PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen hekelen Nederlandse beleid.



Zwarte Schaap
19-01-05, 19:47
Marokkanen hekelen anti-terreurbeleid

AMSTERDAM - Een bont gezelschap van Marokkanen keert zich in een manifest tegen de strijd van de regering tegen het terrorisme. Volgens de verklaring nemen de spanningen tussen de diverse bevolkingsgroepen alleen maar toe, omdat de regering repressie centraal stelt en meegaat met degenen die de islam als de oorzaak van terrorisme zien.

"Dat leidt vooral tot meer haat en onbegrip en vergroot de kans op het ontstaan van radicalisme en extremisme", staat in het dinsdag gepresenteerde manifest, dat is opgesteld naar aanleiding van de moord op cineast Theo van Gogh. De opstellers ervan verwerpen ook de Nederlandse steun aan de "bezetting" van Irak. Daarmee vervreemdt de regering zich volgens hen van vooral Nederlanders met een islamitische achtergrond.

Het manifest roept met name op tot een gelijkwaardige plaats van Marokkanen in de Nederlandse samenleving. Zo valt er nog veel te verbeteren aan de rechts- en arbeidspositie van vrouwen, zei voorzitter F. Ulichki van de Marokkaanse vrouwenvereniging. De Nederlandse overheid zou er volgens haar voor moeten zorgen dat Marokko echtscheidingen die in ons land zijn uitgesproken, gaat erkennen.

Ook Marokkaanse jongeren voelen zich vaak buitengesloten. Ze moeten gelijke kansen op de arbeidsmarkt krijgen. Ook moet er een einde komen aan alle vormen van discriminatie, die volgens het manifest een voedingsbodem vormen voor frustraties die kunnen leiden tot crimineel gedrag of radicalisme. Ouderen verdienen bovendien meer respect. Het manifest is tegen een verplichte inburgering voor Marokkaanse ouderen.

Tijdens de presentatie moesten vooral minister Verdonk (Integratie) en VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali het ontgelden. "Verdonk is nu minister van desintegratie. Ze wil allochtonen zonder overleg disciplineren", zei het vroegere Tweede-Kamerlid Rabbae, zelf van Marokkaanse afkomst en medeopsteller van het manifest.

Volgens hem moet Verdonk haar toon veranderen, niet langer met een " arrogante en koloniale" houding regeren, maar ook luisteren naar Marokkanen. De initiatiefnemers van het manifest, dat inmiddels is ondertekend door 170 Marokkanen en Marokkaanse organisaties, riepen Hirsi Ali op nu eens in het openbaar met de Marokkanen in debat te gaan. De met de dood bedreigde politica strijdt tegen bepaalde beginselen van de islam, waaronder de volgens haar ondergeschikte positie van de vrouw.


Bron: De Telegraaf 19/01/05

Karin.N
19-01-05, 20:12
:duim:

observer
19-01-05, 20:17
De Nederlandse overheid zou er volgens haar voor moeten zorgen dat Marokko echtscheidingen die in ons land zijn uitgesproken, gaat erkennen. nu ben ik simpel

maar alle marokkanen zijn marokkaans staatsburger

ergo ze kunnen zelf bij de marokkaanse regering, die ook de hunne is, aankloppen

en aangezien geld van marokkaanse diaspora een hele grote bron van inkomsten is hebben ze best wel wapens

Eke
19-01-05, 21:10
:blij: goeie weg...

mark61
19-01-05, 21:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
De Nederlandse overheid zou er volgens haar voor moeten zorgen dat Marokko echtscheidingen die in ons land zijn uitgesproken, gaat erkennen.

Die is goed. Zoiets als Molukkers die eisen dat NL even een land voor ze regelt met Indonesië? Als ze hun paspoort en Carte d'Identité in de fik steken is zo'n scheiding de facto erkend. Overigens pakt de Marokkaanse overheid de 'terreurdreiging' wel anders aan. Daarbij vergeleken is de Nederlandse overheid maar een mietje.


... riepen Hirsi Ali op nu eens in het openbaar met de Marokkanen in debat te gaan.

De laatste keer dat ze dat deed liepen de dames na 5 minuten weg. Intussen wordt ze van alle kanten bedreigd. Dat wordt dus meer in het openbaar als schietschijf dienen. Ze mogen blij zijn dat ze is afgevoerd; als zij ook nog wordt vermoord voorzie ik de grootste ellende.

Maar met de algemene teneur van het verhaal ben ik het wel eens.

Onno26
20-01-05, 00:33
Verdonk is nu minister van desintegratie. Ze wil allochtonen zonder overleg disciplineren", zei het vroegere Tweede-Kamerlid Rabbae, zelf van Marokkaanse afkomst en medeopsteller van het manifest

Ah Dhr. Rabbae die vond dat de Duivelsverzen niet in het Nederlands vertaald moesten worden, en als toenmalig fractieleider van Groenlinks zijn eigen (religieuze) ideeen belangrijker vond dan die ideeen van zijn partij en achterban en tegen het homohuwelijk stemde.

Het lijkt mij dat deze man een disciplinering wel kan gebruiken.


Ook moet er een einde komen aan alle vormen van discriminatie, die volgens het manifest een voedingsbodem vormen voor frustraties die kunnen leiden tot crimineel gedrag of radicalisme.

Andersom klinkt het ook wel goed. Er moet een einde komen aan alle vormen van crimineel gedrag en radicalisme, die volgens het manifest een voedingsbodem vormen voor frustraties en die kunnen leiden tot discriminatie.

Naar aanleiding van mijn omgedraaide zin zou de Marokkaanse gemeenschap zelf actie kunnen ondernemen, in plaats van vinger wijzen en verantwoordelijkheid afwijzen.

observer
20-01-05, 08:27
als er 1 ding duidelijk is geworden dan is het wel dat de "vertegenwoordigers" van de marokaanse gemeenschap het veel te druk hebben met vingers wijzen en discriminatie en niet stigmatiseren roepen om een zinnige bijdrage te leveren

meneer rabae en zijn interlectuele nono's mogen zich aanrekenen dat een jongen uit amsterdam, ali b, meer weet te bereiken om ideeen en gevoelens overtebrengen dan al die gesubsideerde papierverspillers

Seneca
20-01-05, 08:34
Geplaatst door mark61
Die is goed. Zoiets als Molukkers die eisen dat NL even een land voor ze regelt met Indonesië? Als ze hun paspoort en Carte d'Identité in de fik steken is zo'n scheiding de facto erkend.

Als je niks van de Molukse zaak weet is het wellicht beter om je mond dicht te houden dan te raaskallen.
Onze voormalige koningin Wilhelmina heeft te zamen met het toenmalige kabinet (begin jaren 50) de molukse oud knilstrijders en sympathisanten van de nederlanders overgehaald naar Nederland te komen onder de uitdrukkelijke BELOFTE dat zulks maar tijdelijk zou zijn omdat de molukken niet vielen onder Indonesie en dus op korte termijn weer terug zouden vallen in Nederlandse handen...dit bleek een leugen! een Grote leugen...


De molukkers ondertussen weigerden iedere vorm van permanente huisvesting vandaar dat men zelfs thans nog molukse gemeenschappen in noodopvangcentra kan vinden.

Bespaar iedereen dus dit soort mank lopende vergelijkingen.

Mark
20-01-05, 09:02
Geplaatst door Seneca
Als je niks van de Molukse zaak weet is het wellicht beter om je mond dicht te houden dan te raaskallen.
Onze voormalige koningin Wilhelmina heeft te zamen met het toenmalige kabinet (begin jaren 50) de molukse oud knilstrijders en sympathisanten van de nederlanders overgehaald naar Nederland te komen onder de uitdrukkelijke BELOFTE dat zulks maar tijdelijk zou zijn omdat de molukken niet vielen onder Indonesie en dus op korte termijn weer terug zouden vallen in Nederlandse handen...dit bleek een leugen! een Grote leugen...


De molukkers ondertussen weigerden iedere vorm van permanente huisvesting vandaar dat men zelfs thans nog molukse gemeenschappen in noodopvangcentra kan vinden.

Bespaar iedereen dus dit soort mank lopende vergelijkingen.

Als jij denkt dat Nederland die belofte ooit gaat waarmaken dan kun je je nog beter voorbereiden op een verblijf van een paar honderd jaar in noopopvangcentra's.

Al Sawt
20-01-05, 09:45
Geplaatst door Seneca
Als je niks van de Molukse zaak weet is het wellicht beter om je mond dicht te houden dan te raaskallen.
Onze voormalige koningin Wilhelmina heeft te zamen met het toenmalige kabinet (begin jaren 50) de molukse oud knilstrijders en sympathisanten van de nederlanders overgehaald naar Nederland te komen onder de uitdrukkelijke BELOFTE dat zulks maar tijdelijk zou zijn omdat de molukken niet vielen onder Indonesie en dus op korte termijn weer terug zouden vallen in Nederlandse handen...dit bleek een leugen! een Grote leugen...


De molukkers ondertussen weigerden iedere vorm van permanente huisvesting vandaar dat men zelfs thans nog molukse gemeenschappen in noodopvangcentra kan vinden.

Bespaar iedereen dus dit soort mank lopende vergelijkingen. Het is inderdaad een mank lopende vergelijking.

Want Marokkanen hebben in Nederland geen treinen gekaapt en scholen gegijzeld!

SIG
20-01-05, 09:52
Geplaatst door Al Sawt
Het is inderdaad een mank lopende vergelijking.

Want Marokkanen hebben in Nederland geen treinen gekaapt en scholen gegijzeld!

Of plannen gemaakt om Juliana te gijzelen...

taouanza
20-01-05, 10:07
Geplaatst door mark61
Die is goed. Zoiets als Molukkers die eisen dat NL even een land voor ze regelt met Indonesië? Als ze hun paspoort en Carte d'Identité in de fik steken is zo'n scheiding de facto erkend. Overigens pakt de Marokkaanse overheid de 'terreurdreiging' wel anders aan. Daarbij vergeleken is de Nederlandse overheid maar een mietje.


.

Kijk dat is nu het standpunt van de MVVN. Die dagelijks met Marokkaanse vrouwen te maken hebben. En dus weten wat voor problemen Marokkaanse vrouwen hebben. En wat zegt onze vrouwenredder. Die is goed stel je voor dat we daadwerkelijk problemen oplossen.




De laatste keer dat ze dat deed liepen de dames na 5 minuten weg. Intussen wordt ze van alle kanten bedreigd. Dat wordt dus meer in het openbaar als schietschijf dienen. Ze mogen blij zijn dat ze is afgevoerd; als zij ook nog wordt vermoord voorzie ik de grootste ellende.

En dat zegt natuurlijk alles over Marokkanen en niks over Ayaan.
Nou doe je het weer. Mensen die daadwerkelijk iets doen belachelijk maken en Ayaan die alleen met zichzelf bezig is beschermen.
Schijt aan de problemen van de vrouwen Ayaan wordt bedreigd.

Je weet je zelf elke keer te overtreffen in je hypocritie.

We mogen blij zijn? De arrogantie.:kotsen:

taouanza
20-01-05, 10:09
Geplaatst door observer
als er 1 ding duidelijk is geworden dan is het wel dat de "vertegenwoordigers" van de marokaanse gemeenschap het veel te druk hebben met vingers wijzen en discriminatie en niet stigmatiseren roepen om een zinnige bijdrage te leveren

meneer rabae en zijn interlectuele nono's mogen zich aanrekenen dat een jongen uit amsterdam, ali b, meer weet te bereiken om ideeen en gevoelens overtebrengen dan al die gesubsideerde papierverspillers

Wat een bullshit.
Ali B is nu een van de 'hunne'. Want zo zien autochtonen succesvolle Marokkanen. Als een van de 'hunne'. Als de zoveelste uitzondering die de regel bevestigd.

Wat denk je dat alle Marokkanen maar rapper gaan worden?

Seneca
20-01-05, 10:12
Geplaatst door Al Sawt
Het is inderdaad een mank lopende vergelijking.

Want Marokkanen hebben in Nederland geen treinen gekaapt en scholen gegijzeld!

zoals een beperkt groepje marokkaans gajes zich gedraagt acht ik dit soort acties zeker niet onmogelijk. ik vraag me af waarom die colerelijers hier blijven als ze zo'n pesthekel aan deze maatschappij hebben. ik heb zoiets van: je verziekt het vooral die goedwillende marokkanen dus donder lekker op en laat iederen die wel van goede wil is met rust. nu verstoren die klootzakjes alles maar, daarbij is 90% slechts actief in de criminaliteit zonder dat dit ook maar enige relatie heeft met politiek, islam o.i.d.

mark61
20-01-05, 10:42
Geplaatst door Seneca
Als je niks van de Molukse zaak bla bla bla

Waar het over ging is dat burgers van land A en B niet van land A kunnen verwachten dat het invloed heeft op land B. Zeker niet als zich dat net heeft ontworsteld aan de koloniale onderdrukking door A. Tjee, moeilijk zeg.

mark61
20-01-05, 10:50
Geplaatst door taouanza
Kijk dat is nu het standpunt van de MVVN. Die dagelijks met Marokkaanse vrouwen te maken hebben. En dus weten wat voor problemen Marokkaanse vrouwen hebben. En wat zegt onze vrouwenredder. Die is goed stel je voor dat we daadwerkelijk problemen oplossen.

Zoals ik hierboven beschrijf zit het probleem in de dubbele nationaliteit. Marokko is een soeverein land en NL kan slechts verzoeken om de wet daar aan te passen. Heb jij geen enkel benul van internationale politieke omgangsvormen? Je wilt de de Marokkkaanse overheid braaf slikt wat NL dicteert?


En dat zegt natuurlijk alles over Marokkanen en niks over Ayaan.

Dat bedreigen wel, ja.

Nou doe je het weer. Mensen die daadwerkelijk iets doen belachelijk maken

Wie maak ik belachelijk? Waar heb je het in godsnaam over?


en Ayaan die alleen met zichzelf bezig is beschermen.

Zij is nergens mee bezig; het hele circus wordt haar aangedaan.


Schijt aan de problemen van de vrouwen Ayaan wordt bedreigd.

Yep, maar wat heeft het één met het ander te maken? Behalve het verschil in acuut levensgevaar?


Je weet je zelf elke keer te overtreffen in je hypocritie.

Leer je meest gebruikte en favoriete term een keer spellen. En zoek meteen de betekenis ervan op.


We mogen blij zijn? De arrogantie.:kotsen:

OK, dan ben je niet blij. Whatever.

taouanza
20-01-05, 10:55
Geplaatst door mark61

Wie maak ik belachelijk? Waar heb je het in godsnaam over?



Zij is nergens mee bezig; het hele circus wordt haar aangedaan.





Nou dan lijkt het me een ideale projectje voor jou.
Ga haar redden en laat moslimas met rust!

GroteWolf
20-01-05, 11:52
Wat een bullshit.
Ali B is nu een van de 'hunne'. Want zo zien autochtonen succesvolle Marokkanen. Als een van de 'hunne'. Als de zoveelste uitzondering die de regel bevestigd.

Wat denk je dat alle Marokkanen maar rapper gaan worden?


Nee, succesvol will do it.

( Ali B is wel een heel slechte rapper)

Spoetnik
20-01-05, 12:01
Goed Marokkaanse initiatief. Markakkanen tonen in elk geval meer ruggegraat dan de rest van de Nederlandse bevolking die zich zonder uitzondering laat ringeloren door deze regering.

Al Sawt
20-01-05, 12:36
Geplaatst door Seneca
zoals een beperkt groepje marokkaans gajes zich gedraagt acht ik dit soort acties zeker niet onmogelijk. Er is echter wel een verschil. En die verschil uit zich voornamelijk op de draagvlak van de gemeenschap die de daden van Marokkaanse criminelen of Molukkse terroristen/vrijheidstrijders ondersteunt.

Marokkaanse gemeenschap heeft geen enkel sympathie voor hun criminele jongeren. Wat in schril contrast staat met de solidariteit en sympathie van Molukkers voor RMS en haar terroristische leden.

Voorts zijn de Marokkanen die zich aan criminaliteit bezondigen, uit op financiele gewin. Daarom vind ik jouw redenatie dat Marokkaanse gajes treinen gaan gijzelen, niet alleen vreemd maar vooral stom.

Een crimineel gaat geen trein kapen domweg omdat het geen financiele gewin oplevert.



ik vraag me af waarom die colerelijers hier blijven als ze zo'n pesthekel aan deze maatschappij hebben. Dergelijke gedachte heb ik ook over Molukkers die Nederland verachten en ik vind dat ze naar hun bounty eilanden moeten terugkeren.


ik heb zoiets van: je verziekt het vooral die goedwillende marokkanen dus donder lekker op en laat iederen die wel van goede wil is met rust. nu verstoren die klootzakjes alles maar, daarbij is 90% slechts actief in de criminaliteit zonder dat dit ook maar enige relatie heeft met politiek, islam o.i.d. Hier kan ik geheel met je eens zijn.

taouanza
20-01-05, 12:53
Geplaatst door Spoetnik
Goed Marokkaanse initiatief. Markakkanen tonen in elk geval meer ruggegraat dan de rest van de Nederlandse bevolking die zich zonder uitzondering laat ringeloren door deze regering.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Integratie is a bitch.

taouanza
20-01-05, 12:55
Geplaatst door GroteWolf
Nee, succesvol will do it.

( Ali B is wel een heel slechte rapper)

Vind ik ook maar hij blijft in de prijzen vallen.
Nou dat gaan autochtonen niet blijven pikken. Bij de laatste prijs reageerde het autochtone publiek zeer verontwaardigd. En terecht. Kom op zeg hoe kan Ali B van Within Temptation winnen?:hihi:

Maar vind hem een prima en intelligente gozer.:duim:

Mill
20-01-05, 13:00
Geplaatst door taouanza
Vind ik ook maar hij blijft in de prijzen vallen.
Nou dat gaan autochtonen niet blijven pikken. Bij de laatste prijs reageerde het autochtone publiek zeer verontwaardigd. En terecht. Kom op zeg hoe kan Ali B van Within Temptation winnen?:hihi:

Maar vind hem een prima en intelligente gozer.:duim:

Hij's wel prima, maar niet intelligent. Of hij faket het bizar goed.

boehali
20-01-05, 13:14
Als je het vanuit de indonesische oogpunt bekijkt zijn Mollukers meeheulers met de vijand. Eigenlijk dus een soort NSB-ers.
Wees blij dat je in Nederland zit waar je een goede opleiding krijgt en sociale voorzieningen. Word een beetje ziek van klagende allochtonen die altijd op Nederland kankeren. Als het je niet bevalt en je mist de geur en het lekerre eten, ga lekker emigreren naar je bananen kolonie.
Kijk naar Suriname toen het nog bij Nederland hoorde was het het rijkste land van Zuid Amerika, nu bungelt het helemaal onderaan.
Indonesie is een van de corupste landen buiten Afrika. Maar ja dat zal ook wel de fout van de blanken zijn.

taouanza
20-01-05, 13:19
Geplaatst door Mill
Hij's wel prima, maar niet intelligent. Of hij faket het bizar goed.

Egwel. Hij heeft een hele domme kop maar zodra hij begint te praten. Wow.

taouanza
20-01-05, 13:20
Geplaatst door boehali
Als je het vanuit de indonesische oogpunt bekijkt zijn Mollukers meeheulers met de vijand. Eigenlijk dus een soort NSB-ers.
Wees blij dat je in Nederland zit waar je een goede opleiding krijgt en sociale voorzieningen. Word een beetje ziek van klagende allochtonen die altijd op Nederland kankeren. Als het je niet bevalt en je mist de geur en het lekerre eten, ga lekker emigreren naar je bananen kolonie.
Kijk naar Suriname toen het nog bij Nederland hoorde was het het rijkste land van Zuid Amerika, nu bungelt het helemaal onderaan.
Indonesie is een van de corupste landen buiten Afrika. Maar ja dat zal ook wel de fout van de blanken zijn.

Beetje ziek?
Dacht dat autochtonen tegen kritiek kunnen?

wytze
21-01-05, 14:37
Ik was woensdagmiddag aanwezig bij de presentatie van het manifest en vond het een hele interessante en goede bijeenkomst.
De volledige tekst van het manifest is te vinden op http://www.marokkaansinitiatief.nl
inclusief de lijst vban mensen die het steunen.
Een ieder die zich in het manifest kan vinden kan ook ondersteunen. dat kan door een mail naar [email protected]

wytze
21-01-05, 16:15
Ik ga dit ff uppen, want ik vind dit Manifest belangrijk.

observer
21-01-05, 16:21
het is wel vreemd eisen dat je niet anders behandeld worden en in dezelfde tekst zeggen dat je anders bent

het is een bak vol onzin

wel een leuk nieuw woord intercultureel

wytze
21-01-05, 16:31
observer,
je bent een sukkel.

Op de website dtaat in tig talen: Allemaal anders, allemaal gelijk.

En hoezo een bak onzin? dus een pleidooi voor sociale cohesie is een bak onzin?? jij ziet liever een burgeroorlog?

Spoetnik
21-01-05, 16:34
Observer kijkt nu eenmaal graag toe, en toekijken in een land waar het goed gaat is niet leuk.

Rabi'ah.
21-01-05, 16:39
Geplaatst door mark61
Daarbij vergeleken is de Nederlandse overheid maar een mietje.

Vergeleken met een dictatuur is ieder democratisch land een mietje. :moe:



Geplaatst door mark61

De laatste keer dat ze dat deed liepen de dames na 5 minuten weg. Intussen wordt ze van alle kanten bedreigd. .


Je bedoelt dat mevrouw de laatste paar keren dat ze door islamitische vrouwenorganisaties werd uitgenodigd, niet kwam opdagen en dat als ze een zinnig weerwoord krijgt, ze meteen terug begint te krabbelen.

En bedreigd worden er, helaas, wel meer mensen die zich mengen in het publieke debat.

I.t.t. tot Ayaan schreeuwen die dat echter niet van de daken om door middel van ene handig uitgespeelde slachtofferkaart, stemmen te trekken. :moe:

mark61
21-01-05, 18:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Je bedoelt dat mevrouw de laatste paar keren dat ze door islamitische vrouwenorganisaties werd uitgenodigd, niet kwam opdagen en dat als ze een zinnig weerwoord krijgt, ze meteen terug begint te krabbelen.


Is dat zo? Wie had haar uitgenodigd dan? Slap hoor, inderdaad.


I.t.t. tot Ayaan schreeuwen die dat echter niet van de daken om door middel van ene handig uitgespeelde slachtofferkaart, stemmen te trekken. :moe:

Ik heb nooit de indruk gehad dat zijzelf zo hard van de daken schreeuwde, eerder de bakra's om haar heen. Correct me if I'm wrong.