PDA

Bekijk Volledige Versie : Als het een 43 jarige Marokkaanse vrouw was dan had ik precies hetzelfde gevonden



GroteWolf
21-01-05, 08:46
Stel, een 43 jarige Marokkaanse vrouw wordt beroofd door twee jongens op een scooter ( Autochtonen, Antillianen...). Ze schrikt en rijdt achteruit in een soort wilde onverantwoordelijke actie. 1 van de jongens komt er bij om.

Dan vind ik dat ze in principe niet vervolgd moet worden en we mogen uitgaan van een ongeluk. En dan vind ik het heel triest voor de vrienden en familie van die jongen want een 19-jarige dode is vreselijk, maar daar blijft het bij. Een heel vervelend incident waarbij alleen verliezers zijn. En waarbij de tasjesdief ook iets te verwijten valt.

Zo. En dat geldt ook voor Marokkaanse advocaten die inbrekers (die in zijn bedrijf zijn binnengedrongen en die hem slaan met een boor) neersteken en Marokkaanse winkeliers die winkeldieven of afpersers aanpakken.

Dat zet de zaak in een helder licht.

En een stille tocht lijkt me heel toepasselijk voor die moedige jongen in Rotterdam.

nl-x
21-01-05, 09:29
GELUL

(en toevallig geïnspireerd door mn post waarin ik roep 'wee, als het een Marokkaan was die een Nederlander doodreed'? )

GroteWolf
21-01-05, 09:35
Nee nl-x. Dat kan jij niet beoordelen. Het is geen gelul. Het is precies hoe ik er over denk.
Ben het met me oneens zoveel je wil. Maar ik kan geen enkele reden bedenken om op dit forum dingen te posten die ik niet vind.

Die post van jou had ik niet gelezen maar inderdaad, als een Marokkaan en Nederlander doodrijdt en het is een ongeluk dan kan ie er ook niks aan doen. Dan is er geen enkele reden om zijn leven ook nog eens te verpesten.

taouanza
21-01-05, 09:56
Ik geloof je ook niet.
Als het om een Marokkaan gaat open jij tig topics omdat je bang bent dat het aan onze aandacht ontsnapt. Bij andere afkomsten zeker als het gaat om autochtonen reageer je niet eens.

GroteWolf
21-01-05, 10:16
Toch is het zo. Wellicht is dat dan te gecompliceerd of zo.

Dat je het niet gelooft geeft aan dat je de essentie van mijn posts niet begrijpt. Ik geef altijd aan dat ik niks tegen de overgrote meerderheid der Marokkanen heb en dat is ook zo (kan je ook niet geloven als je dat wilt. Ik ken ook Marokkanen en daar heb ik niks tegen, integendeel).

Maar er gaan wel dingen mis en dat is óók aan de de Marokkaanse gemeenschap te danken. Als je vijf of meer kinderen op een kleine sociale huurwoning krijgt gaat het (vaak) mis. Bijvoorbeeld. Dat past iet meer in onze maatschappij (waar vroeger ook Nederlanders zulke grote gezinnen hadden en de kinderen ook op straat hingen). Gearrangeerde huwelijken vind ik ook zo iets. Zeker als die een economische of familiale achtergrond hebben. Het zou goed zijn als daar vanuit de Marokkaanse gemeenschap eens wat over gezegd werd.

Ik denk dus dat het belangrijk is dat ook Marokkanen een ander geluid laten horen. Maar als Aboutaleb dat doet wordt ie afgeslacht. Dat vind ik niet alleen erg onrechtvaardig maar ook dom.

Maar goed. Ik heb dus kritiek en ik woon nu eenmaal in Amsterdam. Volgens mij kan het beter en volgens mij is het essentieel dat de Marokkaanse gemeenschap inziet dat ze zelf iets moet doen. Dus geen stille tocht houden voor iemand die echt geen Meinderd Tjoelker is (gelukkig gaat die ook niet door).

Je kunt natuurlijk doorgaan met jezelf meer en meer in een hoek te werken. Afgestudeerde Marokkanen gaan dan naar Marokko om modern in de grote steden te leven. Want die willen hiet niet gemarginaliseerd worden of in een achtergebleven gemeenschap beperkt worden in hun leven. De kanslozen blijven hier en komen meer en meer in de marge. Zoals Zigeuners in Spanje. Dat zou ik als ik jullie was niet willen. Maar dat betekent wel dat je er iets aan moet doen. Wat oneerlijk is omdat je niet medeschuldig bent. Dat begrijp ik maar het leven is niet eerlijlk. Ook een autochtone Nederlander krijgt eerder een leuke baan via via dan met een prachtige cijferlijst.

Continue vertellen hoe het volgens jou zou moeten zijn levert niks op. Steeds weer roepen dat je toch geen kans hebt als Marokkaan al helemaal niet en er zijn (steeds meer) succesvolle Marokkanen die het tegendeel bewijzen. Als je echt vindt dat je Nederlander bent kun je je niet ook bij elk incident als Marokkaan met de Marokkaanse kant vereenzelfigen en per definitie de betroikken Marokkaan verdedigen (wat jij in dit geval ook niet hebt gedaan maar anderen wel). Zoek je helden/martelaren zorgvuldiger uit, zou ik zeggen. Kom eens oip voor een andere Nederlander die niet van Marokkaanse afkomst is, bijvoorbeeld.

Maar goed, Nederland wordt ongetwijfeld steeds racistischer. Maar, in tegendeel tot wat jullie vinden, ik wil dat niet. Dat leidt alleen maar tot ellende. En alles wat in deze post staat meen ik.

taouanza
21-01-05, 10:19
Ik geloof je pas als je vijf topics over over huiselijk geweld omdat een Nederlander zijn vrouw heeft vermoord en begraven.
En vijf topics over discriminatie als een Somalische gezin moet vluchten.
Met andere woorden je doet net zo hard aan selectieve verontwaardiging.

En ik kom zeker op voor Nederlanders.
Ik zei deze week nog dat de Nederlandse muziek niet genoeg gewaardeerd wordt.
Met als toppunt dat Ali B wint van een topact als Within Temptation.
Een schande.
Ik vind Ali B een topgozer maar muzikaal is hij een grap vergeleken bij WT.

GroteWolf
21-01-05, 10:23
Met andere woorden je doet net zo hard aan selectieve verontwaardiging.


Ik ben niet heilig.

Over Ali B zijn we het dan zeker eens. Dat kun je niet eens een rapper noemen. En muzikaal is het een lachertje. Het is natuurlijk goed bedoeld, die prijs. Maar het slaat inderdaad nergens op (WT vind ik wel leuk maar het is mijn muziek niet zo. En dat Gothic vind ik ook niet zo origineel. Maar ze hebben wel goede nummers). in Frankrijk heb je trouwens weer wel heel interessante Arabische Rappers (oa Marokkaanse).

taouanza
21-01-05, 10:28
Geplaatst door GroteWolf
Ik ben niet heilig.

Over Ali B zijn we het dan zeker eens. Dat kun je niet eens een rapper noemen. En muzikaal is het een lachertje. Het is natuurlijk goed bedoeld, die prijs. Maar het slaat inderdaad nergens op (WT vind ik wel leuk maar het is mijn muziek niet zo. En dat Gothic vind ik ook niet zo origineel. Maar ze hebben wel goede nummers). in Frankrijk heb je trouwens weer wel heel interessante Arabische Rappers (oa Marokkaanse).

Ik ben een Grote Gothic fan. Althans sprookjes metal.
En ik vind dat Nederland daar best trots op mag zijn!

Rabi'ah.
21-01-05, 10:29
Geweldig, dat je dan hetzelfde had gezegd.

En je was dan even fout geweest.

Dat die jongen geen lieverdje was, is duidelijk, maar ook hij had recht op leven, er was geen sprake van een acuut levensbedreigende situatie, dus die vrouw was helemaal fout. Punt.

Ook een dief is een mens, ook een dief heeft rechten.

Wat mij betreft zijn zowel die vrouw als die overleden jongen allebei zoweld dader als slachtoffer en het meest cru vind ik nog wel dat die jongen niet dat atsje had gestolen, maar zijn vriend.

Erg voor de familie. :jammer:

GroteWolf
21-01-05, 11:03
Ik ben een Grote Gothic fan. Althans sprookjes metal.
En ik vind dat Nederland daar best trots op mag zijn!


O, dat vind ik ook. Ze doen wel echt mee in het internationale circuit. En dat lukt bijna geen enkele artiest of band.



Dat die jongen geen lieverdje was, is duidelijk, maar ook hij had recht op leven, er was geen sprake van een acuut levensbedreigende situatie, dus die vrouw was helemaal fout. Punt.


Die vrouw is geen getrainde commando die met dergelijke situaties kan omgaan. En natuurlijk is het erg voor die familie.