PDA

Bekijk Volledige Versie : Ied u El-Kabir



EL-Imraan
20-01-05, 12:12
Op een mooie dag als deze zou ik me niet druk moeten maken om bepaalde dingen of me er aan storen of ergens over balen.....echter doe ik dat wel.
Ik ben teleurgesteld in de eenheid die er niet is binnen de Islamitische gemeenschap in dit Land en in sommige landen.

Ik het is vandaag en prachtige dag voor mij en degene die met mij Ied u El-kabir hebben gevierd. Ik keek er naar uit met heel mijn hart. Vandaag is een dag dat veel waarde bij Allah heeft.

Dat benadrukt hij ook in de Koran. Onze broeders die gisteren in Mekka Woeqoef hebben gedaan bij Arafaat hebben hun blij aan Allah gegeven en voor de mensen die niet in Mekka aanwezig zijn hebben hun blijk van dankbaarheid getuigd aan Allah door middel van te vasten (op Woeqoef dag). Dit is zo mooi omdat je zonden voor een jaar vooraf aan gisteren en aan jaar vanaf gisteren vergeven worden.

Dit zijn de dagen die een ieder moslim moet heiligen en in zijn hart moet sluiten. Want zo kom je dicht bij Allah (swt).

dit mooie gevoel is helaas niet bij iedereen te voelen vandaag omdat er geen eenheid is over vandaag ontstaan. De een heeft een feest en de ander heeft het pas morgen. Ik vier het vandaag en mijn broer morgen.
De ene moskee vandaag en de anderen morgen......is dit niet pijnlijk?
Ja, heel erg....ik vind het echt heel erg pijnlijk en jammer.

Weet men dan niet dat het land waar Mekka ligt het meest bevoorrechte land is van alle landen? Weet men niet dat in de Koran Allah het land waar Mekka ligt het land dat hij El-baraka heeft geschonken. En dat Zijn Huis daar ligt dat als leiding voor alle gelovigen is gezet.
De mate van belangrijkheid van Soera El-fatiha is het meest belangrijke Soera uit de Koran.
Zonder deze Soera is het gebed ongeldig, zo belangrijk is. De profeet (v.z.m.h.) heeft gezegd dat Allah geen enkele Profeet machtige Verzen geschonken heeft dan het openbaren van Soera El-fatiha aan mij.

een ieder moslim is er van overtuigd dat El-fatiha zo belangrijk is. Ik wil niet beweren dat de andere Soera’s niet belangrijk zijn, in tegendeel zelfs.
Maar om dit verduidelijken kun je in acht nemen dat het vergelijkbaar is met een Moskee. Een moskee is een Huis van Allah en dat Mekka het Huis Der Huizen is, oftewel Mekka is het meest belangrijke moskee voor de Islam.
En zou het niet zo zijn dat Allah een Imam kiest die Hij waardig genoeg vindt om te staan voor al die moslims om voor het gebed te leiden? Een Imam die Allah heeft gekozen en waar Hij over tevreden is om het gebed te leiden in Het meest belangrijke Moskee, is ook een leider voor ieder moslim.
als deze Imam vandaag Ied U-El Kabir viert, vind ik persoonlijk dat Alle Imams in Alle Huizen van Allah ook Ied U-El Kabir MOET vieren.

Maar helaas is dit niet het geval en dat is erg pijnlijk en ja, daar ben ik echt verdrietig om.

Moge Allah ons vergeven en ons leiden tot Zijn Rechte Pad.