PDA

Bekijk Volledige Versie : Ali Bi



mar_one
20-01-05, 01:34
onno

racisme tegen een hollander.......... ik begrijp m effe niet, maar goed wat ik bedoelde te zeggen was, dat wanneer een hollandse jongen was aangereden door een marokkaanse elke hollander dan TERECHT zegt van die marokkaanse had het recht niet om die hollander aan te rijden en er ONTERECHT allerlei beschuldigingen richting de marokkanen kwamen. een soort reactie a la theo van gogh krijgen we dan....

en niet zoals wat jullie met jullie stomme koppen doen de daden van die kutwijf goedkeuren..

rikkie
20-01-05, 05:23
doe es effe normaal: die jongen was een crimineel. het was zijn 'beroepsrisico'. als eerlijk levende burger word ik niet doodgereden... wat mij betreft: opgeruimd staat netjes!!!!!!

blauwwit
20-01-05, 11:21
mar_one ik ben het echt helemaal met je eens. Ik vind het ook echt zo'n fucking schande dat als 1 marokkaan iets doet dat dan meteen een diepgaande analyse wordt gestart over wat er mis is met marrokanen en als een nederlander een marrokaan standrechtelijk executeert (vanwege een tasje!), dat dat dan weer helemaal okay is, want het is toch maar een kut marrokaan. Nederland wordt echt met de dag racistischer echt een schande! En voor de duidelijkheid ik ben geen marrokaan, en ik vind het al overduidelijk. Echt te zielig al die kleingeestige racisten die hun persoonlijk falen in het leven op marrokanen projecteren. Maar ook zeer gevaarlijk voor marrokanen. Kennelijk mag je marrokanen die iets fout doen afmaken naar believen en krijg je nog een lintje toe. P.s. als het mijn broertje zou zijn die zo aan zijn einde zou zijn gekomen dan zou ik geen aangifte doen bij de politie, maar zou ik zelf zorgen dat het recht zijn beloop heeft, maar ja ik zie ook wel in dat dat fout is, maar ik zou echt helemaal gek worden als je broertje/ zoon van 19 zo aan zijn einde komt, vanwege een handtas!!

markie555
20-01-05, 11:34
Geplaatst door blauwwit
mar_one ik ben het echt helemaal met je eens. Ik vind het ook echt zo'n fucking schande dat als 1 marokkaan iets doet dat dan meteen een diepgaande analyse wordt gestart over wat er mis is met marrokanen en als een nederlander een marrokaan standrechtelijk executeert (vanwege een tasje!), dat dat dan weer helemaal okay is, want het is toch maar een kut marrokaan. Nederland wordt echt met de dag racistischer echt een schande! En voor de duidelijkheid ik ben geen marrokaan, en ik vind het al overduidelijk. Echt te zielig al die kleingeestige racisten die hun persoonlijk falen in het leven op marrokanen projecteren. Maar ook zeer gevaarlijk voor marrokanen. Kennelijk mag je marrokanen die iets fout doen afmaken naar believen en krijg je nog een lintje toe. P.s. als het mijn broertje zou zijn die zo aan zijn einde zou zijn gekomen dan zou ik geen aangifte doen bij de politie, maar zou ik zelf zorgen dat het recht zijn beloop heeft, maar ja ik zie ook wel in dat dat fout is, maar ik zou echt helemaal gek worden als je broertje/ zoon van 19 zo aan zijn einde komt, vanwege een handtas!!

doordat jullie zo makkelijk "gek worden"hebben we al dit gelazer in nl!!!!

GroteWolf
20-01-05, 11:38
Wat een onzin. Je kunt dat helemaal niet vergelijken met van Gogh. Die is in koele bloede vermoord. Dit was een ongeluk. Je kunt toch niet menen dat een 43 jarige Chinese vrouw een soort Charles Bronson is? Die wist helemaal niet wat ze deed.

Wat ik wel begrijp is dat WIJ in Amsterdam Oost helemaal ziek zijn van die scoortercrimi's en dat er helemaal niks aan gedaan kan worden. Dus ik begrijp best dat je dan helemeel gek wordt en rare dingen gaat doen. Die jongens worden nooit gepakt en als hun broer een alibi heeft kunnen ze weer fijn mensen molesteren. Dat moet eens afgelopen zijn! Dan komen dit soort excessen ook niet meer voor.

taouanza
20-01-05, 11:58
Geplaatst door GroteWolf
Wat een onzin. Je kunt dat helemaal niet vergelijken met van Gogh. Die is in koele bloede vermoord. Dit was een ongeluk. Je kunt toch niet menen dat een 43 jarige Chinese vrouw een soort Charles Bronson is? Die wist helemaal niet wat ze deed.

Wat ik wel begrijp is dat WIJ in Amsterdam Oost helemaal ziek zijn van die scoortercrimi's en dat er helemaal niks aan gedaan kan worden. Dus ik begrijp best dat je dan helemeel gek wordt en rare dingen gaat doen. Die jongens worden nooit gepakt en als hun broer een alibi heeft kunnen ze weer fijn mensen molesteren. Dat moet eens afgelopen zijn! Dan komen dit soort excessen ook niet meer voor.

Ik heb hier aan de overkant een autochtoon die alle fietsen uit de buurt heeft gejat.
Ik ken iemand die hem kent en zijn huis schijnt een pakhuis te zijn.
Hij is al eerder opgepakt met zijn Thaise vriendin dat had ik hier ook gemeld. 500 fietsen werden uit zijn huis gehaald. Waarschijnelijk zaten er ook 3 van mij en twee van mijn buurvrouw.
Hij heeft nog geen 2 dagen vast gezeten.
Ik weet waar zijn huis woont. Heb jij er begrip voor als ik zijn huis achteruit in rij?


Mijn autochtone buurman die de hele dag in joggingsbroek liep maar toch 3 luxe wagens voor de deur had was het ook zat. Hij had een foto van Pim in zijn raam.:moe:

barfly
20-01-05, 12:02
Geplaatst door taouanza
Ik heb hier aan de overkant een autochtoon die alle fietsen uit de buurt heeft gejat.
Ik ken iemand die hem kent en zijn huis schijnt een pakhuis te zijn.
Hij is al eerder opgepakt met zijn Thaise vriendin dat had ik hier ook gemeld. 500 fietsen werden uit zijn huis gehaald. Waarschijnelijk zaten er ook 3 van mij en twee van mijn buurvrouw.
Hij heeft nog geen 2 dagen vast gezeten.
Ik weet waar zijn huis woont. Heb jij er begrip voor als ik zijn huis achteruit in rij?


Mijn autochtone buurman die de hele dag in joggingsbroek liep maar toch 3 luxe wagens voor de deur had was het ook zat. Hij had een foto van Pim in zijn raam.:moe:

Als ik in die auto had gezeten had ik misschien inderdaad wel gas gegeven ja. Overigens heeft niemand van te voren in kunnen schatten welke etnische achtergrond Ali el B had hij had een helm op.

Vissea
20-01-05, 12:05
Geplaatst door taouanza
Ik heb hier aan de overkant een autochtoon die alle fietsen uit de buurt heeft gejat.
Ik ken iemand die hem kent en zijn huis schijnt een pakhuis te zijn.
Hij is al eerder opgepakt met zijn Thaise vriendin dat had ik hier ook gemeld. 500 fietsen werden uit zijn huis gehaald. Waarschijnelijk zaten er ook 3 van mij en twee van mijn buurvrouw.
Hij heeft nog geen 2 dagen vast gezeten.
Ik weet waar zijn huis woont. Heb jij er begrip voor als ik zijn huis achteruit in rij?

Mijn autochtone buurman die de hele dag in joggingsbroek liep maar toch 3 luxe wagens voor de deur had was het ook zat. Hij had een foto van Pim in zijn raam.:moe:

Huh? Dus het stelen van een fiets is hetzelfde als het roven van een tas uit een auto waar de eigenaar van tas naast zit?!? Een fietsendief vergelijken met een doorgewinterde crimineel die gewapende overvallen pleegt? Hoor ik hier weer een verdedigend geluid voor die zo lieve jongen, met twee banen die zo goed bezig was en 'vermoord' is?
Hou nou toch op!

Natuurlijk is het triest dat ie dood is gegaan maar dit soort vergelijkingen dragen nergens toe bij. Een fiestendief is fout, een crimineel is fout, een tasjesdief is fout; blijf met je poten van andermans spullen af.

Wat die Thaise vriendin er mee te maken heeft is mij volledig onduidelijk. ...leuk detail, hou wel van Thaise dames...

Man met joggingbroek, auto's en foto van Pim. Hmmmmmm.....appels en peren? lul op een trommel?

markie555
20-01-05, 12:10
Geplaatst door taouanza
Ik heb hier aan de overkant een autochtoon die alle fietsen uit de buurt heeft gejat.
Ik ken iemand die hem kent en zijn huis schijnt een pakhuis te zijn.
Hij is al eerder opgepakt met zijn Thaise vriendin dat had ik hier ook gemeld. 500 fietsen werden uit zijn huis gehaald. Waarschijnelijk zaten er ook 3 van mij en twee van mijn buurvrouw.
Hij heeft nog geen 2 dagen vast gezeten.
Ik weet waar zijn huis woont. Heb jij er begrip voor als ik zijn huis achteruit in rij?


Mijn autochtone buurman die de hele dag in joggingsbroek liep maar toch 3 luxe wagens voor de deur had was het ook zat. Hij had een foto van Pim in zijn raam.:moe:

dat is dan zeker een hele grote boerderij midden in amsterdam waar die vent woont?
anders kan je nooit zoveel fietsen binnen kwijt.
en spaarde die ze dan? egt verkopen niet zo te horen!

taouanza
20-01-05, 12:50
Geplaatst door barfly
Als ik in die auto had gezeten had ik misschien inderdaad wel gas gegeven ja. Overigens heeft niemand van te voren in kunnen schatten welke etnische achtergrond Ali el B had hij had een helm op.
Ik denk dat wij het over twee verschillenden dingen hebben.:vreemd:

geiteneuker
20-01-05, 13:05
Ik wil even reageren op dit bericht...

mar_one ik ben het echt helemaal met je eens. Ik vind het ook echt zo'n fucking schande dat als 1 marokkaan iets doet dat dan meteen een diepgaande analyse wordt gestart over wat er mis is met marrokanen en als een nederlander een marrokaan standrechtelijk executeert (vanwege een tasje!), dat dat dan weer helemaal okay is, want het is toch maar een kut marrokaan. Nederland wordt echt met de dag racistischer echt een schande.....


Als een marrokaan iemand had doodgereden (en ik ga er nog steeds vanuit dat het echt per ongeluk ging...ook al was ze boos, dit zal dr bedoeling nooit zijn geweest!!) die hem net had beroofd, dan had ik er precies hetzelfde over gedacht.....eigen schuld, dikke bult.....had je maar met je tengels van andermans spullen moeten afblijven!
Als ik iets jat van iemand, en die gene betrapt me....dan kan ik ervan uitgaan dat er represailles volgen.....hoe dan ook, en van wie dan ook.

Zn zusje op het nieuws vond ik de allermooiste; ik kan me niet voorstellen dat ie zoiets als dit zou doen....en nee, we wisten niet dat hij in de gevangenis had gezeten.....
De boy heeft 2 jaar (onvoorwaardelijk!!!!!!!!! pedofielen krijgen zelfs lagere straffen!!) gekregen voor een geweldadige roofoverval (waarbij ie iemand een gun tegen het hoofd en een mes op iemands strot heeft gezet)......hiervan heeft ie 4 maanden uitgezeten.......

En zn hele famillie wist van niets!?!?! maak dat de kat wijs!
Nee, hij was 4 maanden lang naar de sigarenboer op de hoek om een pakkie paffies te kopen, nou goed!?


Ik ben het er mee eens dat marrokanen de laatste jaren niet echt lekker worden afgeschilderd door vooral de media ....
Ik vraag me dan ook af of het niet verboden zou moeten worden om iemands nationaliteit (of etnische achtergrond) te vermelden in welke vorm van media dan ook...

Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen elkaar wat vrijer moeten laten......
Of ik nou een homo ben , moslim, of misschien wel allebei tegelijk........laaat elkaar met rust en sla niet meteen de hersens in omdat iemand iets zegt wat je niet leuk vind!!!!!!!!!!
Je kan toch niet met de hele wereld vriendjes zijn.....maar oorlog met iedereen is daarentegen wel mogelijk!....maar das ook niet gezellig....

ps..mn naam heb ik voor de lol uitgekozen! ik ben geen marrokaan, maar geil wel heel erg op geiten....gewoon omdat het hele leuke wulpse beestjes zijn!

de Geus
20-01-05, 14:15
Geplaatst door barfly
Als ik in die auto had gezeten had ik misschien inderdaad wel gas gegeven ja. Overigens heeft niemand van te voren in kunnen schatten welke etnische achtergrond Ali el B had hij had een helm op.

Tja, dat is nou net de ironie. 2 scooterboys op tasjesroof in hartje Amsterdam? Ik zet m'n geld op ene Ali of Mohammed en niet op ene Kees of Harrie. :ego:

Spoetnik
20-01-05, 14:19
Geplaatst door taouanza
Ik weet waar zijn huis woont. Heb jij er begrip voor als ik zijn huis achteruit in rij?

Zolang je het maar per ongeluk doet. :)

Dan krijg je namelijk ook nog een vergoeding voor je auto van de verzekering. Anders moet je zelf dokken. :(

de Geus
20-01-05, 14:23
Geplaatst door geiteneuker
Ik wil even reageren op dit bericht...

mar_one ik ben het echt helemaal met je eens. Ik vind het ook echt zo'n fucking schande dat als 1 marokkaan iets doet dat dan meteen een diepgaande analyse wordt gestart over wat er mis is met marrokanen en als een nederlander een marrokaan standrechtelijk executeert (vanwege een tasje!), dat dat dan weer helemaal okay is, want het is toch maar een kut marrokaan. Nederland wordt echt met de dag racistischer echt een schande.....





Ik ben het er mee eens dat marrokanen de laatste jaren niet echt lekker worden afgeschilderd door vooral de media ....
Ik vraag me dan ook af of het niet verboden zou moeten worden om iemands nationaliteit (of etnische achtergrond) te vermelden in welke vorm van media dan ook...



1 Marokkaan? Ken je de misdaadpercentages dan niet? Doe effe reëel man! Marokkanen hebben in jouw oordeel alleen maar zo'n slecht imago omdat wij Hollanders van nature zulke ongeloofelijke racisten zijn, smerige bruinhemden die het woord fascisme hebben uigevonden. uhuh, tuurlijk. De arme Maroks hebben totaal geen schuld :vlammen:


Geen nationaliteit meer vermelden? dus weer terug naar af. vroeger werd dit ook al gedaan, met alle gevolgen van dien. Pas als het percentage kriminele Maroks overeen komt met het percentage van de Nederlandse bevolking, pas DAN heb je gelijk. Anders niet.

Joepiedepoepie
20-01-05, 14:54
Moeilijk moeilijk

Toegegeven, het is uit de hand gelopen. Het zal van die vrouw nooit de bedoeling geweest zijn de dief te vermoorden en dat het zo geeindigd is maakt het zuur.

Laat 1 ding duidelijk zijn. Had die jongen die tas niet gestolen dan had hij nu geleefd.
Daarnaast wist die vrouw echt niet of het om een Nederlandse of Marokkaanse jongen ging, het ging haar waarschijnlijk om die dief te pakken.
Maar wat me zo verbaasd is dat er toch zoveel mensen zijn die dit meteen aangrijpen om weer in die positie te gaan zitten, van: omdat het een Marokkaanse jongen was is er op hem ingereden....

Daarnaast word ik echt stapelgek van die mensen die meteen zo'n jongen gaan goedpraten. Het was zo'n goede jongen, deed geen vlieg kwaad etc etc. Bullshit. Het was een crimineel, niets meer, niets minder. Vergoeilijk die jongen niet! Dit zag je ook bij Murat...alleen maar goedpraten...niet verder kijken dan je neus lang is. Waarom zie ik dit vooral met mensen met een Marokkaanse of Turkse achtergrond?

Ik bedoel maar, het is toch van de zotte dat er nu mensen gaan roepen dat er eerwraak moet komen richting de familie van die vrouw?

Waar zijn deze mensen in godsnaam mee bezig? Ik begin het me steeds meer af te vragen? Eigen "waarden en normen" en eigen regeltjes...Lijkt me niet de bedoeling!!!

Spoetnik
20-01-05, 15:02
Het was zo'n goede jongen, deed geen vlieg kwaad etc etc. Bullshit. Het was een crimineel, niets meer, niets minder. Vergoeilijk die jongen niet


Een crimineel kan best een goede jongen zijn hoor en iemand die nooit iets crimineels doet kan ook best een kwaaie zijn.

taouanza
20-01-05, 15:02
Geplaatst door Joepiedepoepie
Moeilijk moeilijk

Toegegeven, het is uit de hand gelopen. Het zal van die vrouw nooit de bedoeling geweest zijn de dief te vermoorden en dat het zo geeindigd is maakt het zuur.

Laat 1 ding duidelijk zijn. Had die jongen die tas niet gestolen dan had hij nu geleefd.
Daarnaast wist die vrouw echt niet of het om een Nederlandse of Marokkaanse jongen ging, het ging haar waarschijnlijk om die dief te pakken.
Maar wat me zo verbaasd is dat er toch zoveel mensen zijn die dit meteen aangrijpen om weer in die positie te gaan zitten, van: omdat het een Marokkaanse jongen was is er op hem ingereden....

Daarnaast word ik echt stapelgek van die mensen die meteen zo'n jongen gaan goedpraten. Het was zo'n goede jongen, deed geen vlieg kwaad etc etc. Bullshit. Het was een crimineel, niets meer, niets minder. Vergoeilijk die jongen niet! Dit zag je ook bij Murat...alleen maar goedpraten...niet verder kijken dan je neus lang is. Waarom zie ik dit vooral met mensen met een Marokkaanse of Turkse achtergrond?

Ik bedoel maar, het is toch van de zotte dat er nu mensen gaan roepen dat er eerwraak moet komen richting de familie van die vrouw?

Waar zijn deze mensen in godsnaam mee bezig? Ik begin het me steeds meer af te vragen? Eigen "waarden en normen" en eigen regeltjes...Lijkt me niet de bedoeling!!!

Wie heeft het over eerwraak?
Bron aub

Spoetnik
20-01-05, 15:04
Geplaatst door taouanza
Wie heeft het over eerwraak?
Bron aub

Ik begrijp dat het om een Chinese vrouw gaat, dus dit kan de rascisten helemaal goed uitkomen. De Marokkanen jagen de Chinezen weg, en dan hebben ze genoeg redenen om de Marocs weg te jagen.

Umarvlie
20-01-05, 15:04
Geplaatst door taouanza
Wie heeft het over eerwraak?
Bron aub

't zou dan overigens niet eens eerwraak maar bloedwraak moeten zijn ook nog ....

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:05
Geplaatst door Spoetnik
Een crimineel kan best een goede jongen zijn hoor en iemand die nooit iets crimineels doet kan ook best een kwaaie zijn.

Begrijp je wel wat ik bedoel? Nadat bekend was geworden wat voor criminele activiteiten deze jongen heeft begaan is zo'n opmerking hoogst ongelukkig.... Ben je een goede jongen als je een ander mens met een pistool bedreigd? Dacht het niet

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:06
Geplaatst door Spoetnik
Ik begrijp dat het om een Chinese vrouw gaat, dus dit kan de rascisten helemaal goed uitkomen. De Marokkanen jagen de Chinezen weg, en dan hebben ze genoeg redenen om de Marocs weg te jagen.

niet een beetje vergezocht?

Spoetnik
20-01-05, 15:08
Geplaatst door Joepiedepoepie
Begrijp je wel wat ik bedoel? Nadat bekend was geworden wat voor criminele activiteiten deze jongen heeft begaan is zo'n opmerking hoogst ongelukkig.... Ben je een goede jongen als je een ander mens met een pistool bedreigd? Dacht het niet

Takt is nu eenmaal niet de beste eigenschap van Nederlanders :)

Spoetnik
20-01-05, 15:09
Geplaatst door Joepiedepoepie
niet een beetje vergezocht?

Neuh.

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:12
Geplaatst door Spoetnik
Takt is nu eenmaal niet de beste eigenschap van Nederlanders :)

tja...takt...of meer het gebrek daaraan....hebben wel meer mensen last van geloof ik....

bijvoorbeeld het houden van een stille tocht voor deze gast...

ONBEGRIJPELIJK

Een stille tocht houd je voor zinloos geweld. En wat deed meneer zelf? Jawel...ook geweld uiten dmv het stelen van een tas....dat het zo is afgelopen is erg jammer en natuurlijk niet de bedoeling, maar voor een dief een stille toch lopen....

HET MOET ECHT NIET GEKKER WORDEN MET DIE MENSEN!!!

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:13
Geplaatst door Spoetnik
Neuh.

Ach, zo kun je altijd complottheorieën bedenken....

taouanza
20-01-05, 15:13
Geplaatst door Umarvlie
't zou dan overigens niet eens eerwraak maar bloedwraak moeten zijn ook nog ....

JA hoor maak het maar nog erger.
Ik wil weten welke Marokkaan dat heeft gezegd want tot nu toe hoor ik alleen autochtonen daarover.Autochtonen die geen verschil tussen en Turk of een Marokkaan kunnen zien.
Marokkanen doen niet aan eerwraak of bloedwraak.
Eerwraak betekent dat je omgeving dat van je eist en verwacht.
Dat is bij Marokkanen niet zo.
Maar als het om islambashen gaat zijn feiten onbenullig.
We halen alle informatie overal ter wereld vandaan behalve bij de Marokkanen zelf.
Echt misselijk hoe men onwetendheid koestert!

Spoetnik
20-01-05, 15:14
Geplaatst door Joepiedepoepie
tja...takt...of meer het gebrek daaraan....hebben wel meer mensen last van geloof ik....

bijvoorbeeld het houden van een stille tocht voor deze gast...


Dat zeg ik toch, de Nederlanders die deze stille tocht organiseerden hebben het Nederlandse gevoel voor takt.

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:17
Geplaatst door taouanza
JA hoor maak het maar nog erger.
Ik wil weten welke Marokkaan dat heeft gezegd want tot nu toe hoor ik alleen autochtonen daarover.Autochtonen die geen verschil tussen en Turk of een Marokkaan kunnen zien.
Marokkanen doen niet aan eerwraak of bloedwraak.
Eerwraak betekent dat je omgeving dat van je eist en verwacht.
Dat is bij Marokkanen niet zo.
Maar als het om islambashen gaat zijn feiten onbenullig.
We halen alle informatie overal ter wereld vandaan behalve bij de Marokkanen zelf.
Echt misselijk hoe men onwetendheid koestert!

Ik kan helaas geen bron geven. Dit is wat een kennis mij vertelde...die had het gisteravond op tv in een of ander programma gezien.

Maar goed, ik zal het geen eerwraak noemen, maar gewoon wraak, nu oké? En wat betreft het overal ter wereld vandaan halen van info...je hoeft maar naar de televisie te kijken om verschrikkelijke domme reacties te horen van de Marokkaanse jeugd (kijk bijv. naar de dood van Theo van Gogh) En zo was het kennelijk gister ook op de tv te zien...maar ach een autochtoon mag hier niets van zeggen....

Umarvlie
20-01-05, 15:19
Geplaatst door taouanza
JA hoor maak het maar nog erger.
Ik wil weten welke Marokkaan dat heeft gezegd want tot nu toe hoor ik alleen autochtonen daarover.Autochtonen die geen verschil tussen en Turk of een Marokkaan kunnen zien.
Marokkanen doen niet aan eerwraak of bloedwraak.
Eerwraak betekent dat je omgeving dat van je eist en verwacht.
Dat is bij Marokkanen niet zo.
Maar als het om islambashen gaat zijn feiten onbenullig.
We halen alle informatie overal ter wereld vandaan behalve bij de Marokkanen zelf.
Echt misselijk hoe men onwetendheid koestert!

Ik wilde alleen maar verschil tussen eer- en bloedwraak aangeven.

Ik denk ook dat het eerder zal zijn dat een paar van de vriendjes van die fijne jongen met het gouden hart (is Haram voor mannen overigens .. mogen geen goud dragen) wellicht even wraak willen gaan nemen....

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:20
Geplaatst door Spoetnik
Dat zeg ik toch, de Nederlanders die deze stille tocht organiseerden hebben het Nederlandse gevoel voor takt.

Zijn het Nederlanders die dit organiseren of bedoel je Marokkaanse Nederlanders?

Spoetnik
20-01-05, 15:22
Geplaatst door Joepiedepoepie
Zijn het Nederlanders die dit organiseren of bedoel je Marokkaanse Nederlanders?

Is daar een verschil tussen dan?

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:24
Geplaatst door Spoetnik
Is daar een verschil tussen dan?

duh

Spoetnik
20-01-05, 15:26
Geplaatst door Joepiedepoepie
duh

Leg eens uit?

Want ik zie vooral overeenkomst tussen migrantenkinderen en jochies die bij op het gymnasium zaten :)

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:30
Geplaatst door Spoetnik
Leg eens uit?

Want ik zie vooral overeenkomst tussen migrantenkinderen en jochies die bij op het gymnasium zaten :)

Dat mag jij dan ook aan mij uitleggen.

Maar wat betreft mijn opmerking. Ik wil niet elke Marokkaan zo betitelen, helemaal niet. Maar het gaat mij vooral om een hele grote groep die zich niets aantrekken van de waarden en normen hier in Nederland. Ja ze wonen hier, maar daar is alles mee gezegd. Een Nederlander zullen ze nooit worden. Het is toch zo dat vele mensen met een Marokkaanse achtergrond zich altijd Marokkaan zullen voelen en geen Nederlander? Dit geldt ook voor vele Turkse mensen, moeten ze kiezen, al zijn ze bijvoorbeeld van de 3e generatie, ze zullen voor Turkijke kiezen. Moet ik ze dan ook Nederlanders noemen?

Joepiedepoepie
20-01-05, 15:36
Ik vind het trouwens nu ook de taak van de imams om aan te geven dat een stille tocht niet het meest slimme is wat je kunt doen...vooral niet als ze de afstand tussen "Nederlanders" en Marokkanen willen verkleinen. Erken dat die jongen fout zat door te stelen en herdenk hem zonodig in huiselijke kring of voor mijn part in de moskee.

taouanza
20-01-05, 15:43
Geplaatst door Joepiedepoepie
Ik vind het trouwens nu ook de taak van de imams om aan te geven dat een stille tocht niet het meest slimme is wat je kunt doen...vooral niet als ze de afstand tussen "Nederlanders" en Marokkanen willen verkleinen. Erken dat die jongen fout zat door te stelen en herdenk hem zonodig in huiselijke kring of voor mijn part in de moskee.

Die zelfde imams die bron zijn van alle ellende?!
Laat die imams nou eens keer met rust.
Schelden op imams is tot kunst verheven maar zodra er iets gebeurt krijgen de imams het op hun bord.

Spoetnik
20-01-05, 15:44
Geplaatst door Joepiedepoepie
Dat mag jij dan ook aan mij uitleggen.

Criminele gedragingen, groepjesvorming, mensen lastig vallen, ophitsend gedrag binnen de groep, geen respect voor ouderen, vooral aan zichzelf denken.

Ik vind kinderen van Marokkaanse migranten zeer goed integreerd in de Nederlandse samenleving.



Maar wat betreft mijn opmerking. Ik wil niet elke Marokkaan zo betitelen, helemaal niet. Maar het gaat mij vooral om een hele grote groep die zich niets aantrekken van de waarden en normen hier in Nederland.

Jep, jep, precies Nederlandse kinderen.



Ja ze wonen hier, maar daar is alles mee gezegd. Een Nederlander zullen ze nooit worden. Het is toch zo dat vele mensen met een Marokkaanse achtergrond zich altijd Marokkaan zullen voelen en geen Nederlander?

Dat komt dan toch vooral door jouw houding, jij denkt dat ze zich geen Nederlander voelen en als jij zo Marokkaanse migrantenkinderen tegemoet gaat, zullen ze zich ook nooit Nederlander voelen natuurlijk. Wat ik hoor op dit forum is dat de meeste Marokkanen zich toch echt met dit land verbonden voelen en hier absoluut niet weg willen. Uiteraard hebben ze ook een band met het land van hun ouders, maar dat vind ik niet vreemd. Veel Nederlanders die uit Indonesie afkomstig zijn (ook diegene die geen Indonesisch bloed hebben) voelen zich nog steeds verbonden met Indonesie.


Dit geldt ook voor vele Turkse mensen, moeten ze kiezen, al zijn ze bijvoorbeeld van de 3e generatie, ze zullen voor Turkijke kiezen. Moet ik ze dan ook Nederlanders noemen?

Euh ja, tenzij ze zich natuurlijk van te voren aan geven dat ze zich alleen met Turkije verbonden voelen, zoals bijvoorbeeld Grijze Wolven. Overigens zullen militairen met een Turkse achtergrond die dienen in het Nederlandse leger deze uitspraak van je niet in dank afnemen.

geiteneuker
20-01-05, 16:02
Wat zijn sommige mensen kortzichtig zeg!
Vooral degene die zegt dat hij het recht wel even in eigen hand gaat nemen.


Dit gaat alleen maar escaleren........na dat gezeik van theo van Gogh (gewoon een groepje malloten die in naam van de islam een moord begaan) is de spanning af en toe te snijden.....
Wanneer de famillie van die vrouw wordt teruggepakt vrees ik dat dit niet getolereerd wordt, en dat het uit de hand gaat lopen......

Joepiedepoepie
20-01-05, 16:02
Geplaatst door Spoetnik
Criminele gedragingen, groepjesvorming, mensen lastig vallen, ophitsend gedrag binnen de groep, geen respect voor ouderen, vooral aan zichzelf denken.

Ik vind kinderen van Marokkaanse migranten zeer goed integreerd in de Nederlandse samenleving.

Ja hoor...heel erg goed. De goeden daargelaten, maar kijk eens naar de criminaliteitscijfers....

Jep, jep, precies Nederlandse kinderen.

Pff....is vergoeilijk de Nederlandse kinderen helemaal niet, zitten ook genoeg raddraaiers tussen, maar kijk eens op straat. Wie zijn diegenen die andere mensen lastig vallen e.d......

Dat komt dan toch vooral door jouw houding, jij denkt dat ze zich geen Nederlander voelen en als jij zo Marokkaanse migrantenkinderen tegemoet gaat, zullen ze zich ook nooit Nederlander voelen natuurlijk. Wat ik hoor op dit forum is dat de meeste Marokkanen zich toch echt met dit land verbonden voelen en hier absoluut niet weg willen. Uiteraard hebben ze ook een band met het land van hun ouders, maar dat vind ik niet vreemd. Veel Nederlanders die uit Indonesie afkomstig zijn (ook diegene die geen Indonesisch bloed hebben) voelen zich nog steeds verbonden met Indonesie.

Door mijn houding? Natuurlijk, het ligt weer aan een ander. Ik doe mijn stinkende best (op een zgn "zwarte school") bij te dragen aan een goede ontwikkeling van deze kinderen, maar steeds loop ik tegen de bekende muur aan, dus ga mij niets verwijten.

En natuurlijk is het zo dat ze zich verbonden mogen blijven voelen met Marokko, Turkije, weet ik veel, het gaat erom dat velen van deze mensen zich toch echt meer Marokkaans of Turks voelen. Bij mensen die van oorsprong uit Indonesië komen zie je dit veel minder.

Euh ja, tenzij ze zich natuurlijk van te voren aan geven dat ze zich alleen met Turkije verbonden voelen, zoals bijvoorbeeld Grijze Wolven. Overigens zullen militairen met een Turkse achtergrond die dienen in het Nederlandse leger deze uitspraak van je niet in dank afnemen.

Dan noem je een paar mensen die in het Nederlandse leger zitten, die zijn niet representatief voor de gehele bevolkingsgroep.

Sorry heb mijn reacties tussen het geciteerde bericht gezet..

Joepiedepoepie
20-01-05, 16:09
Geplaatst door taouanza
Die zelfde imams die bron zijn van alle ellende?!
Laat die imams nou eens keer met rust.
Schelden op imams is tot kunst verheven maar zodra er iets gebeurt krijgen de imams het op hun bord.

Oei oei, gevoelig punt?

Wie moet het dan doen? Volgens mij kijken deze gasten flink op tegen imams en kunnen ze hiervan dus gebruik maken......

Schelden op imams is tot kunst verheven??

Eh....ze hebben toch een voorbeeldfunctie? Laten ze die dan ook eens gebruiken!

Spoetnik
20-01-05, 16:11
Geplaatst door Joepiedepoepie Pff....is vergoeilijk de Nederlandse kinderen helemaal niet, zitten ook genoeg raddraaiers tussen, maar kijk eens op straat. Wie zijn diegenen die andere mensen lastig vallen e.d......

Ik ben opgegroeid in een wijk in Zwolle waar voornamelijk blanke kindertjes woonden. Ik kan je vertellen dat het daar blanke hanggroepjongeren waren die mensen lastig vielen.



Door mijn houding? Natuurlijk, het ligt weer aan een ander. Ik doe mijn stinkende best (op een zgn "zwarte school") bij te dragen aan een goede ontwikkeling van deze kinderen, maar steeds loop ik tegen de bekende muur aan, dus ga mij niets verwijten.

Ah, jij bent een van die gefrusteerde leraren, daar hebben we er voldoende van op Maroc.NL :)

Ik heb om eerlijk te zijn geen enkele respect voor hedendaagse leraren hun beroep uitvoeren. Op mijn middelbare school moest ik toezien hoe een Turkse meisje zwaar werd beledigd in de klas door een groepje randgroepjongeren (lees hollandse jongens). De leraar stond er bij en keer ernaar.

Daarbij komt nog de apathie van veel leraren op de school, de hooghartigheid waarmee zij leerlingen tegemoet traden, de eentonigheid van de lessen en de ongelovelijke ongeinspireerde fantasieloze manier waarop werd lesgegeven.

Veel leraren claimen dat leraren geen respect meer krijgen. Maar respect moet je verdienen en dat is waar veel leraren in falen. Overigens speelt dit niet alleen op de middelbare school, maar ook op universiteiten. Ik kan natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring spreken. Maar volgens mij is mijn mening, de mening van velen die modern onderwijs hebben mogen volgen.



Dan noem je een paar mensen die in het Nederlandse leger zitten, die zijn niet representatief voor de gehele bevolkingsgroep.

Uit een artikeltje gegrepen, getiteld:

Jongeren voelen weinig voor leger
Dat blijkt uit onderzoek van de Koninklijke Landmacht dat gepubliceerd is in het jongste nummer van het blad Civiel/Militair. Het blad van de Stichting Maatschappij en Krijgsmacht concludeert dat de gemiddelde zogenaamde BBT'er (beroepsmilitair bepaalde tijd) 23 jaar is, en thuis woont bij zijn ouders in de provincie. De opleiding is vbo, mavo of mbo. Een op de acht BBT'ers is vrouw. De belangstelling voor het leger onder jongeren met een Turkse achtergrond is hoog.
Bron: http://oud.refdag.nl/bin/010620bin07.html

Joepiedepoepie
20-01-05, 16:18
Geplaatst door Spoetnik
Ik ben opgegroeid in een wijk in Zwolle waar voornamelijk blanke kindertjes woonden. Ik kan je vertellen dat het daar blanke hanggroepjongeren waren die mensen lastig vielen.

Ah, jij bent een van die gefrusteerde leraren, daar hebben we er voldoende van op Maroc.NL :)

Ik heb om eerlijk te zijn geen enkele respect voor hedendaagse leraren hun beroep uitvoeren. Op mijn middelbare school moest ik toezien hoe een Turkse meisje zwaar werd beledigd in de klas door een groepje randgroepjongeren (lees hollandse jongens). De leraar stond er bij en keer ernaar.

Wie zegt dat ik op een middelbare school werk? Maar op de manier zoals jij je uitspreekt kan ik ook weinig respect voor jou opbrengen, jij scheert elke leraar (leerkracht) over 1 kam. En nu spreek ik niet namens mezelf, omdat ik geen ervaring heb met het werken op een middelbare school, maar hoe denk je dat het komt dat de houding van leraren is veranderd? De kinderen zijn de laatste jaren erg veranderd, weinig respect enz. enz. Natuurlijk heeft dit zijn weerslag op de houding van de leraar.

Daarbij komt nog de apathie van veel leraren op de school, de hooghartigheid waarmee zij leerlingen tegemoet traden, de eentonigheid van de lessen en de ongelovelijke ongeinspireerde fantasieloze manier waarop werd lesgegeven.

Veel leraren claimen dat leraren geen respect meer krijgen. Maar respect moet je verdienen en dat is waar veel leraren in falen. Overigens speelt dit niet alleen op de middelbare school, maar ook op universiteiten. Ik kan natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring spreken. Maar volgens mij is mijn mening, de mening van velen die modern onderwijs hebben mogen volgen.

Uit een artikeltje gegrepen, getiteld:

Jongeren voelen weinig voor leger
Dat blijkt uit onderzoek van de Koninklijke Landmacht dat gepubliceerd is in het jongste nummer van het blad Civiel/Militair. Het blad van de Stichting Maatschappij en Krijgsmacht concludeert dat de gemiddelde zogenaamde BBT'er (beroepsmilitair bepaalde tijd) 23 jaar is, en thuis woont bij zijn ouders in de provincie. De opleiding is vbo, mavo of mbo. Een op de acht BBT'ers is vrouw. De belangstelling voor het leger onder jongeren met een Turkse achtergrond is hoog.
Bron: http://oud.refdag.nl/bin/010620bin07.html

En wat wil je hiermee zeggen? Nog steeds gaat dit om een klein percentage van de bevolkingsgroep...

Spoetnik
20-01-05, 16:28
Geplaatst door Joepiedepoepie

Wie zegt dat ik op een middelbare school werk? Maar op de manier zoals jij je uitspreekt kan ik ook weinig respect voor jou opbrengen, jij scheert elke leraar (leerkracht) over 1 kam. En nu spreek ik niet namens mezelf, omdat ik geen ervaring heb met het werken op een middelbare school, maar hoe denk je dat het komt dat de houding van leraren is veranderd? De kinderen zijn de laatste jaren erg veranderd, weinig respect enz. enz. Natuurlijk heeft dit zijn weerslag op de houding van de leraar.


Mijn inziens is het juist andersom. De leraar had respect, maar heeft die verloren omdat hij geen connectie meer heeft met zijn leerlingen. Ik geef mijn mening over hoe leraren hun beroep uitvoeren en ik geef hierbij duidelijk aan dat ik niet alle leraren bedoel, maar naar mijn smaak zijn het er wel veel. De negatieve en respectloze manier waarop leraren hier op het forum te kennen geven naar hun leerlingen te kijken, maakt mijn mening er niet genuanceerder op.

De Nederlandse scholen leveren een generatie af die slecht onderwijs heeft genoten en als jij daarvoor de leerlingen de schuld geeft, geeft dat aan in hoeverre de leraren falen in hun taak.

Als leraren niet in staat zijn de jeugd op een goede manier onderwijs te geven, dan is er iets mis met het systeem en de manier waarop leraren les geven; niet met de studenten.



En wat wil je hiermee zeggen? Nog steeds gaat dit om een klein percentage van de bevolkingsgroep...

Hoe bedoel je dat? De Turkse jeugd staat in de rij om het leger in te mogen en jij noemt dit een klein percentage van de bevolkingsgroep? Ik snap niet wat je bedoelt.

Joepiedepoepie
20-01-05, 16:42
Geplaatst door Spoetnik
Mijn inziens is het juist andersom. De leraar had respect, maar heeft die verloren omdat hij geen connectie meer heeft met zijn leerlingen. Ik geef mijn mening over hoe leraren hun beroep uitvoeren en ik geef hierbij duidelijk aan dat ik niet alle leraren bedoel, maar naar mijn smaak zijn het er wel veel. De negatieve en respectloze manier waarop leraren hier op het forum te kennen geven naar hun leerlingen te kijken, maakt mijn mening er niet genuanceerder op.

De Nederlandse scholen leveren een generatie af die slecht onderwijs heeft genoten en als jij daarvoor de leerlingen de schuld geeft, geeft dat aan in hoeverre de leraren falen in hun taak.

Als leraren niet in staat zijn de jeugd op een goede manier onderwijs te geven, dan is er iets mis met het systeem en de manier waarop leraren les geven; niet met de studenten.




Hoe bedoel je dat? De Turkse jeugd staat in de rij om het leger in te mogen en jij noemt dit een klein percentage van de bevolkingsgroep? Ik snap niet wat je bedoelt.



Dus jij vindt dat de fout bij de docenten ligt? Velen staan al jaren voor de klas. Hebben meegemaakt dat er respect was voor hen. Sinds een aantal jaren zien ze dit achteruit gaan. Natuurlijk zal de rol van de docent ook meespelen, maar ik ben ervan overtuigd dat vele ouders, wit, zwart, geel, paars, tegenwoordig veel minder bezig zijn met het opvoeden in waarden en normen. Dit kun je dan ook terugzien in de klas. Zo gek vind ik het dan niet dat docenten zich dan anders gaan gedragen, wel jammer.

En ik heb de studenten/kinderen hiervan niet de schuld gegeven. De schuld ligt mijns inziens bij de opvoeders.

En mbt het leger. Ik bedoelde te zeggen dat het aantal Turkse jongens in het Nederlandse leger veel lager is dan de jongens/meiden buiten het leger. En als je aan hen vraagt hoe ze zich meer voelen, Nederlander of Turk, Marokkaans o.i.d. dan zal het antwoord anders zijn. Begrijp je me nu?

GroteWolf
20-01-05, 17:20
Hoe het verder ook zit, aan de Marokkanen kan het niet liggen. Dus, het komt waarschijnlijk door de Nederlanders. Die hebben het al die eeuwen fout gedaan. Gelukkig zijn de Marokkanen er nu dus alles zal spoedig veranderen. En beter worden.

lalafatima18
20-01-05, 17:24
sorry ik wist niet dat het een buitenlandse,vrouw was,ewa gelukkig dat het een buitenlandse is,anders had je veel gezeik weer over nederlandse een marokkanen weer :moeilijk: :droef:

Umarvlie
20-01-05, 17:28
Geplaatst door lalafatima18
sorry ik wist niet dat het een buitenlandse,vrouw was,ewa gelukkig dat het een buitenlandse is,anders had je veel gezeik weer over nederlandse een marokkanen weer :moeilijk: :droef:

was het dan relevant wat voor kleurtje of ethnische achtergrond die vrouw had .... 't was toch ook maar "een hoer"? volgens die fijne vrienden van de tasjesdief?

vooringenomenheid... zucht

BamBamBang
20-01-05, 18:28
[QUOTE]Marokkanen doen niet aan eerwraak of bloedwraak.

Nee, en een moord plegen tijdens de ramadan doen ze ook niet.

Kasper
20-01-05, 19:02
De dood is nooit goed. Ik kan begrijpen dat de nabestaanden hem willen herdenken, maar doe dat alsjeblieft niet met een stille tocht die begint bij het centraal station.

Als de vrienden van Ali el b. kloten hadden gehad, haden ze gewoon toegegeven dat het een niet makkelijke jongen was, maar een vriend is een vriend en dat ze hem zullen missen. Live by the sword die by the sword.

Maar nee die vrienden vertellen doodleuk dat het zo een goede jongen was. Dan ben je toch echt niet goed bezig en geef je de hele marokkaanse gemeenschap een slechte naam.