PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie denken die Marokkaanse crimineeltjes wel dat ze zijn?



GroteWolf
18-01-05, 10:39
Het is weer overal raak, in Amsterdam, in Rotterdam. Woedend word je er van. Wreed, gemeen, naar, irritant, laf.....
Het wordt tijd dat we er wat aan gaan doen. Serieus.

(En ja, het is een minderheid blablabla....maar het zijn er veel te veel).

catharina
18-01-05, 10:40
En dan zijn ze nog verbaasd dat iedereen een hekel aan ze heeft.

GroteWolf
18-01-05, 11:53
Het had net zo goed mijn vrouw kunnen zijn die daar boodschappen deed. En misschien had deze vrouw wel twee kinderen en een bijstandsuitkering en dan stelen die yqdgq haar tas! Vlakbij de plek waar Theo van Gogh dood lag te bloeden.
Maar dat in Rotterdam....vreselijk! Hoe kun je zo ziek zijn! Wmb worden al die jongens als medeschuldigen opgehangen aan de Euromast! Weg er mee!

( En natuurlijk zijn heel veel Marokkaanse prikkers het hier mee eens, op Zwart Schaap na die het de schuld van de Nederlanders vindt. Dus ik verwijt ook niemand hier iets. Maar ik ben gewoon even erg boos).

Charles Bronson, we have work for you.

David
18-01-05, 11:54
Geplaatst door GroteWolf
.
Maar dat in Rotterdam....vreselijk!



Ik zal vast wel een wereldvreemde sukkel zijn, maar wat is er dan in Rotterdam gebeurd?

Bofko
18-01-05, 11:56
Geplaatst door David
Ik zal vast wel een wereldvreemde sukkel zijn, maar wat is er dan in Rotterdam gebeurd?

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=126416

taouanza
18-01-05, 11:59
Geplaatst door David
Ik zal vast wel een wereldvreemde sukkel zijn, maar wat is er dan in Rotterdam gebeurd?

Heel veel
Er zijn 2 mensen in hun eigen flat doodgeschoten
Er is een 16 jarig jongen doodgestoken.
Er is een vrouw met haar 2 kinderen door haar ex gestoken
Er is een vrouw in de aanwezigheid van haar eenjarig kind neergestoken
Maar toen ging het leven vrolijk door maar gister werd er weer iemand vermoord maar daar waren Marokkanen bij en dan worden sommige mensen boos.

David
18-01-05, 11:59
Geplaatst door Bofko
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=126416


goeie genade. :kotsen:

Lugh
18-01-05, 12:06
Geplaatst door taouanza
Heel veel
Er zijn 2 mensen in hun eigen flat doodgeschoten
Er is een 16 jarig jongen doodgestoken.
Er is een vrouw met haar 2 kinderen door haar ex gestoken
Er is een vrouw in de aanwezigheid van haar eenjarig kind neergestoken
Maar toen ging het leven vrolijk door maar gister werd er weer iemand vermoord maar daar waren Marokkanen bij en dan worden sommige mensen boos.
Waren al die mensen ook doodgestoken door lieden die ze helemaal niet kenden, maar enkel omdat ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats waren? Was er bij hen ook een groep omstanders die ervan genoot en riep "ga maar dood" toen ze zwaargewond op de grond lagen? Werd bij hun ook de ambulance tegengehouden?

GroteWolf
18-01-05, 12:29
Waren al die mensen ook doodgestoken door lieden die ze helemaal niet kenden, maar enkel omdat ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats waren?


Natuurlijk niet. Maar daar gaat Taouanza gewoon aan voorbij. Ik wordt overigens niet boos omdat het Marokkanen zijn, maar omdat het wéér Marokkanen zijn. Ik woon in Oost dus ik weet waar ik het over heb. En daarvoor woonde ik ergens anders waar ik om het wangedrag van die (vrijwel allemaal Marokkaanse) jochies ben weggegaan (ik had geen last van ze maar ze verpestten de sfeer in die buurt volledig). Ik wil ook liever dat ik niet zo hoef te denken maar laten we niet schijnheilig doen. Het is niet anders, het is geen hetze, het komt niet door de pers. Er is iets goed mis. Wat weet ik ook niet, maar je wordt er soms behoorlijk wanhopig van.

Nog een paar dagen geleden sloegen 4 Marokkaanse jochies een weerloos meisje bij de Meervaart lens. Waarom kan dat? Waarom krijgen die straks een taakstraf? Zucht.

taouanza
18-01-05, 12:37
Geplaatst door GroteWolf
Natuurlijk niet. Maar daar gaat Taouanza gewoon aan voorbij.

Pardon????

observer
18-01-05, 12:40
Geplaatst door taouanza
Heel veel
Er zijn 2 mensen in hun eigen flat doodgeschoten
Er is een 16 jarig jongen doodgestoken.
Er is een vrouw met haar 2 kinderen door haar ex gestoken
Er is een vrouw in de aanwezigheid van haar eenjarig kind neergestoken
Maar toen ging het leven vrolijk door maar gister werd er weer iemand vermoord maar daar waren Marokkanen bij en dan worden sommige mensen boos.

2 mensen is vermoedelijk iets met criminelen
16 jarige jongen slachtoffer bendeoorlog
vrouw met 2 kinderen klopt (zal het maar niet over afkomst dader hebben)
volgende vrouw ken ik niet

je vergeet nog de notiore geweldpleger die is neergeschoten

en zo zijn er nog een paar gevallen

dat dit feit hier vermeld wordt zal komen door de daad want laten we eerlijk zijn hinderen van ambulancepersoneel en "ga dood" roepen is walgelijk

dat het hier staat (maroc.nl) zal inderdaad iets te maken hebben met het feit dat het (deels dat moet gezegd worden) marokanen waren

Dx_
18-01-05, 12:44
Waren al die mensen ook doodgestoken door lieden die ze helemaal niet kenden, maar enkel omdat ze op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats waren?

Sinds wanneer maakt het bij zinloos geweld uit of je diegene kent of niet ? Maakt het gegeven dat je iemand kent geweld zinvol(ler) ?

En wolf, wat een gezeik komt er uit die stinkende bek van jou....
Je discrimineert wel degelijk. Definitie van discriminatie: Het ongelijk behandelen van soortgelijke gevallen op grond van kenmerken die bij de gegeven situatie niet relevant zijn.

Wanneer jij onrechtvaardige situaties veroordeelt en aan de kaak stelt op rond van hun onechtvaardigheid en niet op grond van de aanstichters ben je niet selectief bezig. Dat heb ik jou in al die jaren dat je hier post niet zien doen.

Natuurlijk moeten de problemen met deze NEDERLANDSE jongeren efficient aangepakt worden, maar dat doe je niet door te labellen.

taouanza
18-01-05, 12:54
Geplaatst door Dx_
Sinds wanneer maakt het bij zinloos geweld uit of je diegene kent of niet ? Maakt het gegeven dat je iemand kent geweld zinvol(ler) ?

En wolf, wat een gezeik komt er uit die stinkende bek van jou....
Je discrimineert wel degelijk. Definitie van discriminatie: Het ongelijk behandelen van soortgelijke gevallen op grond van kenmerken die bij de gegeven situatie niet relevant zijn.

Wanneer jij onrechtvaardige situaties veroordeelt en aan de kaak stelt op rond van hun onechtvaardigheid en niet op grond van de aanstichters ben je niet selectief bezig. Dat heb ik jou in al die jaren dat je hier post niet zien doen.

Natuurlijk moeten de problemen met deze NEDERLANDSE jongeren efficient aangepakt worden, maar dat doe je niet door te labellen.

Manie dawa tkiet????

taouanza
18-01-05, 12:57
Geplaatst door observer
(zal het maar niet over afkomst dader hebben)


Wat denk je dat als ik dat weet dat ik het minder erg vind???
Dat er een kind van 2 zijn vader aan ziet komen met een mes en hem neersteekt?!
Is het ooit eens bij je opgekomen dat het me mischien om de daad zelf gaat?:mad:

En die andere vrouw was van Surinaams afkomst beide 'familiedrama's' stonden in het AD bij de een werd de afkomst en achternaam vermeld bij de eerste alleen de leeftijd van slachtoffers en dader.

~Panthera~
18-01-05, 13:01
Geplaatst door Marruecos
Je bent te gefixeerd op die groep, waardoor je het niet in perspectief kunt plaatsen. Ik geloof dat in Haarlem een paar blanke aapjes lukraak mensen in de rug steken. En er ergeren zich ook heel wat mensen aan blanke aapjes die de sfeer in de straten verzieken. Jij woont dan in een buurt waar veel allo's rondlopen en je denkt kennelijk dat allo's zich niet mogen misdragen. Immers het zijn allo's. Da's de enige verklaring die k kan hebben voor je misselijke opvattingen. Semi-racist dat je bent. Man en paard noemen, dacht ik zo.


En oh ja, f*ck u 2! :vingers:
---------------


http://www.cosgan.net/images/smilie/boese/p030.gif uhhh..uhh... dat was niet in Haarlem.
Wij wonen hier op stand. :ego:
Vraag maar aan Breez. :D

GroteWolf
18-01-05, 13:06
Je discrimineert wel degelijk. Definitie van discriminatie: Het ongelijk behandelen van soortgelijke gevallen op grond van kenmerken die bij de gegeven situatie niet relevant zijn.


Waarom is dat niet relevant? dat begrijp ik niet.

Wat jij hier suggereert is dat:
Vrijwel alle verkrachtingen vinden plaats door mannen maar je moet zeggen: Door mensen. Want anders label je.

Nou, daar pas ik even voor. Daar zijn we al jaren geleden mee gestopt, dat gelieg dat er helemaal geen verschil is tussen de daders en dat iedereen dat wel had kunnen zijn. Nu WETEN we dat (bijvoorbeeld) groepsverkrachtingen veel en veel vaker door allochtone jongens worden gepleegd. En, mag dat volgens jou dan niet gezegd worden? Volgens mij bedoel je dat inderdaad. Dat vind ik dan hypocriet. Ik wil wel weten hoe het zit. Ik wil niet dat tegen me gelogen wordt.



Wanneer jij onrechtvaardige situaties veroordeelt en aan de kaak stelt op rond van hun onechtvaardigheid en niet op grond van de aanstichters ben je niet selectief bezig. Dat heb ik jou in al die jaren dat je hier post niet zien doen.


Bedoel je nou dat ik al die jaren al een Lonsdale dragende racist ben of juist nu pas?
Trouwens, zijn die aanstichters dan niet verantwoordelijk voor die onrechtvaardigheid? Volgens mij wel. En als dat KEER OP KEER dezelfde ettertjes zijn ben ik er dus nu wel even ziek van. Wat ik onrechtvaardig vind is dat ze nooit gestraft worden.

Ik ben (nog steeds) tegen vooroordelen. maar ik ben ook tegen het verdraaien of verzwijgen van de waarheid.

contradictio
18-01-05, 13:07
tja.... en dan komt het grote probleem... Die k.t marokkaantjes KUNNEN DIT IN NEDERLAND DOEN!! (Net zoals de Neo-Nazi Lonsdale Jongeren overigens...).. Die K.t Marokkaantjes zijn alleen nog onder bedwang te houden d0or strenge regels en een harde aanpak zoals ze in het land van thuiskomst en in huis ook gewend zijn (opvoeden is al te laat)..

heey wacht effe ik ben er ook een.. een k.t Marokkaan..sjieeet, hoe moet ik ze nou van mezelf onderscheiden?

Zwarte Schaap
18-01-05, 13:10
Volgens mij is het een overdreven hoax. Het enige wat ik er over ben tegen gekomen is van Michiel Smit

Het Rotterdamse gemeenteraadslid Michiel Smit (NieuwRechts) pleit voor het veiliger maken van de Lijnbaan. Volgens het raadslid toonden bepaalde jongeren zich van hun laagste kant door opruiende taal te uiten en de hulpdiensten te hinderen. De politie stelde dat omstanders dicht om het slachtoffer stonden en pas na aandringen van de politie meer afstand namen.

Bron: Rotterdams Dagblad

GroteWolf
18-01-05, 13:17
Je bent te gefixeerd op die groep, waardoor je het niet in perspectief kunt plaatsen. Ik geloof dat in Haarlem een paar blanke aapjes lukraak mensen in de rug steken. En er ergeren zich ook heel wat mensen aan blanke aapjes die de sfeer in de straten verzieken. Jij woont dan in een buurt waar veel allo's rondlopen en je denkt kennelijk dat allo's zich niet mogen misdragen. Immers het zijn allo's. Da's de enige verklaring die k kan hebben voor je misselijke opvattingen. Semi-racist dat je bent. Man en paard noemen, dacht ik zo.


En oh ja, f*ck u 2!



Ik kan het heel goed in perspectief plaatsen en ik ben nergens op gefixeerd. Ga jij maar eens als jong meisje in de trein naar Zandvoort zitten, of in een Zwembad in Amstelveen zwemmen. Of met een laptop in de Schiphollijn zitten. Of uitstappen op station Slotervaart 's (of het Amstel Station) avonds laat. Eens kijken wie zich op jou gaan fixeren.

Semi-Racist. Mooie term en wie weet. Ik was het niet, ben zeker niet zo opgevoed.
Eens kijken hoe ik dan zo geworden ben. En hoeveel met mij.

Jij bent een Semi Dromer. Half wakker maar niet helemaal. Ik scheer helemaal niet iedereen over 1 kam, ik zie nog steeds dat de meeste Marokkanen geen blaam treft. Maar moet ik daarom doen alsof ik niet door heb wat voor plaag die jongens zijn in heel wat buurten in Amsterdam en Rotterdam? Waarom? Om politiek correct te zijn? En wat lost dat op? Ze zijn het wel en de mensen vluchten weg. naar dat leuke Bussum, bijvoorbeeld. Bijna allemaal ex-Amsterdammers.

GroteWolf
18-01-05, 13:20
heey wacht effe ik ben er ook een.. een k.t Marokkaan..sjieeet, hoe moet ik ze nou van mezelf onderscheiden?


Door je niet zo te gedragen en als je helemaal door iedereen voor Bounty uitgescholden wil worden: het probleem erkennen en een oplossing helpen zoeken.

Zwarte Schaap
18-01-05, 13:23
Geplaatst door GroteWolf
Door je niet zo te gedragen en als je helemaal door iedereen voor Bounty uitgescholden wil worden: het probleem erkennen en een oplossing helpen zoeken.

Heb je nou nog wat nieuws te vertellen of moeten het blijven doen met je media-angst? Zal ik je even posten wat er de afgelopen dagen in Nederland is gebeurt, kom je helemaal nooit meer naar buiten. Hou toch met dat selectieve angstgevoel en durf te leven, wees een man.

amadeus
18-01-05, 13:27
Geplaatst door GroteWolf
Ik kan het heel goed in perspectief plaatsen en ik ben nergens op gefixeerd. Ga jij maar eens als jong meisje in de trein naar Zandvoort zitten, of in een Zwembad in Amstelveen zwemmen. Of met een laptop in de Schiphollijn zitten. Of uitstappen op station Slotervaart 's (of het Amstel Station) avonds laat. Eens kijken wie zich op jou gaan fixeren.

Semi-Racist. Mooie term en wie weet. Ik was het niet, ben zeker niet zo opgevoed.
Eens kijken hoe ik dan zo geworden ben. En hoeveel met mij.

Jij bent een Semi Dromer. Half wakker maar niet helemaal. Ik scheer helemaal niet iedereen over 1 kam, ik zie nog steeds dat de meeste Marokkanen geen blaam treft. Maar moet ik daarom doen alsof ik niet door heb wat voor plaag die jongens zijn in heel wat buurten in Amsterdam en Rotterdam? Waarom? Om politiek correct te zijn? En wat lost dat op? Ze zijn het wel en de mensen vluchten weg. naar dat leuke Bussum, bijvoorbeeld. Bijna allemaal ex-Amsterdammers.
Je hebt 100% gelijk. Het is gewoon teveel geworden, mensen raken het meer dan beu.

~Panthera~
18-01-05, 13:27
Geplaatst door contradictio
tja.... en dan komt het grote probleem... Die k.t marokkaantjes KUNNEN DIT IN NEDERLAND DOEN!! (Net zoals de Neo-Nazi Lonsdale Jongeren overigens...).. Die K.t Marokkaantjes zijn alleen nog onder bedwang te houden d0or strenge regels en een harde aanpak zoals ze in het land van thuiskomst en in huis ook gewend zijn (opvoeden is al te laat)..

heey wacht effe ik ben er ook een.. een k.t Marokkaan..sjieeet, hoe moet ik ze nou van mezelf onderscheiden?
---------------

En DAAR ligt hem nou net de kneep : OMDAT je het KUNT doen, DOE je het dan ook ???????????

Ik KAN morgen mijn buurman neersteken, maar DOE ik dat dan ook ?

Ik dus niet.

Maar blijkbaar vinden anderen het gegeven dat het KAN, ook een REDEN om het te doen.

Ik dus niet. :fpetaf:

Zwarte Schaap
18-01-05, 13:33
Geplaatst door amadeus
Je hebt 100% gelijk. Het is gewoon teveel geworden, mensen raken het meer dan beu.

Dat klopt, je eenzijdig richten op één bepaalde bevolkingsgroep leidt er uiteindelijk toe dat je superbang wordt van die bepaalde bevolkingsgroep. Dat is het gevolg van de voortdurende langdurige eenzijdige stigmatisering.

amadeus
18-01-05, 13:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat klopt, je eenzijdig richten op één bepaalde bevolkingsgroep leidt er uiteindelijk toe dat je superbang wordt van die bepaalde bevolkingsgroep. Dat is het gevolg van de voortdurende langdurige eenzijdige stigmatisering.
Ik ben er niet bang voor, maar juist voorstander van de keiharde aanpak. Als iedereen nu net als die vrouw uit Amsterdam het gewoon niet langer meer pikt om beroofd en geterroriseerd te worden door k.tmarokkaantjes, zal het snel afgelopen zijn met alle overlast.

Nog beter zou zijn als de Marokkaanse gemeenschap zelfs eens schoon schip maakt in eigen gelederen, maar dat is ijdele hoop. Iedere keer zien we alleen maar hoe daders in bescherming worden genomen.

Max Stirner
18-01-05, 13:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat klopt, je eenzijdig richten op één bepaalde bevolkingsgroep leidt er uiteindelijk toe dat je superbang wordt van die bepaalde bevolkingsgroep. Dat is het gevolg van de voortdurende langdurige eenzijdige stigmatisering.


Die gastjes stigmatiseren zichzelf. Keer op keer op keer. En een hele bevolkingsgroep erbij. Tis niet alleen de media.

Zwarte Schaap
18-01-05, 14:06
Geplaatst door Max Stirner
Die gastjes stigmatiseren zichzelf. Keer op keer op keer. En een hele bevolkingsgroep erbij. Tis niet alleen de media.

De stigmatisering is telkens weer de spotlights errop zetten. Als je andere lokale kranten zou lezen zou je weten dat elke week gigantisch veel gebeuret. Het probleem van Nederland is dat men graag één bepaalde bevolkingsgroep opvoert voor de problemen.

Wat is de afgelopen week allemaal gebeurt ,maar weer blijft de gehersenspoelde angstige autochtoon als een verotte plaat hangen op hetzelfde spoor.

Zwarte Schaap
18-01-05, 14:09
Geplaatst door amadeus
Ik ben er niet bang voor, maar juist voorstander van de keiharde aanpak. Als iedereen nu net als die vrouw uit Amsterdam het gewoon niet langer meer pikt om beroofd en geterroriseerd te worden door k.tmarokkaantjes, zal het snel afgelopen zijn met alle overlast.

Nog beter zou zijn als de Marokkaanse gemeenschap zelfs eens schoon schip maakt in eigen gelederen, maar dat is ijdele hoop. Iedere keer zien we alleen maar hoe daders in bescherming worden genomen.

Holle lege woorden die je alleen gebruikt om je rechtse ideeen te propageren. Je eenzijdig richten op daden van één bevolkingsgroep kan wel eerbaar en oprecht lijken maar de eenzijdigheid waarmee dat gepaard gaat zegt niets over de werkelijke feiten maar meer over de gehersenspoelde angstige autochtoon.

Max Stirner
18-01-05, 14:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
De stigmatisering is telkens weer de spotlights errop zetten. Als je andere lokale kranten zou lezen zou je weten dat elke week gigantisch veel gebeuret. Het probleem van Nederland is dat men graag één bepaalde bevolkingsgroep opvoert voor de problemen.

Wat is de afgelopen week allemaal gebeurt ,maar weer blijft de gehersenspoelde angstige autochtoon als een verotte plaat hangen op hetzelfde spoor.

Denk je dat als de media ineens zo`n `hetze` tegen de Chinezen of Hindoestanen zouden gaan voeren, de autochtone bevolking dat ook zou geloven?

Ik niet.

Zwarte Schaap
18-01-05, 14:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Laat die hersenspoeling maar zitten. In Amsterdam alleen al houden er zo'n 1500 huis, die tot de echte snertkern behoorden. Ieder met een discutabel gevolg van een stel meelopers.

Dan kun je de media verwijten maken wat je wilt, maar zoiets gaat niet onopgemerkt voorbij aan de autochtone burger want die waren de sitting ducks.

1500 marokkanen?

Zwarte Schaap
18-01-05, 14:37
Geplaatst door Max Stirner
Denk je dat als de media ineens zo`n `hetze` tegen de Chinezen of Hindoestanen zouden gaan voeren, de autochtone bevolking dat ook zou geloven?

Ik niet.

Ja ik zie in dat de meeste mensen gewoon domme meelopers/runderen zijn.

Zwarte Schaap
18-01-05, 14:49
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Bevestigd door o.a. Fatima Elatik. Ook een subsidievreter annex nestbevuiler natuurlijk.

Bron?

Max Stirner
18-01-05, 15:03
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Alsof de gemiddelde Hollander de krant spelt en NOVA kijkt. Dacht 't niet. Die hangen voor SBS6, en reageren verder op wat ze zien op straat en in de buurt.


Mensen willen door de media graag bevestigd worden in wat ze om zich heen zien, liefst uitvergroot en veralgemeniseerd. Dat is wat ik bedoelde.

Als de media gaat beweren dat er in Amsterdam problemen zijn met Chinese straatrovertjes, gelooft geen hond dat. Als het over Marokkaantjes gaat wel.

Tis dus niet alleen de media.

GroteWolf
18-01-05, 15:26
Dat klopt, je eenzijdig richten op één bepaalde bevolkingsgroep leidt er uiteindelijk toe dat je superbang wordt van die bepaalde bevolkingsgroep. Dat is het gevolg van de voortdurende langdurige eenzijdige stigmatisering.


Ik kan me niet indenken dat je dit nog echt zelf gelooft.

Zwarte Schaap
18-01-05, 15:29
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Gemeentepolitie Amsterdam, gemeente Amsterdam. Heb je het gemist vorig jaar zomer? B&W hier ging eindelijk voor de bijl en besloot de harde kern aan te pakken. Genoeg discussies over geweest in alle hoeken, en niemand die het nog waagde te spreken van mediahetze of onzin. Mag jij alsnog doen natuurlijk.

Zijn dat 1500 Marokkanen? Volgens mij staat er nergens bij dat het om Marokkanen zou gaan.

papol
18-01-05, 15:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
ik zie in dat de meeste mensen gewoon domme meelopers/runderen zijn.

yep, U2 !!!

Gr.P

GroteWolf
18-01-05, 16:01
" Uit een onderzoek naar geregistreerde politiecontacten in verschillende grote steden blijkt, dat allochtone jongeren naar verhouding vaker met de politie in aanraking komen. Zo bleek dat 1 op de 3 Marokkaanse (en bijna een kwart van de Turkse en Surinaamse) jongens tussen de 12 en 18 jaar wel eens op het politiebureau beland is in verband met overtreding of een misdrijf. Ter vergelijking: 10% van de autochtone jongeren in die steden staat te boek vanwege een politiecontact. Hoe komt dit?
Leraar op een scholengemeenschap met veel allochtone leerlingen:
Door de thuissituatie. Bij de Marokkanen die ik zelf op school tegenkom merk ik een verschil in cultuur. Er is iets mis met de opvoeding: Marokkaanse jongens hebben thuis meestal meer te vertellen dan hun moeder. Als de vader van huis is, heeft de oudste zoon het voor het zeggen. In Nederland werkt dat niet. Als wij bijvoorbeeld naar huis bellen als leerlingen spijbelen en een Marokkaanse vader interesseert zich niet in de opvoeding heeft dat weinig zin. Het is een vicieuze cirkel waar kinderen dan in raken: door op straat rond te hangen ben je gevoeliger voor criminaliteit, werkgevers vinden een goede opleiding belangrijk etc."

Zo simpel is het.

Zwarte Schaap
18-01-05, 16:10
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Driekwart: maar omdat de Marokkanen meer dan andere jongeren dat groepsgedrag vertonen, hadden die harde-kerners vrijwel uitsluitend groepen van Marokkaanse meelopers om zich heen die kleinere criminaliteit uithaalden.
Valt wel mee dus, die mediahype: anders had je dit wel geweten. Amsterdammers weten het wel - of je moet Roy Orbison wezen.

Bron aub !

Zwarte Schaap
18-01-05, 16:14
Geplaatst door GroteWolf
" Uit een onderzoek naar geregistreerde politiecontacten in verschillende grote steden blijkt, dat allochtone jongeren naar verhouding vaker met de politie in aanraking komen. Zo bleek dat 1 op de 3 Marokkaanse (en bijna een kwart van de Turkse en Surinaamse) jongens tussen de 12 en 18 jaar wel eens op het politiebureau beland is in verband met overtreding of een misdrijf. Ter vergelijking: 10% van de autochtone jongeren in die steden staat te boek vanwege een politiecontact. Hoe komt dit?
Leraar op een scholengemeenschap met veel allochtone leerlingen:
Door de thuissituatie. Bij de Marokkanen die ik zelf op school tegenkom merk ik een verschil in cultuur. Er is iets mis met de opvoeding: Marokkaanse jongens hebben thuis meestal meer te vertellen dan hun moeder. Als de vader van huis is, heeft de oudste zoon het voor het zeggen. In Nederland werkt dat niet. Als wij bijvoorbeeld naar huis bellen als leerlingen spijbelen en een Marokkaanse vader interesseert zich niet in de opvoeding heeft dat weinig zin. Het is een vicieuze cirkel waar kinderen dan in raken: door op straat rond te hangen ben je gevoeliger voor criminaliteit, werkgevers vinden een goede opleiding belangrijk etc."

Zo simpel is het.


Dat is niet zo gek omdat ze vrijwel allemaal in de grote steden wonen. In witte steden dorpen bestaat het tuig uit witte kindertjes. Maar door hoofdstedelijke problemen tot landelijke angstcampagne te verheffen is mijns inziens een vertekening van de werkelijkheid.

De rest wat je schrijft is te subjectieve angstgevoelens die aansluiten bij de nederlandse vooroordelen dat de Marokkaanse man een dictator is.

Dat over moeders is echt onzin, te belachelijk voor woorden.

Onno26
18-01-05, 16:15
Bron aub !

Pff, t zwarte schaap word weer eens mt zijn neus op de vervelende werkelijkheid gedrukt en dus gaat ie weer om bronnen roepen omdat ie anders zijn hele wereldbeeld moet bijstellen.

Schaap t waren drie kwart gestigmatiseerde, gediscrimineerde schatjes van Marokkaantjes, die alhoewel van geen kwaad bewust door racistische Hollanders in de criminele hoek zijn gedrukt.

Is t zo goed?

Kom je wel es op straat schaap?

Spoetnik
18-01-05, 16:18
Gelukkig wonen turken, marokkanen en brabanders in Eindhoven nog harmonieus met elkaar. :) :hihi:

Wij willen hier geen randstadse taferelen!

David
18-01-05, 16:19
Geplaatst door Onno26
Kom je wel es op straat schaap?


Ja, maar alleen tussen de nichten.

Spoetnik
18-01-05, 16:34
Geplaatst door David
Ja, maar alleen tussen de nichten.

Dat bedoel ik, hier in Eindhoven is zelfs een park speciaal voor oude homo's en jonge marokkanen. Eindhoven is een voorbeeld van integratie.

DEMOcraat
18-01-05, 16:35
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Alsof de gemiddelde Hollander de krant spelt en NOVA kijkt. Dacht 't niet. Die hangen voor SBS6, en reageren verder op wat ze zien op straat en in de buurt.

en hoe verklaar je het volgende stemgedrag..bedenk wel dat er geen buitenlanders in die dorpen wonen..

Buitenlanders wonen er nauwelijks, en ook met de veiligheid op straat valt het allemaal wel mee. In Sint Willebrord heerst de rust en regelmaat van het platteland. De bewoners zijn harde werkers, vooral in de bouw, en hebben volgens loco-burgemeester Jan Suijkerbuijk weinig reden tot klagen. Maar toch heeft één op de drie stemmers in het Brabantse kerkdorp op Pim Fortuyn gestemd.

'De Willebrorder zet zich traditioneel af tegen de gevestigde orde. Boer Koekkoek en Janmaat behaalden hier ook hoge scores.' De steun voor Koekkoek was even opmerkelijk, want uitgerekend in Sint Willebrord wonen amper boeren. 'Die zitten vooral in de andere dorpen.'

Sint Willebrord is het grootste kerkdorp van de gemeente Ruc phen (22.500 inwoners), waar 30,5 procent op de Lijst Pim Fortuyn stemde.In Sint Willebrord was de LPF-aanhang nog groter. 'Fortuyn was eindelijk iemand die zijn smoel dorst open te trekken', beweert Jan (52). Hij heeft zijn rode Vespa geparkeerd bij de Sint-Willebrorduskerk. Samen met anderen neemt hij de toestand in het dorp, het land en de wereld door. 'Hij durfde te zeggen wat wij als leken zelfs niet durfden te zeggen. Dat hij dat met de dood moest bekopen, is een aderlating voor de democratie.'

Op zijn stembureau aan de Dorpsstraat stemde zelfs 42 procent op Fortuyn. 'De verf bladderde van het Fortuyn-knopje af, zo vaak werd 't ingedrukt', lacht Jan. Voorzitter Jos Schijven van het stembureau was hierdoor verrast . 'Het is vreemd stemgedrag. De Dorpsstraat is winkelgebied; veel ondernemers brengen hier hun stem uit. Ik had gedacht dat het vooral richting VVD zou gaan.'

Volgens Schijven, oud-wethouder namens de Rucphense Volkspartij, heeft de grote aanhang voor Fortuyn niets met lokale problemen te maken. Er heerst misschien onvrede met het landelijk beleid. Maar vooral de populariteit van de persoon Fortuyn heeft de doorslag gegeven. 'Willebrorders zijn mensen die snel gegrepen worden door de populariteit van een bepaald persoon. Fortuyn zei de dingen recht voor zijn raap. Dat ligt de mensen hier wel. Door die moord is zijn populariteit alleen maar toegenomen.'

Sint Willebrord en Rucphen hebben een dubieuze reputatie met verkiezingen. Vier jaar geleden scoorde de West-Brabantse gemeente het laagste opkomstpercentage: 56,5 procent. Dankzij Fortuyn kwam de opkomst nu aanmerkelijk hoger uit, op 67 procent, het op één na laagste opkomstcijfer in Nederland.

Of geen stem of een proteststem, dat is het beeld dat Sint Willebrord al jaren geeft bij de verkiezingen. 'Wij lossen onze problemen zelf wel op', beweert een vrouw die niet is gaan stemmen, terwijl ze een winkel in de Dorpsstraat binnengaat. Mevrouw Vergouwen heeft Fortuyn gestemd: 'Ik denk er precies zo over als meneer Fortuyn erover dacht. Vol is vol. Ik heb niets tegen buitenlanders. Maar ze moeten wel gewoon werken en belasting betalen. Niet daar 24 schapen houden en hier kinderbijslag vangen. En ze moeten zich ook aanpassen. Probeer maar eens als toerist met een korte broek aan in de moskee te komen.'

Spoetnik
18-01-05, 16:39
DEMO: Pim trok stemmen in de randstad met zijn keiharde immigrantenstandpunten, maar in de dorpen trok hij stemmen met zijn vermeende medeleven met het gewone volk. Hij was in z'n hart anti-politiek en anti-denhaag. Dat leeft ook enorm in den landen, de mensen ergeren zich aan het onzindebat dat wordt gevoerd in Den Haag. Brabant bijvoorbeeld is keihard getroffen door diverse landbouwcrisis, die met beroerd beleid door Den Haag is veroorzaakt en "opgelost". Het vertrouwen in de politiek daalt al jaren,

Zwarte Schaap
18-01-05, 16:42
Geplaatst door Onno26
Pff, t zwarte schaap word weer eens mt zijn neus op de vervelende werkelijkheid gedrukt en dus gaat ie weer om bronnen roepen omdat ie anders zijn hele wereldbeeld moet bijstellen.

Schaap t waren drie kwart gestigmatiseerde, gediscrimineerde schatjes van Marokkaantjes, die alhoewel van geen kwaad bewust door racistische Hollanders in de criminele hoek zijn gedrukt.

Is t zo goed?

Kom je wel es op straat schaap?

Ik wil gewoon een bron zien, zo simpel is dat.

Verder woon ik vrijwel mijn hele leven in de crimineelste wijk van Nederland. Naast de grootstedelijke akkefietjes nooit echt mezelf bedreigd gevoeld of mijzelf niet veilig gevoeld. Nooit !

Zwarte Schaap
18-01-05, 16:47
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Kan kloppen: voornamelijk autochtonen zijn de sitting ducks, zoals ik al zei.

Bron aub.

wytze
18-01-05, 16:50
wat die geregistreerde politiecontacten betreft:
zou het hoge percentage migrantenkinderen niet eerder komen omdat veel van de migranten(kinderen) de nieuwe arbeidersklasse-onderlaag vormen? oude wijken, hoge werkloosheid, etc.

DEMOcraat
18-01-05, 16:52
Geplaatst door Spoetnik
DEMO: Pim trok stemmen in de randstad met zijn keiharde immigrantenstandpunten, maar in de dorpen trok hij stemmen met zijn vermeende medeleven met het gewone volk. Hij was in z'n hart anti-politiek en anti-denhaag. Dat leeft ook enorm in den landen, de mensen ergeren zich aan het onzindebat dat wordt gevoerd in Den Haag. Brabant bijvoorbeeld is keihard getroffen door diverse landbouwcrisis, die met beroerd beleid door Den Haag is veroorzaakt en "opgelost". Het vertrouwen in de politiek daalt al jaren,

dat geloof ik niet SPOET ik kom uit deze streek en weet heel goed hoe die dorpelingen over de buitenlanders denken terwijl geen een buitenlander bij hun in de straat woont,alles wat negatieve is over de buitenlanders zien ze op tv of in de krant..

amadeus
18-01-05, 16:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik wil gewoon een bron zien, zo simpel is dat.
Geinig, zelf schroomde je er laatst niet voor om te schermen met zogenaamde "publieke geheimen onder politie-agenten" als bron.

mark61
18-01-05, 17:10
Geplaatst door DEMOcraat
en hoe verklaar je het volgende stemgedrag..bedenk wel dat er geen buitenlanders in die dorpen wonen..

Dat verklaar ik doordat minstens de helft van PF's boodschap NIET over 'buitenlanders' ging.

contradictio
18-01-05, 17:14
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

En DAAR ligt hem nou net de kneep : OMDAT je het KUNT doen, DOE je het dan ook ???????????

Ik KAN morgen mijn buurman neersteken, maar DOE ik dat dan ook ?

Ik dus niet.

Maar blijkbaar vinden anderen het gegeven dat het KAN, ook een REDEN om het te doen.

Ik dus niet. :fpetaf:

ik snap wat je bedoelt... kon me er vroeger erg over opwinden... ben echter langzamerhand tot de conclusie gekomen dat sommigen nou eenmaal nog niet zo geevolueerd zijn.. straffen dus!

Zwarte Schaap
18-01-05, 17:19
Geplaatst door amadeus
Geinig, zelf schroomde je er laatst niet voor om te schermen met zogenaamde "publieke geheimen onder politie-agenten" als bron.

Maar toch is het een bron en vertel ik hoe ik tot mijn uitspraak kom.

DEMOcraat
18-01-05, 17:19
Geplaatst door mark61
Dat verklaar ik doordat minstens de helft van PF's boodschap NIET over 'buitenlanders' ging.

die dorpelingen begrepen alleen thema's die over de buitenlanders gaan..

amadeus
18-01-05, 17:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maar toch is het een bron en vertel ik hoe ik tot mijn uitspraak kom.
Een bron die niet valt te verifiëren heeft geen waarde.

Zwarte Schaap
18-01-05, 17:23
Geplaatst door amadeus
Een bron die niet valt te verifiëren heeft geen waarde.

Dat is het voordeel als je een bron opvoert, dan kun je zelf controleren en/of beslissen of je het gelooft of niet.

Ben7
18-01-05, 17:32
Die K.t Marokkaantjes

misschien kan je beter "mensen" invullen, dat andere woord kan ik niet goedpraten :)

`t is in ieder geval niet discriminerend op te vatten zo.




___________
14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden.

contradictio
18-01-05, 17:37
Geplaatst door Ben7
misschien kan je beter "mensen" invullen, dat andere woord kan ik niet goedpraten :)

`t is in ieder geval niet discriminerend op te vatten zo.


kan ik dan mijn eigen volk/ras discrimineren dan?

Ben7
18-01-05, 17:43
niet iederèèn weet dat, in ieder geval niet iederèèn die dat las.

internet he

wie weet, ben ik een afrikaan :D

wie zou het zegge ?

niet belangrijk overigens

contradictio
18-01-05, 17:55
Geplaatst door Ben7
niet iederèèn weet dat, in ieder geval niet iederèèn die dat las.

internet he

wie weet, ben ik een afrikaan :D

wie zou het zegge ?

niet belangrijk overigens


daarom vind ik dat eenieder dat moet kunnen zeggen zonder het schijnheilige boeeehh geroep (Rob Oudkerk?) ongeacht de afkomst.. Het feit alleen al dat een "Marokkaan" het wel kan maken en een "Nederlander" niet is al discriminatie op zich..

en nee, zeg nou niet geen van beide mogen het zeggen... want mijn vrije woord is heilig/groot goed hoor (hoe formuleerde AHA en consorten het ook alweer, en een of ander artikel in de grondwet).

Vereder zie ik in de toekomst het liefst wereldburgers (alhoewel ik moet toegeven dat dan mijn smaak er daarom niet minder eenkennig om wordt voor wat betreft partner keuze) :giechel:

Ben7
18-01-05, 23:22
ik geef je alleen maar tips :)

Afrux
19-01-05, 07:51
Wie of wat doet er niet ter zake. Feit is dat deze kleine groep het verpest voor de meerderheid. En zolang mensen (zoals hier op het forum) deze misdadigers probeert te verdedigen, komen we geen stap verder.

Het is d ehoogste tijd dat we keihard moeten zijn tegen deze achterlijke idioten. Laten zien dat we het niet meer pikken i.p.v. van ze te verdedigen en met soortgelijke voorbeelden te komen om het te rechtvaardigen (niet waar Taoueenza?).

Deze man werd dezelfde dag nog voor de rechter verschenen voor een gewapende en geweldadige overval. IK vind het dus erg achterlijk dat je sommige mensne hoort zeggen dat jehet niet van hem verwacht. Een ander idioot verklaarde: Voor geld zou hij het niet doen! Hij heeft geld zat. Ik vraag me af hoe een 19 jarige dan aan zoveel geld is gekomen? Doet hij het dan voor de kick?


De fout ligt bij de nederlandse overheid. Ik dacht dat iemand die een gewapende overval pleegt achter de tralies hoort en niet op straat. De rechter die hem vrij liet, heeft hem ook het mandaat gegeven om verder te gaan. Als je niet eens voor een gewapende overval wordt vast gehouden dan mag je zeker een tasje roven. In Marokko weet iedereen dat je voor het bezit van een wapen al 20 jaar krijgt. Een jaar vastzetten in Marokko is te vergelijken met 20 jaar in Europa.


Ik mis wel een partij in het spel! Waar blijft de ael? Ik heb ze nooit iets concreets zien doen, behalve demonstraties het vermoorden van crimineeltjes?? Of zijn ze tegenwoordig niet eens in staat om dat te doen???

Seneca
19-01-05, 08:02
Geplaatst door Marruecos
Racist. :gechoquee

erg makkelijke reactie naar iemand toe die gewoon aangeeft de pleuris te hebben aan een zootje gajes.... en jawel hoor alweer van marokkaanse komaf....zie ook gisteren in amstelveen, tasjesroof, dame rijdt dader aan flarden...ik zou bijna roepen: goed zo, weer eentje minder, indachtig aan de prettige opmerkingen die in rotterdam werden geroepen.... pleurisgajes, doodschoppen moet je ze. en als jij dat rascistisch vindt? jouw dag knul, dan ben ik maar een rascist, maar dat is dan wel volledig door het tuig binnen de marokkaanse groep veroorzaakt en daar zitten de meeste rascisten....

tot slot nog dit, info van justitie: ca. 50% van de criminaliteit in Den Haag en regio wordt veroorzaakt door marokkaanse jongeren die nog geen 5% van de bevolking uitmaken....triest he? en het dan maar vreemd vinden dat de meerderheid langzaam maar zeker de pestpleuris krijgt aan die eikeltjes....rossen die lui.

observer
19-01-05, 08:10
de dader van de moord op de lijnbaan is ook een marokaan mohammed a.

al is het de vraag of hij er voor veroordeeld wordt aangezien het slachtoffer blijkbaar een gezondheidsklacht had waardoor zijn ader al gescheurd was of bijna gescheurd

-eerst mensen lastig vallen in trein
-vervolgens meisjes lastig vallen
-iemand in zijn buik schoppen en op zijn achterhoofdslaan

nu is het alleen wachten tot iemand zegt dat het feit dat ze bij diverse clubs geweigerd waren de oorzaak is

Ben7
19-01-05, 08:19
pleurisgajes, doodschoppen moet je ze. en als jij dat rascistisch vindt? jouw dag knul, dan ben ik maar een rascist,

dat gaat wel wat verder dan racisme.

xaja32
19-01-05, 08:44
ze vallen onze dochters lastig terroriseren hele wijken steken van gogh dood opsporing gezocht heet in de volksmond negertje of marokkaantje gezocht raaaaaar he en maar zeuren dat ze gediscrimineert worden ik geef 1 advies en dat is aanpassen of oprotten ps ben niet racistisch maar noem een paar feiten op oja ze verzieken ook nog de bioscoop avondjes

Ben7
19-01-05, 08:59
steken van gogh dood


tegenover dat theo door een marokaan is gedood, zijn er ook mensen
die door iemand van een andere afkomst zijn gedood.

Seneca
19-01-05, 09:00
Geplaatst door Ben7
dat gaat wel wat verder dan racisme.

verder dan racisme? dus al die marokkanen die mensen beroven, slaan, mishandelen, overhoop steken of schieten, gaan met hun gedrag verder dan rascisme? is het dan niet logisch dat tegen die groep vanuit de maatschappij op gelijke wijze gereageerd wordt? je zou het met enige goede wil ook zelfverdediging kunnen noemen. let wel, ik spreek nadrukkelijk over gajes, tuig dus. ik ben een voorstander van een keiharde aanpak van die lui, dat zijn in mijn optiek geen mensen meer, ze zijn nmm minder dan valse honden (die worden nl. nog vals gemaakt door hun baasjes en dat kun je van dat tuig niet zeggen).

je beoogt te stellen dat dit nazisme is of zo. het zal, ik noem het een tegenreactie. let wel, ik heb elders op dit forum al eens heel hard geroepen dat de meerderheid der marokkanen waarschijnlijk prima mensen zijn, het gaat mij slechts om dit respectloze groepje tuig.

Ben7
19-01-05, 09:03
Seneca:
pleurisgajes, doodschoppen moet je ze . en als jij dat rascistisch vindt? jouw dag knul, dan ben ik maar een rascist,

Ben7:
dat gaat wel wat verder dan racisme.




je uitspraak







Seneca:
ik ben een voorstander van een keiharde aanpak van die lui.

dat blijkt, maar iets minder hard mag wel, je wilt niet hetzelfde of erger
doen als diegene die je veroordeelt toch ?

Seneca
19-01-05, 09:11
Geplaatst door Ben7
je uitspraak

vind ik nogal meevallen als ik kijk naar de reacties van onze vrindelijke marokkaanse medemensjes op de lijnbaan nadat 1 hunner een nederlander die niets had gedaan het leven uit had gejaagd met geweld. ik roep het maar zij doen het. ik begin oud testamentisch te worden, oog om oog...

observer
19-01-05, 09:17
Geplaatst door Ben7
dat blijkt, maar iets minder hard mag wel, je wilt niet hetzelfde of erger
doen als diegene die je veroordeelt toch ? ik zie niet in hoe het doden van een crimineel ooit hetzelfde of erger kan zijn dan de daden van die crimineel

Ben7
19-01-05, 09:18
vind ik nogal meevallen als ik kijk naar de reacties van onze vrindelijke marokkaanse medemensjes op de lijnbaan nadat 1 hunner een nederlander die niets had gedaan het leven uit had gejaagd met geweld. ik roep het maar zij doen het. ik begin oud testamentisch te worden, oog om oog...

als je oud testamentisch begint te worden, kan je net zo goed het nieuwe er ook bij pakken.

Mattheüs 5
38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Een oog voor een oog en een tand voor een tand.”
39 En ik zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren.


43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.”
44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen , 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.
46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo?
47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo?

:)

Ben7
19-01-05, 09:25
observer:
ik zie niet in hoe het doden van een crimineel ooit hetzelfde of erger kan zijn dan de daden van die crimineel


xaja32:
ze vallen onze dochters lastig terroriseren hele wijken steken van gogh



Seneca:
pleurisgajes, doodschoppen moet je ze . en als jij dat rascistisch vindt? jouw dag knul, dan ben ik maar een rascist,


het ging niet alleen om iemand doden.
maar wat heb je er aan ?
om iemand die dood, te doden.

zou er dan nog iemand overblijven, als we allemaal volgens die norm leven ?

Seneca
19-01-05, 09:40
Geplaatst door Ben7
het ging niet alleen om iemand doden.
maar wat heb je er aan ?
om iemand die dood, te doden.

zou er dan nog iemand overblijven, als we allemaal volgens die norm leven ?


allereerst, de eerste 2 quotes zijn niet van mij. verder heb je natuurlijk helemaal gelijk alleen begin ik het zo langzamerhand helemaal zat te worden dat een beperkt groepje marokkaans tuig het leven in nederland onmogelijk begint te maken.
recent nieuws:
man vermoord op de lijnbaandoor marokkaan, omstanders (marokkanen) juichen zijn sterven toe;
vrouw beroofd van handtas uit auto waar ze zelf in zat, ze rijdt achteruit op de daders in om ze te volgen, omstanders (marokkanen) willen haar kielhalen;
vrouw (80+) is overleden, kan niet in de lijkwagen worden geladen omdat marokkaans tuig dit belet en zonder enige aanleiding het sterven van die dame bejubelt;
de meeste loverboys zijn marokkaans;
de meeste groepsverkrachtigen worden gepleegd door marokkanen tegen autochtone meisjes;
van gogh vermoord door marokkaan;
wilders en hirschi ali en cohen en weet ik wie nog meer bedreigt door marokkanen;
marokkaanse terroristen actief in nederland....

ik krijg gewoon de pest aan dit soort dolle honden, en dolle honden mag je afschieten...zie jij verschillen?

GroteWolf
19-01-05, 10:06
Dat is niet zo gek omdat ze vrijwel allemaal in de grote steden wonen. In witte steden dorpen bestaat het tuig uit witte kindertjes. Maar door hoofdstedelijke problemen tot landelijke angstcampagne te verheffen is mijns inziens een vertekening van de werkelijkheid.


Geen wiskunde gehad? Het gaat hier om relatieve cijfers, dus percentages van....
En dan blijkt dat Marokkanen gewoon duidelijk slechter scoren.

Bovendien, als dat waar was dan zouden de meeste slachtoffers ook Marokkanen moeten zijn, en dat is niet zo (ik heb geen cijfers...). En dat is precies waarom ik er ziek van wordt. Er zit een soort ingebakken haat, een soort wraak, zelfs een soort racisme in die daden. Die man in Rotterdam roept: Ik ben Mohammed B, ik pik niks etc. De meisje die gepakt worden zijn bijna altijd autochtoon. De mensen die beroofd worden zijn nooit Marokkaan.

Voor mijn gevoel (dus geen bewijs of zo) is er sprake van een soort verongelijktheid. Dat ze zelfs hun VMBO niet afmaken dat maakt voor hun niks uit, dat ze geen succes in de maatschappij hebben is per defintie al bepaald en de schuld van de anderen. Dus wat moet je anders dan gangster worden? Maar dan pak je wel altijd de anderen. Niet je eigen mensen.

Er zijn uitzonderingen, genoeg, maar het is een tendens (denk ik). Ik krijg zlefs meer en meer het gevoel dat dat nog meer een drijfveer was van de echte Mohammed B dan religie.
Dat kan dan met trots te maken hebben. Dat andere groepen immigranten veel meer bereid zijn om zich aan te passen, hard te werken en met weinig geld rond te komen. Maar dergelijke gedachten balanceren wat mij betreft dan wél op de rand van racisme. Ik weet het ook niet. Maar ik die in ieder geval niet alsof er niets is.

PSyCHOBOy
19-01-05, 10:09
Als onpartijdig allochtoon constateeer ik zelf ook dat veel Marokkanen het slechte pad kiezen , als er nou vanuit de marokkaanse gemeenschap zelf wordt probeert dat te veranderen.


Want volgens jullie koran zijn zulke dingen verboden!!!!!

~Panthera~
19-01-05, 10:13
Vraagje: als je 19 bent, en 2 banen hebt, waarom beroof je dan nog mensen van hun tas ?

Op zijn minst een beetje vreemd te noemen.

David
19-01-05, 10:15
Geplaatst door xaja32
ze vallen onze dochters lastig terroriseren hele wijken steken van gogh dood opsporing gezocht heet in de volksmond negertje of marokkaantje gezocht raaaaaar he en maar zeuren dat ze gediscrimineert worden ik geef 1 advies en dat is aanpassen of oprotten ps ben niet racistisch maar noem een paar feiten op oja ze verzieken ook nog de bioscoop avondjes



Gaat het weer een beetje? Wat een gelul. Generaliseren is ook een vak, blijkt maar weer.

Vissea
19-01-05, 10:22
Geplaatst door ~Panthera~
Vraagje: als je 19 bent, en 2 banen hebt, waarom beroof je dan nog mensen van hun tas ?


Baan 1: tasjes roven
Baan 2: geld halen bij SoZaWe

David
19-01-05, 10:24
Geplaatst door ~Panthera~
Vraagje: als je 19 bent, en 2 banen hebt, waarom beroof je dan nog mensen van hun tas ?

Op zijn minst een beetje vreemd te noemen.



In sommige kringen is dat stoer. :moe:

xaja32
19-01-05, 10:25
dat zijn gewoon de harde feiten kan zo nog ff doorgaan ze moeten zich zelf niet zo im de slachtoffer rol plaatsen laatst nog staan ze te roepen ga maar dood tegen een man die door hun vermoord werd

~Panthera~
19-01-05, 10:26
Geplaatst door David
In sommige kringen is dat stoer. :moe:
----

Dan zou ik heel snel een andere kring zoeken. :moe:
Voor je het weet ben je dus heel stoer dood, of heel stoer in jail. :moe:

David
19-01-05, 10:28
Geplaatst door xaja32
dat zijn gewoon de harde feiten kan zo nog ff doorgaan ze moeten zich zelf niet zo im de slachtoffer rol plaatsen laatst nog staan ze te roepen ga maar dood tegen een man die door hun vermoord werd



"Ze" dit en "ze" dat. :moe:


Overigens, ooit van leestekens gehoord? Of ben je te verontwaardigd om die te gebruiken?

Ben7
19-01-05, 10:34
Seneca:
allereerst, de eerste 2 quotes zijn niet van mij.

oow sorrie, ik heb die ene verbeterd.

Ben7
19-01-05, 10:43
Seneca, je zou genoeg dingen die "originele" :P nederlanders doen (is niemand eigenlijk, omdat nederland er ooit niet was)
bij elkaar kunnen rapen en zeggen dat nederlanders een gevaar zijn voor nederland.
`t is meer nuttig om iederèèn als mens te bekijken en waarom diegene iets doet.
tenzij iemand natuurlijk zelf ook van die neigingen heeft, is het beter om bij zichzelf te beginnen.

Ben7
19-01-05, 10:55
Geplaatst door David
In sommige kringen is dat stoer.

----
Geplaatst door~Panthera~
Dan zou ik heel snel een andere kring zoeken.



daar hebben jullie gelijk in.

spreuken 13
20 Wie met wijzen omgaat, wordt wijs;
maar wie met dwazen verkeert, wordt slecht.

GroteWolf
19-01-05, 10:56
Vraagje: als je 19 bent, en 2 banen hebt, waarom beroof je dan nog mensen van hun tas ?

Op zijn minst een beetje vreemd te noemen.



Hmm, hij zat ook op een VMBO of zo. Eigenlijk een typisch risico geval. Maar er kan nog van alles blijken. Wie weet had ie gewoon pech. Op pad met het verkeerde vriendje. Zo'n soort drama zal het wel blijken te zijn, uiteindelijk. Als dat zo is dan is dat heel droevig, voor alle betrokkenen.
Mensen doen er nu sowiso een beetje lacherig over, zo van: Lekker puh!, maar het blijft wel een drama. Ook voor die vrouw. Haar leven is voorgoed verpest. Kan ik bijna om huilen. Misschien heeft ze ook wel jonge kinderen. Net als Theo.
Maar ook voor de familie van die jongen is het heel erg. Of ie nou wel geteisem was of toch niet, die hielden wel van 'm. En dood om een tasje, dat blijft wrang.

David
19-01-05, 10:56
Geplaatst door Ben7
wie met dwazen verkeert, wordt slecht.


Welnee, ik hang hier al twee jaar rond en ben nog steeds niet slecht.

GroteWolf
19-01-05, 11:00
`t is meer nuttig om iederèèn als mens te bekijken en waarom diegene iets doet.

Juist om daar achter to komen moet je ook zijn sociale achtergond (inclusief herkomst) weten. En weten of dat in het grote geheel significant verschil uitmaakt. En waarom dat is. Dan pas kun je bepalen wat je er aan kunt doen.

markie555
19-01-05, 11:26
Geplaatst door GroteWolf
" Uit een onderzoek naar geregistreerde politiecontacten in verschillende grote steden blijkt, dat allochtone jongeren naar verhouding vaker met de politie in aanraking komen. Zo bleek dat 1 op de 3 Marokkaanse (en bijna een kwart van de Turkse en Surinaamse) jongens tussen de 12 en 18 jaar wel eens op het politiebureau beland is in verband met overtreding of een misdrijf. Ter vergelijking: 10% van de autochtone jongeren in die steden staat te boek vanwege een politiecontact. Hoe komt dit?
Leraar op een scholengemeenschap met veel allochtone leerlingen:
Door de thuissituatie. Bij de Marokkanen die ik zelf op school tegenkom merk ik een verschil in cultuur. Er is iets mis met de opvoeding: Marokkaanse jongens hebben thuis meestal meer te vertellen dan hun moeder. Als de vader van huis is, heeft de oudste zoon het voor het zeggen. In Nederland werkt dat niet. Als wij bijvoorbeeld naar huis bellen als leerlingen spijbelen en een Marokkaanse vader interesseert zich niet in de opvoeding heeft dat weinig zin. Het is een vicieuze cirkel waar kinderen dan in raken: door op straat rond te hangen ben je gevoeliger voor criminaliteit, werkgevers vinden een goede opleiding belangrijk etc."

Zo simpel is het.

Ik denk dat ze gewoon niet makkelijk mee kunnen komen in alles.
Op school komen ze gewoon tekort in verhouding tot autochtonen en voelen ze zich daardoor op school minderwaardig. Dan is t makkelijker om op straat te hangen, daar hoef je alleen te bewijzen wat je allemaal durft, niet wat je kan. En daarna, zonder opeleiding, loop je in de normale maatschappij je hele leven(hier int westen) achter de feiten aan.

Ben7
19-01-05, 11:50
Welnee, ik hang hier al twee jaar rond en ben nog steeds niet slecht.

dan geld het andere deel van de tekst zeker (maar internet is niet echt een volledige omgang)

Ben7
19-01-05, 11:54
Juist om daar achter to komen moet je ook zijn sociale achtergond (inclusief herkomst) weten. En weten of dat in het grote geheel significant verschil uitmaakt. En waarom dat is. Dan pas kun je bepalen wat je er aan kunt doen.

jaahh..:)

GroteWolf
19-01-05, 12:05
Ik denk dat ze gewoon niet makkelijk mee kunnen komen in alles.
Op school komen ze gewoon tekort in verhouding tot autochtonen en voelen ze zich daardoor op school minderwaardig. Dan is t makkelijker om op straat te hangen, daar hoef je alleen te bewijzen wat je allemaal durft, niet wat je kan. En daarna, zonder opeleiding, loop je in de normale maatschappij je hele leven(hier int westen) achter de feiten aan.


Denk ik ook. Maar het ontwikelt zich wel, er zal een steeds grotere groep aan die situatie ontgroeien. Maar nooit allemaal (net zoals het nooit alle Autochtonen zal lukken).

markie555
19-01-05, 12:10
Geplaatst door GroteWolf
Denk ik ook. Maar het ontwikelt zich wel, er zal een steeds grotere groep aan die situatie ontgroeien. Maar nooit allemaal (net zoals het nooit alle Autochtonen zal lukken).

Maar t is niet erg dat t niet allemaal Einsteins zijn!
Alleen t feit dat ze daardoor dus niet alles kunnen bereiken hier en kopen wat ze hier zien, zonder er eerst hard voor te werken. Maar ze willen ALLES en wel GELIJK! En DAT is t probleem!

Ben7
19-01-05, 12:27
Ik denk dat ze gewoon niet makkelijk mee kunnen komen in alles.
Op school komen ze gewoon tekort in verhouding tot autochtonen en voelen ze zich daardoor op school minderwaardig. Dan is t makkelijker om op straat te hangen, daar hoef je alleen te bewijzen wat je allemaal durft, niet wat je kan. En daarna, zonder opeleiding, loop je in de normale maatschappij je hele leven(hier int westen) achter de feiten aan.

dus je bent voor meer sport op school en in hogere scholen meer praktijk gerichte lessen (bijvoorbeeld) ? :)

`kheb me ook minderwaardig gevoeld toen ik op een nederlandse school zat, maar `k ben gewoon "nederlander"
dus ik denk niet dat het altijd terug te voeren is naar cultuur of achterstand met taal of zo.

markie555
19-01-05, 12:39
Geplaatst door Ben7
dus je bent voor meer sport op school en in hogere scholen meer praktijk gerichte lessen (bijvoorbeeld) ? :)

`kheb me ook minderwaardig gevoeld toen ik op een nederlandse school zat, maar `k ben gewoon "nederlander"
dus ik denk niet dat het altijd terug te voeren is naar cultuur of achterstand met taal of zo.

Nee ben niet voor meer sport op die scholen, daar zijn wel andere scholen voor denk ik. Daarbij krijg je dan ook weer overwegend "zwarte scholen", waar we juist vanaf willen.

Er is niet iets op tegen om je minderwaardig te voelen. als je daardoor maar niet andere mensen lastig gaat vallen.

observer
19-01-05, 13:17
Geplaatst door Ben7
het ging niet alleen om iemand doden.
maar wat heb je er aan ?
om iemand die dood, te doden.

zou er dan nog iemand overblijven, als we allemaal volgens die norm leven ? in mijn optiek is het doden van een crimineel nu niet het ergste, gedood worden door een crimineel is veel erger

het wachten is nu op de 1e persoon die een woordelwisseling krijgt met een marokaan en die denkt ik kan beter hem slaan voor hij mij slaat

maar om je vraag te beantwoorden

alleen mensen die niet crimineel zijn

en wat is daar nu mee mis

Ben7
19-01-05, 13:41
dus als iemand een crimineel dood, is diegene geen crimineel.(in dit geval) terwijl hij wel iemand vermoord ?

welkom in de wondere wereld van griet tietulair.


het wachten is nu op de 1e persoon die een woordelwisseling krijgt met een marokaan en die denkt ik kan beter hem slaan voor hij mij slaat

kan net zo goed iemand van andere afkomst zijn.
dus het is altijd uitkijken :)

observer
19-01-05, 15:19
Geplaatst door Ben7
dus als iemand een crimineel dood, is diegene geen crimineel.(in dit geval) terwijl hij wel iemand vermoord ?

welkom in de wondere wereld van griet tietulair.



kan net zo goed iemand van andere afkomst zijn.
dus het is altijd uitkijken :) dat is waar maar het risico wordt blijkbaar wel groter als hij mohammed heet en een achternaam heeft die maar 1 letter lang is : :corcky:

GroteWolf
19-01-05, 15:40
dus als iemand een crimineel dood, is diegene geen crimineel.(in dit geval) terwijl hij wel iemand vermoord ?


Dat is mogelijk. Dat heet noodweer en bestaat in vrijwel elk strafrecht. In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk een ongeluk. Maar de grens met noodweerexces is vaag. Een chinese vrouw van 43 zou onder normale omstandigheden niet achter twee geharde criminelen aangaan. Dus ik zie hier een soort paniek reactie in, een verdwazing door woede en verbazing. Ik heb echt heel erg met haar te doen.


het wachten is nu op de 1e persoon die een woordelwisseling krijgt met een marokaan en die denkt ik kan beter hem slaan voor hij mij slaat

Wachten?

Ben7
19-01-05, 15:40
daarom zijn gevangenissen weer een goede uitvinding.
hoeft er niet zo snel beslist te worden over iemands leven.

DEMOcraat
19-01-05, 15:51
Geplaatst door GroteWolf
Dat is mogelijk. Dat heet noodweer en bestaat in vrijwel elk strafrecht. In dit geval is het hoogstwaarschijnlijk een ongeluk. Maar de grens met noodweerexces is vaag. Een chinese vrouw van 43 zou onder normale omstandigheden niet achter twee geharde criminelen aangaan. Dus ik zie hier een soort paniek reactie in, een verdwazing door woede en verbazing. Ik heb echt heel erg met haar te doen.



Wachten?

dat klopt ze zou zelfs het verschil niet kunnen zien tussen achteruit en vooruit rijden laatstaan dat ze een hele stuk moet rijden en wel achteruit...bij een paniek reactie zou men niet eens kunnen schakelen..

GroteWolf
19-01-05, 16:46
...bij een paniek reactie zou men niet eens kunnen schakelen..


Paniek of geen Paniek.
Prof Democraat.
ISDN 2456718 NL

Al Sawt
19-01-05, 17:19
Geplaatst door GroteWolf
Het had net zo goed mijn vrouw kunnen zijn die daar boodschappen deed. En misschien had deze vrouw wel twee kinderen en een bijstandsuitkering en dan stelen die yqdgq haar tas! Vlakbij de plek waar Theo van Gogh dood lag te bloeden.
Maar dat in Rotterdam....vreselijk! Hoe kun je zo ziek zijn! Wmb worden al die jongens als medeschuldigen opgehangen aan de Euromast! Weg er mee!

( En natuurlijk zijn heel veel Marokkaanse prikkers het hier mee eens, op Zwart Schaap na die het de schuld van de Nederlanders vindt. Dus ik verwijt ook niemand hier iets. Maar ik ben gewoon even erg boos).

Charles Bronson, we have work for you. Misschien kan je jouw oproep beter richten tot Mladic en trawanten.

Al Sawt
19-01-05, 17:25
Geplaatst door Max Stirner
Denk je dat als de media ineens zo`n `hetze` tegen de Chinezen of Hindoestanen zouden gaan voeren, de autochtone bevolking dat ook zou geloven?

Ik niet. Drogredenering. Als de gemeenschap van Hindoestanen en Chinezen talrijker was, dan zou een hetze campagne heel geloofwaardig worden.

GroteWolf
19-01-05, 17:31
Drogredenering. Als de gemeenschap van Hindoestanen en Chinezen talrijker was, dan zou een hetze campagne heel geloofwaardig op worden.


Ja hoor. Nou ja, als je het zelf gelooft en er gelukkig mee bent is dat al heel wat.

Al Sawt
19-01-05, 17:45
Geplaatst door GroteWolf
Geen wiskunde gehad? Het gaat hier om relatieve cijfers, dus percentages van....
En dan blijkt dat Marokkanen gewoon duidelijk slechter scoren. En jij scoort nog slechter voor wiskunde. Antilianen scoren slechter dan Marokkanen. Toch worden ze niet met zelfde mate van hetze geconfronteerd.


Bovendien, als dat waar was dan zouden de meeste slachtoffers ook Marokkanen moeten zijn, en dat is niet zo (ik heb geen cijfers...). En dat is precies waarom ik er ziek van wordt. Er zit een soort ingebakken haat, een soort wraak, zelfs een soort racisme in die daden. Die man in Rotterdam roept: Ik ben Mohammed B, ik pik niks etc. De meisje die gepakt worden zijn bijna altijd autochtoon. De mensen die beroofd worden zijn nooit Marokkaan. Jouw argumentatie is gebaseerd op niets en wordt door niets gestaafd. Er zijn zat Marokkanen die slachtoffer raken van criminele gedrag van hun landgenoten. Ondergetekende incluis. Want in zwarte wijken wonen maar bar weinig autochtonen en die raken nauwelijks betrokken bij gedrag van criminele Marokkaantjes.

Maar op een of ander manier, sluit je ogen voor en kijk je liever naar de autochtone slachtoffers en via jouw oogkleppen trek je een conclusie.


Maar GW, jij bent geen intellectueel en je bezit zeker geen redelijk manier van pragmatisch en vooral ruimhartige manier van redenering. Daarom neem ik jouw reactie`s nooit kwalijk. Want je weet tenslotte niet beters.


Voor mijn gevoel (dus geen bewijs of zo) is er sprake van een soort verongelijktheid. Jouw gevoel word gevormd door misplaatste superieure gedachtes. Want in jouw ogen is een bepaalde gemeenschap, onderhevig aan een zekere vorm van bekrompenheid.



Dat andere groepen immigranten veel meer bereid zijn om zich aan te passen, hard te werken en met weinig geld rond te komen. Geen enkel andere gemeenschap heeft zoveel artiesten, kunstenaars, sportlieden, schrijvers en acteurs voortgebracht als de Marokkaanse gemeenschap. Geen enkel gemeenschap is zo goed ingeburgerd, dan de Marokkaanse gemeenschap. Maar juist door gebrek aan acceptatie en onderwaardering van geleverde prestaties keren sommige Marokkaanse jongeren zich af van de Nederlandse gemeenschap.

Dus GW, bespaar me jouw visie op maatschappelijke zaken die stuk gecomplexeerder zijn dan de borrelpraatjes van de bruine cafè waar je stamgast van bent.

markie555
19-01-05, 17:50
Geplaatst door Al Sawt
En jij scoort nog slechter voor wiskunde. Antilianen scoren slechter dan Marokkanen. Toch worden ze niet met zelfde mate van hetze geconfronteerd.
Jouw argumentatie is gebaseerd op niets en wordt door niets gestaafd. Er zijn zat Marokkanen die slachtoffer raken van criminele gedrag van hun landgenoten. Ondergetekende incluis. Want in zwarte wijken wonen maar bar weinig autochtonen en die raken nauwelijks betrokken bij gedrag van criminele Marokkaantjes.

Maar op een of ander manier, sluit je ogen voor en kijk je liever naar de autochtone slachtoffers en via jouw oogkleppen trek je een conclusie.


Maar GW, jij bent geen intellectueel en je bezit zeker geen redelijk manier van pragmatisch en vooral ruimhartige manier van redenering. Daarom neem ik jouw reactie`s nooit kwalijk. Want je weet tenslotte niet beters.

Jouw gevoel word gevormd door misplaatste superieure gedachtes. Want in jouw ogen is een bepaalde gemeenschap, onderhevig aan een zekere vorm van bekrompenheid.

Geen enkel andere gemeenschap heeft zoveel artiesten, kunstenaars, sportlieden, schrijvers en acteurs voortgebracht als de Marokkaanse gemeenschap. Geen enkel gemeenschap is zo goed ingeburgerd, dan de Marokkaanse gemeenschap. Maar juist door gebrek aan acceptatie en onderwaardering van geleverde prestaties keren sommige Marokkaanse jongeren zich af van de Nederlandse gemeenschap.

Dus GW, bespaar me jouw visie op maatschappelijke zaken die stuk gecomplexeerder zijn dan de borrelpraatjes van de bruine cafè waar je stamgast van bent.

Volgens mij lees jij nooit een krant en kom jij nooit buiten......

DEMOcraat
19-01-05, 19:16
Geplaatst door GroteWolf
Paniek of geen Paniek.
Prof Democraat.
ISDN 2456718 NL

de tweede editie is pas uit...veel plezier ermee...
mocht je een versie willen die voorzien is van een handtekening laat me dat even weten..

Max Stirner
19-01-05, 19:29
Geplaatst door Al Sawt
Drogredenering. Als de gemeenschap van Hindoestanen en Chinezen talrijker was, dan zou een hetze campagne heel geloofwaardig worden.


Mwaahh....ik denk het niet. Vraag me sowieso af of er veel minder Hindoestanen in NL zijn dan Marokkanen.

Wat ik me eerlijk gezegd ook afvraag, is waarom je die losers min of meer de hand boven het hoofd houdt.
Op zich siert het je, maar een ding weet ik bijna zeker: jij en alle andere sympathieke, intelligente, ambitieuze Marokkaanse jongeren hebben uiteindelijk veel meer last van het asociale gedrag van die gasten dan autochtonen.

Al Sawt
19-01-05, 21:23
Geplaatst door markie555
Volgens mij lees jij nooit een krant en kom jij nooit buiten...... Geloof me, mijn kennis van zaken overtreft die van jou!
O ja, probeer in het vervolg een inhoudelijke reactie te geven! Al was het maar om je verwijten te bekrachten.

Al Sawt
19-01-05, 21:40
Geplaatst door GroteWolf
Ja hoor. Nou ja, als je het zelf gelooft en er gelukkig mee bent is dat al heel wat. Iemand die gelooft in een wereldomvattende complot van Wahabisten en Soedaanse Medrassa`s, neemt rare bewoordingen in de mond.


Maar goed. Ik heb het al eerder gezegd en zal het nog een keer herhalen: Je redeneert puur vanuit een bekrompen denkwijze en je bezit geen enkel intellectuele basis voor jouw manier van redenatie en denken.

Je hebt nergens verstand van zaken die tot je favoriete onderwerp van 'zorg' zijn en toch leef je in waan dat je toch kennis bezit, om vervolgens de arrogantie op te brengen om anderen de les voor te lezen.

Dit is geen stamkroeg waar je op een golflengte zit met anderen, maar een plek waar mensen van verschillende niveau`s samen komen en sommige behoren tot zwakke schakel. Waaronder, jij!

Seneca
20-01-05, 06:53
Geplaatst door Al Sawt
Iemand die gelooft in een wereldomvattende complot van Wahabisten en Soedaanse Medrassa`s, neemt rare bewoordingen in de mond.


Maar goed. Ik heb het al eerder gezegd en zal het nog een keer herhalen: Je redeneert puur vanuit een bekrompen denkwijze en je bezit geen enkel intellectuele basis voor jouw manier van redenatie en denken.

Je hebt nergens verstand van zaken die tot je favoriete onderwerp van 'zorg' zijn en toch leef je in waan dat je toch kennis bezit, om vervolgens de arrogantie op te brengen om anderen de les voor te lezen.

Dit is geen stamkroeg waar je op een golflengte zit met anderen, maar een plek waar mensen van verschillende niveau`s samen komen en sommige behoren tot zwakke schakel. Waaronder, jij!

over arrogantie gesproken....O alwetende en almachtige verlicht mijn denken in deze duistere tijden....

knaap, laten we simpel blijven, dan begrijp ik het ook. 1 ding is zo duidelijk als wat. er leven in nederland iets minder dan 500.000 marokkanen en slechts een klein deel, zo`n 10.000, verziekt het voor de rest. ik ken hele aardige marokkanen maar ook hele vervelende. en bij mij is de grens ten aanzien van die hele vervelende bereikt. ik wacht niet tot zij mij slaan of dreigen, ik sla eerst en niet zacht, laat dat duidelijk zijn. ik heb het helemaal gehad met dat trieste gajes die onze buurten onveilig maken, onze oudjes beledigen, onze meisjes verkrachten, onze fietsjes jatten, onze schrijvers vermoorden, onze politici bedreigen....ik heb het helemaal gehad met dat groepje randdebielen... golflengte? come on tune up your radio and check out the noise of the street, die klootzakjes veroorzaken een full scale war en helaas voor al die goedwillende marokkanen, cheesheads zien nauwelijks verschil.

Al Sawt
20-01-05, 09:43
Geplaatst door Seneca
over arrogantie gesproken.Liever arrogant en alwetend zijn, dan arrogant en onwetend!



.O alwetende en almachtige verlicht mijn denken in deze duistere tijden....

knaap, laten we simpel blijven, dan begrijp ik het ook. 1 ding is zo duidelijk als wat. er leven in nederland iets minder dan 500.000 marokkanen Het zijn er geen 500.000, maar iets minder dan 350.000. Inderdaad alwetend!


en slechts een klein deel, zo`n 10.000, verziekt het voor de rest. ik ken hele aardige marokkanen maar ook hele vervelende.Ik ken zowel vervelende als aardige Nederlanders, Turken, Surinamers, Antilianen en Oost Europeanen.


en bij mij is de grens ten aanzien van die hele vervelende bereikt ik wacht niet tot zij mij slaan of dreigen, ik sla eerst en niet zacht, laat dat duidelijk zijn. Mij hoef je niets duidelijk te maken! Want ik vat dit eerder op als een bedreiging aan mijn adres. Als je daadwerkelijk stoer bent, richt je tot de hangjeugd die in een pleintje hangen en voor overlast zorgen. Maar het is veel gemakkelijker om achter een comp. bedreigingen en intimidaties te uiten. Een waarlijke held!


.ik heb het helemaal gehad met dat trieste gajes die onze buurten onveilig maken, onze oudjes beledigen, onze meisjes verkrachten, onze fietsjes jatten, onze schrijvers vermoorden, onze politici bedreigen....ik heb het helemaal gehad met dat groepje randdebielen... golflengte? come on tune up your radio and check out the noise of the street, die klootzakjes veroorzaken een full scale war en helaas voor al die goedwillende marokkanen, cheesheads zien nauwelijks verschil. Gelukkig woon ik niet in een van die krochten die jij tot je huis rekent. Want ik ken gelukkig veel Nederlanders die van goede wil zijn en verschil kunnen maken tussen goed en kwaad. Die instaat zijn om zaken te relativeren en niet vanuit hun emoties impulsief gaan redeneren en dreigen met zware uitingen als oorlogen en etnisch schoonmaakacties.

Inderdaad zijn we niet op een golflengte en gelukkig kan ik beamen dat meeste Nederlanders ook niet op jouw golflengte zitten.

GroteWolf
20-01-05, 11:03
Maar goed. Ik heb het al eerder gezegd en zal het nog een keer herhalen: Je redeneert puur vanuit een bekrompen denkwijze en je bezit geen enkel intellectuele basis voor jouw manier van redenatie en denken.

Je hebt nergens verstand van zaken die tot je favoriete onderwerp van 'zorg' zijn en toch leef je in waan dat je toch kennis bezit, om vervolgens de arrogantie op te brengen om anderen de les voor te lezen.

Dit is geen stamkroeg waar je op een golflengte zit met anderen, maar een plek waar mensen van verschillende niveau`s samen komen en sommige behoren tot zwakke schakel. Waaronder, jij!


Beste Al Sawt Mourali

Inhoudelijke argumenten, dat is niet je sterkste kant blijkbaar. Ik kan wel op jouw aannames gaan reageren maar dan wordt het helemaal Welles Nietus.

Ik wil me graag baseren op feiten. Ik heb wat interessant cijfermateriaal gepost. Ik ben oprecht geïnteresseerd in jouw visie.

Marokkaanse (Nederlandse jongens met een Noord Afrikaans uiterlijk en ook een Martokkaans paspoort) jongens komen (in Nederland) vaker dan gemiddeld in aanraking met de politie. Ook vaker dan Turkse of Surinaamse jongens (Nederlandse jongens wier ouders in Turkije of Suriname geboren zijn). Hoe komt dit?

Het antwoord: De politie moet altijd weer de Marokkaanse jongens eruit pikken, dat vind ik te makkelijk. Er moet een betere, bredere verklaring voor zijn. Eerlijk: ik heb 'm niet. Dus ik hoop dat je me wat kunt toelichten.

Of doet het er gewoon niet toe. Vind jij gewoon lekker wat je vindt. Mag natuurlijk maar dan heb je mij weinig te verwijten.

Al Sawt
20-01-05, 13:04
Geplaatst door GroteWolf
Beste Al Sawt Mourali

Inhoudelijke argumenten, dat is niet je sterkste kant blijkbaar. Ik kan wel op jouw aannames gaan reageren maar dan wordt het helemaal Welles Nietus.Zwaktebod! Je kan zaken staven met argumenten en geen dingen beweren als; Marokkanen worden nooit slachtoffer van criminele gedrag van hun landgenoten en vervolgens toevoegen dat je geen wetenschappelijk onderlegd bewijs hebt.
\
Vervolgens reageer ik op, inhoudelijk en dan durf je nog te beweren dat ik niet inhoudelijk kan reageren?

Dat je frustraties hebt, dat snap ik en ik ben eerlijk om alle begrip voor te hebben en in aantal gevallen als terecht te kwalificeren. Maar wees ook eerlijk en hou je aan feiten en niet aan verdachtmakingen die door jouw frustraties worden gevormd.


Ik wil me graag baseren op feiten. Ik heb wat interessant cijfermateriaal gepost. Ik ben oprecht geïnteresseerd in jouw visie.

Marokkaanse (Nederlandse jongens met een Noord Afrikaans uiterlijk en ook een Martokkaans paspoort) jongens komen (in Nederland) vaker dan gemiddeld in aanraking met de politie. Ook vaker dan Turkse of Surinaamse jongens (Nederlandse jongens wier ouders in Turkije of Suriname geboren zijn). Hoe komt dit?Marokkanen zijn na Antilianen het meest vertegenwoordigd in statistieken. Inderdaad laten ze Turken en Surinamers achter zich. Maar laten we niet vergeten dat Turken en Surinamers in andere misdaadstatistieken uitblinken. Denk daarbij voornamelijk aan zware misdrijven als moord en handel in vrouwen en verdovende middelen. Marokkanen zijn voornamelijk oververtegenwoordigd in statistieken van criminele jongeren.


Het antwoord: De politie moet altijd weer de Marokkaanse jongens eruit pikken, dat vind ik te makkelijk. Er moet een betere, bredere verklaring voor zijn. Eerlijk: ik heb 'm niet. Dus ik hoop dat je me wat kunt toelichten. Heb ik ooit dergelijke antwoorden gegeven?

Maar ik zal het een en ander willen toelichten hoe mijn visie over Marokkaanse criminele jongeren is.

Eerst moeten we de oorzaak zoeken binnen de Marokkaanse gemeenschap. Marokkanen hadden en hebben in steeds mindere mate grote gezinnen die vaak net of onder de bijstandsinkomen zitten. Kleine woningen in comb. met grote gezinnen zorgen voor ervoor dat de kroost naar de straat wordt gedreven. Kinderen zoeken de straat op omdat ze thuis niets te doen hebben of geen plek voor hun zelf hebben.
Op straat worden ze opgevangen door welzijnswerkers(lees oudere jongeren) die als een soort (slechte)voorbeeld fungeren voor de jonge kinderen. Hangjongeren zullen altijd tot bendes gaan vormen. Omdat al gauw de collectieve verveling gaat toeslaan.

Ook zijn veel Marokkaanse gezinnen te arm of financieel te beperkt, om hun dingen voor hun kinderen te kopen. In een samenleving die gestoeld is op consumptie, is voor sommige kinderen wiens ouders niets kunnen vooroorloven, heel vereidelijk om te stelen.

Dan trek ik de vergelijking met de Turkse gemeenschap. Turkse gemeenschap heeft meer organisatie structuur dan de Marokkaanse gemeenschap. Waar Marokkaanse gemeenschap niet verder kan komen met het opzetten van moskeeen en verijdelde buurthuizen, presteert de Turkse gemeenschap veel beter. Voor Turkse jeugd zijn diverse door Turkse gemeenschap opgezette activiteiten en centra`s waar ze terecht kunnen komen. Hierdoor worden de Turkse jeugd buiten de straat gehouden. Maar vergeet ook niet dat de Turkse gemeenschap voornamelijk aan georganiseerde misdaad bezondigd en dat de Turkse jongeren vaak meedraaien.

Dit is mijn visie in het kort en ik ben overtuigd om het ook als werkelijkheid te kunen verkopen!



Of doet het er gewoon niet toe. Vind jij gewoon lekker wat je vindt. Mag natuurlijk maar dan heb je mij weinig te verwijten. Als je meer open bent voor discussie inplaats om jouw mening tot dictaat te verheven, zou je veel verder komen in dialoog.

nard
20-01-05, 13:25
Geplaatst door Al Sawt
Maar ik zal het een en ander willen toelichten hoe mijn visie over Marokkaanse criminele jongeren is.

Eerst moeten we de oorzaak zoeken binnen de Marokkaanse gemeenschap. Marokkanen hadden en hebben in steeds mindere mate grote gezinnen die vaak net of onder de bijstandsinkomen zitten. Kleine woningen in comb. met grote gezinnen zorgen voor ervoor dat de kroost naar de straat wordt gedreven. Kinderen zoeken de straat op omdat ze thuis niets te doen hebben of geen plek voor hun zelf hebben.
Op straat worden ze opgevangen door welzijnswerkers(lees oudere jongeren) die als een soort (slechte)voorbeeld fungeren voor de jonge kinderen. Hangjongeren zullen altijd tot bendes gaan vormen. Omdat al gauw de collectieve verveling gaat toeslaan.

Ook zijn veel Marokkaanse gezinnen te arm of financieel te beperkt, om hun dingen voor hun kinderen te kopen. In een samenleving die gestoeld is op consumptie, is voor sommige kinderen wiens ouders niets kunnen vooroorloven, heel vereidelijk om te stelen.

Dan trek ik de vergelijking met de Turkse gemeenschap. Turkse gemeenschap heeft meer organisatie structuur dan de Marokkaanse gemeenschap. Waar Marokkaanse gemeenschap niet verder kan komen met het opzetten van moskeeen en verijdelde buurthuizen, presteert de Turkse gemeenschap veel beter. Voor Turkse jeugd zijn diverse door Turkse gemeenschap opgezette activiteiten en centra`s waar ze terecht kunnen komen. Hierdoor worden de Turkse jeugd buiten de straat gehouden. Maar vergeet ook niet dat de Turkse gemeenschap voornamelijk aan georganiseerde misdaad bezondigd en dat de Turkse jongeren vaak meedraaien.

Dit is mijn visie in het kort en ik ben overtuigd om het ook als werkelijkheid te kunen verkopen!


Als je meer open bent voor discussie inplaats om jouw mening tot dictaat te verheven, zou je veel verder komen in dialoog. [/B]


Wel goeie analyse, lijkt me, maar veel te eng gericht op alleen het geld. Waarvoor je de Nederlandse overheid weer keurig de verantwoordelijkheid kan toeschuiven. Veel te simpel.

Aanvulling: in bepaalde fundamentalistische delen van de moslimgemeenschap krijgen jongemensen van huisuit verschillende zaken met de paplepel ingegoten. Waaronder zijn: een diepgewortelde minachting voor de westerse mens met alle vrijheden die die zich veroorlooft, een ingegoten gevoel van eigen superioriteit tov van niet-gelovigen, e.d.
Dat is het religieuse argument.

Dan hebben we nog de culturele kant van de zaak: laatste onderzoeken wijzen uit de gezinssituatie (zelfs tweede en derde generatie) verre van open staat naar de maatschappij. Denk hierbij alleen al aan het onderzoek van de Cie PaveM waaruit duidelijk blijkt dat het aantal allochtone vrouwen dat de NL taal niet goed beheerst schrikbarend hoog is. En dan heb je het alleen nog maar over de taal ....... Lijkt me redelijk elementair. Als de taal er al niet of onvoldoende is, waar is dan de rest aan de maatschappelijke deelname?
Denk verder aan de onderzoeken van de AIVD.

Tenslotte de cultuur van de geslotenheid. Er vindt veel teveel rugdekking plaats van de extremisten en crimineeltjes door de veel grotere meer liberale groep.


Deze twee, religieus en cultureel, zijn bij mijn weten de hoofdargumenten dat het bij bepaalde groepen binnen de Marokkaanse (en andere) gemeenschappen heel bijzonder fout loopt.

markie555
20-01-05, 13:32
Marokkanen zijn na Antilianen het meest vertegenwoordigd in statistieken. Inderdaad laten ze Turken en Surinamers achter zich. Maar laten we niet vergeten dat Turken en Surinamers in andere misdaadstatistieken uitblinken. Denk daarbij voornamelijk aan zware misdrijven als moord en handel in vrouwen en verdovende middelen. Marokkanen zijn voornamelijk oververtegenwoordigd in statistieken van criminele jongeren.

Kan me voorstellen daardoor dat autochtonen iets krijgen van; ALLE allochtonen eruit!

Maar ik zal het een en ander willen toelichten hoe mijn visie over Marokkaanse criminele jongeren is.

Eerst moeten we de oorzaak zoeken binnen de Marokkaanse gemeenschap. Marokkanen hadden en hebben in steeds mindere mate grote gezinnen die vaak net of onder de bijstandsinkomen zitten. Kleine woningen in comb. met grote gezinnen zorgen voor ervoor dat de kroost naar de straat wordt gedreven. Kinderen zoeken de straat op omdat ze thuis niets te doen hebben of geen plek voor hun zelf hebben.
Op straat worden ze opgevangen door welzijnswerkers(lees oudere jongeren) die als een soort (slechte)voorbeeld fungeren voor de jonge kinderen. Hangjongeren zullen altijd tot bendes gaan vormen. Omdat al gauw de collectieve verveling gaat toeslaan.

Ook zijn veel Marokkaanse gezinnen te arm of financieel te beperkt, om hun dingen voor hun kinderen te kopen. In een samenleving die gestoeld is op consumptie, is voor sommige kinderen wiens ouders niets kunnen vooroorloven, heel vereidelijk om te stelen.

Dit vind ik nou echt de grootste onzin!!! Je kan er ook voor werken toch?
Jij blijft gewoon tegen beter weten in die crimineeltjes verdedigen!

Dan trek ik de vergelijking met de Turkse gemeenschap. Turkse gemeenschap heeft meer organisatie structuur dan de Marokkaanse gemeenschap. Waar Marokkaanse gemeenschap niet verder kan komen met het opzetten van moskeeen en verijdelde buurthuizen, presteert de Turkse gemeenschap veel beter. Voor Turkse jeugd zijn diverse door Turkse gemeenschap opgezette activiteiten en centra`s waar ze terecht kunnen komen. Hierdoor worden de Turkse jeugd buiten de straat gehouden. Maar vergeet ook niet dat de Turkse gemeenschap voornamelijk aan georganiseerde misdaad bezondigd en dat de Turkse jongeren vaak meedraaien.

Over Turken hoor en zie je VEEL minder, zijn gewoon veel beter ingeburgerd, en ook veel slimmer denk ik.

Al Sawt
20-01-05, 20:31
Geplaatst door markie555


Kan me voorstellen daardoor dat autochtonen iets krijgen van; ALLE allochtonen eruit!

Dit vind ik nou echt de grootste onzin!!! Je kan er ook voor werken toch?
Jij blijft gewoon tegen beter weten in die crimineeltjes verdedigen!

Over Turken hoor en zie je VEEL minder, zijn gewoon veel beter ingeburgerd, en ook veel slimmer denk ik. Eerst wil ik je uit mijn hart bedanken dat je de tijd heb genomen, om een inhoudelijke reactie te geven!

Siah
20-01-05, 23:54
Geplaatst door GroteWolf
Wie denken die Marokkaanse crimineeltjes wel dat ze zijn?
[/B]

de burgers . :argwaan:

Al Sawt
21-01-05, 00:08
Geplaatst door nard
Wel goeie analyse, lijkt me, maar veel te eng gericht op alleen het geld. Waarvoor je de Nederlandse overheid weer keurig de verantwoordelijkheid kan toeschuiven. Veel te simpel. Het was een beknopte analyse! En geen wijdomvattend analyse met alle factoren.

Voorts moeten we redelijk redeneren, dat sociale ellende in Nederland voornamelijk door financiele problemen worden veroorzaakt. Want armoede in Nederland is niet erfelijk.


Aanvulling: in bepaalde fundamentalistische delen van de moslimgemeenschap krijgen jongemensen van huisuit verschillende zaken met de paplepel ingegoten. Waaronder zijn: een diepgewortelde minachting voor de westerse mens met alle vrijheden die die zich veroorlooft, een ingegoten gevoel van eigen superioriteit tov van niet-gelovigen, e.d.
Dat is het religieuse argument. Onzin! Jij wilt Islam overal bij betrekken. Als men zich aan religieuze beginselen zouden houden, dan zouden ze nooit in de criminaliteit terecht komen. Voorts gaat criminele gedrag van veel Marokkaanse criminelen hand in hand met alcoholconsumptie en alle andere zaken die door Islam worden verboden.

En als de Marokkaanse criminele jongeren door hun ouders minachting voor Westerlingen is bijgebracht, dan vraag ik me af waarom hun ouders zich nooit aan criminaliteit hebben bezondigd?



Dan hebben we nog de culturele kant van de zaak: laatste onderzoeken wijzen uit de gezinssituatie (zelfs tweede en derde generatie) verre van open staat naar de maatschappij. Denk hierbij alleen al aan het onderzoek van de Cie PaveM waaruit duidelijk blijkt dat het aantal allochtone vrouwen dat de NL taal niet goed beheerst schrikbarend hoog is. En dan heb je het alleen nog maar over de taal ....... Lijkt me redelijk elementair. Als de taal er al niet of onvoldoende is, waar is dan de rest aan de maatschappelijke deelname?Grondig met je eens! En vergeet de culturele traditie van sociale controle van buren. Veel Marokkaanse ouderen leven in waan dat hun kinderen op straat in gaten worden gehouden door derden.

Dan heb je opvoeding die nauwelijks is geëvolueerd en autoritair is.


Tenslotte de cultuur van de geslotenheid. Er vindt veel teveel rugdekking plaats van de extremisten en crimineeltjes door de veel grotere meer liberale groep. Er is geen rugdekking! Maar ik beaam dat bepaalde zaken liever niet worden gezien. Maar dat is stilaan aan het veranderen en veel Marokkanen voornamelijk ouderen beginnen zich intern te roeren.


Deze twee, religieus en cultureel, zijn bij mijn weten de hoofdargumenten dat het bij bepaalde groepen binnen de Marokkaanse (en andere) gemeenschappen heel bijzonder fout loopt. Met cultureel, ja. Met sociale positie, ja. Maar religie speelt geen enkele rol in het ontsporen van Marokkaanse jeugd.

mark61
21-01-05, 00:35
Geplaatst door Al Sawt
Eerst wil ik je uit mijn hart bedanken dat je de tijd heb genomen, om een inhoudelijke reactie te geven!

Sawti, dat je de moeite nog neemt.

Al Sawt
21-01-05, 00:46
Geplaatst door mark61
Sawti, dat je de moeite nog neemt. Ik ben altijd dankbaar als prikkers de moeite nemen als ze op mijn reacties met paar one liners reageren.

Het geeft alleen aan dat ze inhoudelijk niets toe te voegen hebben.

~Panthera~
21-01-05, 00:48
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben altijd dankbaar als prikkers de moeite nemen als ze op mijn reacties met paar one liners reageren.

Het geeft alleen aan dat ze inhoudelijk niets toe te voegen hebben.
---------------

:duim:

Kasper
21-01-05, 00:52
Religie speelt wel degelijk een rol. En dat maakt tegelijk duidelijk dat deze jongeren hun eigen religie verkeerd interpreteren. Of in ieder geval op zo een manier interpreteren dat die botst met de normen en waarden van de nederlandse samenleving.

mark61
21-01-05, 01:22
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben altijd dankbaar als prikkers de moeite nemen als ze op mijn reacties met paar one liners reageren.

Het geeft alleen aan dat ze inhoudelijk niets toe te voegen hebben.

Das waar, dat is ergens ook wel bevredigend. :)

mark61
21-01-05, 01:23
Geplaatst door Kasper
Religie speelt wel degelijk een rol. En dat maakt tegelijk duidelijk dat deze jongeren hun eigen religie verkeerd interpreteren. Of in ieder geval op zo een manier interpreteren dat die botst met de normen en waarden van de nederlandse samenleving.

Als moslim heb je de neiging om onder achteruitrijdende auto's te duiken?

Al Sawt
21-01-05, 01:39
Geplaatst door Kasper
Religie speelt wel degelijk een rol. En dat maakt tegelijk duidelijk dat deze jongeren hun eigen religie verkeerd interpreteren. Of in ieder geval op zo een manier interpreteren dat die botst met de normen en waarden van de nederlandse samenleving. Wil je het staven met argumenten? Of is dat te hoog gegrijpen?

Alfred J. Kwak
21-01-05, 08:08
Geplaatst door Al Sawt
Wil je het staven met argumenten? Of is dat te hoog gegrijpen?

Het woord is 'gegrepen'. Maar goed, zal ik even?
1. de Koran is op zich een mooi boek met een stel solide regels voor een goede levensfilosofie. Echter, net eender als binnen het Christendom zijn er 'religieuze' leiders die menen door een nadere nuancering (lees verdraaiing van feiten) meer macht te kunnen verkrijgen. De filosofie verwordt alsdan tot een dogma dat afgedwongen moet worden.
2. Juist door de alternatieve interpretatie ontstaan zaken als vrouwenbesnijdenis, sharia, onderdrukking van vrouwen, kledingsvoorschriften etc. Kortom een totaal gebrek aan respect voor vrouwen. Als het respect voor mensen al zoek is is het respect voor eigendom natuurlijk al lang verdwenen.
3. Dit door sommige religieuze leiders voorgeschreven gedrag slaat vooral aan bij jongeren die de weg kwijt zijn. Die weg waren ze al kwijt vanwege de door de grote cultuurverschillen verstoorde verhouding met de ouders, die niet of nauwelijks invloed hebben op die jongeren. Verder waren ze die weg al kwijt vanwege het gegeven dat ze in hun kennissenkring met grote regelmaat getuige zijn van het lonende aspect van 'kleine - maar voor het slachtoffer o zo vervelende - criminaliteit'. Nu juist in de moskee (die jongeren zoeken toch een soort van band en thuis) gelijkdenkenden tegen te komen, krijgt het gedrag 'bijna' een legitimering vanuit de Islam.

Let wel, ik stel bijna! Dat wil niet zeggen dat de Islam dergelijk gedrag goedkeurt. Als ik me niet vergis - en dat doe ik zelden - komen de 10 geboden regelijk overeen met de islamitische leefregels en diefstal bijvoorbeeld is daar expliciet in verboden.

In dergelijke omgevingen ontstaan dan enerzijds de adspirant terrorristen en anderzijds de juvenile delinquents.

Tot zover mijn beschouwing. Enne al Sawt, je zou wellicht wat minder tendentieus en arrogant kunnen reageren. Niet iedereen is zo wijs als jij en jij bent niet zo wijs als je denkt. Je wijze van reageren roept meer weerstand op dan je vermoedt.

Alfred J. Kwak
21-01-05, 08:10
Geplaatst door mark61
Als moslim heb je de neiging om onder achteruitrijdende auto's te duiken?

Lijkt me zwaar ongezond. Deze neiging zou echter wel eens gesubsidieerd kunnen worden door extreem rechts. :wink:

GroteWolf
21-01-05, 08:37
Eerst moeten we de oorzaak zoeken binnen de Marokkaanse gemeenschap. Marokkanen hadden en hebben in steeds mindere mate grote gezinnen die vaak net of onder de bijstandsinkomen zitten. Kleine woningen in comb. met grote gezinnen zorgen voor ervoor dat de kroost naar de straat wordt gedreven. Kinderen zoeken de straat op omdat ze thuis niets te doen hebben of geen plek voor hun zelf hebben.
Op straat worden ze opgevangen door welzijnswerkers(lees oudere jongeren) die als een soort (slechte)voorbeeld fungeren voor de jonge kinderen. Hangjongeren zullen altijd tot bendes gaan vormen. Omdat al gauw de collectieve verveling gaat toeslaan.

Ook zijn veel Marokkaanse gezinnen te arm of financieel te beperkt, om hun dingen voor hun kinderen te kopen. In een samenleving die gestoeld is op consumptie, is voor sommige kinderen wiens ouders niets kunnen vooroorloven, heel vereidelijk om te stelen.


Kijk, interessant. We komen ergens. Hier ben ik het niet alleen mee eens, ik heb dit ook eerder gepost.

Jammer dat je mij eerst in een door jouw beperkte levensvisie bepaalde hoek moet zetten om me een antwoord te geven. Dat doe ik bij jou niet. Denk er van wat je wilt.

Maar goed. vanaf dit punt verschillen onze meningen. Ik vind dat Marokkanen eerst maar eens kleinere gezinnen moeten krijgen. Een groot gezin begint bij jezelf. En is het begin van een keten van ellende.

Alfred J. Kwak
21-01-05, 08:54
Geplaatst door GroteWolf
Kijk, interessant. We komen ergens. Hier ben ik het niet alleen mee eens, ik heb dit ook eerder gepost.

Jammer dat je mij eerst in een door jouw beperkte levensvisie bepaalde hoek moet zetten om me een antwoord te geven. Dat doe ik bij jou niet. Denk er van wat je wilt.

Maar goed. vanaf dit punt verschillen onze meningen. Ik vind dat Marokkanen eerst maar eens kleinere gezinnen moeten krijgen. Een groot gezin begint bij jezelf. En is het begin van een keten van ellende.

Uhh er leven wel meer nationaliteiten op of onder bijstandsniveau en toch zie je dergelijke gedrag daar aanzienlijk minder... er zijn ook veel autochtone bijstandsgerechtigden... gedragen die zich zo openlijk crimineel?

mark61
21-01-05, 17:58
Geplaatst door GroteWolf
Maar goed. vanaf dit punt verschillen onze meningen. Ik vind dat Marokkanen eerst maar eens kleinere gezinnen moeten krijgen.

Ze moeten niks, maar het gebeurt al. Kijk om je heen. Of ken je eigenlijk persoonlijk geen Mar. gezinnen?

mark61
21-01-05, 17:59
Geplaatst door Alfred J. Kwak
Uhh er leven wel meer nationaliteiten op of onder bijstandsniveau en toch zie je dergelijke gedrag daar aanzienlijk minder... er zijn ook veel autochtone bijstandsgerechtigden... gedragen

Autochtone bijstandsgezinnen zijn er nauwelijks. Bijstandsmoeders en -alleenstaanden. Veel Mar. gezinnen zijn WAO-gezinnen.

Karin.N
21-01-05, 18:25
Geplaatst door mark61
Autochtone bijstandsgezinnen zijn er nauwelijks. Bijstandsmoeders en -alleenstaanden. Veel Mar. gezinnen zijn WAO-gezinnen.
Of WW, omdat men als marokkaan moeilijker aan de slag komt.

mark61
21-01-05, 18:47
Geplaatst door Karin.N
Of WW, omdat men als marokkaan moeilijker aan de slag komt.

Maar dat houdt al snel op.

Karin.N
21-01-05, 19:03
Geplaatst door mark61
Maar dat houdt al snel op.

Helaas wel, korte ww uitkering kan goed uitpakken, er zijn echter mensen die bij sollicitaties bijna standaard niet in aanmerking komen.

Testje gedaan met een werkloze marokkaanse man, diverse sollicitaties gestuurd, exact dezelfde brieven en c.v's meegezonden. De Nederlandse afzender werd van de 20 brieven 9 keer uitgenodigd, de
Marokkaanse man 0 keer.

Triest, maar waar :moe:

Rabi'ah.
21-01-05, 19:05
Geplaatst door Karin.N
Helaas wel, korte ww uitkering kan goed uitpakken, er zijn echter mensen die bij sollicitaties bijna standaard niet in aanmerking komen.

Testje gedaan met een werkloze marokkaanse man, diverse sollicitaties gestuurd, exact dezelfde brieven en c.v's meegezonden. De Nederlandse afzender werd van de 20 brieven 9 keer uitgenodigd, de
Marokkaanse man 0 keer.

Triest, maar waar :moe:

Inderdaad. :moe:

Al Sawt
21-01-05, 21:11
Geplaatst door GroteWolf
Kijk, interessant. We komen ergens. Hier ben ik het niet alleen mee eens, ik heb dit ook eerder gepost.
Jammer dat je mij eerst in een door jouw beperkte levensvisie bepaalde hoek moet zetten om me een antwoord te geven. Dat doe ik bij jou niet. Denk er van wat je wilt. Jouw manier van stelling iname is op z`n zachts gezegd, ongefundeerd. Het uiten van halve waarheden en leugens(zoals Marokkanen stelen nooit bij Marokkanen), is niet alleen ongefundeerd maar is ook nog eens stemmingsmakerij.


Maar goed. vanaf dit punt verschillen onze meningen..Is niet erg! Ik ben niet actief op Maroc.nl om gelijkgestemden te ontmoeten.


Ik vind dat Marokkanen eerst maar eens kleinere gezinnen moeten krijgen. Een groot gezin begint bij jezelf. En is het begin van een keten van ellende Wederom uit je ongefundeerde mening.

Marokkanen van 2e en 3e generatie nemen steeds minder kinderen. En dat is vaak door CBS gepubliceerd.

Al Sawt
21-01-05, 22:19
Geplaatst door Alfred J. Kwak
Het woord is 'gegrepen'. Maar goed, zal ik even?Ga je gang!


1. de Koran is op zich een mooi boek met een stel solide regels voor een goede levensfilosofie. Echter, net eender als binnen het Christendom zijn er 'religieuze' leiders die menen door een nadere nuancering (lees verdraaiing van feiten) meer macht te kunnen verkrijgen. De filosofie verwordt alsdan tot een dogma dat afgedwongen moet worden.



2. Juist door de alternatieve interpretatie ontstaan zaken als vrouwenbesnijdenis, sharia, onderdrukking van vrouwen, kledingsvoorschriften etc. Kortom een totaal gebrek aan respect voor vrouwen..Onzin!
Zaken als vrouwenbesnijdenis en kledingsvoorschriften voor vrouwen zijn vaak cultureel en geografisch bepaald en niet religiues. Vrouwenbesnijdenis word door zowel Christenen, Joden, animisten en Moslims gepraktiseerd en heeft niets en dan niets te maken met Islam.

Uiteraard dienen mannen en vrouwen volgens de Islam zich te kleden op een zedelijke manier. Alleen gezichten en handen mogen te zien zijn. Maar is dat onderdrukkend? Nee! Vrouwen hebben binnen de Islam veel ruimte om zich te emaniciperen dan dat het geval is. Maar de emanicipatie word door economische en sociale omstandigheden tegen gewerkt. Een samenleving dat door werkloosheid, armoede en lage onderwijsgraad geteisterd word is het voor de hand liggend dat vrouwen de gelag betalen!

Daardoor raken veel vrouwen uitgesloten van de samenleving en worden door marginalisatie getroffen.

En in een dergelijke samenleving, wordt een religie vaak gekaapt.
Want mensen met een lage opleidingsgraad gaan hun manier van leven vaak kopelen aan een godsdienstige (Islamitische) leer en denken dat ze juist handelen. Hierdoor word een mentaliteit in leven geroepen en in stand gehouden. In veel Islamitische landen zijn genoeg schrifgeleerden met een uitlopende interpretaties, die tegen vrouwenonderdrukking ageren.

Zo heeft Marokko een wetgeving ingevoerd die de positie van vrouwen moet verbeteren. Maar zonder hervormingen en verbetering op sociale en economisch vlak, blijft die wet een dode letter!

Marokkaanse migranten die in jaren 60 en 70 naar Ned. zijn gekomen, hebben hun manier van leven meegenomen en in Nederland gepraktiseerd. Helaas in sommige gevallen behoort daarbij vrouwenonderdrukking. Maar er is een omwenteling van denken aan de gang binnend de Marokkaanse gemeenschap in Nederland. Puur omdat de scholingsgraad en economische positie beter op wordt.

Als het respect voor mensen al zoek is is het respect voor eigendom natuurlijk al lang verdwenenDus elke moslim is in jouw ogen een potentiele crimineel?

Ik ga op paar zaken inhaken!

3. Dit door sommige religieuse leiders voorgeschreven gedrag slaat vooral aan bij jongeren die de weg kwijt zijn.Kan je komen met concrete voorbeelden van voorgeschrijven gedrag die criminaliteit zou bevorderen of motieveren?




Die weg waren ze al kwijt vanwege de door de grote cultuurverschillen verstoorde verhouding met de ouders, die niet of nauwelijks invloed hebben op die jongeren. Vreemd dat er geen cultuurverschil bestaat tussen een jeugdcrimineel en een import imam?



waren ze die weg al kwijt vanwege het gegeven dat ze in hun kennissenkring met grote regelmaat getuige zijn van het lonende aspect van 'kleine - maar voor het slachtoffer o zo vervelende - criminaliteit'. Nu juist in de moskee (die jongeren zoeken toch een soort van band en thuis) gelijkdenkenden tegen te komen, krijgt het gedrag 'bijna' een legitimering vanuit de Islam. Moskeebezoek in Nederland toont steeds een eenzijdige stroom van bezoekers. Leeftijd van bezoekers word steeds hoger en veel jongeren laten het steeds afweten. En hoe is het mogelijk dat die jongeren vatbaar worden van religieuse leiders en anderzijds overmatig alcohol consumperen, luisteren naar Westerse muziek en straatkleden ? Dat valt niet echt te rijmen met de ethiek van religieuse leiders?



Let wel, ik stel bijna! Dat wil niet zeggen dat de Islam dergelijk gedrag goedkeurt. Als ik me niet vergis - en dat doe ik zelden - komen de 10 geboden regelijk overeen met de islamitische leefregels en diefstal bijvoorbeeld is daar expliciet in verboden. Je suggereert het wel, maar je kan het niet hardmaken.


In dergelijke omgevingen ontstaan dan enerzijds de adspirant terrorristen en anderzijds de juvenile delinquents. Je neemt zware woorden in je mond! Geheel geredeneert op geen enkel basis van kennis. Jouw redenatie is niets anders dan jouw kijk op een gemeenschap die totaal onbekend voor jou is.



Tot zover mijn beschouwing. Enne al Sawt, je zou wellicht wat minder tendentieus en arrogant kunnen reageren. Arrogantie is kenmerkend voor mijn persoonlijkheid!
Tendentieus manier van reageren is een machtige wapen, om mensen in een hoek te dwingen en te ontmaskeren!


Niet iedereen is zo wijs als jij en jij bent niet zo wijs als je denkt. Helaas wel! Een prikker die mijn kennis op gebied van Islamitische wereld en gemeenschap en daarbij horende problematie overtreft, die moet ik nog tegenkomen!


Je wijze van reageren roept meer weerstand op dan je vermoedt. Mijn wijze van raegeren is puur gesneden op maat. Ik reageer wisselend op verschillende prikkers en niet in algemeenheid. Ik laat prikkers de juiste maat schoenen aanpassen.

mark61
21-01-05, 23:40
Geplaatst door Karin.N
Triest, maar waar :moe:

Ik weet het. Nou de rest van NL nog.

Al Sawt
24-01-05, 13:40
Graag wil ik mij richten tot mijn medeprikkers Grote Wolf, Seneca, Alfred J. Kwak, Markie555 en Kasper!

Ik heb met jullie gediscussieerd en kwam tot grote persoonlijke ontzetting, dat jullie nauwelijks opgewassen waren tegen mijn argumenten. Jullie lieten het massaal afweten om jullie beweringen te verdedigen!

In de discussie was ik vaak arrogant, tendieus en hoogmoedig! Maar het was succesvol, om jullie arrogantie en onwetendheid af te straffen!

Alfred J. Kwak
25-01-05, 11:18
Geplaatst door Al Sawt
Graag wil ik mij richten tot mijn medeprikkers Grote Wolf, Seneca, Alfred J. Kwak, Markie555 en Kasper!

Ik heb met jullie gediscussieerd en kwam tot grote persoonlijke ontzetting, dat jullie nauwelijks opgewassen waren tegen mijn argumenten. Jullie lieten het massaal afweten om jullie beweringen te verdedigen!

In de discussie was ik vaak arrogant, tendieus en hoogmoedig! Maar het was succesvol, om jullie arrogantie en onwetendheid af te straffen!

Je discussieert niet, je poneert tegenstrijdige stellingen zonder enige onderbouwing. Je leest verder heel slecht, je probeert mij te overtuigen van mijn ongelijk door mijn stelling naar mij toe te verdedigen...
Je blijft jezelf als wijste jongetje van de klas zien, doch je miskent de ervaringen van anderen terzake. Sterker, je hebt geen idee van de wijsheid waarmee anderen je weer op het juiste spoor willen zetten.

En jij vind het vervolgens in de toekomst vreemd dat je met deze houding geen werk kunt vinden respectievelijk behouden.... het ga je goed maar als je eens in de gelegenheid bent zou een cursus sociale vaardigheden je wel eens kunnen verrijken.

GroteWolf
25-01-05, 13:14
Graag wil ik mij richten tot mijn medeprikkers Grote Wolf, Seneca, Alfred J. Kwak, Markie555 en Kasper!

Ik heb met jullie gediscussieerd en kwam tot grote persoonlijke ontzetting, dat jullie nauwelijks opgewassen waren tegen mijn argumenten. Jullie lieten het massaal afweten om jullie beweringen te verdedigen!

In de discussie was ik vaak arrogant, tendieus en hoogmoedig! Maar het was succesvol, om jullie arrogantie en onwetendheid af te straffen!


Al Sawt, na een aantal jaar prikken op Maroc.nl ben je op het taalgebruik van een soort Al Zawahiri uitgekomen. Jammer hoor. Maar natuurlijk, er is sprake van een grootse zege van een moedig en intelligent Moslim-strijder op een overmacht aan domme Koefaar.

GroteWolf
25-01-05, 13:23
Ze moeten niks, maar het gebeurt al. Kijk om je heen. Of ken je eigenlijk persoonlijk geen Mar. gezinnen?

Jawel (maar geen asociale).

Nu nog gewoon trouwen met iemand die je kent van de straat, werk of school. Of de club.

Al Sawt
25-01-05, 13:33
Geplaatst door Alfred J. Kwak
Je discussieert niet, je poneert tegenstrijdige stellingen zonder enige onderbouwing. Je leest verder heel slecht, je probeert mij te overtuigen van mijn ongelijk door mijn stelling naar mij toe te verdedigen...Onzin! Ik steek heel veel tijd in het bestuderen van stellingen die door mijn discussie oponenten worden aangevoerd. Voorts vind ik mijn stellingen heel goed onderbouwd. Wie het tegendeel beweert en vervolgens niet instaat is om het ook te bekrachten, laat duidelijk merken dat ie geen inhoudelijk argumentatie kan aanvoeren.

Dan heb ik ook nog eens duidelijk uitgelegd waarom de bewering; Islam als oorzaak van criminele gedrag van Marok. jongens, niet klopt!



Je blijft jezelf als wijste jongetje van de klas zien, doch je miskent de ervaringen van anderen terzake. Ik misken niets. Sterker nog, ik heb begrip getoont voor frustraties van Grote Wolf en heb ook mee genomen in mijn reactie op hem.

Maar als bepaalde individuen vanuit vooroordelen louter borrelpraatjes gaan verkondigen, wie ben ik dan om die borrelpraatjes onderuit te halen?



Sterker, je hebt geen idee van de wijsheid waarmee anderen je weer op het juiste spoor willen zetten.En jij vind het vervolgens in de toekomst vreemd dat je met deze houding geen werk kunt vinden respectievelijk behouden.... Och, meneer gaat discriminatie op arbeidsmark koppelen aan mijn persoon en mijn manier van discussieren! Je weet niets van mij af en vooral wat mijn dagelijkse bezigheden zijn.


het ga je goed maar als je eens in de gelegenheid bent zou een cursus sociale vaardigheden je wel eens kunnen verrijken Ik ben dankzij mijn opleidingsachtergrond geschoold in sociale en communicatieve vaardigheden! Die komen mij vaak van pas. Vooral op Maroc.nl! Dankzij die vaardigheden ben ik in staat om iedere prikker als een aparte individu te zien en hun op een gepaste en voornamelijk juiste manier te bejegenen.

mark61
25-01-05, 13:37
Geplaatst door Alfred J. Kwak
Je discussieert niet, je poneert tegenstrijdige stellingen zonder enige onderbouwing. ...

Volgens mij heb je niet zo goed gelezen. Je moet van heeeel goeden huize komen om Al Sawt op argumenten te verslaan.

markie222
25-01-05, 13:37
[

Och, meneer gaat discriminatie op arbeidsmark koppelen aan mijn persoon en mijn manier van discussieren! Je weet niets van mij af en vooral wat mijn dagelijkse bezigheden zijn.



Gewoon gezonde belangstelling, maar wat zijn je dagelijkse bezigheden dan?

Al Sawt
25-01-05, 13:40
Geplaatst door GroteWolf
Al Sawt, na een aantal jaar prikken op Maroc.nl ben je op het taalgebruik van een soort Al Zawahiri uitgekomen. Jammer hoor. Maar natuurlijk, er is sprake van een grootse zege van een moedig en intelligent Moslim-strijder op een overmacht aan domme Koefaar. Tja, Grote Wolf.

Het is echt iets voor jou om jouw onmacht op gebied van discussieren te verbloemen door complexe en off topic persoonlijkheden en gebeurtenissen bij te halen. Door telkens personen als Al Zawahiri, OBL en ideologien als Wahabisme bij te slepen en te koppelen aan de Nederlandse situatie en jezelf de titel koefar aan te meten, laat je duidelijk merken dat je geen haar verschilt met mensen als Zawahiri en OBL in het bejegenen van mensen met een andere wijze van denken.


Vanaf nu ga deze goyim al jouw reacties doornemen en op in hakken en dat geheel in lijn met liberale democratische waarden!

Al Sawt
25-01-05, 13:41
Geplaatst door markie222
[

Och, meneer gaat discriminatie op arbeidsmark koppelen aan mijn persoon en mijn manier van discussieren! Je weet niets van mij af en vooral wat mijn dagelijkse bezigheden zijn.



Gewoon gezonde belangstelling, maar wat zijn je dagelijkse bezigheden dan? Ik studeer en verricht zowel betaald als onbetaald werkzaamheden!

markie222
25-01-05, 13:50
Geplaatst door Al Sawt
Ik studeer en verricht zowel betaald als onbetaald werkzaamheden!

Wat wil je dan gaan doen als je uitgestudeerd ben?

GroteWolf
25-01-05, 14:52
Vanaf nu ga deze goyim al jouw reacties doornemen en op in hakken en dat geheel in lijn met liberale democratische waarden!

Ik zou gewoon lekker wat peterselie en ui gaan hakken en een mooi gerecht voor mezelf klaarmaken. En daarna afstuderen (heb ik al gedaan).

Want het blijft toch hetzelfde: Aaan ons ligt het niet, wij doen alles goed, het is alleen maar goed wat we doen en als het niet goed is komt het ergens anders door, meestal door jullie. Bovendien is het niet zo want de pers liegt altijd over ons en is met een hetze bezig. (ja, wij/zij denken is universeel)

Maar dat wist ik al. Of...heb je iets nieuws?

contradictio
25-01-05, 15:42
effe tussendoor....

niemand bezit de absolute waarheid

het wij en zij denken kan misschien wel universeel zijn maar

7:189. Hij is het, Die u uit een enkele ziel heeft geschapen en daaruit haar gade maakte, opdat deze troost in haar mocht vinden. En nadat hij haar bekend heeft, draagt zij een lichte last en gaat er mede rond. En wanneer deze zwaar wordt, bidden zij beiden tot Allah hun Heer: "Als Gij ons een goed kind geeft, zullen wij zeker tot de dankbaren behoren."


49:13O, mensdom! Wij hebben u uit man en vrouw geschapen en Wij hebben u tot volkeren en stammen gemaakt, opdat gij elkander moogt kennen. Voorzeker, de godvruchtigste onder u is de eerwaardigste bij Allah. Voorwaar, Allah is Alwetend, Alkennend.

Al Sawt
25-01-05, 15:53
Geplaatst door GroteWolf
Ik zou gewoon lekker wat peterselie en ui gaan hakken en een mooi gerecht voor mezelf klaarmaken. En daarna afstuderen (heb ik al gedaan).

Want het blijft toch hetzelfde: Aaan ons ligt het niet, wij doen alles goed, het is alleen maar goed wat we doen en als het niet goed is komt het ergens anders door, meestal door jullie. Bovendien is het niet zo want de pers liegt altijd over ons en is met een hetze bezig. (ja, wij/zij denken is universeel) Jouw reactie worden steeds ontluisterender en laten duidelijk blijken, dat je nauwelijks iets zinvol kan plaatsen. Des te meer reden om wantrouwig te zijn dat je afgestudeerd bent.

Maar goed GW,

Ik had je nooit hoog ingeschat en mijn gevoel werd voortdurend versterkt door jouw ten toon gestelde capaciteit of beter gezegd tekort aan.


Maar dat wist ik al. Of...heb je iets nieuws? Voor mensen die oogkleppen op dragen, heb ik nauwelijks wat nieuws.

Je doet trouwens wel eer aan jouw onderschrift! Dat mag gezegd worden!

stevie
25-01-05, 17:37
Geplaatst door markie222
Wat wil je dan gaan doen als je uitgestudeerd ben?

OPNIEUW BEGINNEN :kotsen2: :kotsen2: :kotsen2:

Alfred J. Kwak
26-01-05, 11:52
Geplaatst door mark61
Volgens mij heb je niet zo goed gelezen. Je moet van heeeel goeden huize komen om Al Sawt op argumenten te verslaan.

kleine correctie, je moet van heeeel goede huize komen om al Zawajhiri te kunnen overtuigen, cq. tot het inzicht te laten komen, dat hij is verslagen. ik heb dan ook geen enkele zin meer om met deze zelfbenoemde professor met het iq van een doperwt verder te praten. immers het enige wat hij doet is een stelling verdraaien en vervolgens zijn eigen, want verdraaide, stelling te weerleggen met als enig doel een pseudowijsheid uit te stralen waarbij een racistische ondertoon niet ontbreekt. hij ontbeert tevens iedere vorm van respect voor de mening van anderen en zeker voor de mening van nederlanders, die bepaald niet allen anti marokkaan zijn of racistisch for that matter.

al zaad moet maar eens een poosje 'bestuderen' of zijn 'achtergrond en opleiding' wel zijn voltooid en in de praktijk gebracht. het ligt me voorin de mond om te zeggen: wat een arrogante ..... maar zelfs dat is teveel eer.

Abelone
26-01-05, 12:19
Geplaatst door Al Sawt
Het is echt iets voor jou om jouw onmacht op gebied van discussieren te verbloemen door complexe en off topic persoonlijkheden en gebeurtenissen bij te halen. Door telkens personen als Al Zawahiri, OBL en ideologien als Wahabisme bij te slepen en te koppelen aan de Nederlandse situatie en jezelf de titel koefar aan te meten, laat je duidelijk merken dat je geen haar verschilt met mensen als Zawahiri en OBL in het bejegenen van mensen met een andere wijze van denken.


Nou ja! En dat zegt de man die letterlijk bij zowat elke thread WO2 erbij sleept omdat ie niks anders meer weet te zeggen. Sjonge jonge.

Al Sawt
26-01-05, 13:13
Geplaatst door Abelone
Nou ja! En dat zegt de man die letterlijk bij zowat elke thread WO2 erbij sleept omdat ie niks anders meer weet te zeggen. Sjonge jonge. Kan je alvast de threads opnoemen waar ik WO2 pas en te onpas heb bij gehaald?

Al Sawt
26-01-05, 13:23
kleine correctie, je moet van heeeel goede huize komen om al Zawajhiri te kunnen overtuigen, cq. tot het inzicht te laten komen, dat hij is verslagen. ik heb dan ook geen enkele zin meer om met deze zelfbenoemde professor met het iq van een doperwt verder te praten. immers het enige wat hij doet is een stelling verdraaien en vervolgens zijn eigen, want verdraaide, stelling te weerleggen met als enig doel een pseudowijsheid uit te stralen Tja, ik heb echter wel de wijsheid in pacht, om alleen te discussieren over zaken waar ik verstand over heb. Misschien moet je daar voorbeeld van nemen!

Voor iemand die nauwelijks kwam met een al te snugger opmerking of argument is het heel vreemd om mij van een lage IQ te beschuldigen!


waarbij een racistische ondertoon niet ontbreekt. hij ontbeert tevens iedere vorm van respect voor de mening van anderen en zeker voor de mening van nederlanders, die bepaald niet allen anti marokkaan zijn of racistisch for that matter Ik heb nergens beweerd dat iemand racistisch is! Ik heb zelf begrip getoont voor GW`s frustraties.

Ik heb voor niemand respect die op basis van bekrompenheid en onderbuikgevoelens zit te discussieren! Ongeacht hun afkomst! Ik heb zat respect voor groot aantal autochtone en allochtone prikkers op Maroc.nl. Helaas is het een selecte groepje!




al zaad moet maar eens een poosje 'bestuderen' of zijn 'achtergrond en opleiding' wel zijn voltooid en in de praktijk gebracht. het ligt me voorin de mond om te zeggen: wat een arrogante ..... maar zelfs dat is teveel eer. Arrogantie is naar mijn gevoel een deugd! Het feit dat ik mijn opleiding niet hebt voltooid, vormt geen aanslag op mijn capaciteit. Sterker nog; om te studeren heb je een zekere vorm van capaciteit nodig.


Jouw aanval op mijn persoonlijkheid, ontbloot duidelijk jouw manco om een inhoudelijk discussie te voeren!

Maar Alfred, ik hoop dat je vaker ons gaat vereren met een bezoek!

Alfred J. Kwak
26-01-05, 13:39
Geplaatst door Al Sawt
Tja, ik heb echter wel de wijsheid in pacht, om alleen te discussieren over zaken waar ik verstand over heb. Misschien moet je daar voorbeeld van nemen!

Als jij alleen zou discuzeuren over zaken waar je verstand van hebt zou jij hier wel eens heel stil kunnen worden :gniffel:


Geplaatst door Al Sawt
Voor iemand die nauwelijks kwam met een al te snugger opmerking of argument is het heel vreemd om mij van een lage IQ te beschuldigen!

allereerst maar even 2 taalvaudjes: het is snuggere opmerking en een laag iq.
de omstandigheid dat jij in de door mij gereleveerde teksten geen intelligentie hebt herkend zegt meer over jou dan over mijn tekstjes.


Geplaatst door Al Sawt
Ik heb nergens beweerd dat iemand racistisch is! Ik heb zelf begrip getoont voor GW`s frustraties.

Ik heb voor niemand respect die op basis van bekrompenheid en onderbuikgevoelens zit te discussieren! Ongeacht hun afkomst! Ik heb zat respect voor groot aantal autochtone en allochtone prikkers op Maroc.nl. Helaas is het een selecte groepje!

lezen is overduidelijk een vak dat je nog niet hebt geleerd. ik stelde dat JOUW ondertoon racistisch is van aard (wellicht heb je daarom begrip voor de 'frustratie' die je bij anderen meent te herkennen). je daaropvolgende tekst geeft aan dat je dus geen respect voor jezelf hebt....enne, het is select (zonder extra e) groepje.


Geplaatst door Al Sawt
Arrogantie is naar mijn gevoel een deugd! Het feit dat ik mijn opleiding niet hebt voltooid, vormt geen aanslag op mijn capaciteit. Sterker nog; om te studeren heb je een zekere vorm van capaciteit.

arrogantie is een vorm van zelfoverschatting. als zulks een deugd is voor jou is een goed gesprek met jezelf (lees psycholoog) wellicht noodzakelijk. het al dan niet voltooien van een opleiding zegt niets over iq of capaciteiten, als je dit beoogt te stellen heb je gelijk. de daaropvolgende zin echter begrijp ik niet, zou je die kunnen uitleggen als je hem zelf nog snapt tenminste? studie aan een universiteit vereist vooral doorzettingsvermogen alsmede een redelijke mate van intelligentie. ik kan het weten, ik heb 3 studies voltooid.


Geplaatst door Al Sawt

Jouw aanval op mijn persoonlijkheid, ontbloot duidelijk jouw manco om een inhoudelijk discussie te voeren!

beste kerel, ik val jouw persoonlijkHEID niet aan maar jouw persoon. dit omdat nmm duidelijk is dat je niet discussieert met als oogmerkt een gezamenlijk gedragen visie te vinden doch uitsluitend om te polariseren. inhoudelijke discussies zijn prachtig, echter begin jij mij als eerste te beschuldigen van ondeskundigheid, onwetendheid etc. en jezelf te afficheren als de alwetende. helaas is dat laatste absoluut het gevolg van een totaal verkeerd zelfbeeld. het is dus niet mijn persoon die niet inhoudelijk zou kunnen discussieren, jij bent degene met een manco.



Geplaatst door Al Sawt
Maar Alfred, ik hoop dat je vaker ons gaat vereren met een bezoek!

zoals je wilt. alleen vereer ik deze site met een bezoek. of ik jou nog vaak de eer wil aandoen van een discussie is nog maar de vraag.

als je verder nog iets zinnigs te melden hebt, be my guest en zo niet, hou je dan aan regel 1: zwijgen als kletsen zwetsen wordt.

Al Sawt
29-01-05, 23:32
Geplaatst door Alfred J. Kwak
Als jij alleen zou discuzeuren over zaken waar je verstand van hebt zou jij hier wel eens heel stil kunnen worden :gniffel:
Hoe moet ik deze opmerking zien, als leedvermaak, sarcasme of zwaktebod?



allereerst maar even 2 taalvaudjes: het is snuggere opmerking en een laag iq. Ok!
Bedankt voor jouw correctie!



de omstandigheid dat jij in de door mij gereleveerde teksten geen intelligentie hebt herkend zegt meer over jou dan over mijn tekstjes. Jouw teksten hebben nauwelijks wat inhoudelijk toegegevoegd aan jouw bewering over de Islam als oorzaak van criminele gedrag van Marokkaanse jongeren.

Jouw argumenten hielden nauwelijks stand, omdat ik ze met steekhoudende argumenten om ver heb geworpen.

Het is echter ontluisterend om te lezen, hoe jij in je eigen waarheid blijft geloven.


lezen is overduidelijk een vak dat je nog niet hebt geleerd. ik stelde dat JOUW ondertoon racistisch is van aard (wellicht heb je daarom begrip voor de 'frustratie' die je bij anderen meent te herkennen). je daaropvolgende tekst geeft aan dat je dus geen respect voor jezelf hebt....enne, het is select (zonder extra e) groepje.

Jouw beschuldigingen van racisme doen mij niets! Ongefundeerde beledigingen en beschuldigingen aan mijn persoon zie ik zelf als een compliment.


arrogantie is een vorm van zelfoverschatting. als zulks een deugd is voor jou is een goed gesprek met jezelf (lees psycholoog) wellicht noodzakelijk. Bedankt voor je tip! Ik neem het van harte en ik zal er over na denken!


het al dan niet voltooien van een opleiding zegt niets over iq of capaciteiten, als je dit beoogt te stellen heb je gelijk. de daaropvolgende zin echter begrijp ik niet, zou je die kunnen uitleggen als je hem zelf nog snapt tenminste? studie aan een universiteit vereist vooral doorzettingsvermogen alsmede een redelijke mate van intelligentie. ik kan het weten, ik heb 3 studies voltooid.
Mag ik jou hierbij feliciteren!





beste kerel, ik val jouw persoonlijkHEID niet aan maar jouw persoon. dit omdat nmm duidelijk is dat je niet discussieert met als oogmerkt een gezamenlijk gedragen visie te vinden doch uitsluitend om te polariseren. inhoudelijke discussies zijn prachtig, Ik wil je gelijk geven. Maar helaas liggen de feiten anders. De topic starter startte een topic, om ongenuanceerd uit de hoek te komen. Ik heb echter mijn verantwoordelijkheden opgekapt en hem met succes terug gewijzen naar zijn plaats.

Als G.Wolf met een open topic kwam met een pragmatische benadering, dan was de toon van discussie heel anders. Misschien zelf constructiever.

Maar GW koos voor een harde koers. Helaas voor hem liep hij stuk op mijn harde reactie.


Jij koos de kant van GW en automatisch de confrontatie. Als je neutraal had opgesteld dan hadden we tot een constructieve dialoog kunnen komen. Maar helaas!

echter begin jij mij als eerste te beschuldigen van ondeskundigheid, onwetendheid etc. en jezelf te afficheren als de alwetende. helaas is dat laatste absoluut het gevolg van een totaal verkeerd zelfbeeld. het is dus niet mijn persoon die niet inhoudelijk zou kunnen discussieren, jij bent degene met een manco. Mijn beschuldigen over jouw ondeskundigheid en onwetendheid, hadden puur betrekking op de behandelende materie. Het was niet in algemene zin bedoeld! Daarom geef ik je de advies; om voortaan alleen te beperken tot zaken waar je verstand van hebt.



zoals je wilt. alleen vereer ik deze site met een bezoek. of ik jou nog vaak de eer wil aandoen van een discussie is nog maar de vraag. Dat zou spijtig zijn. Want ik sta altijd open voor discussie met alles en iedereen en dat ondanks mijn vermeende racisme!


als je verder nog iets zinnigs te melden hebt, be my guest en zo niet, hou je dan aan regel 1: zwijgen als kletsen zwetsen wordt. Het is tamelijk amusant om te lezen hoe je eigen falen verpakt hebt in een leugenachtig omhulsel.

Mag ik voor herennering melden; dat jij de gene was die nauwelijks zinvol te melden had in de discussie! Dus hou jezelf niet voor gek.

Alfred J. Kwak
30-01-05, 09:14
Geplaatst door Al Sawt
Hoe moet ik deze opmerking zien, als leedvermaak, sarcasme of zwaktebod?

Ok!
Bedankt voor jouw correctie!

Jouw teksten hebben nauwelijks wat inhoudelijk toegegevoegd aan jouw bewering over de Islam als oorzaak van criminele gedrag van Marokkaanse jongeren.

Jouw argumenten hielden nauwelijks stand, omdat ik ze met steekhoudende argumenten om ver heb geworpen.

Het is echter ontluisterend om te lezen, hoe jij in je eigen waarheid blijft geloven.

Jouw beschuldigingen van racisme doen mij niets! Ongefundeerde beledigingen en beschuldigingen aan mijn persoon zie ik zelf als een compliment.

Bedankt voor je tip! Ik neem het van harte en ik zal er over na denken!


Mag ik jou hierbij feliciteren!




Ik wil je gelijk geven. Maar helaas liggen de feiten anders. De topic starter startte een topic, om ongenuanceerd uit de hoek te komen. Ik heb echter mijn verantwoordelijkheden opgekapt en hem met succes terug gewijzen naar zijn plaats.

Als G.Wolf met een open topic kwam met een pragmatische benadering, dan was de toon van discussie heel anders. Misschien zelf constructiever.

Maar GW koos voor een harde koers. Helaas voor hem liep hij stuk op mijn harde reactie.


Jij koos de kant van GW en automatisch de confrontatie. Als je neutraal had opgesteld dan hadden we tot een constructieve dialoog kunnen komen. Maar helaas!
Mijn beschuldigen over jouw ondeskundigheid en onwetendheid, hadden puur betrekking op de behandelende materie. Het was niet in algemene zin bedoeld! Daarom geef ik je de advies; om voortaan alleen te beperken tot zaken waar je verstand van hebt.

Dat zou spijtig zijn. Want ik sta altijd open voor discussie met alles en iedereen en dat ondanks mijn vermeende racisme!
Het is tamelijk amusant om te lezen hoe je eigen falen verpakt hebt in een leugenachtig omhulsel.

Mag ik voor herennering melden; dat jij de gene was die nauwelijks zinvol te melden had in de discussie! Dus hou jezelf niet voor gek.

:slapen:

moeilijk he? eenieder met respect tegemoet te treden? moeilijk he? om in te zien dat je te hard van stapel bent gelopen? moeilijk he? om toe te geven dat je ongelijk hebt....geeft niet hoor, komt wel goed.