PDA

Bekijk Volledige Versie : Paniek in huize Cohen



nl-x
21-01-05, 13:18
Goh... Het lijkt wel paniek in huize Cohen.

Cohen had flink afgedaan met de moord op Theo van Gogh. Zn populariteit was sindsdien in een vrije val.

Na zelfs gejauw te hebben gekregen met zn nieuwjaarsspeech denkt ie nu vast 'ow jee'.

Dus wat doe je dan? Juist. Je kijkt naar een politicus die op het moment wel scoort (ongeacht hoe laag) en je aapt na!

Dus zegt Wilders wat, doe jij dat ook!


Let er vooral niet op dat je poep zit te praten. Daar is het Nederlandse volk te dom voor om dat te snappen. Niet bang zijn om te reppen over "de Marokkaanse gemeenschap die boos was". Niemand die het opvalt dat die niet bestaat, maar dat het enkel de vrienden en familie was. En niet bang zijn om te reppen over 'het ontkennen dat het met een tasjesroof begon'. Niemand die je weerlegt dat het ENKEL z'n zusje was die niet geloofde dat ie dat deed.

Owjah, en vooral in de stijl van Wilders. Praat aub het doodrijden goed!
''We praten continu over overlast- dit ís overlast, en daar hebben we met z'n allen meer dan genoeg van. Dat moet je onder ogen zien, ook al ben je in de rouw.''

U hebt goed opgelet Cohen. Geert zal trots op u zijn! Maar of dit uw zieltje nog zal redden voor een volgende ambtstermijn... I doubt it.

echnaton
21-01-05, 13:22
De volgende burgemeester van Amsterdam zal rechtstreeks door de burgers gekozen worden. Dus exit Job Cohen.

nl-x
21-01-05, 13:25
Owjah. En wanneer zometeen blijkt dat er inderdaad geen Marokkaanse gemeenschap achter Ali el B schaart en er maar een handjevol (iets van 40 familie en naaste vrienden) meelopers zijn, roep je natuurlijk "Blij om te zien dat men op de valreep tot inzicht kwam." Tenzij er iemand een flesje cola op de grond werpt, dan roep je natuurlijk "Jammer van de rellen."

Maar laat ik me maar van voorspellingen afzijdig houden. Daar ben ik niet al te goed in :D

brabiliaan
21-01-05, 13:29
Geplaatst door nl-x
Goh... Het lijkt wel paniek in huize Cohen.

Cohen had flink afgedaan met de moord op Theo van Gogh. Zn populariteit was sindsdien in een vrije val.

Na zelfs gejauw te hebben gekregen met zn nieuwjaarsspeech denkt ie nu vast 'ow jee'.

Dus wat doe je dan? Juist. Je kijkt naar een politicus die op het moment wel scoort (ongeacht hoe laag) en je aapt na!

Dus zegt Wilders wat, doe jij dat ook!


Let er vooral niet op dat je poep zit te praten. Daar is het Nederlandse volk te dom voor om dat te snappen. Niet bang zijn om te reppen over "de Marokkaanse gemeenschap die boos was". Niemand die het opvalt dat die niet bestaat, maar dat het enkel de vrienden en familie was. En niet bang zijn om te reppen over 'het ontkennen dat het met een tasjesroof begon'. Niemand die je weerlegt dat het ENKEL z'n zusje was die niet geloofde dat ie dat deed.

Owjah, en vooral in de stijl van Wilders. Praat aub het doodrijden goed!
''We praten continu over overlast- dit ís overlast, en daar hebben we met z'n allen meer dan genoeg van. Dat moet je onder ogen zien, ook al ben je in de rouw.''

U hebt goed opgelet Cohen. Geert zal trots op u zijn! Maar of dit uw zieltje nog zal redden voor een volgende ambtstermijn... I doubt it.

Wat ben jij voor kleinzielig ventje? Wat Cohen zegt gaat lang niet zo ver als wat Wilders roept hoor. Jij vindt het niet leuk als linkse politici realistische dingen roepen over Marokkanen, want wat is dan de meerwaarde van jouw vriendje Wilders he? Wilders, die alleen maar wat dingen kan roepen over Marokkanen en verder nergens over, die blijft echt niet scoren hoor.

Ron Haleber
21-01-05, 13:38
Wat nl-x zegt is onjuist. Ik verwijs hem naar mijn eerdere topic over Cohen:

Job Cohen boos over de woede van de Marokkanen

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1799617#post1799617

nl-x
21-01-05, 13:38
Mijn vriendje Wilders mag de -edit- krijgen. Ik vind het niet leuk als (linkse/rechtse/homofiele/bruine/groene) politici dingen gaan roepen die niet waar zijn, om er mee te scoren.

nl-x
21-01-05, 13:39
Geplaatst door Ron Haleber
Wat nl-x zegt is onjuist. Ik verwijs hem naar mijn eerdere topic over Cohen:

Job Cohen boos over de woede van de Marokkanen

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1799617#post1799617
Juist! En NL-X zegt: WELKE MAROKKANEN !?

markie555
21-01-05, 13:42
Geplaatst door echnaton
De volgende burgemeester van Amsterdam zal rechtstreeks door de burgers gekozen worden. Dus exit Job Cohen.

De volgende burgemeester word hopelijk een vrouwelijke MET rijbewijs!

Ron Haleber
21-01-05, 13:43
Geplaatst door nl-x
Juist! En NL-X zegt: WELKE MAROKKANEN !?


Als onderdeel topic zette ik dit erbij - duidelijk is 'ook hier dat het niet enkel om het zusje gaat:

Het ontkennen van Marokkanen


LIEDEWIJ LOORBACH



De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.

© Het Parool, 21-01-2005




Ook voor NL-X zou het dus nuttig zijn zich bij de Forensisch Psychiatrische Dienst te vervoegen! :haha: .

brabiliaan
21-01-05, 13:44
Geplaatst door nl-x
Mijn vriendje Wilders mag de -edit- krijgen. Ik vind het niet leuk als (linkse/rechtse/homofiele/bruine/groene) politici dingen gaan roepen die niet waar zijn, om er mee te scoren.

Ik weet niet wat jij denkt dat Cohen heeft gezegd, maar van dingen roepen die niet waar zijn om ermee te scoren is in elk geval geen sprake.

nl-x
21-01-05, 13:54
Geplaatst door Ron Haleber
Als onderdeel topic zette ik dit erbij - duidelijk is 'ook hier dat het niet enkel om het zusje gaat:

Ook voor NL-X zou het dus nuttig zijn zich bij de Forensisch Psychiatrische Dienst te vervoegen! :haha: .
Ik weet niet wat jij in dat stuk leest, Ron. Maar het geeft mij gewoon gelijk. Enkel de familie en naaste vrienden zijn dus boos over het gebeuren en ok, net wat meer dan zn zusje, maar zeker niet meer dan dezelfde familie en naaste vrienden geloven dat ie een heilig boontje was. GEEN MAROKKAANSE GEMEENSCHAP!

Kunegonde
21-01-05, 13:58
Geplaatst door nl-x
Ik weet niet wat jij in dat stuk leest, Ron. Maar het geeft mij gewoon gelijk. Enkel de familie en naaste vrienden zijn dus boos over het gebeuren en ok, net wat meer dan zn zusje, maar zeker niet meer dan dezelfde familie en naaste vrienden geloven dat ie een heilig boontje was. GEEN MAROKKAANSE GEMEENSCHAP!


Cohen heeft het over de overlast: niet over de Marokkanen.
En die overlast poets je niet weg door Cohen nu weer te demoniseren.
Slappe truc, stinkt niemand in.

Refereerde je qua 'paniek in huize Cohen' trouwens aan het feit dat hij wegens doodsbedreigingen (raad 's van wie) tegenwoordig met bodyguards rondloopt?
Dat is toch wel een tragische ommekeer in mijn Amsterdamse stad.

brabiliaan
21-01-05, 14:00
Geplaatst door nl-x
Ik weet niet wat jij in dat stuk leest, Ron. Maar het geeft mij gewoon gelijk. Enkel de familie en naaste vrienden zijn dus boos over het gebeuren en ok, net wat meer dan zn zusje, maar zeker niet meer dan dezelfde familie en naaste vrienden geloven dat ie een heilig boontje was. GEEN MAROKKAANSE GEMEENSCHAP!

Het gaat over de groep Marokkanen die stennis stond te trappen op de plek van het ongeval. Dat kun je nauwelijks alleen maar naaste familie en vrienden noemen. Dat waren gewoon buurtgenoten. Hoe had jij die mensen samen willen vatten zonder te spreken over een Marokkaanse gemeenschap?

Je hebt dus gewoon geen gelijk, live with it!

krakeb
21-01-05, 14:00
Geplaatst door echnaton
De volgende burgemeester van Amsterdam zal rechtstreeks door de burgers gekozen worden. Dus exit Job Cohen.

Wie zegt dat Cohen exit gaat?
Volgens mij is hij nog steeds redelijk populair bij de Amsterdammers.

echnaton
21-01-05, 14:09
Geplaatst door krakeb
Wie zegt dat Cohen exit gaat?
Volgens mij is hij nog steeds redelijk populair bij de Amsterdammers.

Bij verschillende gelegenheden is hij nu al uitgefloten. Amsterdammes vinden hem te soft bij de bestrijding van criminaliteit. Zijn minderhedenbeleid wordt ook door velen afgekeurd.

Kunegonde
21-01-05, 14:11
Geplaatst door echnaton
Bij verschillende gelegenheden is hij nu al uitgefloten. Amsterdammers vinden hem te soft bij de bestreiding van criminaliteit. Zijn minderhedenbeleid wordt ook door velen afgekeurd.


Daarom vind ik het ook te suf voor woorden dat op dit forum zelfs op Cohen wordt ingehakt. Sjonge jonge, wat een armetierigheid.

Ron Haleber
21-01-05, 14:13
Geplaatst door nl-x
Ik weet niet wat jij in dat stuk leest, Ron. Maar het geeft mij gewoon gelijk. Enkel de familie en naaste vrienden zijn dus boos over het gebeuren en ok, net wat meer dan zn zusje, maar zeker niet meer dan dezelfde familie en naaste vrienden geloven dat ie een heilig boontje was. GEEN MAROKKAANSE GEMEENSCHAP!

Job Cohen heeft het nooit of te nimmer over DE MAROKKAANSE GEMEENSCHAP gehad, dat leg jij hem nu in de mond...

Hij heeft het over een niet onaanzienlijke groep gehad waarven je ook veel voorbeelden kunt vinden op deze site - zie in extremis de heren Harb en Marmouch. :gniffel:



P.S. Beste vriend met mn verwijzing naar de Forensisch Psychiatrische Dienst bedoelde ik dat enkel ter informatie. Maroc.NL-columnist Frank van Gemert zal het je ook kunnen uitleggen.

nl-x
21-01-05, 14:16
Geplaatst door Ron Haleber
Cohen heeft het nooit of te nimmer over DE MAROKKAANSE GEMEENSCHAP gehad, dat leg jij hem nu in de mond...

Hij heeft het over een niet onaanzienlijke groep gehad waarven je ook veel voorbeelden kunt vinden op deze site - zie in extremis de heren Harb en Marmouch. :gniffel:

Ik had me enkel gebaseerd op jouw stuk, Ron. Getiteld: "Job Cohen boos over de woede van de Marokkanen". En de titel zei me al genoeg.

Ron Haleber
21-01-05, 14:22
Geplaatst door nl-x
Ik had me enkel gebaseerd op jouw stuk, Ron. Getiteld: "Job Cohen boos over de woede van de Marokkanen". En de titel zei me al genoeg.

Niet alleen koppen snellen in kranten! De Parool-titel was: "" De Marokkaan ontkent". Maar het artikel ging over veel meer- ook over jou -, daarom wijzigde ik die nietszeggende titel maar. :stomp:

Kunegonde
21-01-05, 14:24
Geplaatst door Ron Haleber
De Parool-titel was: "" De Marokkaan ontkent". Maar het artikel ging over veel meer- ook over jou -, daarom wijzigde ik die nietszeggende titel maar. :stomp:

Laat je niet verleiden tot deze lullige haarkloverij om rookgordijnen over het feitelijke onderwerp te leggen.

Ron Haleber
21-01-05, 14:24
Enkele honderden mensen, waaronder veel Marokkaanse jongeren, zijn vrijdag om 14.15 uur begonnen met de herdenkingstocht. Ze kwamen bijeen bij de boom in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam waar Ali el B. maandag om het leven kwam. De zus van El B. riep voor aanvang van de tocht vooral de jongeren op op gedeisd te blijven en er een gedenkwaardige tocht van te maken.

Rondom de boom liggen veel bloemen. Er hangen ook steunbetuigingen. Op een van de briefjes staat: 'Verdonk, moordenares'. Een paar jongens schreeuwden ''We willen geen camera's'', waarop een cameraman een steentje naar zijn hoofd kreeg. Een stel andere jongens wist de boel te sussen.

Familieleden, vrienden en buurtbewoners zullen naar de Al Kabir moskee aan de Weesperzijde lopen. Daar wordt op verzoek van de familie een besloten herdenkingsbijeenkomst gehouden. De 19-jarige jongeman werd maandagavond in Amsterdam-Oost doodgereden door een 43-jarige vrouw, nadat hij een tas uit haar auto had gestolen. De Linnaeusschool in Derde Oosterparkstraat heeft uit voorzorg haar deuren gesloten. Het incident vond plaats voor de school. (ANP)




© Het Parool, 21-01-2005

Joepiedepoepie
21-01-05, 14:29
Tja..Verdonk moordenares...het is toch niet te geloven, wat een ongelooflijk zielige gasten zijn dit toch....

ik begin me er steeds meer aan te irriteren...

Ron Haleber
21-01-05, 14:29
Geplaatst door Kunegonde
Laat je niet verleiden tot deze lullige haarkloverij om rookgordijnen over het feitelijke onderwerp te leggen.

Kunegonde je hebt gelijk! :slaap:

nl-x
21-01-05, 14:35
Geplaatst door Joepiedepoepie
Tja..Verdonk moordenares...het is toch niet te geloven, wat een ongelooflijk zielige gasten zijn dit toch....

ik begin me er steeds meer aan te irriteren...
Dat slaat inderdaad nergens op. Verdonks gevaarlijke en idiote gedrag als minister heeft met deze zaak inderdaad niets te maken. Maar dan is ook alles gezegd.
Verdonk was echter wel snel in het goedpraten van het doden van iemand die een misdaad begin. Let op het ontbreken van de nuancering 'niet met opzet'. Ik heb dit overigens ook op het journaal gezien. Er is niets uit 'geknipt'.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/attachment.php?s=&postid=1798008

markie555
21-01-05, 14:37
Geplaatst door nl-x
Ik weet niet wat jij in dat stuk leest, Ron. Maar het geeft mij gewoon gelijk. Enkel de familie en naaste vrienden zijn dus boos over het gebeuren en ok, net wat meer dan zn zusje, maar zeker niet meer dan dezelfde familie en naaste vrienden geloven dat ie een heilig boontje was. GEEN MAROKKAANSE GEMEENSCHAP!


Maar die zouden toch ZEKER wel moeten weten watvoor rat t was.
Dus alleen zijn familie en vrienden zijn hypocriet?

nl-x
21-01-05, 14:40
Geplaatst door markie555
Maar die zouden toch ZEKER wel moeten weten watvoor rat t was.
Dus alleen zijn familie en vrienden zijn hypocriet?
Ik ben het niet voor zn familie aan het opnemen. Maar ik kan begrijpen dat zij dingen neit onder ogen willen zien.

Ron Haleber
21-01-05, 15:07
Geplaatst door nl-x
Ik ben het niet voor zn familie aan het opnemen. Maar ik kan begrijpen dat zij dingen niet onder ogen willen zien.

En daarmee zich dus voortdurend met ontkenningen in de media werpen en zichzelf en hun gemeenschap belachelijk maken.

In jouw geval zou ik zoiets zeker niet verwachten. ik zou het dan normaal vinden dat je gewoon je mond erover houdt en je droefheid uitdrukt over dat je familielid dood is, nietwaar...?

En kom er nu niet mee aan dat Riffies nu eenmaal niet zoals jij reageren - (in Venlo gebeurde dat ook al in dat interview met vader en moeder)...

markie555
21-01-05, 15:08
Geplaatst door nl-x
Ik ben het niet voor zn familie aan het opnemen. Maar ik kan begrijpen dat zij dingen neit onder ogen willen zien.

denk dat t gros van de nederlandse families die zon varken als zoon hebben, hem ZELF aan zouden geven bij de politie ipv m de hemel in te prijzen.

Kunegonde
21-01-05, 15:45
Geplaatst door nl-x
Ik ben het niet voor zn familie aan het opnemen. Maar ik kan begrijpen dat zij dingen neit onder ogen willen zien.


De gasten om wie het draait, geven geen ene mallemoer om die familie, vriend. Noch geven ze een sikkepit om jou, om mij, om iemand op dit forum, om de Marokkaanse gemeenschap, om Hollanders, om God of gebod. Die hebben allang weer 'n paar tasjes gejat en een nieuwe kraak in de planning.

Als ze konden lezen, zouden ze zich rot lachen dat jij Cohen, Verdonk en de rest erbij haalt om de aandacht van het hete hangijzer af te houden.

Rabi'ah.
21-01-05, 17:03
Geplaatst door Ron Haleber
Als onderdeel topic zette ik dit erbij - duidelijk is 'ook hier dat het niet enkel om het zusje gaat:

Het ontkennen van Marokkanen


LIEDEWIJ LOORBACH



De familie van Ali el Bejjati, de jongen die maandag in Amsterdam-Oost door zijn slachtoffer werd doodgereden, houdt vol dat hij een lieve jongen was en geen tasjesdief. Ook al is zijn criminele verleden inmiddels bij iedereen bekend, de familie blijft die ontkennen.

Het is een Marokkaans fenomeen, zeggen deskundigen. ''Als je iets niet ziet, dan is het er ook niet. Dat is een cultureel-Marokkaans gegeven,'' aldus Niels Duits van de Forensisch Psychiatrische Dienst.

Duits: ''Onze praktijkervaring is dat er bij Marokkanen vaak sprake is van psychologische ontkenning. Wij krijgen van ouders van delinquenten vaak te horen dat hij thuis zo'n aardige jongen is.''

Ook vrienden van Ali blijven benadrukken dat het 'een goede jongen' was. ''Hij was echt geen hangjongere. Hij zat op school en had twee bijbaantjes. Ali was met zijn toekomst bezig,'' zeiden ze woensdag in deze krant.

Duits illustreert het met een anekdote die een vriend jaren geleden meenam uit Marokko: ''Als daar de whisky in een limonadefles zit, is het ook geen whisky.''

Dat Ali in 2000 ook al opgepakt en veroordeeld werd voor een tasjesroof in Oost, doet voor zijn vrienden en familie niet terzake. Over het feit dat hij al vier maanden in voorarrest zat voor een gewapende overval, waarvoor hij begin deze week opnieuw moest voorkomen, wordt alleen gezegd dat hij nog steeds alleen verdachte was en zeker over twee weken zou zijn vrijgesproken.

De familie van Driss Arbib, die in 2003 op het Mercatorplein werd doodgeschoten, had dezelfde reactie. Het verhaal dat Driss van een ruzie in een eettentje was weggelopen om een mes te halen, kon gewoon niet waar zijn. De getuigen die zeiden dat Driss een mes op de agent had gericht, toen die het restaurantje in rende, moesten de waarheid hebben verdraaid.

''Driss was geen jongen die zoiets zou doen,'' zei zijn broer.

''Een zonde in het verborgene is reeds voor tweederde vergeven,'' luidt een Arabisch spreekwoord.

© Het Parool, 21-01-2005




Ook voor NL-X zou het dus nuttig zijn zich bij de Forensisch Psychiatrische Dienst te vervoegen! :haha: .

Waarom moet er in Godsnaam voor het gedrag van Marokkanen meteen weer een cultureel-antropologisce verklaring gezocht worden, alsof het ene vreemde diersoort. :moe:

Die Ali El. B. was zeker gene lieverdje, maar dat is nog geen reden om iemand dood te ridjen.

En dat zijn familie en vrienden zo reagere, tsja, dat heeft niks met hun Marokkaanse afkomst te maken, maar met het feit dat zij van hem hielden en hij zich tegenover hen natuurlijk van een andere kant liet zien, die hij dus ook hád.

Ron Haleber
22-01-05, 07:02
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom moet er in Godsnaam voor het gedrag van Marokkanen meteen weer een cultureel-antropologisce verklaring gezocht worden, alsof het ene vreemde diersoort. :moe:

En dat zijn familie en vrienden zo reagere, tsja, dat heeft niks met hun Marokkaanse afkomst te maken, maar met het feit dat zij van hem hielden en hij zich tegenover hen natuurlijk van een andere kant liet zien, die hij dus ook hád.

Love is blind is wel een aardig excuus voor jonge dames... :fplayer:


Maar of je als volwassene moet gaan liegen in de media en zo je eigen Marokkaanse gemeenschap als onbetrouwbaar doet overkomen, lijkt mij een erg foute zaak... :mad:


groetjes Ron :zwaai:

Rabi'ah.
23-01-05, 10:07
Geplaatst door Ron Haleber
Love is blind is wel een aardig excuus voor jonge dames... :fplayer:


Maar of je als volwassene moet gaan liegen in de media en zo je eigen Marokkaanse gemeenschap als onbetrouwbaar doet overkomen, lijkt mij een erg foute zaak... :mad:


groetjes Ron :zwaai:


Sorry dat ik het zo hard moet zeggen, maar je kletst uit je nek.

Die mensen op tv, zeker zijn familie, waren opgefokt en emotioneel en wilden natuurlijk alleen de goede kant van die jongen zien.

Dat is bij de familie van Nederlandse (vermoedelijke) criminelen ook zo.

Die mensen spraken niet uit naam van de Marokkaanse gemeenschap, het waren geen vertegenwoordigers of politici, maar diepbedroefde privépersonen die een familielid/vriend hadden verloren.

Om, op basis van een puur menselijke reactie de hele Marokkaanse gemeenschap als onbetrouwbaar te bestempelen, staat wat mij betreft gelijk aan stigmatisering en ordinair racisme.

De enigen die daar verantwoordelijk zijn, zijn de idioten die zo denken, niet de familie van ali El B.

Ron Haleber
23-01-05, 11:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Sorry dat ik het zo hard moet zeggen, maar je kletst uit je nek.



Dame u lult nog veel erger uit uw nek!

En als u nou Marokkaanse was, dan kon ik het u vergeven - want dat hoort zo... :strik:

Maar denkt u nou echt bij Surinamers met die klaaglitaniën die u nu al tien keer herhaald heeft, weg te kunnen komen...? U vergist zich! :verdriet:

Rabi'ah.
23-01-05, 11:37
Geplaatst door Ron Haleber
Dame u lult nog veel erger uit uw nek!

En als u nou Marokkaanse was, dan kon ik het u vergeven - want dat hoort zo... :strik:

Maar denkt u nou echt bij Surinamers met die klaaglitaniën die u nu al tien keer herhaald heeft, weg te kunnen komen...? U vergist zich! :verdriet:

Ga eerst maar eens inhoudelijk in op wat ik schreef.

Zwarte Schaap
23-01-05, 11:42
Geplaatst door Ron Haleber
Dame u lult nog veel erger uit uw nek!

En als u nou Marokkaanse was, dan kon ik het u vergeven - want dat hoort zo... :strik:

Maar denkt u nou echt bij Surinamers met die klaaglitaniën die u nu al tien keer herhaald heeft, weg te kunnen komen...? U vergist zich! :verdriet:

Meneer ronnieboy u bent diegene die nu uit zijn nek lult met uw stigmatiserende domme vooroordelen. Vergelijk dit met een recente steekpartij met dodelijke afloop waar de Burgemeester het slachtoffer ''geen lieverdje'' noemde. Let op de reakties van de familie en vrienden. Ik vind het gevaarlijk wat je doet door reakties van de familie en vrienden door te trekken naar de hele Marokkaanse gemeenschap en je daar vast te klampen aan racitische imperialistische vooroordelen.

Ga je nu Marion van San erbij halen waarbij zij verklaart dat Antilianen ook door culturele elementen waarbij de moeders de andere kant op kijken en criminaliteit zo min of mee goedkeuren. Is er een link met de schaamtecultuur en ontkenning van de middelandse zee?


Twee spontane stille tochten voor Fabian

Door Adrianne de Koning

Rotterdam _ Spontaan, geboren uit het gevoel iets van hun verdriet te willen tonen, liepen gisteren tientallen jongeren mee met stille tochten ter nagedachtenis van de 15-jarige Fabian. Hij werd zondagavond doodgestoken op de Beijerlandselaan. De eerste tocht was 's morgens, de tweede 's avonds. Met één bezoeker was de familie niet blij: burgemeester Ivo Opstelten, die de jonge Rotterdammer 'geen lieverdje' noemde.

Vandaag worden de zes jongens die zijn opgepakt na de fatale steekpartij voorgeleid aan de officier van justitie. De 16-jarige Rotterdammer die heeft bekend te hebben gestoken, wordt verdacht van moord of doodslag. De andere vijf worden vooralsnog slechts verdacht van openlijke geweldpleging en niet van het medeplegen van de moord of doodslag. De 16-jarige Rotterdammer en het slachtoffer kenden elkaar. Beiden waren bekend bij de politie.

Burgemeester Opstelten meldde op de plek des onheils op de Beijerlandselaan voor de camera van TV Rijnmond tot twee keer toe dat Fabian 'geen lieverdje' was. Daaraan voegde hij toe: ,,Maar het mag niet zo zijn dat je op 15-jarige leeftijd door geweld, met een messteek, wordt vermoord.''

Deze woorden vielen verkeerd bij de familie van het slachtoffer. ,,Natuurlijk was hij no angel,'' zegt de vader van Fabian, die is overgekomen uit Amerika. ,,Maar welk kind is dat wel?'' Zijn moeder noemt Fabian een 'lieve, beschaafde' jongen. ,,We waren blij dat de burgemeester ons kwam condoleren met het verlies van onze zoon, maar deze opmerking was nergens voor nodig. Hij had liever zijn mond gehouden. Hij kende mijn zoon niet.''

Ander beeld
Wijzend naar de tientallen jongeren die hebben meegelopen met een stille tocht: ,,Als hij aan deze jongeren had gevraagd wat voor jongen Fabian was, had hij een heel ander beeld gekregen van Fabian. Blijkbaar heeft hij vele mensen geraakt.''

Eerst om tien uur, en daarna ook nog om zeven uur 's avonds verzamelden tientallen vooral jongeren zich op de plek des onheils op de Beijerlandselaan om samen naar het huis van Fabian in de wijk Feijenoord te lopen.

De politie trommelde 's avonds in allerhaast agenten op om de spontane tocht naar het huis van Fabian te begeleiden. Kruispunten werden tijdelijk afgezet, zodat de stoet in alle rust verder kon lopen. De één liep met een kaars in de hand, de ander met een bosje bloemen, de volgende liet haar tranen de vrije loop. Eén jongen had zijn draagbare radio meegenomen, waaruit R & B-muziek klonk. Het geluid van voetstappen zorgde voor een eigen ritme.

Zinloos
Bij het huis van Fabian klonk de zo toepasselijke hit 'Zinloos' van Lange Frans en Baas B.: ,,Hoeveel moeten er nog komen, hoeveel moeten er nog gaan? Wie waren deze helden, we doen het hier in jullie naam.''

Tijdens vijf minuten stilte pakten de jongeren elkaars handen vast. Het waren momenten van bezinning. ,,Blijf rustig. Neem geen wraak. Vergeldt geweld niet met geweld,'' was de oproep. De familie van Fabian was blij met de komst van de vrienden van het slachtoffer. ,,Niet alleen wij hebben verdriet, ook jullie hebben verdriet. Heel veel sterkte,'' zei zijn moeder tegen de stille groep.

Maandag is de begrafenis, vrijdag is er mogelijk weer een stille tocht. Morgenavond wordt voor de leerlingen Christelijke Scholengemeenschap Johannes Calvijn in Barendrecht, waar Fabian naar school ging, een herdenkingsdienst gehouden. De school heeft besloten zelf geen stille tocht te organiseren.

Gisteren gingen de jongeren na een laatste applaus voor Fabian naar huis.


Bron: Rotterdams Dagblad 22/12/04

Ron Haleber
23-01-05, 12:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
...

Schaap je legt me woorden in de mond die ik niet gezegd hebt. Ook Job Cohen werden die woorden in de mond gelegd - ik ben daar toen op ingegaan. ik zing niet twee keer voor één cent.

Verder ben ik van je encanailleren niet gediend - dat leek me al eerder duidelijk..

Ron Haleber
23-01-05, 12:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Ga eerst maar eens inhoudelijk in op wat ik schreef.

"Over de doden niets dan goeds" als media-excuus voor de familie - plus de klaaglitanie die erbij hoort, daar heb ik je al op een ander topic antwoord op gegeven. Ook ben ik er in mijn repliek op Franks antwoord duidelijk op ingegaan.

Vreemd dat jij evenmin als Schaap de moeite neemt om de antwoorden die men je geeft, te lezen! Jammer.

mark61
23-01-05, 17:26
Geplaatst door Zwarte Schaap


Iemand die 'bekend is bij de politie' is niet 'lief en beschaafd'. 'No angel' zijn is wat anders dan crimineel zijn.

Glijden we hier al babbelend lekker af? 'Kwajongensstreken' waren vroeger belletje trekken en nu een beetje stelen? Is dit newspeak?

Je moet niet met mensen omgaan die met een mes op zak lopen.

Rabi'ah.
23-01-05, 18:07
Geplaatst door mark61


Je moet niet met mensen omgaan die met een mes op zak lopen.

Sprak de dominee. :rolleyes:



Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. :student:

Dutchguy
23-01-05, 18:32
Geplaatst door Rabi'ah.
Sprak de dominee. :rolleyes:



Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. :student:

Ik ben er vrij zeker van dat niemand van mijn vriendenkring met een mes op zak loopt. En als ik zou merken dat dat wel zo was zou de betreffende persoon flink de wind van voren krijgen.

~Panthera~
23-01-05, 18:38
"Over de doden niets dan goeds" is in Nederland ook de algemene houding hoor.
Niets nieuws onder de zon dus.

Rabi'ah.
23-01-05, 20:46
Geplaatst door Dutchguy
Ik ben er vrij zeker van dat niemand van mijn vriendenkring met een mes op zak loopt. En als ik zou merken dat dat wel zo was zou de betreffende persoon flink de wind van voren krijgen.

Iemand op gedrag aanspreken is nog wat anders dan niet met iemand omgaan omdat die persoon ongewenst gedrag vertoont.

Door zo te schrijven, gaf Mark61 ook impliciet een waarde-oordeel over mensen die omgaan met mensen die met messen lopen en dat vind ik dus niet ok.

Dutchguy
23-01-05, 20:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Iemand op gedrag aanspreken is nog wat anders dan niet met iemand omgaan omdat die persoon ongewenst gedrag vertoont.



Ik denk dat iedereen daarbij zijn eigen grenzen heeft.

Rabi'ah.
23-01-05, 20:50
Geplaatst door Dutchguy
Ik denk dat iedereen daarbij zijn eigen grenzen heeft.

Inderdaad.

mark61
23-01-05, 21:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Sprak de dominee. :rolleyes:

Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. :student:

Ik ga niet om met mensen die messen dragen. Zodra ik daarachter kom, afijn kwam, was het schluss.

mark61
23-01-05, 21:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Iemand op gedrag aanspreken is nog wat anders dan niet met iemand omgaan omdat die persoon ongewenst gedrag vertoont.

Door zo te schrijven, gaf Mark61 ook impliciet een waarde-oordeel over mensen die omgaan met mensen die met messen lopen en dat vind ik dus niet ok.

Ik vind dat wel OK. Messentrekkers moeten worden geïsoleerd. Met hen blijven omgaan betekent impliciete goedkeuring. Wat heb jij voor een vriendjes?

Rabi'ah.
23-01-05, 21:11
Geplaatst door mark61
Ik ga niet om met mensen die messen dragen. Zodra ik daarachter kom, afijn kwam, was het schluss.

En dus? Wat zegt dat over mensen die wel omgaan met mensen die messen dragen? Zijn die moreel inferieur?

En wat te denken van de mensen die nog nooit van hun leven een potlood hebben gestolen, maar zo hypocriet zijn als een Amerikaanse tv-dominee en niets voor een ander over hebben?

Zijn die beter dan iemand die loopt met een mes op zak maar wel door het vuur gaat voor vrienden&familie?


Kortom: Het leven is niet zo zwart-wit als velen denken. :student:



Aldus Rabiah, die net komt kijken. :hihi:

Rabi'ah.
23-01-05, 21:22
Even voor de duidelijkheid: Ik praat het lopen met messen niet goed en ik vind het ook geen aanbeveling verdienen om bevriend te zijn met iemand die dat doet, maar waar ik me aan erger is een bepaalde vorm van dehumanisering als onderdeel van het Gesundes Volksempfinden.

Daarmee bedoel ik reacties als "hij is een dief, dus hij verdiende het", of het feit dat als iemand de fout ingaat, dus een crimineel, een junk of een prostituée is, er meteen gesproken wordt alsof iemand als mens een onmens is en dus minder recht zou hebben op respect, of een menswaardige behandeling.

Dit bestrijd ik ten zeerste.

En ja, ik zou wel anders piepen als ik ooit beroofd of verkracht was. Maar dat zou ik ook zijn als ik de vrouw was van die overvaller/verkrachter.

Ieder mens heeft nou eenmaal twee kanten en het mes snijdt ook aan twee kanten. (toepasselijk, he? :D )


Dat iemand slechte dingen doet wil niet zeggen dat die persoon in ieder opzicht altijd slecht is.


:student:

mark61
23-01-05, 21:56
Geplaatst door Rabi'ah.
En dus? Wat zegt dat over mensen die wel omgaan met mensen die messen dragen? Zijn die moreel inferieur?

En wat te denken van de mensen die nog nooit van hun leven een potlood hebben gestolen, maar zo hypocriet zijn als een Amerikaanse tv-dominee en niets voor een ander over hebben?
...

Moreel inferieur, toe maar. Ik vind het gewoon niet goed, ik zou het nooit doen. Klaar.

Tsja, wat te denken van duizenden andere situaties? Ik heb het nu hierover, das alles. Ik kan me niks goeds voorstellen bij iemand die met een mes op zak loopt en door het vuur gaat voor? Vind jij dat het één het ander compenseert? Ik vind het alleen nog gekker.

mark61
23-01-05, 21:59
Geplaatst door Rabi'ah.
Even voor de duidelijkheid: Ik praat het lopen met messen niet goed en ik vind het ook geen aanbeveling verdienen om bevriend te zijn met iemand die dat doet, maar waar ik me aan erger is een bepaalde vorm van dehumanisering als onderdeel van het Gesundes Volksempfinden.

Ik vind het dragen van een mes dehumaniserend. Ik kan me die klojo's nog wel herinneren. Eentje heeft er nog een Marokkaan mee neergestoken ook. Maanden nadat ik besloten had dat hij uit mijn kennisenkring moest.


Daarmee bedoel ik reacties als "hij is een dief, dus hij verdiende het", ...

Daar heb ik het allemaal niet over.


Ieder mens heeft nou eenmaal twee kanten en het mes snijdt ook aan twee kanten. (toepasselijk, he? :D )
Dat iemand slechte dingen doet wil niet zeggen dat die persoon in ieder opzicht altijd slecht is.

Dat interesseert mij dan al niet meer. Die Argentijnse martelbeulen waren ook zo lief voor hun kinderen. Who gives a shit?