PDA

Bekijk Volledige Versie : ExtreemRechts opinieblad Elsevier stookt weer binnen VVD na terugkeer Ali



Spoetnik
18-01-05, 16:21
Onder curatele
18 januari 2005

Ayaan Hirsi Ali keert vandaag terug in de Tweede Kamer. Hoe lang houdt ze het vol in de liberale fractie?

Eric Vrijsen

De VVD zoekt heel voorzichtig toenadering tot de verloren zoon Geert Wilders, maar probeert de rebelse dochter Ayaan Hirsi Ali tot een politiek correcte houding te dwingen.

Vandaag keert Hirsi Ali terug in de Tweede Kamer, nadat ze ruim twee maanden lang zat ondergedoken.

Hoe lang zal ze het volhouden in de liberale fractie? Kritiek was er al van Hans Wiegel en van de Hans Dijkstal-vleugel in de VVD.

Gisteravond maande ook fractieleider Jozias van Aartsen haar tot een niet-vijandige houding tegenover de islam. Ze mag de godsdienst (en de daaruit voortvloeiende maatschappelijke problemen) niet aanwenden voor politieke agitatie. Hirsi Ali staat onder curatele.

Van Aartsen treft Hirsi Ali hiermee in de kern van haar politieke drijfveren.

Met Wilders heeft Hirsi Ali gemeen dat ze het cultureel-religieuze conflict tussen de radicale moslims en de christelijk-humanistische samenleving met zoveel woorden durft te benoemen. Te lang zijn Nederlandse politici deze controverse uit de weg gegaan.

In plaats van bruggenbouwen, verkiezen Wilders en Hirsi Ali een andere politieke methode: polarisatie tegenover de radicale islam. Daarmee maken zij zich geliefd bij grote groepen kiezers. Eindelijk politici die zeggen waar het op staat.

Het ligt niet voor de hand dat Hirsi Ali deze methode vanaf vandaag gaat afzweren. Dat zal voor de nodige problemen zorgen tussen haar en Van Aartsen.

Is een vertrek uit de fractie een kwestie van tijd? Volgens een goede bron voelt Hirsi Ali het als een plicht loyaal te blijven aan de VVD. Althans tot het einde van deze parlementaire periode. Daarna heeft ze een vrije transfer.
http://www.elsevier.nl/opinie/commentaren/asp/knooppunt/1102/index.html

amadeus
18-01-05, 16:48
Is Elsevier nu ook al extreem rechts? Iedereen die niet links is wordt hier in dat hokje gestopt geloof ik. :o

Spoetnik
18-01-05, 17:08
Geplaatst door amadeus
Is Elsevier nu ook al extreem rechts? Iedereen die niet links is wordt hier in dat hokje gestopt geloof ik. :o

Neehoor.. het aantal rechtsstemmers overtreft het aantal links stemmers op Maroc.NL NVVD.

~Panthera~
18-01-05, 18:23
Geplaatst door amadeus
Is Elsevier nu ook al extreem rechts? Iedereen die niet links is wordt hier in dat hokje gestopt geloof ik. :o
-----------------

Dat werdt in 2002 ook gedaan.
Alleen toen was het links die de lul was. :moe:

wytze
18-01-05, 18:52
da's niet helemaal waar Panthera. "die kogel kwam van links" was het. Niet: "die kogel kwam van extreem links".

~Panthera~
18-01-05, 19:16
Geplaatst door wytze
da's niet helemaal waar Panthera. "die kogel kwam van links" was het. Niet: "die kogel kwam van extreem links".
---------------

Dus werdt alles wat "links" was, toch op 1 grote hoop gegooit ?

amadeus
18-01-05, 19:26
Geplaatst door Spoetnik
Neehoor.. het aantal rechtsstemmers overtreft het aantal links stemmers op Maroc.NL NVVD.
Niet verwondelijk lijkt me, als je hier ziet wat het resultaat is van decennia lange import van niet-westerlingen. Maar Elsevier extreem-rechts noemen is hetzelfde als De Volkskrant extreem-links noemen.

Si_Y
18-01-05, 21:32
Ik heb al jareneen abonnement op de Elsevier, maar merk dat ze de laatste tijd alleen maar zeer negatief zijn over zowel de islam als over de marokkanen. Kritiek m.i. altijd welkom, maar de mate waarop de Elsevier tegenwoordig kritiek levert is gewoon niet gezond meer. Onlangs lanceerden ze Hirsi Ali tot de belangrijkste persoon van het jaar.

Hierbij heb ik besloten de abonnement stop te zetten.

Spoetnik
18-01-05, 21:35
Geplaatst door amadeus
Niet verwondelijk lijkt me, als je hier ziet wat het resultaat is van decennia lange import van niet-westerlingen. Maar Elsevier extreem-rechts noemen is hetzelfde als De Volkskrant extreem-links noemen.

Nou volgens mij is Elsevier sinds een tijdje onder nieuw management, want ze hebben een ruk naar rechts gemaakt.