PDA

Bekijk Volledige Versie : Beroven kaaskopje is riskant vak



S@deeQ
19-01-05, 18:48
Beroofde automobiliste verdacht van doodslag
AMSTERDAM - De 43-jarige automobiliste die nadat zij beroofd was één van de daders in Amsterdam doodreed, wordt verdacht van doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam woensdag bekendgemaakt.


Uit onderzoek van politie en justitie is tot nu toe gebleken dat zij maandag met opzet over ongeveer 50 meter hard achteruit is gereden in reactie ophet stelen van haar tas uit de auto. Daarbij heeft zij de brommer en de overleden man geraakt. De 19-jarige Amsterdammer raakt bekneld tussen de auto en de boom waartegen de vrouw tot stilstand kwam. Hij overleed aan de gevolgen daarvan.

Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten



:auw2: welke idioot gaat nou een kaaskop van zijn tasje beroven, meer dan 5 euro ,zit er toch niet in :fplet:

---------------------------------------------------------------------------

Werd tasjesdief bewust klemgereden?
van onze verslaggevers
2005-01-19

Een dag na de dood van de 19-jarige Amsterdamse tasjesdief blijft de toedracht onduidelijk. De politie houdt het op een tragisch ongeval. Het openbaar ministerie vindt deze conclusie voorbarig. De automobiliste reed wel heel hard achteruit de dieven achterna.


AMSTERDAM - De 43-jarige automobiliste, die maandagavond haar tasjesdief doodreed in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam, zit nog vast. Politie en openbaar ministerie (OM) zijn er nog niet uit of zij vrijuit gaat. Enkele tientallen mensen hielden gisteravond rondom de boom waar Ali B. om het leven kwam een spontane herdenking.

De politie was gisteren druk bezig met de reconstructie. Duidelijk is dat de vrouw stilstond, toen de brommerdieven het portier opentrokken en haar tas van de passagiersstoel weghaalden. De vrouw reed vervolgens achteruit, de dieven achterna.

'Door nog onbekende oorzaak' ontstond volgens de politie een aanrijding met de bromfiets, waarna de auto doorschoot. Daarbij kwam de 19-jarige jongen met een deel van de brommer klem te zitten tussen de auto en een boom. Hij raakte levensgevaarlijk gewond en overleed ter plekke. De tweede verdachte wist te ontkomen en is nog voortvluchtig.

Het OM vindt het ,,voorbarig'' van de politie om nu al te zeggen dat het waarschijnlijk om een ongeluk gaat. ,,De vrouw is met behoorlijke snelheid achteruit gereden, achter de brommer aan'', aldus een woordvoerder. ,,Ongeveer vijftig meter verderop is de auto tegen een boom tot stilstand gekomen.'' Zij heeft ook een aantal witte paaltjes op de stoeprand omver gereden. Volgens de advocaat van de vrouw, P. van der Waal, is het nog maar de vraag of zij tegen de brommer aanreed. ,,Ze heeft dat niet gezien of gemerkt.'' Ze stapte uit om achter de tweede dader aan te rennen, en zag toen de andere jongen op de grond liggen.

Buurtbewoners van de Derde Oosterparkstraat maakten gisteren hun eigen reconstructie. ,,Het was een klap alsof het huis instortte'', herinnert Marja de Wit zich. Recht onder haar flat reed de bestolen automobiliste de dief aan. ,,Toen ik naar buiten keek, stond de auto al stil. De automobiliste stond op straat. Buurtbewoners zeiden: 'Er ligt een jongen onder de auto'. Ze stapte toen weer in en reed naar voren. Iedereen dacht dat het gewoon een ongeluk was.'' Schuin beneden De Wit woont Franciscus Ondank. Hij liep kort na de klap naar buiten. ,,Ik botste bijna tegen de vrouw aan. Ze was de inhoud van haar tas aan het oprapen. Mascara, lippenstift, twee telefoons, een paspoort. Ze zei 'pas op dat je niet op mijn spullen gaat staan'. Toen zag ik pas dat er een jongen op straat lag.''

Buiten de afzetting veroorzaakten enkele Marokkaanse jongeren een opstootje ,,Een jongen schreeuwde: 'ik wil hem zien, ik wil hem zien'. Daarna begonnen hij en een paar vrienden tegen de afzetting aan te schoppen'', aldus De Wit. Buurtbewoonster Maria van Deijl stond tussen de groep die voor de afzetting stond. ,,Twee of drie jongens maakten herrie. Ze riepen 'dit zet aan tot haat'. Buurtvaders zorgden dat de meeste jongeren rustig bleven. Veel mensen stonden te huilen. Ook zijn vader en zijn zusje.''

Gisteren was de sfeer onder de Marokkaanse jeugd uit de buurt gespannen. Op de hoek van de Derde Oosterparkstraat tuurt een jongen die anoniem wil blijven naar de cameraploegen die rond de boom staan. Er liggen inmiddels kaarsjes en bloemen. Hij is boos op de tweede tasjesdief, die zich na de aanrijding uit de voeten maakte. ,,Al moet je drie maanden zitten, hij had toch kunnen blijven om een verklaring af te leggen?''

Naast de plek van het ongeluk verwoordt een oudere Marokkaanse man zijn boosheid. ,,Iedereen moet ons met rust laten: pers, Nederlanders die vragen stellen. Ze zitten er bovenop omdat de tasjesdief een Marokkaan was. Maar Marokkanen vinden dit ook niet leuk. Nu krijgen we weer kritiek over ons heen.''
----------------------------------------------------------
:giechel: :giechel:

hier moet je echt kaas voor zijn.
Een lijk, een totale losse auto en politie aan je reet om een tasje met maskara en nokiatjes :engel:

850
19-01-05, 19:11
:wijs: Ach ja, hadden die 2 punks maar niet zo laf moeten zijn om een dame te beroven.

Wortel
19-01-05, 20:35
Ik begreep dat de bewuste "kaaskop" van Chinese origine was.
Kleurt dat je verhaal nog in, Sadeeq?

mark61
19-01-05, 20:48
Geplaatst door Wortel
Ik begreep dat de bewuste "kaaskop" van Chinese origine was.
Kleurt dat je verhaal nog in, Sadeeq?

Vast wel. Maar hoe?

barfly
19-01-05, 21:36
AMSTERDAM - Justitie besluit vanmiddag of ze de 43-jarige Amsterdamse Germaine C., die maandag tasjesdief Ali el Bejjati doodreed, langer wil vasthouden. In dat geval wordt zij morgen voor de rechter-commissaris geleid.

Justitie is nog naarstig op zoek naar de jongen die maandag bij El Bejjati was en die na het ongeval is gevlucht door de Derde Oosterparkstraat, richting Kastanjeplein.

Het technisch onderzoek duurt nog voort en de bestuurster van de auto, Germaine C., wordt nog gehoord. Het staat nog niet vast of en in welke mate zij schuld heeft aan El Bejjati's dood.

Justitie vindt het dan ook te vroeg om te spreken van 'een tragisch ongeval', zoals de politie gisteren deed.

Germaine C. verklaart volgens haar advocaat Alexander van der Waal niet te hebben 'gezien of gemerkt' dat ze het slachtoffer heeft geraakt met haar auto. Van der Waal, die zijn cliënte gisteren sprak: ''In de straat ligt een verkeersdrempel. Ik kan me voorstellen dat de jongen met die scooter is gelanceerd bij het optrekken.''

Bron: http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/19/p2.html

Germaine C klinkt me niet echt Chinees in de oren eigenlijk...

mark61
19-01-05, 21:42
Geplaatst door barfly
Germaine C klinkt me niet echt Chinees in de oren eigenlijk...

Could be Surinaams-Chinees. Veel HongKong-Chinezen hebben voor het gemak ook Engelse voornamen.

barfly
19-01-05, 21:53
Geplaatst door mark61
Could be Surinaams-Chinees. Veel HongKong-Chinezen hebben voor het gemak ook Engelse voornamen.

Zou kunnen ja...

de Geus
19-01-05, 22:08
2 jongens op een scooter op tasjesroof in Amsterdam...

Gek hè, dat ik voordat de naam Ali B of Mohammed A t/m Z in de krant vermeld stond ik de dader al uit de Marokkaanse hoek verwachtte.
Ahum, Kaaskop met Arabische achtergrond bedoel ik 'tuurluk.

Kwestie van kansberekening, hè. :duivels:

~Panthera~
19-01-05, 22:27
Geplaatst door de Geus
2 jongens op een scooter op tasjesroof in Amsterdam...

Gek hè, dat ik voordat de naam Ali B of Mohammed A t/m Z in de krant vermeld stond ik de dader al uit de Marokkaanse hoek verwachtte.
Ahum, Kaaskop met Arabische achtergrond bedoel ik 'tuurluk.

Kwestie van kansberekening, hè. :duivels:
--------------


Broertje van Jomanda in the house. :moe:

ZbaqZbaq
19-01-05, 22:47
Geplaatst door 850
:wijs: Ach ja, hadden die 2 punks maar niet zo laf moeten zijn om een dame te beroven.

Dus dan mag je iemand doden ?

Maurice
19-01-05, 23:10
Geplaatst door S@deeQ


Beroven 'kaaskopje' is riskant vak




Schandalig idd dat er blijkbaar risico's kleven aan het eervolle baantje van tasjesdief/roofovervaller, wat doet men de arme Marokkaanse straatcrimineeltjes met een hartje van goud toch aan in dit land, die gemene kaffirs zouden verdomme vrijwillig hun tasjes moeten overhandigen aan deze 'soldaten', integratie komt immers van 2 kanten nietwaar? snik snif huil


:slapen:

Seneca
20-01-05, 07:58
Geplaatst door Maurice
Schandalig idd dat er blijkbaar risico's kleven aan het eervolle baantje van tasjesdief/roofovervaller, wat doet men de arme Marokkaanse straatcrimineeltjes met een hartje van goud toch aan in dit land, die gemene kaffirs zouden verdomme vrijwillig hun tasjes moeten overhandigen aan deze 'soldaten', integratie komt immers van 2 kanten nietwaar? snik snif huil


:slapen:

kleine correctie, integratie komt niet van 2 kanten, dat is acceptatie. integratie is iets dat iedere outsider moet doen als hij insider wil worden, nl. aanpassen aan de lokale waarden en normen. als hij dat niet wil moet hij maar simpelweg opzouten. hierbij laat ik overigens wel buiten beschouwing dat binnenshuis, zodat de lokale waarden en normen niet worden geschonden, andere oorspronkelijke waarden en normen gelden. ik denk dan bv aan indo's die indisch (en terecht, veel lekkerder) blijven eten.

conclusie: acceptatie van 2 kanten maar integratie is een soloactie.

VH5150
20-01-05, 08:25
MMm
wat ik mij eigenlijk afvraag, als ik zo alle reacties lees,
of die Nerokanen zelf ook naar de politie stappen als ze beroofd worden...
Of gaan ze erachteraan en spreken ze de dief aan, dat hij dat niet mag doen?
Of word ie de puinpoeier in geschopt...

I think I know the answer

xaja32
20-01-05, 09:23
welke idioot gaat nou een kaaskop van zijn tasje beroven, meer dan 5 euro ,zit er toch niet in
sjonge nee een marokkaan beroven leverd 3 schapen en 5 gestolen tasjes op als we zo gaan beginnen weet ik er nog wel een paar

NLvrouw
20-01-05, 09:45
Protesten alom n.a.v. de dood van Ali.
Er wordt m.i. wel iets over het hoofd gezien.
1. de bewuste vrouw ging van huis om van plek A naar plek B te gaan en NIET met de gedachte een marokkaan te gaan doden.
2. als Ali zich normaal gedragen had was de vrouw op haar bestemming aangekomen, in plaats van nu een verwoest leven te hebben.
3. op tv hoorde ik: hij heeft het niet verdiend om te sterven en daarmee ben ik het eens maar................
4. toen TvG BEWUST werd vermoord werd er gezegd dat hij het wel een beetje aan zichzelf te wijten had...........
5. Ali was volgens de wet een crimineel, TvG niet.
6. nu komt er weer een stille tocht alsof het hier een pure moord en zinloos geweld betreft. BAH.