PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen stille tocht voor Ali el B.



Joesoef
20-01-05, 17:29
Geen stille tocht voor Ali el B.
Donderdag, 20 Februari 2005

In tegenstelling tot eerdere berichtgeving komt er vrijdag geen stille tocht voor Ali el B. Wel verzamelen vrienden en familie van het slachtoffer zich vrijdag om 14.00 uur op de plek van het ongeluk in de Derde Oosterparkstraat.
Vanaf daar vertrekt een stoet naar de Al-Kabir moskee aan de Weesperzijde. In de moskee wordt een dienst voor Ali el B. gehouden.
Burgemeester Cohen sprak donderdagmiddag met familie en vrienden van Ali el B. , enkele migrantenorganisaties en het stadsdeelbestuur. Daarna werd besloten tot deze vorm van eerbetoon.


© 2005 AT5

Joesoef
20-01-05, 17:30
De kalender op www.at5.nl is nog steeds van slag, maar de Marokkanen zijn inmiddels wakker geworden.

GroteWolf
20-01-05, 18:06
Ik denk dat dat veel beter is. Een uitgebreid eerbetoon aan zo'n jongen, hoe erg het ook is voor zijn vrienden en familie dat ie dood is, is een verkeerd signaal. Marokkanen dienen hun helden zorgvuldiger te selecteren.

boehali
20-01-05, 19:12
quote black wolf
Ik denk dat dat veel beter is. Een uitgebreid eerbetoon aan zo'n jongen, hoe erg het ook is voor zijn vrienden en familie dat ie dood is, is een verkeerd signaal. Marokkanen dienen hun helden zorgvuldiger te selecteren.

Helemaal mee eens. Na die spanningen zag ik een marrokaanse jongen die chauffeur was van een bus met bejaarden. Hij nam de tijd om een oud vrouwtje naar de deur te begeleiden. Het gaf mij in ieder geval een goed gevoel. Ben het wel eens met een hoop marrokanen dat ze altijd slecht in het nieuws komen. Maar als er dan zoiets gebeurd als met die Ali dan moeten ze zich daarvan distantieren en geen held van hem maken.

Tamza_Tirelli
20-01-05, 19:28
Stille tochten hou je niet voor helden, maar voor slachtoffers. Ali was het slachtoffer van doodslag en van ontmenselijking omdat hij een dief is. In mijn ogen rechtvaardigt dat een stille tocht. Snap btw niet waarom migrantenorganisaties hier weer bij betrokken moeten worden.

Moge zijn ziel rusten en ik wens zijn ouders ontzettend veel sterkte.

Dutchguy
20-01-05, 19:33
Geplaatst door Tamza_Tirelli
Stille tochten hou je niet voor helden, maar voor slachtoffers. Ali was het slachtoffer van doodslag en van ontmenselijking omdat hij een dief is. In mijn ogen rechtvaardigt dat een stille tocht. Snap btw niet waarom migrantenorganisaties hier weer bij betrokken moeten worden.

Moge zijn ziel rusten en ik wens zijn ouders ontzettend veel sterkte.

Als hij een slachtoffer is van 'ontmenselijking omdat hij een dief is' heeft hij dat aan zichzelf te wijten.
Ik ben blij dat de stille tocht niet door gaat omdat doorgang voor een enorme devaluatie van het begrip 'stille tocht' betekend zou hebben.

Tamza_Tirelli
20-01-05, 19:35
Geplaatst door Dutchguy
Als hij een slachtoffer is van 'ontmenselijking omdat hij een dief is' heeft hij dat aan zichzelf te weten.
Ik ben blij dat de stille tocht niet door gaat omdat doorgang voor een enorme devaluatie van het begrip 'stille tocht' betekend zou hebben.

Net zoals Theo van Gogh zijn dood dus te wijten heeft aan zijn discriminerende uitspraken indertijd ofniet. Of nee, is dat nu 'anders'? Plz.

Dutchguy
20-01-05, 19:40
Geplaatst door Tamza_Tirelli
Net zoals Theo van Gogh zijn dood dus te wijten heeft aan zijn discriminerende uitspraken indertijd ofniet. Of nee, is dat nu 'anders'? Plz.

Onvergelijkbare situatie. Van Gogh werd in kille bloede vermoord en was onschuldig. Iedereen die daar anders over dacht kon naar de rechter stappen.

Kasper
20-01-05, 19:43
Tamza, als jij het verschil tussen Theo van gogh en Ali el B. niet ziet....

Tamza_Tirelli
20-01-05, 19:45
Geplaatst door Dutchguy
Onvergelijkbare situatie. Van Gogh werd in kille bloede vermoord en was onschuldig. Iedereen die daar anders over dacht kon naar de rechter stappen.

Weiger je deze 2 zaken met elkaar te vergelijken? Goed. Dan houdt de discussie hier op.

Tamza_Tirelli
20-01-05, 19:46
Geplaatst door PIK
Tamza, als jij het verschil tussen Theo van gogh en Ali el B. niet ziet....

Als jij de overeenkomst niet ziet, dan heb jij een bord voor je kop en denk jij vanuit een eenzijdige inlevingsvermogen dat niemand siert. Allez, bye.

Dutchguy
20-01-05, 19:49
Geplaatst door Tamza_Tirelli
Weiger je deze 2 zaken met elkaar te vergelijken? Goed. Dan houdt de discussie hier op.

Verstandig besluit.

Spoetnik
20-01-05, 19:53
Die vrouw had natuurlijk gewoon haar auto moeten afsluiten, dan was dit allemaal nooit gebeurd. :jammer:

GeenKritiek
20-01-05, 20:02
Theo van Ghogh was een brutale man met een mening die daarom vermoord werd. Deze Ali is een ordinaire veelpleger. Mensen die daar het verschil niet tussen kunnen zien, die kunnen inderdaad maar beter met een arrogante opmerking de discussie voor zichzelf sluiten. Veel kans op inzicht op korte termijn is er toch niet.

Max Stirner
20-01-05, 20:03
Geplaatst door Tamza_Tirelli
Als jij de overeenkomst niet ziet, dan heb jij een bord voor je kop en denk jij vanuit een eenzijdige inlevingsvermogen dat niemand siert. Allez, bye.

Ik zie meer overeenkomsten tussen Ali el B en Mohammed B. Allebei asociale Tokkies die een hele gemeenschap van 350.000 mensen door het slijk halen.

Ze konden dat vantevoren bedenken en het interesseerde ze blijkbaar geen moer. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Spoetnik
20-01-05, 20:09
Geplaatst door Max Stirner
Ik zie meer overeenkomsten tussen Ali el B en Mohammed B. Allebei asociale Tokkies die een hele gemeenschap van 350.000 mensen door het slijk halen.

Wat een onzin, Nederlanders halen de hele gemeenschap door het slijk vanwege de daden van twee zwarte schapen.

Vooral een speciaal type, laat ik ze maar geen rascisten meer noemen, want dat is volkoooomen onterecht.

Max Stirner
20-01-05, 20:21
Geplaatst door Spoetnik
Wat een onzin, Nederlanders halen de hele gemeenschap door het slijk vanwege de daden van twee zwarte schapen.



Veel mensen generaliseren. Dat is de praktijk, leuk of niet leuk, je kan er weinig aan veranderen ben ik bang.

:student: Jij generaliseert trouwens ook, lees je eigen woorden nog maar eens na - ik heb het laatste stukje weliswaar geschrapt, maar dat vond ik een niet terzake doende mening :D

Die gasten konden bedenken dat hun daad negatieve gevolgen zou hebben voor het (toch als niet zo beste) imago van hun eigen gemeenschap.

Dat interesseerde ze dus niet. Je zou het asociaal kunnen noemen.

Spoetnik
20-01-05, 20:31
Geplaatst door Max Stirner
Veel mensen generaliseren. Dat is de praktijk, leuk of niet leuk, je kan er weinig aan veranderen ben ik bang.

Dat er wordt generaliseerd is een feit en inderdaad, daar kan ik ook niets aan doen, maar blijft het feit dat jij je stelling verkeerd opstelt. Nederlanders halen de Marokkaanse gemeenschap door het slijk vanwege de daden van twee zwarte schapen. En niet op een andere manier.

ps. Ik generaliseerde niet, ik bedoelde niet alle Nederlanders, maar Nederlanders.

Even een taallesje:

Schaatsers reden een rondje op het ijs.

In deze zin heb ik het natuurlijk over de schaatsers die op dat moment op het ijs schaatsen. Ik heb het natuurlijk niet over alle mensen die kunnen schaatsen en derhalve als schaatsers kunnen worden betiteld. :fpetaf:

Tamza_Tirelli
20-01-05, 20:35
Zeg Max,

Alleen al dat tegenwoordig een Marokkaanse Nederlander in NL bij zijn/haar handelen moet uitkijken hoe er door de inheemse bevolking van Nederland naar de Marokkaanse gemeenschap gekeken wordt, laat zien hoe vies scheef dit verziekte land is. Want jouw doorzichtige opmerkingen laat al zien dat jij zijn daad bij voorbaat aan de Marokkaanse gemeenschap toeschrijft.

Jij gaat even normaal praten tegen Marokkaanse Nederlanders, of je praat niet. Zolang jij met je misplaatste superiotiteitsgevoel denkt te beslissen hoe iemand zich moet opstellen na een daad van een persoon waar zij/hij niets van doen heeft, dan blader je maar een eind op los tegen een muur. Of tegen je eensgezinde nietsnutten.

Een stille tocht moet zeker kunnen. Een zielige begravenisstoet waar straten voor afgezet moeten worden en die begeleid wordt door politiebewaking kan echter niet. Overigens de begravenis van een blanke topcrimineel die moorden en wat niet al op zijn geweten heeft, maar waar toch honderden mensen gefascineerd naar stonden te kijken. Of nee, is dit ook weer 'anders'?

jankaas
20-01-05, 20:42
Geplaatst door Tamza_Tirelli
Stille tochten hou je niet voor helden, maar voor slachtoffers. Ali was het slachtoffer van doodslag en van ontmenselijking omdat hij een dief is. In mijn ogen rechtvaardigt dat een stille tocht. Snap btw niet waarom migrantenorganisaties hier weer bij betrokken moeten worden.

Moge zijn ziel rusten en ik wens zijn ouders ontzettend veel sterkte.

Ali B kreeg een koekje van eigen deeg en was geen slachtoffer maar een ordinaire crimineel die geweldadige overvallen pleegde. geen medelijde dus.

Kasper
20-01-05, 21:14
Tamza, je bedoelt cor van hout? Daar is toen veel kritiek op geweest. Dat is fout geweest.

Maar kun jij mij uitleggen waarom er voor Ali el b. een stille tocht gehouden moet worden? Welk maatschappelijk daar mee bereikt wordt?

Spoetnik
20-01-05, 21:20
Geplaatst door jankaas
Ali B kreeg een koekje van eigen deeg en was geen slachtoffer maar een ordinaire crimineel die geweldadige overvallen pleegde. geen medelijde dus.

Jij lijkt me de beste persoon om mij uit te leggen waarom een criminele familie als de Tokkies wordt verheerlijkt in delen van de Nederlandse media :cheefbek:

Kasper
20-01-05, 21:25
Het aapjes-kijken-fenomeen spoetnik. Wat ik trouwens walgelijk vind, maar dat terzijde

Goodnight
20-01-05, 21:26
Een stille tocht...nee...

Maar ik ben zowieso niet voor stille tochten voor welk individu dan ook.

Maar de houding van sommige prikkers dat Ali. el B het eigenlijk aan zichzelf te danken heeft vin ik ronduit wraakzuchtig.

Volgens mij heb je daar nog altijd het NL rechtsysteem voor en zoals men ( ik ook) vind dat Mo.B T.Van Gogh had moeten aanklagen, had deze vrouw ook voor moeten kiezen omdat aan de politie over te laten.

Ik weet niets van de gevoelens van deze vrouw, dus kan niet bepalen of ze het deed uit racistische motieven ( de kans doet zich nu eenmaal voor) of niet, maar dat het ronduit stupid is mag wel duidelijk zijn.

Ze was niet in levensgevaar dus er is geen sprake van verdediging.

Ik vind het als moeder een drama voor de ouders,maar ook voor de jongen zelf.Want het is niet altijd eenmaal een dief altijd een dief......al zijn kansen zijn nu verkeken :jammer:

jankaas
20-01-05, 21:27
Geplaatst door Spoetnik
Jij lijkt me de beste persoon om mij uit te leggen waarom een criminele familie als de Tokkies wordt verheerlijkt in delen van de Nederlandse media :cheefbek:

ik walg net zo van de Tokkies als van tasjes rovers, kinderverkrachters en ander crimineel gespuis. Ali B had kort voor het dit incident nog voor de rechter gestaan wegens een geweldadige overval op een Xenos. De media is en het geval van de Tokkies ziek dat ben ik hartgrondig met je eens maar dat is geen reden om nu ineens ali B te gaan verdedigen. Toen Klaas bruinsma een kogel door zijn hoofd kreeg werd er ook geen stille tocht gehouden.

Falankinsi
20-01-05, 21:28
Geplaatst door boehali
quote black wolf
Ik denk dat dat veel beter is. Een uitgebreid eerbetoon aan zo'n jongen, hoe erg het ook is voor zijn vrienden en familie dat ie dood is, is een verkeerd signaal. Marokkanen dienen hun helden zorgvuldiger te selecteren.

Helemaal mee eens. Na die spanningen zag ik een marrokaanse jongen die chauffeur was van een bus met bejaarden. Hij nam de tijd om een oud vrouwtje naar de deur te begeleiden. Het gaf mij in ieder geval een goed gevoel. Ben het wel eens met een hoop marrokanen dat ze altijd slecht in het nieuws komen. Maar als er dan zoiets gebeurd als met die Ali dan moeten ze zich daarvan distantieren en geen held van hem maken.

[QUOTE]Falankinsi

Slecht nieuws is goed nieuws voor de media. Anders hebben ze niets te melden.
Bij intervieuws is mij vaak opgevallen dat de intervieuwer de geintervieuwde woorden in de mond legt die nogal op het randje zijn
beneven de werkelijkheid.

Max Stirner
20-01-05, 21:36
Geplaatst door Tamza_Tirelli [/i]
Zeg Max,

Alleen al dat tegenwoordig een Marokkaanse Nederlander in NL bij zijn/haar handelen moet uitkijken hoe er door de inheemse bevolking van Nederland naar de Marokkaanse gemeenschap gekeken wordt, laat zien hoe vies scheef dit verziekte land is. Want jouw doorzichtige opmerkingen laat al zien dat jij zijn daad bij voorbaat aan de Marokkaanse gemeenschap toeschrijft.

Dan weet je meer dan ik.....welke opmerking bedoel je precies?


Jij gaat even normaal praten tegen Marokkaanse Nederlanders, of je praat niet. Zolang jij met je misplaatste superiotiteitsgevoel denkt te beslissen hoe iemand zich moet opstellen na een daad van een persoon waar zij/hij niets van doen heeft, dan blader je maar een eind op los tegen een muur. Of tegen je eensgezinde nietsnutten.

:D


Een stille tocht moet zeker kunnen. Een zielige begravenisstoet waar straten voor afgezet moeten worden en die begeleid wordt door politiebewaking kan echter niet. Overigens de begravenis van een blanke topcrimineel die moorden en wat niet al op zijn geweten heeft, maar waar toch honderden mensen gefascineerd naar stonden te kijken. Of nee, is dit ook weer 'anders'? [/QUOTE]

Ik ben een van de weinigen die zo`n beetje hetzelfde heeft gezegd. Lees het betreffende topic maar. Je maakt jezelf dus een beetje belachelijk. :)

observer
20-01-05, 21:38
Geplaatst door Spoetnik
Wat een onzin, Nederlanders halen de hele gemeenschap door het slijk vanwege de daden van twee zwarte schapen.

Vooral een speciaal type, laat ik ze maar geen rascisten meer noemen, want dat is volkoooomen onterecht. ik denk dat het voor een deel komt omdat er zoveel tegelijk zijn

dit , in rotterdam en dan nog met die advocaat

en deel door de reactie

bedoel maar lopen roepen dat het zo'n goede jongen was en dat zij en haar familie zouden branden

geeft een beeld dat kan je niet ontkennen
niet zo'n mooi beeld ook

Falankinsi
20-01-05, 21:40
Geplaatst door jankaas
ik walg net zo van de Tokkies als van tasjes rovers, kinderverkrachters en ander crimineel gespuis. Ali B had kort voor het dit incident nog voor de rechter gestaan wegens een geweldadige overval op een Xenos. De media is en het geval van de Tokkies ziek dat ben ik hartgrondig met je eens maar dat is geen reden om nu ineens ali B te gaan verdedigen. Toen Klaas bruinsma een kogel door zijn hoofd kreeg werd er ook geen stille tocht gehouden.

[QUOTE]Falankinsi
Hoewel ik de Tokkies nu ook niet zie als een beschaafd volkje,
kan je ze niet tegelijk op een lijn zetten met Ali B.
Dit is van een geheel andere orde. Als sommigen zich verlagen deze
lui uit te nodigen op een feestje en dat een of andere mediagek
deze mensen introduceer op het scherm., dan vraag ik mij af:
Kan de media dan geen onderscheid meer maken tussen beschaafd
en goorlappen?
Misschien moet daar ook eens de bezem door.

Spoetnik
20-01-05, 23:16
Geplaatst door Falankinsi
[QUOTE]
Hoewel ik de Tokkies nu ook niet zie als een beschaafd volkje,
kan je ze niet tegelijk op een lijn zetten met Ali B.

Die hele familie Tokkie zijn stuk voor stuk veelplegers.. net als Ali.

GeenKritiek
20-01-05, 23:27
Tokkies, klaas bruinsma, cor van hout, ali el b, allemaal criminelen. Geen stille tocht dus, of het nouw nederlanders of marrokanen zijn. Stille tochten houd je voor helden of volstrekt onschuldige slachtoffers. Mensen die een stille tocht willen organiseren voor een crimineel, of dit nouw Cor van Hout is of ali el b moeten gewoon eens naar de psychiater want die zijn niet meer helemaal helder in hun koppie. Punt uit.

michiel mans
20-01-05, 23:51
Tokkie tokkie tokkie, een chinese drol op een stokkie...

Geen idee meer waar die vandaan kwam of waar het op sloeg.

Theo van Gogh vergelijken met tasjesrover Ali B.?

Apekool. Van Gogh was op zijn ergst een verbale etter. Ali B was een gewelddadige veelpleger, een rover. Van Gogh werd in koele bloede vermoord voor zijn woord. Ali B was het slachtoffer van een paniek-woede uitbarsting op wielen die verkeerd afliep na zijn roofdaad. Niet te vergelijken dus. Als je dit wel wilt doen ben je of (tijdelijk) blind, of dom, of beiden.

Het gaat gelukkig niet door maar een stille tocht zou inderdaad een bewijs zijn geweest dat Nederland 'in de war' is. Ernstig in de war.

michiel mans
21-01-05, 00:02
Democraat schreef,


een stille tocht zou op zijn plaats zijn als die gehouden zou worden voor het feit dat men niet toegestaan is om zelf voor eigen rechter te spelen..

Je hebt totaal geen inlevingsgevoel, althans niet waar het de 43 jarige vrouw betreft.

Je portier wordt opengerukt en je tas weggegrist. Je zit onmiddelijk tot je strot vol adrenaline. Het "vlucht of vecht" mechanisme treed in werking, in een paar luttele seconden heeft de vrouw dit in een aantal handelingen omgezet. In die paar seconden kan ze zeer veel 'niet aan gedacht hebben'. Of zelfs niet eens geweten. Dat een auto veel moeilijker afremt bij achteruitrijden bijvoorbeeld, bij het remmen komt het merendeel van het gewicht dan op de minst geremde wielen te rusten.

Voor eigen rechter spelen? Denk je nou echt dat je in zo'n situatie eerst een diep filosofische, juridische en praktische analyse kan gaan maken waarna je een goed doordachte beslissing neemt? Op welke planeet leef je?

GeenKritiek
21-01-05, 00:04
Precies, het blijft natuurlijk fout....maar.....

...als je het gore lef hebt mijn gloednieuwe dure mobiele telefoon uit mijn handen te grissen, dan kan ik ook echt niet garanderen dat het allemaal goed afloopt.

S@deeQ
21-01-05, 00:04
Geplaatst door michiel mans
Tokkie tokkie tokkie, een chinese drol op een stokkie...

Geen idee meer waar die vandaan kwam of waar het op sloeg.

Theo van Gogh vergelijken met tasjesrover Ali B.?

Apekool. Van Gogh was op zijn ergst een verbale etter. Ali B was een gewelddadige veelpleger, een rover. Van Gogh werd in koele bloede vermoord voor zijn woord. Ali B was het slachtoffer van een paniek-woede uitbarsting op wielen die verkeerd afliep na zijn roofdaad. Niet te vergelijken dus. Als je dit wel wilt doen ben je of (tijdelijk) blind, of dom, of beiden.

Het gaat gelukkig niet door maar een stille tocht zou inderdaad een bewijs zijn geweest dat Nederland 'in de war' is. Ernstig in de war.

Als die debiele kaasjes een gedenksteen plaatsen voor een stelende en overlast veroorzakende klote junk , mogen ze van mij ook een tempel plaatsen voor die tasjesrover. :melig2:


http://www.studiokoning.nl/Foto_4/Anja_Joos_27022004_6.jpg

DEMOcraat
21-01-05, 00:15
Geplaatst door michiel mans
Democraat schreef,



Je hebt totaal geen inlevingsgevoel, althans niet waar het de 43 jarige vrouw betreft.

Je portier wordt opengerukt en je tas weggegrist. Je zit onmiddelijk tot je strot vol adrenaline. Het "vlucht of vecht" mechanisme treed in werking, in een paar luttele seconden heeft de vrouw dit in een aantal handelingen omgezet. In die paar seconden kan ze zeer veel 'niet aan gedacht hebben'. Of zelfs niet eens geweten. Dat een auto veel moeilijker afremt bij achteruitrijden bijvoorbeeld, bij het remmen komt het merendeel van het gewicht dan op de minst geremde wielen te rusten.

Voor eigen rechter spelen? Denk je nou echt dat je in zo'n situatie eerst een diep filosofische, juridische en praktische analyse kan gaan maken waarna je een goed doordachte beslissing neemt? Op welke planeet leef je?

waar heb je over adrenaline.vlucht of vecht een paar seconde een auto remt moeilijker.
ik vraag me af of er wel remspooren waren ik weet alleen dat er wel ramspooren waren.
iemand die in zo'n situatie terecht komt kan een auto niet eens vooruit rijden laatstaan achteruit...
begrijp me niet verkeerd van mij mogen ze elke dag een stille tocht houden voor wie dan ook alleen zul je mij daar niet tussen vinden...

Afrux
21-01-05, 00:27
Geplaatst door Spoetnik
Jij lijkt me de beste persoon om mij uit te leggen waarom een criminele familie als de Tokkies wordt verheerlijkt in delen van de Nederlandse media :cheefbek:

heeft de verheelijking van de tokkies dan invloed op je mening over een stille tocht?

Afrux
21-01-05, 00:29
uiteindelijk is het enkel yemmas (en natuurlijk de rest van de familie). Wat een r3id zullen ze hebben? At the end of the way, we all go home!

Spoetnik
21-01-05, 00:33
Geplaatst door Afrux
heeft de verheelijking van de tokkies dan invloed op je mening over een stille tocht?

Hij leek mij een expert. Van een stille tocht was zowiezo geen sprake, dus het had geen zin om daar een mening over te hebben.

Zuiver
21-01-05, 00:36
Ik neem aan dat jij tijdens het gebeuren niet ter plaatse aanwezig was.. d.w.z. je hebt de berichtgeving via de media.. ik idem.. net zoals het overgrote deel woonachtig in Nederland.
Degene die nu voor eigen rechter speelt ben jij..
door te stellen dat deze dame voor eigen rechter heeft gespeeld en de tasjesroofdader bewust heeft doodgereden...
dat is een vooroordeel...
Ik kan jouw mening niet delen..
Als ik mij deze situatie in gedachten voorstel..
denk ik dat zij onverwacht hiermee geconfronteerd..
als actie op reactie.. in eerste instantie bezig was om haar bezit (haar gestolen tas) bezig was.. en het niet in haar opkwam om iemand te doden..
de tasjesrover was met kwade bedoelingen bezig.. hij nam willens en wetens een bepaald risico.. en dat was zijn levenswijze.. hij respecteerde een anders bezittingen niet..
dat is mijn mening..
zij is nadat zij uit haar auto stapte eerst achter de wegrennende dader aangegaan..
die was zo laf om zijn 'maatje' in deze situatie in de steek te laten en heeft zich vandaag pas bij de politie gemeld..
zal ook wel een actie op reactie zijn.. met dat verschil: willens en wetens..

Sommige dingen die gebeuren in dit leven hebben wel degelijk een bedoeling.. zijn voorbestemd.. om de mensen tot nadenken te stemmen.. hoe hard het ook is..
en.. mijn sterk ontwikkelde intuïtie zei mij meteen al na dit gebeuren..
dit krijgt een staartje.. de politiek gaat zich hier in mengen..
omdat er zoveel onbegrip is tussen de 168? verschillende culturen hier in dit kleinste landje op aarde..
en dit gebeurt nu dus ook..
en.. dat is ook voorbestemd..
het draait allemaal om DUIDELIJKHEID
waarden en normen die men gewend was hier in dit kikkerland zijn in de loop der afgelopen 30 jaren door vele immigranten verworden tot een kluwen van onbegrip.. onwetendheid.. tegemoetkomend aan..
niet van te voren inschattend dat.. enfin.. vul zelf maar in..
maar.. je hoeft geen Jood, Moslim, Christen, Atheïst of wat dies zij te zijn.. om een menselijk mens te zijn..
ik bedoel hiermee te zeggen.. een mens onder de mensen..
wie je ook bent.. waar je geboren bent.. is niet belangrijk..
respect voor elkaar.. en voor de natuur.. dat is voor veel mensen vanzelfsprekend.. voor een minderheid niet..
we verdoen onze tijd met strijd..
terwijl we met elkaar.. zoveel moois kunnen ontdekken.. beleven.. en het is zo jammer.. dat bepaalde mensen dat inzicht niet hebben..
verdiep je eens in filosofie..
Spinoza.. een Nederlandse filosoof leefde in 1672... hij was omstreden in zijn tijd omdat hij zich verdiepte in 'methodisch denken'.
dat is niet gemakkelijk uit te leggen.. maar..
het gaat om diverse gradaties van denkwijzen..
en.. sommige mensen komen niet eens tot het niveau van rationeel denken.. die blijven ergens steken.. omdat.. een soortgelijke wijze al eens eerder heeft plaatsgehad.. en dan zal het nu ook wel weer zo gaan..
dat is heel jammer..
sommigen denken daarbij rationeel..
maar weinigen zijn inzichtelijk denkend..
en dat is waar het m.i. aan mankeert..
en weet je.. dat Spinoza in de tijd leefde dat Johan de Witt werd gelynchd.. in bijzijn van politie.. die lieten het gebeuren.. zij grepen niet in.. Hij wilde er op af.. maar werd tegen gehouden.. omdat hij in de tijd dat hij leefde ook niet begrepen werd.. en misschien ook wel doelwit zou zijn..
Maar.. na zijn dood werd hij pas begrepen en zijn boeken velermale herdrukt..
en.. Johan de Witt en zijn broer werden afgeslacht door onwetenden..
en pas 250 jaren later werd hij in ere hersteld met een standbeeld.. in Den Haag.. onthuld door wijlen koningin Wilhelmina der Nederlanden..
ik wil maar zeggen.. wie weet zitten jouw kinds kinderen later wel op de Prof. P.W.P. Fortuynschool..
want.. als je de politieke geschiedenis van Pim naslaat.. was hij een sociaal democraat.. daarbij was hij open over zijn homoseksualiteit.. vooruitstrevend.. ik denk dat hij.. omdat hij geen support kreeg bij de reguliere partijen en hij voorzag dat er iets ernstig mis was in onze samenleving.. een radicalere koers ging varen om door te dringen..
Theo van Gogh was o.a. bezig met 06-05... en heeft dat ook met de dood moeten bekopen..
Het is heel triest te constateren dat mensen die hun nek uitsteken de democratie beschadigt..
Ayaan Hirshi Ali heeft als vluchtelinge gekozen voor een politieke functie met als doel bepaald onrecht te bestrijden..
Mijn mening is dat zij als politica - volksvertegenwoordigster - de orde behoort te handhaven.. de wijze waarop zij zich profileert is geheel nieuw in haar functie..
Bij de PvdA kreeg zij geen voet aan de grond daarom verkoos zij later de VVD.. meer vrijheid..
Ik kan mij dat enigszins voorstellen.. en sta volledig achter haar rechtsgevoel.. hoewel ik persoonlijk vind dat zij dit niet als politica maar bijvoorbeeld als actievoerder of filmmaker zou moeten doen.. om de orde niet te verstoren..
zij verkoos anders.. samen met Theo van Gogh.. die kan het niet meer navertellen..
Afgeslacht.. net zoals Johan de Witt.. en zovele anderen in de geschiedenis.. door onweldenkenden..
Mijn wens is.. dat mensen hiervan leren..
De overheidsslogan: de maatschappij.. dat ben jij..
Ik hoor daar zelf niet meer bij..
Regeren is vooruitzien...?
Ik sta stil bij wat nu gebeurt..
en ik hoop oprecht.. dat mensen stilstaan.. en tot bezinning komen..
want.. je kunt wel wijzen naar die en die ander die het voor het zeggen hebben en niet goed doen..
maar wijs eens naar jezelf..
wat doe je er zelf aan...?
Stof om over na te denken..

michiel mans
21-01-05, 00:40
Democraat schreef,


waar heb je over adrenaline.vlucht of vecht een paar seconde een auto remt moeilijker.

Ik schreef het al, niet best ingeleefd, rammelende zin ook.


iemand die in zo'n situatie terecht komt kan een auto niet eens vooruit rijden laatstaan achteruit...

Dat is per mens en per situatie veschillend, de ene keer 'bevries' je, de andere keer 'explodeer' je. Vecht of vlucht, verlamming zou onder de vluchtcategorie vallen.


begrijp me niet verkeerd van mij mogen ze elke dag een stille tocht houden voor wie dan ook alleen zul je mij daar niet tussen vinden...

Wat zeur je dan?

S@deeQ schreef,


Als die debiele kaasjes een gedenksteen plaatsen voor een stelende en overlast veroorzakende klote junk , mogen ze van mij ook een tempel plaatsen voor die tasjesrover.

Een veel, veel betere vergelijking dan met Theo van Gogh. Ik vond een stille tocht, of monument toen ook te . Overigens begreep ik dat ze uiteindelijk niets gejat had en dus vanwege een veronderstelling verrot getrapt is. Wellicht heeft ze de tent wel al eerder bestolen gezien haar verleden.

Al Sawt
21-01-05, 01:26
Geplaatst door GroteWolf
Marokkanen dienen hun helden zorgvuldiger te selecteren. Zit je wederom onzin te verkondigen?

Ongeacht de daden van Ali.B, hij heeft dierbaren en mensen die omzich heen die van hem houden. Dat betekent niet dat ie als een held word gezien. Want hiermee suggereer je meteen dat Marokkanen mensen met criminele gedrag verafgoden.

Al Sawt
21-01-05, 01:33
Geplaatst door Kasper
Tamza, je bedoelt cor van hout? Daar is toen veel kritiek op geweest. Dat is fout geweest. Het was geen van Hout, maar Sam Klepper!


Maar kun jij mij uitleggen waarom er voor Ali el b. een stille tocht gehouden moet worden? Welk maatschappelijk daar mee bereikt wordt? Je moet je eerder afvragen of er uberhaupt een maatschappelijk doel wordt bereikt. Of het om een straatrover of een oude dame gaat.

taouanza
21-01-05, 10:47
Geplaatst door Max Stirner
Ik zie meer overeenkomsten tussen Ali el B en Mohammed B. Allebei asociale Tokkies die een hele gemeenschap van 350.000 mensen door het slijk halen.

Ze konden dat vantevoren bedenken en het interesseerde ze blijkbaar geen moer. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

Als Marokkanen Marokkanen door het slijk halen is het kwalijk.
Als Nederlanders Marokkanen door het slijk halen is het dapper en moedig.
Je wordt toch misselijk van zoveel arrogantie!

papol
21-01-05, 10:55
Geplaatst door S@deeQ
Als die debiele kaasjes een gedenksteen plaatsen voor een stelende en overlast veroorzakende klote junk , mogen ze van mij ook een tempel plaatsen voor die tasjesrover. :melig2:




Inderdaad, mits ....... Ali niets te maken had gehad met de roof en toevallig tegen die boom had gestaan om een overheerlijk jointje te roken en zelfs nog gedacht had ´domme rovertjes´ .... ja dan, dan had .....etc

Gr.P

boehali
21-01-05, 11:08
Het gaat mij om die groep marrokanen die .........................................opfokken doe je maar thuis angkor/beheer .
........................................ Hollanders pikken het niet meer dat iedere keer weer mensen worden bedreigd die het met het onfatsoenlijke gedrag van groepen Berbers hebben gehad. En kerels zijn het niet. Altijd een grote bek in een groep. Maar alleen durven ze niks. .......................................

Zeepaardje
21-01-05, 11:48
Geplaatst door Al Sawt
Ongeacht de daden van Ali.B, hij heeft dierbaren en mensen die omzich heen die van hem houden.

En die chinese vrouw heeft óók dierbaren en mensen om haar heen die van haar houden....toch staat vrijwel geen enkele mocro daar bij stil. Nee, alleen Ali en zijn familie zijn belangrijk. Geeft een beetje een scheef beeld toch?

Wéér een GROEP mocro's die - in het geheel niet gehinderd door kennis van zaken - zo nodig moeten roepen om wraak. Die zonder énig mededogen MOORD roepen! Tja, hoe heet dat ook al weer.......onschuldig tot schuld is bewezen of zo? Eigenrichting of zo? Of geldt dat soms niet voor hen?

BTW ik hoop voor hen dat ze die wraakplannetjes écht uit hun hoofd zetten, want de saamhorigheid onder de chinezen is groot. Misschien wel groter dan die onder mocro's.


Dat betekent niet dat ie als een held word gezien. Want hiermee suggereer je meteen dat Marokkanen mensen met criminele gedrag verafgoden.

Met uitspraken als: "hij had een hart van goud" of "hij was een goeie jongen" of "iemand kan ook ondanks het stelen een goed persoon zijn" of "hij was een soldaat" (moet ik nog doorgaan?), maak je beslist niet duidelijk dat het criminele gedrag van die jongen wordt afgekeurd.
En dát maakt dus het scheve beeld compleet.

Een huilend zusje dat zonder te verblikken of te verblozen verklaardt dat het "zo'n goeie jongen was", hou nou toch op! En dan ook nog verklaren dat "ze niet wist dat ie net 4 maanden in de bak gezeten had".

Of ze wist het werkelijk niet, in welk geval het heel duidelijk is wat er zoal mis is met de opvoeding van deze jongen (maar ook veel van zijn kameraden).
Of ze wist het dondersgoed en wil er gewoon niet aan dat ie een crimineel rotzakkie was. Hetgeen haar goed recht is, maar het is net zo goed mijn recht om er een heel andere mening op na te houden (en die ook te mogen uiten BTW).

Zeepaardje
21-01-05, 11:55
Geplaatst door taouanza
Als Marokkanen Marokkanen door het slijk halen is het kwalijk.
Als Nederlanders Marokkanen door het slijk halen is het dapper en moedig.
Je wordt toch misselijk van zoveel arrogantie!

Wanneer gebeurd dat dan? Dat marokkanen andere marokkanen door het slijk halen bedoel ik (ff afgezien van de daden van Ali B. en z'n makkers). Want ik zie maar uiterst zelden kritiek uit eigen hoek komen. En de weinigen díe kritiek durven te uiten zijn uiterst voorzichtig in hun kritiek (zodat écht niemand zich daar nog aan stoort) óf worden prompt bedreigd (waarna de meesten zich alsnog de mond laten snoeren).

Dus zeg het me maar.

Uitgaande van deze situatie is het weliswaar érg vervelend (en misschien idd arrogant) dat er dús kritiek uit andere hoeken komt, maar is dat dan zó vreemd? BTW er wordt wel steeds geroepen over kaaskoppen, maar je zou de ándere allo's eens moeten horen (bijv. uit aziatische of zuid-afrikaanse hoek). Het zijn écht niet alleen blanke nederlanders hoor, die klagen.

Vrede
21-01-05, 11:58
Geplaatst door DEMOcraat
een stille tocht zou op zijn plaats zijn als die gehouden zou worden voor het feit dat men niet toegestaan is om zelf voor eigen rechter te spelen..


Even een vraagje. Ben jij Zwarte Schaap? Dit schrijft ook altijd zo complex.

Vissea
21-01-05, 11:59
Geplaatst door Zeepaardje
BTW er wordt wel steeds geroepen over kaaskoppen, maar je zou de ándere allo's eens moeten horen (bijv. uit aziatische of zuid-afrikaanse hoek). Het zijn écht niet alleen blanke nederlanders hoor, die klagen.

Dat zijn inmiddels kaaskoppen, wel geïntegreerd, wel een gemeenschappelijke maatschappij en natuurlijk ook Kafirs; waar komt dat wij/zij toch vandaan?

Max Stirner
21-01-05, 12:07
Geplaatst door taouanza

Als Nederlanders Marokkanen door het slijk halen is het dapper en moedig.


:student:




Makkelijk he, mensen woorden in de mond leggen die ze niet, of in een totaal andere context, hebben gezegd? Ga Amadeus pesten ofzo.

Falankinsi
21-01-05, 12:16
Geplaatst door Spoetnik
Die hele familie Tokkie zijn stuk voor stuk veelplegers.. net als Ali.

[QUOTE]Falankinsi.
Ik kan mij daar geheel bij aansluiten.

Zo langzamerhand moeten we maar een gaan overleggen of we een
eiland in zee moeten gaan opzetten. We hebben de kennis en het materieel daarvoor. Het kost wel een paar centen (ik heb er elk jaar
wel een maandsalaris voor over om dit te realiseren). We geven ze een paar handvatten en laten het verder aan hun creativiteit over.
Waar ik niet zo"n hoge pet van op heb. Misschien moeten we toch enkele Islamitische wetten c.q. Sharia om diegenen die het wagen
hun hand uit te steken naar andermans bezittingen ook maar dan nog op een humane manier hun handen in te leveren.

dylan3010
21-01-05, 12:20
Eerbetoon???? Lees ik dit goed, jullie gaan eer betonen aan Ali el B. die, nadat hij een vrouw beroofd had en er vandoor wilde gaan, per ongeluk werd dood gereden???
Diezelfde Ali el B. die de ochtend van zijn dood nog voor moest komen?
Diezelfde Ali el B. die daarvoor twee jaar had gekregen???
En oude meneer el B. die een hysterische aanval kreeg toen hij dit nieuws hoorde, oke, het is verschrikkelijk wanneer je eigen kind overlijdt, daar kan ik helaas over mee praten, maar door welke omstandigheden kwam Ali el B. te overlijden?
Door een vreselijke ziekte, door zinloos geweld?
Nee, hij stal, met voorbedachten rade, een tas van een vrouw en toen hij wilde vluchten werd hij per ongeluk doodgereden.
Verliest iedereen dit uit het oog???
Dit is de omgekeerde wereld.
Oude meneer el B. had zijn zoon beter kunnen leren dat hij niet mag stelen, een van de BELANGRIJKSTE stellingen uit de Koran!!!

Falankinsi
21-01-05, 14:08
Onderwerp AliBWat zijn we het toch eens. Wat een aandacht, nog even en we gaan standbeelden oprichten voor onze topcriminelen met hun subaanhangers.
De wet moet nodig gewijzigd worden. Laat zij, die bestolen worden
hangen aan de hoogste boom. Wat zit er in het hoofd van de meeste criticie?? Wat slecht is goed praten en wat goed is dat zijn zij,
dat zijn zij. Deze vent is per ongeluk geraakt door die auto en vooralsnog niet is bewezen dat de bestuurster met opzet en de bedoeling had deze man naar de eeuwige jachtvelden te sturen.
Gelukkig is zojuist op het nieuws geweest dat het O.M. afziet van hoger beroep.
Zij hebben geen poot om op te staan. Boosaardig opzet kan niet worden
bewezen. En daar gaat het nu juist om.
Dat de bestuurster een onaanvaardbaar risico heeft genomen deze
vent achterna te gaan dat had de rover kunnen weten dat hij een
risico nam waarvan hij het gevolg had kunnen voorspellen.
Normaal gesproken neem ik aan dat ieder mens zo"n actie onderneemt.
Dus rovers let op: "
"De dood loert op U" en stille optochten zijn uitgesloten.
De moslimgemeenschappen noemen: Sommige Marokkanen
moeten eens voor de spiegel gaan staan en hun minpunten bij elkaar
optellen.

Falankinsi
21-01-05, 14:15
Geplaatst door dylan3010
Eerbetoon???? Lees ik dit goed, jullie gaan eer betonen aan Ali el B. die, nadat hij een vrouw beroofd had en er vandoor wilde gaan, per ongeluk werd dood gereden???
Diezelfde Ali el B. die de ochtend van zijn dood nog voor moest komen?
Diezelfde Ali el B. die daarvoor twee jaar had gekregen???
En oude meneer el B. die een hysterische aanval kreeg toen hij dit nieuws hoorde, oke, het is verschrikkelijk wanneer je eigen kind overlijdt, daar kan ik helaas over mee praten, maar door welke omstandigheden kwam Ali el B. te overlijden?
Door een vreselijke ziekte, door zinloos geweld?
Nee, hij stal, met voorbedachten rade, een tas van een vrouw en toen hij wilde vluchten werd hij per ongeluk doodgereden.
Verliest iedereen dit uit het oog???
Dit is de omgekeerde wereld.
Oude meneer el B. had zijn zoon beter kunnen leren dat hij niet mag stelen, een van de BELANGRIJKSTE stellingen uit de Koran!!! Falankinsi
Ja, dan zijn ze Oost-Indisch doof. Dan gelden de wetten van de Koran ineens niet meer. Als je geen woord Nederlands spreekt laat staan begrijpt Hoe kan je dan verwachten dat zij de rede verstaan???
Men moet niet denken dat Nederland een grote ton is waar dit volkje maar uit kan jatten.

Mill
21-01-05, 14:19
edit: plaatje doet het niet.

As you were.

dylan3010
11-02-05, 10:55
Geplaatst door Falankinsi
Falankinsi
Ja, dan zijn ze Oost-Indisch doof. Dan gelden de wetten van de Koran ineens niet meer. Als je geen woord Nederlands spreekt laat staan begrijpt Hoe kan je dan verwachten dat zij de rede verstaan???
Men moet niet denken dat Nederland een grote ton is waar dit volkje maar uit kan jatten.

:zwaai: Ja, hier heeft bijna niemand wat op te zeggen...