PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B.



GiovanniHN
21-01-05, 18:03
Dit is een deel van een artikel dat ik geschreven heb over Mohammed B.

Ook heb ik op mijn web-log nog een ander artikel staan waar ik zijn daad vergelijk met de moorden door Charles Manson.

Het is alleen jammer dat ik weinig bezoekers trek omdat niemand van mijn web-log weet. Dus ik plaats hier een gedeelte van mijn recente stuk over B. en de Hofstadgroep. Om toch wat meer lezers te trekken.



Het begint erop te lijken dat het Openbaar Ministerie alles zal doen om Mohammed B. levenslang op te laten sluiten. Vandaag is bekend geworden dat Koos Plooy, officier van justitie, erbij wordt gehaald om de Hofstadgroep en Mohammed B. te vervolgen.
Ook is er een tweede aanklacht geformuleerd tegen B. Naast moord wordt hem ook het beramen van meerdere moorden ten laste gelegd.

Om de rechtsgang niet te belemmeren wordt hij nog steeds een verdachte genoemd, maar het lijkt me dat moord, poging tot doodslag op een politieagent en verboden wapenbezit voldoende zijn om iemand levenslang te geven. Ook de bewijzen, zoals ooggetuigen en het moordwapen, zijn moeilijk te weerleggen. En toch worden er allerlei nieuwe zaken bij gehaald.

Het wordt steeds duidelijker dat het OM wil scoren. Het zou pijnlijk zijn als B. net zoals Volkert van der G. geen levenslang zou krijgen. Mohammed B is echter geen Volkert, het enige dat ze gemeen hebben is de moord op een publiek persoon. De manier waarop is verschillend, ook het moordwapen en Mohammed B. zou tijdens zijn vluchtpoging omstanders en politieagenten hebben proberen te doden of verwonden.

Het OM moet zich niet laten leiden door de publieke opinie, want dan worden er alleen maar fouten gemaakt. De eerste fout, en gelijk een hele grote, was het tonen van zijn foto. Toen begon namelijk de discussie of hij wel of niet een bril en muts droeg. Het klinkt onbenullig, maar de verdediging kan inbrengen dat elke getuige die hem met een bril en muts gezien heeft niet geloofwaardig is.

Het tonen van de foto bewees ook weer iets anders. Het OM heeft amper tot geen bewijs dat B. de moord met meerdere mensen heeft gepland. Er is dus ook geen bewijs dat de Hofstadgroep te maken heeft met de moord op Theo van Gogh. Zelf ben ik er ook van overtuigd dat B. de moord alleen heeft gepleegd.
Dit komt voornamelijk door het Takfir-gedachtegoed van de Hofstadgroep. De Takfir wal Hijra is een extreme leer, maar een die het goedkeurt dat volgelingen zich volkomen aanpassen aan de maatschappij waar ze in leven. Dit was goed te zien bij de 11 september terroristen.

Mohammed Atta en de anderen gedroegen zich niet als conservatieve moslims. Ze hadden geen baard, droegen normale en modieuze kleding, ze dronken alcohol, gingen niet naar de moskee, ze hadden relaties met verschillende vrouwen die geen moslim waren en ga zo maar door. Een lid van de Takfir mag alles, want het doel heiligt de middelen.

Dus waarom, als de Takfir-leer van belang is bij de groep, paste B. zich daar niet aan? Mohammed B. stond bekend als een radicale Moslim, iedereen om hem heen heeft aangegeven dat ze hem zagen veranderen. Hij kleedde zich in traditionele kledij, liet zijn baard groeien en liet iedereen weten dat hij een uiterst conservatieve moslim was. Dit komt niet overeen met de Takfir-leer, het is zelfs het tegenovergestelde. Als je een aanslag wilt plegen, dan moet je eerst je de 'perfecte allochtoon' worden. Dat betekent; je past je aan, je leert de taal, je wordt een waardevol onderdeel van de samenleving en als niemand het doorheeft dan pas laat je iets ontploffen.

Daarnaast stond Mohammed B. bekend als een labiel persoon. In een korte tijd is in zijn leven veel veranderd. Hij was duidelijk op zoek naar iets toen zijn moeder stierf. Zo iemand is perfect te manipuleren, als de AIVD eerder was geweest had hij een uitstekende agent kunnen worden. Maar Abu Khaled kwam in zijn leven en als een Islamitische Darth Vader lokte hij hem naar de Darkside.
Mohammed B. geloofde zonder twijfel in een pure en gewelddadige Islam. Maar geloof alleen is onvoldoende om een goede terrorist te zijn. Bij een Terroristische cel is geheimhouding heel belangrijk. Daarom is het ook niet handig als iemand van je cel op straat rondloopt in opvallende gewaden en al helemaal niet als hij ook nog verzen uit de Koran uitroept. En als hij ook nog heel labiel is, dan is het beter om hem niet te veel in de groep te betrekken......


Voor de rest kijk op terrorisme.web-log.nl

Spoetnik
21-01-05, 19:34
Mijn vermoeden is dat die "vermiste" Syrier een AIVD agent is, die jonge Nederlanderse moslims tot terrorisme probeerde aan te zetten.

Overigens is het nog steeds niet duidelijk dat Mohammed Atta niet het slachtoffer is geworden van een identiteitsdiefstal.

Het is in elk geval bekend dat diverse van de zogenoemde daders van 11 September nog in leven zijn, hetgeen erop duidt dat er sprake is van identiteitsdiefstal. Wie de identiteit van deze mensen heeft gejat is nog steeds niet duidelijk, maar dat het niets te maken hoeft te hebben met Afghanistan en de zogenoemde Al-Qaida organisatie lijkt me duidelijk.

151
21-01-05, 19:42
Geplaatst door Spoetnik
Mijn vermoeden is dat die "vermiste" Syrier een AIVD agent is, die jonge Nederlanderse moslims tot terrorisme probeerde aan te zetten.

Overigens is het nog steeds niet duidelijk dat Mohammed Atta niet het slachtoffer is geworden van een identiteitsdiefstal.

Het is in elk geval bekend dat diverse van de zogenoemde daders van 11 September nog in leven zijn, hetgeen erop duidt dat er sprake is van identiteitsdiefstal. Wie de identiteit van deze mensen heeft gejat is nog steeds niet duidelijk, maar dat het niets te maken hoeft te hebben met Afghanistan en de zogenoemde Al-Qaida organisatie lijkt me duidelijk.

Achter elke islamitische aanslag zit het westen of de joden :handbang:

Wat zijn we toch machtig.

Spoetnik
21-01-05, 19:44
Geplaatst door 151
Achter elke islamitische aanslag zit het westen of de joden :handbang:

Wat zijn we toch machtig.

De Joden? Weet jij meer?

Vuile anti-semiet, ze zouden je moeten opknopen. Dit soort anti-semitisch geraaskal maakt de wereld onveilig voor Joden.

151
21-01-05, 19:50
Geplaatst door Spoetnik
De Joden? Weet jij meer?

Vuile anti-semiet, ze zouden je moeten opknopen. Dit soort anti-semitisch geraaskal maakt de wereld onveilig voor Joden.

Ik antisemiet? Jij bakt ze bruin.

Jij deponeerde nota bene dat onzin-verhaal over de Mossad achter 9/11 omdat er een paar Israeliers stonden te joelen. Door dat keiharde bewijs was ik direct overtuigd.

Spoetnik
21-01-05, 19:54
Geplaatst door 151
Ik antisemiet? Jij bakt ze bruin.

Jij haalt de Joden erbij ik niet. Jij bent hier de anti-semiet.


Jij deponeerde nota bene dat onzin-verhaal over de Mossad achter 9/11 omdat er een paar Israeliers stonden te joelen. Door dat keiharde bewijs was ik direct overtuigd.

Nee klopt niet. Het enige wat ik ooit op Maroc.NL heb gezet is dat er een spionnennetwerk van de Mossad actief was in de VS ten tijde van 11 September. Dit is een feit, zelfs FoxNews heeft hierover bericht op hun nieuws kanaal.

Maar jouw gedraai van de waarheid is inmiddels bekend. Jouw bijdrage aan maroc.nl is het afzeiken van marokkanen en rascisten toejuichen. Wat zal je nu weer blij zijn.

151
21-01-05, 20:00
Geplaatst door Spoetnik
Nee klopt niet. Het enige wat ik ooit op Maroc.NL heb gezet is dat er een spionnennetwerk van de Mossad actief was in de VS ten tijde van 11 September. Dit is een feit, zelfs FoxNews heeft hierover bericht op hun nieuws kanaal.

De Mossad zit altijd overal, slimmerik. :rolleyes: Net zoals zovele intelligence services op zoveel plaatsen aanwezig zijn. Ik vond het toen hilarisch dat jij schreef over juichende Mossad-agenten. Israel heeft de beste secret service ter wereld. Die maken echt niet zulke missers.


Maar jouw gedraai van de waarheid is inmiddels bekend. Jouw bijdrage aan maroc.nl is het afzeiken van marokkanen en rascisten toejuichen. Wat zal je nu weer blij zijn.

Whatever.

Spoetnik
21-01-05, 20:08
Geplaatst door 151
De Mossad zit altijd overal, slimmerik. :rolleyes: Net zoals zovele intelligence services op zoveel plaatsen aanwezig zijn. Ik vond het toen hilarisch dat jij schreef over juichende Mossad-agenten. Israel heeft de beste secret service ter wereld. Die maken echt niet zulke missers.

Oef, jouw rascistische en antisemistische beschuldingen gaan maar door zeg. Het CIDI zou je eens moeten aanpakken. Ik heb overigens nooit geschreven over juichende Mossad agenten. Er is wel sprake geweest van 5 Israeli die zijn aangehouden in de VS toen ze juichend stonden toe keken naar de brandende torens. Die jongens zijn vrij rap deporteerd naar Israel. Ik kan mij niet voorstellen dat ik ze Mossad agenten heb genoemd, en ik betwijfel zelfs dat ik het hier op Maroc.NL heb genoemd.


Whatever.

Sja, de weduwe van Tonningen en jij zullen het ontwijfeld goed met elkaar kunnen vinden. Go 151tjes, juich ze maar toe schat, misschien komt je droom dat alle "uitkeringstrekkers" naar een werkkamp worden gestuurd toch nog uit.

GiovanniHN
21-01-05, 20:15
Spoetnik, ik heb in een andere thread al aangegeven dat de Syriėr geen AIVD-agent is.

De AIVD mag niet uitlokken, ze voeren daarom ook geen False flag operaties uit. Als je daar meer informatie over wilt, dan kan ik je het boek In dienst van de BVD aanraden, geschreven door ex-BVD'er Frits Hoekstra.

En een reactie op 151, de Mossad is allesbehalve de beste veilgheidsdienst. Als ze echt zo geweldig waren, dan was niemand er achter gekomen dat zij verantwoordelijk zijn voor de dood van Gerald Bull. Ook zijn er terroristische cellen opgerold, bestaande uit Mossad-agenten (want zij mogen wel False Flag opperaties uitvoeren).
Daarnaast is er meer bekend over Mossad-operaties en tactieken die ze toepassen dan bijvoorbeeld de AIVD.

Als je echt een goede veiligheidsdienst wil zien, kijk dan niet verder dan onze eigen 'papieren tijger'. Waarvan de grootste missers bestaan uit: de spijkercamera van Margarita en een slechte backgroundcheck van Philomena Bijlhout en Mabel Wisse Smit.
Dat is toch heel wat anders dan 9/11 niet kunnen voorkomen.

Spoetnik
21-01-05, 20:20
De AIVD mag misschien niet uitlokken, maar wel infiltreren en vervolgens de Takfir-leer waar jij het over hebt verkondigen.

Dergelijke operaties heeft de AIVD al eerder uitgevoerd, in de jaren 60 hebben ze bijvoorbeeld een Marxistische organisatie opgericht.

Verder heb je gelijk dat de Mossad een vrij incompetente geheime dienst is, ik denk aan de zaak Pollard en de twee Mossad agenten die gevangen zijn genomen in de jaren negentig toen ze een moord aanslag wilden plegen op een leider van het Palestijnse verzet in Jordanie.

GiovanniHN
21-01-05, 21:59
Een politieke partij oprichten is heel iets anders dan een terreurcel op de been zetten.

Daarnaast is de AIVD hevig op zoek naar Moslims. Ik denk daarom ook niet dat ze zo makkelijk aan iemand als De Syriėr kunnen komen.

En stel dat ze De Syriėr runnen, dan is de AIVD de beste veiligheidsdienst ter wereld. Want niet alleen hebben ze een hele goede agent, die al meerdere jaren actief is in het buitenland, maar het betekent ook dat ze de juiste kennisenkring konden vinden om een terreurcel omheen te bouwen.
Maar dat lijkt me uiterst onwaarschijnlijk, de Hofstadgroep was heel klein en om daar een agent te plaatsen is uiterst lastig.

In theorie zou De Syriėr een agent kunnen zijn, maar in de praktijk niet.

Spoetnik
21-01-05, 22:04
Niet mee eens, deze kleine terreurcel kreeg het voor elkaar om een mol te plaatsen binnen de AIVD, zonder dat de AIVD dit in de gaten had. Dat vind ik nou onwaarschijnlijk.

GiovanniHN
21-01-05, 22:16
Zij hebben geen mol geplaatst. De mol was iemand die informatie doorspeelde aan Utrechtse verdachten en later bleek ook naar de Hofstadgroep.

Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij had hij er ook geld voor gevraagd. Maar hij was in ieder geval geen lid van de Hofstadgroep. Als hij daar al geplaatst was door iemand, dan was het door Hassan.

Wat wel voorkomt, is dat veiligheidsdiensten zelf informatie doorspelen. Het nut daarvan is dat het mogelijke terroristen op andere gedachten kan brengen. Het is heel belangrijk voor een terrorist om alles in het geheim te doen, om alles voor te bereiden zonder dat iemand er van weet. Als ze er echter achter komen dat een veiligheidsdienst exact weet waar ze mee bezig zijn, dan kan het voorkomen dat iemand uit de groep ermee stopt.
En binnen een kleine cel kan dat het einde betekenen. Samir A. was ook benaderd door AIVD'ers die hem vertelden dat ze wisten waar hij mee bezig was en er maar beter mee kon stoppen.

Dus als je een theorie om de mol wil bedenken, dan is het logischer dat hij voor de AIVD moest lekken en dat ze hem daarna hebben laten vallen.

Spoetnik
21-01-05, 22:23
Mjah, jij gaat er van uit dat de AIVD volgens regels speelt en daadwerkelijk bezig is met het voorkomen van terrorisme. Naar mijn mening is dit niet de taak van de AIVD. De AIVD heeft als taak te polariseren. Dit heeft allerlei redenen, maar de belangrijkste is wel dat de economische financiele situatie van het Westen catastrophaal is. Angst, dood en verderf is het enige wapen waar de macht nog op kunnen terugvallen om hun positie te bewaren. De AIVD is een (klein) onderdeel van deze macht, en ik geloof dat de AIVD de mogelijkheid heeft gekregen om zeer ver te gaan, inclusief het aan zetten tot geweld.

Maar ik zal je weblog voortaan gaan checken, misschien dat ik er nog leuke informatie vandaan kan halen. :)

GiovanniHN
22-01-05, 12:33
De AIVD heeft als taak om te zorgen voor staatsveiligheid. Het polariseren wordt zelfs tegengegaan door de AIVD.
Vergeet niet dat Paul Cliteur gestopt is met schrijven omdat de dienst gewaarschuwd had dat zijn artikelen juist voor polarisatie zouden kunnen zorgen. Daarna reageerde Cliteur als een klein kind en zeurde dat hij niks meer mocht zeggen en toen is alle aandacht daar naar gegaan.

Ook heeft de AIVD in de laatste Nota (van Dawa tot Jihad) gezegd dat de Islam en democratie wel degelijk met elkaar te vermengen zijn, waarmee ze gelijk Geert Wilders (de meester van polarisatie) onderuit hebben gehaald.