PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik begrijp de hele commotie niet???



fever
19-01-05, 20:16
Ik begrijp er gewoon niks van, er is zo een grote commotie ontstaan vanwege het aanrijden van een dief??? Vooral de Marokkaanse geemeenschap blijkt hierover heel verontwaardigd te zijn.

Hij was zogenaamd een goede jongen, een goede jongen breekt niet in een auto in en steelt niet

Het was gewoon zijn verdiende loon, jammer dat de andere tastjesdief niet is omgekomen.

Alle mensen die hun steun hebben betuigt aan de familie van de jongen :kotsen:


En zoals altijd alleen maar klagen hoe slecht jullie worden behandeld
Ik zal vast wel door een van de forum lezers gewaarschuwd worden
Maar zal ik jullie wat zeggen ik heb er schijt aan

Zwarte Schaap
19-01-05, 20:22
Geplaatst door fever
En zoals altijd alleen maar klagen hoe slecht jullie worden behandeld
Ik zal vast wel door een van de forum lezers gewaarschuwd worden
Maar zal ik jullie wat zeggen ik heb er schijt aan

Wie klaagt er nu?

Ourzazate
19-01-05, 20:25
Aan de ene kant heb je best gelijk, aan de andere kant niet. De Islam vertelt ons om dieven te verachten en om hun zonder genade af te straffen zoals God hen vervloekend zal afstraffen in het Hiernamaals. Maar de steun die jij niet snapt is er eentje uit medeleven en begrip tav de ouders die wel een zoon kwijt zijn...:).

Wat ik verder wil opmerken is dat zijn dood vast stond bij geboorte. God vertelt ons dat ieder mens niet zal ontkomen aan zijn dood zoals Hij heeft voorgeschreven. Het stond dus vast dat die gozer een paar dagen terug dood zou gaan, of hij nu overreden werd of niet. Zijn tijd was aangebroken en hij zou dood gaan...:).

ps: Het lijkt me een afschuwelijke dood om te sterven tijdens of na het plegen van een diefstal. Als je de hadiths en de Koran er op na houdt dan vrees je het ergste voor die gozer...:jammer:.

850
19-01-05, 20:31
Geplaatst door Ourzazate
Aan de ene kant heb je best gelijk, aan de andere kant niet. De Islam vertelt ons om dieven te verachten en om hun zonder genade af te straffen zoals God hen vervloekend zal afstraffen in het Hiernamaals. Maar de steun die jij niet snapt is er eentje uit medeleven en begrip tav de ouders die wel een zoon kwijt zijn...:).

Wat ik verder wil opmerken is dat zijn dood vast stond bij geboorte. God vertelt ons dat ieder mens niet zal ontkomen aan zijn dood zoals Hij heeft voorgeschreven. Het stond dus vast dat die gozer een paar dagen terug dood zou gaan, of hij nu overreden werd of niet. Zijn tijd was aangebroken en hij zou dood gaan...:).

ps: Het lijkt me een afschuwelijke dood om te sterven tijdens of na het plegen van een diefstal. Als je de hadiths en de Koran er op na houdt dan vrees je het ergste voor die gozer...:jammer:.

Ik noem het liever het risico van het vak.
Verkeerde persoon berooft.

echnaton
19-01-05, 20:32
Geplaatst door Ourzazate
Aan de ene kant heb je best gelijk, aan de andere kant niet. De Islam vertelt ons om dieven te verachten en om hun zonder genade af te straffen zoals God hen vervloekend zal afstraffen in het Hiernamaals. Maar de steun die jij niet snapt is er eentje uit medeleven en begrip tav de ouders die wel een zoon kwijt zijn...:).

Wat ik verder wil opmerken is dat zijn dood vast stond bij geboorte. God vertelt ons dat ieder mens niet zal ontkomen aan zijn dood zoals Hij heeft voorgeschreven. Het stond dus vast dat die gozer een paar dagen terug dood zou gaan, of hij nu overreden werd of niet. Zijn tijd was aangebroken en hij zou dood gaan...:).

ps: Het lijkt me een afschuwelijke dood om te sterven tijdens of na het plegen van een diefstal. Als je de hadiths en de Koran er op na houdt dan vrees je het ergste voor die gozer...:jammer:.


Kan wel meevallen. In de Bijbel wordt echt niet veel gesproken over over een bestaan na de dood.

Zwarte Schaap
19-01-05, 20:33
Geplaatst door 850
Ik noem het liever het risico van het vak.
Verkeerde persoon berooft.

Ik noem het dood door schuld. Daar staat een aardige straf op.

echnaton
19-01-05, 20:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik noem het dood door schuld. Daar staat een aardige straf op.

Ik begrijp dat je alweer op de stoel van de rechter zit.

Ourzazate
19-01-05, 20:39
Geplaatst door 850
Ik noem het liever het risico van het vak.
Verkeerde persoon berooft.

Dat ook. Maar ik vind dat wij als moslims geen enkel begrip moeten hebben voor die jongen. Stelen doe je niet. En als je dat wel doet ( als moslim zijnde) dan krijg je met God te maken en dat is geen pretje...:).

Ourzazate
19-01-05, 20:41
Geplaatst door echnaton
Kan wel meevallen. In de Bijbel wordt echt niet veel gesproken over over een bestaan na de dood.

Ik heb het ook niet over de Bijbel. Maar ook de Israelitische profeten spraken over een hemel en een hel. Het OT staat er bol van en in het NT kun je aardig wat teksten vinden die spreken over een leven na de dood...:).

echnaton
19-01-05, 20:43
Geplaatst door Ourzazate
Ik heb het ook niet over de Bijbel. Maar ook de Israelitische profeten spraken over een hemel en een hel. Het OT staat er bol van en in het NT kun je aardig wat teksten vinden die spreken over een leven na de dood...:).

Volgens mij staat er daarover niet veel in het OT. En zeker niet in de vroegste boeken van Mozes.

850
19-01-05, 20:47
Geplaatst door Ourzazate
Dat ook. Maar ik vind dat wij als moslims geen enkel begrip moeten hebben voor die jongen. Stelen doe je niet. En als je dat wel doet ( als moslim zijnde) dan krijg je met God te maken en dat is geen pretje...:).

:hihi: Ik vind dat lachende smiley van jouw een beetje sick bij zo'n repliek.

De vraag is of die 2 punks wel moslim waren. Ik denk zelf van niet.

Zwarte Schaap
19-01-05, 20:56
Geplaatst door echnaton
Ik begrijp dat je alweer op de stoel van de rechter zit.

Nee ik geef mijn juridische mening, het OM ziet het zelf als doodslag. Doodslag is denk ik een beetje moeilijker te bewijzen vandaar dat ik denk dat ze tenminste schuldig wordt verklaard voor dood door schuld.

observer
19-01-05, 21:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik noem het dood door schuld. Daar staat een aardige straf op. ik noem het dood door eigen schuld en zwaarder gestraft kan hij niet worden

Zwarte Schaap
19-01-05, 21:20
Geplaatst door observer
ik noem het dood door eigen schuld en zwaarder gestraft kan hij niet worden

Vind je het terecht ?

Er is trouwens nog wel een zwaardere straf mogelijk.

nl-x
19-01-05, 21:46
Ik snap die hele commotie ook niet.

Alleen ben jij waarschijnlijk te blind om te zien waar die commotie vandaan komt. Als dit nou een autochtoon Nederlandse jongen zou zijn geweest, zouden de reacties van vrienden en familie net zo zijn geweest. Echter zouden de media hen niet zoveel aandacht hebben geschonken. Het zijn enkel de media die hier een sappig verhaaltje in zien en het keer op keer uitmelken. Dezelfde feiten met steeds een andere draai. En na een tijdje kan je er donder op zeggen dat geheel de Marokkaanse gemeenschap er een mening over heeft. (De Nederlandse gemeenschap ook, maar nogmaals, daar kijkt niemand naar.)

Ik ben deze zaak een beetje schijtziek. Persvrijheid jah... Maar deze overkill moet echt stoppen. Al is dit keer de Marokkaan het slachtoffer.

observer
19-01-05, 23:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vind je het terecht ?

Er is trouwens nog wel een zwaardere straf mogelijk. jaja maar ik ben koefar dus wat hij nu in de hel nog krijgt is niet mijn pakkie an

ZbaqZbaq
19-01-05, 23:49
Geplaatst door 850
Ik noem het liever het risico van het vak.
Verkeerde persoon berooft.

ja zoiets heb ik ook...

verkeerde persoon beledigd... kost je je kop... letterlijk

risico van het vak

Wide-O
20-01-05, 00:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vind je het terecht ?

Er is trouwens nog wel een zwaardere straf mogelijk.

Recht & rechtvaardigheid zijn twee verschillende dingen volgens mij.

Ik dacht als niet-jurist dat een rechtstaat het monopolie tot geweld voorbehoudt aan de staat. Dus is de mevrouw juridisch zeker schuldig.

Op moreel vlak kun je je afvragen of, voor de dader, 2 maand hechtenis (al dan niet inclusief misbruik door Bubba) niet meer in verhouding zou staan. De dood is tamelijk definitief.

Ik snap de reactie van zo'n vrouw... een beetje. Toch is het ook weer overkill. Als je in een rechtstaat gelooft dient de vrouw ook gestraft te worden, al is het maar voorwaardelijk.

Los van het recht hoop je dat geboefte - van welke nationaliteit, geloof, gender of voetbalvoorkeur dan ook, voor de goede orde - denkt van "shit man, soms loopt dit fout af, misschien niet doen?".

Ourzazate, verdient niet iedereen een tweede kans ? (heb ik het over de dader dan) Of niet ?