PDA

Bekijk Volledige Versie : Marathonreisje naar Marokko/Marrakech



Goodnight
20-01-05, 20:17
Hola mensen!!

Ben weer terug na twee weekjes ertussen uit.
Het was een leuke ervaring, vooral omdat ik met een collega ging en eigenlijk alles door haar ogen bekeek.

Ik zag nu ook echt wat voor mooie land Marokko eigenlijk wel niet is en hoe rijk de cultuur en de geschiedenis zijn.

We hebben tochten gemaakt door het Atals gebergte en op de hoogste punt van Afrika gestaan...we hebben gereden door de langste straat ter wereld, de nieuwe filmstudios die de grootste van de hele wereld schijnen te zijn.
We zijn verder het Zuiden ingetrokken en wat voor mij altijd als vanzelfsprekend was was voor mijn collega zo bijzonder.
De lemen huizen met de torentjes die karakteristiek zijn voor Zuid-Marokko vormen tegenwoordig het symbool van cultureel Marokko.

We hebben afzetters ontmoet, maar ook hele aardige mensen die niets terugverlangden voor hun vriendelijkheid en gastvrijdheid.

Vervolgens hebben we de marathon gelopen, helaas hadden we erge last van de kou en de vervuilde lucht.Bovendien had ik een zware griep te pakken gekregen.Desondanks hebben we de marathon uitgelopen.

Met dank aan de andere (Marokkaanse) renners die me er door heen hebben gesleept, hetzij door samen met me te rennen hetzij door me een mandarijntje aan te bieden wat voor de nodige energie zorgde.

Wat ik vooral leuk vond was dat er ongelofelijk veel toeristen waren ondanks dat het nog laagseizoen is.
Ik vergat totaal de maatschappelijke problemen die hier in NL spelen.
Mensen vroegen wel naar de situatie hierzo,maar benaderden die op een totaal andere manier dan hier het geval is.

Daarom was het ook een domper toen ik al in het vliegtuig vanochtend het eerste nieuws vernam: Marokkaanse kruimeldief doodgereden........

Het doet me weer terugverlangen naar die 14 dagen....


Owja de tijd was 1 uur en 45 minuten voor de halve marathon.

~Panthera~
20-01-05, 20:19
Welkom terug. :D
Je valt meteen weer met je neus in de boter.

:zwaai:

Spoetnik
20-01-05, 20:25
Volgens mij de Kilimanjaro het hoogste punt in Afrika.

Gefeliciteerd met je tijd :)

echnaton
20-01-05, 20:26
Hallo Goodnight. Gefeliciteerd met je prestatie. De toestand is hier niet verbeterd.

Goodnight
20-01-05, 20:28
Geplaatst door ~Panthera~
Welkom terug. :D
Je valt meteen weer met je neus in de boter.

:zwaai:

Thnankss....dat was het eerste wat me collega zei: meid, het is weer zover hoor...

Goodnight
20-01-05, 20:30
Geplaatst door Spoetnik
Volgens mij de Kilimanjaro het hoogste punt in Afrika.

Gefeliciteerd met je tijd :)

Tank joe...

Hmmzzz...in de boekjes staat dat het hoogste punt van Afrika een van de bergen in het Atlasgebergte is...

Goodnight
20-01-05, 20:31
Geplaatst door echnaton
Hallo Goodnight. Gefeliciteerd met je prestatie. De toestand is hier niet verbeterd.

Thanks GJ...

Nee eerder verslechterd als ik het zo allemaal zie..

~Panthera~
20-01-05, 20:33
Geplaatst door Goodnight
Thnankss....dat was het eerste wat me collega zei: meid, het is weer zover hoor...
-----------

Ach, wees blij dat je het effe heerlijk gehad hebt. :D
Even opladen is altijd lekker.

~Panthera~
20-01-05, 20:33
Geplaatst door Goodnight
Thnankss....dat was het eerste wat me collega zei: meid, het is weer zover hoor...
-----------

Ach, wees blij dat je het effe heerlijk gehad hebt. :D
Even opladen is altijd lekker.

-----------------------

Oeps. 2 x.

Nou, 2 keer lekker dus. :hihi: