PDA

Bekijk Volledige Versie : bloedig gevecht met inbrekers



xaja32
20-01-05, 09:16
In het centrum van Amsterdam zijn vandaag bij een advocatenkantoor aan de Langestraat twee gewonden gevallen. Getuigen melden dat een advocaat twee inbrekers in zijn kantoor op heterdaad betrapte, waarbij hij er vervolgens eentje met een schroevendraaier neerstak.

De metgezel van de neergestoken inbreker wist te ontkomen. De gewonde inbreker is gearresteerd. Hij verkeert niet in levensgevaar. de advokaat die zijn eigen spullen beschermd zal wel weer de hoogste straf krijgen daders zijn zeker vriendjes van ali

w8ff
20-01-05, 09:55
en wederom waren het weer Marokkanen die de fout in gingen

Eke
20-01-05, 10:10
Geplaatst door xaja32
de advokaat die zijn eigen spullen beschermd zal wel weer de hoogste straf krijgen daders zijn zeker vriendjes van ali

Goeiemorgen Xaja. Ik vind het leuk dat je naam weer op het scherm verschijnt, maar je bent toch een langzamere denker dan ik dacht gisteravond. Stemmingmakerij is heel oneerlijk,pijnlijk en.....dom.


"zijn zeker vriendjes van Ali"

Het gaat niet om sneren en mensen in verdomhoekjes te drukken.

Ik hoorde van een bezoekster bij een buurvrouw dat 'altijd die jonge Marokkanen kunstjes flikten' bij haar in de buurt..
Maar.....de jongeren uit haar buurt zijn Marokkanen.

Vroeger waren het ook de ontspoorde jongeren, die kattekwaad uithaalden,zij het in veel mindere mate omdat de maatschappij eenvoudiger was voor deze pubers.

xaja32
20-01-05, 10:11
dat is jou mening

xaja32
20-01-05, 10:15
dat is jou mening ik heb helaas een andere door schade en schande wijs geworden heb alleen zeer slechte ervaringen met onze marokkaanse vrienden en daarbij scheer ik niet alles over 1 kam want mensen die jatten inbreken of moorden ongeacht hun afkomst zijn gewoon erg zielig

Eke
20-01-05, 10:17
Geplaatst door xaja32
dat is jou mening

dat is jouW mening, Xaja, vergeet de W niet. Zo slecht was je niet op school, toch ?

Xaja, het is geen mening, het is een FEIT dat vroeger de jongeren die kattekwaad uithaalden Hollanders (of Friezen, enz.) waren.

Vallen Marokkaanse jongeren makkelijker uit de boot of niet ?

En waar komt dat door , denk je ?

Seneca
20-01-05, 10:18
Geplaatst door Eke
Ik hoorde van een bezoekster bij een buurvrouw dat 'altijd die jonge Marokkanen kunstjes flikten' bij haar in de buurt..
Maar.....de jongeren uit haar buurt zijn Marokkanen.

Vroeger waren het ook de ontspoorde jongeren, die kattekwaad uithaalden,zij het in veel mindere mate omdat de maatschappij eenvoudiger was voor deze pubers.

is inbreken met geweld tegenwoordig al kattenkwaad? volgens mij is inbraak met zwaar lichamelijk geweld met een dodelijk wapen te kwalificeren als enerzijds inbraak en anderzijds poging tot doodslag! ik vind dat geen kattenkwaad maar crimineel gedrag!

xaja32
20-01-05, 10:21
als je dit soort dingen wilt zijn als kattekwaad wil zien moet je zelf weten in mijn ogen zijn mensen die dit doen het dood schoppen nog niet waard en moeten terug gestuurd worden en in eigen land berecht worden en ik maak liever een paar spelfouten dan dat ik criminele dingen doe

~Panthera~
20-01-05, 10:23
Geplaatst door xaja32
als je dit soort dingen wilt zijn als kattekwaad wil zien moet je zelf weten in mijn ogen zijn mensen die dit doen het dood schoppen nog niet waard en moeten terug gestuurd worden en in eigen land berecht worden en ik maak liever een paar spelfouten dan dat ik criminele dingen doe
---------------

Zeg nou maar gewoon dat je een pleurishekel aan buitenlanders hebt. :moe:

xaja32
20-01-05, 10:25
dat zeg ik niet heb een pleures hekel aan schorem die dat soort dingen doet

Eke
20-01-05, 10:51
Geplaatst door xaja32
ik maak liever een paar spelfouten dan dat ik criminele dingen doe

Xaja, wat dat betreft heb je gelijk : sorry !

Je hebt een pleurishekel aan criminelen. Je bedoelt aan hun criminele gedrag ?
Daarin sta je niet alleen. Ik denk alle Hollanders, Friezen, Marokkanen, Gelderlanders, Zeeuwen, Antillianen, Brabanders---moet ik nog verder gaan ?-----

Ik moet weg.doei.

Eke
20-01-05, 10:54
Geplaatst door Seneca
is inbreken met geweld tegenwoordig al kattenkwaad? v

Nog ff snel een antwoord. Ik moet zo weg. Het was de advocaat die die knapen met een schroevendraaier neerstak.Zelf-verweer.Of die jongens wapens bij zich hadden wordt hier niet vermeld.

Je krijgt dat soort overreactie van de 'slachtoffers' als de spanning te hoog wordt. Dat is het risico van inbreken, stelen enz.

Het is dan niet de bedoeling om iemand te doden of zo.

GroteWolf
20-01-05, 11:46
Zeker niet. Dit was gewoon noodweer.

Helaas waren het weer Marokkanen. En ik ben het niet met je eens EKE. We hebben het niet over kattekwaad maar over steeds toenemende geweldsmisdrijven. Door verschillende bevolkingsgroepen (Bulgaren ook bijvoorbeeld) maar door anderen weer veel minder. Waarom? Vroeger dacht ik ook dat het voornamelijjk Sociaal Economische factoren waren maar die zijn voor veel groepen hetzelfde.
Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat het de opvoeding is. Of het gebrek er aan. Worden die jongens thuis wel gecorrigeerd? Vraagt er iemand hoe ze aan dat geld komen? Vraagt er iemand waar ze die vier maanden gezeten hebben? Geloven die ouders al hun leugens?

Antilliaanse jongens komen bijvoorbeeld recht uit de ergste sloppenwijken in de Nederlandse steden terecht. Zonder geld en vaak verslaafd. Waar ze vandaan komen moet je echt keihard zijn om te overleven. Ze hebben geen opleiding en zijn vaak verslaafd. Dus bij die groep is het me wel duidelijk.

Eke
20-01-05, 12:55
Geplaatst door GroteWolf
Zeker niet. Dit was gewoon noodweer.

Helaas waren het weer Marokkanen. En ik ben het niet met je eens EKE. We hebben het niet over kattekwaad maar over steeds toenemende geweldsmisdrijven. Door verschillende bevolkingsgroepen (Bulgaren ook bijvoorbeeld) maar door anderen weer veel minder. Waarom? Vroeger dacht ik ook dat het voornamelijjk Sociaal Economische factoren waren maar die zijn voor veel groepen hetzelfde.
Ik weet het ook niet zeker, maar ik denk dat het de opvoeding is. Of het gebrek er aan. Worden die jongens thuis wel gecorrigeerd? Vraagt er iemand hoe ze aan dat geld komen? Vraagt er iemand waar ze die vier maanden gezeten hebben? Geloven die ouders al hun leugens?

Antilliaanse jongens komen bijvoorbeeld recht uit de ergste sloppenwijken in de Nederlandse steden terecht. Zonder geld en vaak verslaafd. Waar ze vandaan komen moet je echt keihard zijn om te overleven. Ze hebben geen opleiding en zijn vaak verslaafd. Dus bij die groep is het me wel duidelijk.


Grote Wolf : je moet mijn uitspraak in haar context zien!!! Dit is het draadje van de advocaat die een inbreker neersteekt met een schroevendraaier. En omdat er gesproken wordt van 2 gewonden heeft OF de advocaat OF de andere inbreker een slag of iets dergelijks gehad.

Ik heb wel eens van inbrekers gehoord dat de gewone kraak gezet wordt zonder wapens op zak.

Mijn kattekwaad linkte ik aan het gesprek met die vrouw die het had over gerotzooi (o.a.kleine diefstalletjes, grote monden) van jonge Marokkanen.

Jij komt nu over GEWELDSmisdrijven te praten.Dat vergelijk ik zeker niet met kattekwaad.

Ik heb er nog geen duidelijk antwoord op..op geweldsmisdrijven.

In ieder geval duidelijk laten merken dat dit ABSOLUUT niet kan.



Wat de opvoeding betreft : het is normaal als een kind eens boos is, maar TRAPPEN, slaan, bijten, haren trekken enz. is onacceptabel.Ik denk dat andere moeders het met me eens zijn.

In hun pubertijd verleggen de kinderen hun grenzen weer. Kun je weer als ouder aan de gang om je grenzen te trekken.GEEN geweld.En dat moet jezelf als ouder blijven voordoen.GEEN geweld.

Maar de vriendjes krijgen ook nog al wat invloed..en je kids kunnen gaan liegen...gaan spijbelen, een hekel krijgen aan leren, geen werk kunnen houden..of geen werk vinden..

Grote Wolf...ik weet het nog niet zo goed.Het is een hele klus, opvoeden. En daar heb je bijna altijd steun van je man en anderen bij nodig.

Zeker als je kind niet lekker in zijn vel zit.

Wat betreft criminelen die in Nederland komen wonen : niet welkom!

Wat betreft criminelen die hiet geboren worden en opgroeien : dat zijn kinderen van ONZE samenleving. Dat ligt op ons bordje.

GroteWolf
20-01-05, 13:02
[quote]
Wat betreft criminelen die hiet geboren worden en opgroeien : dat zijn kinderen van ONZE samenleving. Dat ligt op ons bordje.
[/quote

Dat lijkt mij ook. Maar gezien de situatie in meer dan 80 plekken in Amsterdam denk ik dat het tijd wordt dat we eens gaan eten.]

Eke
20-01-05, 13:08
Met z'n allen. Giro 777 . geld om misstanden op te heffen. Wie gered kan worden ,wordt gered. Wie te gewelddadig is voor onze samenleving in de bak, totdat diegene WEL normaal kan doen.
En een groot deel voor preventie !

observer
20-01-05, 13:34
Grote Wolf : je moet mijn uitspraak in haar context zien!!! Dit is het draadje van de advocaat die een inbreker neersteekt met een schroevendraaier. En omdat er gesproken wordt van 2 gewonden heeft OF de advocaat OF de andere inbreker een slag of iets dergelijks gehad. de inbreker heeft de advocaat met een boormachine geslagen

ab-stract
20-01-05, 14:11
he eikel, wie ben je eigenlijk??? Als je niets te vertellen hebt, rot dan op naar een andere site.

Wat ben jij toch zielig, heb je geen leven. :motorzaag

xaja32
20-01-05, 14:42
jij ben zelf een kleuter vriendje van ali zeker stumpert