PDA

Bekijk Volledige Versie : Via straatventerij (da`wa) rukt Fundie-islam snel op in Amsterdam



Ron Haleber
18-01-05, 11:56
Via straatventerij (da`wa) rukt Fundie-islam snel op in Amsterdam

Mijn vriend Martin doet op zijn website verslag over het oprukkend 'alledaags' fundamentalisme in de straten van Amsterdam. Deze straatpredikers verdienen zeker onze aandacht. De boodschap wordt net als bij Evangelische christenen en Jehova's (nog) op vreedzame wijze verkondigd.

Maar het is duidelijk welke rampen van Armageddon de Amsterdammers te wachten staat indien zij niet aan deze da`wa-oproep zulen beantwoorden! Gelukkig zal Allah deze ongelovigen nog op gepaste wijze aan De Vuur herinneren - alvorens zij daarin met hun stad definitief zullen verdwijnen als eertijds Sodom... :huil:



Onze Bil@l is nog niet gesignaleerd om met zijn Leger des Heils van Selefies tegenwicht te bieden aan de zijns inziens Hizb-ut-tahrir-ketterijen - waarvoor hij ons hier op advies der AIVD al meermaals heeft gewaarschuwd! :dood:

Het zou dus nuttig zijn als Bil@l met slaande trom en rinkelbel op onze markten verschijnt om onze stadsbewoners op deze verderfelijke dwaalleren te wijzen en aan hen de enige ware Islam der Saoedies te prediken.


Bij Bil@l - dat weten wij op Maroc.NL maar al te goed - is de redding van het decadente Amsterdam tenminste nog in goede handen! :wohaa:


Jihad in Bos en Lommer


Zeeburg, 17 januari 2004 - Onlangs was ik in Bos en Lommer, een wijk in Amsterdam West, met een winkelcentrum, kraampjes, hier en daar een florerende zaak, een vernieuwingsgebied van onze overheden, de gemeente en de woningbouwvereniging, de AWV, er is ook daar een sloop- en nieuwbouwproces aan de gang.

Ik ging op pad met mijn vader, die daar woont in een bejaardencentrum, en zijn schoonzuster. Even naar het winkelcentrum. Bovengronds de stalletjes van de multiculturele markt, ondergronds de Albert Heijn en de Vomar, daarnaast nog een parkeergarage. Ook konden we daar haringen kopen, vijf voor vijf euro.
Een heerlijke mengelmoes dus. Veel hoofddoekjes, maar ook nog hier en daar een wit gezicht.

De colporteur van de "Jihad" verhalen was niet echt genegen zijn handel aan ons, Hollanders, te slijten. Zijn stickers waren bedoeld voor Allochtonen, Turken met name, gezien de tekst, en ook Marokkanen vanwege de vertaling. Voor tachtig procent ging men gretig in op zijn verhaal.

Een fraaie sticker dat wel, glossy, de kalender voor het jaar 2005, voor de verandering zelfs geen moslimjaartelling - zelfs geen joodse, maar 2005, met de K'aaba in Mekka, en de Al Aqsa Moskee in Jerusalem prominent aanwezig, maar ook met een aantal verwijzingen naar opruiende Islamitische website's.

http://www.zeeburgnieuws.nl/images/al_aqsa_370.jpg

De aangepaste moderne kalender 2005 die de Amsterdammers van harte wordt aanbevolen!

Wij Hollanders werden op dat Amsterdamse Bos en Lommerplein tegelijk met korancitaten om de oren geslagen: "Wie daarna nog ongelovig zijn, dat zijn de verdorvenen."
En vervolgens, als de politiek het laat afweten, "(dan zal) de Khilafah", de gemeenschap van de Sharia, Allah's wet op aarde, "ook voor hen die niet willen, (op aarde gelden)".

Dat is dan de boodschap uit stadsdeel Bos en Lommer, op een willekeurige zonnige zaterdagmiddag, die vrijuit wordt uitgedragen en verkondigd, als ware de Sharia's Jehova's of fundamentalistische christenen, Theo van Gogh inmiddels vergeten.
"Vervolgens zal er een opgelegd koningschap volgen (regering zonder Islam), zoals God het wil.(-) Tenslotte zal het een Khilafah volgens de profeet zijn.


Hier de verwijzingen van het pamflet, de beide hitzb-ut tahrir url's zijn inmiddels al dan niet tijdelijk uit de lucht gehaald:


www.hitzb-ut-tahrir.org
www.hitzb-ut-tahrir.info
www.al-aqsa.org (arabisch)
www.ramadhan.org (engels)
www.1924.org (engels)
www.khilafah.com (engels)
www.hilafet.com (turks)
www.kalifat.org (duits)
www.expliciet.nl(nederlands)


Met vriendelijke groet,
Martin van Etten, eindredacteur Zeeburg Nieuws

http://www.zeeburgnieuws.nl/

catharina
18-01-05, 12:42
Kunnen deze lui niet gewoon een enkeltje Mekka krijgen, Ron?

prikkerd
18-01-05, 12:55
Dat vind ik nou een slecht eigenschap van je Ron!

Namen en bijnamen, minachten en verachten van fundamentele en orthodoxe moslims waar jij het kennelijk helemaal niet eens mee bent qua gedachtengoed

Als iemand het eens is met jou op een bepaald punt becomplementeer je hem/haar, neemt ie een standpunt die jou niet aanstaat maak je hem/haar helemaal zwart....

Voor iemand met jouw kennis en expertise had ik meer respekt en kundigheid in het discussieren verwacht.

Gegroet

Ron Haleber
18-01-05, 13:09
Geplaatst door prikkerd
Dat vind ik nou een slecht eigenschap van je Ron!

Namen en bijnamen, minachten en verachten van fundamentele en orthodoxe moslims waar jij het kennelijk helemaal niet eens mee bent qua gedachtengoed

Als iemand het eens is met jou op een bepaald punt becomplementeer je hem/haar, neemt ie een standpunt die jou niet aanstaat maak je hem/haar helemaal zwart....

Voor iemand met jouw kennis en expertise had ik meer respekt en kundigheid in het discussieren verwacht.

Gegroet

Prikkerd, je hebt me echt verkeerd begrepen - het is serieus bedoeld!

Als Amsterdam dan toch bekeerd moet worden, stel ik het veel meer op prijs dat onze vreedzame Bil@l het ter hand neemt dan die fanatieke Takfiries! Bil@l zal het daarin met me eens zijn! :duim:

Een zending bedrijven door moslims à la het Leger des Heils lag al lange tijd voor de hand. Nu dat gebeurt, hoop ik dat vreedzame groepen als waar Bil@l toe behoort, actief worden.

Daarmee maak ik hem allerminst zwart. Integendeel ik geef serieus een lacune aan waar hij nuttig een taak zou kunnen vervullen. Heb je ooit gemerkt dat hij zijn overtuiging onder stoelen of banken stak...??? :gechoquee


Het is natuurlijk voor autochtonen (en voor jou dus) even wennen, dat wel ja - maar er is op zich helemaal niets vreemds aan de hand! :giechel:

Ron Haleber
18-01-05, 13:16
Geplaatst door catharina
Kunnen deze lui niet gewoon een enkeltje Mekka krijgen, Ron?

En het Leger des Heils dus een enkeltje naar Palestina-Israel...?

Zoals ik al tegen Prikkerd stel, is het heel normaal dat ook moslims met een Heilsleger met aangepaste rinkelbel en idem dito folders het gewone volk ter bekering oproepen...

Niks mis mee! Wel even wennen in het straatbeeld... :stomp:

Mill
18-01-05, 13:19
En vervolgens, als de politiek het laat afweten, "(dan zal) de Khilafah", de gemeenschap van de Sharia, Allah's wet op aarde, "ook voor hen die niet willen, (op aarde gelden)".

Het lijkt inderdaad majoor Bosshardt wel, zo sympathiek klinkt dit.

Ron Haleber
18-01-05, 13:39
Geplaatst door Mill
Het lijkt inderdaad majoor Bosshardt wel, zo sympathiek klinkt dit.

Ik hoop dan ook dat Bil@l een goede samenwerking met majoor Boshardt aangaat...! :ego:

Afpalen van elkaars territorium op de markt is zeker nodig! :gsm:

Maar bij inzamelingsakties als voor de Tsunami belooft het m.i. veel positiefs! Gaan de moslims eindelijk óók eens wat geven voor goede doelen... Integratie op zijn best! :duim:

contradictio
18-01-05, 14:11
wauw... zeven (?) keer genoemd... hij is echt populair :wijs:

wytze
18-01-05, 14:37
Ik kom met grote regelmaat (bijna dagelijks)op het bos en lommerplein maar heb nog nooit iets van islamitisch zendingswerk gezien.
Vorig jaar kwam ik wel een groep christenfundi's uit de VS tegen die met zwaar amerikaans accent voor het CS stonden te prediken dat men zich moest bekeren etc. En dan iemand erbij met een groot kruis, vreselijk. Met name stuitend vond ik het feit dat ze kinderen van 5-6 jaar de folders lieten uitdelen.

Ben7
18-01-05, 18:18
De boodschap wordt net als bij Evangelische christenen en Jehova's (nog) op vreedzame wijze verkondigd.


(nog) mag weg hoor, anders zou het geen Evangelie meer zijn.


Maar het is duidelijk welke rampen van Armageddon de Amsterdammers te wachten staat indien zij niet aan deze da`wa-oproep zulen beantwoorden!

rampen komen toch (uit Openbaring neem ik aan), of iemand gelooft of niet, het gaat alleen om redding.
en wat is er mis met mensen aanspreken en te praten over het paradijs (bijvoorbeeld) ?
en hoe ze er kunnen komen.

Zeepaardje
19-01-05, 09:42
Geplaatst door Ben7
(nog) mag weg hoor, anders zou het geen Evangelie meer zijn.

Het evangelie is anders in het verleden nogal eens met geweld afgedwongen en elke overtuiging (religieus of anderszins) heeft nou eenmaal de potentie voor geweldadige acties, dus dat (nog) mag rustig blijven staan.


rampen komen toch (uit Openbaring neem ik aan), of iemand gelooft of niet, het gaat alleen om redding.

Alleen als je daarin geloofd mijn beste....alleen als je daarin geloofd!


en wat is er mis met mensen aanspreken en te praten over het paradijs (bijvoorbeeld) ?
en hoe ze er kunnen komen.

Voor hen die daar niet in geloven en ook niet op dergelijke gesprekken zitten te wachten, is daar best iets mis mee. Ik hoef helemaal niet te weten hoe jij denkt in "het paradijs" te kunnen komen. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in "het paradijs". Dat moet gewoon óók kunnen.

Ron Haleber
19-01-05, 10:14
Geplaatst door Zeepaardje

Voor hen die daar niet in geloven en ook niet op dergelijke gesprekken zitten te wachten, is daar best iets mis mee. Ik hoef helemaal niet te weten hoe jij denkt in "het paradijs" te kunnen komen. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in "het paradijs". Dat moet gewoon óók kunnen.

Het lijkt me erg demotiverend voor de gewone Nederlander om van Ben7 te horen hoe hij aan z'n 72 maagden denkt te komen... Dan verklaren ze hem voor gek en hoeven verder van islam niets meer te weten. :zwaai:

Ben7
19-01-05, 11:23
zeepaardje:
Het evangelie is anders in het verleden nogal eens met geweld afgedwongen en elke overtuiging (religieus of anderszins) heeft nou eenmaal de potentie voor geweldadige acties, dus dat (nog) mag rustig blijven staan.


Ben7:
(nog) mag weg hoor, anders zou het geen Evangelie meer zijn.





Ben7:
rampen komen toch (uit Openbaring neem ik aan), of iemand gelooft of niet, het gaat alleen om redding.


zeepaardje:
Alleen als je daarin geloofd mijn beste....alleen als je daarin geloofd!

ik noem er èèn:
Openbaring 8:
10 De derde engel blies op zijn bazuin. Uit de hemel viel een grote ster, die zo fel brandde als een fakkel. Hij viel op een derde deel van de rivieren en op de waterbronnen. 11 De naam van de ster is Alsem. Dat derde deel van het water werd alsem. Veel mensen stierven door het water dat bitter geworden was.

als dit onrealistisch is en dinosaurussen niet zijn omgekomen door een soort gelijke gebeurtenis, dan ben ik het met je èèns.

maar er zijn meer teksten uit openbaring die symbolisch bedoelt zijn en dat kan deze net zo goed zijn.
maar dan gaat het over een geestelijke ramp, wat nog erger is als iets lichamelijks.

hoe dan ook (zonder te diep er op in te gaan) is het belangrijk om
uit een bron met leven te drinken.



Voor hen die daar niet in geloven en ook niet op dergelijke gesprekken zitten te wachten, is daar best iets mis mee.

heeft een mens geen mond gekregen om: "nee, niet geintereseerd" te zeggen ?



Ik hoef helemaal niet te weten hoe jij denkt in "het paradijs" te kunnen komen. Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in "het paradijs". Dat moet gewoon óók kunnen.

dat is waar :)

het is eigenlijk vrij simpel om er te komen, maar ik zal het niet zeggen :P

als je geintereseerd bent kan je op de volgende link klikken.
uit vrije wil/keuze.

voor een minimale maar duidelijke visie op wie in het paradijs kan komen. (http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&postid=1794584#post1794584)


ps: ik ben Christen, Ron Haleber. (ik heb het niet voor niets over een boek uit het nieuwe testament :))

groetjes terug :)

Ron Haleber
19-01-05, 11:55
Geplaatst door Ben7

ps: ik ben Christen, Ron Haleber. (ik heb het niet voor niets over een boek uit het nieuwe testament :))

groetjes terug :)

Ben7, Excuus voor het misverstand: dit topic gaat over da`wa zending van moslims - en jouw 'paradijs' is voor hen een aanduiding van wat christenen normaliter als 'hemel' betitelen - vandaar...

Wellicht ben je in de overgangsleeftijd?

groetjes terug :zwaai:

Ben7
19-01-05, 12:48
Ben7, Excuus voor het misverstand: dit topic gaat over da`wa zending van moslims - en jouw 'paradijs' is voor hen een aanduiding van wat christenen normaliter als 'hemel' betitelen - vandaar...

maakt niet uit hoor..
als je de teksten in de link hebt gelezen, weet je dat ik het zelf ook nog niet helemaal door heb, wat het verschil is en of er wel een verschil is.
maar dat komt met de jaren he :) (en een hoop lezen en volgen)

hoe bedoel je overgangsleeftijd ?

Ben7
19-01-05, 13:40
Mijn vriend Martin doet op zijn website verslag over het oprukkend 'alledaags' fundamentalisme in de straten van Amsterdam. Deze straatpredikers verdienen zeker onze aandacht. De boodschap wordt net als bij Evangelische christenen en Jehova's (nog) op vreedzame wijze verkondigd.

heb ik de tekst verkeerd begrepen, zit ik me net te bedenken.

die "nog" was zeker van toepassing op "fundi-islam" ?
wat dat ook mag inhouden :)

Zeepaardje
19-01-05, 13:46
Geplaatst door Ben7
heeft een mens geen mond gekregen om: "nee, niet geintereseerd" te zeggen ?

Ja, maar het vervelende aan die zendelingen (maakt mij niet uit van welke religie), is dat zij meestal geen genoegen nemen met "neet, niet geïnteresseerd".

En dat is precies het probleem dat ik met dergelijke personen heb.
Geloof wat je wilt, maar val mij daar (ongevraagd nog wel!) niet mee lastig.

Je zou het nl. ook kunnen omdraaien: wie wél geïnteresseerd is, komt vanzelf wel nadere info vragen.

Ben7
19-01-05, 14:27
Je zou het nl. ook kunnen omdraaien: wie wél geïnteresseerd is, komt vanzelf wel nadere info vragen.

dat zou ook kunnen, maar d`r zijn gewoon mensen die nooit over God hebben gehoord.
of wel zich intereseren, maar in verkeerde dingen terecht komen, door misleidende wereldse ideeën.

ik denk dat je dan nog een keer nee moet zeggen als ze niet ophouden.
hoe vaak komt het voor bij jou ? :)

Zeepaardje
19-01-05, 15:16
Geplaatst door Ben7
dat zou ook kunnen, maar d`r zijn gewoon mensen die nooit over God hebben gehoord.
of wel zich intereseren, maar in verkeerde dingen terecht komen, door misleidende wereldse ideeën.

ik denk dat je dan nog een keer nee moet zeggen als ze niet ophouden.
hoe vaak komt het voor bij jou ? :)


Mijn beste.....IEDEREEN heeft wel eens gehoord over "een" god.
Elk mens beschikt over een godbeeld (of ie daarin geloven wil of niet is een ander verhaal), dat is inherent aan het mens-zijn.
Misschien heeft niet iedereen over JOUW GOD gehoord, maar dan nóg blijft staan: heeft men interesse, dan meldt die persoon zich vanzelf wel.

VWB de misleidende wereldse ideeën: jouw interpretatie/mening.....niets meer of minder!
Ik vermoed dat ik waarschijnlijk heel misleidende wereldse ideeën heb vergeleken met jou. Dat maakt jouw ideeën écht niet beter (of slechter) dan de mijn hoor!

Enne....ik wordt doodziek van die Jehova Getuigen die keer op keer mij willen redden. IK WIL NIET!!! In geen miljoen jaar!!! Maar helaas komt die boodschap maar niet aan, want minstens eens per maand staat er weer zo'n blijd tweetal voor m'n deur. Beleefd weigeren heeft vaak geen zin (ook al probeer ik dat altijd wel), meestal wordt het een kwestie van ronduit vloeken (waar ik absoluut niet van houd en normaliter dus ook nooit doe) om maar van die lui af te komen.
Begrijp je m'n ergenis een beetje?????

Ben7
19-01-05, 22:06
Ik vermoed dat ik waarschijnlijk heel misleidende wereldse ideeën heb vergeleken met jou. Dat maakt jouw ideeën écht niet beter (of slechter) dan de mijn hoor!

zijn niet mijn ideeën hoor. (ik heb m`n geloof niet gemaakt)
al ben ik er wel heel erg blij mee.


Enne....ik wordt doodziek van die Jehova Getuigen die keer op keer mij willen redden. IK WIL NIET!!! In geen miljoen jaar!!! Maar helaas komt die boodschap maar niet aan, want minstens eens per maand staat er weer zo'n blijd tweetal voor m'n deur. Beleefd weigeren heeft vaak geen zin (ook al probeer ik dat altijd wel), meestal wordt het een kwestie van ronduit vloeken (waar ik absoluut niet van houd en normaliter dus ook nooit doe) om maar van die lui af te komen.
Begrijp je m'n ergenis een beetje?????


tuurlijk begrijp ik het.


Beleefd weigeren heeft vaak geen zin (ook al probeer ik dat altijd wel), meestal wordt het een kwestie van ronduit vloeken (waar ik absoluut niet van houd en normaliter dus ook nooit doe) om maar van die lui af te komen.

d`r zit een stap tussen, die je kan maken nadat je hebt gezegd dat je niets wilt horen, nl de deur gewoon dicht doen.

RinC
19-01-05, 22:20
Die Tele2 fundamentalisten zie je idd steeds vaker terugkomen op en rondom Bos en Lommerplein.

Wat een onzin zeg!