PDA

Bekijk Volledige Versie : overvaller doodgereden door slachtoffer



Maslov
17-01-05, 22:42
Bij een overval op een automobiliste op de hoek van de 3e Oosterparkstraat en Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is een van de twee daders vanavond om het leven gekomen. Het gaat om een 19-jarige jongen.

Het slachtoffer van de overval, een 43-jarige vrouw, werd in haar auto overvallen. Twee jongens op een brommer openden het portier en beroofden haar van haar tas. Na het voorval ging de vrouw de achtervolging in en reed op de overvallers in. Hierbij kwam de jongen om het leven. De vrouw is aangehouden en naar het politiebureau gebracht. De omgeving is voor onderzoek afgezet, het ANP wist te melden dat het in de buurt momenteel erg onrustig is.

~Panthera~
17-01-05, 22:43
AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto, toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen.

De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven. Dat meldde de politie.


De automobiliste is aangehouden. Na de aanrijding zette de politie de omgeving af. Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden.

De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.
---------------------

Maslov
17-01-05, 22:43
Er is een marokaanse jongen vermoord in A'dam Oost op de lineausweg, door een vrouw met haar auto

Ali Allah ie rahmek, inna ilahie wa Ilahie rajie3oe

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=466238

Maslov
17-01-05, 22:44
Er is een marokaanse jongen vermoord in A'dam Oost op de lineausweg, door een vrouw met haar auto

Ali Allah ie rahmek, inna ilahie wa Ilahie rajie3oe

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=466238

nard
17-01-05, 22:45
Telegraaf
Overvaller komt om na achtervolging door slachtoffer
AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto op de Linnaeusstraat toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen. De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven. Dat meldde de politie.

De automobiliste is aangehouden. Na de aanrijding zette de politie de omgeving af. Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden. De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.


Knap heavy.....

Deze dame verdedigde zich, maar het liep fout .........

Ik heb één vraag: waarom ontstond een grimmige sfeer en op wie begon de toestromende jeugd te schelden?

~Panthera~
17-01-05, 22:45
Geplaatst door Maslov
Er is een marokaanse jongen vermoord in A'dam Oost op de lineausweg, door een vrouw met haar auto

Ali Allah ie rahmek, inna ilahie wa Ilahie rajie3oe

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=466238
-------------


Dubbel.
Haal maar weg.

Breez
17-01-05, 22:48
Topic nummer 3. :hihi:.

Breez
17-01-05, 22:49
Heej, die is van mijn.

~Panthera~
17-01-05, 22:50
Geplaatst door Breez
Topic nummer 3. :hihi:.
---------------------

:zweep: :hihi:

Breez
17-01-05, 22:52
Deze ken ik ook nog. Maar serieus. Wat moet je hiervan vinden. Je gaat uit stelen en toevallig is het niet jouw dag, en ga je richting je maker. Misschien wel `n vrij gepaste straf. Alhoewel iemand die vrouw even streng toespreken moet. Doden was niet nodig, een rolstoel voor de rest van zijn tasjesrovende leven was misschien ludieker geweest.

Maslov
17-01-05, 22:53
Hoi Breez, dit zijn wel de risico's van het vak hè?

Het loopt weer de spuigaten uit deze straatterreur van deze Marokkaanse jongeren, zie ook dat zinloos geweld in R'dam.

nard
17-01-05, 22:56
Dan gaan we toch met deze draad verder.....



Telegraaf
Overvaller komt om na achtervolging door slachtoffer
AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto op de Linnaeusstraat toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen. De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven. Dat meldde de politie.

De automobiliste is aangehouden. Na de aanrijding zette de politie de omgeving af. Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden. De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.



Knap heavy.....

Deze dame verdedigde zich, maar het liep fout .........

Ik heb één vraag: waarom ontstond een grimmige sfeer en op wie begon de toestromende jeugd te schelden?

Breez
17-01-05, 22:56
Geplaatst door Maslov
Hoi Breez, dit zijn wel de risico's van het vak hè?

Het loopt weer de spuigaten uit deze straatterreur van deze Marokkaanse jongeren, zie ook dat zinloos geweld in R'dam.


Blabla. Je moet er wat aan doen als het jou zo ergert. Voor de rest, zie topic Panth.

~Panthera~
17-01-05, 22:56
Geplaatst door Breez
Deze ken ik ook nog. Maar serieus. Wat moet je hiervan vinden. Je gaat uit stelen en toevallig is het niet jouw dag, en ga je richting je maker. Misschien wel `n vrij gepaste straf. Alhoewel iemand die vrouw even streng toespreken moet. Doden was niet nodig, een rolstoel voor de rest van zijn tasjesrovende leven was misschien ludieker geweest.
--------------


Dan had ie wat langer tijd om er over na te denken, bedoel je ? :hihi:

Breez
17-01-05, 23:01
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


Dan had ie wat langer tijd om er over na te denken, bedoel je ? :hihi:


Het was een Marokkaan toch. Een moslim. Nou ja, als hij dus een dief is, gaat hij eerst voor een tijdje naar de hel, voor hij als Moslim de hemel binnen mag treden. Dus hij heeft tijd zat om zijn daden te overdenken in het hellevuur. Burn baby burn!

Breez
17-01-05, 23:03
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Werkt 't zo? Krijg wel de indruk dat de hemel dan een soort brandwondencentrum Beverwijk is. Of zoiets als bar 't Hemeltje in Volendam.


Je gaat eerst langs Schumacher. Die zorgt voor een nieuw glanzend huidje. Dan mag je binnentreden, in `t hemeltje.

Breez
17-01-05, 23:06
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Extremist make-over. Ik snap 't.


Stop stealin`.

Breez
17-01-05, 23:08
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Anders kom ik in de hel?

Kweenie wat ik gestolen heb: had de pun nog niet eerder gehoord.


Toen ik mijn post teruglas, kwam ik er pas op. Je zat op mijn frequentie, of ik op die van U.

Breez
17-01-05, 23:10
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Yikes. Ben ik zo gekelderd?


Je zit er wel vaker hoor. OF ik dus bij jou, ik ben daar dus nog niet uit.

Breez
17-01-05, 23:14
Geplaatst door 151 Nobelprizes
't Houdt je bezig, zie ik ;)
How nice.

Vooruit dan maar.


Zie je, je klimt alweer omhoog. Je moet trouwens van de scheve letters afblijven. Genoeg gespeeld. Ik gaat slapen. Aju.

AdamX
17-01-05, 23:23
inna lillahi wa inna ilayhi raji3oen

jammer dat het zover si gekomen , die jongen hoefde niet de dood te gaan, maar ik kan de reactie van deze vrouw wel begrijpen, ik denk dat ze kwaad was op dat moment waardoor het uit de hand is gelopen.

als iemand mij komt beroven zal ik ook niet braaf zijn, maar actie vraagt om reactie, nogmaals ik vidn het helaas jammer dat ie overleden is en ik wens zijn ouders heel veel sterkte ermee



laten we dit zien als een lesje voor degene die andersmans spullen jat.

p.s. hoop niet dat deze vrouw het met opzet heeft gedaan om hem dood te rijden :verdriet:

taouanza
17-01-05, 23:29
Wat een manier om te sterven zeg.:jammer:

Breez
17-01-05, 23:32
Geplaatst door taouanza
Wat een manier om te sterven zeg.:jammer:


Ja. Vind ik ook. Vluchtend met een gestolen tasje.

taouanza
17-01-05, 23:48
Geplaatst door Breez
Ja. Vind ik ook. Vluchtend met een gestolen tasje.

Zo wil toch niet herinnerd worden?

AdamX
17-01-05, 23:55
Geplaatst door taouanza
Zo wil toch niet herinnerd worden?

wens ook niemand zn dood als deze :(

zonde van het leven om het te verlaten voor een handtasje, maar ja alles is elmaktab(lot)

laten we allemaal hopen op een goede einde van ons leven

catharina
18-01-05, 00:09
Geplaatst door AdamX
wens ook niemand zn dood als deze :(

zonde van het leven om het te verlaten voor een handtasje, maar ja alles is elmaktab(lot)

laten we allemaal hopen op een goede einde van ons leven
Niet zo slim van die jongens om te kiezen voor misdaad. Het spreekwoord "boontje komt om zijn loontje" past hier treffend. Hopelijk houdt die vrouw er geen trauma aan over. Uiteindelijk heeft zij er niet voor gekozen om beroofd te worden en zal ze hem ook niet expres hebben doodgereden.

Spoetnik
18-01-05, 00:11
Geplaatst door catharina
Niet zo slim van die jongens om te kiezen voor misdaad. Het spreekwoord "boontje komt om zijn loontje" past hier treffend. Hopelijk houdt die vrouw er geen trauma aan over. Uiteindelijk heeft zij er niet voor gekozen om beroofd te worden en zal ze hem ook niet expres hebben doodgereden.

Wie zal het zeggen :hihi:

rafiq
18-01-05, 00:16
Zo zie je maar dat de grootste vijand van de Marokkanen toch echt wel de Marokkanen zelf zijn.

Erg voor de vader, maar hoeveel straatroven worden nog wel gemeld? Hoeveel slachtoffers hebben geen stem.

Hoe zit het met opvoeding? Als die uberhaupt word gegeven? Ja voor meisjes, maar de jongens...Brandhout.

Erg ook voor de moskee waar ze de salaat janazaa gaan uitvoeren.

Weer een broeder die een enkeltje Marokko krijgt door moord, doodslag of andere oorzaak gelinkt aan (drugs)criminaliteit.

Ik hoop dat mevrouw niet veroordeeld word tot een celstraf maar een taakstraf krijgt.

In de Turkse gemeenschap gaan ze wat duidelijker om met criminelen. Toen 1,5 maand geleden een Turkse coffeeshop houder werd geliquideerd duurde het een dag voordat iemand bereid was om de rituele dodenwassing uit te voeren.

Er was weinig animo om hem de verplichte wassing te geven.

Als er een Marokkaanse crimineel word opgepakt zijn er altijd wel buurtvaders te vinden die het vergoedelijken of onder geen bank of stoelen verhullen en met trots benadrukken dat de politie 4 agenten nodig had om de knul te arresteren.

Daar kun je dan trots op zijn als gemeenschap. Chapeau!

4 agenten! Sommige vaders zijn nog erger dan Ali B.

AdamX
18-01-05, 00:20
Geplaatst door Spoetnik
Wie zal het zeggen :hihi:

hoorde dat het een chinees vrouw was hahaha die zijn zo gerieg dat ze je tot je bed zullen volgen als je wat van hun afpakt :stout:



nogmaals het was inderdaad heel dom en fout van die jongens, maar ook fout van deze vrouw dat ze hem dood heeft gereden, hoop niet express anders is ze echt ziek in haar hoofd.

laten we hopen dat dit de laatste zal zijn en dat de andere jeugd een lesje van leert.

catharina
18-01-05, 00:20
Geplaatst door rafiq
Zo zie je maar dat de grootste vijand van de Marokkanen toch echt wel de Marokkanen zelf zijn.

Erg voor de vader, maar hoeveel straatroven worden nog wel gemeld? Hoeveel slachtoffers hebben geen stem.

Hoe zit het met opvoeding? Als die uberhaupt word gegeven? Ja voor meisjes, maar de jongens...Brandhout.

Erg ook voor de moskee waar ze de salaat janazaa gaan uitvoeren.

Ik hoop dat mevrouw niet veroordeeld word tot een celstraf maar een taakstraf krijgt.
Erg voor de vader? Als hij zijn zoon gewoon had opgevoed was dit toch nooit gebeurd? Hopelijk gaat er nu een lampje bij hem branden en probeert hij zijn andere zonen alsnog wat fatsoen bij te brengen.

rafiq
18-01-05, 00:23
Erg voor de vader?

Tuurlijk is het erg als je je kind verliest. Einde discussie.

catharina
18-01-05, 00:39
Geplaatst door rafiq
Tuurlijk is het erg als je je kind verliest. Einde discussie.
Uiteraard, maar ik kan er in dit geval geen medelijden mee hebben in elk geval.

rafiq
18-01-05, 00:43
Uiteraard, maar ik kan er in dit geval geen medelijden mee hebben in elk geval.

Jij bent een harde tante, Catherina.

catharina
18-01-05, 00:51
Geplaatst door rafiq
Jij bent een harde tante, Catherina.
Dat valt best mee, ik leef mee met de slachtoffers die wel hun spullen zijn kwijtgeraakt aan deze twee crimineeltjes. De rechtmatige eigenaar van die brommer bijvoorbeeld. Niet met ouders die hun kroost nooit duidelijk gemaakt hebben wat het verschil tussen 'mein' en 'dein' is.

Gezien de brutale werkwijze kun je er rustig vanuit gaan dat dit niet de eerste keer was. Voor één van hen in elk geval wel de laatste keer. :)

Spoetnik
18-01-05, 01:06
Geplaatst door rafiq
In de Turkse gemeenschap gaan ze wat duidelijker om met criminelen. Toen 1,5 maand geleden een Turkse coffeeshop houder werd geliquideerd duurde het een dag voordat iemand bereid was om de rituele dodenwassing uit te voeren.

Was dat in Eindhoven?

Mark
18-01-05, 04:45
Slachtoffer overval jaagt dader de dood in

Uitgegeven: 17 januari 2005 21:26
Laatst gewijzigd: 17 januari 2005 22:14

AMSTERDAM - Een overval op een automobiliste in Amsterdam-Oost heeft een van de twee daders maandagavond het leven gekost. De 43-jarige vrouw zat in haar auto, toen twee jongens op een brommer het portier openden en haar tas weggristen.

De automobiliste zette daarop de achtervolging in op de overvallers, waarna een aanrijding ontstond. Hoe die precies kon gebeuren, is nog onduidelijk. Een van de jongens, 19 jaar oud, kwam daarbij om het leven. Dat meldde de politie.


De automobiliste is aangehouden. Na de aanrijding zette de politie de omgeving af. Bij de afzetting ontstond vervolgens een grimmige sfeer onder een groepje jongeren die op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden.

De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.




eigen schuld dikke bult

peyote
18-01-05, 06:06
Geplaatst door Mark
...De vader van het slachtoffer ging volgens een politiewoordvoerder bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie heeft hem meegenomen naar het bureau waar een crisisteam hem heeft opgevangen.
Begrijpelijk als je ziet dat je zoon zo ontspoord is. Maar niet terecht want de opvoeding die de vader gegeven heeft hoeft niets te maken te hebben met de brutale beroving van zoonlief.

Joesoef
18-01-05, 07:27
Zou er ook achteraan rijden als het mij zou overkomen. Maar idd, klemrijden heeft zo zijn risico´s, ook dodelijke risico´s. Dat zou die vrouw zich niet hebben beseft toen het haar overkwam.

Voor diefstal ga je ook fikken, fikken ze samen. Gezellig. :moe:

JobHopper
18-01-05, 07:33
"Maar de Marokkaanse jongeren laten zich niet de mond snoeren. Ze eisen gerechtigheid. 'Dit is racisme. Die vrouw heeft hem net zo lang achtervolgd totdat ze hem te pakken had', zegt Omar. 'Die vrouw en haar familie gaan branden', sist Mohammed. "

..en haar familie ...

Zaten die soms in de auto om de vrouw aan te sporen ? Mijn god..

Ze moeten niet zeiken. Als je moedwillig iemand probeert te beroven moet men niet gaan zeuren dat het eea uit de hand loopt.

Erg triest voor familie en vrienden van slachtoffer....en weer erg triest voor de samenleving dat dit soort dingen gebeuren (ook wat betreft de overval)

Mark
18-01-05, 07:37
Tja die vrouw zal wel in paniek geraakt zijn toen ze overvallen werd... als hij haar niet had proberen te beroven was er niks gebeurd. Als je dit soort capriolen uithaalt neem je dit soort risico's dus eigen schuld als het dan mis gaat.

Begrijpelijk dat die vader doordraait... jammer dat ie niet heeft kunnen voorkomen dat zijn zoon een straatrover werd.

marco64
18-01-05, 07:43
inderdaad! eigenschuld dikke bult, eigenlijk hadden ze allebei dus goed geraakt moeten worden .
en daar heel lang op straat moeten liggen pijnleiden (ik zeg rotterdam dit weekend met veel marokaantjes om je heen)...??
mischien leren de huftertjes er een beetje van, en anders nog maar een paar

Umarvlie
18-01-05, 08:15
Ik ga denk ik maar een cow-bar op mijn auto monteren .... just in case :handbang:

Afrux
18-01-05, 08:18
Geplaatst door marco64
inderdaad! eigenschuld dikke bult, eigenlijk hadden ze allebei dus goed geraakt moeten worden .
en daar heel lang op straat moeten liggen pijnleiden (ik zeg rotterdam dit weekend met veel marokaantjes om je heen)...??
mischien leren de huftertjes er een beetje van, en anders nog maar een paar

Ik vindt het raar om te zeggen, maar na wat mijn zwangre zus overkomen is, vind ik die vrouw een held.

Mijn zwangere zus kreeg is ook hetzelfde overkomen , maar dan onder bedreiging. als ik ze tegen kom dan zal ik hetzelfde doen.

observer
18-01-05, 08:25
als ze hadden gezegt : dit moet grondig onderzocht worden had ik het met ze eens geweest

maar rascisme (kan je iemand met een helm op als marokaan herkennen?) en die vrouw EN haar familie gaan branden

van mij hadden ze dit stel met een shovel plat mogen rijden

en dan vragen ze nog waarom marokaanse jongeren vaak met de nek worden aangekeken

nl-x
18-01-05, 08:33
Geplaatst door Gerrit Jan
[SIZE=3][B]
Op straat wil het maar niet rustig worden. Elke nieuwkomer krijgt het verhaal opnieuw te horen. Bij elk relaas wordt de vrouw meer en meer als een monster afgeschilderd. Ze zou de jongen vol gas van zijn scooter hebben gereden. Ze zou een paar keer heen en weer over hem heen zijn gereden.
De Volkskrant
Waarom wordt dit zo afgedaan ? Na de gedachte 'lekker voor m', was dit hier boven juist mn eerste vraag. Het lijkt me namelijk heel sterk dat je aan een simpele klap direct overlijt. Het zou natuurlijk zomaar best kunnen. Maar ik krijg het gevoel dat die mevrouw niet enkel uit was om haar tasje terug te keijgen. Ik hoop dat zij maar eens een tijdje verdwijnt, als het waar is wat hierboven over haar staat. Geruchten beginnen immers niet zomaar. Viooral niet zo snel na de happening.

..zapper
18-01-05, 08:40
Ik kan er geen traan om laten, heb zelf een hele tijd op kanaleneiland in utrecht gewerkt (al een jaar of tien geleden), waar als je deur op slot zat gewoon je ruit werd ingemept terwijl je zelf achter het stuur zat. Op gegeven moment ga je dan vanzelf gas bijgeven als er verder niemand is die er iets aan doet. Actie geeft reactie, en reactie kan hard aankomen. Dat dit soort knulletjes dat maar eens goed in hun drie hersencelletjes knopen.

Mark
18-01-05, 08:41
Geplaatst door nl-x
Waarom wordt dit zo afgedaan ? Na de gedachte 'lekker voor m', was dit hier boven juist mn eerste vraag. Het lijkt me namelijk heel sterk dat je aan een simpele klap direct overlijt. Het zou natuurlijk zomaar best kunnen. Maar ik krijg het gevoel dat die mevrouw niet enkel uit was om haar tasje terug te keijgen. Ik hoop dat zij maar eens een tijdje verdwijnt, als het waar is wat hierboven over haar staat. Geruchten beginnen immers niet zomaar. Viooral niet zo snel na de happening.

Ik hoorde een gerucht dat een groep autochtonen de ambulance medwerkers verhinderd hebben die jongen hulp te verlenen terwijl ze "ga maar lekker dood" riepen.

Mill
18-01-05, 08:51
Geplaatst door nl-x
Geruchten beginnen immers niet zomaar.

Dus Marc Overmars en Gordon doen het echt met elkaar?

Karin.N
18-01-05, 08:55
Geplaatst door AdamX
hoorde dat het een chinees vrouw was hahaha die zijn zo gerieg dat ze je tot je bed zullen volgen als je wat van hun afpakt :stout:



nogmaals het was inderdaad heel dom en fout van die jongens, maar ook fout van deze vrouw dat ze hem dood heeft gereden, hoop niet express anders is ze echt ziek in haar hoofd.

laten we hopen dat dit de laatste zal zijn en dat de andere jeugd een lesje van leert.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat deze vrouw niet van huis (of waar dan ook) is weggereden met het doel een tasjesrover dood te rijden.

Het is verschrikkelijk dat iemand op deze wijze uit het leven wordt weggerukt. Voor de ouders moet dit vreselijk zijn.

Actie roept vaak reactie uit. De situatie die is ontstaan na de beroving d.m.v. de achtervolging hebben wij niet meegemaakt.
Wij kunnen rustig vanaf onze p.c.'s commentaar leveren. Maar dat is toch echt niet te vergelijken met wat de betreffende jongen en vrouw gevoeld moeten hebben.

papol
18-01-05, 09:08
Geplaatst door nl-x
Waarom wordt dit zo afgedaan ? Na de gedachte 'lekker voor m', was dit hier boven juist mn eerste vraag. Het lijkt me namelijk heel sterk dat je aan een simpele klap direct overlijt. Het zou natuurlijk zomaar best kunnen. Maar ik krijg het gevoel dat die mevrouw niet enkel uit was om haar tasje terug te keijgen. Ik hoop dat zij maar eens een tijdje verdwijnt, als het waar is wat hierboven over haar staat. Geruchten beginnen immers niet zomaar. Viooral niet zo snel na de happening.

De klap was niet van het tasje, maar een auto van 1000kg !!

En Einstein schreef het al E=mc2, de energie is de massa maal de macht van de snelheid, kan dus makkelijk het dubbele geweest zijn.

Er word helaas te vlug over moord gesproken. Poging tot zware mishandeling, de dood ten gevolge hebbend?

Gr.P

Mill
18-01-05, 09:12
Geplaatst door papol
En Einstein schreef het al E=mc2, de energie is de massa maal de macht van de snelheid

:haha: Dan reed die mevrouw in een opgesoepte versie van de DeLorean van Michael J. Fox, MET DE LICHTSNELHEID!

O ja, en een kernsplitsing in de motorbak.

papol
18-01-05, 09:12
Geplaatst door catharina
Erg voor de vader? Als hij zijn zoon gewoon had opgevoed was dit toch nooit gebeurd? Hopelijk gaat er nu een lampje bij hem branden en probeert hij zijn andere zonen alsnog wat fatsoen bij te brengen.

Kom op zeg !! Vermoord, midadiger, slechte opvoeding ...... ik ken pa niet, misschien heeft hij wél zijn best gedaan.

Een uit de hand gelopen diefstal, de dader is dood, het slachtoffer is helaas dader geworden.

Gr.P

SIG
18-01-05, 09:15
Hoewel het tragisch is dat een jonge jongen zo moet sterven, kan ik geen medelijden met hem hebben. Risico van het vak zo gezegd.

papol
18-01-05, 09:17
Geplaatst door Mill
:haha: Dan reed die mevrouw in een opgesoepte versie van de DeLorean van Michael J. Fox, MET DE LICHTSNELHEID!

O ja, en een kernsplitsing in de motorbak.

jajaj, al goed... c moet v zijn voor de berekening van de energie en dan moet je ook nog de elasticiteit van een mens beschouwen waardoor de energie niet op een vast punt gefocusd word maar geabsorbeerd word etc etc

Gr.P

ook maar een paar jaar middelbare school gehad .....

Afrux
18-01-05, 09:18
Geplaatst door Karin.N
Ik ga er vooralsnog vanuit dat deze vrouw niet van huis (of waar dan ook) is weggereden met het doel een tasjesrover dood te rijden.

Het is verschrikkelijk dat iemand op deze wijze uit het leven wordt weggerukt. Voor de ouders moet dit vreselijk zijn.

Actie roept vaak reactie uit. De situatie die is ontstaan na de beroving d.m.v. de achtervolging hebben wij niet meegemaakt.
Wij kunnen rustig vanaf onze p.c.'s commentaar leveren. Maar dat is toch echt niet te vergelijken met wat de betreffende jongen en vrouw gevoeld moeten hebben.

In Frankrijk kan je voor Crime passionel vrij gesproken worden. Men treedt namelijk op dit soort momenten uit zich zelf en heeft zichzelf niet meer onder controle. Vergelijk het met het aantreffen van een man in bed met je vrouw, niemand weet wat je doet op zo een moment..

Als blijkt dat het haar bedoeling wa om hem te vermoorden dan is ze inderdaad ziek. Maar blijkt het een uit de hand gelopen emotionele reactie, die meer bedoel was om ze te verhinderen om te ontsnappen, dan weet ik het ook niet...

markie555
18-01-05, 09:35
Geplaatst door SIG
Hoewel het tragisch is dat een jonge jongen zo moet sterven, kan ik geen medelijden met hem hebben. Risico van het vak zo gezegd.


Ik hoor steeds over jonge jongen of jeugd enz.
maar hij was toch 19???? Volgens mij ben je dan al een jaar volwassen, en verantwoordelijk voor je daden?

..zapper
18-01-05, 10:23
Geplaatst door catharina
Oh maar dat was natuurlijk wel een verzonnen gerucht, zoiets zouden Marokkanen nooooooooit doen. Ze stelen hooguit je tasje en als je je daartegen verzet ben je een racist.
Kun jij niet lezen of weet je niet wat een autochtoon is?

catharina
18-01-05, 10:34
Geplaatst door ..zapper
Kun jij niet lezen of weet je niet wat een autochtoon is?
Waar heb je het over?

observer
18-01-05, 12:44
Geplaatst door Afrux
In Frankrijk kan je voor Crime passionel vrij gesproken worden. Men treedt namelijk op dit soort momenten uit zich zelf en heeft zichzelf niet meer onder controle. Vergelijk het met het aantreffen van een man in bed met je vrouw, niemand weet wat je doet op zo een moment..

Als blijkt dat het haar bedoeling wa om hem te vermoorden dan is ze inderdaad ziek. Maar blijkt het een uit de hand gelopen emotionele reactie, die meer bedoel was om ze te verhinderen om te ontsnappen, dan weet ik het ook niet... meen ik niet hier ergens gelezen te hebben dat de profeet in de koran een uitspraak heeft gedaan die er op neerkomt dat wie aangevallen wordt zich mag verdedigen?

er is vast wel iemand die dat kan bevestigen?

amadeus
18-01-05, 13:33
Die vrouw heeft een lintje verdiend! Kan ze niet bij de politie gaan werken? Hebben ze eindelijk eens iemand die goed kan autorijden.

nl-x
18-01-05, 21:40
Geplaatst door papol
De klap was niet van het tasje, maar een auto van 1000kg !!

En Einstein schreef het al E=mc2, de energie is de massa maal de macht van de snelheid, kan dus makkelijk het dubbele geweest zijn.

Er word helaas te vlug over moord gesproken. Poging tot zware mishandeling, de dood ten gevolge hebbend?

Gr.P
Ik hoor net op tv dat de mevrouw dus achteruitrijdend de jongen heeft gedood. Het begint er steeds meer naar te klinken.

nl-x
18-01-05, 21:41
Geplaatst door SIG
Hoewel het tragisch is dat een jonge jongen zo moet sterven, kan ik geen medelijden met hem hebben. Risico van het vak zo gezegd.
Helemaal mee eens. Hoor net zelfs dat die jongen net van de rechtbank kwam vanwege een ander vergrijp. Opgeruimd en netjes. (Ok. Niet al te netjes dan. Maar wel opgeruimd.)

Dutchguy
18-01-05, 22:03
Geplaatst door amadeus
Die vrouw heeft een lintje verdiend! Kan ze niet bij de politie gaan werken? Hebben ze eindelijk eens iemand die goed kan autorijden.

Kom op zeg, er is wel iemand dood. Ook al was het een crimineel, niemand verdient het om zo ellendig aan zijn einde te komen. Mens = mens.

mark61
18-01-05, 23:05
Geplaatst door nl-x
Ik hoor net op tv dat de mevrouw dus achteruitrijdend de jongen heeft gedood. Het begint er steeds meer naar te klinken.

Achteruit zorgvuldig iemand klem rijden lijkt me erg moeilijk inderdaad.

Vooruit dan, voor deze keer wil ik wel zeggen: vooral voor een vrouwelijke bestuurder. :hihi: Zelf ben ik ook geen held in het recht achteruit rijden. Heel hard. En dan nog zonder aanhanger.

stevie
19-01-05, 07:41
Zo zie je maar

MISDAAD LOONT NIET

observer
19-01-05, 08:11
Geplaatst door nl-x
Helemaal mee eens. Hoor net zelfs dat die jongen net van de rechtbank kwam vanwege een ander vergrijp. Opgeruimd en netjes. (Ok. Niet al te netjes dan. Maar wel opgeruimd.) blijkbaar zien zijn vrienden het anders


In Amsterdam hebben enkele tientallen mensen deze avond de gisteren overleden Ali B. herdacht. De 19-jarige Ali kwam om het leven, nadat hij met zijn scooter klem kwam te zitten tussen een boom en een auto van de vrouw. Kort ervoor had hij haar tas gejat.

De aanwezigen spraken onder leiding van een imam van de nabijgelegen moskee een gebed in het Arabisch uit. Bij de herdenking waren geen familieleden van Ali aanwezig, maar wel een hoop van zijn Marokkaanse vrienden, bekenden en buurtbewoners. De spontane bijeenkomst verliep rustig.

Op de boom hangen A4'tjes met herinneringen aan de jongen. "Ali je was een van de weinigen met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen. Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat en je zal niet vergeten worden want diep in ons hart blijf je altijd leven."

De exacte toedracht van het ongeval staat nog niet vast, maar vrienden van Ali zijn kwaad. "Hij schreeuwde het uit van de pijn en was amper herkenbaar", aldus een van zijn vrienden. "Ze had niet voor eigen rechter mogen spelen. Diefstal is niet te vergelijken met moord." Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet. "Hij werkte hard voor zijn geld.". sommige mensen hebben zo'n groot bord voor hun hoofd dat ze niets meer zien

en wat is dat "soldaat" gelul?

xaja32
19-01-05, 08:38
ze zeggen marokkaan vermoord is dat niet die kllotzak die tasjes roofde dus geen slachtoffer maar dader ik zou hem ook voor zijn flikker gereden hebben hij had met zijn poten van andermans spullen moeten afblijven dan was er niks gebeurt

observer
19-01-05, 09:14
sterker nog de politie is aan het onderzoeken of hij en zijn voortvluchtige maat verantwoordelijk waren voor een reeks geweldadige soortgelijke berovingen waarbij ook vrouwen het doel waren en gewonden zijn gevallen

maroc
19-01-05, 09:26
Als de marokkaanse ouders er nou eens streng op toe gaan zien dat hun kinderen ophouden met hun gewelddadige gedrag, het jatten etc dan gebeuren dit soort zaken ook veel minder... dachten ze nu echt dat er nooit eens iets misgaat tijdens al hun misdrijven? Hopelijk worden er nu eens een paar van hen wakker. Probeer ditzelfde gedrag maar eens in Marokko te flikken.. daarvoor hebben de meeste Marokkanen de ballen niet want daar ga je direct de bak in (zonder waterbed, kleurentelevisie etc in je cel).

Ongelukken gebeuren.

sjoerdz
19-01-05, 09:35
eindelijk gerechtigheid. dat tuig denkt alles te kunnen maken. moet veel harder opgetreden worden in Nederland. ik vind dat we Guiliani (de ex-burgemeester van New York) maar eens eens voor vier jaartjes minister president van Nederland moet maken. hard optreden tegen alle elende... zou heel grof als die moeder van twee kids nu achter de tralies gaat. er zit iets heel goeds mis in het kleine landje. blij dat ik daar al een tijd weg ben. veel plezier allen!

Zeepaardje
19-01-05, 10:02
Geplaatst door Afrux
In Frankrijk kan je voor Crime passionel vrij gesproken worden. Men treedt namelijk op dit soort momenten uit zich zelf en heeft zichzelf niet meer onder controle. Vergelijk het met het aantreffen van een man in bed met je vrouw, niemand weet wat je doet op zo een moment..

Als blijkt dat het haar bedoeling wa om hem te vermoorden dan is ze inderdaad ziek. Maar blijkt het een uit de hand gelopen emotionele reactie, die meer bedoel was om ze te verhinderen om te ontsnappen, dan weet ik het ook niet...

In nederland noemen wij dit geen "crime passionel" maar "tijdelijk ontoerekeningsvatbaar". Principe is hetzelfde.

Wat hier feitelijk gebeurd is (zélfs al zou de vrouw over de jongen hebben gereden - wat ik niet denk), valt onder de noemer: noodweer in exces. Hierop staat - in principe - géén gevangenisstraf, zeker niet als het een first offender betreft, maar de rechters kúnnen zwaarder straffen. Een slag om de arm houden is dus terecht.

Waarschijnlijk zal deze dame met een berisping en een lichte straf (geldboete, taakstraf oid) ervan afkomen, hetgeen mijn inziens volkomen terecht is.



Op de boom hangen A4'tjes met herinneringen aan de jongen. "Ali je was een van de weinigen met een hart van goud. Dacht altijd groot over je toekomst. Een hardwerkende jongen met twee banen. Je einde van je leven was onrechtvaardig, maar nu ben je bij Allah. Je bent een soldaat en je zal niet vergeten worden want diep in ons hart blijf je altijd leven."

Hoezo soldaat? What a shitload of crap! Hoezo "hart van goud"? Nog maar een paar uurtjes eerder voor de rechter gestaan voor een geweldadige overval......tja, tis maar wat je onder een hardwerkende jongen verstaat.......kwestie van persoonsverwisseling mss?

[quote]De exacte toedracht van het ongeval staat nog niet vast, maar vrienden van Ali zijn kwaad. "Hij schreeuwde het uit van de pijn en was amper herkenbaar", aldus een van zijn vrienden. "Ze had niet voor eigen rechter mogen spelen. Diefstal is niet te vergelijken met moord." Dat Ali een dief is, gelooft men in zijn vriendenkring niet. "Hij werkte hard voor zijn geld."[\quote]

Tja, iemand die pijn lijd zal er anders uitzien dan anders......logisch gegeven. Maakt dat verder iets uit vwb de schuldvraag? Wat een kul!
En hoezo voor eigen rechter spelen....simpelweg door die conclusie te trekken zónder enige kennis van zaken (tis toch geen forensisch specialist - althans daar ga ik ff vanuit), wordt maar weer eens duidelijk gemaakt dat er wel heel erg gemakkelijk "moord" geroepen wordt.

Nogmaals: er is geen sprake van moord!!! Hooguit van "dood door schuld" of liever gezegd: "zware mishandeling de dood tot gevolge hebbende". Maar los van dit alles vraag ik me af of deze knaap dezelfde streken zou hebben uitgehaald in een strenger optredende nederlandse rechtstaat. Kortom: wanneer gaan we nou eens écht deze knapen (van welke etniciteit dan ook) aanpakken?

PSyCHOBOy
19-01-05, 10:06
ik zou hem ook omverrijden.

afz een Nederlander met surinaamse afkomst

SIG
19-01-05, 10:08
Geplaatst door markie555
Ik hoor steeds over jonge jongen of jeugd enz.
maar hij was toch 19???? Volgens mij ben je dan al een jaar volwassen, en verantwoordelijk voor je daden?

Klopt. Maar desondanks is dat veel te jong om dood te gaan en zeker als dat op zo'n domme en lullige manier is.

boehali
19-01-05, 10:31
ALI heet hij
volgens mij is BABBA zijn achternaam :duivels:

~Panthera~
19-01-05, 10:33
Geplaatst door boehali
ALI heet hij
volgens mij is BABBA zijn achternaam :duivels:
-------------

Blimey, the nitwits are crawling out of the woodwork again. :moe:

David
19-01-05, 10:35
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Blimey, the nitwits are crawling out of the woodwork again. :moe:


Over twee dagen zijn ze allemaal weer weg. :zwaai:


En dan is het forum weer van ons! :lole: :lole:

boehali
19-01-05, 10:37
Als ze van mij wat jatten dan zet ik ook me auto ertegen aan
rust in vrede ali babba dat de vlammen niet te heet zijn voor je. Aan de plek te zien heeft Theo een geintje geflikt :terrorist

~Panthera~
19-01-05, 10:38
Geplaatst door David
Over twee dagen zijn ze allemaal weer weg. :zwaai:


En dan is het forum weer van ons! :lole: :lole:
-----------------------


:cola: thank heavens ! :lole:

nard
19-01-05, 10:40
Geplaatst door Zeepaardje
Hoezo soldaat? What a shitload of crap! Hoezo "hart van goud"? Nog maar een paar uurtjes eerder voor de rechter gestaan voor een geweldadige overval......tja, tis maar wat je onder een hardwerkende jongen verstaat.......kwestie van persoonsverwisseling mss?


Ben je verbaasd over dat "soldaat"?
Ik niet. Heb beeld completeert zich opnieuw.
Soldaat worden geacht een bepaalde nationaliteit, cultuur of wat voor entiteit te beschermen en mogendheden die daar vijandig tegenover staan aan te vallen.

Vul t plaatje maar in.

Boeiende, boeiende vraag ........ waar begint segregatie?

beachboy
19-01-05, 10:45
Het is klote dat het zo gelopen is.Ook al heeft hij iets gedaan wat niet correct is,dit is wel erg triest.
Ali was geen lievertje,maar dit is vreselijk voor de ouders en andere familieleden.

Mijn moeder zij vroeger altijd tegen mij,als ik iets verkeerd had gedaan.

PAS OP,want God straft onmiddelijk.

Zou dat dan toch waar zijn geweest

~Panthera~
19-01-05, 11:03
Geplaatst door beachboy
Het is klote dat het zo gelopen is.Ook al heeft hij iets gedaan wat niet correct is,dit is wel erg triest.
Ali was geen lievertje,maar dit is vreselijk voor de ouders en andere familieleden.

Mijn moeder zij vroeger altijd tegen mij,als ik iets verkeerd had gedaan.

PAS OP,want God straft onmiddelijk.

Zou dat dan toch waar zijn geweest
-----------

Mijn moeder zei altijd: als je iets flikt, sla ik je kop achterstevoren. :fplet:
Hielp perfect. :D

Alhoewel ik me wel altijd afvroeg, hoe ik er dan uit zou zien. :hihi:

David
19-01-05, 11:05
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Mijn moeder zei altijd: als je iets flikt, sla ik je kop achterstevoren. :fplet:
Hielp perfect. :D

Alhoewel ik me wel altijd afvroeg, hoe ik er dan uit zou zien. :hihi:



Gunst, zo'n moeder heb ik nou ook.

~Panthera~
19-01-05, 11:07
Geplaatst door David
Gunst, zo'n moeder heb ik nou ook.
--------------

:handbang: :handbang:

David
19-01-05, 11:09
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

:handbang: :handbang:


Ze zegt overigens nog steeds dergelijke dingen. Volkomen terecht, meestal.

~Panthera~
19-01-05, 11:12
Geplaatst door David
Ze zegt overigens nog steeds dergelijke dingen. Volkomen terecht, meestal.
--------------

Heerlijk toch ? :D

markie555
19-01-05, 11:16
Geplaatst door Dutchguy
Kom op zeg, er is wel iemand dood. Ook al was het een crimineel, niemand verdient het om zo ellendig aan zijn einde te komen. Mens = mens.

Zou hij dat ook gedacht hebben van haar toen ie haar beroofde?

VH5150
19-01-05, 11:22
Geplaatst door markie555
Zou hij dat ook gedacht hebben van haar toen ie haar beroofde?

Winst is ondergeschikt aan het leed van anderen.
Alleen een beetje jammer dat deze sukkel gestorven is voor een tas waar geen waardevolle spulen in zaten...
Of hij moet gek geweest zijn op make-up :blowen:

VH5150
19-01-05, 11:40
vanuit het parool.nl geplakt

AMSTERDAM - Slechts enkele uren voordat de negentienjarige tasjesdief Ali el Bejjati maandagavond in de Derde Oosterparkstraat werd doodgereden door de vrouw die was bestolen, stond hij nog voor de rechter voor een gewapende overval. De officier van justitie eiste twee jaar celstraf tegen hem.

El Bejjati werd ervan verdacht op 11 mei 2004 een medewerker van de Xenos in de Kalverstraat te hebben bedreigd met een vuurwapen. Hij zou het slachtoffer hebben vastgetaped en hem een mes of een ander puntig voorwerp op de keel hebben gezet. Ondertussen zou hij hebben geroepen dat hij de medewerker zou neerschieten.

El Bejjati werd op 26 mei opgepakt. Na bijna vier maanden hechtenis werd hij op 16 september voorlopig vrijgelaten, omdat volgens persrechter Marjoke van Kamp 'zijn broer hem een alibi had gegeven voor het moment van de overval'. In november 2000 werd hij ook al opgepakt voor een tasjesroof in Amsterdam-Oost. Hij kreeg toen 42 dagen jeugddetentie en dertig uur taakstraf.

Afgelopen maandag om negen uur stond El Bejjati voor de rechter in de Xenos-zaak. Hij ontkende iedere betrokkenheid. Zijn advocate, J. Kleiweg, weigert commentaar.

El Bejjati zou samen met een maat op die bewuste dinsdag om half negen 's ochtends met een helm op en donkere kleding aan de Xenos zijn binnengelopen. Er waren nog geen klanten in de winkel. Toen bleek dat de bedrijfsleider de sleutel van de kluis niet had, werd hij gefouilleerd. El Bejjati zou hem volgens justitie meermalen een pistool tegen het achterhoofd hebben gezet en daarbij hebben geroepen dat hij hem dood zou schieten.

Het slachtoffer werd met tape vastgeplakt aan een bureaustoel. Ook zou El Bejjati hem een klap hebben gegeven met het vuurwapen en hem hardhandig met zijn hoofd tegen de tafel hebben geduwd. Uiteindelijk vertrokken de daders zonder buit.

Dit weekend wordt het lichaam van El Bejjati naar Marokko gevlogen. Daar zal hij worden begraven.

niet zo'n lieverdje dus, blijkt achteraf weer, tsja.
En dan het anonieme zusje ontkennen dat hij een crimineeltje was, zo'n lieve, lieve jongen.

hakk98
19-01-05, 11:45
Wat voor straf krijgt een tasjesdief in Marokko? Ik bedoel niet de doodstraf hoor want dat snap ik ook wel.

Jammer van die jongen. Waarom tasjes stelen? Er is genoeg werk... kijk maar op www.werk.nl

stevie
19-01-05, 11:54
Geplaatst door maroc
Als de marokkaanse ouders er nou eens streng op toe gaan zien dat hun kinderen ophouden met hun gewelddadige gedrag, het jatten etc dan gebeuren dit soort zaken ook veel minder... dachten ze nu echt dat er nooit eens iets misgaat tijdens al hun misdrijven? Hopelijk worden er nu eens een paar van hen wakker. Probeer ditzelfde gedrag maar eens in Marokko te flikken.. daarvoor hebben de meeste Marokkanen de ballen niet want daar ga je direct de bak in (zonder waterbed, kleurentelevisie etc in je cel).

Ongelukken gebeuren.

Zou dat nou de redenen zijn waarom dit soort tuig niet terug wilt naar Marokko. om niet te discrimeneren zou je dit soor figuren de straffen moeten geven die ze in hun eigen land zouden krijgen.
Ik bedoel dat daar niets mis mee is, ze willen toch hun eigen cultuur bewaren, nou ja , dan is dit soort straffen toch ook een soort cultuur.

Vissea
19-01-05, 11:54
Geplaatst door VH5150
vanuit het parool.nl geplakt

AMSTERDAM - Slechts enkele uren voordat de negentienjarige tasjesdief Ali el Bejjati maandagavond in de Derde Oosterparkstraat werd doodgereden door de vrouw die was bestolen, stond hij nog voor de rechter voor een gewapende overval. De officier van justitie eiste twee jaar celstraf tegen hem.

El Bejjati werd ervan verdacht op 11 mei 2004 een medewerker van de Xenos in de Kalverstraat te hebben bedreigd met een vuurwapen. Hij zou het slachtoffer hebben vastgetaped en hem een mes of een ander puntig voorwerp op de keel hebben gezet. Ondertussen zou hij hebben geroepen dat hij de medewerker zou neerschieten.

El Bejjati werd op 26 mei opgepakt. Na bijna vier maanden hechtenis werd hij op 16 september voorlopig vrijgelaten, omdat volgens persrechter Marjoke van Kamp 'zijn broer hem een alibi had gegeven voor het moment van de overval'. In november 2000 werd hij ook al opgepakt voor een tasjesroof in Amsterdam-Oost. Hij kreeg toen 42 dagen jeugddetentie en dertig uur taakstraf.

Afgelopen maandag om negen uur stond El Bejjati voor de rechter in de Xenos-zaak. Hij ontkende iedere betrokkenheid. Zijn advocate, J. Kleiweg, weigert commentaar.

El Bejjati zou samen met een maat op die bewuste dinsdag om half negen 's ochtends met een helm op en donkere kleding aan de Xenos zijn binnengelopen. Er waren nog geen klanten in de winkel. Toen bleek dat de bedrijfsleider de sleutel van de kluis niet had, werd hij gefouilleerd. El Bejjati zou hem volgens justitie meermalen een pistool tegen het achterhoofd hebben gezet en daarbij hebben geroepen dat hij hem dood zou schieten.

Het slachtoffer werd met tape vastgeplakt aan een bureaustoel. Ook zou El Bejjati hem een klap hebben gegeven met het vuurwapen en hem hardhandig met zijn hoofd tegen de tafel hebben geduwd. Uiteindelijk vertrokken de daders zonder buit.

Dit weekend wordt het lichaam van El Bejjati naar Marokko gevlogen. Daar zal hij worden begraven.

niet zo'n lieverdje dus, blijkt achteraf weer, tsja.
En dan het anonieme zusje ontkennen dat hij een crimineeltje was, zo'n lieve, lieve jongen.

Lekkere jongen! Dat waren dus die twee banen: tassen stelen en overvallen plegen!
En dan nog een imam en een groep mensen die een wake voor hem houden en roepen dat het zo'n goede jongen was, gaat weer geweldig!

VH5150
19-01-05, 12:03
Ik begrijp echter nog steeds niet, waarom de nerokaanse gemeenscap maar steeds hun hoof in het zand steekt, en niet met oplossingen hiervoor aankomt.
Ik bedoel, dit is niet iets van vorig jaar ofzo, dit speelt al een jaartje of 12.
Net zoals dit:
De twee mannen die sinds zaterdagochtend vastzitten wegens doodslag op de volkomen onschuldige kastenmaker Jan Kievit (3 uit Ridderkerk, blijken eerder op de avond al vanwege relschopperij en wangedrag door de politie opgepakt te zijn geweest.
Mohammed A. (21) en zijn vriend El G. (20) werden vrijdagavond, enkele uren voor de gewelddadige dood van Kievit, al aangehouden op het Centraal Station in Delft.

Wanner gaan ze hun kinderen eens opvoeden zoals dat gewoon is in nederland.
Niet tot 0:00 rondhangen op straat,
studeren
respect voor anderen, met name niet nerokanen!

maar ik ben waarschijnlijk een eenzame roepende in de wind....

:moe:

hakk98
19-01-05, 12:08
Natuurlijk erg voor die jongen maar als het aan mij ligt schaffen ze de doodstraf weer in. Maak niet uit welke nationaliteit. Mensen die andere mensen beroven, verkrachten enz. zie ik liever van deze aarde verdwijnen. Misschien wordt het dan veilig op straat...

In Nederland krijg de dader toch geen echte straf? Hou nou toch op... de slachtoffers krijgen juist straf. Wat voor leven hebben die nog met al die angst enz.?

Julien
19-01-05, 12:24
r.i.p. Ali el B.

die vrouw handelde weliswaar uit zelfverdediging..maar een leven voor een tasje is natuurlijk belachelijk!

waar ik me wel aan erger, zijn die reacties van sommige Marokkaanse jongeren in Amsterdam. gelijk weer hert slachtoffer spelen, roepen dat het racisme is en die vrouw een hoer noemen :moe: hou daar eens mee op!

hakk98
19-01-05, 12:37
Niet voor dat tasje maar voor t leven van het slachtoffer...

observer
19-01-05, 13:12
Geplaatst door Julien
r.i.p. Ali el B.

die vrouw handelde weliswaar uit zelfverdediging..maar een leven voor een tasje is natuurlijk belachelijk!

waar ik me wel aan erger, zijn die reacties van sommige Marokkaanse jongeren in Amsterdam. gelijk weer hert slachtoffer spelen, roepen dat het racisme is en die vrouw een hoer noemen :moe: hou daar eens mee op! zijn vrienden gaan van het weekend een stele tocht voor hem houden

alle opbrengsten worden gebruikt voor het aankopen van airbags voor op scooters

w8ff
19-01-05, 13:18
Boontje komt om zijn loontje,
gewoon eigen schuld , had ie maar met zn fikken van een ander zijn spullen af moeten blijven, dan had dit ook nooit gebeurd.

het is idd wel lullig voor zn ouders, maar het was ook niet de eerste keer dat ie zoiets flikte, als zn ouders hem strenger hadden aangepakt was het nooit gebeurd.
nee met zulke gasten heb ik geen medelijden.

ik zeg maar zo risico van het vak.

verder vind ik het schandalig dat ze die vrouw vasthouden ,
" ze is het slachtoffer niet de dader "

Julien
19-01-05, 13:23
Geplaatst door w8ff
Boontje komt om zijn loontje,
gewoon eigen schuld , had ie maar met zn fikken van een ander zijn spullen af moeten blijven, dan had dit ook nooit gebeurd.

het is idd wel lullig voor zn ouders, maar het was ook niet de eerste keer dat ie zoiets flikte, als zn ouders hem strenger hadden aangepakt was het nooit gebeurd.
nee met zulke gasten heb ik geen medelijden.

ik zeg maar zo risico van het vak.

verder vind ik het schandalig dat ze die vrouw vasthouden ,
" ze is het slachtoffer niet de dader "

streng opvoeden is helemaal geen oplossing. het zijn juist jongeren die te streng zijn opgevoed die de fout ingaan..het is toch bekend dat jongeren die geweld hebben meegemaakt thuis, later zelf ook geweld gaan gebruiken?

David
19-01-05, 13:25
Geplaatst door Julien
streng opvoeden is helemaal geen oplossing. het zijn juist jongeren die te streng zijn opgevoed die de fout ingaan..het is toch bekend dat jongeren die geweld hebben meegemaakt thuis, later zelf ook geweld gaan gebruiken?


Streng opvoeden? Het zou al heel wat zijn als ouders überhaupt zouden opvoeden. Mijn en dijn, dat soort dingen. Gedraag je, dat soort dingen.

Julien
19-01-05, 13:31
Geplaatst door David
Streng opvoeden? Het zou al heel wat zijn als ouders überhaupt zouden opvoeden. Mijn en dijn, dat soort dingen. Gedraag je, dat soort dingen.

volgens mij doen Marokkaanse ouders dat ook hoor.

by the way, wat bedoel je met "mijn en dijn" :D

sorry kben blijkbaar toch niet goed geintegreerd, want de uidrukking "wat ik je brom" kende ik ook al niet :)

Umarvlie
19-01-05, 13:44
't lijkt er warempel op dat de overleden tasjesdief dus meer op zijn kerfstok had dan zijn laatste tasje... kwam net van de rechter voor een gewapende overval waar zijn broer hem van een alibi (Ali B ???) voorzag.....

als het waar is dat hij inderdaad een gewapende overval had gepleegd ... vraag ik me af wat hij had gedaan met zijn wapen als het geld niet was gegeven .... ook een leven genomen?? dan bestaat er dus toch een God he!

Ruud Zandvoort
19-01-05, 13:45
Hij heeft met zijn handen van het tasje af te blijven.

Eelke
19-01-05, 13:47
Geplaatst door Julien
volgens mij doen Marokkaanse ouders dat ook hoor.

by the way, wat bedoel je met "mijn en dijn" :D

sorry kben blijkbaar toch niet goed geintegreerd, want de uidrukking "wat ik je brom" kende ik ook al niet :)

Mijn - Van mij
Dijn - Van jou

Leren over het mijn en dijn -> Leren wat van mij is en wat van jou is.

Wat ik je brom -> Ik ben er bijna zeker van

Hij heeft het gedaan, wat ik je brom -> Ik ben er bijna zeker van dat hij het gedaan heeft.

Maar niemand neemt je het kwalijk als je deze dingen niet kent. Spreekwoord, gezegdes en dat soort dingen zijn het allermoeilijkste onderdelen in een taal.

Groet, groet Eelke

w8ff
19-01-05, 14:32
hakk98 wrote:
Niet voor dat tasje maar voor t leven van het slachtoffer...

Het slachtoffer is niet Ali , maar die arme vrouw.

DEMOcraat
19-01-05, 14:48
Geplaatst door w8ff
hakk98 wrote:
Niet voor dat tasje maar voor t leven van het slachtoffer...

Het slachtoffer is niet Ali , maar die arme vrouw.

en wie zijn hier de daders en het slachtoffer..

AMSTERDAM - Een 43-jarige vrouw is maandagavond overleden toen zij kort daarvoor gewond was geraakt bij een mishandeling in de Daniël Stalpertstraat in Amsterdam. De politie vermoedt dat winkelpersoneel de vrouw heeft geslagen en geschopt, nadat ze hoogstwaarschijnlijk bier had gestolen.

De politie heeft na het incident vier minderjarige personeelsleden van de supermarkt aangehouden. In de loop van dinsdag is nog een vijfde arrestatie verricht, zo maakte de politie dinsdagavond bekend. Ook hier betreft het een medewerker van de supermarkt. Het is nog niet duidelijk of de vrouw overleden is als gevolg van de confrontatie met de supermarktmedewerkers, waarbij ook derden betrokken zouden zijn geweest.

Bier

Uit een eerste onderzoek van de recherche blijkt dat de vrouw waarschijnlijk een winkeldiefstal had gepleegd bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse wijk De Pijp. De politie houdt nog een slag om de arm of de vrouw, een buurtbewoonster, er daadwerkelijk met bier vandoor is gegaan. Rechercheonderzoek moet hier uitsluitsel over geven.

De politie kan wel met zekerheid zeggen dat de vrouw rond 20.30 uur achterna is gezeten door enkele jeugdige medewerkers van de supermarkt. Op de hoek van de Daniël Stalpertstraat en het Gerard Douplein kwam het tot een confrontatie met de vrouw, waarbij over en weer met een stoel werd gegooid en ook geschopt en/of geslagen zou zijn

Julien
19-01-05, 15:11
Geplaatst door Eelke
Mijn - Van mij
Dijn - Van jou

Leren over het mijn en dijn -> Leren wat van mij is en wat van jou is.

Wat ik je brom -> Ik ben er bijna zeker van

Hij heeft het gedaan, wat ik je brom -> Ik ben er bijna zeker van dat hij het gedaan heeft.

Maar niemand neemt je het kwalijk als je deze dingen niet kent. Spreekwoord, gezegdes en dat soort dingen zijn het allermoeilijkste onderdelen in een taal.

Groet, groet Eelke

thanx Eke. weer wat geleerd ;)

observer
19-01-05, 15:13
Geplaatst door DEMOcraat
en wie zijn hier de daders en het slachtoffer..

AMSTERDAM - Een 43-jarige vrouw is maandagavond overleden toen zij kort daarvoor gewond was geraakt bij een mishandeling in de Daniël Stalpertstraat in Amsterdam. De politie vermoedt dat winkelpersoneel de vrouw heeft geslagen en geschopt, nadat ze hoogstwaarschijnlijk bier had gestolen.

De politie heeft na het incident vier minderjarige personeelsleden van de supermarkt aangehouden. In de loop van dinsdag is nog een vijfde arrestatie verricht, zo maakte de politie dinsdagavond bekend. Ook hier betreft het een medewerker van de supermarkt. Het is nog niet duidelijk of de vrouw overleden is als gevolg van de confrontatie met de supermarktmedewerkers, waarbij ook derden betrokken zouden zijn geweest.

Bier

Uit een eerste onderzoek van de recherche blijkt dat de vrouw waarschijnlijk een winkeldiefstal had gepleegd bij Dirk van den Broek op het Marie Heinekenplein in de Amsterdamse wijk De Pijp. De politie houdt nog een slag om de arm of de vrouw, een buurtbewoonster, er daadwerkelijk met bier vandoor is gegaan. Rechercheonderzoek moet hier uitsluitsel over geven.

De politie kan wel met zekerheid zeggen dat de vrouw rond 20.30 uur achterna is gezeten door enkele jeugdige medewerkers van de supermarkt. Op de hoek van de Daniël Stalpertstraat en het Gerard Douplein kwam het tot een confrontatie met de vrouw, waarbij over en weer met een stoel werd gegooid en ook geschopt en/of geslagen zou zijn

oud nieuws de precieze toedracht is

OOp grond van het onderzoek ter terechtzitting stelt het hof het volgende vast.

Op 6 oktober 2003 rond 20.30 uur loopt Anja Joos in de passage tussen het Marie Heinekenplein en de 1e van der Helststraat te Amsterdam. In de passage zijn onder meer, tegenover elkaar, de supermarkt Dirk van den Broek en de slijterij Dirk III gevestigd. Anja Joos gaat bij Dirk III naar binnen, pakt een blikje bier en betaalt hiervoor. Zij verlaat de Dirk III en loopt door de passage in de richting van de 1e Van der Helststraat. Hierbij passeert zij in de passage D. D. is een medewerker van Dirk van den Broek. Hij is op dat moment niet in dienst en niet gekleed in een Dirk van den Broek uniform. D. heeft niet gezien dat Anja Joos uit de Dirk III is gekomen en hij verkeert in de veronderstelling dat zij met het blikje bier, zonder dit te hebben afgerekend, uit de Dirk van de Broek is komen lopen. Omdat hij op dat moment niet in dienst is, vertelt hij enkele in dienst zijnde medewerkers van Dirk van den Broek, onder wie E.J., dat Anja Joos, naar zijn mening, zonder te betalen de winkel is uitgelopen met een blikje bier.

Hierop verlaten D. en E.J., die wel gekleed is in Dirk van den Broek uniform, de passage en rennen achter Anja Joos aan, die via de 1e Van der Helststraat richting Gerard Douplein loopt. Terwijl D. en E.J. door de passage lopen naar de uitgang aan de 1e Van der Helststraat, hoort L. dat E.J. “dief” roept. A. hoort E.J. roepen: “Zij heeft iets gestolen”. D. en E.J. rennen via de 1e Van der Helststraat achter Anja Joos aan richting Gerard Douplein. Tevens rennen, in willekeurige volgorde, via de passage de 1e Van der Helststraat in: onder anderen B., gekleed in een Dirk van den Broek uniform en op dat moment in dienst, G., L., O. en M., die zich kort daarvoor ophielden in de passage bij de inpaktafels van Dirk van den Broek.

Als een ieder in de omgeving van het Gerard Douplein is aangekomen, stellen B., G., L., O. en M. zich op enig moment op in de onmiddellijke omgeving van E.J., D. en Anja Joos.

Nadat D. had aangegeven dat voor hem de zaak was afgedaan toen hem gebleken was dat Anja Joos voor het bier had betaald en dat hij terugwilde naar de winkel van Dirk van den Broek en daartoe ook aanstalten maakte, zijn de andere jongens blijven staan. Vanaf dat moment werd er over en weer door personen uit de overgebleven groep jongens en Anja Joos naar elkaar geschreeuwd en gescholden.

Vervolgens wordt er vanuit die groep een stoel gegooid in de richting van Anja Joos, terwijl er ook nog in haar richting werd geschreeuwd en gescholden. Daarop is die groep, nadat Anja Joos de stoel had opgepakt en daarmee in de richting van de groep was gelopen en de stoel in de richting van de groep had gegooid, als een homogene groep opgedrongen in de richting van Anja Joos. Beide partijen zochten een confrontatie. Anja Joos is vervolgens door een in deze strafzaak niet vast te stellen oorzaak komen te vallen. De jongens zijn toen als een groep in de buurt van Anja Joos blijven staan en er werd vanuit die groep, duidelijk waarneembaar voor omstanders, geschreeuwd en gejoeld in de richting van Anja Joos. Op grond hiervan komt het hof tot de conclusie dat zowel de leden van de groep als Anja Joos de confrontatie niet uit de weg zijn gegaan, doch haar juist hebben versterkt.

Vervolgens heeft G., toen Anja Joos op de grond lag, haar minstens twee maal hard geschopt tegen de linkerkant van haar lichaam.

Enige tijd later is Anja Joos overleden. Uit het sectierapport blijkt dat de doodsoorzaak is gelegen in een verbloeding ten gevolge van een gescheurde milt. oftewel had niet zoveel met de supermarkt te maken, en de daders wisten dat ze niet gestolen had

DEMOcraat
19-01-05, 15:39
Geplaatst door observer
oud nieuws de precieze toedracht is
oftewel had niet zoveel met de supermarkt te maken, en de daders wisten dat ze niet gestolen had

als de daders wisten dat ze niet gestolen had dan is iedere klant niet veilig wat niet het geval was..

Kilroy
19-01-05, 16:26
Geplaatst door Julien
r.i.p. Ali el B.

die vrouw handelde weliswaar uit zelfverdediging..maar een leven voor een tasje is natuurlijk belachelijk!

Hij had veel meer op zijn kerfstok, wie weet wat hij in de toekomst nog zou doen, een moord ? Zeer waarschijnlijk. Nee hoor, opgeruimd staat netjes.

papol
19-01-05, 16:51
Gouden hart ?????

'het moest gekookt op zijn rug hangen
en goed laag dat de honden erbij kunnen'

uit: Jules Deelder's eigen werk

Gr.P

Eke
19-01-05, 18:14
Nu, ik ben blij dat jullie geen rechter zijn.

Een straf moet wel kwa strengheid in overeenstemming zijn met de daad.

Wat zeker is dat hij een tas uit een auto heeft gehaald.Strafbaar feit.

Hij wordt ervan verdacht dat hij een pistool tegen iemand's hoofd heeft gehouden tijdens het het plegen van een overval.

En een moeder krijgt "doodslag" ten laste gelegd. Ook door die 2 jongens..

Best wel ernstig bij elkaar.Hij verdient een flinke straf. Maar hij verdient geen doodstraf.

Wat mij treft is dat die jongen door een buurtgenoot 'soldaat' wordt genoemd.Waar zijn die knullen mee bezig...verpesten hun toekomst en brengen ravage aan bij onschuldigen, zowel bij Marokkanen als de overige Nederlanders...

Of is soldaat een troetelnaampje ??????

xaja32
19-01-05, 18:18
Jammer dat de 2e dader ook niet doodgereden is , dat zou ons weer een hoop kosten besparen voor een rechtzaak, inrichtingen en gevangenis. Het was een jongen met een gouden hart werd er geroepen, ik ben blij dat dit gouden hart niet meer klopt. Eindelijk gerechtigheid. Ik hoop dat dit de eerste is van vele.....

Trouwens, die zogenaamde vriendjes van dit varken, die beweren dat het een lieve en rustige jongen is, mogen ze ook zo snel mogelijk naar Allah sturen. Ook die hele herdenking bij de bewuste boom was ook een misselijk makende vertoning. Niet het varken Ali is het slachtoffer, maar de vrouw.

Ik maak er geen worden meer aan vuil, ik word alleen maar kwader, als ik aan het zogenaamde slachtoffer denk.

Gerechtigheid


helemaal mee eens tis te walgelijk voor woorden :motorzaag en maar slachtoffertje spelen

S@deeQ
19-01-05, 18:21
Geplaatst door xaja32
Jammer dat de 2e dader ook niet doodgereden is , dat zou ons weer een hoop kosten besparen voor een rechtzaak, inrichtingen en gevangenis. Het was een jongen met een gouden hart werd er geroepen, ik ben blij dat dit gouden hart niet meer klopt. Eindelijk gerechtigheid. Ik hoop dat dit de eerste is van vele.....

Trouwens, die zogenaamde vriendjes van dit varken, die beweren dat het een lieve en rustige jongen is, mogen ze ook zo snel mogelijk naar Allah sturen. Ook die hele herdenking bij de bewuste boom was ook een misselijk makende vertoning. Niet het varken Ali is het slachtoffer, maar de vrouw.

Ik maak er geen worden meer aan vuil, ik word alleen maar kwader, als ik aan het zogenaamde slachtoffer denk.

Gerechtigheid


helemaal mee eens tis te walgelijk voor woorden :motorzaag en maar slachtoffertje spelen


denk om je hartje , biggetje :argwaan:

xaja32
19-01-05, 18:42
nog even en door dat soort tuig krijgen we dit in nederland zie bij gevoegt plaatje willen we dat????

Eke
19-01-05, 18:54
Geplaatst door xaja32
en maar slachtoffertje spelen

het topic heet : overvaller doodgereden door slachtoffer.

wie speelt er nou slachtoffertje ????o, je bedoelt 'omdat hij Marokkaan is enz.enz.' ga je schamen , je doet aan wij-zij-denken en daardoor doe jij ook mee aan het verslechteren van onze samenleving.

xaja32
19-01-05, 19:05
ik me schamen dat soort varkens dat mensen vermoord maak niet uit blank zwart groen geel die moeten zich SCHAMEN

Eke
19-01-05, 19:18
Geplaatst door xaja32
ik me schamen dat soort varkens dat mensen vermoord maak niet uit blank zwart groen geel die moeten zich SCHAMEN

Ja Xaja, als je iemand vermoord dan is dat inderdaad iets om je diep over te schamen...daar heb je gelijk in.

en waarom zeg ik tegen jou dat jij je ook kan schamen ???

je hebt het "over dat soort varkens dat mensen vermoord"

. Je bent zo boos dat je bv. in dit laatste mailtje vergeet dat die jongen ZELF dood is gereden ...hij heeft niemand vermoord...

en je scheert Marokkanen over een kam. (in je vorige mailtje)

Daardoor help je mee onze samenleving te verzieken. Duidelijk ?

xaja32
19-01-05, 19:23
dat lievertje dat tasjes rooft winkels overvalt en nota bene op de dag dat hij net gestraft is verdient geen medelijden die vrouw wiens tas word gejat en waarschijnlijk onbedoeld iemand dood rijd en een trauma heeft van hier tot marokko verdient alle steun

sjo
19-01-05, 19:29
Geplaatst door DEMOcraat
als de daders wisten dat ze niet gestolen had dan is iedere klant niet veilig wat niet het geval was..


Nee kakelkip, Anja had alles waar moslims van griezelen. Ongetrouwd, verslaafd, prostituee (ex ?), en ze had een hond. Bovendien dronk ze alcohol.

De aversie van die mensenschenders moet je daar zoeken.

gr.
sjo

Eke
19-01-05, 19:32
Geplaatst door xaja32
dat lievertje dat tasjes rooft winkels overvalt en nota bene op de dag dat hij net gestraft is verdient geen medelijden die vrouw wiens tas word gejat en waarschijnlijk onbedoeld iemand dood rijd en een trauma heeft van hier tot marokko verdient alle steun

als je het alleen over DIT lievertje hebt : hij heeft zelf risico genomen door iemand pissed-off te maken.....

die vrouw is er ongewild bij betrokken, dat zie ik wel als een groot verschil...

xaja32
19-01-05, 19:37
heb het ook over die vrouw dat die alle aandacht verdient
niet die kl**tzak die nu dood is

Eke
19-01-05, 19:57
Geplaatst door xaja32
heb het ook over die vrouw dat die alle aandacht verdient
niet die kl**tzak die nu dood is

Xaja, je bent hier nu gestopt met het roepen van "dat soort tuig",
"en maar slachtoffertje spelen","dat soort varkens", dat is stemming-makerij.

en je hebt het nu over die ENE jongen (en z'n medeplichtige) en die ene mevrouw.
daar gaat het om.Je pikt snel dingen op. doei !

nl-x
19-01-05, 20:54
Geplaatst door Mill
Dus Marc Overmars en Gordon doen het echt met elkaar?
Grappig...

Maar blijkt dus dat het gerucht inderdaad niet zomaar begon. Mevrouw reed opzettelijk in op de jongen. 50 meter keihard achteruitgereden.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=126693

Lees overigens de harteloze reactie van dat wijf nadat ze hem had aangereden. (In bold).

appaitu
19-01-05, 23:44
Met alle respect forumleden. Natuurlijk is het erg genoeg dat het "weer" een Marokkaan is. Maar ik denk dat in alle bevolkingsgroepen etterbakken (kontols) als deze zitten.

Om een lang verhaal kort te maken, ik wordt er niet warm of koud van dat Nederland van zo'n etterbak verlost is. En of het nu een Marokkaan, een Blanke, een Neger of een Geelhuid is laat mij koud. Dit soort mensen dragen in mijn ogen niets bij aan de maatschappij en hebben voldoende kansen gehad maar ze nooit benut.

Het is alleen jammer dat deze betrekkelijk kleine groep het verpest voor de grote groep die wel hun steentje willen bijdragen.

Wie goed doet voor zijn medemens zal goed ontvangen. Wie een zootje maakt zal rotzooi ontvangen. So simple is it. Law of the Universe.

Slamat, Appitu

mrmove
20-01-05, 00:18
Nee, ik ben het dus niet eens met de opmerking dat "in alle bevolkingsgroepen zulke lui zitten". Het is gewoon niet meer toevallig dat het weer een marokkaan is. Wat is er toch aan de hand? Deze vrouw verdiend natuurlijk een goede advocaat en vrijspraak. Het is natuurlijk een zegen dat we in ieder geval van deze draaideurcrimineel verlost zijn. Ik hop dat hij nog lang heeft geleden daar tussen die boom en die auto.

Barbia
20-01-05, 00:35
Geplaatst door mrmove
Nee, ik ben het dus niet eens met de opmerking dat "in alle bevolkingsgroepen zulke lui zitten". Het is gewoon niet meer toevallig dat het weer een marokkaan is. Wat is er toch aan de hand? Deze vrouw verdiend natuurlijk een goede advocaat en vrijspraak. Het is natuurlijk een zegen dat we in ieder geval van deze draaideurcrimineel verlost zijn. Ik hop dat hij nog lang heeft geleden daar tussen die boom en die auto.

Hij zal minder geleden hebben dan die arme Theo.

DEMOcraat
20-01-05, 01:05
Geplaatst door sjo
Nee kakelkip, Anja had alles waar moslims van griezelen. Ongetrouwd, verslaafd, prostituee (ex ?), en ze had een hond. Bovendien dronk ze alcohol.

De aversie van die mensenschenders moet je daar zoeken.

gr.
sjo
wie zou er nou niet van griezelen van zo een lopende skelet anja of geen anja...

ik wist niet dat de daders een briefje hadden achtergelaten zoals M B had gedaan,je ben zeker van de telegraaf..

Paulus de B
20-01-05, 01:11
Sinds wanneer gaan we dan stille tochten houden voor dieven? Jullie Marokkanen moeten eens leren niet altijd bij elkaar te klieken en het onvoorwaardelij k voor elkaar op te nemen, maar eerst eens te kijken wie er nu eigenlijk eerst fout was. Lullig voor zijn familie hoor, maar ik kan me de reactie van die vrouw goed voorstellen. Ik lig er in ieder geval niet wakker van dat ie dood is!

appaitu
20-01-05, 01:21
Beste Paulus en MRMOVE,

Wake up! In elke bevolkingsgroep komen dit soort mensen voor. Zelfs bij de Hollanders want jullie zijn zeker geen heilige boontjes.

Doe je ogen maar eens goed open.

AppaItu

Paulus de B
20-01-05, 01:26
Waar ik bezwaar tegen maak is dat we nu ineens een crimineel gaan gedenken. Ik vraag me nog steeds af of het opzet was van die vrouw. In dezelfde situatie zou ik ook woest zijn en er achteraan gaan. Dat het zo afloopt, triest, maar dat is nu eenmaal het risico van het vak. Daarmee verdien je geen standbeeld en wordt je ook geen martelaar of zoiets...

Paul

PS: Voor een Nederlandse crimineel was er hoogstwaarschijnlijk geen stille tocht gekomen

observer
20-01-05, 08:30
Geplaatst door appaitu
Beste Paulus en MRMOVE,

Wake up! In elke bevolkingsgroep komen dit soort mensen voor. Zelfs bij de Hollanders want jullie zijn zeker geen heilige boontjes.

Doe je ogen maar eens goed open.

AppaItu dat is waar maar ik heb hollanders nog nooit een stille of is dat stele? tocht voor een crimineel zien houden

het perspectief is weg

termen als goede jongen

wie houdt wie voor de gek

veroordeel voor roof
voor de rechter voor een overval\
net een roof gepleegd

beestjuh
20-01-05, 08:41
Geplaatst door xaja32
nog even en door dat soort tuig krijgen we dit in nederland zie bij gevoegt plaatje willen we dat????

Ben toch niet de enige die kippevel kreeg bij het zien van dit plaatje??

Het is werkelijk bizar, eigen rechter spelen moet ook niet kunnen, maar waar haalt Ali het godvergeten lef vandaan om zomaar in die vrouw haar auto te duiken?! Ik denk dat ik hetzelfde zou hebben gedaan.... Nee dat WEET ik uit ervaring, maar zijn dood was niet het uitgangspunt voor die vrouw... Zij wilde slechts haar eigendommen terug, m.i. volkomen terecht, en in zo'n geval helpt het niet om te wachten op Jan met de Pet.

Jammer dat hij dood is, eerlijk waar. Een rolstoel had hem meer recht gedaan.

ps.
Goede jongen? Gouden hart?? Stille tocht??????? Dit is helemaal te gek voor woorden natuurlijk. Waarom blijven Moslims het voor elkaar opnemen, zelfs in zo'n geval? Als een vriend van mij zoiets zou doen, zou ik op z'n kist spugen!

SIG
20-01-05, 10:33
Het is ook wel een eenzijdig beeld wat we van de jongen hebben. Wat we zien is een platgereden tasjesdief die dezelfde dag nog bij de rechter is geweest voor een ander vergrijp. Tuurlijk is het een crimineeltje geweest, maar dat neemt niet weg dat hij als persoon best een goede jongen geweest kan zijn. Ik zie die waxinelichtjes en herdenking dan ook in dat licht. Je kunt iemand als persoon heel aardig vinden terwijl je het met zijn daden totaal oneens bent.

Dat de pers weer als een stel hongerige gieren op dit soort voorvallen duikt en vooral ontzettend veel aandacht besteed aan de "festiviteiten" rond de herdenking van die jongen schept het beeld dat de naasten van de jongen zijn criminele handelingen vergoeilijken, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Er is een ding dat ik niet helemaal begrijp: wat ik zoal hoor en zie binnen de Marrokaanse gemeenschap is dat sociale controle heel belangrijk is en soms zelfs drukkend. Er wordt veel over elkaar gepraat en geoordeeld of geroddeld zo je wilt. Schaamte speelt een rol in de interactie; je past goed op wat je zegt en doet om niet buiten de boot te vallen. De criminele handelingen van deze jongen zullen niet overal op prijs worden gesteld binnen de Marrokaanse gemeenschap; misschien wordt zijn criminele handelen zelfs gezien als het te grabbel gooien van de eer van zijn familie. Toch wordt hij uitgebreid herdacht en treurt zijn familie openlijk om zijn overlijden. Dat lijkt tegenstrijdig. Is er iemand die me dit kan uitleggen?

~Panthera~
20-01-05, 10:37
Geplaatst door SIG
Het is ook wel een eenzijdig beeld wat we van de jongen hebben. Wat we zien is een platgereden tasjesdief die dezelfde dag nog bij de rechter is geweest voor een ander vergrijp. Tuurlijk is het een crimineeltje geweest, maar dat neemt niet weg dat hij als persoon best een goede jongen geweest kan zijn. Ik zie die waxinelichtjes en herdenking dan ook in dat licht. Je kunt iemand als persoon heel aardig vinden terwijl je het met zijn daden totaal oneens bent.

Dat de pers weer als een stel hongerige gieren op dit soort voorvallen duikt en vooral ontzettend veel aandacht besteed aan de "festiviteiten" rond de herdenking van die jongen schept het beeld dat de naasten van de jongen zijn criminele handelingen vergoeilijken, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Er is een ding dat ik niet helemaal begrijp: wat ik zoal hoor en zie binnen de Marrokaanse gemeenschap is dat sociale controle heel belangrijk is en soms zelfs drukkend. Er wordt veel over elkaar gepraat en geoordeeld of geroddeld zo je wilt. Schaamte speelt een rol in de interactie; je past goed op wat je zegt en doet om niet buiten de boot te vallen. De criminele handelingen van deze jongen zullen niet overal op prijs worden gesteld binnen de Marrokaanse gemeenschap; misschien wordt zijn criminele handelen zelfs gezien als het te grabbel gooien van de eer van zijn familie. Toch wordt hij uitgebreid herdacht en treurt zijn familie openlijk om zijn overlijden. Dat lijkt tegenstrijdig. Is er iemand die me dit kan uitleggen?
-------

Men treurt gewoon OMDAT hij dood is, niks tegenstrijdigs aan dacht ik zo.

boehali
20-01-05, 12:40
Goh wat zal ik Ali missen. Dat hij weer op zijn scootertje door de straten scheurt met zijn kompaan. Handtasjes gritsen uit hulpeloze dametjes handen. Die vaak van een aow-tje rond moeten komen. Omdat Ali graag Prada draagt. Maar die krijgt hij niet van die rascistische varkens van het GAK. Goed zo Ali bedankt voor al het leed in onze samenleving.
Misschien kunnen de marrokaantjes die een stille tocht houden ook even stilstaan bij de cassiere van Xenos waar jij een pistool op richten.
Veel geluk bij Allah , als je hem tegenkomt :motorzaag

boehali
20-01-05, 12:51
Wake up! In elke bevolkingsgroep komen dit soort mensen voor. Zelfs bij de Hollanders want jullie zijn zeker geen heilige boontjes.

Doe je ogen maar eens goed open.

AppaItu :fuckit2:

Doe jij je ogen eens open zou ik je willen melden. Of knijp je ze wel eens dicht als je dat uit komt :terrorist

hakk98
20-01-05, 13:23
Wat bedoel je met "jullie zijn zeker "?

Ik denk dat de meeste Hollanders ook wel weten dat het niet alleen Marokanen zijn die jatten.

Zelf zeg je hetzelfde als die mensen die net doen of het alleen Marokanen zijn door te schrijven "jullie zijn zeker "?

Dave2000
20-01-05, 15:16
Het begint wel erg op te vallen dat het elke keer weer een Marokkaan is. Daar waar (veelal de jongere) Marokkanen bij elkaar komen gaat dit geregeld gepaard met dreiging, agressiviteit en criminaliteit.

Ik stel een avondklok voor: na sesamstraat alle Marokkaanse tienerjochies lekker slaapie doen ipv hun dagelijkse route op de scooter... doe trouwens meteen ook maar een ochtendklok en een middagklok.. veiligheid op straat eerst.

Ik vind het wel rot voor het gedeelte van de Marokkaanse gemeenschap die het wel goed bedoelt: de hardwerkende mensen die weigeren om met een uitkering op de bank te gaan zitten en die proberen hier een goed leven te leiden. Deze groep ergert zich ook rot aan de Marokkaanse jeugd (maar zou misschien meer aktie moeten ondernemen).

Spoetnik
20-01-05, 15:24
Geplaatst door Dave2000
Ik stel een avondklok voor: na sesamstraat alle Marokkaanse tienerjochies lekker slaapie doen ipv hun dagelijkse route op de scooter... doe trouwens meteen ook maar een ochtendklok en een middagklok.. veiligheid op straat eerst.

Hoe stel je vast of het een "Marokkaans" tienerjochie betreft? :)

Pigmenttest?

Dave2000
20-01-05, 15:44
Ja, pigmenttest is een hele goeie van je maar ik denk dat we erop kunnen vertrouwen dat de Marokkanen waarvoor dit geldt zelf wat initiatief zullen tonen en gewoon lekker onder de wol kruipen na sesamstraat... net als Rexona: daal moeten we gewoon op veltlouwen.

Kilroy
20-01-05, 16:25
Een stille tocht voor een crimineel. Godallahmachtig, waar gaat dat naar toe in dit land ? Theo van Gogh zou er een prachtige column aan besteed hebben. De politie had zijn moordenaar, pardon, vermoedelijke moordenaar een kogel door het hoofd moeten jagen i.p.v. zijn been. Hadden we nog een stille tocht gehad. Wat een land. :usa:

Umarvlie
20-01-05, 16:30
Geplaatst door Kilroy
Een stille tocht voor een crimineel.

De begravenis van de crimineel Sam Klepper was ook al zo'n show ..... is dus niets niet nieuw hoor....

Kilroy
20-01-05, 17:55
De begrafenis van André Hazes, dat was pas een show ! :cola:

Goodnight
20-01-05, 20:02
Ben je er twee weekjes even tussenuit ( wat echt een verademing was)...kom je terug en is hetzelfde gezeik nog steeds aan de gang....

Ik wil weer weg!!!

Angelow
20-01-05, 20:30
Yeps focken zit ons allen (ja u leest goed allen) goed in het bloed.

Tis gewoon heel simpel, vrouw is beroofd, vrouw werd gek in de kop van woede en doet onbezonnen daad door keihard op de gaspedaal te trappen......rijd vervolgens hierdoor de dader aan welke overlijd. welke situatie ook overéénkomt met dit verhaal uiteindelijk zal er een berechting moeten plaats vinden met of zonder rekenschap te houden met de achtergronden. MOCHT DUS blijken dat mevr. niet onbezonnen te werk is gegaan.........(pas op he, misschien is ze wel vaker overvallen) dan zal dit op weer een hogere rechterlijke plank komen te liggen (cq verwerkt worden).

Maar wat doen wij (yeps ik heb het ook even moeilijk gehad)
- ah zie het is toch weer een marrok die tasjesdief
- aahhh hollanders vermoorden ons en komen er gemakkelijk vanaf
- aaahhh Ali is welliswaar dief maar dat komt door de maatschappij
- hoppa leuke grapjes over zuinige nederlanders
- hoppa grapjes over geiten en schapen
- Theo van Gogh ermaar weer even bijhalen
- Justitie voorzichtig schakelen
- OHH wij moeten stille tocht regelen
- AHHH geen stille tocht mag ie hebben hoor

FOCK JONGENS dit is een uit de hand gelopen overval en in dit geval is de dader degene die het met zijn leven moest bekopen. Echter hij heeft samen met zijn vriend het risico ook gekozen....voor hetzelfde geld zat de politie achter hem aan.
De overal is uit de hand gelopen laat de rest dan ook niet uit onze handen lopen.

observer
20-01-05, 20:34
Geplaatst door Umarvlie
De begravenis van de crimineel Sam Klepper was ook al zo'n show ..... is dus niets niet nieuw hoor.... dat was door zijn familie geregeld

en onderweg is zijn auto bespugd en bekogeld

mark61
20-01-05, 20:42
Geplaatst door Goodnight
Ben je er twee weekjes even tussenuit ( wat echt een verademing was)...kom je terug en is hetzelfde gezeik nog steeds aan de gang....

Ik wil weer weg!!!

Och arme, je valt met je neus in de ranzige boter.

Hoe was het? Heb je een prestatie neergezet, het vader- en moederland waardig? Of ben je halfverkleumd (had ik die wollen onderbroek nou maar wel aangedaan!) kruipend over de finish gekomen?

Goodnight
20-01-05, 21:18
Geplaatst door mark61
Och arme, je valt met je neus in de ranzige boter.

Hoe was het? Heb je een prestatie neergezet, het vader- en moederland waardig? Of ben je halfverkleumd (had ik die wollen onderbroek nou maar wel aangedaan!) kruipend over de finish gekomen?

Ik krijg er spontaan kotsneigingen van die boter :D

Ik heb niet de prestatie neergezet die ik verwachtte : 1 uur 45.Ik had gerekend op maximaal 1 uur 35 minuten.
Ik had griep, de temperaturen daar zijn momenteel vreselijk: koud, warm, koud, warm...ik wist van pure ellende niet meer wat aan te doen.Liep je s'middags nog in een linnen outfitje met blote armen....en sávonds voldeed een dikke winterjas met laarzen en spijkerbroek amper.:rolleyes:

De dag zelf was het ijs en ijskoud en daar stond ik dan in mijn dunne tight, gelukkig wel een oversized jasje eroverheen.
Moesten we een half uur op het startschot wachten!!!

Ik had inderdaad die wollen onderbroeken mee moeten nemen :zozo:

Spoetnik
20-01-05, 21:27
FOCK JONGENS dit is een uit de hand gelopen overval en in dit geval is de dader degene die het met zijn leven moest bekopen. Echter hij heeft samen met zijn vriend het risico ook gekozen....voor hetzelfde geld zat de politie achter hem aan.
De overal is uit de hand gelopen laat de rest dan ook niet uit onze handen lopen.


Inderdaad, het is gewoon een roofoverval met dodelijk afloop. Normaal gesproken haalt dit niet eens 5 seconde in het journaal. Nu staan de kranten er bol van, NOVA vindt het nuttig om er tijd aan te besteden. Nederlanders geven de hele Marokkaanse gemeenschap de schuld, of vinden in elk geval dat Ali de Marokkaanse gemeenschap door het slijk haalt. Het gaat helemaal nergens over.

Bofko
20-01-05, 21:34
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad, het is gewoon een roofoverval met dodelijk afloop. Normaal gesproken haalt dit niet eens 5 seconde in het journaal. Nu staan de kranten er bol van, NOVA vindt het nuttig om er tijd aan te besteden. Nederlanders geven de hele Marokkaanse gemeenschap de schuld, of vinden in elk geval dat Ali de Marokkaanse gemeenschap door het slijk haalt. Het gaat helemaal nergens over.

Mee eens. De media-aandacht is te groot. Creeert daardoor extra spanningen.
Maar ja kijk eens hoeveel topics hierover geopend worden ?
Creeren de media die aandacht of voldoen ze alleen maar aan de vraag vanuit de samenleving naar multiculti-nieuws?

Spoetnik
20-01-05, 21:40
Geplaatst door Bofko
Mee eens. De media-aandacht is te groot. Creeert daardoor extra spanningen.
Maar ja kijk eens hoeveel topics hierover geopend worden ?
Creeren de media die aandacht of voldoen ze alleen maar aan de vraag naar multiculti-nieuws uit de samenleving ?

De media creeert de spanningen die nodig zijn om de aandacht af te leiden van economische chaos die de fascistische NWO voor ons in petto heeft. Netzoals in de jaren dertig Jodenhaat werd gecreeerd tijdens de great depression.

Bofko
20-01-05, 21:43
Geplaatst door Spoetnik
De media creeert de spanningen die nodig zijn om de aandacht af te leiden van economische chaos die de fascistische NWO voor ons in petto heeft. Netzoals in de jaren dertig Jodenhaat werd gecreeerd tijdens de great depression.

Neuh, dat geloof ik niet.

Spoetnik
20-01-05, 21:46
Geplaatst door Bofko
Neuh, dat geloof ik niet.

Jij, Struisvogel.

Angelow
20-01-05, 21:47
Yeps spoetnik,

De hele media maakt er een kermis van het lijkt wel voetbal......nu kijken wat de tegenpartij (vraag me niet wie dit zijn) gaat doen om te scoren en dan dat maar weer zo sensationeel mogelijk verslaan. Vervolgens staan er weer voldoende aandachtsvragers op om maar te schreeuwen voor hun gelijk (effe kijken hoeveel nu weer terug gefloten worden)........niet vreemd opkijken als het bloed bij vele medelanders steeds meer gaat stollen van elke rake of misraakte, bezonnen of onbezonnen opmerking. Vanzelfsprekend zijn er ook nog de strategen die gebruik maken van de situatie (voor, mede, tegen, achter...standers) en denken dat dit de fundamenten zijn om hun toekomst op te bouwen.......en alle schapen die de kudde volgen geven hun de ruimte om maar verder te bouwen aan vernietiging van de democratie.


Helaas heeft het verleden wel vaker uit gewezen dat dergelijk ogenschijnlijk "kleinere" gebeurtenissen een kettingreactie veroorzaken.

mark61
20-01-05, 23:08
Geplaatst door Goodnight
Ik krijg er spontaan kotsneigingen van die boter :D

Ik heb niet de prestatie neergezet die ik verwachtte : 1 uur 45.Ik had gerekend op maximaal 1 uur 35 minuten.

Nou ik vind het kranig. :duim:


Ik had griep, de temperaturen daar zijn momenteel vreselijk: koud, warm, koud, warm...ik wist van pure ellende niet meer wat aan te doen.Liep je s'middags nog in een linnen outfitje met blote armen....en sávonds voldeed een dikke winterjas met laarzen en spijkerbroek amper.:rolleyes:

Interessant. Ik zie het al voor me. Luchtig jurkje met moonboots en bontmuts.


Ik had inderdaad die wollen onderbroeken mee moeten nemen :zozo:

Wat had ik je nou gezegd?

Je wist best dat dat startschot een half uur op zich zou laten wachten. Moet je zelf ook maar later komen. :corcky:

mark61
20-01-05, 23:10
Geplaatst door Bofko
Neuh, dat geloof ik niet.

:hihi:

stevie
21-01-05, 07:15
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad, het is gewoon een roofoverval met dodelijk afloop. Normaal gesproken haalt dit niet eens 5 seconde in het journaal. Nu staan de kranten er bol van, NOVA vindt het nuttig om er tijd aan te besteden. Nederlanders geven de hele Marokkaanse gemeenschap de schuld, of vinden in elk geval dat Ali de Marokkaanse gemeenschap door het slijk haalt. Het gaat helemaal nergens over.

Logisch dat dit de kranten haalt, omdat de gemiddelde Nederlander vind dat de regering een slappe zooi is.
Er moet gewoon iets gebeuren en dat kan niet alleen door de regering.

LAAT DIE MAROKAANSE GEMEENSCHAP DAN IETS DOEN !!!!!!!!!!
Maar ik geloof dat zelfs de ouders hier bang zijn voor hun kinderen.

Gisteren avond weer een provocerende rel op Hoog Catherijne in Utrecht,
HALLO PAPPA EN MAMMA MAROKAAN DOE IETS !!!!!!!!!!!
HALLO IMAN DOE IETS

Het schijnheilige is de Marokaanse jeugd velen keren per dag bid, maar er schijn baar niets van leert. Of mag je tasjes stelen of andere geweldsdelicten verrichten tegen mensen die geen moslim zijn.


Ik weet dat er onder de hollandse jeugd ook kaf onder het koren zit, net zoals de marokaanse gemeenschap. Alleen geloof ik procentueel gezien een hele hoop, misschien wel het hoogste percentage van alle allochtonen die hier in Nederland verblijven.

Alleen zijn de k*t marokaantje lafaards, ze kunnen alleen in groepen optreden.

Ik hoop dat dit ongeval is losgemaakt heeft , dat MISDAAD NIET LOONT

SIG
21-01-05, 11:10
Geplaatst door Spoetnik
Netzoals in de jaren dertig Jodenhaat werd gecreeerd tijdens de great depression.

Dat ben ik voor de verandering een keer met je eens. Er zijn zeker parallellen te zien. Ik maak me dan ook ongerust.