders dan zomaar een pot verf op een doek kwakken.
Maar van mij mag ie hoor, ik zal het alleen niet kopen. :hihi:
Ook al heet ie Appel.

selma_maroc
18-01-05, 21:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Rachid Ben Ali´s kunst komt voort uit bla..bla.... Vaak is zij heftig, blabla...en homo-erotisch .

Het is een idioot die niet kan praten. Kan geen normale antwoorden geven op de vragen die hem gesteld worden.

Allemaal onzin. Domme viespeuk dat het is.

Siah
18-01-05, 22:46
Geplaatst door 850
[B]So be it!
Laat het kaf maar vd koren scheiden.
Mensen die oprecht van kunst houden zullen vanzelf wel moeite doen om willen weten over hoe en wat in de hedendaagse kunst;
En tussen die analfabeten kunnen echte rakkers zitten die lekker willen rommelen en experimenteren.

ik word blij als ik steeds meer mensen zie die een kunst-opleiding gaan volgen!

er is nix mis mee met rommelen en modderen!
das juist een belangrijke deel van de werkzaamheden van iedere kunstenaar; vind ik.
exprimenteren en nog ees exprimenteren.


met analfabeten, bedoel ik niet dat ze niet weten hoe ze moeten tekenen of schilderen,
maar dat ze een beperkte kijk op de kunst hebben
simpelweg omdat men op de academie, weinig anders geleerd heeft.

sommige zijn juist heel kundig in het praktiseren van hun vak; net als een goede timmerman.
maar of ze een kunstenaar genoemd kunnen worden(?). :corcky:



bv Warhol was grafisch vormgever; maar heeft naar eigen zeggen nooit kunnen tekenen.
in grote oplage werden daar in de studio de beelden klaar gemaakt, en hij zette aan het eind alleen zijn ' personal touch ' eronder.
hij wilde de wereld alleen via de media lerenkennen. :duizelig:
hoewel hij wel bepaalde andere dingen deed.
bv het publiek te laten vervelen door de verveling te gaan registreren.


een totaal andere manier van benadering is bv,
een direkte betrokkenheid van de schepper bij een werk
dat geleidelijk belichaamd wordt; zie bv Rodin.





Beuys ken ik eigenlijk alleen van naam. Hij was toch piloot geweest voordat hij kunstenaar werd?

já,
hij is mede broemd door zijn theory en praktisch van "social sculpture".

hij zei ooit;
"art for me is the science of freedom."

hier één foto van een scene van een filmpje van hem,
titel: I Like America and America Likes Me (1974)

http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887Beuys.jpg

Siah
18-01-05, 23:23
Geplaatst door ~Panthera~

Vanuit je gevoel iets maken is iets anders
dan zomaar een pot verf op een doek kwakken.


dat gebeurt wel bij sommige grouperingen en sekten, als ze gaan schilderen.
als een soort therapie; gebiologeerd door kleuren.
alsof ze van natuur :blowen: :D

~Panthera~
18-01-05, 23:28
Geplaatst door Siah
dat gebeurt wel bij sommige grouperingen en sekten, als ze gaan schilderen.
als een soort therapie; gebiologeerd door kleuren.
alsof ze van natuur :blowen: :D
-------------

sort of: Hit the canvas Baby ! ( ? ) :lole: :D

Ron Haleber
19-01-05, 00:31
Geplaatst door deleted user
Heel laag.

Bil@l verklaar je nader - weet trouwens niet vanuit welke soenna jij je een artistiek oordeel aanmatigt? :schrik:

Vrede
20-01-05, 09:19
Geplaatst door mark61
Hmm. Een typische VVD-opmerking. :hihi:



Ben benieuwd wanneer er iemand kinderneukende priesters op een doek kwakt. Ook walgelijk, dat wel.. :kotsen:

David
20-01-05, 09:20
Geplaatst door Vrede
Ben benieuwd wanneer er iemand kinderneukende priesters op een doek kwakt. Ook walgelijk, dat wel.. :kotsen:


Typisch dat je zelf die vergelijking in onderwerpen maakt.

Vrede
20-01-05, 09:24
Geplaatst door David
Typisch dat je zelf die vergelijking in onderwerpen maakt.


Ben benieuwd is wat anders dan het willen dat het gebeurd.

dicksr
20-01-05, 09:41
Geplaatst door Mill
Ik heb niks tegen heiligschennis, van mij mogen ze zelfs Monica Bellucci onteren op het canvas, maar die Ben Ali komt in interviews over als een haperend Down syndroom op pootjes.

"Waarom dit schilderij? Uh, uh, imams stom! Ja, imams stom! Verpesten alles en zo! Uh, ja, daarom dus, uh, ja."

Hoezo heiligschennis?? En wat wil het zeggen als iemand beter schildert dan formuleert?

Je kan het mooi vinden of niet, je kan het kunst vinden of niet, allemaal prima, maar dat gelul er om heen slaat nergens op.

dicksr
20-01-05, 09:50
Geplaatst door freya
Denk jij ook dat zijn Marokkaan-zijn op dit moment sterk aan zijn populariteit meewerkt?

Zoek ff z'n cv op.


Het is relatief simpel. Als zijn werk niet een zekere (internationaal erkende) kwaliteit zou hebben, dan zou hij een debiele homofiele marokkaanse joodse neger met een bult kunnen zijn en dan nog niet populair zijn.

sarcasme druip:
Denk jezelf ook niet dat zijn marokkaan zijn sterk aan zijn populariteit bijdraagt?
einde sarcasme druip

Wat weet je van zijn werk, wat zie je er in en dan geinformeerd: wat vind je ervan? Je vraag is stupide, zeker wanneer de tentoonstelling juist in het kader van 400 jaar NL-Marokko plaatsvindt.

dicksr
20-01-05, 09:59
Geplaatst door selma_maroc
Allemaal onzin. Domme viespeuk dat het is.

En dit IS oliedom!

Ron Haleber
20-01-05, 10:24
Geplaatst door deleted user

Hij lokt net zoals vele andere bashers Islamitische politiek uit. Strikt gezien vanuit de Soennah is het niet toegestaan om een politieke partij op Islamitische grondslag op te richten of op welke andere heidense grondslag dan ook. Maar vind maar eens iemand die dat met bewijzen publiekelijk kan en wil uitleggen.


Tjah, jij weet wel bij wie je je moet inlichten he.



Inderdaad, jij weet toch overal een antwoord op!? :melig2:



Voor wat betreft de Hizb Allah hou jij het bij de strenge uitleg van de leer.

Met shoera als democratie kom je trouwens ook niet ver: de geleerden zijn het er over eens dat meer dan 'raadplegen' er niet in zit... Je kunt dan wel als de AEL dat begrip gaan oprekken maar dat lijkt mij toch valsemunterij... Conclusie van Bil@l: democratie in moderne zin zit er niet in?

Dat elastificeren van islamitische concepten vind ik altijd boeren-bedrog. Ik voel me dan net als bij de roomse C&A in de winkel wanneer er 30% elastiek op staat. Dan kom je overal mee weg. :stout:

Dan hou ik meer van Maarten: ook rooms, maar die probeert een begrip te actualiseren, over te zetten naart onze verhoudingen, maar hij gaat niet met het materiaal knoeien en zegt het duidelijk wanneer de rek eruit is! :p




Bil@l jouw politiek vanuit de soenna lijkt me duidelijk, maar daar vroeg ik niet naar. Ik vroeg waar je op dat spoor je je een artistiek oordeel aanmatigde :gechoquee

Juliette
20-01-05, 10:33
Geplaatst door Vrede
Ben benieuwd wanneer er iemand kinderneukende priesters op een doek kwakt. Ook walgelijk, dat wel.. :kotsen:

Als er één godsdienst is die in de kunst belachelijk gemaakt wordt is het wel het christendom denk ik.

Ik denk nog maar aan 'Life of Brian' van Monthy Pyton, die andere film 'de verzoeking van christus' met William Dafoe van een paar jaar geleden of 'De ontdekking van de hemel' van Harry Mulish.

Ik vind dat trouwens niet eens zo slecht. Moet kunnen.

Juliette

Ron Haleber
20-01-05, 11:20
Geplaatst door ~Panthera~
-------------



Daar snap ik nou niks van. Onze Poezenmoeder is 400 jaar stil blijven staan bij Rembrandt. :staart:

Ik heb die ouderwetse zwart-modderige kledderaar Rembrandt nog nooit een poes zien schilderen...!


En kijk nu eens hoe knap en geniaal onze Marokkaanse Rachid een poes in beeld weet te brengen. :engel:


Panthera, ik zou maar snel die onrustige stomme kattenkonten (heb je trouwens een anaal complex?) als sig van je door deze moderne uitbeelding van je knuffel vervangen!

We zitten hier tenslotte in 2005 op een Marokkaanse site... Panthera ff integreren dus - het moet tenslotte van twee kanten komen!
:stomp:



http://www.cobra-museum.nl/images/LR_Rachid_Schilderij.jpg

~Panthera~
20-01-05, 11:32
Geplaatst door Ron Haleber
Daar snap ik nou niks van. Onze Poezenmoeder is 400 jaar stil blijven staan bij Rembrandt. :staart:

Ik heb die ouderwetse zwart-modderige kledderaar Rembrandt nog nooit een poes zien schilderen...!


En kijk nu eens hoe knap en geniaal onze Marokkaanse Rachid een poes in beeld weet te brengen. :engel:


Panthera, ik zou maar snel die onrustige stomme kattenkonten (heb je trouwens een anaal complex?) als sig van je door deze moderne uitbeelding van je knuffel vervangen!

We zitten hier tenslotte in 2005 op een Marokkaanse site... Panthera ff integreren dus - het moet tenslotte van twee kanten komen!
:stomp:



http://www.cobra-museum.nl/images/LR_Rachid_Schilderij.jpg
-----------------

Aggut, opa is in the house.

Houd jij je nou maar bezig met je "pappenheimertjes".
Het woord alleen al. :moe:
Als hier iemand een "anaalcomplex" heeft, ben jij het, denk ik, wel. :haha:

Ron Haleber
20-01-05, 11:42
Poessie mauw! Je bevestigt enkel mijn vooroordeel dat je niets van het artistieke gevoel noch zelfs een greintje van de humor van Ben Ali bezit... :fuckit2:

Poessie mauw, schenk maar gauw voor je beessies een schoteltje melk in! :strik:

~Panthera~
20-01-05, 11:50
Geplaatst door Ron Haleber
Poessie mauw! Je bevestigt enkel mijn vooroordeel dat je niets van het artistieke gevoel noch zelfs een greintje van de humor van Ben Ali bezit... :fuckit2:

--------

Gelukkig. :lol:
En jij hebt helemaal geen humor, dus dat scheelt.

:zwaai:

Wide-O
20-01-05, 11:53
Geplaatst door Ron Haleber
Poessie mauw, schenk maar gauw voor je beessies een schoteltje melk in! :strik:

Duidelijk geen kenner... melk aan katten, niet doen, tssk. :zozo:

~Panthera~
20-01-05, 11:58
Geplaatst door Wide-O
Duidelijk geen kenner... melk aan katten, niet doen, tssk. :zozo:
-------------

:haha: duidelijk niet nee.
tsjk tsjk....brown...all over the bloody floor. :hihi:

Siah
20-01-05, 20:53
ff tussendoor, :D


Geplaatst door ~Panthera~

Als hier iemand een "anaalcomplex " heeft, ben jij het, denk ik, wel. :haha:

wat is dat? :argwaan:

~Panthera~
20-01-05, 20:59
Geplaatst door Siah
ff tussendoor, :D



wat is dat? :argwaan:
---------------

Vraag maar aan hem, hij gooit met die complexen in het rond. :moe:

Ik blijf ondertussen stevig op mijn stoel zitten. :haha:

Siah
20-01-05, 21:07
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Vraag maar aan hem, hij gooit met die complexen in het rond. :moe:

Ik blijf ondertussen stevig op mijn stoel zitten. :haha:

een schietstoel :hardlach:

of een leuke elekterische Stoel, zoals gebruikelijk in US(?) :boer:

Siah
20-01-05, 21:13
wat ik van Hamid El Kanboumi gevonden heb.

hij heeft veel krachtige kleine tekeningen.
helaas zijn die hier niet zo goed te zien.

http://www.maroc.nl/photopost/data/3052/28887Kanboumi.jpg

~Panthera~
20-01-05, 21:34
Geplaatst door Siah
een schietstoel :hardlach:

of een leuke elekterische Stoel, zoals gebruikelijk in US(?) :boer:
--------------------------

Nee, een oorstoel. :D

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/20028.gif

Siah
21-01-05, 00:06
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Nee, een oorstoel. :D

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/20028.gif

tis zo een ding waarop een poes graag gaat luieren. :tik:

~Panthera~
21-01-05, 00:36
Geplaatst door Siah
tis zo een ding waarop een poes graag gaat luieren. :tik:
----------------

Ook dat, ja. :hihi:
Een soort hangplek, voor oude hanggroepkatten.

Zwarte_Kat
21-01-05, 21:52
En ja hoor...........ook Rachid Ben Ali is inmiddels bedreigt door een stelletje fundies.
Wat een debielen!
Iemand leeft zijn creativiteit uit via het maken van schilderijen en wordt vervolgens bedreigt
:moe: Zijn die extremistische idioten volslagen hersendood?

Spoetnik
21-01-05, 21:58
Geplaatst door Zwarte_Kat
En ja hoor...........ook Rachid Ben Ali is inmiddels bedreigt door een stelletje fundies.
Wat een debielen!
Iemand leeft zijn creativiteit uit via het maken van schilderijen en wordt vervolgens bedreigt
:moe:

Waar heb je dit gelezen/gehoord?



Zijn die extremistische idioten volslagen hersendood?

Idioten die hersendood zijn? Hmm.. daar is over nagedacht :hihi:

Zwarte_Kat
21-01-05, 22:05
Geplaatst door Spoetnik
Waar heb je dit gelezen/gehoord?


Gezien/gehoord op het nieuws van RTL4....

Spoetnik
21-01-05, 22:06
Geplaatst door Zwarte_Kat
Gezien/gehoord op het nieuws van RTL4....

Welke gegevens kwam het RTL4 mee, waaruit deze bedreigingen bleek?

Zwarte_Kat
21-01-05, 22:19
Geplaatst door Spoetnik
Welke gegevens kwam het RTL4 mee, waaruit deze bedreigingen bleek?

Hoe bedoel je met welke gegevens?
Of ze met bronnen kwamen aanslepen in de uitzending?

Spoetnik
21-01-05, 22:25
Geplaatst door Zwarte_Kat
Hoe bedoel je met welke gegevens?
Of ze met bronnen kwamen aanslepen in de uitzending?

Juist.

Zwarte_Kat
21-01-05, 22:43
Geplaatst door Spoetnik
Juist.

Er werden geen bronnen genoemd

Al Sawt
21-01-05, 22:48
Geplaatst door Dutchguy
Tja, hoe meer mensen onderdrukt worden hoe radicaler ze worden meen ik wel eens gelezen te hebben. Nu je het zegt?

Spoetnik
21-01-05, 22:51
Geplaatst door Zwarte_Kat
Er werden geen bronnen genoemd

Mjah.. dan hecht ik er weinig geloof.

Overigens is over dit onderwerp al eerder een topic geopend, een volkskrant artikel. Hieruit bleek dat deze kunstenaar nog wel eens wat dingen verzint om de aandacht te trekken.

Ik zeg niet dat dit nu ook het geval is, maar ik trek geen conclusies tot ik daadwerkelijk een van die bedreigingen zie.

Proselyte
21-01-05, 23:03
wat een mildheid tov reactie voor de film submission,

komt het doordat het nu een volksgenoot is die hier kritiek levert ?


of is hij nu net zo goed zijn leven onzeker geworden ?


http://gekon.webzdarma.cz/img/pentagram.jpg

Sign of Times !

Zwarte_Kat
21-01-05, 23:04
Geplaatst door Spoetnik
Mjah.. dan hecht ik er weinig geloof.



Dat is jouw keuze om er wel of niet geloof aan te hechten.


:cool: Ik ga binnenkort naar het Cobra.
Mooie schilderijen bekijken.....

Dutchguy
21-01-05, 23:07
Geplaatst door Al Sawt
Nu je het zegt?

Lees als quote.
Min of meer.

Zwarte_Kat
21-01-05, 23:13
Geplaatst door Proselyte
wat een mildheid tov reactie voor de film submission,

komt het doordat het nu een volksgenoot is die hier kritiek levert ?


of is hij nu net zo goed zijn leven onzeker geworden ?


http://gekon.webzdarma.cz/img/pentagram.jpg

Sign of Times !

Wat heeft het pentagram ermee te maken?

Proselyte
21-01-05, 23:17
Geplaatst door Zwarte_Kat
Wat heeft het pentagram ermee te maken?

http://www.peterjblackburn.com/religion/islam.jpg

Zwarte_Kat
21-01-05, 23:23
Geplaatst door Proselyte
http://www.peterjblackburn.com/religion/islam.jpg

Leuke plaatje hoor, daar niet van maar ik weet nog steeds niet wat het pentagram ermee te maken heeft

Proselyte
21-01-05, 23:30
Atonica !


Disharmonica!

dat wat was, niet is, en er toch zal zijn !


M.O.O.N, that spells moon !





http://iaboc.free.fr/img/faucille.jpg

Ron Haleber
22-01-05, 06:42
De Marokkaans-Nederlandse kunstenaar Rachid Ben Ali wordt bedreigd sinds de opening van een tentoonstelling van zijn werk in het Cobra Museum in Amstelveen.

Zijn werk bestaat uit cartooneske tekeningen, gemaakt na de moord op Theo van Gogh, waarmee hij een discussie los wil maken over haatzaaiende imams en extremisme binnen de islam. Zo zijn er schilderijen te zien van uit hun mond poepende imams en naakte vrouwen en mannen met koranteksten op hun lichaam.
Sinds het begin van de expositie op 15 januari heeft Ben Ali beveiliging en slaapt hij op een ander adres.

Bron: RadioTVNoordholland


Sinds het begin van de expositie op 15 januari heeft Ben Ali beveiliging en slaapt hij op een ander adres. ‘Ik heb nu constant een paar mensen om me heen’, zei hij donderdag. Op straat werd hij achtervolgd door jongens die teksten riepen in de trant van ‘we krijgen je nog wel’ en refereerden aan de moord op Van Gogh. ‘Ik ben keihard weggerend’, zegt Ben Ali. Ook op forums op internet staat dreigende taal richting de kunstenaar.


Bron: De Volkskrant 20/01/05

Zwarte_Kat
22-01-05, 21:24
Geplaatst door Ron Haleber

Sinds het begin van de expositie op 15 januari heeft Ben Ali beveiliging en slaapt hij op een ander adres. ‘Ik heb nu constant een paar mensen om me heen’, zei hij donderdag. Op straat werd hij achtervolgd door jongens die teksten riepen in de trant van ‘we krijgen je nog wel’ en refereerden aan de moord op Van Gogh.


Te triest voor woorden!
Als zelfs onschuldige kunstenaars doelwit worden van bedreigingen dan is het einde zoek.
Wat een imbecielen!

-----------------

Ben Ali zegt "sprakeloos" te zijn door de bedreigingen. "Ik moet alles nog even op een rijtje zetten. Maar ik sta achter wat ik doe. Ik blijf kunst maken. Ik laat me niet intimideren door extreme idioten."