PDA

Bekijk Volledige Versie : Franse kok 17 jaar niet betaald en zonder vakantie



Orakel
17-01-05, 23:25
Franse kok 17 jaar niet betaald en zonder vakantie
17 januari 2005, 17:17:43

ANNONAY (ANP) - Een Franse kok die zeventien jaar lang geen salaris heeft ontvangen en nooit op vakantie mocht, heeft maandag gedeeltelijk de rechtszaak gewonnen die hij tegen zijn oude werkgever had aangespannen. De vroegere hoteleigenaar moet een schadevergoeding van bijna 71.000 euro betalen.

Philippe Pitiot trad in 1987 in dienst bij een hotel in het plaatsje Lalouvesc, in het zuiden van Frankrijk. Al na vijf maanden ontving hij geen geld meer voor zijn kookkunsten, omdat zijn baas op dat moment in de financiële problemen zat. Pitiot ging hier aanvankelijk mee akkoord. Hij werd onderhouden met voedsel en kleding en kreeg in het hotel een eigen onderkomen.

Vorig jaar werd het hotel verkocht zonder dat Pitiot ook maar een cent ontving van zijn oude baas. De nieuwe hoteleigenaar die ontdekte dat de kok min of meer als slaaf was gebruikt, adviseerde hem naar de rechter te stappen. ,,Ik kon het in het begin niet geloven. Maar toen ik de bewijzen zag, realiseerde ik me dat hij vreselijk is bedrogen'', zo liet de advocaat van Pitiot na de uitspraak van de rechtbank in Annonay weten. Pitiot kon door de verjaringstermijn in de Franse wet geen aanspraak meer maken op het geld dat hij de eerste twaalf jaar is misgelopen.

Pitiot overweegt nu iets creatiefs te doen met de Michellin-sterren en de darmpjes van zijn baas.

~Panthera~
17-01-05, 23:31
Geplaatst door Orakel

Pitiot overweegt nu iets creatiefs te doen met de Michellin-sterren en de darmpjes van zijn baas.
-----------

Haggis ?? :hihi:

Orakel
17-01-05, 23:36
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Haggis ?? :hihi:

Uranus verandert van baan als ie klaar is met baas Haggis.

Doet me in ene denken aan Boss Hogg uit de Dukes of Hazzard.
En Sherrif P. Coltrane: a ghu ghu. :hihi:

Timoesh
17-01-05, 23:52
17 jaar werken en dan 71.000 euro's ervoor terug...hopelijk dat hij meer krijgt.