PDA

Bekijk Volledige Versie : Italiaanse bezetter gedood in Iraq



Spoetnik
21-01-05, 15:56
Italian soldier killed in Iraq

A member of the Italian military contingent in Iraq has been killed in the city of Nasiriyah when his helicopter came under fire.

The soldier was rushed to a hospital, where he died of his wounds.

Defence Minister Antonio Martino says he is "deeply saddened" by the news.

The aircraft had been on a patrol along the Euphrates river south of Nasiriyah when it drew fire.

ANSA reports tension has been high in the city, where a Portuguese patrol had been shot at before the incident involving the Italian troops.

Italy has deployed 3,000 troops in southern Iraq.

Mr Martino has told a parliamentary committee that the area under Italian control "is absolutely not secure from attempts by groups opposed to the (Iraqi) Government and the (US-led) coalition to undermine the electoral process" in Iraq.

General elections are to be held in Iraq on January 30.

Mr Martino says that the Italian contingent would stay in Iraq "the time needed".

The Italian military headquarters in Iraq had been targeted in the explosion of a truck bomb in November 2003 leaving 17 troops and two civilians dead.

Two other troops have also died since, one on patrol and the other in a car accident.

- AFP
http://www.abc.net.au/news/newsitems/200501/s1286729.htm

markie555
21-01-05, 16:03
Italie BEZET toch Irak niet??
Volgens mij zitten ze in de vredesmacht hoor.

Spoetnik
21-01-05, 16:05
Geplaatst door markie555
Italie BEZET toch Irak niet??
Volgens mij zitten ze in de vredesmacht hoor.

:haha:

Naiveling.

Joepiedepoepie
21-01-05, 16:21
gewoon een vraagje maar het lijkt wel of jullie je met elke moslim betrokken voelen, dus ook bij de terroristen uit Irak, Afghanistan e.d. of zit ik mis? Please tell me.

Spoetnik
21-01-05, 16:22
Geplaatst door Joepiedepoepie
gewoon een vraagje maar het lijkt wel of jullie je met elke moslim betrokken voelen, dus ook bij de terroristen uit Irak, Afghanistan e.d. of zit ik mis? Please tell me.

Ik ben geen moslim.

:wijs:

Maar bedankt voor het compliment.

Spoetnik
21-01-05, 16:30
Geen commentaar meer?

Waarom verdedigen jullie trouwens de moorddadige bezetting en de vernietiging van Iraq in naam van de democratie?

Al Sawt
21-01-05, 22:27
Geplaatst door Joepiedepoepie
gewoon een vraagje maar het lijkt wel of jullie je met elke moslim betrokken voelen, dus ook bij de terroristen uit Irak, Afghanistan e.d. of zit ik mis? Please tell me. Ik ben behoorlijk betrokken met Irak en ik heb grote sympathie voor alle Iraakse vrijheidstrijders!

Heb ik je vraag beantwoord?

Spoetnik
21-01-05, 22:31
Geplaatst door Al Sawt
Ik ben behoorlijk betrokken met Irak en ik heb grote sympathie voor alle Iraakse vrijheidstrijders!

Heb ik je vraag beantwoord?

Nou, nog 1 miljard+ moslims te gaan en hij heeft z'n antwoord. Misschien is het makkelijker om een moslim aan te voeren die het tegendeel zegt.

Julien
21-01-05, 22:33
Geplaatst door markie555
Italie BEZET toch Irak niet??
Volgens mij zitten ze in de vredesmacht hoor.

+ het feit dat 90% van de Italianen tegen de oorlog in Irak was.

Achterlijke topictitel (maar dat zijn we gewend hier..)

Al Sawt
21-01-05, 22:44
Geplaatst door Julien
+ het feit dat 90% van de Italianen tegen de oorlog in Irak was.

Dan heeft regering Berlusconi, een ondemocratisch besluit genomen! Dat 90% van de Italianen voor of tegen de oorlog is, is van ongeschikt belang. Italianen zijn een onderdeel van bezettingsmacht en dienen daarom te worden bestrijden.

Doet me trouwens denken aan die 'onschuldige' Italiaanse bakker die gedood is. Dat ie een huurling was en daarom gewapend en schietend in gijzeling genomen was, werd gemakshalve buiten beschouwing gelaten.

Spoetnik
21-01-05, 22:46
Geplaatst door Al Sawt
Doet me trouwens denken aan die 'onschuldige' Italiaanse bakker die gedood is. Dat ie een huurling was en daarom gewapend en schietend in gijzeling genomen was, werd gemakshalve buiten beschouwing gelaten.

Julien is nu eenmaal arrogant... euh ik bedoel Frans.

Die Freud toch :rolleyes:

Al Sawt
21-01-05, 23:01
Geplaatst door Spoetnik
Julien is nu eenmaal arrogant... euh ik bedoel Frans.

Die Freud toch :rolleyes: Dat betwijfel ik!
Julien is volgens mij zachtaardig!

Spoetnik
21-01-05, 23:02
Geplaatst door Al Sawt
Dat betwijfel ik!
Julien is volgens mij zachtaardig!

Arrogant en zachtaardig zijn niet per definitie mutueel exclusief. :)

Euh.. ik bedoelde eigenlijk weer Frans.

Julien
21-01-05, 23:14
Geplaatst door Spoetnik
Julien is nu eenmaal arrogant... euh ik bedoel Frans.

Die Freud toch :rolleyes:

pff en jij noemt mIJ arro?? Jij bent degene die altijd het laatste woord wilt hebben, ook als je uitgeluld bent.

en wat the fuck heeft freud met mij te maken?

Spoetnik
21-01-05, 23:15
Geplaatst door Julien
pff en jij noemt mIJ arro?? Jij bent degene die altijd het laatste woord wilt hebben, ook als je uitgeluld bent.

Dat ik arrogant ben, wil nog niet zeggen dat jij niet arrogant bent.. euh ik bedoel echt weer Frans.



en wat the fuck heeft freud met mij te maken?

Zucht.

Julien
21-01-05, 23:19
Geplaatst door Al Sawt

Julien is volgens mij zachtaardig!

:)

maar ff over de Italianen;

De VS en de UK zijn bezetters.. tenminste dat waren ze; nu wordt hun aanwezigheid wel goedgekeurd door de VN

Landen als Italia zijn niet in Irak om het land te bezetten.. ze spelen namelijk geen enkele invloed uit op de Irakese politiek. Leg mij dan uit op wat voor manier Italia Irak bezet, al sawt?

De VS heeft ook nog steeds militairen in Duitsland.. bezet de VS dan ook Duitsland?

Daarnaast vertegenwoordigen die Italiaanse militairen niet HET LAND de republiek van italie, maar zijn ze een speeltje van de kontelikker Silvio Berlusconi die Bush ziet als zijn Grote Broer.
90% van de Italianen ziet de soldaten liever vertrekken uit Irak.
Die soldaten worden dus helemaal niet vertegenwoordigd door Italie. Het sturen van Italiaanse soldaten was idd tegen de wens van het volk (ondemocratisch is iets anders)

Cittą di Vaticano is bijv. tegen en die heeft veel invloed in italie.

Al Sawt
21-01-05, 23:27
Geplaatst door Julien
:)

maar ff over de Italianen;

De VS en de UK zijn bezetters.. tenminste dat waren ze; nu wordt hun aanwezigheid wel goedgekeurd door de VN

Landen als Italia zijn niet in Irak om het land te bezetten.. ze spelen namelijk geen enkele invloed uit op de Irakese politiek. Leg mij dan uit op wat voor manier Italia Irak bezet, al sawt?

De VS heeft ook nog steeds militairen in Duitsland.. bezet de VS dan ook Duitsland?

Daarnaast vertegenwoordigen die Italiaanse militairen niet HET LAND de republiek van italie, maar zijn ze een speeltje van de kontelikker Silvio Berlusconi die Bush ziet als zijn Grote Broer.
90% van de Italianen ziet de soldaten liever vertrekken uit Irak.
Die soldaten worden dus helemaal niet vertegenwoordigd door Italie. Het sturen van Italiaanse soldaten was idd tegen de wens van het volk (ondemocratisch is iets anders)

Cittą di Vaticano is bijv. tegen en die heeft veel invloed in italie. Italiaanse troepen maken onderdeel uit van de bezettingsmacht.

Waarom? Omdat de aanwezigheid van Italiaanse soldaten in Nasriya ervoor zorgt dat de Amerikanen of Britten geen manschap hoeven in te zetten in die sector. Hierdoor besparen de Amerikanen personeel en materiaal die in andere gebieden van Irak ten pas kunnen komen. Voorts is een ongeoorloofde aanwezigheid van buitenlandse soldaten in een land, per defenitie een aantasting van een soeverniteit van die land.


In mijn ogen zijn ook de Nederlandse troepen in Irak, onderdeel van een bezettingsmacht!