PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Straf op falende integratie is armoe' (Wilders in the US)



barfly
17-01-05, 22:09
DEN HAAG - Het onafhankelijke Kamerlid Wilders is terug van zijn eerste bezoek aan de Verenigde Staten. 'Nieuwkomers worden er niet in de watten gelegd, zoals in Nederland.'

Kamerlid Wilders onder de indruk van aanpak immigratie in de VS

De mooiste uitspraak die Geert Wilders tijdens een bezoek aan de Verenigde Staten hoorde, wordt toegeschreven aan wijlen president Ronald Reagan. 'Volgens Reagan is het ergste wat een politicus kan zeggen: ''Ik ben van de regering, ik kom u helpen.'' Kijk, dat spreekt me aan.'

Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat heeft het onafhankelijke Kamerlid (ex-VVD) zich gelaafd aan de kennis van 'geestverwanten', ofwel conservatieve politici en denkers. Hij sprak met hen over zijn geliefde thema's: belastingverlaging, terrorisme, en natuurlijk de islam.

U pleit voor een stop op immigratie, Amerikanen zijn veelal succesvolle immigranten of hun nakomelingen.

Wilders: 'De VS pakken het volkomen anders aan. Nieuwkomers worden niet in de watten gelegd, zoals in Nederland. Ik vroeg welke straf er staat op falende integratie. Het antwoord was: armoede. Aanpakken wordt beloond. De sociale zekerheid kent gebreken, zeker, maar de samenleving heeft een dynamiek die mensen ertoe brengt iets van hun leven te maken.'

Uw tirades tegen radicale moslims vielen in goede aarde?

'Amerikanen beseffen dat ze in oorlog verwikkeld zijn met de radicale islam. Dat gevoel leeft in Nederland niet. Na de aanslagen van 11 september 2001 kent men de Patriot-wet, die de overheid verregaande bevoegdheden biedt om terrorisme te bestrijden. Zo'n wet hadden we hier al lang moeten hebben. Amerikanen staan zonder mopperen in de rij bij controles, trekken hun schoenen uit, laten zich fouilleren. In Nederland protesteren dan 24 organisaties tegen schending van privacy.'

Een politicus op tournee in de VS zamelt doorgaans geld in.

'Ik was er niet voor fundraising. Het was mijn eerste bezoek, ik kwam kennismaken. Bij een volgend bezoek zal ik wellicht steun vragen voor de politieke beweging waaraan ik werk. Ik heb veel gelijkgestemden gevonden: mensen die pleiten voor een kleinere overheid en lagere belastingen, die kritisch zijn over internationale organisaties als de VN en de EU.'

Deze week ontmoet u in de Kamer eindelijk weer uw voormalige fractiegenote Ayaan Hirsi Ali.

'Daar verheug ik me op. Haar terugkeer na het reces is een aanwinst voor de Kamer. Ze is een kei van een vrouw. Kritiek op haar langdurige afwezigheid is volstrekt onverdiend.'

U gaat er direct hard tegenaan: u dreigt minister Bot van Buitenlandse Zaken met een motie van wantrouwen.

'Nederland had als EU-voorzitter geen associatie-akkoord mogen sluiten met Syrië. Dat land steunt de Hezbollah-beweging die Israël met raketten bestookt. Onlangs heeft Nederland eindelijk Hezbollah bestempeld als terroristische organisatie. Wie a zegt, moet b zeggen. Dat betekent: terroristen en hun beschermheren isoleren.'

Bron: Volkskrant

Altijd lachen met die Wilders. Hij wil graag een kansarme onderlaag creëeren, slikken of stikken. Als Wilders de VS een voorbeeld vind dan heeft ie wellicht niet goed om zich heen gekeken, uiteraard alleen op feestjes geweest in de suburbs waar de mensen zwembaden in de tuin hebben...

Ik stel voor om Wilders kaal te scheren en midden in de Bronx of een andere ellendige buurt te droppen en m daar verplicht een maand te laten verblijven.

Sowieso kaalscheren.

~Panthera~
17-01-05, 22:21
Geplaatst door barfly

Altijd lachen met die Wilders. Hij wil graag een kansarme onderlaag creëeren, slikken of stikken. Als Wilders de VS een voorbeeld vind dan heeft ie wellicht niet goed om zich heen gekeken, uiteraard alleen op feestjes geweest in de suburbs waar de mensen zwembaden in de tuin hebben...

Ik stel voor om Wilders kaal te scheren en midden in de Bronx of een andere ellendige buurt te droppen en m daar verplicht een maand te laten verblijven.

Sowieso kaalscheren.
---------------------------

:handbang: :wohaa: :duim:

GiovanniHN
17-01-05, 22:25
Ik vind het bizar dat hij naar Amerika kijkt, een van de rijkste landen ter wereld, de onnodige armoede en criminaliteit ziet en denkt 'Wow! Wat hebben ze hier goede ideeën'.

Als Wilders wil zien hoe goed de immigratie gaat, moet hij eens praten met de Mexicanen, natuurlijk wel in het Spaans, want Engels praten ze niet. En de jongeren die zichzelf niet zien als Mexicaan of Amerikaan en zich daarom maar Chicano noemen en hun eigen subcultuur creëren.

Trouwens weten heel weinig Amerikanen wat er precies in de Patriot Act staat, daarnaast worden sommige delen zelfs geheim gehouden. Het is uiterst ondemocratisch en ik snap niet dat hij als Liberaal goedkeurt dat de regering de mogelijkheid heeft alle vrijheid/privacy/rechten van een burger te ontnemen.

mark61
18-01-05, 03:10
Geplaatst door barfly
Ik stel voor om Wilders kaal te scheren en midden in de Bronx of een andere ellendige buurt te droppen en m daar verplicht een maand te laten verblijven.

Sowieso kaalscheren.

3 jaar incommunicado in Guantanamo Bay doet vast ook wonderen.