PDA

Bekijk Volledige Versie : de ware gezicht van sharon......



DEMOcraat
18-01-05, 01:43
"ISRAEL MAAKT VAN ABBAS TWEEDE ARAFAT"
Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_ Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_Â_
De boycot door Israël van de nieuwe
Palestijnse president Abbas blijft
kritiek uitlokken. Israël verbrak de
betrekingen met Abbas nog voor die de
eed had afgelegd.

"Al het gepraat vroeger over hoe Arafat
geen partner voor de vrede is, herhaalt
zich nu, maar de ene Palestijnse naam
wordt vervangen door een andere", zei
een woordvoerder van de Arabische Liga.

De linkse Israëlische politicus Yossi
Beilin, die mee over de Oslo-akkoorden
onderhandelde, zei dat Sharon opzette-
lijk de gesprekken afgebroken heeft om-
dat hij "weet dat we met Abbas tot een
akkoord kunnen komen maar niet bereid
is om de prijs daarvoor te betalen"

Onno26
18-01-05, 01:51
Hoe het ook zij, nog geen 24 uur na de dreiging al het contact te verbreken, begon Abbas opeens WEL openlijk over het inzetten van zijn politiemacht tegen de terroristen.

catharina
18-01-05, 01:53
Geplaatst door Onno26
Hoe het ook zij, nog geen 24 uur na de dreiging al het contact te verbreken, begon Abbas opeens WEL openlijk over het inzetten van zijn politiemacht tegen de terroristen.
Dat was opvallend inderdaad. En een oproep om aanslagen te staken. Had 'ie misschien ietsjes eerder moeten doen.

Spoetnik
18-01-05, 02:04
Geplaatst door catharina
Dat was opvallend inderdaad. En een oproep om aanslagen te staken. Had 'ie misschien ietsjes eerder moeten doen.

Heeft hij ook gedaan.

En dan kwam er weer een aanslag door Israel op een hamas leider of een paar kids. Cycle of violence.

Onno26
18-01-05, 02:08
Heeft hij ook gedaan

Is niet waar, hij heeft gezegd dat ie met Israel wilde onderhandelen. Daarnaast zei de beste man dat hij de wapens niet op zou nemen tegen Hezbolah, Hamas ED. (...om een evt. burgeroorlog te voorkomen)

Pas NA deze aanslag en de reactie van Sharon ondernam hij (woordelijk) actie.

Spoetnik
18-01-05, 02:11
Geplaatst door Onno26
Is niet waar, hij heeft gezegd dat ie met Israel wilde onderhandelen. Daarnaast zei de beste man dat hij de wapens niet op zou nemen tegen Hezbolah, Hamas ED. (...om een evt. burgeroorlog te voorkomen)

Pas NA deze aanslag en de reactie van Sharon ondernam hij (woordelijk) actie.

Ik had het over de oproep om acties tegen Israel te staken. Deed hij al een aantal maal. Overigens gaf hij vorig jaar, toen hij als premier aangesteld, ook al eens de opdracht aan Palestijnse veiligheidstroepen om actie te ondernemen, maar dat werd nooit uitgevoerd omdat Israel toen een veiligheidsactie uitvoerde.

Het aantal loyale veiligheidsagenten die de PA heeft, wordt zwaar overdreven door Israel. Resultaat van de Arafat tijd, die zei dat hij er 60.000 had ofzo, om geld af te troggelen van de internationale gemeenschap. Klopt niks van.

Onno26
18-01-05, 02:23
Ik had het over de oproep om acties tegen Israel te staken. Deed hij al een aantal maal.

Die oproepen alleen werken niet. Das al een tijdje bekend. De Palestijnen hebben een leider nodig die de aanslagen echt kan stoppen, anders zal Israel nooit om de tafel gaan zitten. Als Abbas dat niet kan, heeft Sharon gelijk en is overleg zinloos.


Het aantal loyale veiligheidsagenten die de PA heeft, wordt zwaar overdreven door Israel. Resultaat van de Arafat tijd, die zei dat hij er 60.000 had ofzo, om geld af te troggelen van de internationale gemeenschap. Klopt niks van.

Dat was dan dom van Arafat. Maar zijn vrouw zal er leuke jurkjes voor gekocht hebben. Tis jammer dat de Palestijnen steeds genaaid worden door hun eigen mensen. Zowel hun leiders als de lijers van Hamas en de rest van de "doorgaan met de strijd"- terroristjes.

Het zal overigens van Sharon ook vooral een politieke move geweest zijn. Nu Abbas gezegd heeft dat ie desnoods met geweld zal ingrijpen heeft hij een erg groot probleem. Er zijn immers maar een paar mogelijkheden en de meeste zullen hem of een leugenaar of een zwakkeling doen lijken.

De sleutel tot de oplossing ligt nog steeds bij de Palestijnse terroristen, alleen als die ophouden is er hoop.

Spoetnik
18-01-05, 03:38
Geplaatst door Onno26
De sleutel tot de oplossing ligt nog steeds bij de Palestijnse terroristen, alleen als die ophouden is er hoop.

Neuh.. de oplossing ligt bij de VS. Zodra de hulp uit de VS aan Israel inklapt ligt Israel op apengapen.

DEMOcraat
18-01-05, 15:06
Geplaatst door Onno26
Hoe het ook zij, nog geen 24 uur na de dreiging al het contact te verbreken, begon Abbas opeens WEL openlijk over het inzetten van zijn politiemacht tegen de terroristen.
goed lezen Israel verbrak de
betrekingen met Abbas nog voor die de
eed had afgelegd.
abbas begon over het inzetten van politiemacht nadat hij de eed had afgelegd het heeft niets met sharon's dreiging te maken..

Onno26
18-01-05, 16:03
Neuh.. de oplossing ligt bij de VS. Zodra de hulp uit de VS aan Israel inklapt ligt Israel op apengapen.

Aha, dus de toekomst van de Palestijnen ligt weer eens niet in de handen van de Palestijnen, maar wederom ergens anders. Hun keuzes doen weer niet terzake.


goed lezen Israel verbrak de betrekkingen met Abbas nog voor die de eed had afgelegd.

De eed misschien nog niet afgelegd maar zijn plannen waren al bekend, namelijk het niet met geweld ingrijpen tegen terroristen. Dat had ie namelijk wel al verklaard. Dat sloeg na Sharons opmerkingen opeens om.

Spoetnik
18-01-05, 16:09
Geplaatst door Onno26
Aha, dus de toekomst van de Palestijnen ligt weer eens niet in de handen van de Palestijnen, maar wederom ergens anders. Hun keuzes doen weer niet terzake.


Klopt. Als een groepje van 10 mensen het vredesproces kunnen torpederen, dan zie ik niet in hoe de Palestijnen ooit instaat zullen zijn Israel tevreden te stellen. Elke Palestijnse president heeft geen toverstokje die alle terroristen kan laten verdwijnen.

Israel kan dus nooit tevreden worden gesteld door de Palestijnen. Israel kan wel gedwongen worden, wanneer het de steun verliest van de Verenigde Staten die de staat Israel financieel en militair op de been houdt.

DEMOcraat
18-01-05, 17:13
Geplaatst door Onno26


De eed misschien nog niet afgelegd maar zijn plannen waren al bekend, namelijk het niet met geweld ingrijpen tegen terroristen. Dat had ie namelijk wel al verklaard. Dat sloeg na Sharons opmerkingen opeens om.

ik vraag me af waarom je voor het een gewelddadige oplossingen bent tussen de palestijnen...

Onno26
18-01-05, 17:18
ik vraag me af waarom je voor het een gewelddadige oplossingen bent tussen de palestijnen...

Ik ben voor het desnoods met geweld aanpakken van terroristen omdat dat de enige weg naar een Palestina is. Pro-palestina noemen ze dat. Moet je ook eens proberen.

DEMOcraat
18-01-05, 17:47
Geplaatst door Onno26
Ik ben voor het desnoods met geweld aanpakken van terroristen omdat dat de enige weg naar een Palestina is. Pro-palestina noemen ze dat. Moet je ook eens proberen.

als je met geweld terroristen wilt aanpakken dan zou ik eerst het staatsterrorisme van israel die zich onder het democratische mom verschuilt aanpaken,dit lijkt mij de kortste weg naar een palestijnse staat..stop de bezetting ..moet je ook een sprobeeren.

Onno26
18-01-05, 17:54
als je met geweld terroristen wilt aanpakken dan zou ik eerst het staatsterrorisme van israel die zich onder het democratische mom verschuilt aanpaken,

De Palestijnen en anderen die dat zouden willen, kunnen dat niet aanpakken. De landen en groepen die het wel zouden kunnen, willen het niet. Dus dat wordt niks.


dit lijkt mij de kortste weg naar een palestijnse staat..stop de bezetting

Dat zie je fout, de kortste weg naar Palestina is via de Palestijnen en hun acties. VOOR de bezetting was er overigens ook geen Palestijnse staat.

DEMOcraat
18-01-05, 18:15
Geplaatst door Onno26
De Palestijnen en anderen die dat zouden willen, kunnen dat niet aanpakken. De landen en groepen die het wel zouden kunnen, willen het niet. Dus dat wordt niks.
dus de sterkste maakt de dienst uit..en de zwakste moet maar buigen..en dat noem jij democratisch..


[i]Dat zie je fout, de kortste weg naar Palestina is via de Palestijnen en hun acties. [/B]

weet je ook hoelang de palestijnen bezet worden en is hun in al die tijd enige vorm staat of rechtvaardigheid aageboden,de palestijnen hebben allang ingezien dat ze een doodlopende weg bewandelden...


[i]VOOR de bezetting was er overigens ook geen Palestijnse staat. [/B]
als jij het zo goed weet wat was het dan..

Al Sawt
18-01-05, 20:32
Geplaatst door Onno26
Hoe het ook zij, nog geen 24 uur na de dreiging al het contact te verbreken, begon Abbas opeens WEL openlijk over het inzetten van zijn politiemacht tegen de terroristen. Misschien dat ie pas beeidigd is.....................?

Je kan moeilijk praten over inzetten van een machtsmiddel, terwijl je nauwelijks politieke macht hebt.

amadeus
18-01-05, 20:50
Ik las net dat de terroristen van de Al Aqsa Brigade worden opgenomen in de veiligheidsdiensten :melig2:

~Panthera~
18-01-05, 21:14
De "bezetter" met het grootste leger heeft alle macht in handen.
Ook om het te eindigen.

DEMOcraat
18-01-05, 21:20
Geplaatst door amadeus
Ik las net dat de terroristen van de Al Aqsa Brigade worden opgenomen in de veiligheidsdiensten :melig2:

deze westerse held was ook een terrorist..

Ooit schreef Yitzhak Shamir, in het tijdschrift van de Lehi, een joodse terroristische organisatie waarvan hij operationeel commandant was: ‘Noch de joodse ethiek noch de joodse traditie kunnen terrorisme als strijdmiddel uitsluiten

mark61
19-01-05, 00:42
Geplaatst door Spoetnik
Het aantal loyale veiligheidsagenten die de PA heeft, wordt zwaar overdreven door Israel. Resultaat van de Arafat tijd, die zei dat hij er 60.000 had ofzo, om geld af te troggelen van de internationale gemeenschap. Klopt niks van.

Volgens de BBC heeft de PA 19.000 politie-agenten (in Gaza geloof ik), waarvan 1.500 gewapend. Ze peinzen er niet over op de buren te gaan knallen. Kan ik me voorstellen.

Al Sawt
19-01-05, 02:45
Geplaatst door DEMOcraat
deze westerse held was ook een terrorist..

Ooit schreef Yitzhak Shamir, in het tijdschrift van de Lehi, een joodse terroristische organisatie waarvan hij operationeel commandant was: ‘Noch de joodse ethiek noch de joodse traditie kunnen terrorisme als strijdmiddel uitsluiten Dat ie toenadering zocht tot Hitler, wordt door velen doodverzwijgen.

Onno26
19-01-05, 02:57
Volgens de BBC heeft de PA 19.000 politie-agenten (in Gaza geloof ik), waarvan 1.500 gewapend

Huh dan zijn nog slechter bewapend dan de gemiddelde bevolking daar.

Maarten
19-01-05, 06:40
Geplaatst door Onno26
Hoe het ook zij, nog geen 24 uur na de dreiging al het contact te verbreken, begon Abbas opeens WEL openlijk over het inzetten van zijn politiemacht tegen de terroristen.
Dat is iets wat nou WEL kan.
Arafat kon dat niet, en dat zou ook geen enkele zin gehad hebben, want Israel zou wel weer iets nieuws verzonnen hebben.
De israeli's willen die vrede namelijk niet, ondat de prijs inderdaad te hoog is.
Maar Abbas kan het nou wel! Goede Politiek. Nieuw fris figuur, die vooral in het buitenland een goede indruk maarkt, en die gaat nou alles doen wat Sharon zegt!..
En dan eens zien wat er gebeurt!..
Prima moment!
Nog een paar goede zetten, en dan is duidelijk wie er fout zit.
Ga vooral gewoon door Sharon! Prima weg.