PDA

Bekijk Volledige Versie : stigmatisering? ROT OP!!



rikkie
21-01-05, 12:08
Ik zie dus niet in waarom Marokkanen alhier in Nederland altijd voor de problemen moeten zorgen. Het feit dat er wellicht sprake is van stigmatisering, is in eerste instantie te danken aan de acties (lees: onrechtmatige handelingen) die Marokkanen plegen, en de daarop volgende (logische) negatieve manier, waarop ze in het nieuws komen.

Plegen ze deze feiten niet, houden ze zich aan de wet, is er zelf corrigerend gedrag, dan zouden Marokkanen, net als Chinezen, Indo's, Surinamers, en noem maar op, als gerecpecteerde inwoners worden gezien.

Ze hebben de negatieve pers aan zich zelf te wijten.

Puur het feit dat ze en stille tocht willen houden voor een crimineel, is al voldoende om weer eens, negatief in het nieuws te komen, als gemeenschap. Als de Marokkanse gemeenschap, en masse, schande had gesproken van die tasjesdief, en het had afgedaan als "beroepsrisico" (net als 80 % van de Nederlanders, vlgs. onderzoek door M. de Hond), dan verminderd de stigmatisering van Marokkanen vanzelf. Maar nee, ze kiezen, in eerste instantie, voor een "eerbetoon", aan hun overleden "held".

Goh.... Hoe zou het toch komen, dat de Nederlanders zo'n negatief beeld hebben van Marokkanen....

Wide-O
21-01-05, 14:06
gerecpecteerde inwoners


Wat is dat ? :vreemd:

Joepiedepoepie
21-01-05, 14:35
Geplaatst door rikkie
Ik zie dus niet in waarom Marokkanen alhier in Nederland altijd voor de problemen moeten zorgen. Het feit dat er wellicht sprake is van stigmatisering, is in eerste instantie te danken aan de acties (lees: onrechtmatige handelingen) die Marokkanen plegen, en de daarop volgende (logische) negatieve manier, waarop ze in het nieuws komen.

Plegen ze deze feiten niet, houden ze zich aan de wet, is er zelf corrigerend gedrag, dan zouden Marokkanen, net als Chinezen, Indo's, Surinamers, en noem maar op, als gerecpecteerde inwoners worden gezien.

Ze hebben de negatieve pers aan zich zelf te wijten.

Puur het feit dat ze en stille tocht willen houden voor een crimineel, is al voldoende om weer eens, negatief in het nieuws te komen, als gemeenschap. Als de Marokkanse gemeenschap, en masse, schande had gesproken van die tasjesdief, en het had afgedaan als "beroepsrisico" (net als 80 % van de Nederlanders, vlgs. onderzoek door M. de Hond), dan verminderd de stigmatisering van Marokkanen vanzelf. Maar nee, ze kiezen, in eerste instantie, voor een "eerbetoon", aan hun overleden "held".

Goh.... Hoe zou het toch komen, dat de Nederlanders zo'n negatief beeld hebben van Marokkanen....

Ik kan er niets aan toevoegen...helemaal mee eens!

Spoetnik
21-01-05, 14:51
Hmm.. geen wonder dat zowel goed opgeleidde en intelligente moslims en niet moslims dit land verlaten. Dit soort rascisme kan ik niet meer verdragen.

Timoesh
21-01-05, 15:28
Geplaatst door rikkie
als gerecpecteerde inwoners worden gezien.


Dus jij wilt zeggen dat de Marokkanen niet als gerespecteerde inwoners worden gezien?..uit welke stad of boerenl.dorp kom jij wel niet...en negatieve beeld over de Marokkanen...tjah..dat komt door mensen zoals jij :moe:

wytze
21-01-05, 15:38
als 80% het idd een beroepsrisico vindt dat je wordt gedood als je iets steelt, dan betekent dat, dat 80% van de nederlanders een mentaliteit heeft die erger is dan de Taliban en erger is dan de ergste sharia die je waar dan ook ter wereld kan vinden.
Taliban-Nederland olv van Wilders, Verdonk en Cohen.

:fpetaf:

markie555
21-01-05, 15:43
Niemand van de marokkanen hier gaat echt in op de inhoud van deze topic, ze miereneuken alleen over pietluttige dingetjes eruit.
zegt genoeg volgens mij, ze kunnen t dus niet ontkrachten.

wytze
21-01-05, 15:51
markie,
mischien hebben "ze" geen zin meer om op stupide bull sh.t te reageren. Zou ik me wat bij kunnen voorstellen.

Wide-O
21-01-05, 15:54
Geplaatst door wytze
markie,
mischien hebben "ze" geen zin meer om op stupide bull sh.t te reageren. Zou ik me wat bij kunnen voorstellen.

Yup.

markie555
21-01-05, 16:00
Geplaatst door wytze
markie,
mischien hebben "ze" geen zin meer om op stupide bull sh.t te reageren. Zou ik me wat bij kunnen voorstellen.

nee t is makkelijker anderen de schuld te geven

Wide-O
21-01-05, 16:05
Geplaatst door markie555
Niemand van de marokkanen hier gaat echt in op de inhoud van deze topic, ze miereneuken alleen over pietluttige dingetjes eruit.
zegt genoeg volgens mij, ze kunnen t dus niet ontkrachten.

Heb jij toevallig een japans autootje ?

Zin in taallessen ?

1) Het moet zijn: "Geen enkele Marokkaan"
2) "Marokkaan" is met een hoofdletter
3) De "inhoud" van deze topic is nihil, void, null. Kan men dan ook moeilijk op ingaan
4) "miereneuken" moet zijn "mierenneuken" Tsja, ik vind die nieuwe spelling ook maar niks, maar we moeten ons nu eenmaal aanpassen, niet ?
5) "miereneuken over eruit" ... que ? Bekt niet lekker Markieboy.
6) ze kunnen t... "ze kunnen 't" Te lui voor leestekens ?
7) Wat moet elke Marokkaan volgens jou ontkrachten ? En hoe ? Ieder om de beurt ? In koor ? Onder één ID ? Wil je nog even voortikken wat ze precies moeten zeggen ? Zonder taalfouten dan ? Oops.

FF integreren lulletje, en het praten over laten aan grote mensen. Of de school afmaken.

Doei :fpetaf:

wytze
21-01-05, 16:11
markie,
als je echt een beetje gelezen zou hebben zou je heel veel verschillende reacties hebben gelezen en ook veel reacties van Marokkanen die diefstal afkeuren. Maar dat is weer niet genoeg. De Marokkanen moeten collectief het boetekleed aandoen en Mea Culpa chantend door de straten van Amsterdam trekken?

En wij Superieure Nederlanders slaan voortaan iedere op heterdaad betrapte dief dood en kunnen dat wel begrijpen. Riscio van het vak, nietwaar?

markie555
21-01-05, 16:12
Geplaatst door Wide-O
Heb jij toevallig een japans autootje ?

Zin in taallessen ?

1) Het moet zijn: "Geen enkele Marokkaan"
2) "Marokkaan" is met een hoofdletter
3) De "inhoud" van deze topic is nihil, void, null. Kan men dan ook moeilijk op ingaan
4) "miereneuken" moet zijn "mierenneuken" Tsja, ik vind die nieuwe spelling ook maar niks, maar we moeten ons nu eenmaal aanpassen, niet ?
5) "miereneuken over eruit" ... que ? Bekt niet lekker Markieboy.
6) ze kunnen t... "ze kunnen 't" Te lui voor leestekens ?
7) Wat moet elke Marokkaan volgens jou ontkrachten ? En hoe ? Ieder om de beurt ? In koor ? Onder één ID ? Wil je nog even voortikken wat ze precies moeten zeggen ? Zonder taalfouten dan ? Oops.

FF integreren lulletje, en het praten over laten aan grote mensen. Of de school afmaken.

Doei :fpetaf:

Dat bedoel ik dus!
Je reageert niet op de inhoud.
Jij verwart een sollicitatiebrief met een discussie op een forum.

~Panthera~
21-01-05, 16:15
Geplaatst door wytze
markie,
als je echt een beetje gelezen zou hebben zou je heel veel verschillende reacties hebben gelezen en ook veel reacties van Marokkanen die diefstal afkeuren. Maar dat is weer niet genoeg. De Marokkanen moeten collectief het boetekleed aandoen en Mea Culpa chantend door de straten van Amsterdam trekken?

En wij Superieure Nederlanders slaan voortaan iedere op heterdaad betrapte dief dood en kunnen dat wel begrijpen. Riscio van het vak, nietwaar?
----------------------

:stomp: Hijisgoed. :duim:

Wide-O
21-01-05, 16:22
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

:stomp: Hijisgoed. :duim:

Iemand dat boetekleed nog gezien overigens ? :D

Maar eens hoor, wytze zegt het beter dan ik het deed. Damn ;)

~Panthera~
21-01-05, 16:24
Geplaatst door Wide-O
Iemand dat boetekleed nog gezien overigens ? :D

Maar eens hoor, wytze zegt het beter dan ik het deed. Damn ;)
--------------------

o ja, dat boetekleed, ook zo'n lacher. :D
heb nog wel iets in kanariegeel liggen, is t wat ?? :D

Wide-O
21-01-05, 16:24
Geplaatst door markie555
Dat bedoel ik dus!
Je reageert niet op de inhoud.
Jij verwart een sollicitatiebrief met een discussie op een forum.

Als bedrijfsleider zou ik echt heel wat hogere eisen stellen hoor droppie :)

Enfin, geen Impreza dus. Waar komt die 555 dan vandaan ?

Wide-O
21-01-05, 16:25
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

o ja, dat boetekleed, ook zo'n lacher. :D
heb nog wel iets in kanariegeel liggen, is t wat ?? :D

Als't maar open is vanonder. Deze week dan :D :D Ik sta verder perfect met geel :ego:

wytze
21-01-05, 16:34
dank voor de complimenten en jullie brengen me op een idee:
Ik ga denk ik een handel in boetkleden beginnen.

rikkie
21-01-05, 16:35
en nu......

Spoetnik
21-01-05, 16:36
Geplaatst door markie555
Dat bedoel ik dus!
Je reageert niet op de inhoud.
Jij verwart een sollicitatiebrief met een discussie op een forum.

Cynisme begrijp je ook al niet. :jammer:

Je ouders zijn ergens vreselijk de misingegaan.

markie555
21-01-05, 16:39
[QUOTE]Geplaatst door Wide-O
[B]Als bedrijfsleider zou ik echt heel wat hogere eisen stellen hoor droppie :)

Bedrijfsleider jij???
Misschien dat je dat in Marokko kan worden, maar hier zal je wel weer niet verder komen als de WW. Intellectueel!

wytze
21-01-05, 16:44
rikkie vraagt "en nu?"
wel rikkie, hoe voelt het om een mentaliteit te hebben die erger is dan de Taliban en erger dan de ergste sharia ?

Wide-O
21-01-05, 16:52
Geplaatst door markie555
Intellectueel!

That was below the belt LOL :D

Spoetnik... jij z'n ouders stigmatiseren jij nu hoor ! :D

Markie heeft vast een brein meegekregen. Dat ie er niks mee doet is geheel en alleen zijn probleem :staart: Toch ?

Enfin, tijd om te stoppen met hier WW trekken, en zaak te verhuizen. Ikke welkom in Marokko ?


PS: Markie... echt geen Impreza ? Of gehad willen hebben ? Ikke wille pikke hoor ! Jij niet durve toegeve ja ? Niet liege, of je gaadt in de Vuur hoor !

PS2: wytze, gewoon op ebay met die boetekleed handel :D

wytze
21-01-05, 17:02
Wide-O,
Ebay is een idee, maar ik overweeg ook een kraam op het Waterlooplein, en de diverse andere markten in amsterdam plus een koeriersdienst, zoiets als de pizzakoeriers.

Wide-O
21-01-05, 18:29
maar ik overweeg ook een kraam op het Waterlooplein


De enige leuke soukh die wij hadden denk ik...

Lang voor de Stopera.

Let op, ik ben er zelf maar één keer geweest...


Staande in z'n split-level woning
Gekocht met vijftienduizend gulden eigen geld
Keek hij in de gebroken spiegel
Vijf tientjes op het Waterlooplein
En alle platen van de Beatles
Die waren ook al even uit elkaar
Zag hij z'n voor het huwelijk verwekte zoon
En wanneer had hij voor het laatst gehuild?


meer op http://www.martinic.nl/tale/songbook/scheiden_doet_lijden.htm

Grappig overigens dat 15 ton toen nog veel geld was :) Of niet natuurlijk.

~Panthera~
21-01-05, 19:31
Geplaatst door Wide-O
Als't maar open is vanonder. Deze week dan :D :D Ik sta verder perfect met geel :ego:
----------------------

Heel mooi.
T is ook heel luchtig, moet ik zeggen.
Sort of an openluchtmuseum. :D

papol
21-01-05, 20:41
Geplaatst door wytze
dank voor de complimenten en jullie brengen me op een idee:
Ik ga denk ik een handel in boetkleden beginnen.

bij deze dan gelijk mijn bestelling:

5x boetekleden (1S, 1M, 1L, 1XL, 1XXL)
2x mantel der liefde (1M en 1XXL)
1x vloerkleed met extra onderruimte (2.50x3.00)
1x veger (DIN900001)

ennuh heb je ook iets om wat glad te strijken? Doe die der dan ook maar een bij.

Lever je onder rembours of .....

Gr.P

Wide-O
21-01-05, 20:45
Wou je er nog een doekje voor het bloeden bij ? :D

~Panthera~
21-01-05, 21:56
Geplaatst door Wide-O
Wou je er nog een doekje voor het bloeden bij ? :D


rol toiletpapier ? :D

Al Sawt
21-01-05, 23:05
Geplaatst door markie555
Niemand van de marokkanen hier gaat echt in op de inhoud van deze topic, ze miereneuken alleen over pietluttige dingetjes eruit.
zegt genoeg volgens mij, ze kunnen t dus niet ontkrachten. Over inhoudelijk gesproken? Toen je reactie plaatste op mijn reactie, kwam je niet ver dan plaatsen van 4 zinnen. Dat noem ik bepaald niet inhoudelijk!

Al Sawt
21-01-05, 23:07
Geplaatst door papol
bij deze dan gelijk mijn bestelling:

5x boetekleden (1S, 1M, 1L, 1XL, 1XXL)
2x mantel der liefde (1M en 1XXL)
1x vloerkleed met extra onderruimte (2.50x3.00)
1x veger (DIN900001)

ennuh heb je ook iets om wat glad te strijken? Doe die der dan ook maar een bij.

Lever je onder rembours of .....

Gr.P Een echte boetekleed word van paardehaar gemaakt! Dus niet in lekker zittende zijde of katoen bestellen!

Al Sawt
21-01-05, 23:20
Aangezien ik altijd open sta voor dialoog. Hier is mijn inhoudelijk reactie!
Geplaatst door rikkie
Ik zie dus niet in waarom Marokkanen alhier in Nederland altijd voor de problemen moeten zorgen. Het feit dat er wellicht sprake is van stigmatisering, is in eerste instantie te danken aan de acties (lees: onrechtmatige handelingen) die Marokkanen plegen, en de daarop volgende (logische) negatieve manier, waarop ze in het nieuws komen.


Plegen ze deze feiten niet, houden ze zich aan de wet, is er zelf corrigerend gedrag, dan zouden Marokkanen, net als Chinezen, Indo's, Surinamers, en noem maar op, als gerecpecteerde inwoners worden gezien. Contradictie, mijn vriend!

Chinezen en Indo`s zijn niet talrijk en vaak versplinterd in kleine gemeenschappen. Hun problemen zijn vaak klein in de zin dat ze een kleine groep zijn en die problemen worden vaak verbloemd door problemen van grotere allochtone gemeenschappen.

Als Chinezen groter waren dan nu, dat je taferelen als in Chinatowns in VS.

En Surinamers? In de jaren 80 hadden ze een zware en ronduit negatieve imago en ze doen op gebied van criminaliteit nauwelijks onder voor Marokkanen.


Ze hebben de negatieve pers aan zich zelf te wijten.

Puur het feit dat ze en stille tocht willen houden voor een crimineel, is al voldoende om weer eens, negatief in het nieuws te komen, als gemeenschap. Als de Marokkanse gemeenschap, en masse, schande had gesproken van die tasjesdief, en het had afgedaan als "beroepsrisico" (net als 80 % van de Nederlanders, vlgs. onderzoek door M. de Hond),80% zou het puur doodslag vinden als het om iemand anders zou gaan.


dan verminderd de stigmatisering van Marokkanen vanzelf. Maar nee, ze kiezen, in eerste instantie, voor een "eerbetoon", aan hun overleden "held". Ik kan het geen eerbetoon noemen noch dat het een held is. Het is puur rouw en een manier van uiting van verdriet. Niet mijn manier, maar ik heb wel respect voor.


Goh.... Hoe zou het toch komen, dat de Nederlanders zo'n negatief beeld hebben van Marokkanen.... [/B][/QUOTE]

observer
21-01-05, 23:52
80% zou het puur doodslag vinden als het om iemand anders zou gaan. aan de andere kant als het een surinaamse straatrover was geweest en een marokaanse vrouw had 80^% van de marokanen het arresteren van de vrouw stigmatiserend en rascistisch gevonden

en had van de ael tot de zdl iedereen geeist dat ze zou worden vrijgelaten

Spoetnik
21-01-05, 23:56
Geplaatst door observer
aan de andere kant als het een surinaamse straatrover was geweest en een marokaanse vrouw had 80^% van de marokanen het arresteren van de vrouw stigmatiserend en rascistisch gevonden

en had van de ael tot de zdl iedereen geeist dat ze zou worden vrijgelaten

Maar dan had Verdonk ook op televisie verklaard dat deze vrouw niet zelf het recht in eigen hand had mogen nemen en hard gestraft zou moeten worden :fpetaf:

Overigens.. Ik heb de verklaring van de AEL nog niet gelezen, geen bange autochtoon die zich geroepen voelt om die even te plaatsen om z'n vooroordelen daarmee te bevestigen?