PDA

Bekijk Volledige Versie : Grote spanningen na zinloos geweld R'dam



MAXXXMAN
17-01-05, 21:54
In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderden hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

Slachtoffer nam bij ruzie op voor een ander
De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan."

:huil:

Kid Capri
17-01-05, 22:02
Tja, echt verwerpelijk.

Net zoals de voorvallen in Den Haag, Culemborg en Amsterdam.

Zinloos geweld valt niej te rechtvaardigen...

K.

MAXXXMAN
17-01-05, 22:08
Dit ga je krijgen:

Bij een overval op een automobiliste op de hoek van de 3e Oosterparkstraat/Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is een van de twee daders vanavond om het leven gekomen. Het gaat om een 19-jarige jongen.

Het slachtoffer van de overval, een 43-jarige vrouw, werd in haar auto overvallen. Twee jongens op een brommer openden het portier en beroofden haar van haar tas. Na het voorval ging de vrouw de achtervolging in en reed op de overvallers in. Hierbij kwam de jongen om het leven. De vrouw is aangehouden en naar het politiebureau gebracht. De omgeving is voor onderzoek afgezet, het ANP wist te melden dat het in de buurt momenteel erg onrustig is.

Tja eigen rechtertje spelen mag niet in dit land, maar als mijn vriend daar lag te creperen met al die malloten eromheen had ik er ook op ingereden!

Kid Capri
17-01-05, 22:08
Geplaatst door klaaskop
Ja, triest.
En wat ik bijna even verwerpelijk vind, is dat het in de landelijke pers - uitgezonderd de Telegraaf - wordt doodgezwegen.
In Netwerk, zo meende ik uit de vooraankondiging daarvan, zou dat "blinde oog" aan de orde worden gesteld.

Triest Hangtuig. De opbouwwerker zal wel weer een mooi verhaal hebben.

Doodgezwegen?

In alle kranten werd melding gemaakt van het voorval. Of bedoel je doodgezwegen dat 't Marokkanen waren? Eigenlijk doet dat er niej eens toe. In Den Haag schoot een autochtoon zijn vader dood. De ouders van de 3-jarige Savannah waren ook autochtoon. En ook de ouders van het meisje van Nulde.

Zinloos is gewoon verwerpelijk. Het maakt mij niej uit wie de daad pleegt...;).

K.

P.S. Ik heb niej zoveel vertrouwen in De Telegraaf. Zij houden ervan om de boel op scherp te zetten, dus bij die zogenaamde spreekkoren zet ik vraagtekens. Ik bedoel: waren wij er bij? ;)

P.P.S. Je bent een misselijkmakend figuur, klaaskop. Je wordt steeds agressiever en ongenuanceerder in je bijdragen op dit forum. Ga zo door en sta niej raar te kijken als dat je op een VETTE ban komt te staan.

Blade20
17-01-05, 22:13
Grote spanningen na zinloos geweld R'dam

Icoon Binnenlands nieuws In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderde hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."

Slachtoffer nam bij ruzie op voor een ander
De ruzie tussen de man uit Ridderkerk, die samen met een vriend was wezen stappen, en de twee daders was ontstaan in de broodjeszaak Sandwichhouse. Op het moment van de woordenwisseling zat de zaak vol.

"Die man die nu dood is, wilde het opnemen voor een ander, met wie die twee daders woorden hadden", zo vertelt een medewerkster van de broodjeszaak. "Op een gegeven moment gingen die man en zijn vriend weg en leek de boel gesust. Later bleek, dat ze op straat waren verder gegaan."
-----------------------------------------------------------
Bron:Fok! (http://frontpage.fok.nl/nieuws/50387)

Goed...ik ga hier verder niet eens diep op in. Alleen dat de jeugd in het algemeen en de marokkaanse in het specifiek behoorlijk gebrek aan intelligentie, normen en waarden vertoont. Ofwel, ze zijn compleet en volledig A-C-H-T-E-R-L-I-J-K!!

Uitzonderingen daargelaten, maar deze jongeren vallen daar zeker niet onder!

Steun goede en deugdelijke universele normen en waarden en zorg ervoor dat anderen die deze overtreden ook duidelijk merken op een niet-agressieve manier dat je niet bent gedient van hun gedrag.

Het spreekt voor zich dat de beste man (het slachtoffer) het juiste probeerde te doen. Het is een schande voor de mensheid, de Nederlandse maatschappij alsook de gerelateerde groepen waartoe de daders behoren dat zulke mensen, nee beesten bestaan!

MAXXXMAN
17-01-05, 22:18
GVD Kid...ik word wel weer op de proef gesteld.....

Gezin diamantbuurt....Alle media
Somalisch gezin weggepest naar Engeland.....Klein kopje...

Dode in Ridderkerk....Weer die k.t marokkanen
Dode in Amsterdam... Eigen rechtertje spelen mag niet ook al jat je een tas..

Heb het zwaar nu hoor om genuanceerd te blijven....Het opgeruimd staat netjes en eigen schuld dikke bult begint te overheersen...... :droef:

Waarom:

Bij die dief stonden geen 30 jongens van Ga maar dood, ga maar dood, ga maar dood!!!

En..

De weg werd goed vrijgemaakt voor de ambulance...Wel werden de broeders bedreigd dat ze moesten opschieten...

freya
17-01-05, 22:19
Geplaatst door Blade20
[Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken.

Als dit waar is dan zijn zij allemaal medeschuldig aan zijn dood.

Ik hoop dat ze dat ondertussen beseffen.

Droom lekker jongens! :duivels:

Blade20
17-01-05, 22:21
Geplaatst door freya
Als dit waar is dan zijn zij allemaal medeschuldig aan zijn dood.

Ik hoop dat ze dat ondertussen beseffen.

Droom lekker jongens! :duivels:

Dat klopt, medeplichtigheid aan moord.

888
17-01-05, 22:27
Wat dacht je in Wateringen (het Westland) terroriseren jongeren helaas van .................... afkomst het hele dorp. Vernielingen enz....

Maslov
17-01-05, 22:41
Volgens mij duurt het niet lang meer dat velen dit allemaal niet meer zullen pikken, en dat etnisch geweld zal ontstaan in grote en kleine steden.

Dit is toch gruwelijk.

Rissa
17-01-05, 22:43
Gosh, gaan jullie jezelf lekker buiten ergens op afreageren joh. :loens:

Blade20
17-01-05, 22:45
Geplaatst door Maslov
Volgens mij duurt het niet lang meer dat velen dit allemaal niet meer zullen pikken, en dat etnisch geweld zal ontstaan in grote en kleine steden.

Dit is toch gruwelijk.

Hee, die Maslov, lang niets meer van je gehoord. Hoe gaat het ermee?

Hier gaat alles goed...op de studie na that is. :hihi:

Anyway, ik vrees dat als dit niet veranderd er rellen en zuiveringen zullen volgen. Een burgeroorlog niet, daarvoor is de rebellerende groep veel te klein en teveel opvallen in het straatbeeld.

888
17-01-05, 22:46
Waarop, er worden feiten en waarheden verteld.

MAXXXMAN
17-01-05, 22:50
Geplaatst door Rissa
Gosh, gaan jullie jezelf lekker buiten ergens op afreageren joh. :loens:

Ja...dit is mij ook niet geheel duidelijk...

Las net dat weblogs steeds vaker gebruikt worden voor het vormen van een mening....Nou..euh...dat vind ik deze artikelen eigenlijk wel wezenlijk....

Sou3adje...
17-01-05, 22:52
Ja, waarheden en feiten. :moe:

Maar de berichtgeving daarover is verre van consequent. Als het een Marokkaan is wordt dat meestal nadrukkelijk vermeld, terwijl een 'blanke, autochtone dader' nooit zo aangeduid wordt. Nee, dan is het gewoon 'een 43-jarige man'. Consequent zijn en niet met twee maten meten! Klaar!

888
17-01-05, 22:56
Inderdaad, met 2 maten meten is ook niet goed. Een bevolkingsgroep over 1 kam scheren doet wel zeer.

Sou3adje...
17-01-05, 23:00
Geplaatst door Ras Delftenaar




Reageer jij nou altijd in quoteringen om elke vorm van verantwoordelijkheid voor je eigen hersenspinsels te ontwijken? :moe:

soraja
17-01-05, 23:02
Tsja triest allemaal........dit hebben we allemaal te danken aan de hoge pieten met stropdassen en lelijke jurken, die hebben nl. voor dit klimaat in onze samenleving gezorgd.... :jammer:

Max Stirner
17-01-05, 23:03
Geplaatst door Blade20 [/i]
[b]Grote spanningen na zinloos geweld R'dam

Icoon Binnenlands nieuws In Rotterdam zijn de spanningen na het overlijden van een 38-jarige man door zinloos geweld flink opgelopen. Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderde hun werk te doen.

Vooral de houding van een groep uitgaansjongeren, voornamelijk van Marokkaanse komaf, zette kwaad bloed bij omstanders en buurtbewoners. Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd.

Een getuige zegt 'kotsmisselijk' van het gebeuren te zijn geworden. "Dit was te walgelijk voor woorden. Ik heb het er nog steeds moeilijk mee, zeker nu ik weet dat die man een paar uur later is gestorven", aldus een hevig geëmotioneerde omstander.

Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks. Ook de politie kon in eerste instantie helemaal niets doen, pas later kwamen er meer agenten. Toen was de rust voorbij."



.........

RinC
17-01-05, 23:05
Ik hoop dat die omstanders een keer keihard worden gebeukt door die k*tMarokkanen, stelletje lafbekken.

Altijd maar achteraf afreageren maar ingrijpen Ho maar!. Zo moest ik een keer onderweg naar school een autochtoonse jongeman die een vrouw probeerde te wurgen en te slaan uit elkaar halen. Arme vrouw riep om hulp, maar de omstanders keken haar aan en liepen gewoon door of ze stonden erbij en keken ernaar. Heb die jongeman een paar klappen tegen zn kanis gegeven. Blijkt dat hij de zoon was van die vrouw.

Tamza_N_Rif
17-01-05, 23:07
Geplaatst door RinC
Ik hoop dat die omstanders een keer keihard worden gebeukt door die k*tMarokkanen, stelletje lafbekken.


Idd.

MAXXXMAN
17-01-05, 23:10
Geplaatst door soraja
Tsja triest allemaal........dit hebben we allemaal te danken aan de hoge pieten met stropdassen en lelijke jurken, die hebben nl. voor dit klimaat in onze samenleving gezorgd.... :jammer:

Niet helemaal waar!

Paar hele simpele principes gelden hier...Je moet met je klauwen van elkaar en van elkaars spullen afblijven.

En moet je opletten...mensen zijn het zat! Let op: 2005 wordt het jaar van het helemaal zat zijn!! De gegoede burger zal gaan opstaan, in elke cultuur, om zijn/haar straatje schoon te vegen van tuig!

Rissa
17-01-05, 23:10
Geplaatst door klaaskop
Stond ik erbij ?
Nee.
Kun je alleen iets beginnen tegen een groep ? Nee.



Geloof jij dat er maar een blanke ramptoerist stond?

Sou3adje...
17-01-05, 23:11
Geplaatst door klaaskop
Ik denk dat je er standaard van kunt uitgaan dát het een autochtone blanke man was. De andere aanduidingen dienen alleen om die dan onjuiste aanname te corrigeren - het heeft dus niet de functie te stígmatiseren.


Ik heb het over inconsequente berichtgeving, niet over de eventuele gevolgen daarvan. Over stigmatisering heb ik het helemaal niet gehad, dus waar heb je het over? Voorts neemt hetgeen jij zegt niet weg dat in het ene geval de afkomst nadrukkelijk wordt genoemd en in het andere geval niet.

Zelfs al is het inderdaad zo dat andere aanduidingen alleen dienen om een onjuiste aanname te corrigeren, dan is het nog altijd een feit dat bij de profilering van de persoon of personen die centraal staan in een nieuwsbericht in het ene geval een BIJVOEGLIJK NAAMWOORD (Marokkaanse) wordt gebruikt om mensen te concretiseren en in het andere geval wordt de melding van zo'n verduidelijking weggelaten omdat er een ongeschreven wet zou zijn dat het gaat om een 'blanke autochtoon'? Ik denk dat de perceptie van nieuwsconsumenten heel erg zou veranderen als ook bij de 'blanke autochtoon' een melding gedaan zou worden van diens afkomst. Het is zelfs ooit een experiment geweest op 'Het nieuws van de dag'. :moe:

Rissa
17-01-05, 23:15
Geplaatst door klaaskop
Nee.
Maar wel dat er maar enkele blanken (en niet alleen blanken) iets hadden willen doen.

En waarom deden ze dat niet? Lafheid. Niks meer en niks minder! Maar wel stiekem het nieuws tippen voor een klein bedrag en dan quasi geschokt roddelen met de buurt, en achteraf lullen voor de pers.

Tfoe!

MAXXXMAN
17-01-05, 23:20
Geplaatst door RinC
Ik hoop dat die omstanders een keer keihard worden gebeukt door die k*tMarokkanen, stelletje lafbekken.

Altijd maar achteraf afreageren maar ingrijpen Ho maar!. Zo moest ik een keer onderweg naar school een autochtoonse jongeman die een vrouw probeerde te wurgen en te slaan uit elkaar halen. Arme vrouw riep om hulp, maar de omstanders keken haar aan en liepen gewoon door of ze stonden erbij en keken ernaar. Heb die jongeman een paar klappen tegen zn kanis gegeven. Blijkt dat hij de zoon was van die vrouw.

Ja RinC, doe maar dapper!

Het enige waar nog enig onderling respect aan ontleed wordt is angst zaaien en agressief gedrag vertonen. Volgende week zullen nog minder mensen iets zeggen als er weer een stel kloot.zakken zit te etteren in een broodjeszaak. Nog meer groepen zullen gaan etteren in de broodjeszaken, juist vanwege dit misplaatste gevoel van macht. Nog meer mensen zullen die broodjes zaken links laten liggen...Minder omzet dus...En zo werkt de kaasschaaf beetje bij beetje...en na de koopavond, de VMBO scholing, de winkelcentra, het zwembad, de Metro, de pretparken en de discotheken zijn nu dus ook de broodjeszaken aan de beurt.

Nadeel is dat het altijd in groepen moet, maar ik weet zeker dat normale burgers zich ook zullen gaan verenigen. Dan die 5% wegvegen. Want nogmaals, heel veel mensen raken het heel erg zat.

soraja
17-01-05, 23:21
Geplaatst door MAXXXMAN
Niet helemaal waar!

Paar hele simpele principes gelden hier...Je moet met je klauwen van elkaar en van elkaars spullen afblijven.

En moet je opletten...mensen zijn het zat! Let op: 2005 wordt het jaar van het helemaal zat zijn!! De gegoede burger zal gaan opstaan, in elke cultuur, om zijn/haar straatje schoon te vegen van tuig!


Principes???? Welke principes....Ik moet je even uit je droom helpen; er zijn geen principes meer :schok: Sinds het aantreden van Pim Fortuin zijn die met de grond gelijk gemaakt.....

En wat betreft 2005 het jaar zal worden van het helmaal zat zijn..... Jongen, dat zijn de mensen al een tijdje..

Ps. iedereeen heeft zijn eigen definitie van "tuig".... dat hebben we gezien...

Orakel
17-01-05, 23:22
Geplaatst door Blade20
Anyway, ik vrees dat als dit niet veranderd er rellen en zuiveringen zullen volgen.

:verward:

Breez
17-01-05, 23:23
Geplaatst door Orakel
:verward:


wishfull thinkin` van zijn dorpsmeester in Hendrik-Ido-Ambacht tijdens zijn kinderjaren.

~Panthera~
17-01-05, 23:25
Geplaatst door Orakel
:verward:
----------------------

Adem in....en uit. :D

Rissa
17-01-05, 23:26
Geplaatst door MAXXXMAN
Ja RinC, doe maar dapper!

Het enige waar nog enig onderling respect aan ontleed wordt is angst zaaien en agressief gedrag vertonen. Volgende week zullen nog minder mensen iets zeggen als er weer een stel kloot.zakken zit te etteren in een broodjeszaak. Nog meer groepen zullen gaan etteren in de broodjeszaken, juist vanwege dit misplaatste gevoel van macht. Nog meer mensen zullen die broodjes zaken links laten liggen...Minder omzet dus...En zo werkt de kaasschaaf beetje bij beetje...en na de koopavond, de VMBO scholing, de winkelcentra, het zwembad, de Metro, de pretparken en de discotheken zijn nu dus ook de broodjeszaken aan de beurt.

Nadeel is dat het altijd in groepen moet, maar ik weet zeker dat normale burgers zich ook zullen gaan verenigen. Dan die 5% wegvegen. Want nogmaals, heel veel mensen raken het heel erg zat.

Richt je toch lekker de "Ik ben het zat, jij ook" campagne op! :rolleyes:

MAXXXMAN
17-01-05, 23:27
Geplaatst door soraja
Principes???? Welke principes....Ik moet je even uit je droom helpen; er zijn geen principes meer :schok: Sinds het aantreden van Pim Fortuin zijn die met de grond gelijk gemaakt.....

En wat betreft 2005 het jaar zal worden van het helmaal zat zijn..... Jongen, dat zijn de mensen al een tijdje..

Ps. iedereeen heeft zijn eigen definitie van "tuig".... dat hebben we gezien...

Soraja,

Ik moet jou uit een droom helpen:

Gelijk hebben is niet altijd gelijk krijgen! Dit maakt de definitie van tuig heel simpel, zeker in onduidelijke tijden waarin principes meer dan ooit gehandhaaft worden. En of die relevant of eerlijk zijn...dat maakt geen reet uit!

- Dus het maakt niet uit of de media manipuleert
- Dus het maakt niet uit of heel veel misstanden eenzijdig belicht worde
- Dus het maakt niet uit hoeveel definities er mogelijk zijn...

Misschien wel voor die paar intellectuelen maar die worden overruled door de grote grijze massa..Dat zou jij zeker moeten weten!!

Dus wat doe je? Assimileren, afwenden, verhuizen, isoleren of radicaliseren?

Orakel
17-01-05, 23:32
Geplaatst door Breez
wishfull thinkin` van zijn dorpsmeester in Hendrik-Ido-Ambacht tijdens zijn kinderjaren.

Kan nooit lang geleden zijn geweest dan. Wat in Ido Ambacht nu perronwachter heet, heette vrogger Herr Ubersturmbahnfuhrer.
*klak*

Orakel
17-01-05, 23:33
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Adem in....en uit. :D

kennie, althans niet uitademen, want dan jaag ik iedereen weg. Iets met tenen.

soraja
17-01-05, 23:37
[- Dus het maakt niet uit of de media manipuleert
- Dus het maakt niet uit of heel veel misstanden eenzijdig belicht worde
- Dus het maakt niet uit hoeveel definities er mogelijk zijn...

Deze punten die jij opnoemt maken wel degelijk uit! Oorzaak: onder andere deze punten. Gevolg: zijn deze verschrikkelijke toestanden die er gebeuren in de samenleving. Kortom hierdoor is het respect voor elkaar verdwenen!
Bij sommige "kunnen" de stoppen al doorslaan als iemand bv. op hun begint te schelden.. Dat is dan voor hen de druppel die de welbekende emmer heeft doen overlopen..

Rissa
17-01-05, 23:38
:eek:

Gatvur, zit ineens bij NVDD...

Breez..:zweep:

taouanza
17-01-05, 23:43
Geplaatst door klaaskop
Nee.
Maar wel dat er maar enkele blanken (en niet alleen blanken) iets hadden willen doen.

Maar toch niet gedaan hebben.:moe:

taouanza
17-01-05, 23:44
Geplaatst door Rissa
:eek:

Gatvur, zit ineens bij NVDD...

Breez..:zweep:

Zijn dat jou voeten?

~Panthera~
18-01-05, 00:15
Geplaatst door Orakel
kennie, althans niet uitademen, want dan jaag ik iedereen weg. Iets met tenen.
--------------

Ow..ok...ik dacht iets met een egel. :boer:

nlmaroc
18-01-05, 03:11
beetje INFO vragen en veel surfen en de juiste mensen aanspreken helpt ook wel eens.

http://www.nieuwrechts.nl/forum/index.php?topic=10380.0

NR zit amper een paar meter daarvandaan!!!!!! niet gek dat er de pleuris uitbreekt.


mensen verder kijken dan je neus.

groeten

nlmaroc
18-01-05, 03:16
NR heeft bijgedragen aan de etnische spanningen in de samenleving.
NR heeft tot nu toe een voorkeur gehad voor Ierse pubs in Rotterdam.
Op minder dan 30 meter afstand van een van zo'n pub waar NR een
stamkroeg heeft wordt een moord gepleegd met een waarschijnlijk
etnische motivatie.

Door samenwerking met Mudde weten we waar ze staan.


www.leefbaarrotterdam.nl

Mark
18-01-05, 04:39
Geplaatst door MAXXXMAN
Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden.

? waren ze gewapend ofzo dan?

Blade20
18-01-05, 06:35
Geplaatst door Orakel
:verward:

Hee, ik zal er zelf niet aan meedoen.

Ik heb getwijfeld of ik het woord zou moeten gebruiken, maar heb het uiteindelijk toch gedaan omdat het uitmoorden van een enkel ras of religieuze groep wel onder de kop zuiveringen kan vallen.

Het is geen wishfull thinking, maar eerder een realistische blik in de toekomst als de regering faalt op te treden en de bevolking verder verhard zonder acht te nemen op goede universele normen en waarden.

Zwarte Schaap
18-01-05, 13:16
Volgens mi is dit het werk van haatzaaiers die een graantje mee willen pikken van de Marokkanenhaat. Ik heb al een paar dagen de kranten lopen uitpluizen maar ik kom nergens hetzelfde bericht tegen als deze overdreven haatzaaierij.

het enige wat ik ervan gevonden heb is het volgende:

Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit (NieuwRechts) pleit voor het veiliger maken van de Lijnbaan. Volgens het raadslid toonden bepaalde jongeren zich van hun laagste kant door opruiende taal te uiten en de hulpdiensten te hinderen. De politie stelde dat omstanders dicht om het slachtoffer stonden en pas na aandringen van de politie meer afstand namen.

Bron: Rotterdams Dagblad.

Verder woon ik dichtbij de plek waar die persoon vermoord is maar heb ik niets, maar dan ook niets gemerkt van spanningen. IK las ook dat buurtbewoners klagen maar iedereen die de plek kent weet dat er geen mensen wonen in de omgeving. Er staan alleen winkels en kantoorpanden.

888
18-01-05, 13:47
Ik ben blij, dat niet elke plaats spanningen zijn tussen bevolkingsgroepen. Dit ligt ook aan het Gemeentebestuur en de bevolking zelf.

observer
18-01-05, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mi is dit het werk van haatzaaiers die een graantje mee willen pikken van de Marokkanenhaat. Ik heb al een paar dagen de kranten lopen uitpluizen maar ik kom nergens hetzelfde bericht tegen als deze overdreven haatzaaierij.

het enige wat ik ervan gevonden heb is het volgende:

Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit (NieuwRechts) pleit voor het veiliger maken van de Lijnbaan. Volgens het raadslid toonden bepaalde jongeren zich van hun laagste kant door opruiende taal te uiten en de hulpdiensten te hinderen. De politie stelde dat omstanders dicht om het slachtoffer stonden en pas na aandringen van de politie meer afstand namen.

Bron: Rotterdams Dagblad.

Verder woon ik dichtbij de plek waar die persoon vermoord is maar heb ik niets, maar dan ook niets gemerkt van spanningen. IK las ook dat buurtbewoners klagen maar iedereen die de plek kent weet dat er geen mensen wonen in de omgeving. Er staan alleen winkels en kantoorpanden. er staan flats aan de lijnbaan en in de zijstraten
boven de plaza
bij hofplein en aan de coolsingel
maar niet direct bij dat punt dat klopt

dat het uitgaansleven daar in de omgeving extreem agressief is is echter zeker waar zelf paar linke gevallen gezien en kennis van me die daar werkt verteld dingen die je de haren doen uitvallen

overigens stond in het artikel ook dat sommige getuigen het gezegd hadden niet alle getuigen

888
18-01-05, 15:28
Heeft Leefbaar Rotterdam nog iets gezegd?

Glen
18-01-05, 15:42
Geplaatst door klaaskop
Ik denk dat je er standaard van kunt uitgaan dát het een autochtone blanke man was. De andere aanduidingen dienen alleen om die dan onjuiste aanname te corrigeren - het heeft dus niet de functie te stígmatiseren.

Het slachtoffer heette Jan. Hij was mijn NEEFJE. En Jan WAS nooit agressief, kon alléén geen onrecht aanzien. Hij laat 'n vrouw en 'n 7 maanden oud kindje achter. En het wáren Marokkanen, Sorry. Einde speculaties.

Glen

David
18-01-05, 15:56
En toen was het stil.


Glen: gecondoleert jongen, en sterkte.

Mill
18-01-05, 15:57
Ja, inderdaad. Hou je taai.

Julien
18-01-05, 16:30
:moe:

bij deze wil ik die PAAR ROT-MAROKKANEN bedanken!!

dankzij jullie krijgen veel Nederlanders nog meer een xenophobisch gevoel, als ze dat al niet hadden.

:fuckit2:

DEMOcraat
18-01-05, 16:40
Geplaatst door Julien
:moe:

bij deze wil ik die PAAR ROT-MAROKKANEN bedanken!!

dankzij jullie krijgen veel Nederlanders nog meer een xenophobisch gevoel, als ze dat al niet hadden.

:fuckit2:

de meeste nederlanders zien liever die PAAR ROT-MAROKKANEN...

Julien
18-01-05, 16:46
Geplaatst door DEMOcraat
de meeste nederlanders zien liever die PAAR ROT-MAROKKANEN...

ja :moe: jammer genoeg wel.

maar ik kan me toch echt kwaad maken om dit soort incidenten. hebben die jongeren niet in de gaten dat het voor zichzelf verpesten zo????!!!

en ze verpsten het niet alleen voor zichzelf, ze duperen hier ook andere allochtonen mee!! Want de gemiddelde Nederlander ziet geen verschil tussen een Marokkaan, Turk, Bulgaar of Italiaan.

Al die bange, boze blikken in de Rotterdamse metro zijn niet leuk. of willen die jongeren niet dat daar een einde aan komt?

DEMOcraat
18-01-05, 17:05
Geplaatst door Julien
ja :moe: jammer genoeg wel.

maar ik kan me toch echt kwaad maken om dit soort incidenten. hebben die jongeren niet in de gaten dat het voor zichzelf verpesten zo????!!!

en ze verpsten het niet alleen voor zichzelf, ze duperen hier ook andere allochtonen mee!! Want de gemiddelde Nederlander ziet geen verschil tussen een Marokkaan, Turk, Bulgaar of Italiaan.

Al die bange, boze blikken in de Rotterdamse metro zijn niet leuk. of willen die jongeren niet dat daar een einde aan komt?

niet alle marokkaanen zijn een model burger dat is een feit..maar zodra iemand zich beschaafd en superieur voelt en geen onderscheidt ziet tussen de marokkaanen dan getuigt dat alleen hoe achterlijk hij is..slechte mensen bevinden zich onder elke bevolkingsgroep.

DEMOcraat
18-01-05, 18:13
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Nah, niks superieur en beschaafd voelen. Mensen willen gewoon, net als iedereen, met rust gelaten worden. Dat er shit is, hoort erbij. Maar als de shit navenant groot is, gaat een mens mopperen. En gebeurt er niks, dan gaat een mens stuiteren. Gebeurt er dan nog niks, dan heeft een mens er op een gegeven moment genoeg van. Simple as that, heeft niks met superioriteitsgevoelens te maken.

als de shit navevant groot is moet men bij de politie gaan mopperen en niet bij iedere marokkaan gaan aankloppen en vertellen hoe slecht en achterlijk ze zijn..of is die politie alleen voor de eigen bevolking.

Spoetnik
18-01-05, 18:22
Geplaatst door Julien
:moe:

bij deze wil ik die PAAR ROT-MAROKKANEN bedanken!!

dankzij jullie krijgen veel Nederlanders nog meer een xenophobisch gevoel, als ze dat al niet hadden.

:fuckit2:

Dit paar rot-marokkanen zijn dankbare zondebokken voor de media. Rascisme verkoopt tegenwoordig.

Julien
18-01-05, 18:26
Geplaatst door Spoetnik
Dit paar rot-marokkanen zijn dankbare zondebokken voor de media. Rascisme verkoopt tegenwoordig.

de grote journaals hebben aan deze racistische moord GEEN aandacht besteed. maar als een Marokkaan vermoord zou zijn door een groep Nederlanders, dan weet ik zeker dat verschillende media dit ook als groot nieuws hadden gebracht.
(en dan had de Marokkaanse gemeenschap waarschijnlijk een stille tocht tegen racisme georganiseerd)

je praat dus echt BULLSHIT jongen!

DEMOcraat
18-01-05, 18:48
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Oh, maar dat klopt wel he? Veel te lang was het beleid er niet op ingesteld. Kan best wel te maken hebben met de reacties die het gemopper van nu oplevert - daar had niemand zin in, dus is het als een hete aardappel voor zich uitgeschoven. Maar 't moest er een keer van komen.

er is niemand die de schuld bij de politie legt terwijl dat hun werk is.

888
18-01-05, 18:52
Wat nu?

delirious
18-01-05, 19:04
Geplaatst door Julien
ja :moe: jammer genoeg wel.

maar ik kan me toch echt kwaad maken om dit soort incidenten. hebben die jongeren niet in de gaten dat het voor zichzelf verpesten zo????!!!

en ze verpsten het niet alleen voor zichzelf, ze duperen hier ook andere allochtonen mee!! Want de gemiddelde Nederlander ziet geen verschil tussen een Marokkaan, Turk, Bulgaar of Italiaan.

Al die bange, boze blikken in de Rotterdamse metro zijn niet leuk. of willen die jongeren niet dat daar een einde aan komt?

Los van de Hetze.
Deze boys hebben een IQ van een krop sla.
Schreeuwen en tieren is het enige wat voor deze stakkers is weggelegd.

Er zal ook bij geen een van deze Rukkertjes een ENORME gloeilamp gaan branden, van effe dimmen nu.

Helaas zullen ze de overhand nemen en ieder fatsoenlijk Marokkaantje besmetten met dit Virus.
Graag zie ik een van hen hier op dit forum en hun daden ook heel stoer toe te lichten.

Gecondoleerd Glen ! :kwaad:

Spoetnik
18-01-05, 19:12
Geplaatst door Julien
de grote journaals hebben aan deze racistische moord GEEN aandacht besteed. maar als een Marokkaan vermoord zou zijn door een groep Nederlanders, dan weet ik zeker dat verschillende media dit ook als groot nieuws hadden gebracht.
(en dan had de Marokkaanse gemeenschap waarschijnlijk een stille tocht tegen racisme georganiseerd)

Dat is dan toch ook rascisme? En de kranten zijn ook media, die verkopen slecht, dit in tegenstelling tot de journaals. Zij moeten hun kranten verkopen, en derhalve brengen ze vooral berichten die ze een rascistische toontje kunnen geven.

888
18-01-05, 19:18
Dit is zeker racisme, maar dan nog erger!

Al Sawt
18-01-05, 19:27
Geplaatst door Glen
Het slachtoffer heette Jan. Hij was mijn NEEFJE. En Jan WAS nooit agressief, kon alléén geen onrecht aanzien. Hij laat 'n vrouw en 'n 7 maanden oud kindje achter. En het wáren Marokkanen, Sorry. Einde speculaties.

Glen Is Glen wel degelijk de neef....van?
En was "Glen" ook aanwezig?

Niet dat ik onbeschaafd wil zijn, maar dit is internet en iedereen kan inloggen als neef van.... of althans beweren dat ie dat is.

amadeus
18-01-05, 19:32
Geplaatst door Al Sawt
Is Glen wel degelijk de neef....van?
En was "Glen" ook aanwezig?

Niet dat ik onbeschaafd wil zijn, maar dit is internet en iedereen kan inloggen als neef van.... of althans beweren dat ie dat is.
Wat ben jij onrespectvol en ziek.

Al Sawt
18-01-05, 19:34
Geplaatst door amadeus
Wat ben jij onrespectvol en ziek. Noem me onrespectvol en ziek, maar ik ben alles behalve naief.

Ik kan helaas niet meeleven met iemand die iets fictief beweert!

delirious
18-01-05, 19:41
Geplaatst door Al Sawt
Is Glen wel degelijk de neef....van?
En was "Glen" ook aanwezig?

Niet dat ik onbeschaafd wil zijn, maar dit is internet en iedereen kan inloggen als neef van.... of althans beweren dat ie dat is.

Gecondoleerd Henk, Willem, Ali, Frits, Jan, Peter,Hassan, Theo, Arie,
Hoessein, Murat enz...

Glen
18-01-05, 19:42
Geplaatst door Al Sawt
Noem me onrespectvol en ziek, maar ik ben alles behalve naief.

Ik kan helaas niet meeleven met iemand die iets fictief beweert!

Beste Jongen,

Als JIJ denkt dat ik dáár over lieg, heb ik liever dat je je van dit forum verwijder. Ik zou bijna m'n privé-emailadres geven, en je foto's sturen van Jan, maar aangezien ik niemand vertrouw, en het onderzoek door de Politie Rotterdam nog in volle gang is, doe ik dit NIET.
'n Medeleven zou méér op z'n plaats zijn, compadre. Jan wordt Vrijdag om 14.00 uur begraven op de begraafplaats in Oud-Spangen. God bless him. Bij deze ben je uitgenodigd.

Glen

888
18-01-05, 19:45
Gecondeleerd Glen,

Veel sterkte in deze moeilijke tijd!

amadeus
18-01-05, 19:48
Geplaatst door Ras Delftenaar
Gecondeleerd Glen,

Veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Hier sluit ik me graag bij aan. Glen, heel veel sterkte gewenst bij het verwerken van de tragische dood van je neef. Ik hoop dat je je niets zult aantrekken van de groffe reacties van bepaalde Marokkanen hier.

Glen
18-01-05, 19:50
Bedankt, jongens,

Ik hoop dat de opkomst gróót is.

Glen.

Zwarte Schaap
18-01-05, 19:59
Geplaatst door Julien
ja :moe: jammer genoeg wel.

maar ik kan me toch echt kwaad maken om dit soort incidenten. hebben die jongeren niet in de gaten dat het voor zichzelf verpesten zo????!!!

en ze verpsten het niet alleen voor zichzelf, ze duperen hier ook andere allochtonen mee!! Want de gemiddelde Nederlander ziet geen verschil tussen een Marokkaan, Turk, Bulgaar of Italiaan.

Al die bange, boze blikken in de Rotterdamse metro zijn niet leuk. of willen die jongeren niet dat daar een einde aan komt?

Even een greep uit wat er dagelijks gebeurt.

Verdachten zinloos geweld aangehouden

Putten 18-01-2005 - Met de aanhouding van 13 verdachten (19 t/m 28 jaar) uit Putten en directe omgeving heeft de politie de afgelopen periode drie onderzoeken van openlijke geweldpleging afgerond die zich volgens de agenten in de categorie zinloos geweld vallen. Proces-verbaal is opgemaakt.

Echt zinloos, zo typeren de wijkagent van Putten en zijn collega’s die het onderzoek uitvoerden naar een drietal vechtpartijen waarbij vier jongelui gewond raakten. Naast een gebroken arm bij één van de slachtoffers en gebroken vingers bij een ander liepen de slachtoffers blauwe plekken en kneuzingen op.

Bij het onderzoek werden de verdachten verhoord over twee vechtpartijen bij een drive-in-show in de manege aan de Halvinkhuizerweg op 3 april en 25 september, de derde vechtpartij vond in de nacht van 10 september aan de Achterstraat plaats.

De eerste mishandelingen vonden plaats na afloop van de drive-in-show, waar twee jongens waren belaagd. De kleding van één van hen zou te uitdagend zijn geweest en buiten gekomen werden de twee vrienden in elkaar geslagen. Eén jongeman liep een gebroken arm op en de ander diverse kneuzingen en blauwe plekken. Uit angst voor represailles werd geen aangifte gedaan, maar naspeuringen van de wijkagent zorgden voor de aanhouding van 4 jongens, die over de mishandeling een verklaring aflegden.

Op 10 september vond op de Achterstraat een massale vechtpartij plaats. Een woorden-wisseling was hieraan vooraf gegaan. Eén slachtoffer liep onder meer gebroken vingers op, terwijl zijn vriend knie- en hoofdletsel opliep. Ook werden er in de buurt diverse vernielingen aan brievenbussen en straatmeubilair aangericht en voor alle vergrijpen werden 9 verdachten aangehouden en verhoord.

Bij het derde incident richtte een groep van 20 à 25 man zich tegen de politie die een jongeman (21) had aangehouden voor mishandeling. Ook dit gebeurde bij de drive-in-show in de manege waar zij hun kameraad wilden ontzetten. Bij de vechtpartij werd nog een agente in haar rug getrapt, gelukkig liep zij hierbij geen langdurig letsel op.

Alle verdachten zijn inmiddels verhoord en proces-verbaal is opgemaakt.


Vrouw mishandeld door onbekende aanvaller

Zwolle 18-01-2005 - Gistermiddag heeft een 19-jarige vrouw uit Zwolle aangifte gedaan van mishandeling door een onbekende man. De vrouw was zaterdagavond op een feestje aan de Lortzingstraat. Op een gegeven moment, rond 00.45 uur, ging zij een blokje om. Ter hoogte van de kinderboerderij aan de Klooienberglaan werd zij plotseling van achteren aangevallen. Zij werd bij haar keel gegrepen en op de grond gegooid. Vervolgens kreeg ze meerdere klappen. Nadat ze tegen haar aanvaller geschreeuwd heeft, ging hij er vandoor. De vrouw liep letsel op in haar gezicht en nek. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

Aangehouden voor vandalisme

Raalte 17-01-2005 - Zondagavond is een 16-jarige jongen uit Raalte aangehouden voor vandalisme. Op de Kerspelweg gooide hij zijn bromfietshelm tegen een ruit van een woning. De bewoner van het huis had een groepje jongeren aangesproken omdat zij overlast veroorzaakten met vuurwerk. Daarbij ontstond een handgemeen, waarbij de bromfiets van de jongen omviel. Hierop werd hij zo boos dat hij met zijn helm gooide. De jongen is doorverwezen naar het Haltbureau. Eventuele schade wordt op hem verhaald. Zijn moeder haalde hem van het politiebureau.


Mishandeling


Vriezenveen 18-01-2005 - Jongen werd van zijn fiets getrapt. Politie Twente vraagt getuigen zich te melden.


Op zaterdag 15 januari ’05 omstreeks 00.15 uur fietste een 16 jarige jongen uit Westerhaar samen met zijn vriend over de Harmsenweg in Vriezenveen. Op een gegeven moment werden zij gepasseerd door een drietal jongens. De jongen voelde dat er tegen zijn fiets werd getrapt. Hierdoor viel hij en kwam met zijn hoofd op de grond. De jongen heeft een hersensschudding opgelopen. Hij heeft zich laten behandelen in het ziekenhuis. De daders zijn verder gefietst.
De Politie Twente is opzoek naar de drie jongens en getuigen van het gebeuren. Zij kunnen zich melden aan het politiebureau of bellen met 0900-8844 of bel anoniem met 0800-7000


Litouwers aangehouden


Vriezenveen 18-01-2005 - Dankzij oplettende beveiligingsbeambte kon de Politie Twente de dieven aanhouden


Op dinsdag 18 januari 2005 omstreeks 2.18 uur deed een beveiligingsbeambte melding bij de Politie Twente van een verdachte situatie bij de parkeerplaats ‘Smokkelpad’naast de N36 in Vriezenveen. Door de gealarmeerde agenten werden twee personenauto’s aangetroffen met Nederlandse exportkentekens. De agenten zagen in één van de auto’s een scooter liggen. Door de beveiligingsbeambte was gezien dat een auto met een Litouws kenteken was weggereden. Deze auto ging er bij het zien van de beveiligingsbeambte als een speer vandoor. De agenten hebben de auto kunnen controleren in Diffelen, gemeente Hardenberg. In de auto zaten twee mannen van 33 en 20 jaar met de Litouwse nationaliteit. De agenten zagen inbrekerswerktuig in de auto liggen. De mannen werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau alwaar zij werden ingesloten. De mannen hadden de autosleutels op zak van de auto’s die op de parkeerplaats Smokkelpad stonden. Door een politiehond werd in de bosjes in de omgeving van de parkeerplaats een tas aangetroffen met daarin goederen die mogelijk van diefstal afkomstig zijn. De mannen werden opgesloten. De Politie Twente stelt een onderzoek in.


Verdachte van inbraak aangehouden


Enschede 17-01-2005 - Dankzij een oplettende getuige kwam de politie de verdachte op het spoor

In de nacht van zondag 16 januari ’05 werd er in een flatwoning aan de Markveldebrink ingebroken. De bewoner, een 22 jarige man, ontdekte dit omstreeks 4.15 uur en belde de politie. De dader was de woning binnen gekomen door de ruit van de voordeur te vernielen. De audioapparatuur, PC, TV en andere goederen waren weggenomen. Een 27 jarige vrouw had die nacht een verdacht persoon in de flat gezien. De politieagenten stelden een onderzoek in en aan de hand van het signalement werd even later een 29 jarige man uit Enschede aangehouden. De man werd middels een spiegelconfrontatie voor 100% herkend door de getuige. De verdachte man is opgesloten. De Politie Twente heeft de zaak in behandeling. (05-006804)


Verdachte diefstal bromfiets aangehouden


Borne 17-01-2005 - Dankzij een oplettende getuige werd de verdachte aangehouden

Op zondag 16 januari ’05 omstreeks 20.51 uur zag een 26 jarige getuige uit Enschede hoe een onbekende man bezig was een bromfiets te stelen op de Parallelweg in Borne. De man waarschuwde de politie en gaf het signalement door. De gealarmeerde agenten troffen onderweg een man aan die voldeed aan het opgegeven signalement. Hij werd aangehouden en overgebracht naar het politiebureau alwaar hij werd opgesloten. De Politie Twente stelt een onderzoek in. (05-006957)


Jongeren richtten voor ruim 8000 euro schade aan


Terschuur 18-01-2005 - Tien jongeren, afkomstig uit Terschuur, Amersfoort, Otterlo en Voorthuizen hebben onlangs tegenover de politie bekend voor ruim 8000 aan vernielingen te hebben aangericht in Terschuur. De jongens, variërend in leeftijd van dertien tot en met zestien jaar werden in september vorig jaar al aangehouden. De onderzoeken zijn onlangs afgerond en het dossier is ingezonden naar justitie.

In het najaar van 2003 kreeg de politie de eerste signalen van onrust in Terschuur op het terrein van een basisschool. De jeugd van tussen de dertien a veertien jaar zou volgens de meldingen zou daar rond hangen en in verschillende samenstellingen vernielingen aanrichten. Ondanks verhoogde aandacht van de politie konden er geen verdachten worden aangehouden, terwijl het aantal meldingen aan bleef houden.

Spoor
Begin voorjaar 2004 kwam de politie uiteindelijk op het spoor van de verdachten, nadat er ook aangiftes binnenkwamen van vernielingen in een leegstaand fabriekspand aan de Hoevelakenseweg. Bij het vervolgonderzoek, waarin onder meer aangiftes van vernielde ruiten van een school, vernielde fietsen en de ontregeling van een stoomketel in een vleesverwerkingsbedrijf, leidde naar de tien verdachten die in de loop van het onderzoek stuk voor stuk verhoord werden. In totaal vijf zaken, waarin voor ruim 8000 euro aan schade was toegebracht, konden zo worden opgelost. De jongeren zijn inmiddels allemaal weer op vrije voeten. Justitie beslist verder over het lot van de verdachten.


Jongeren verdacht van oplichting via Internet

Elst (Gld.) 18-01-2005 - De politie van Elst heeft maandag drie jongeren aangehouden die ervan verdacht worden mensen te hebben opgelicht via Internet.

De drie jongeren, een veertienjarige Elstenaar en een jongen en een meisje van beiden vijftien jaar uit Arnhem, zouden op een veilingsite op Internet diverse goederen te koop hebben aangeboden. Vervolgens lieten ze aspirant kopers, afkomstig uit het hele land, betalen om daarna rommel of zelfs helemaal niets op te sturen. Een van de jongeren kreeg echter wroeging en biechtte het verhaal op aan zijn ouders, die vervolgens naar de politie gingen. De politie onderzoekt nog om hoeveel gevallen het gaat. De jongeren worden op dit moment nog verhoord.


Aanhoudingen vuurwapenbezit door cameratoezicht

Arnhem 17-01-2005 - Mede door cameratoezicht in de Arnhemse binnenstad heeft de politie het afgelopen weekend vier aanhoudingen kunnen verrichten wegens verboden vuurwapenbezit.

Een toezichthouder, die de veiligheidscamera's bediende, zag in de nacht van vrijdag op zaterdag rond half vier op het Willemsplein een auto staan waar een aantal jongens naar toe renden en instapten. Daarbij werd zijn aandacht getrokken door het feit dat één van de inzittenden kennelijk een vuurwapen had. De melding werd direct doorgegeven aan de politiemeldkamer waarop enkele agenten er achteraan gingen. De politie dwong de auto te stoppen op de Batavierenweg ter hoogte van de kruising met de Nijmeegseweg. De politie heeft de vier inzittenden aangehouden. Het gaat om twee zeventien- en achttienjarige jongens uit Arnhem. Bij de aanhoudingen is een gaspistool in beslag genomen. Uit de verklaringen van de verdachte Arnhemmers is later duidelijk geworden dat zij die nacht op meerdere plaatsen vernielingen in Arnhem hebben gepleegd met het pistool. Zo werden ruiten van abri's, informatieborden, ruiten van een school en ruiten van een busje beschoten waardoor schade ontstond. De verdachten zijn vandaag heengezonden.


Apeldoorners verdacht van autodiefstal aangehouden

Barneveld 17-01-2005 - Drie Apeldoorners van 25, 30 en 31 jaar zijn zondagavond door de Barneveldse politie aangehouden op verdenking van autodiefstal.

Een surveillerende agent zag het trio rond kwart voor acht over de Stationsweg rijden. De bestuurder van de auto trok de aandacht van de agent doordat hij onjuiste verlichting voerde en bij het nemen van een bocht bijna tegen een verkeersgeleider reed. Bij controle van het kenteken van de auto, waarin de mannen reden, bleek de auto als gestolen geregistreerd te staan. De auto werd vervolgens tot staan gebracht, waarna alle inzittenden werden aangehouden. De bestuurder, een 30-jarige Apeldoorner, bleek bovendien onder invloed van alcohol. Bij de man werd later een promillage gemeten van 0,94 (dat is ruim anderhalf maal zoveel als is toegestaan). In de auto werden ook inbrekerswerktuigen aangetroffen. De auto bleek diezelfde dag in de politieregio Noord- en Oost Gelderland als vermist te zijn opgegeven. De drie verdachten zijn voor verder onderzoek ingesloten.

Zwarte Schaap
18-01-05, 20:00
Ernstige verkeersagressie

Nijmegen 18-01-2005 - (03)

Drie fietsers reden maandagavond over de Hazenkampseweg in Nijmegen toen ze met hoge snelheid werden ingehaald door een bestelbusje. Toen één van de fietsers gebaarde in de richting van het busje stopte de bestuurder daarvan. De fietsers reden daarop de Marterstraat in. Ter hoogte van de splitsing met de Reestraat werd één van de fietsers, een 28-jarige Nijmegenaar door de bestuurder van het busje gesneden. De Nijmegenaar kwam daarbij te vallen en het busje reed over de fiets heen. De bestuurder van het busje reed daarop door. Het slachtoffer liep bij het voorval een pijnlijke knie op. De fiets werd zwaar beschadigd.
De politie is op zoek naar de bestuurder van het busje.


Weer verdachten in zaak Nijmeegse millioenenfraude aangehouden

Nijmegen 18-01-2005 - (09)

De politie Gelderland-Zuid, District Stad Nijmegen heeft vandaag in het kader van het onderzoek naar de poging om de gemeente Nijmegen voor een bedrag van EUR 7,8 miljoen op te lichten een 45-jarige man uit Grave, een 51-jarige man uit Loosdrecht en een 40-jarige man uit Rosmalen aangehouden. Zij worden verdacht van medeplichtigheid aan de oplichting. In dit onderzoek stuitte de politie, los van de Nijmeegse millioenenfraude, op een tweede oplichtingszaak. Twee van de drie mannen die vandaag zijn aangehouden worden ook daarvan verdacht alsmede een 35-jarige vrouw uit Amstelveen. Zij is vanmorgen ook aangehouden.

De politie wil in verband met de voortgang van het onderzoek, geen nadere mededelingen doen.


Meisjes bekladden bus

Nijmegen 18-01-2005 - (03)

Een chauffeur van busbedrijf Hermes bemerkte dinsdagmorgen dat twee meisjes, die achter in zijn bus zaten, zich verdacht gedroegen. Aangekomen op het Stationsplein in Nijmegen controleerde hij de bus en bemerkte dat op de bank vóór die waarop de meisjes zaten teksten waren geschreven. De chauffeur hield de meisjes aan en waarschuwde de politie.
De politie nam de meisjes, een 14-jarige uit Deest en een 15-jarige uit Afferden (Gld.), mee naar het politiebureau. Daar bekenden zij de bekladding.
In overleg met de Officier van Justitie worden de meisjes doorverwezen naar bureau HALT voor een alternatieve straf.



Autodief aangehouden

Nijmegen 18-01-2005 - (03)

Surveillerende politiemensen zagen dinsdagmorgen op de Jozef Israelsstraat een rode Volkswagen Golf staan die, bij navraag, op 14 januari gestolen bleek te zijn in Elst. Toen de politiemensen nog bezig waren om de dienstauto te parkeren, kwam een man aanlopen die in de Volkswagen wilde stappen. De man werd direct aangehouden. Hij verklaarde wel in de auto te hebben gereden maar deze niet zelf te hebben gestolen. De man, een 35-jarige Nijmegenaar, is ingesloten op verdenking van autodiefstal of heling.


Mannen aangehouden na baldadigheid

Nijmegen 18-01-2005 - (03)

In de nacht van maandag op dinsdag kreeg de politie een melding dat op de Oude Groenewoudseweg in Nijmegen drie jongens met fietsen aan het gooien waren. Toen de politie ter plaatse kwam trof zij daar een enorme ravage van 35 omgegooide fietsen aan. Tussen die ravage stond een 24-jarige Nijmegenaar. Een getuige verklaarde dat deze man één van de verdachten was. De twee andere waren er vandoor gegaan. De 24-jarige werd aangehouden. Korte tijd later konden zijn twee vrienden eveneens worden aangehouden. Het gaat om een eveneens 24-jarige Nijmegenaar en een 27-jarige man uit Gennep. Alle drie werden voor verhoor overgebracht naar het politiebureau.


Aangehouden voor bedreiging


Nijmegen 18-01-2005 - (03)


Een 27-jarige Nijmegenaar is in de nacht van maandag op dinsdag op de hoek van de St.Annasrtraat met de Van Trieststraat in Nijmegen door een man met de dood bedreigd. Het slachtoffer liep langs een auto en hoorde daaruit veel lawaai komen. Hij vroeg toen aan de bestuurder, die alleen in de auto zat, of er iets aan de hand was. Daarop werd hij door de bestuurder van die auto met de dood bedreigd. De 27-jarige deed aangifte bij de politie.

Terwijl het slachtoffer nog op het politiebureau was om aangifte te doen, kon de verdachte, een 37-jarige Nijmegenaar, door de politie worden aangehouden. Deze man werd overgebracht naar het bureau en daar ingesloten.


Verdachte beroving bekent overval

Tiel 18-01-2005 - (05)

De 30-jarige inwoner van Ochten die verdacht wordt van de tasjesroof op een 76-jarige inwoonster van Tiel op de Varkensmarkt op donderdagavond 13 januari, bekende ook de overval op een drankwinkel aan de Grotebrugse Grindweg op 4 januari jl. Hierbij werd een medewerkerster bedreigd en werd een geldbedrag ontvreemd. De man werd na de beroving door omstanders aangehouden en overgedragen aan de politie.


Man aangehouden voor diefstallen uit schuur

Tiel 18-01-2005 - (05)

Afgelopen week hield de politie een 21-jarige inwoner van Tiel aan. De man wordt ervan verdacht eind december begin januari in schuren in Tiel te hebben ingebroken. Naar aanleiding van acht aangiften startte de politie een onderzoek. Uit de schuren zijn onder meer fietsen, bromfietsen, etenswaren, een duikuitrusting en tuinmeubelen gestolen.

Na een overlastmelding hoorde de politie getuigen die verklaarde dat de 21-jarige Tielenaar regelmatig met fietsen was gezien. Dit leidde tot het pand aan het Postlaantje waar de verdachte zou verblijven. De politie ging het pand binnen en trof daar de gestolen goederen aan. De 21-jarige man is aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Op dit moment werkt de politie aan de afronding van het dossier dat aan justitie wordt verzonden. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. De gestolen goederen worden teruggegeven aan de rechtmatige eigenaren.



Man steekt Duitse auto in brand

Nijmegen 17-01-2005 - (07)

Zondagmiddag is een 19-jarige Nijmegenaar op de Burgemeester Daleslaan aangehouden omdat hij ervan wordt verdacht een auto met een Duits kenteken in brand gestoken te hebben. Deze auto stond daar geparkeerd omdat de 46-jarige eigenaresse naar de wedstrijd tussen NEC en Borussia Mönchenglatbach ging kijken.

Na afloop van de wedstrijd liep de verdachte in een groepje langs de auto en richtte vernielingen aan de auto aan, waarna hij hem in brand zou hebben gestoken. Daarop zette hij en de anderen het op een lopen. Omdat de politiemensen via de meldkamer een goed signalement doorgekregen hadden, konden ze de verdachte aanhouden. Het is nog niet bekend of de 19-jarige het alleen heeft gedaan of dat de anderen er ook aandeel in hebben.


Bron: Politie.nl

Julien
18-01-05, 21:14
Wat wil je hiermee zeggen ZS?

Ik vind een racistische moord/ hinderen van ambulances wel een graadje schokkender dan een overval.

Maar mijn punt was eigenlijk dat een aantal klootzakken het niet alleen voor zichzelf verpest (de Marokkanen) , maar ook voor andere allochtonen die door Nederlanders vaak op 1 hoop gegooid worden met Marokkanen!

Dat verwijt ik deze jongeren.

888
18-01-05, 21:18
Ik ben met je eens, want andere allochtonen worden nu over 1 kam gescheerd. Dit is gewoon absurd.

Julien
18-01-05, 21:20
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ik ben met je eens, want andere allochtonen worden nu over 1 kam gescheerd. Dit is gewoon absurd.

ja en daar moeten jullie nederlanders ook een keer wat aan gaan doen.

Zwarte Schaap
18-01-05, 21:31
Geplaatst door Julien
Wat wil je hiermee zeggen ZS?

Ik vind een racistische moord/ hinderen van ambulances wel een graadje schokkender dan een overval.

Maar mijn punt was eigenlijk dat een aantal klootzakken het niet alleen voor zichzelf verpest (de Marokkanen) , maar ook voor andere allochtonen die door Nederlanders vaak op 1 hoop gegooid worden met Marokkanen!

Dat verwijt ik deze jongeren.

Jij moet je niet zo gek laten maken door naar walle waarschijnlijkheid verkeerde informatie. Niemand gaat doelbewust ziekenauto dwars zitten. Ik denk dat er gewoon een drukte was door ramptoerisme. Ik heb nergens kunnen lezen dat Marokkanen doelbewust de ziekenauto hinderden. Ik lees alleen een neutraal stukje in de krant dat zegt dat michel Smit dat vond maar dat de politie het had over dat er een toeloop was ontstaan.

delirious
18-01-05, 22:08
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ik ben met je eens, want andere allochtonen worden nu over 1 kam gescheerd. Dit is gewoon absurd.

Geschoren SWA!! :stout:

Glen
18-01-05, 22:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij moet je niet zo gek laten maken door naar walle waarschijnlijkheid verkeerde informatie. Niemand gaat doelbewust ziekenauto dwars zitten. Ik denk dat er gewoon een drukte was door ramptoerisme. Ik heb nergens kunnen lezen dat Marokkanen doelbewust de ziekenauto hinderden. Ik lees alleen een neutraal stukje in de krant dat zegt dat michel Smit dat vond maar dat de politie het had over dat er een toeloop was ontstaan.


Leipie.... succes in de rest van je leven. Jan z'n vriend Sander is gehoord, bijdehand. Die was er bij.
Droom verder, vriend. Iedereen weet ondertussen wel hoe de situatie is in Nederland. Alleen slaapt iedereen blijkbaar gewoon door.

Jan's neef,

Glen

Zwarte Schaap
18-01-05, 22:16
Geplaatst door Glen
Leipie.... succes in de rest van je leven. Jan z'n vriend Sander is gehoord, bijdehand. Die was er bij.
Droom verder, vriend. Iedereen weet ondertussen wel hoe de situatie is in Nederland. Alleen slaapt iedereen blijkbaar gewoon door.

Jan's neef,

Glen

Ik heb geen inzage in een politierapport. IK moet het hebben van wat de kranten beiden. Tot nu toe ben ik er niets in de kranten over tegengekomen. Behalve iets van een mongool van een Michiel Smit.

Glen
18-01-05, 22:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb geen inzage in een politierapport. IK moet het hebben van wat de kranten beiden. Tot nu toe ben ik er niets in de kranten over tegengekomen. Behalve iets van een mongool van een Michiel Smit.
Ik heb 't uit eerste hand, Schapie.

Glen

Julien
18-01-05, 22:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jij moet je niet zo gek laten maken door naar walle waarschijnlijkheid verkeerde informatie. Niemand gaat doelbewust ziekenauto dwars zitten. Ik denk dat er gewoon een drukte was door ramptoerisme. Ik heb nergens kunnen lezen dat Marokkanen doelbewust de ziekenauto hinderden. Ik lees alleen een neutraal stukje in de krant dat zegt dat michel Smit dat vond maar dat de politie het had over dat er een toeloop was ontstaan.

jij kan net zo min met alle stelligheid beweren dat die jongeren dat niet gedaan hebben, als dat ik kan beweren dat ze die ambulances wel verhinderd hebben.

in de openingspost wordt er wel gezegd dat het gebeurt is, dus neem ik dat voor kenningsgeving aan. eerlijk gezegd verbaast me dit niet (hoe afschruwelijk ook)..sommige jongeren gedragen zich steeds asocialer. ik zou niet weten waarom vrienden van een slachtoffer hier over zouden liegen. Het is iig wel een verklaring voor het feit dat die man dood is gegaan aanzn verwondingen.


Terwijl de man lag te vechten voor zijn leven, had de politie grote moeite een groep jongeren in bedwang te houden. Dit, omdat de opgeschoten groep de ambulancemedewerkers verhinderden hun werk te doen(....)
Een omstander meldt dat Marokkaanse lieden naar de toen nog creperende man "ga maar dood, ga maar dood" riepen. De politie heeft dit niet bevestigd(....)
Een andere omstander meldt dat er een twintig- dertigtal hangjongeren om de man heen gingen staan, waardoor hulp van buitenaf de man niet kon bereiken. "Ik wilde zelf nog met die gasten op de vuist om te zorgen dat ze weggingen, maar we waren maar met een paar, dus dan doe je niks.

tribia
18-01-05, 23:06
Heel veel sterkte Glen en je familie.

Met oprechte deelneming

Tribia

Glen
18-01-05, 23:07
Zoals ik al zei: iedereen is welkom op Jan's begrafenis in Oud Spangen, a.s. Vrijdag om 14.00 uur. En als er gedonder komt..... ik hóóp het niet.

Glen

Glen
18-01-05, 23:11
Geplaatst door tribia
Heel veel sterkte Glen en je familie.

Met oprechte deelneming

Tribia

Bedankt, Tribia. Tof van je...! Ik waardeer dit.

Glen

Max Stirner
18-01-05, 23:12
Geplaatst door Glen
Zoals ik al zei: iedereen is welkom op Jan's begrafenis in Oud Spangen, a.s. Vrijdag om 14.00 uur. En als er gedonder komt..... ik hóóp het niet.

Glen

FF met alle respect, begrijp me niet verkeerd:

In de krant (Parool) stond duidelijk dat de familie kiest voor een besloten uitvaart. Is het dan niet een beetje raar om jan-en-alleman op dit forum voor de begrafenis uit te nodigen?

Sterkte :)

~Panthera~
18-01-05, 23:16
Goeie vraag.

Zwarte Schaap
18-01-05, 23:24
Geplaatst door Julien
jij kan net zo min met alle stelligheid beweren dat die jongeren dat niet gedaan hebben, als dat ik kan beweren dat ze die ambulances wel verhinderd hebben.

in de openingspost wordt er wel gezegd dat het gebeurt is, dus neem ik dat voor kenningsgeving aan. eerlijk gezegd verbaast me dit niet (hoe afschruwelijk ook)..sommige jongeren gedragen zich steeds asocialer. ik zou niet weten waarom vrienden van een slachtoffer hier over zouden liegen. Het is iig wel een verklaring voor het feit dat die man dood is gegaan aanzn verwondingen.

Een figuur die ik nooit eerder hier op het forum zie en die geen bron bij zijn berichtje zet geloof ik niet direct en al helemaal niet als ik er geen artikelen over kan vinden in de reguliere kranten, ja iets van Michel Smit. Simpel.

Glen
18-01-05, 23:28
Geplaatst door Max Stirner
FF met alle respect, begrijp me niet verkeerd:

In de krant (Parool) stond duidelijk dat de familie kiest voor een besloten uitvaart. Is het dan niet een beetje raar om jan-en-alleman op dit forum voor de begrafenis uit te nodigen?

Sterkte :)

Nee Jongens (én meisjes), vanavond nog met de familie over gehad; als iemand z'n steun wil betuigen, of gewoon 'n (persoonlijke) boodschap wil brengen door aanwezig te zijn op de begrafenis: wees welkom. Het "Parool" lult, geloof me. Iedereen die zich geroepen voelt te komen is welkom.

Glen

Bofko
18-01-05, 23:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een figuur die ik nooit eerder hier op het forum zie en die geen bron bij zijn berichtje zet geloof ik niet direct en al helemaal niet als ik er geen artikelen over kan vinden in de reguliere kranten, ja iets van Michel Smit. Simpel.

Ik heb een aantal posts gezien van deze ´figuur´ . (sorry Glen, veel sterkte !). Schaap is even een aantal elementaire primaire, menselijke zaken kwijt.

Hij weet het even niet. En wacht dus liever op het rapport van die racistische, vol met stigma´s zittende politie om daarna zijn bedachtzame oordeel te kunnen geven.

Dutchguy
18-01-05, 23:37
Geplaatst door Glen
Nee Jongens (én meisjes), vanavond nog met de familie over gehad; als iemand z'n steun wil betuigen, of gewoon 'n (persoonlijke) boodschap wil brengen door aanwezig te zijn op de begrafenis: wees welkom. Het "Parool" lult, geloof me. Iedereen die zich geroepen voelt te komen is welkom.

Glen

Dit is niet de tijd om aan identiteiten te twijfelen ZS. Niet kies.

Glen, sterkte.

mark61
18-01-05, 23:38
Geplaatst door Dutchguy
Dit is niet de tijd om aan identiteiten te twijfelen ZS. Niet kies.

Glen, sterkte.

Ik sluit me bij je aan.

Als deze Glen niet de echte Glen is, dan is er echt wel een echte Glen out there. Does it really matter?

Dutchguy
18-01-05, 23:43
Geplaatst door mark61
Ik sluit me bij je aan.

Als deze Glen niet de echte Glen is, dan is er echt wel een echte Glen out there. Does it really matter?

Ik heb dezelfde gedachte. Deze maatschappij raakt verziekt van de achterdocht.

Glen
18-01-05, 23:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een figuur die ik nooit eerder hier op het forum zie en die geen bron bij zijn berichtje zet geloof ik niet direct en al helemaal niet als ik er geen artikelen over kan vinden in de reguliere kranten, ja iets van Michel Smit. Simpel.

Omdat ik wist dat mijn Neefje door Marokkanen doodgeslagen is, ben ik op deze site gaan zoeken naar reacties, "Zwarte Schaap". Zo de waard is, vertrouwt íe z'n gasten, denk ik dan.
Maar door zulke reacties als die van jou heb ik verder geen zin om hier op verder te gaan op dit forum.

'n Diepe buiging mijnerzijds voor eenieder die met ons meeleeft. Uit de grond van mijn hart, en dit méén ik. Bedankt allemaal!


Glen

mark61
18-01-05, 23:45
Geplaatst door Glen
Omdat ik wist dat mijn Neefje door Marokkanen doodgeslagen is, ben ik op deze site gaan zoeken naar reacties, "Zwarte Schaap". Zo de waard is, vertrouwt íe z'n gasten, denk ik dan.
Maar door zulke reacties als die van jou heb ik verder geen zin om hier op verder te gaan op dit forum.

Gecondoleerd & sterkte.

Zwarte Schaap
18-01-05, 23:52
Geplaatst door Bofko
Ik heb een aantal posts gezien van deze ´figuur´ . (sorry Glen, veel sterkte !). Schaap is even een aantal elementaire primaire, menselijke zaken kwijt.

Hij weet het even niet. En wacht dus liever op het rapport van die racistische, vol met stigma´s zittende politie om daarna zijn bedachtzame oordeel te kunnen geven.


Geplaatst door Dutchgayt
Dit is niet de tijd om aan identiteiten te twijfelen ZS. Niet kies.


Geplaatst door Glen
Omdat ik wist dat mijn Neefje door Marokkanen doodgeslagen is, ben ik op deze site gaan zoeken naar reacties, "Zwarte Schaap". Zo de waard is, vertrouwt íe z'n gasten, denk ik dan.
Maar door zulke reacties als die van jou heb ik verder geen zin om hier op verder te gaan op dit forum.

Volgens mij heb ik het over diegene die het artikeltje gepost heeft, Maxxman.

En daarnaast Glen of Ken of weet ik veel wie allemaal, intresseert me geen ene malle moer als ie speciaal komt naar marokkaanse sites om de reakties te lezen wat Marokkanen zouden denken van iemand die doodgeslagen is. Een beetje domme vooroordeel proef ik erin. Enne met je waard waarom kwam je dan reakties lezen van Marokkanen, vertrouw je ze niet?

Spoetnik
18-01-05, 23:55
Er is geen bron vermeld om het na te kijken helaas.

Bofko
18-01-05, 23:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij heb ik het over diegene die het artikeltje gepost heeft, Maxxman.

En daarnaast Glen of Ken of weet ik veel wie allemaal, intresseert me geen ene malle moer als ie speciaal komt naar marokkaanse sites om de reakties te lezen wat Marokkanen zouden denken van iemand die doodgeslagen is. Een beetje domme vooroordeel proef ik erin. Enne met je waard waarom kwam je dan reakties lezen van Marokkanen, vertrouw je ze niet?

Die Glenn is eigenlijk maar een domme klojo , hé schaap. Met zijn rare vooroordelen. Wat denkt ie wel niet ! Als je zijn reakties goed leest is ie op oorlogspad . BRAVO SCHAAP !

Spoetnik
18-01-05, 23:59
Geplaatst door Bofko
Die Glenn is eigenlijk maar een domme klojo , hé schaap. Met zijn rare vooroordelen. Wat denkt ie wel niet ! Als je zijn reakties goed leest is ie op oorlogspad . BRAVO SCHAAP !

Ik proef vijandigheid. Wil je erover praten?

Zwarte Schaap
19-01-05, 00:05
Geplaatst door Bofko
Die Glenn is eigenlijk maar een domme klojo , hé schaap. Met zijn rare vooroordelen. Wat denkt ie wel niet ! Als je zijn reakties goed leest is ie op oorlogspad . BRAVO SCHAAP !

Als je na relevante kritiek te hebben geuit op de bron van het nieuws en je dan zo bejegend wordt met een standaard zinnetje van Nieuw rechts dan vertrouw ik het niet en kun je op mijn kritiek rekenen.


Geplaatst door Glen
Leipie.... succes in de rest van je leven. Jan z'n vriend Sander is gehoord, bijdehand. Die was er bij.
Droom verder, vriend. Iedereen weet ondertussen wel hoe de situatie is in Nederland. Alleen slaapt iedereen blijkbaar gewoon door.

Jan's neef,

Glen

Spoetnik
19-01-05, 00:07
Man overleden na mishandeling in Rotterdam

Uitgegeven: 15 januari 2005 13:57
Laatst gewijzigd: 16 januari 2005 00:15
ROTTERDAM - Een 38-jarige man uit Ridderkerk is zaterdagmiddag in het Erasmus MC overleden nadat hij in de nacht van vrijdag op zaterdag was mishandeld op de Korte Lijnbaan in Rotterdam. Dat heeft de Rotterdamse politie laten weten.

Het slachtoffer was rond 03.30 uur samen met een vriend een broodje aan het eten en bemoeide zich met een woordenwisseling tussen twee mannen en enkele andere gasten in de eetgelegenheid. Hij en zijn eveneens uit Ridderkerk afkomstige vriend verlieten vervolgens het pand.

Voorzover de politie heeft begrepen, kwamen de twee mannen na hen naar buiten om verhaal halen, waarbij in ieder geval een van hen de Ridderkerker geslagen heeft. De politie vermoedt dat daarbij geen voorwerp is gebruikt. De tweede Ridderkerker bleef ongedeerd.

Signalement

De twee mannen gingen er daarna vandoor en werden later aangehouden in de hal van het Centraal Station, dankzij een signalement van getuigen en cameratoezicht. Het gaat om een 20-jarige man uit Den Hoorn en een 21-jarige Hagenaar. Het tweetal zit achter tralies.

De politie noemt het een geval van zinloos geweld. De burgemeesters van zowel Ridderkerk als Rotterdam hebben hun medeleven inmiddels betoond, onder andere door een bezoek aan de plaats van het delict.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=468831&c=13

Bofko
19-01-05, 00:11
Ok, ik wacht wel even af.

Spoetnik
19-01-05, 00:16
Marokkanenverbod op avonden Lijnbaan Rotterdam(17-01-05)

Gemeenteraadslid Michiel Smit (Nieuw Rechts) heeft in schriftelijke vragen aan het College gevraagd met drastische maatregelen de Lijnbaan op vrijdagavond weer veilig te maken. Rotterdam was in 2004 weer moordstad nummer 1 en ook afgelopen weekend was het weer eens raak in Rotterdam: op de Lijnbaan werd een man uit Ridderkerk gevonden met ernstig letsel, opgelopen nadat hij probeerde een ruzie te sussen. Deze huisvader van 38 is later aan zijn verwondingen overleden. Hij llaat ook een kind van 8 maanden achter. De politie had de groots mogelijke moeite om ambulancemedewerkers hun werk te laten doen. De Marokkaanse lijnbaanjongeren toonden zich weer van hun laagste kant door het uiten van opruiende taal en het hinderen van de hulpdiensten.

Michiel Smit (gemeenteraadslid en voorzitter Nieuw Rechts): "Dat Marokkaanse jongeren de meest walgelijke dingen durven te roepen over een persoon die vecht om zijn leven toont maar weer aan dat de Rotterdamse overheid zonder enige schroom maatregelen moet nemen. Voor mij is de tijd van praten en thee drinken al lang voorbij! Met een straatverbod voor overlastgevende Marokkaanse jongeren op avonden in de wijde omgeving van de Lijnbaan moet de gemeente proberen de orde te herstellen in het centrum. Ook in andere gebieden in de stad moeten drastische maatregelen worden genomen, zoals de Beijerlandselaan waar de drugshandel nog enorm is."

Nieuw Rechts vindt ook dat het ambulancepersoneel meer bevoegdheden mag krijgen om de plaats van trauma vrij te krijgen van hinderende elementen zolang de politie niet aanwezig is. Is de politie aanwezig dan dienen zij de plaats vrij te maken zodat het ambulancepersoneel goed haar werk kan doen, storende elementen dienen direct gearresteerd en afgevoerd te worden.

Meer artikelen uit Januari 2005
http://www.nieuwrechts.nl/artikelen/1105977363.html

Marokkanen verbod.. ben benieuwd hoe hij dat in gedachte had. Een soort pigment test?

~Panthera~
19-01-05, 00:16
Geplaatst door Bofko
Ok, ik wacht wel even af.
-----------------------

http://www.cosgan.org/images/midi/konfus/k010.gif

Zwarte Schaap
19-01-05, 00:16
Familie Lijnbaandode wil geen stille tocht

Ridderkerk/Rotterdam - De familie van de op de Lijnbaan in Rotterdam doodgeslagen 38-jarige Ridderkerker wenst geen stille tocht. Dit heeft ze bekend gemaakt in een gesprek met de burgemeesters van Ridderkerk en Rotterdam, Jon Hermans en Ivo Opstelten. De nabestaanden willen het verlies in besloten kring verwerken.

De twee burgemeesters hebben gisteren in persoon hun medeleven betuigd aan het gezin in de wijk Bolnes. ,,Het bezoek heeft ruim een half uur geduurd,'' zegt een woordvoerder van de gemeente Ridderkerk. Volgens hem heeft de familie het gesprek met de eerste burgers erg gewaardeerd. ,,Wij hebben de familie aangeboden te helpen bij wat er de komende tijd staat te gebeuren.''

De Ridderkerker laat een vrouw en een dochter achter. Hij had een eenmanszaak voor het maken van kasten.

In de broodjeszaak aan de Lijnbaan, waar de ruzie tussen het slachtoffer en de verdachten begon, zouden over en weer vervelende opmerkingen zijn gemaakt. De eigenares van de zaak heeft van haar medewerksters gehoord dat de vermoedelijke dader toen heeft gezegd dat hij Mohammed B. (de verdachte van de moord op Theo van Gogh, red.) is en niet met zich laat spotten. Het is niet precies duidelijk wat de Ridderkerer tegen de verdachten heeft gezegd. Hij werd buiten neergeslagen en overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit (NieuwRechts) pleit voor het veiliger maken van de Lijnbaan. Volgens het raadslid toonden bepaalde jongeren zich van hun laagste kant door opruiende taal te uiten en de hulpdiensten te hinderen. De politie stelde dat omstanders dicht om het slachtoffer stonden en pas na aandringen van de politie meer afstand namen.

Bron: Rptterdams Dagblad 18/01/05



'Druk op Lijnbaan is veel groter geworden'

Rotterdam - In Sandwichhouse op de Lijnbaan, bij de hoek met de Kruiskade, is eigenares Inge Lage de schrik nog niet helemaal te boven. Ze baalt stevig, want haar broodjeszaak doet veel tegen uitgaansgeweld. ,,We hebben al lange tijd bijvoorbeeld een camera hangen. We hebben ook net een week een videosysteem in huis, maar dat is nog niet aangesloten op de camera. Dus beelden hebben we niet van wat er zich binnen tussen de twee partijen heeft afgespeeld. Wel weet ik dat de twee verdachten buiten het zicht van de camera gingen zitten.''

,,Daarnaast doen we al om vier uur 's nachts de deur dicht en is er alleen nog verkoop uit het raam. We zijn tot vijf uur open. En als er wat aan de hand is, kunnen we bellen met een bewakingsdienst die dan binnen een minuut ter plekke is. Wat kun je nog meer doen? De zaak dichtgooien, 's nachts in een wereldstad?''

Lage laakt de rol van de politie. Al jaren zet die extra mensen in in de strijd tegen geweld en overlast in het centrum. Als gevolg daarvan zou het uitgaan veel veiliger zijn geworden. ,,Maar na vier uur zie je ze bijna niet. Juist dan is het hier druk. Want de laatste jaren is hier veel nachthoreca bijgekomen.''

Politiewoordvoerder Ger de Jong bestrijdt deze visie. ,,We gaan tot zeven uur 's nachts door met onze acties in het weekeinde. Ook dit weekeinde hebben we op die plek gesurveilleerd. Het is te triest voor woorden, maar zoiets valt niet helemaal te voorkomen. Het is ineens gebeurd.''

Hij bevestigt dat de politie ruimte moest scheppen om vervelende omstanders op afstand te houden, zodat medisch personeel het slachtoffer konden helpen. ,,Je verwacht dat zoiets vanzelf gaat. Maar we moesten nog optreden om erbij te kunnen.''

Volgens de uitbaatster van de Sandwichhouse zaten er twee mannen in haar zaak, onder wie het slachtoffer, toen de twee jongere mannen binnenkwamen. ,,Die kwamen af op drie jonge meisjes in de zaak met korte rokjes. Die oudere mannen hadden de meisjes al gewaarschuwd. Later bemoeiden ze zich met die jongens. Er zijn opmerkingen gemaakt. Welke weet ik niet precies. Een medewerkster heeft gezien dat die man buiten van achteren op het hoofd is geslagen. Die ging gelijk neer.''

Volgens het raadslid toonden bepaalde jongeren zich van hun laagste kant door opruiende taal te uiten en de hulpdiensten te hinderen. De politie stelde dat omstanders dicht om het slachtoffer stonden en pas na aandringen van de politie meer afstand namen.

Bron: Rotterdams Dagblad 18/01/05

Bofko
19-01-05, 00:23
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Weet je, Bofko? Wij willen er niet aan. Het vooroordeel dat er weer een leuke vent of jongen of mens is verrot geslagen door een mocro: we willen er niet aan.

We klagen erover, we praten erover, we weten het: maar bij elk real time verslag zeggen we: "Het bestaat niet." Het is wat anders. Het is unreal. Totdat je er zelf tegenaan loopt. Sorry.

Het is meer. Het is ´Ga maar dood´.Gruwelijk. Horrible. Maar misschien is het wel niet waar . Ik hoop het. Trusten.

Zwarte Schaap
19-01-05, 00:44
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Mon cher, het is WEL waar. Mensen die dood wensen dus het leven verwerpen en alles wat met de evolutie te maken heeft. Leer ermee leven, pup, dat we de apen in ons midden hebben . Zodra je je erbij neerlegt, wordt het makkelijker.

Zo is het eruit, weer een drol gedraaid?

Zwarte Schaap
19-01-05, 00:58
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Tis een vraag, Schaap: zie jij de extremisten niet als apen?

Ik geef ze de benefit of the doubt.

De ontmenselijking is een fase dat vooraf gaat aan ......

Al Sawt
19-01-05, 01:05
Geplaatst door Glen
Beste Jongen,

Ik zou bijna m'n privé-emailadres geven, Kijk Glen,

Als iemand is die zichzelf ongeloofwaardig moet achten, dan ben jij het. Want uitgerekend van 100en discussiefora`s op internet en tig manieren om je verlies te ventileren, kiest de neef ......van voor Maroc.nl?

Met alle respect voor de doden en slachtoffers van geweld. Maar ik kan echt niet bij mijn volle verstand komen dat een persoon die een dierbare heeft verloren, zijn verdriet op zij zet en een digitale forum(Maroc.nl nog wel!) gaat opzoeken en zich registreert. En dat geheel gemotiveerd door verlies van je neef?! Begrijp je mijn wantrouwen jegens je inzending?

Daarom vind ik het vreemd dat je geschokt en woedend bent op mijn wantrouwige reactie. Want het is totaal misplaatst!


Dan heb ik het niet eens over het opofferen van je anonimiteit. Ik ben gesteld op mijn anonimiteit en ik stel het ook niet op prijs om die kenbaar te maken of opofferen. Daarom heb ik geen behoefte, om je mail en foto`s te krijgen.

Ookal dat foto`s en email adressen tot de verworvenheden van de digitale tijdperk behoren, waar ze snel kunnen verspreiden. Daarom zie ik het niet als sluitende bewijs.



en je foto's sturen van Jan, maar aangezien ik niemand vertrouw, en het onderzoek door de Politie Rotterdam nog in volle gang is, doe ik dit NIET.Heeft de politie ook geen advies gegeven, om je identiteit op een forum te ontbloten in belang van de onderzoek?



'n Medeleven zou méér op z'n plaats zijn, compadre. Beste Glen,

Op een digitale forum moet niets en niets is op z`n plaatst. Ik heb medeleven met de familie van Jan, maar ik kan gewoonweg geen medeleven uiten met iemand die beweert dat ie een familielid is van Jan.

Domweg omdat Glen in mijn ogen een van vele anonieme forumgebruikers van Maroc.nl is.


Jan wordt Vrijdag om 14.00 uur begraven op de begraafplaats in Oud-Spangen. God bless him. Bij deze ben je uitgenodigd. Bedankt voor je uitnodiging! Maar ik prefereer liever een condeleance register, liefst digital.


Als JIJ denkt dat ik dáár over lieg, heb ik liever dat je je van dit forum verwijder. Ik ben helaas onmisbaar. Want ik acht mijzelf van onschatbare waarde voor Maroc.nl.

P.S.
Dit is een openforum en daarom met alle respect voor je -al dan niet geveinsde- verdriet, je bent niet in staat om mij de digitale uitgang te wijzen!

Al Sawt
19-01-05, 01:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Mon cher, het is WEL waar. Mensen die dood wensen dus het leven verwerpen en alles wat met de evolutie te maken heeft. Leer ermee leven, pup, dat we de apen in ons midden hebben. Zodra je je erbij neerlegt, wordt het makkelijker. Europa was ook nooit verstoken geblijven van dat soort Apen. Misschien ligt het aan Europa?

Zwarte Schaap
19-01-05, 01:14
Geplaatst door 151 Nobelprizes
... de ontmenselijking die extremisten handhaven.

In een democratische rechtstaat doen we niet aan een pre-emptive strike.

Zwarte Schaap
19-01-05, 01:27
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Niet meer zo hard bleren over de democratische rechtsstaat sinds daar elementen inzitten die alleen het papiertje claimen maar de waarden verwerpen, ja?

Daar waren we inmiddels ook al achter.

Kennelijk is je vertrouwen niet zo groot in de democratische rechtsstaat dat je het wilt opheffen.

Eke
19-01-05, 09:45
Zo-even heb ik dit hele topic achter elkaar gelezen.
Mocht er familie van het slachtoffer meelezen : mijn condoleances...


Glen, enerzijds kun jij best zijn diegene die je zegt te zijn, maar anderzijds bevalt een zinnetje me niet : je nodigt mensen uit op deze Marocsite op de begrafenis en verzucht : ""nou als er 'gedonder' komt, ik hoop het niet."dit is toch het laatste wat je wil ? Daarmee maak je me voorzichtig om je te geloven !!!!!!

Het lijkt me juist verstandig om nog meer verdriet te voorkomen
.Als de jongens en families van de jongens hun medeleven willen uiten vanuit hun hart : dat is natuurlijk geweldig.Laten ze overleggen met elkaar en anderen wat goed is om een respectvolle begrafenis te krijgen voor deze man.En niet gewoon op deze uitnodiging van Glen ingaan zonder verder te informeren.

Verder zou ik graag willen dat we op dit forum 1 stapje verder gaan als jullie dat ook zinnig vinden..

Ik hoop van harte dat de familie van de man heel goed opgevangen wordt, maar wat doen we met die halbstarken....

hoe ont-harden we die jongens.(of misschien zijn dat er maar enkelen)'De baliekluivers van de 21e. eeuw', zoals ik uit beschrijvingen opmaak.Wat wordt er nu aan gedaan ?Hoe krijgen ze een zinvoller leven.En waarom helpt dat onvoldoende, dat wat er gedaan wordt.

PS.zie net dat er een apart topic over geopend is. des te beter.

David
19-01-05, 10:09
Zo gevat van Schaap om op pagina 8 van deze topic de naam van Dutchguy te veraderen in Dutchgayt! Scherp, geestig en om te brullen zo grappig.



Schaap wordt met de dag pathetischer. Wat een droefenis, dat jong. :moe:

nard
19-01-05, 10:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kennelijk is je vertrouwen niet zo groot in de democratische rechtsstaat dat je het wilt opheffen.

Verkeerde volgorde, zoals gewoon.

Als er in de krochten van onze rechtsstaat mensen rondsluipen met duistere bedoelingen tav die rechtsstaat zélf (ZS Tip: kom er niet te dicht in de buurt), hebben de ingezetenen de plicht om binnen de afgesproken grenzen én waar nodig zonder schroom eroverheen die duisteren te bestrijden.

Dat heeft niets te maken met opheffen, maar met een doelgerichte effectieve bescherming van die rechtsstaat, die nb. wordt afgedwongen door mensen die de grenzen van de westerse rechtsstaat niet wensen te billijken.

Oorzaak - gevolg ..... schijnt voor bepaalde culturen een moeilijke kwestie te zijn.

En concreet mag je dan wat mij betreft aan alles denken. Als het maar doelgericht, effectief en verantwoordbaar is. En zo nodig mag het ook zonder scrupules zijn.

markie555
19-01-05, 18:33
Geplaatst door Sou3adje...
Ja, waarheden en feiten. :moe:

Maar de berichtgeving daarover is verre van consequent. Als het een Marokkaan is wordt dat meestal nadrukkelijk vermeld, terwijl een 'blanke, autochtone dader' nooit zo aangeduid wordt. Nee, dan is het gewoon 'een 43-jarige man'. Consequent zijn en niet met twee maten meten! Klaar!

Jij kijkt zeker ook nooit naar "opsporing verzocht"?

Dutchguy
19-01-05, 18:37
Geplaatst door David
Zo gevat van Schaap om op pagina 8 van deze topic de naam van Dutchguy te veraderen in Dutchgayt! Scherp, geestig en om te brullen zo grappig.



Schaap wordt met de dag pathetischer. Wat een droefenis, dat jong. :moe:

Ach als de argumenten op zijn krijg je dit soort dingen. Ik vond het erg scherp van Schaap. Echt heel erg scherp. :moe:

markie555
19-01-05, 18:49
Geplaatst door Julien
de grote journaals hebben aan deze racistische moord GEEN aandacht besteed. maar als een Marokkaan vermoord zou zijn door een groep Nederlanders, dan weet ik zeker dat verschillende media dit ook als groot nieuws hadden gebracht.
(en dan had de Marokkaanse gemeenschap waarschijnlijk een stille tocht tegen racisme georganiseerd)

je praat dus echt BULLSHIT jongen!


Doet me denken aan een paar jaar geleden in Den Haag waar toen een huis in brand was gestoken met een brandbom....
Liep ook de hele marokkaanse gemeenschap te schreeuwen over racisme (met zelfs een marokkaanse minister uit marokko voorop) en toen bleek een paar dagen later dat een neef van die familie t gedaan had.
Daarna nooit meer iets erover gehoord....

888
19-01-05, 18:53
Ik sluit mij helemaal bij je aan.

observer
19-01-05, 20:26
Geplaatst door markie555
Doet me denken aan een paar jaar geleden in Den Haag waar toen een huis in brand was gestoken met een brandbom....
Liep ook de hele marokkaanse gemeenschap te schreeuwen over racisme (met zelfs een marokkaanse minister uit marokko voorop) en toen bleek een paar dagen later dat een neef van die familie t gedaan had.
Daarna nooit meer iets erover gehoord.... turkse regering en turkse gemeenschap

maar je hebt gelijk

Al Sawt
19-01-05, 21:13
Geplaatst door markie555
Doet me denken aan een paar jaar geleden in Den Haag waar toen een huis in brand was gestoken met een brandbom....
Liep ook de hele marokkaanse gemeenschap te schreeuwen over racisme (met zelfs een marokkaanse minister uit marokko voorop) en toen bleek een paar dagen later dat een neef van die familie t gedaan had.
Daarna nooit meer iets erover gehoord.... Het was een Turkse gezin en de dader (ook een Turk) werd tot 18jr. en TBS veroordeeld.

markie555
20-01-05, 11:29
Geplaatst door Al Sawt
Het was een Turkse gezin en de dader (ook een Turk) werd tot 18jr. en TBS veroordeeld.


Ok turks dan, maar ze reageerde net als de marokkanen meestal reageren.